- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Processzorra való vizesblokk az ASUS ROG-os portfóliójában
- 3D nyomtatás
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Autóhifi
- Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Androidos tablet topic
- Projektor topic
Hirdetés
-
MG4 menetpróba
ma Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.
-
Megjelenési dátumot kapott a Metaphor: ReFantazio
gp A tervek szerint a végső kiadás októberben lesz elérhető PC-re és konzolokra.
-
Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
ph A szokatlan külsejű CineBeam Q képes a 4K felbontás megjelenítésére.
Új hozzászólás Aktív témák
-
KaitouP
veterán
Hát ez igen pimasz lett.
God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun
-
Yutani
nagyúr
Pimax? Nem Primax?
#tarcsad
-
Cythyel
senior tag
szépek a specifikációk
-
veterán
Ez ígéretesnek tűnik, lassan el kell gondolkodni a vásárláson.
duree54
-
vaakuum
addikt
[Ez a kontroller] az a típus, amelyik érzékeli az ujjak pozícióját a markolaton, tehát fizikailag is érzékeli a fogást?
"Asszony kell a házba!" - Kőműves Kelemen - Szerintem is, csak nem pont úgy, waze! -----------------------------------------Az ideális nő függvénye: x=3ylog(y)-{(1/36)exp[-(36y-36/e)^4]}
-
Kolbi_30
őstag
Megvarom a prémiumot mennyi lesz, aztehet kiprobalom ezt a cuccost
You want some birth control, you can smoke a cigarette.
-
SRC
junior tag
John Carmack víziójának pont az ellenkezője valósult meg. Nagyon drága headset, mocskos drága VGA és a méregdrága hardver adta lehetőségekhez képest valami hihetetlen pocsék minőségű, szoftverek. Jó drágán.
Reméltem, hogy az volt a mélypont, amikor olyan (DK tábor által használt) öreg címeket kezdtek újra kiadni VR exkluzívként, mint a Skyrim, de nem. Az ékkőnek szánt Alyx-et látva vált nyilvánvalóvá, hogy ez közel reménytelen. Megközelíteni sem tudta a DL játékélményét VR-ban nem beszélve a látványról. A DL „akármerre mehetsz” adta szabadsága, látványa, amikor lenéztél a magasból… az egész pörgés. Hiába a vacakolás, hogy nekem kellett editálni a cfg-ket, hogy jó helyen legyenek a feliratok, jó legyen a betűméret stb. még így is toronymagasan verte az Alyx-et, ami mondjuk ki: egy csőjáték. Egy szerencsétlenkedős csőjáték.
Túl sokat képzelnek a touch támogatása mögé. Számomra messze nem akkora hozzáadott érték. Sőt.
A touch támogatása valódi élmény még csak akkor volt, amikor motorokat szerelhettem össze VR-ban és az alkatrészeket forgathattam a kezemben, olyan metszeteket látva, ami a valóságban elképzelhetetlen. Az remek volt. Akkor adott valamit, amire azt mondtam, hogy ez igen.
Játékvezérlőként viszont inkább csak a szerencsétlenkedést jelenti, mert valami valahogy mindig kiforratlan. Messze nem ad annyit a támogatása végül az élményhez, mint amennyit cserébe a látványból elvesz a kis piacra fejlesztés. Mintha csak arra kéne a touch, hogy akinek nincs headset-e az ne tudja használni a szoftvert.
Fitnesz programokban van még értelme, belátom, de hogy egy méregdrága holmit arra használjak, hogy a fejemre izzadjon? Ez valahogy annyira elcseszett.
A levegőben hadonászós guggolgatás, mint edzés és horror pénzért …hát… ez még jóindulattal is soványka.
Ennél sokkal többre tartanék egy gombelemes tépőzárat, amit arra tekerek fel, amire akarom és így láthatóvá teszem VR-ban. Rá is tenném a kézifékre VR rallyban, hogy ne vakon kelljen nyúlkálnom utána. A rally legalább jó, azt van értelme tovább javítani, de touch-al hadonászás közben is lenne értelme olyan tárgyra tenni, amit meg akarsz óvnia szobában, hogy ne bokszold le vakon. Ehelyett a tucatnyi féle touch, hát alig várom, hogy jöjjön még egy, mert hát még nincs elég. -
Auratech
őstag
Mikor lenne ez jó? Szemeként legalább 4K. A 200" látószög az már egész jó, anatómiailag is. A képfrissítés is jó. A kommunikáció meg valami saját, ultraalacsony késleltetésű vezeték nélküli megoldás kellene legyen a konzol/pc és a headset között. legyen benne szemkövetés és fókuszkövetés. Akkor meg lehet spórolni a periféria részletesre renderelését.
A hangi rész szerintem megoldott. A hangforrások pozicionálása és a térleképezés 10 éve sem volt túlzó gépigényű. A környezet leszkennelése, hogy ne csapkodjunk szét semmit, meg megoldható lehet egy iPhone lidar-szerű eszköz- app-api dologgal. ami meg kell, mint periféria, azt kijelöljük és beemeli a vr eszközök közé. A headsetnek hasonló módon transzparensnek kell lennie a külvilág felé, ahogy az Apple fosdrága fülesének is a 7 mikrofonjával.[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
Joshi
titán
Én pont ezen okok miatt adtam el anno a CV1-et. Persze VR topiklakók szerint én fikázom a VR-t, de szerintem még nincs azon a szinten hogy érjen ennyi pénzt egy szett. Nekem is autószimhez kellene, talán a HP Reverb V2 jelenleg a legjobb ebből a szempontból, de én megvárom a V4-et vagy V5-öt.
[ Szerkesztve ]
-
Dello79
aktív tag
Mindenki egyéni.. felhasználás és mindenki csak a saját szemszögéből nézi. Az meg hogy mi mennyit ér és mi mennyi pénz.. fizetés kérdése.. van akinek egy ilyen eszköz a fizetésének a 20 %-a .. neki valószínű sokat nem kell gondolkodnia, hogy vegyen-e bármire.
Én mondjuk kifejezetten mozi filmeket nézek VR-on .. mindenki más.
-
Dello79
aktív tag
A Quest2 szerintem már elég jó minőségű felbontást ad és élményt, 126e Ft ért vettem és nem kell hozzá semmi más, ez szerintem nem drága, még magyar viszonylatban sem.
Tájékozódni kell vásárlás előtt, ki mire venné..és kipróbálni, hogy rosszul van-e tőle.. mérlegelni, mert valóban mindenre nem alkalmas. Én amire vettem azt ezért a pénzért 100 %-osan tudja.
-
sheep
addikt
Ez a felbontás 2021-ben már kevés, főleg ekkora fov-hoz. Persze MoH szerű lebutított grafikájú játékokhoz elmegy mert ott nem jönnek ki a részletek, de egy repszimhez kevés.
Asszem marad a Reverb.MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR
-
SRC
junior tag
Ha nem tudnám, hogy az Oculus Debug Tool-al tudom javítani a képminőséget én is eladtam volna. Szóval megértelek.
Nekem így elég a CV1 panelének a felbontása autós simhez, de csak ha felnyomom a pixel per display override-ot 1.6-ra. Hogy erre miért nem hívják fel a figyelmet az számomra érthetetlen. Van, aki nem tudja, hogy ezt lehet és tulajdonképpen nem is tudja milyen képminőségre képes a CV1 valójában. Ahogy feltelepül, úgy szerintem túl alacsony a felbontás. Nekem kevés ahhoz, hogy időben kiszúrjak pl. egy követ az út szélén.
Én pont a rally miatt tartottam meg a CV1-et. Sokkal jobb, mint a 3db monitor, de bele kell nyúlni valóban. -
Joshi
titán
Én még 2.0 értéken is próbáltam, de szerintem az annyit nem ad hozzá viszont sokkal jobban terheli a vga-t. Mindenképpen nagyobb natív felbontás kellene, nekem homályos volt a távolban haladó autók (Assetto). Sokan a Reverb v2-t mondják, hogy az már egész jó, de én megvárom a nagyobb előrelépést, én most elvagyok ívelt monitorral.
-
SRC
junior tag
Igen én is úgy látom, hogy 1.6 fölött már nem annyira látványos, mint amennyit eszik és persze nekem is letérdel a VGA a 2.0-tól annyira, hogy az már zavaró. HDMI színtartománnyal játszottál?
Ha lencsével felnagyítasz egy panelt, akkor a kép méretét növeled, de a pixelsűrűséget nem. Szóval a natív felbontáshoz ragaszkodásnak nincs értelme, inkább a színtartományt érdemes növelni, hogy minél többféle színű lehessen a pixel a panelen. Natívnál magasabb felbontást skálázunk át a panelre majd nagyítunk vissza lencsével.
Ez nyilván csak matek, nem lesz tőle több pixel a panelen, de attól még szebb a kép. Sokkal. -
Joshi
titán
"HDMI színtartománnyal játszottál?"
Nem tudom, de már nem is fontos mert eladtam a CV1-t.Pont hogy a natív felbontás számít amit ne kelljen nagyítani. És igen, nagyjából ez a szemenkénti 4K lenne. Ok tudom hogy ez minimum 90Hz-en még egy NV 3090-es vga-nak is teher, de pont ezért írtam hogy én még kivárok ezzel.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Szóval lényegében csak DSR (Nvidia).
Ez nyilván csak matek, nem lesz tőle több pixel a panelen, de attól még szebb a kép. Sokkal.
Hát nemtom. Monitoron én semmi különbséget nem véltem felfedezni abban a két percben, amíg kipróbáltam. De elhiszem, hogy VR szemüvegnél előnyös.Szóval a natív felbontáshoz ragaszkodásnak nincs értelme
Ezt nem tudom értelmezni.inkább a színtartományt érdemes növelni, hogy minél többféle színű lehessen a pixel a panelen
A wcg még monitornál is nagy szívás. Nem hiszem, hogy pont a játékoknak van szüksége sRGB-nél nagyobb színtérre. Persze gondolom inkább HDR-ről lesz szó, de abban sem vagyok biztos egy HDR10 szabványú megjelenítő mennyi idő alatt vakítaná meg az embert, ha az valóban odatolna 1000 kandelát ráadásul VR szemüvegen keresztül. Én 120 kandelára kalibrálom a monitoraimat és az is bőven elég nappali fény mellett. A sötét szobában pedig 120 kandela is bántóan vakító.
Persze VR-ben ez is más, mivel a teljes látótérben csinál kvázi nappali fényt, amihez talán jobban alkalmazkodik a szem, mintha óriási kontraszt különbségek lennének egy relatíve pici monitor és a sötét környezete között. De azért nem tudom mennyire valós, hogy tartósan 1000 kandela fényben legyünk. Persze egy közvetlen napsütésben akár ennek az ötvenszerese is lehet, de ott se sok hülye rohangál napszemüveg nélkül.[ Szerkesztve ]
-
SRC
junior tag
Kell a tapasztalati út, mert VR-ban sok csavar van, mert nem a panelt látod, hanem a lencsét látod és emiatt a panel mérete nem determinálja se a kép- se egy pixel méretét. Aztán aki DK-zott emlékszik, hogy a panel szélén lévő tartalom (pl. felirat) simán nem látszott lencsén át, szóval messze nem a panel(ek) összes pixele képezi a VR kép felbontását stb. Ezt látni kell. Ahogy belenézel a lencsébe azonnal látod, ha a pixel per display override nem a default ’1’ hanem mondjuk 1.6, mert ég és föld. Hogy tudnád elképzelni? Sehogy. A szemed felbontóképességének korlátossága miatt te mondjuk adott távolságból a paneled 16db pixelét együtt látod egy pontnak. Szervi korlátok miatt nem tudsz különbséget tenni csak az egyik 16-os blokk meg a másik 16-os blokk között. Ezzel szemben ha én nagyobbnak látom a lencsén át a panelem egyetlen pixelét, mint amekkora a fizikai mérete, akkor hogy állítasz magaddal párhuzamba? Hogy én kvázi negatív távolságra ülök a paneltől vagy hogyan? Hogy lehet ezt elképzelni? Sehogy. Bele kell nézni, oszt kész.
-
Joshi
titán
Én belenéztem és nekem kevés volt a felbontás még DSR-el is. Persze nem mondom hogy valakinek éppen jó, de általánosságban azért a neten nem ezt olvasni. Nem véletlenül van jó híre a HP Reverb-nek minden hiányossága ellenére, mert ott tényleg meglépték a nagyobb natív felbontást a konkurenciához képest.
-
Teasüti
nagyúr
Gear VR-hez volt csak szerencsém és ott is gyönyörűen megfigyelhető a szúnyogháló.
Viszont így sincs értelme annak amit írsz. A telefonom nem is tudom milyen ppi értékkel rendelkezik, de a kétszerese éppen kívánatos lenne. Mivel az optika adott és azzal nemigen lehet csalni adott képernyő méretben és fókusztávolságban, ezért csak a képernyő felbontásán lehet javítani. Persze a képátló, a pixelsűrűség és a fókusztávolság együtt határozza meg mekkora és milyen részletes képet vetít a lencse a szemedre. De a pixelsűrűség ugyanolyan elvitathatatlan része a képletnek, mint a többi változó.[ Szerkesztve ]
-
SRC
junior tag
Nem lehet, hogy te csak kormánnyal játszol és nem szimulátorozol? No offense csak aki szimezik, annak kb. addig prioritás a felbontás, hogy belátja a féktávot normálisan vagy nem. Mert a VR annyival élethűbb élmény, hogy egyszerűen nem alternatívája a monitor. Többet ad élményben, mint amennyit a felbontásból elvesz, így lesz "elég" a felbontás. Amúgy persze, rá lehet mondani, hogy kevés..
Én is nyomtam 3db monitorral előtte, tudom miről beszélsz.
Csak rögtön elbeszélünk egymás mellett, ha én kinyomok minden vezetést segítő funkciót és teljes biztos, hogy VR-ban taposom olyan szinten határig, hogy egyetlen apró hiba és piff ha te közben gyönyörködsz a monitor képében és géptető nézetből tekergeted a kormányt valami aszfalt körpályán. Semmi probléma vele,
csak soha nem fogunk egyetérteni felbontás témában sem, ha te semmire nem értékeled a VR-ban azt, hogy mennyire jó szimezni vele egész egyszerűen azért, mert te nem is akarsz szimezni. Te csak játszani akarsz nem? Mert akkor persze, hogy alacsony a felbontás.
Értesz én is játszottam Hotas-X-el Elite Dangerous-t, mert az is állat VR-ban és ki nem hagytam volna, csak emiatt eszembe nem jutna a repszimesekkel eszmét cserélni arról, hogy kevés e szimezéshez a hotas-x vagy hogy megéri e a Warthog az árát, mert tudom magamról, hogy nem vagyok repszimes, én csak játszani akartam az ED-vel és ezt a hotas-szal követtem el, mert azzal volt jó, (miután kiszenvedtem rá a hotkey szkriptemet)Nem lehet, hogy te nem a VR-osokkal vesztél össze, hanem a szimesekkel?
-
Magyarfarkas
tag
Jó az a 200-as fog, de pimaxnál párosul egy iszonyatosan irritáló halszem effektussal!van egy nagyon rossz ügyfélszolgálat és próbaidőszak nincs, egyszeruen ha nem tetszik amit látsz a döntött kijelző és a lencse miatt, vissza sem veszik...szerintem jó ideig nem nagyon fogunk kapni 150-es fovnál magasabbat, mert még megvannak a határai...ez a jatszadozas a fovval meg 110 és 130 között olyan mintha gyerekek veszekednének azonban N hogy kinek van nagyobb kukija, aki meg nem ért hozzá, az meg képes elhinni bármit....ezért lehet pl egy index a szent grál egy hozzá nem értőnek és ezért lehet az Alyx a.legjobb VR játék...miközben vannak vele egy szintén lévők vagy esetleg jobbak. Én egy tucat headset után, beleértve az indexet, vive-ot és stb, lassan már csak röhögök hogy sorba tolják ki az új headseteket, de tartalom még nincs hozzá annyi hogy ki is használja valaki...
Facebook csoport: https://www.facebook.com/groups/magyarvr/ Discord:https://discord.gg/qTQ8SC8DhQ Bigscreen magyar mozi: https://www.facebook.com/groups/385665283175091
-
Magyarfarkas
tag
B
[ Szerkesztve ]
Facebook csoport: https://www.facebook.com/groups/magyarvr/ Discord:https://discord.gg/qTQ8SC8DhQ Bigscreen magyar mozi: https://www.facebook.com/groups/385665283175091
Új hozzászólás Aktív témák
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- ÚJ Független Apple iPhone 15 128GB !!! 1éV nemzetközi APPLE GARANCiA