Hirdetés
- Milyen asztali médialejátszót?
- Home server / házi szerver építése
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- HTPC (házimozi PC) topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kompakt vízhűtés
- Lebukott a Samsung plus size modellje
- Milyen monitort vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nem szebb az FH3, az openworldségég le sem tagadhatná... (kietlen területek, ismétlődések mindenfelé)
De oké, legyen ízlés kérdése, talán csak az ausztrál táj nem fogott meg
Az biztos, hogy az FH4 már odaért mellé.Pc mellé killzone minek? ezt most értelmezni sem tudom... én eleve a kontrollerezést jobban szeretem, mint az egérrángatást, de ez itt fel sem merülhet: nincs kz pécére, tehát ha érdekel a játék, akkor ps.
A driveclub 2014 végén jött, két évig még nem volt forza pécén. De egyébként sem vagyok benne biztos, hogy aki az openworld, grindelős autókázást nem szereti, az mit kezd egy horizonnal... (ellenben a driveclub klasszikus árkád autós). Grid és dirt... ugyanmár. Utóbbi földutas, előbbi meg más színvonal (grafika és licenszek) - félre ne értsd, szeretem a CM játékokat én is, de sose pótolnák a DC-t.
Az említett unchartedek nem a ps3 nyitására jöttek, ezt az összevetést sem értem. Mostanra a ps4en is van 2 jó uncharted (+a remazterek). Gow és heavy rain dettó ugyanez: gow is van már és detroit is, utóbbi szerintem a legjobb QD játék (farenheitet nem játszottam, tény), a gowokat sosem ismertem, de sokan méltatták a rebootot.
A ps3 egy elcseszett hardver volt, bénázó sonyval, nehéz lett volna az ügyesen managelt és bénázó(!!!!!) ms mellett sikertelenebbnek lennie a négyesnek.
Az exkluzívok súlya örök kérdés, a választ talán csak a sony tudja (neki vannak mindenről adatai és elemzői hozzá). Egyelőre nyomják ezt a vonalat, szóval a válasz valószínűleg IGEN
-
qad
senior tag
Így igaz, nem kell az ssd-t babusgatni. Egyedül a torrent írást nem tettem MÉG rá egy ssd-re sem, de attól függetlenül nem kevés sorozatot/filmet nézek online ami tolja az írást rá(játék csak alig). Kb 6 év alatt sikerül 86%-ra leszedálnom de még mindig 100%-os a sebessége. Beszereltem a haverom gépébe mert nekem már kicsi a tárhely(128 GB). Samsung 830.
-
Televan74
nagyúr
-
-
opr
nagyúr
válasz
Medocsabi #139 üzenetére
Biztos lehetsz benne, hogy ezzel nem lesz gond, ez nem PC, itt elore lehet tudni, hogy hova mi kerul, konnyu a hutest jol meretezni.
En inkabb azert szurkolok nagyon, hogy halk legyen az uj generacio mindket oldalon. Xbox one x elvileg most is elviselheto, de a ps4 pro-ban nem tudom hogy, de biztos, hogy eldugtak egy egesz helikoptert. -
Medocsabi
addikt
válasz
#72042496 #137 üzenetére
Nem is igazából az írás/olvasás részére gondolok, hanem hogy egy jóval kisebb, zártabb házban lesz mint pl egy pc, emiatt egy amúgy is melegedő nvme ssd a fehér izzásig fog melegedni. De ne legyen igazam, + inkább csak hangosan gondolkodtam. De üdvözlöm a hírt, 2019ben egy 5400rpm-es hdd-ről bootoltatni már gáz.
-
opr
nagyúr
válasz
Medocsabi #136 üzenetére
Konzolnal az SSD tartossaga annyira nem kritikus kerdes, mint egy PC-nel, mert nincs akkora szabadsagod, nem tudsz ra osszvissza irkalni mindent.
Amugy szerintem PC eseten is tul van lihegve a dolog, nem igazan sikerult meg olyat hallani, hogy nem extrem felhasznalas mellett hamar megdoglott az ssd. -
#72042496
törölt tag
válasz
Medocsabi #136 üzenetére
Hogy érted, hogy az NVMe SSD kevesebb gyepát bír? A terhelhetőség típustól függ, többezer terabájtot is vállalhatnak rá. A ~száz tera a konzolba kerülő verziónál is meglesz szerintem, ami a komolyabb HDD-kre vállalt nagyságrend. Konzolba bőőőven sok is.
A gyakori ki-/bekapcsolás viszont éppen a HDD mechanikáját viselheti meg.
-
Medocsabi
addikt
Azért a nyitó árra kíváncsi leszek. Illetve oké hogy erősebb gép lesz, de lesz-e olyan magbízható, mint a mostani generáció? Pl ha csak az nvme ssd-re gondolok, már az alapból jóval kevesebb gyepát bír mint egy hdd. De ez így egyelőre tetszik.
-
-
opr
nagyúr
Amugy, egy kis belsos info azoknak akiket erdekel, hogy hogy is van ez, miert hasonlit a ket konzol az utobbi evekben egymasra ilyen szinten:
Kezdjuk a trivialitasokkal: racionalis valasztas arra, hogy mi adja a kraftot egy darab van, konkretan az AMD, ez mar eleve elegge behatarolja a dolgokat.
Mivel az, hogy ki mennyit hajlando a konzolra kolteni kb adott (ms-sony szinten, van biztos elteres, de nem tul sok), szinten elegge szukiti a listat.
Ha eddig eljutottunk, akkor pedig az tortenik, hogy mind a ket gyarto szepen megkerdezi a jatekfejlesztoket, hogy mit akarnak. A jatekfejleszto nem hulye, nem valtoztatja meg a kereseit/kivansagait par hetente, illetve nagyon nem szeretne a jatekra es a platform-optimalizaciora tobbet kolteni, mint amennyit feltetlenul muszajkell, ezert mind a ket cegnek ugyan azt fogja mondani. Persze az, hogy melyik studio mit mond, az valtozo, de egy studio ugyan azt mondja mind a ket nagy cegnek. Ebbol aztan lesz egy szep adag adat, mindenki megfeleloen a fogahoz veri a garast, aztan kiesik valami hardware szinten nagyon hasonlo dolog, amit aztan mindenki extraz meggyozodesenek megfeleloen (ilyen volt a kinect, a vr, az xbox eseten a jobb br tamogatas, stb).A lenyeg roviden/tomoren az, hogy amikor az egyik gyarto leleplezi az uj konzolt, ami oda van irva, arra egy laza 90%-ban hasonlitani fog a masik is, legalabbis alapszinten, aztan kinek mit sikerul kialkudni/belezsufolni a gephazba.
-
-
#72042496
törölt tag
válasz
nemlehet #128 üzenetére
A Q90 valóban 4K. Elrontottam, összekevertem a Q900-zal.
A kérdés annyi volt, hogy mikor lesz 8K@120-as tévé. Én csak erre válaszoltam, nem állítva, hogy a csúcstévékből rengeteget eladnának. Viszont a legújabb feature-ök ezeken a készülékeken válnak először elérhetővé, ezért érdekesnek tartom a dolgot.
A 120 Hz szerintem már el-elérhető a középkategóriás LCD-kben is, érdemes lehet körbekérdezni a konkrét topikokban, ha valakinek ez szempont.
"Ami jelenleg van az egy káosz, lesz még ettől hangos a sajtó, hogy nem kompatibilisek az új konzolok a "régi" TV-vel..."
Miért ne lennének kompatibilisek? A HDMI 2.1 visszafelé kompatibilis a HDMI 2.0-val. Handshake után úgyis csak az elérhető képmódok látszanak a menüben. Ha olyan a tévé, akkor a FHD@60 vagy 4K@60 marad a maximum, és kész.
-
AMD Power
titán
Egyet már biztos eladtak.... Nekem!😄👍❤
-
nemlehet
őstag
válasz
#72042496 #124 üzenetére
Már bocs, de a Q90 az "csak" 4k és mellesleg 6.000 dolcsi. Ez azért marhára nem az a kaliber amit konzol mellé vesznek az emberek. Én elhiszem, hogy ebből akár több ezret, vagy több tízezret eladnak nyugaton, de ez hol van a konzolok számaihoz képest?
Nem eszik ám olyan forrón ezt a 8k TV dolgot... Plusz a gyártók mindenféle nagy frissítésnek meg fogják kérni az árát. Elsőre jön majd a 8K, leszivárog, majd jön a nagy freki és az is lassan leszivárog, de addig szerintem már a frissített next gen konzolokat fogják nyúzni az emberek mire ez a mostani max 1000 dollárig kategóriában lesz...
Persze ma már vannak monitorok amik tudják ezt, de nem az volt mindig is a konzolos mantra, hogy de jó vele befeküdni a TV elé?
Amúgy meg ebből égtelen botrány lesz, hogy melyik csatolón mi fog kimenni milyen minőségben. Ami jelenleg van az egy káosz, lesz még ettől hangos a sajtó, hogy nem kompatibilisek az új konzolok a "régi" TV-vel...
-
qad
senior tag
válasz
#72042496 #124 üzenetére
Legyen igazad, és a konzol körében terjedjen jobban a tv mint a pc-s monitorok. Steam felmérést néztem és játékos tábor 5-6 %a rendelkezik full hd feletti, de 4k vagy kisebb felbontású monitorokkal vagy kijelzővel. A 4k őrület már vagy 4-5 éve tombol és itt tartunk, akkor a 8k mikorra fog elterjedni? A 120 Hz-es 8k meg főleg DDD
-
Kristof93
senior tag
Metro Exodus biztos, hogy nem tudja, mert abban csak gi van. A Kingdom Come pl valós idejű, sugárkövetett gi-t használ, konzolon(!). Tükröződéshez ott a Neon Noire tech demo, vagy hanem töltsd le a motort és próbáld ki (mondjuk a végleges, hibrid megoldás még nincs benne a publikus változatban).
Lehet ezt ésszel is csinálni, csak az munka.
-
#72042496
törölt tag
"mikor lesz 8k-120 Hz-es frissítésű tv"
Jövőre lesz rá esély. Olyan 8K tévé most is van, amelyik tud 2160p-ben 120 Hz-et. A Samsung Q90 biztosan ilyen.
A 4K@144 (120) Hz monitorban is nagyon ritka. Tévéből a HDMI 2.1-gyel szerintem már jövőre nagyobb lesz ilyenből a választék.
De még egyszer, nehogy valaki félreértse. Mindez nem azt jelenti, hogy a következő XBOX ilyen felbontások@frissítések mellett futtatja majd az AAA játékokat.
-
-
Ghard
őstag
válasz
GodGamer5 #119 üzenetére
Ez komoly? Már a forza horizon 3 is szebb, mint a driveclub. Azóta a gran turismo sport is kijött, a forza horizon 4 és motorsport 7 szintén. Bármelyik jobb grafikailag. Az infamous second son 6-7 órás idejével és önismétlő küldetésekkel minden, csak nem szuper. Főleg az infamous 1-2 után, amiket azért még szerettem.
(#121) arty
Érdekes kérdés, mert pc mellé miért vennék killzone konzol fps-t? A gamepad sok mindenre jó, de egy egér mindig kényelmesebb marad. Pc-re ott vannak már a forzák, a grid és dirt szériák. Ezek mellett egy driveclub nem igazán hatja meg az árkád versenyzésre vágyókat.
A LBP első része zseniális volt, rongyosra játszottuk haverokkal. A második rész már csak "oké" volt, a harmadikat meg egyáltalán nem találom érdekesnek.
Ps3-nál azért ha évek múlva is, de ott volt például 3db uncharted, heavy rain és a god of war 3. Hihetetlen játékélmény volt mind, az új god of war és detroit meg sem közelíti ezt. Az uncharted 4re még nem volt időm, ebben még bízok, hogy jobban sikerült. És már jövőre új generációról beszélnek, ez az én bajom, hogy nem sikerült hozni az előző generáció (ps3) szintjét, mégis sikeresebb a ps4 a piacon. És ugye a topik az xboxról szól, hogy számítanak-e majd az exkluzívok? Vagy a marketing lesz ami meggyőzi a vásárlókat. -
Bármelyikért dönthettél a ps mellett, tudva, hogy ezek mellett/után jön még a többi is (feltéve, hogy nem érdekelt a gears-forza-halo trió, ami miatt én pl a one mellett döntöttem anno). Engem a bloodborne azóta sem érdekel, ellenben a kz4-et imádtam, a knacket már kétszer végigtoltuk a kölökkel, a driveclub a gen kb legjobb árkád autósa és "egy műfaj" egyik utolsója (nem openworld!!!). LBP is lemegy majd, egyszer - még az elsőt se toltam végig, pedig bejön.
Még érdekesebb kérdés: most induláskor melyiket vennéd, ha "nagy játékosként" valamilyen pécéd egyébként lenne(van) azért? Sokaknál ez is szempont lehet.
-
GodGamer5
addikt
-
-
Kristof93
senior tag
Azért marhaság mert megfizethetetlen hardveren sem fut értékelhető sebességgel. Nvidianál a chip több mint fele erre van feláldozva, és az eredmény 1 db effekt (mert több párhuzamosan nem megy), alacsony felbontáson, rossz minőségben. Ez nem filmes cgi.
A crytek pénzügyi szituációja és a RT között abszolút semmi összefüggés nincs, ne röhögtesd magad. Egyedül ők tudták hozni a valós idejű, jó minőségű gi-t xbox one-on, egyedül ők tudnak sugár követett visszaverődést vega56-on. Mindez a hibrid voxeles megoldásuk miatt működik, amit az RTX nem is támogat jelenleg!
Az pedig, hogy te mit tudsz vagy nem tudsz csinálni egy offline path tracer-el és több nap szimulációval - mi köze van ennek a játékokhoz? Semmi. Több évtizedbe fog telni mire a számítási teljesítmény eljut oda. Fogalmad sincs hogyan működik egy valós idejű motor, milyen megkötések vannak.
-
Ezzel az SSD-vel kapcsolatban elfelejtettem ezt felvetni még a PS5-nél:
Nem lehet, hogy egy viszonylag kicsi, mondjuk max 256Gb lesz csak ilyen "szupergyors", ami szét lesz bontva HBCC és általános célú adat gyorsítótár részre, amiről villámgyorsan tölt be a legutoljára használt egy-két játék (lineáris lefolyású pályák esetén folyamatosan előreolvasva is cache-el a háttérben, véletlenszerűbb esetekben benntartja amit legutóbb használt és tippre néha behúzza a környezetet egy sugárban), de van mellette egy >512Gb viszonylag lassú SSD vagy inkább >1Gb HDD (amire le lehet tölteni egész sok, viszonylag nagy játékot is szép ráérősen lassú nettel is a háttérben)? -
hajbel
addikt
Szvsz az igazság kb. félúton van. Nagyon jó technológia, de jelenleg talán túl sok erőforrást emészt fel a fejlesztők részéről és fps-t a felhasználóknál. Battlefieldben is több patch arra ment el, hogy hibrid RT-vel váltsák fel a rendes 1 sugarast, mert túlságosan zabálta az erőforrást, túl nagy droppok voltak. A Metro esetében, ami bugok szempontjából egy fostenger, több patchen keresztül ugyanúgy RT, DLSS optimalizáció ment, miközben a játék meg kifagy, az ellenfelek pedig futnak egy helyben a fallal szemben stb.
-
X2N
őstag
válasz
Kristof93 #110 üzenetére
Persze mert a Crytek annyira ésszel csinálta h csődbe is ment(majdnem). Tipikus gameworks marhaság mi?
Szerinted a filmeket miért renderelik akkor mégis raytracingel és nem mondjuk raszteres game engine-el? Hány éve van raytracing, úgy 30-40? Nem Nvidia találmányA konzolokon simán lehet hozni bármit, nem a felbontás, vagy a képfrissítési frekvencia számít hanem a modellek és a textúrák minősége. Csinálhatnák én olyan rendert hogy 10 next gen konzol is megkotlana rajta nem ezen múlik. Egy sima Houdini tengervíz szimulációhoz 64GB memória kell legalább. Ez szerinted hogy futna egy konzolon?
-
hajbel
addikt
válasz
Vitamincsiga #106 üzenetére
[link] Az XT-ben lesz GCN is, a sima 2070-ben nem. Érdekes. Azt meg ugye nem tudjuk, hogy a konzolban mi lesz. Egyébként senki sem mondta, hogy 8K 120 fps lesz, ezek minden külföldi hírben vesszővel elválasztva jelennek meg, úgy, hogy 8K, 120fp, RT.
-
Kristof93
senior tag
Ésszel is lehet csinálni (mint a crytek, vagy akár a Tomorrow Children). Az RTX ilyen tipikus gameworks marhaság. A lehető legbutább, brute force megoldás ami pazarolja az erőforrást, hogy vegyél 1000 dolláros vga-t. De legalább kevés erőfeszítés belegányolni egy motorba. A konzolokon simán lehet hozni egy ésszerű megoldást.
-
nanocry
tag
Majd jövőre az Amper=Next-gen console killer.. Fel fogja villanyozni a helyzetet.
-
Vitamincsiga
tag
A Navin töprengtem egy sort, ugye túl sok konkrétum nincs róla még.
Mennyire GCN és mennyire RDNA?
És miért?Valószínűleg a konzolok miatt.
Egyfelől visszafele is kompatibilis, másfelől előre is mutat.
Ha úgy vesszük ügyes, ha meg úgy kényszer. Én az előbbinél maradok... -
Vitamincsiga
tag
Amit az előző gen-nél kihagytak, hogy lehet élet a FHD után, az végre alap.
A 4k már a jelen, de a 8k 120 Hz-cel, is támogatott, az igen! -
gduck
addikt
CPU+GPU. Most már "tiszta PC"
Hűtésre kíváncsi leszek...
-
X2N
őstag
válasz
kikikirly #100 üzenetére
Nem azért gyorsabb mert RT mag van benne, az csak a harmada a dolognak. Azért nem lesz ez konzolba mert nem így lett megtervezve a gpu...az hogy jelenleg az RTX működik nvidia-n az azért van mert az RT magok elég gyorsan számolják a sugarakat, majd a tensor mag az AI gyorsítással képes olyan gyorsan zajtalanítani a képet hogy azt nem veszed észre. Az amd nem tart itt még. A voxeles megoldás a Cryengine-ben meg egy kamuzás igazából, ott az árnyékok nem lesznek úgy számolva ahogy egy nvidia RTX-nél. Átlaguser nem fogja tudni megmondani mit kellene látnia...én meg tudom hogy néz ki a raytracing mert évek óta 3d grafikával foglalkozok hobbi szinten. Már akkor rendereltem amikor még RT-sem volt csak global ilumination rt-s árnyékok nélkül, és hatalmas a különbség. De ez csak a fényelés része, részletes modellek, pbr-es textúrák nélkül az egész nem sokat ér. Szerintem az utóbbi 5-évben csak azért néznek ki jobban a játékok mert a fejlesztők elkezdték használni a Zbrush-t és a Substance Paintert, Houdinit.
-
X2N
őstag
válasz
Kristof93 #96 üzenetére
Nincs előre kiszámolva, eltárolva...valós időben történik a sugárkövetés pont ez a lényeg játéknál, csak nem akkor részletességgel számolnak mint mondjuk egy Iray, Octane, Redshift esetében. Kevesebb időt kell tölteni a fejlesztőknek mert nem kell bakelni a világítást.
-
kikikirly
senior tag
Nézd meg RT teljesitményét 1080TI VS RTX 2080-nak.
Normál esetbe 10% gyorsabb a 2080, RTX-be viszont többszörösét tudja kizárólag az RT magok miatt.
Miért tartod elképzelhetetlennek hogy a konzol is kap ehhez hasonló magokat,és a fix hardver miatt tán még többet is ki tudnak belőle sajtolni.Sony-Microsoft egyaránt kiemelte a kozoljai RT képességét,egyik lehet hogy megkukult,de hogy mindkettő egyszerre???
És az se kizárt hogy konzolokon nem a Microsoft féle RT-lesz,hanem amit a Cry Engine féle Voxeles megoldás, geometriai komplexitást kevésbé növeli az eljárás számítás igényét, mint a Microsoft megoldása.
Új konzol új alapok, ha megvannak az irányok csak a hardvert kell hozzá igazítani. -
X2N
őstag
válasz
kikikirly #34 üzenetére
Ennyi marhasáot összehordani
...nem lesz konzolon RT, gyenge a hardver hozzá. Kevés ahoz hogy a fényeket, a tükröződéseket és az árnyékokat is leszámolja megfelelő minőséggel. Szerinted ha egy 2080Ti-n felezi a feljesítményt a RT akkor egy konzolon amiben fele olyan erős se lesz a vga mi lesz?
-
janeszgol
félisten
Latom a marketing elerte celjat, mindenki a 8k-rol beszel. Mintha kotelezo lenne hasznalni.
Eexec kollega olvastad? 2020 unnepi szezon, ami nalunk 2021 elso fele lesz. PS4 detto igy varhato vagy meg erre is +1 ev. -
Kristof93
senior tag
A RT leveszi a terhet a fejlesztők válláról? Ez ilyen Prohardver/Nvidia mítosz, köze sincs a valósághoz. A világítas a munka elenyésző részét teszi ki egy modern játék fejlesztésénél, és a jelenlegi nvidia féle RT ehhez csak hozzáad. Ugye most is sugárkövetés történik, csak előre kiszámolva és eltárolva. Ha CGI szintű lenne valós időben, akkor egy kicsit(!) megkönnyítené a dolgunkat, és a végeredmény is sokkal jobb lenne, de ez évtizedekbe fog még telni.
-
Tetsuo
őstag
Gyakran a projektnevek jobbak/szebbek, mint a kész termékeké.
-
Redneck
nagyúr
Problémás, de az elkövetkező 2 évben bőven jönnek új megjelenítők, változó frekivel. Ezért sem vettem a mostani generációból konzolt, és 4K TV-t sem. A címek többségénél a konzolok sem tudnak natív 4K-t, max felskálázottat.
Gyanítom hogy 2020 végén vagy 2021-ben (amikor az új konzolok igazán terjedni kezdenek), lesznek olcsóbb 4K@120Hz-es megjelenítők, de legalább 4K@60Hz-esek 30 és 60 Hz között változó frekvenciával. A vásárlók nagy részének, bőven megfelelnek majd.
-
Cassi
őstag
A 4K/120 Hz is problémás olyan szempontból, hogy ezt a most kapható TV-k elenyésző százaléka támogatja. Sokan nincsenek is tudatában, hogy ehhez kukázniuk kell a mostani 4K-s TV-jüket és venni helyette egy még drágább, 1000+ dolláros készüléket. Mindeközben azon rugóznak, hogy 500 vagy 600 dolláros lesz-e a konzol.
-
seniman
veterán
Ha aratni akarok Farming simulatort veszek.
A Forza meg a GT is egy sz@r játék mert nem égek benn az autóban,ha háromszázzal falnak megyek.Az ilyen teszteket azok készítik,akik nagyon unatkoznak és belekötnek az élő fába is.A játékot azért veszem hogy a sztorit élvezzem,nem azért hogy a hibákat keressem benne.
-
seniman
veterán
válasz
cskamacska #84 üzenetére
Tehát a kkor a Zelda meg az nvidia a sztár,mert lehet benne füvet kaszálni,meg bozótot irtani.Rendben.
-
cskamacska
addikt
válasz
Carlos Padre #29 üzenetére
Uhh, de a konzolokban? nV oda hogy piszkált be?
Anno kb 6 éve, 2013-ban arról beszélt Abu, hogy a konzolokban a közös címtér erősen meglendíti majd az AI és a fizika képességeit, utóbbira részleges példa volt a PS4 sárkányos demója, hogy a tűz már nem csak effekt, de ojjektum a játékvilágon belül, és lesz majd rendes rombolhatóság is.
2017-re ebből ez valósult meg egy elég híres PS4 exkluzívban:
Zelda Breath of The Wild VS Horizon Zero Dawn | Details Comparison 1
Zelda Breath of The Wild VS Horizon Zero Dawn | Details Comparison 2Pedig ugye a Zelda egy akkori felső közép kat.. telefon(!) hardverén futott.
"miközben be lehet fogni hangok visszaverődését számolni is, a ps5 egyik beharangozott fícsöre pont a nagyságrendekkel jobb hang lesz"
Annak örülök, mert 1999-ben már itt tartottunk az Aureal A3D wavetracing megoldásával:
iXBT Labs - Modern Audio Technologies in Games
A Tensilica HiFi EP DSP-jén alapuló PS4 és AMD TrueAudio(GCN 2-3, Kaveri APU) pedig igen homályosan, de hasonlót ígért.. már 6 éve.
Amire ki akarok lyukadni, hogy ígéretekkel tele a padlás, PS5 topikok pedig eddig dugig voltak csodavárással. Nekem pedig a t#köm ki van vele, mert én már tökugyanezt vártam 2013-ra, és se konzolon, se PC-n semmit nem hoztak.
TrueAudio-nál pedig még rosszabb a helyzet mint egy 20 éves A3D cím esetében, mert a későbbi Radeon driverekből is kilőtték a képességet, de még a játékokból is kipeccselték a legújabb Steam változatokban.
-
imi123
őstag
válasz
Carlos Padre #82 üzenetére
Annyira azért nem.
Xone-ból nem tudom eddig mennyit adtak el de közelében nincs a PS4-nek.
Azért remélem tanulnak a hibákból és most nem okos kávéfőzőt akarnak csinálni egy játék konzolból. -
Redneck
nagyúr
Na valahogy így képzeltem el én is egy next-gen konzolt tavaly, de le voltam hurrogva, hogy még 4K@60Hz sem fog menni. 2020 végén, 2021 elején azért annak már simán menni kéne.
Sikerült elég unszimpatikus arcokat összeszedni a videóba, de ez van, Microsoft. Ők már csak ilyenek, képesek az aranyból is szart csinálni. -
[CsuCsu]
őstag
Te sem erted. Az uj Xbox kepes kikuldeni a 8K 120hz tartalmat a kijelzore. Ennyit mondtak, nem azt, hogy a GTA 6 lesz 8K 120fps.
Mi ertelme van akkor? Filmek, regebbi jatekok, indie jatekok egyszerubb grafikaval... Nagyon sokan multimedias eszkozkent hasznaljak a konzolt.
-
ted_tris
tag
Az amd-nek jelenleg nincs olyan kartyaja ami a 4k 60 fps-t normalisan tudna egy emberesebb jatekkal, de majd beleszuszakoljak egy legosdoboznyi konzolba a minimum 8*-at egy proci melle csomagolva.
Hat hogyne.Es a cikk meg tok komolyan lehozza.
Ez az oldal mekkora gittegylet. -
qad
senior tag
Első dolgom nekem is az fps játékokban kikapcsolni a motion blurt, már ahol ki lehet. Van ahol csak low-ra lehet csökkenteni.
Szerintem semmi értelme ennek a funkciónak, legalábbis gyors mozgású játékokban, mert ott csak zavaró.Az RTX effektről is ez a véleményem. Megnéztem ultra és high beállításokon is az új Metroban, kb egy nagy elmosódást produkál, csak a motion blurral ellentétben ez már álló képnél is elmos mindent. Gyorsan ki is kapcsoltam D.
-
travix
aktív tag
egyébként arra nem emlékszek hogy 8k mellett említették volna a 120hz-et, gondolom csak full hd-hoz lesz 120hz, vagy esetleg 4khoz a 8khoz mérnöki csoda lenne
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
Carlos Padre #69 üzenetére
+1
-
válasz
Carlos Padre #69 üzenetére
Örülök neki, hogy jól szórakozol, hisz ez a célod.
-
Ajánlom azért olvasd el feljebb is a hozzászólását.
A raytracinget lehet használni másra is, de az nyilvánvaló, hogy a mostani konzolokban is sokkal több lehetőség van hangzás terén mint amit most megkapsz,( truaudio) hisz külön dedikált részegységek vannak ezért, hogy jobb minőséget kapj hangban amire kb magas ívben tesznek a fejlesztők.( tisztelet a kivételnek, lásd Hellblade)
-
ProEvoFan
nagyúr
MS az xbox one x-nél négyszer erősebb új xboxot ígér...
Hmmmm...6 teraflops számítási kapacitásra képes az xbox one x, akkor paraszti ésszel számolva az új xbox eléri a kimondani is sok(k) 24 teraflopsot?
Kamu...kamu? -
válasz
#32839680 #56 üzenetére
Persze ez csak tipp, de úgy gondolom hogy 2 ( illetve 3)verzió lehetséges. Lesz benne egy kis méretű SSD fixre gyorsítótárnak PCI 4.0 csatolóval ami önmagában már egy nagy gyorsulást hozhat az mellett pedig egy cserélhető háttértár.( akár SSD )
Szó van arról hogy lesz benne a GDDR6 ram mellett 2x4 GB DDR4 ram amiből az egyik az oprendszer a másik pedig egyfajta puffer lesz, gyorsítani az SSD-t.
A harmadik megoldás, hogy valóban beledobnak egy extra gyors 1 TB SSD-t
Aztán persze majd meglátjuk, lehet egyik sem. -
[CsuCsu]
őstag
Te joeg mekkora fika megy itt a 8K 120hz-re. Nem azt igerte a MS, hogy ennyivel mennek majd a jatekok. Ez mindossze annyi, hogy a 8K 120hz forrast kepes kitolni a megjelenitore. Ennyi, mit kell ezen tulmagyarazni?
Az olyan kommentek pedig, hogy a 4K 60fps-t sem oldottak meg, tehat felesleges a 8K, kivesznek az eszbol. Az fps egy adott felbontason a jatek reszletessegenek a fuggvenye: textura felbontas, objektum szam, effektek, RT. Nincs es soha nem is lesz olyan hardver, ami mindent kepes 4K 60fps-sel hozni. Ha az adott eroforras kerettel dolgozo fejlesztonek a reszletesseg fontosabb a kepkockaszamnal, akkor az egy szandekos dontes eredmenye, hogy nem megy a 4K 60fps.
Amugy regebbi es egyszerubb grafikaju jatekok elfutnak majd 8K 120hz-en, senki nem az uj Crysis-tol varja ezt.
-
válasz
#32839680 #51 üzenetére
Ha az új memóriamenedzsmentet fogják használni, akkor valószínűleg SSD nélküli opció nem lesz.
Abban is bízok hogy megmarad az UHD BR támogatás a boxban,( persze az nem gond ha lesz olcsóbb optikai meghajtó nélkül) atmos satöbbi jöhet hangzásban.
Sony valószínűleg továbbra sem fogja támogatni, ami érthető, hisz saját asztali portfóliójuk van erre.
Hellblade hangzásban vert minden játékot számomra tavaly + a Halo szokott nagyon erős lenni hangzásban. -
Mert jönnek a 8K tévék amit meg kéne hajtani valamivel?
Másrészt meg senkinek se fáj, mivel a HDMI 2.1 része, ha az támogatva van akkor ezis.
Ez nem azt jelenti mindent 8K-ba renderel... mint ahogy a One se renderel mindent 4K-ba, attól még hogy támogatja az UHD kijelzőket.
Nem is értem mi ez a kiakadás a 8K-ra, semmi köze a játékok grafikájához direktben.
-
Duck663
őstag
Nem S3 Trioval tolom, és nem is 640*480-on. Nem mindegyik játék csúnya, de bőven akad.
Nem túl régi játékok, Pl.: Hitman Absolution és nézd meg az új Hitmant. Persze lett DX 12 támogatás, de egyszerűen az egész csúnyább lett. Csak hogy egy példát említsek, a fejlesztő pedig ugyanaz.
Azt se hagyd ki, hogy milyen sebesség mellett mennek és hozzák azt a látványt. Nézd meg a Two Point Hospitalt.
(#39) kwzatz: Nem azt írtam, hogy az összes, azt írtam, hogy a többségük. Vannak kivételek, de általánosságban visszalépés történt. (Szerintem)
-
válasz
Carlos Padre #38 üzenetére
Még legalább 2 kommentet toljál Nvidia fikával, aztán áttérhetsz Xbox fikára.
Neked minden erről szól. -
kikikirly
senior tag
válasz
Carlos Padre #38 üzenetére
+1
De jó hogy szóba hoztad a hangokat.
Én is és valszeg sokan mások is örülnének a realisztikusabb hangzásnak. -
joey04
titán
A leleplezte "picit" erős, inkább beszéltek róla egy kicsit.
-
#25237004
törölt tag
"A mai játékok többsége egyszerűen ronda. Nézzünk meg egy 2007-es Crysis-t, és nézzünk meg egy mai játékot."
Tény, hogy lelassult a fejlődés, de azért van. A legtöbb modern fps-t (Doom, Metro Exodus, Far Cry 5, Battlefield 1-V, Destiny 2 stb. lehet sorolni) nyugodtan mellérakhatod grafika szempontjából, egyértelműen jobbak.zorrokalap: "jo motion blur" - ez egy oximoron
-
Carlos Padre
veterán
válasz
kikikirly #34 üzenetére
Egyelőre leragadt mindenki ott, hogy azt hiszik a Ray trace csak vizuális eyecandy, és mindenki krómozott felületet meg fénytörést/visszaverődést számoltat, ha kell ha nem, mert az nvidia azzal demozza, miközben be lehet fogni hangok visszaverődését számolni is, a ps5 egyik beharangozott fícsöre pont a nagyságrendekkel jobb hang lesz.
-
erer1000
őstag
válasz
zorrokalap #35 üzenetére
A problema csak az hogy szinte egy jatekban sincs rendes motion blur, mind el van tulozva, fake vagy tul sok eroforrast zabal.
nekem első dolgom mindig kikapcsolni mindenhol, annyira természet ellenes az esetek döntő többségében sajnos, pedig nem lenne rossz dologa motion blur megoldás
-
zorrokalap
tag
20 kepkocka alatt*
Ez az erobol megoldas, de egy jo motion blur + freesync/vsync sokkal termeszetesebben megoldja a dolgot, persze egy CS:GO-hoz 120hz jobb, de alig van egy-ket kompetitiv jatek ahol tenyleg kell a 120hz.
A legjobb persze mindketto minel tobb hz egy jo montion blur es vsync.
A problema csak az hogy szinte egy jatekban sincs rendes motion blur, mind el van tulozva, fake vagy tul sok eroforrast zabal.P.l. sztem a Word of tanks egesz jo, de a DCS World undorito fake motion blur.
Tapasztalatobol irom van 144hzes monitorom is.
Csak hogy legyen ON is: a raytracing itt erdekes lehet mert nem mondhassak hogy vegyel 4*2080 Ti-t a quake II-hoz hanem abbol foznek ami van.
A 4k is rohejes 8k-rol nem is beszelve mert akkor nem lesz jobb a grafika, 4-szer erosebb = pont ugyanez a szint csak 4k-ban, de nem is azt irtak csak hogy tamogatja a megjelenitot. -
kikikirly
senior tag
Nvdia RT-ne keverjük ide,marketing bullshit,nemigen több.Quake 2 RTX jól néz ki,tényleg minden RT-vel van számolva nem csak a napsütés.Ilyen kis gépigényű játéknál tudják csak normálisan használni,ebből is látszik mennyire irreális most megjelenő játékba épkézláb teljesitmény elvárni a dedikált magok ellenére.
Tudom itt PH-n sokan 2080-al FullHD-ba játszanak és istenitik az RT-t, lelkük rajta.Szerinted miért hangsúlyozzák ki mindkét Next Gen konzolnál RT képességet?
Ha nem is 100% RT ,de fények jelentős részét RT fogja számolni,érdemi mennyiségű munkát levéve a fejlesztők válláról.Konzolnál fix hardver,egyedi számláló egységek amik mindegyik konzolba benne van(PC-n valamennyi elbukott lásd PhysX társkártya ,vagy jövőbeli RTX gyorsítóról sincs semmi hír ,ha valamit szoftveresen kell támogatni ott bukik a dolog hogy a User várja rá a szoftvereket - legyen miért megvenni,a programozó meg várja hogy vegyék a hardvert - legyen célozható piac, és itt vége is a történetnek.) -
zzola
titán
Nem őrültség!
Viszont!
"A mai játékok többsége egyszerűen ronda. Nézzünk meg egy 2007-es Crysis-t, és nézzünk meg egy mai játékot. Eltelt 10+ év és minden tekintetben visszalépés történt,"
Ha te egy S3 trióval játszol most, akkor tényleg nem történt fejlődés!
Ugyan már, ne röhögtesd ki magadat! -
Duck663
őstag
Bennem most egy elég komoly őrültségnek tűnő kérdés merült fel. A két konzolról amit eddig tudunk az szinte tükörképe egymásnak. A M$ és a Sony felhős rendszerek terén összefogtak. Nem lehet, hogy a két konzol egy és ugyanaz? Csak a névben, külsőben, a szolgáltatásokban és az exkluzív címekben lesz eltérés.
Miért is gondolom ezt? A játékok fejlesztési ideje egyre hosszabb, egyre lassabb, a rendszerek teljesítményének növekedésével, egyre komplexebb, részletgazdagabb világok hozhatók létre, de ez egyre több és több idő, ezzel a lépéssel némiképp lerövidíthető az idő (multiplatform címek esetében). Plusz a fejlesztőeszközök is gyorsabban készülhetnek el, és hatékonyabbak lehetnek, kevesebb idő az optimalizálás is. A mai játékok többsége egyszerűen ronda. Nézzünk meg egy 2007-es Crysis-t, és nézzünk meg egy mai játékot. Eltelt 10+ év és minden tekintetben visszalépés történt, sokkal rondábbak a játékok, sokkal rosszabbul futnak ezek a játékok, és ráadásul úgy tűnik, mintha még a fejlesztési idejük is növekedett volna. Amin talán változtatnának, vagy az AMD részéről volt ilyen felvetés, hogy változtathatnának.
De ez csak egy őrült(ségnek tűnő) gondolat részemről.
-
-
Carlos Padre
veterán
válasz
cskamacska #17 üzenetére
Hát ez pont nem az AMD-n csúszott el, hanem a konkurencián, aminek nem volt hardvere hozzá így inkább elkezdte a 144fps és a perf/Watt az isten mantrát aminek a mostani játékok köszönhetőek. Nem túl szépek, pláne nem okosak, de úgy kell megírni őket, hogy az nvidianak feküdjenek.
-
erer1000
őstag
akkor még nem használtál szerintem se 4k-t sem 120Hz-et , (vagy ha mégis, akkor a kivételhez tartozol akit nem győzött meg, és akkor viszont elnézést)
tény, 21-24" okon a 4K az nem feltétlenül adja át annyira. viszont ha az ilyen méretű FHD monitorral meg van elégedve az ember pixel sűrűségben, akkor csak gondoljon bele, hogy ugyan ezt a sűrűséget megkapja, csak sokkal nagyobba. pl 32"-ben.
csak jobb az ha jobban kitölti a látóteret , és van hely több ablaknak munka, vagy bármi más közben, minőség romlás nélkül.
nem feltétlenül a hatalmas PPI a lényege a 4k-nak, hanem hogy a megszokott minőséget nagyobb méretben lehet biztosítani120Hz-re meg mondják hogy "minek, ha a szem csak xy-tól kezdve már folytonosnak látja".
ha gyorsan mozgó részek vannak, pl egy autó elhúz a képernyőn, akkor 60Hz monitoron lehet hogy 10 képkocka alatt megy át, és a képkockák közt az autó elmozdulása relatív nagy, és ott már érezhető hogy nem túl folyékony.ilyenkor jön jól pl a 120Hz, és a kocsi máris 20Hz alatt húz át a képernyőn, és sokkal folyékonyabb a mozgása.
nyílván, van rengeteg szituáció ahol kb lepkefing haszna sincs a 120Hz+ nak, de ahol gyors mozgások vannak, ott igenis van jelentősége
-
Silεncε
őstag
8k? Mi a fenének? 4k is majdnem fölösleges még (nem is tervezek 1080p-ről váltani a közeljövőben), ennél föntebb menni egyelőre idiótaság. A 120Hz-nek megint semmi értelme. Jöjjön a normális fizika meg az AI, az RT meg legyen álleejtős a grafika. A felbontásos baromkodást meg fejezzék be, mert csak pofára esés lesz belőle megint
hombre[EU]: 100% hogy nem lesz Vulkan API, a DX12 az XO-ra lett fejlesztve, ezt nem fogják eldobni/engedni, hogy ne ezt használják a fejlesztők
-
hombre[EU]
veterán
Vulkan api támogatása elképzelhetetlen?
-
#72042496
törölt tag
válasz
paprobert #19 üzenetére
Ezt én is kb. biztosra veszem. Játékokkal a 8K@120 abszurd lenne ebben a generációban. Másodpercenként nyolcszor annyi pixelt kéne kiszámolni hozzá, mint a 4K@60-hoz. A mostani generációénál gyakorlatilag egy nagyságrenddel erősebb hardverre lenne szükség, ha lineáris skálázódást tételezünk fel.
-
Puma K
nagyúr
válasz
cskamacska #17 üzenetére
+1
Nekem is a fizika hiányzik baromira!
A FEAR-ben a "fogócska-bújócska" meg jó volt
-
Duck663
őstag
Szerintem mindkettő meglehet. Egyrészt a OneX-hez képest a nyers teljesítmény megnégyszereződött :-O, mellette hatékonyabbá vált az architektúra, az eddig a Naviból látottak alapján, nem is kicsit, szerintem azonos GCN konfiguráció mellett, azonos órajelen +50% simán lehet (ne a nyers adatokat nézzük, az "csak" 4*, hanem a hatékonyságot, ebben történt igen komoly előrelépés). A Zen2-ben pedig már nem egy módosított kiscica (Jaguar) mag van, ez nem fogja majd vissza az egészet. Szerintem a OneX-hez képest a valós teljesítménye kb 6*-osa lehet, a OneX-nek, ha ehhez hozzáveszünk még némi optimalizációt is, nem látom akadályát.
Arról se feledkezzünk meg, hogy 8-10 évre terveznek egy konzolt, 8-10 év múlva már igenis általánosnak illene lennie a 8K-nak. Bár ahogy a 4K is terjed, nem biztos, hogy megvalósul, de láthatóan nem akartak alul tervezni. Nekem a várakozásaimon kicsit is túllőttek.
-
daninet
veterán
Engem mint vásárlót rohadtul nem érdekelnek az exkluzív címek. Teljesen hidegen hagy, hogy PS-ön is tudják-e játszani a cyberpunk-ot, vagy sem.
Az érdekel, hogy igen, én azt akarom játszani, és legyen elérhető a konzolomra a régi játékaimmal egyetemben.
Az, hogy az exkluzív címek hogy befolyásolják az ő eladásaikat szintén nem érdekel engem mint vevőt, oldja meg az ő marketingnosztályuk.Amivel játszani akartam elérhető volt eddig xboxra.
-
kikikirly
senior tag
válasz
cskamacska #17 üzenetére
Igazat szóltál szívemből szóltál.
Raytracingel csomó munkát leveszünk a fejlesztők válláról,lévén a meló nagy részét a hardver végzi el.
Jó lenne ha végre komplexebb szimulációk is elkezdenének megjelenni a játékokba. -
paprobert
őstag
válasz
#72042496 #18 üzenetére
Szerintem:
-8K csak mutatóban lesz. Képet, a menüt meg tudja jeleníteni 8K-ban, de jó grafikát senki várjon ilyen felbontáson.
-Csak nagyon e-sport jellegű játék lesz 4K-ban 120 képkockával.Nem szabad elfelejteni: ebben a generációban nem a CPU lesz inkább a szűk keresztmetszet a high refresh gaminghez, hanem a GPU.
-
#72042496
törölt tag
Én speciel a 77"-os 8K OLED-emen, mert ha minden jól megy, pár év múlva olyan lóg majd a falamon. De ez inkább PC-s territórium, inkább 60 Hz, és inkább platfomjátékoknál realitás, már azok közül, amikkel én játszom. A többihez még mindig ott lesz opcióként a 4K@120@VRR.
XBOX-nál a 8K@120 annyit jelent, hogy kap egy HDMI 2.1-es csatlakozót, illetve DSC támogatást.
-
cskamacska
addikt
Engem csak az érdekelne, hogy a HSA mikor fogja elhozni az AI és a fizika forradalmát.
Már 2013-ra be lett ígérve a csoda, de a mai gépi ellenfelek a Pentium 4-en futó 2005-ös FEAR szintjét nem hozzák, rombolás pedig csak pár játéknál fordul elő, általában sokkal gyengébb mértékben, mint amire a 2009-es Red Faction Guerilla 2 magos Core 2 Duo procikon képes volt.
-
#25237004
törölt tag
Az még hagyján, hogy nem bírkóznak meg vele, de ott van a másik égető dolog a 8k-val kapcsolatban: Mi értelme van? (legyen szó akár tévéről is) Ha évekkel ezelőtt már a 4k-nál is felmerült a kérdés, akkor a 8k kapcsán valószínűleg teljesen jogos. Amennyivel több erőforrást igényel, annyira nem ad valószínűleg semmi pluszt. Szerintem itt is csak reklámszöveg, hogy tud ilyet is. Őszintén szólva nem tudom mi lesz az út, mert az embereket nagy általánosságban a nagyobb számok győzik meg, még ha értelmetlen is, így a gyártók is bele vannak kényszerülve a versenytársak miatt a "mi mondjuk a nagyobb számot" versenybe.
-
qad
senior tag
Szerintem is csak felkonvertálás lesz 8k-ra, ugyanis a stabil 60 fps-t eddig sem érték el(ha elérték azt is felskálázva), csak ígérgették. Majd most 4x annyi pixxelt kitolva a hardver képes lesz 120 Hz-es frissítésre. Akkor lenne az igazi ha 120Hz-es frissítéshez 120 fps is tudna. Marha nagy lagok lesznek ha leesik 30 fps-re, csak nem mind1 hogy 60Hz-ről vagy 120 Hz-ről nézed a 30 fps-t.
Ne legyen igazam és már adom is el a számítógépem D(főleg hogy ígérik a bill-egér kombót is). -
Wellin9
tag
Azt ne feledjük,rengeteg fejlesztőcsapatot vásároltak meg. Talán egy kicsit későn jöttek erre rá,szóval az új konzol megjelenésekor még nem várható tőlük semmi,de lesz elég sok exklúzív játékuk ,persze a minőségük már más tészta,azért nem csak sikeres csapatokat szereztek meg. Náluk a jövő évi E3 lesz az igazán érdekes,ott már kell virítani valamit abból amit ők csinálnak.
-
8K mi a jó fenének amikor még a 4K-val is alig bírkóznak meg. A 8K lesz az új "háromdétévé".
4K 100 fps körüli értéknek jobban örülnék mint egy tésztaszaggató sebességű 8-nak. -
#25237004
törölt tag
" A felbontás tekintetében a Microsoft a 8K támogatását ígéri, méghozzá 120 Hz-es frissítés mellett"
Én a videóban mondjuk ezt nem láttam.
"We are looking at framerates up to a 120 frames/second." Utána a fickó: "8k capability."
Az, hogy ez egyszerre valósulna meg, illetve hogy miben, arról nincs szó. Valószínű, hogy 1440p/4k 60fps lesz a reális a legtöbb játékban, vagy 1080p/120 fps. -
jeni
félisten
Microsoft megint beleesik abba a csapdába,hogy erős hardver nyuku játék skála?
Jó vissza felé kompatibilis lesz de mégis továbbra is azon az útvonalon megy ,hogy erős vasat épít de kevés játékokkal,vagy inkább ahogy nevezik mások EXKLUZÍV játékok hiánya.
-
zzola
titán
" A felbontás tekintetében a Microsoft a 8K támogatását ígéri, méghozzá 120 Hz-es frissítés mellett"
Ennek tuti bedől majd vérpistike!Fsznak kell fűt-fát beígérni?
Inkább oldják meg a 4k betonstabil 60 FPS-t...
Nem is értem, minek mennek bele ebbe a játékba?
Elenyésző még így is a 4k megjelenítők száma, nem ám a 8k... -
laskr99
addikt
Na végre megértük azt ,hogy elég erős lesz egy konzol, hogy ne egy középkategóriás pc teljesítményét hozza
-
hhenry
őstag
Nekem kevés volt kicsit az infó de bőven rá érnek még csepegtetni
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A Project Scarlett néven futó fejlesztés hardveréről rögtön az új generációs PlayStation ugrik be.
- One mobilszolgáltatások
- Milyen asztali médialejátszót?
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Futás, futópályák
- Home server / házi szerver építése
- Ukrajnai háború
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
- Beszámítás! Lenovo Thinkpad P15 Gen1 15 FHD notebook - i7 10850H 16GB RAM 512GB SSD Quadro T1000 W11
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 4070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- AM 4 Lapok
- MÉG ÁRCSÖKKENTÉS Lenovo Thinkcentre E73 asztali gép eladó
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF VG27AQ1A 27 170Hz 1ms IPS monitor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest