Hirdetés

Keresés

Hozzászólok Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz GodGamer5 #7 üzenetére

    Mert bepletykálták? :)) Ha akarunk valamit kezdeni a DXR-rel, akkor 1 TB/s felett kell gondolkodni, arra pedig a GDDR már nem jó.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Mamuska #9 üzenetére

    HBM2-vel is 1 TB/s fölé lehet kerülni. Ezzel a specifikációval 4096 biten elérhetővé vált az 1228 GB/s. A HBM3 az 1024 biten már az 512 GB/s-ot célozza, vagyis 4096 biten a 2 TB/s-ot. Igazából ez is kevés a DXR-hez, oda tényleg kellene optimális esetben 3-4 TB/s, de legalább haladunk. Amit sokkal inkább megold a mostani specifikáció az a kapacitás. Mostantól egy HBM stack lehet 24 GB-os. Az már négy stackre 96 GB. Persze nem hiszem, hogy rögtön ennyit látunk majd a VGA-kon, de legalább a lehetőség adott. Innentől kezdve a HBM alap, mert nem igazán szól ellene semmi. Még olcsó is a Samsung RDL interposerével, ami simán elbír két stacket. Mondjuk négy stackhez még mindig a Si interposer az optimális, de egy csúcskategóriás VGA ma 1000 dollár fölötti árazású, tehát az bőven belefér.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Mamuska #11 üzenetére

    A Hi konfigurációk megmaradnak. Nem muszáj 12Hi-s stacket választani, ez egy lehetőség, hogy akinek eddig ez volt a gondja, például NV, az most mehessen a TB/s-os szint felé. Az AMD többek között a HBCC miatt vitte le már a kisebb Vega 12-re is a HBM2-t, mert olcsóbb a GDDR6-nál, és nekik elég a 4 GB, ami egy igen jó árú 4Hi stack, ráadásul ehhez már opció lehet jövőre az RDL interposer. Nyilván számukra elég az olcsóbb stackeket venni, de ezt majd ők eldöntik. Mondjuk ez attól is függ, hogy a Sonynak melyik prototípusa lesz a next-gen konzolja, mert ha az a 4 TB VRAM-os tesztrendszer, akkor onnantól azért melegszik a pite, és PC-ben is le kell követni valahogy. Annak nagyon nehéz lesz szabványosan utánamenni, de ez szoftveres kérdés is.

    Az árat a piac mérete határozza meg, annak nem sok köze van a technológiához. Egyszerűen a VGA-piac a teljes GPU-piachoz képest túl pici lett, hogy a korábbi árszinteket tartani lehessen. Ha raknak rá 24 GB-os HBM stacket, ha nem, a probléma azzal van, hogy nem vesznek annyian VGA-kat, mint jó pár éve. Mivel a fejlesztés egyáltalán nem lett olcsóbb, így a kevesebb eladásból kell kitermelni a költségeket, tehát a termékek árát növelni kell. A VGA-piac ebből a szempontból nem fog megváltozni. Ami segíthet az a chiplet-szerű integráció, lásd Kaby Lake-G. Ott azért a termék maga a GPU és a CPU egyben, tehát a GPU anyagi terheit viselheti a nagyságrendekkel nagyobb haszonnal értékesített CPU.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lezso6 #14 üzenetére

    A GDDR6 most nagyon drága, mert kicsi az igény rá. Ennek az ára biztos csökkenni fog, hiszen egyre többet kell majd belőle gyártani. A GDDR5 olcsó, mert sok az igény, míg a HBM a kettő között van valahol most. A jövőben a Samsung és a Hynix a HBM-re szavaz, hiszen jönnek az RDL interposerek, nincs kapacitásprobléma, illetve a DXR miatt olyan brutálisan kell a sávszélesség a kártyákra, hogy azt a GDDR6 egyszerűen nem fogja bírni. Arra kell gondolni, hogy egy 2080 Ti 10 Gigarays/s-re képes, amihez BVH8 mellett 5,6 TB/s az optimális. Esélytelen, hogy valaha elérd GDDR6-tal, de HBM3-mal 2 TB/s-on lehetsz egy év múlva, és a fogyasztással sem kell küzdeni. Szóval sok kérdés igazából nincs, hogy merre kell menni, a DXR rákényszeríti a gyártókat a HBM-re.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Hozzászólok Aktív témák

Hirdetés