- Milyen monitort vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Autóhifi
- Apple notebookok
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OLED TV topic
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Nagy botrányt okoz az EU kiberbiztonsági terve
it Májusra halasztották az EU felhős kiberbiztonsági címkézését érintő szavazást, egyre több a kritikus hang.
-
Alig több, mint 100 ezer lett a Vivo V40 SE
ma A bemutató egy hónapja volt, árat akkor nem közöltek, most már viszont megvásárolható a készülék, egyelőre német nyelvterületen.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Solt-
veterán
Kezdek aggódni... 40 perce kint a cikk, és még egy okosodó, Abut hülyéző hozzászólás sem született! Mindenki jól van Urak?
www.smart-bus.hu
-
félisten
"...a fejlesztőnek a programindításkor kell jeleznie az API felé, hogy az alkalmazás fel van-e készítve a szoftveres átkapcsolással dolgozó grafikus rendszerek kezelésére. Ha ezt nem jelzi, akkor az API csak az integrált grafikus vezérlőt fogja figyelembe venni és arra hozza létre az erőforrást, míg a mellette lévő dedikált grafikus vezérlőt vagy vezérlőket figyelmen kívül hagyja."
Izé, ennek nem fordítva kéne működnie? Ha látja a rendszer, hogy az Intel grafikus lassító mellett van egy diszkrét chip is, akkor azon induljon a program?
-
félisten
válasz FoxiestFox #2 üzenetére
Szerintem nem fixen az integrált vezérlőn fog elindulni ilyen esetben, hanem az alapértelmezetten.
Gondolom, azért írt Abu integráltat, mert általában az az alapértelmezett.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Televan74
nagyúr
válasz FoxiestFox #2 üzenetére
Ez a notikon játszókat fogja zavarni.Asztalin kevesen használják az igp és gpu -t együtt.
Nekem annak idején az NV Optimus -al volt bajom.Sokszor nem értettem miért oly gyatrán kis felbontásban indult a játék.Aztán kiderült hogy nem váltott át és igp -ről ment a játék.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
#16939776
törölt tag
"Emellett az anizotropikus szűrés és az élsimítás sem kényszeríthető többet a grafikus meghajtókból..."
Azt lehet tudni, hogy a V-sync OFF/FPS limit-et lehet-e továbbra is kényszeríteni a driverből?
Pre-rendered frame-k száma állítható marad??? -
Cathfaern
nagyúr
válasz FoxiestFox #2 üzenetére
Tippre az a probléma, hogy a megjelenítő fizikailag az integráltra van kötve. Tehát ha az integrált memóriájában nincsenek meg a képkockák, akkor nem is lehet megjeleníteni. Ezt az átmásolást eddig automatikusan el tudta végezni a drivert, viszont ezzel az architektúrával nem tudja (hasonló okokból, mint amiért az élsimítás se megy).
Persze lehet tévedek, és fizikailag mind a két chip rá van kötve a kijelzőre. -
félisten
-
Diopapa
addikt
-
Tazsam01
tag
Mi lesz a garázsprojektekkel? Ők még maradnak évekig dx11 mellett? Illetve tervezi-e a dokumentációt az nvidia a dx12 hatására?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A V-Sync-et eddig sem lehetett, mert azt már a WDDM 1.2 kiirtotta. Nyilván a jövőben sem lehet.
A Pre-rendered frame-ek száma eddig is attól függőt, hogy a program elfogadja-e a módosítást. De egyébként a DX12-ben már ettől sem függ, mert nem lehet driverből állítani. A programban lesz ez az érték, és az módosíthatatlan.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
alevan
őstag
Amig én szűrtem le a cikkből:
-Kisebb stúdiók évekig nem fognak DX12höz nyúlni, ameddig nincs kitapasztalva mások által, stb.
-Nagyobb stúdiók még bugosabb játékokkal fognak megjelenni. Valszeg érdemesebb lessz DX11 módban játszani eleinte.-Nagyobb stúdiók a 12-16ik patchban TALÁN aktiválni fogják pl. notikban a DGPU használatát, márha elegen fogják szidni őket
VAGY
-Nagyobb stúdiók DLCként eladják a DGPU használatát, mint feature.
"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."
-
-
Duck663
őstag
"A Microsoft a fentiek mellett a gyártókat is arra kéri, hogy segítsék a fejlesztők munkáját kezdve azzal, hogy részletesen dokumentálják a piacon lévő, DirectX 12 API-t támogató architektúráik működését, mivel enélkül a legtöbb programozó nem fogja tudni, hogy a megírt kód optimálisan fut-e vagy sem. A redmondi óriáscég szerint a fejlesztőstúdiók nagy részének nincs meg az anyagi fedezete arra, hogy kutatás céljából visszafejtsék az összes elérhető grafikus architektúra működését, így minden segítség jól jön számukra. Ez az együttműködés abszolút a piac érdeke, így az egész iparágnak össze kell fognia a szebb jövőért."
Tehát lényegében tovább fog menni a szívatás, a nagyobb PC-t is szem előtt tartó stúdióktól kapunk majd egy idő után jól működő játékokat, ideális esetben. A kisebb fejlesztők, pedig a lét határán, örülni fognak a Nokiás doboznak, és tovább fogják beépítgetni a ShitWorks elemeket. Hurrá! "Szép" jövő... még több optimalizálatlan játékot fogunk kapni.
"A redmondi óriáscég szerint az új modellben a gyártók képtelenek a grafikus meghajtókban lényeges mértékben befolyásolni az alkalmazás működését." Ezért miután a gyártó már nem tudja érdemben befolyásolni a program működését, lényegében hiába várunk majd új meghajtót, az semmin sem fog változni... vagyis egyedül az dönt, ki fizet többet a fejlesztőnek.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az effekteknek ehhez semmi köze. Ahogy a hír írja azokat továbbra is lehet cserélni a driver shader fordítása előtt. A probléma itt annyi lesz, hogy ami eddig a driverben volt, az most az alkalmazásban lesz, tehát tudnia kell a fejlesztőnek, hogy miképp kell "kvázi drivert írni" a hardverekre. Erre kellenek nekik dokumentációk, mert enélkül igen sok időt és pénzt el fognak arra verni, hogy visszafejtse az architektúrák működését. A fejlesztők nagyon nagy része csak a GCN-ről tudja, hogy miképp működik, mert azt megtanulták a konzolból. A konzolos kódokat nagyrészt le lehet másolni, de ezeket akkor is finomhangolni kell az NV és az Intel architektúráira is, és ehhez kellenek a dokumentációk.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Duck663
őstag
Aha! A GCN-t ismerik... akarsz fogadni, hogy ennek ellenére a GCN-es Radeont használók fognak továbbra is leginkább szívni?
"A probléma itt annyi lesz, hogy ami eddig a driverben volt, az most az alkalmazásban lesz, tehát tudnia kell a fejlesztőnek, hogy miképp kell "kvázi drivert írni" a hardverekre." És hogy milyen lesz az a "driver", azt fogja meghatározni a Nokiás doboz! És mindezt úgy, hogy lehet hogy konzolokon hiperszuperül megy, csak PC-re van aki többet fizet.
[ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
nagyúr
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A konzolból azt muszáj ismerniük. Másképp nem lehet konzolra optimalizálni. Az MS-nek ezzel az a gondja, hogy az Xbox One kódot nem elég átmenteni, hanem módosítani is kell, hogy ne csak a GCN-en fusson jól. Ezért kéri a gyártókat arra, hogy dokumentálják a hardvereiket, hogy a fejlesztőknek kevesebb munka legyen az Xbox One kódot optimalizálni a célzott hardverekre. Ez teljesen normális gondolkodás az MS részéről, mert ez a modell, amit bevezetnek a fejlesztők kezébe helyezi a kontrollt és mindent elvesz a gyártóktól.
Nokiás doboz eddig sem volt és a jövőben sem lesz. Hiába akarod ezt hinni. Az egyetlen dolog, amire figyelni kell, hogy az Xbox One kód csak a GCN egy verziójára alkalmas PC-n. Tehát el kell érni, hogy annak más verzióira és a többi gyártóra és architektúrákra is optimalizált legyen.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Duck663
őstag
A M$ hozzáállásával nincs is probléma, örömteli, hogy arra kérik a hardvergyártókat, hogy dokumentálják a hardvereiket, hogy a fejlesztők munkáját megkönnyítsék vele. Ez azonban nem érdeke mindenkinek.
Abu, ne légy naiv! VAN!!!
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Bénázás. De a Crytek ma már jóval többet törődik azzal, hogy hülyeséget ne csináljon. Nem éri meg mesterségesen magas gépigényt generálni.
(#28) zseko: A kettőnek nincs köze egymáshoz. A dokumentáció ahhoz kell, hogy a fejlesztő megírja a GPU-k menedzsmentjét. Aztán az effektekhez választhat GameWorks-öt, az már senkit sem fog érdekelni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
#10691584
törölt tag
Kérdés: Mi van akkor, ha valaki régebbi és/vagy olyan játékkal próbál játszani, amelyikre már nincs támogatás, vagyis nem "készítik fel" DX12-re, illetve nem várható rájuk semmiféle ilyen jellegű patch ezek elindulnak egyáltalán, vagy ha igen, akkor rosszabbul fognak futni, mint DX9-10-11-es környezetben/driverekkel
-
Hiftu
senior tag
DX12-höz úgy néz ki, hogy Windows 10 kell majd.
A notebook tulajdonosok semmit sem fognak észlelni, mert a jelenlegi notebookjukra nem lesz Windows 10 support. Ha lesz, akkor meg DX12 support nem lesz.
Az új notebookok esetében majd marketinggel megoldják az esetet. (Ha nincs, ha van DX12 support.)Tessék mondani, lehet itt hazudni? - Kaszt: Decker, Faj: Troll, Működési Terület: Prohardver
-
addikt
Ez azért így ebben a formában elég durván festene. Főleg úgy, hogy a Microsoft ingyen fogja updatelni Win 7-től az ilyen notikat, muszáj lesz tartani a kompatibilitást, akár az Ms-nek, akár a gyártóknak. Legalább azokra a hardverekre, amik már így is csak W8/8.1 támogatással jöttek ki, ami egy halott köztes rendszer.
E hír alapján én csak attól félek, hogy a most normálisan váltó/skálázódó optimusos nvidia notikat lehet-e majd a kukába dobni, mert nem lesz képes a rendszer túllépni az Intel HD csodáin. Mert akkor nem csak akkora felháborodás lesz, mint most a mobil overclock eltávolításánál. Szerintem.
-
cacasz02
aktív tag
Ez olyan lessz majd mint régen a hangkártyákkal. Ha soundblastered volt szólt a hang ha nem akkor pá. Gcn-ed van látod ha nvidia akkor meg nem. Szép új világ.
-
félisten
-
Kronos3000
senior tag
Ebből az jött le nekem,hogy az első időkben iszonyú nagy kavarodás lesz belőle.Meg még utána is,mint a vista idején....
Wasabi...
-
addikt
A hír óta egy kicsit változott (fejlődött) a téma: http://www.winbeta.org/news/directx-12-will-reportedly-support-multi-gpu-configurations-both-amd-and-nvidia-graphics-cards
Ettől függetlenül nem "ússzák meg" a fejlesztők a saját driverkészítést/optimalizálást...
-
Felvetődött most bennem pár kérdés, amire nem emlékszem, hogy van-e válasz a megelőző DirectX-es cikkekben/hírekben és/vagy ebben sem volt számomra teljesen egyértelmű:
DX 10.0-11.2 (vagy akár 9.0) alkalmazásokra van bármi visszamenőleges hatása a WDDM 2.0-nak, mint ahogy egy-két korábbi WDDM 1.x frissítésnél volt?
Vagy esetleg már a cikkben említett Multi-GPU, Vsync, AA, AF, stb is ilyen, hogy WDDM 2.0 driver-el megszűnik működni 12-estől régebbi DX alkalmazások alatt is (ha maga a játék nem támogatja)?Készül egyáltalán WDDM 2.0 driver GCN generációktól korábbi Radeon-okhoz?
Netán a GCN előtti AMD kártyák is profitálhatnak valamilyen formában még akár magából a DX 12-ből is (DX12-es renderer DX 11.x vagy akár 10.x, netán 9.0 generációval kompatibilitás módban), ha az adott program fejlesztői szeretnék ezeket is támogatni DX12-n át (saját, régebbi generációs GPU-ra szabott kóddal), vagy csak bizonyos GCN generáció és attól fejlettebb AMD hardware támogatható DX12-n át?
Vagy erre lesz ott a DX 11.3, ami biztosítja API szinten a visszafelé kompatibilitást is (elvben akár DX 9-ig, de gyakorlatilag inkább 10.0-ig alkalmazva), miközben többet is kínál a friss hardware-ekkel, mint a DX 11.2?TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
Akkor DX<12.0 hardware-el és szoftverrel a Win10 se jobb, se rosszabb. Kösz.
A másik kérdésre megtaláltam a választ egy korábbi cikkben: a TerraScale 2 hardware-nél nincs MMU, így valószínűleg nem lesz rá DX12 támogatás (bár elvben megoldható emulálva). Próbaképp azért talán felhúzom a legutolsó Win10TP-t egy tartalék HDD-re és megnézem, hogy mit mond a HD5850-re az új beta driver-el.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Megnéztem, a HD5850 a dxdiag szerint WDDM 1.3-al fut Win10 alatt.
Érdekes lenne majd összevetni a Cypress-DX11, Fermi-DX11 és Fermi-DX12 benchmark eredményeket, hogy végül is melyik hardware bizonyult időtállóbbnak a szoftverek folyományában 5-6 évvel később (ha már aktív lesz a Fermi támogatás és az AMD nem gondolja meg magát a Cypress-el kapcsolatban, illetve publikussá válik egy DX12-es benchmark).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."