Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sb

    veterán

    válasz arn #46 üzenetére

    Az erős pc-t első körben a gyenge pc is kiszorítja már. :D

    Amíg asztalon 500k-s gpu-k repkednek és 3-400W-ok csak gpu-ra ez marginális igényt generál szerintem a bányászokon kívül.
    Legyen ez a 0. verzió mert szerintem lassan senkinek nem opció.

    1. verzió: Akinek esze van az elvan kicsit kisebb teljesítménnyel fél-/harmad árból és fogyasztásból. Akár desktopon, bár ott még a kisebb gpu is drága de még belátható költség ha nagyon PC kell.
    2. verzió: Notiban. Bármilyen fura, de relatíve olcsóbbak mint a desktop és egy mobil 3060/3070/6600M/6800M 80-110W-ból hozza a 80%-át (vagy mondjuk úgy a nagy részét, hogy ne százalékokon vitatkozzunk) a desktop csúcs alatti, értelmezhető kategóriának.
    3. verzió: Konzolok. Szokásos: kicsit még ennél is gyengébb hw, de erős sw. Összességében kb. ugyanaz és sokkal olcsóbban a 2. verziónál is!
    4. Gaming nélkül: Itt meg kánaán van egy ideje. Bármi jó, 25-45W-ig olyan gépet kapsz ami keresztben lenyeli a 4 éves desktopod. Inkább az a kérdés, hogy kapsz-e elég olcsót vagy csak feleslegesen drágát/jót. :D
    Ezért is extrázzák inkább őket és tűntek el a TN HD panelek meg társaik. :D

    Már ez is több mint ami a userek 95%-ának kell, de ide jött szvsz az Air ami rátesz egy lapáttal üzemidőben úgy, hogy a használhatóság megmarad vagy jobb is. A Pro/Max meg a túl jó kategória már ide. Ezek fentebb támadnak és ott a jóval drágább sávokat is megeszik simán.
    Nagy résznek még erre sem lesz szüksége de nyilván a fenti sávokból így tudnak áthúzni újabb csoportokat. Alul meg ha teljesítményben már nem kell előrelépni mert bármire elég egy középkat gép is akkor ott a többi fog számítani: üzemidő, támogatás, körítés. Ebben pedig elől vannak.

    A HBM-APU régi nóta. Én is ezt mondtam anno, sőt, tovább is mentem amivel még te sem értettél egyet de a HSA ugyanezt célozta:
    - Közös, koherens memória. DDR alapon ott voltunk de az kevés volt a gpu-nak.
    - De akkor már volt HBM-jük és pont erről pofáztunk, hogy megoldaná a sávszélesség problémát, onnantól pedig nagyon nagy potenciál lenne benne. De ott is csak a játékokig látott mindenki.
    - Maradt az sw probléma: gpgpu-t programozni is szar, a heterogén kód meg aztán a legdrágább és legnagyobb kínzás. Soha bottal se fogják... én akkor is azt mondtam, hogy nincs más út előre ha a többi bezárult vagy véges (cpu ipc, magok száma, fogyasztás, gyártástechnológia). Fejlődtek még, sőt, most elég jól beindult a cpu fejlődés de ez már csak vihar a biliben consumer oldalról. Azt is írtam sokszor mikor a Zen kitolta a határokat, hogy otthon nem fogunk sokra menni 16 után mondjuk 32-64 maggal. Főleg ha nem kályhát akarunk venni.

    Szóval az sw oldal igaz is volt, de pont ugyanerről szólt. Az utolsó hajszálig. Ez a lehetőség volt benne ott is, akkor is. Ezt csinálták meg és látjuk, hogy az jött ki amit vártunk.
    Ennyi. Szerintem nem atomfizika, hanem pont a várt hatás.

    Persze "könnyű" volt saját, nem diverzifikált hw portfólióval, meg mostmár saját chippel, igp-vel. És emellé még bekúszott pár extra megoldás is, arm, kompatibilitás, amit ők megoldottak mások meg nem. Meg persze a fenti fúziót is végigvitték ahogy x86-on nem lett Fusion.

Új hozzászólás Aktív témák