- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen videókártyát?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Apple MacBook
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Hobby elektronika
- Modding és elektronikai kérdések
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Új hozzászólás Aktív témák
-
krx21
nagyúr
Te nem diplomata vagy egyébként?
"A kábeleknek pedig pláne nincsen akkora jelentőségük, mint amit sokan kihangsúlyoznak."
Itt egyszerre mondasz igent és nem-et a témában...
A kábelek jelentősége nem kérdés, csupán fizika...
Azt hogy milyen rendszerhez milyen kábelt érdemes venni, az már nehezebb kérdés. Mit éri meg és mi az ami már felesleges... Ez első sorban fül kérdése és nem utolsó sorban, hogy mihez veszem...(kategória..)
Elcsépelt példával élve, más vezetéket használunk egy kaputelefon és egy Rotel rendszer esetén... Vajon miért?
És az is biztos, hogy van olyan rendszer (nem több milliós..) ahol a praktikerben kapott 2*1,5mm-es réz, hangszórókábel már hallhatóan minőség romlást okoz egy jóval minőségibb kábelhez képest...
De ide tartozik persze az is, hogy biztos van olyan ember, aki nem hallja meg a különbséget... Tehát ez a kérdés ezért nehéz, mert mindenkinek megvan a maga tapasztalata... Innentől kezdve, mint az egyik kábelekkel foglalkozó cég, én is azt mondom: "meg kell hallgatni a saját rendszeredben": meghallgatási lehetőséget biztosít (el lehet vinni több fajta kábelt, szállítóra...) Ennél korrektebb hozzáállat nem lehetne nyújtani... Itt az arányok a fontosak egy 20.000 Ft-os rendszerben mondjuk nem hallani a 1000 és a 5000Ft-os kábel között a különbséget...(#122) MaUser: Komoly rendszerben, simán elhiszem...
-
MaUser
addikt
Észreveszi simán, mivel nem nüanszokról van szó. 3-4dB-el kiemelést/csillapítást hallasz kábeltől függően, ha már ilyen szintű a rendszered. Nem szívesen csinálok magamból hülyét (azért csak sikerül néha
) és én sem hittem, hogy van érdemi difi (miért is lenne, hiszen ugyanaz megy át digitálisan. lásd fentebb a méréseimet), ellenben ez lett a vége.
Amit meg írsz az mindennel így van. Az elején nagy a javulás, aztán idővel egyre kisebb. De hogy az általad említett árak mennyire nem extrémek: pl. a 9000ES párosom DTS core anyagoknál nagyjából úgy szól, mint a mostani 600.000eFt-os 5700ES (kalibráció nélkül picit jobban, azzal ez utóbbi a nyerő). A két erősítő között difi mindenesetre a 20 éves DIY hangfalaimon is simán kijön, semmi extrémre nem kell gondolni. Ha én most szeretnék csak kiépítési minőségében(réz bevonat, csak Nichicon és Elna audio grade kondik, túlméretes trafók (15kg), stb.) a 9000ES-hoz hasonló AVR-t akkor ennek kb. megfelel, a Marantz AV8801-MM8077 páros csekély 1.500.000Ft-ért. Hopsz, mégsem, mert nem csak minőségi kondik vannak és hát a proci kivitele is bizony jóval szerényebb anyagminőségben. És ezek tömegtermelt, költségre optimalizált és nem 10x-es haszonnal eladott dolgok. És így el is jutottunk oda, hogy marad a manufakturális gyártás, ha szeretnél valami "igényeset", ahol mondjuk már a ház maga olyan szintű és merevségű amilyennek lennie kell(ene).* Az meg drága. Amit 15 éve a Sony tudott sorozatban gyártani 4-5000$-os áron, az mára ennek 10x-ese lenne és 15 éve sem kapkodták ezeket. Nem véletlenül pusztult ki szinten minden japán tömeggyártónál az igazi (árban) high-end rész. Egy Sony 1-es sorozat ma elképzelhetetlen lenne, mert már a házhoz használt alutömb annyiba kerül szinte ma, mint anno az összes cucc bele...
* Takashi Kanai-jal (Sony erősítőtervező főmérnöke, szóval nem ezotéria miatt találta ki/használja a drága rézbevonatot, meg az FB vázat) találsz a neten egy interjút, hogy milyen hatása van a háznak az előállított hangra és hogy milyen szenvedés már vagy 10 éve, hogy a régi jól bevált technikákat költségvonzat miatt nem lehet használni és hogy pl. a trafó rezgésmentes elhelyezésével milyen gondjai vannak szerinte annak mechanikus rezgése(!) befolyásolja a kiadott hangot. Pl. az új hi-rez szériánál el is dobták az egészet, és újra vastag alu házat használnak, mert két csatornánál még belefér 2000$-ba. És még mondják, hogy a tömegtermelés nem olcsósít.
-
Piftuka
veterán
válasz
hibavissza #65 üzenetére
+1 Maximálisan egyetértek veled! A #79 számú hozzászólásoddal is.
Ugyanis a cikket követő hozzászólásokat olvasva nekem is hasonló gondolatok jutottak eszembe.
Előrebocsátom, hogy nem vagyok "High-end audio" megszállott, és "Hi-Fi" szakértő sem, és maximális tiszteletem mindazok iránt, akik ismerik a témakörben jártas technikai kifejezéseket, technológiákat, és "célhardvereket".
Ugyanakkor bizonyos mértékben audiofil" vagyok, tehát zenehallgatás során a gyári albumokat preferálom, a különféle digitalizált, tömörített formátumok helyett.
Viszont ~20 évvel ezelőtt nekem egy "High-end" rajongó cimborám mutatta be azt, amit egyesek (sokak?) számára a kristálytiszta hangminőségű zenehallgatás jelent. Akkoriban néhány alkalommal jártam ilyen témájú bemutatótermekben is, beszélgettem a hozzáértőkkel, és viszonylag sokáig rendszeresen vásároltam, és érdeklődéssel olvastam a STEREO magazint is.
Az én tapasztalatom is az volt, hogy ezeket a berendezéseket, az egész témát átjárja egy bizonyos, elég erőteljesen érezhető "sznobéria". Amikor valaki 10 millió forintos bakelit-lejátszót, 20 millió forintos hangfalakkal, hasonlóan drága erősítővel egy 50 millió forintért épített otthoni "hangszerteremben" helyez el, akkor nyilvánvaló, hogy ott a magamutogatás, a "rongyrázás" a lényeg, nem a mindennél jobb hangminőség.
Az egyértelmű, hogy van egy szint, ahol a használt berendezés minősége hatással van a zenei hangminőségre is, de véleményem szerint ez a szint sokkal lentebb keresendő, mint ahogyan azt a "High-end" megszállottak nagy általánosságban képzelik, ill. "megtapasztalják".
Ez a szint valahol a néhány százezres otthoni audio berendezések (erősítő, lejátszó, hangfalak) világában keresendő. Teljesen felesleges ezekre milliókat költeni az emberek domináns többségének. Különösen igaz mindez a kábelekre.
Arra is emlékszem a fent említett SZTEREO magazin egyik '90-es években írt tesztjéből, amikor egy 2,1 millió forintos fejhallgató a tesztjében rosszabb eredményt kapott, mint egy ~30.000-40.000 forintos fejhallgató. Valamint egy 5.000 ft/m áron értékesített kábel "Best buy" minősítést kapott összevetve egy több százezer ft/m áron megvásárolható kábel ellenében.
Az biztos, hogy ha milliárdos lennék, akkor sem építenék párszázezer forintnál drágább hangrendszert otthonra, mert felesleges.
A kábeleknek pedig pláne nincsen akkora jelentőségük, mint amit sokan kihangsúlyoznak.
Az pedig, hogy a BluRay film képminősége érezhetően sok téren javult a "mezei" HDMI kábel csúcs minőségűre cserélésével egész egyszerűen nonszensz. Ha valaki ezt meggyőződéssel állítja, akkor sajnos sikeresen ámítja önmagát.
(#71) MaUser válasza jocomen (#68) üzenetére
"[..] Nálam nem olyan durva difi, mint pityunál volt, de simán lehet hallani még a család idősebb része is észreveszi egyből, de csak már a mostani focal-okon."Nem veszi észre. Azért írom le mindezt, mert nem először említed, és nem is te vagy az egyetlen, aki említi.
Pedig az emberek zömének nincsen olyan hallása, hogy a "nüansznyi" különbségeket észrevegye.
Az a helyzet, hogy ahogyan többen mondták, ez a "hallom a különbséget" az esetek többségében önámítás. A nagypapa is maximum akkor "hallja", amikor úgy vezeti fel neki valaki, hogy "nézd nagytata... ugye hallod, mennyivel jobb most?".
Mint a "tömegpszichózis". Mint amikor valaki este egy forgalmas sétálóutcán elkezdi az eget nézni, és amikor egyre többen állnak meg mögötte, hogy mit néz, az egyik csillagra azt mondja, hogy "UFO". Nem sokkal később az összegyűlt sokaságból többen is látni vélik azt a bizonyos repülő csészealjat.
Bizonyított tény, hogy az embereknek egy kis része rendelkezik jó ("precíz") hallással, ami ráadásul az idő múlásával (és különféle káros zajtényezők hatására) folyamatosan romlik.
Mint említettem, nem vagyok "High-end fanatikus", viszont énekes vagyok, zenész, akit bizonyos mértékű abszolút, és kiváló relatív hallással áldott meg a Jóisten. De én is észrevettem azt, hogy a sok hangos zene miatt a magastartományok érzékelésében sajnos már romlott a hallásom.
Azt aláírom, hogy óriási különbség van a "Szokol Rádió", egy rosszabb tömörítésű MP3, vagy egy kiváló tömörítetlen zene között. De minél feljebb mész a kategóriában, annál inkább elmosódik a további fejlesztések jelentősége, és annál kevesebb lesz azoknak az aránya, akik meghallanak bármit. Persze álíltják, hogy így van... garantálják, hogy hallják egy nagyzenekari koncertfelvétel során, még azt is, amikor a kellékes a színfalak mögött tüsszentett egyet, de mindez csak önámítás. És amikor a "hitetlen laikusokat" látják vendégül, akkor is - jellemzően kellő felvezetést követően - a fentebb ismertetett "tömegpszichózis" elve mentén történik a meggyőzés. De máshogyan nem is történhet, mert - mint említettem - az emberek domináns többségének nincsen kifinomult hallása.
És még azok között is, akiknek van... felmerül a jelen topic-ban is sokat emlegetett "szubjektivitás" fogalma is. Az egyéni preferenciák, a zenei ízlés más és más minden ember esetében.
A "Hi-Fi" berendezésekhez nem értek, de azt tudom, hogy a hangszeres, elektronikus zenében is van jelentősége a minőségnek. Gagyi alkatrészekből épített hangszerekkel, erősítőkkel, hangfalakkal nem lehet "megváltani a világot"; ami a hangzást illeti. Ez tény.
(Annak pedig külön örülök, hogy kis hazánk nagy szorgalommal rendelkező szakértői világ viszonylatban is az élen járnak a hangszeres zenészek részére készített csúcsminőségű elektromos berendezések gyártásában. Például egy Prolude erősítő + ZolkoW elektronika + WoodHead hangszedő együttes használatával igen közel jár ahhoz egy zenész, hogy a profi hangszerész által készített hangszerének a "színezetlen", saját hangját hallja vissza, ráadásul kifogástalan minőségben.)
Az elektromos hangszereknél még mérhető módon is számít, ha az olcsó, "noname" hangszerkábelt, valaki egy márkás, profi kábelre cseréli.
Viszont... itt "csak" ezer forintokban mérhető a különbség mondjuk egy 5 méteres kábel esetében, nem pedig százezrekben, milliókban. (Ami egyébként nem is lenne indokolt.) -
Piftuka
veterán
Az első teszt egyáltalán nem hiteles. Semmi konkrét információt nem tartalmaz azon kívül, hogy a - cég által is forgalmazott - kábelek közül a "legdrágább a legjobb", a "kicsivel olcsóbb, egy kicsit rosszabb", a "legolcsóbb érezhetően gyengébb, de még mindig remek" hangminőséget produkál, "nyomtatókábellel pedig senki ne hallgasson zenét".
Reklámcikknek inkább nevezném, mint tesztnek.A második már sokkal inkább tudományos alapon közelíti meg, és említést tesznek az egyes zenei anyagok meghallgatását követő benyomásokról, de egyrészt szerintem túl sok zenei anyagot hallgattak meg (és túl hosszú időtartamban ahhoz, hogy a korábbi benyomásaikat a jóval későbbiekkel érdemben össze tudják vetni), és a részletezés még itt sem elégséges mértékű.
Azt aláírom, hogy egy ilyen teszt soha nem egyszerű. -
blattida
nagyúr
A lényeg, hogy olyan rendszert nem szabad használni, ami az USB órajelét használja, mint master clock!
Ezzel egyetértek.
De az ilyenek nem is az olcsó kategóriából kerülnek ki.
A százezres kábeleket pedig eleve nem az ötvenezres rendszerbe kell bekötni.Az általad említett RME sem a pártízezres kategória és bizony annál is hallhatnád a különbséget az olcsó és a drága kábelek között.
-
tecsu
addikt
válasz
blattida #104 üzenetére
Nézd. Igazad van, nem próbáltam direkte digit kábeleket, mert nem látom értelmét és nincs házimozi rendszerem, mert nincs rá lehetőségem ill. másra költöm a pénzt pl. amatőr, otthoni, zenei stúdiócskára.
Nem szeretem a sokhangsugárzós rendszereket, mert még nem hallottam jót és tudom, hogy jó sztereóhoz előbb jutok hozzá. Azt is tudom, hogy a filmek többsége nem jó minőségű hanggal jelenik meg, az 5.1 ill. 8.1 csak folyamatos effektszerű, nem művészi keverés eredménye. A zenei albumok óriási többsége sztereóra van alkotva, a legtöbb 5.1 ill. 8.1-et úgy keveri fel (vagy le, a kapott anyagtól függően) az utómunkás hangmérnök.
Kifejezetten zenehallgatásra, fejhallgatót használok: Beyerdynamic DT 880 Pro-t.
Hangforrásként és sajnos a stúdióm alapjaként egy számítógépet, hozzá egy ECHO Layla 3G hangkártyát, nekem (muszáj, hogy) tűrhető DAC-val, de ezt nem ajánlanám hifistának.
Egy Apogee Symphonynak jobban örülnék. Azt már ajánlanám neked is.
Csak a (képernyő-) monitorhoz használok digit kábelt, HDMI-t full HD-hez (hang nélkül), az általam használt hangjel-interfészek analógok. Tudom, hogy ezzel a hangkarival gagyibb megoldást kapnék digit jelátvitel esetén.
A lényeg, hogy olyan rendszert nem szabad használni, ami az USB órajelét használja, mint master clock!
Az totál csőd és a több százezer forintos kábel helyett lehetne venni egy normális interfészt, aminek van saját, pontos órajelgenerátora (az otthoni stúdiótechnikában ez pl. RME-től fölfelé). -
krx21
nagyúr
"lehet 399 forintos HDMI kábellel is összekötni két 20millió forintos eszközt úgy, hogy TÖKÉLETES a kapcsolat köztük, de akkor semmi más "elektrozajforrás" nics körülöttük, ami zavarná az 1esek és 0ák jelfolyamát."
(#112) GP-Sz: AudioQuest USB kábelek tesztje
-
dabadab
titán
Van olyan, hogy a HDMI kabelen elvesznek a bitek, de az nem "minosegromlassal", hanem baromi feltuno kephibakkal jar. Hang eseten szinten. De mondjuk ilyen normalis kabellel nem fordul elo, amivel meg igen, azt meg le kell cserelni (es aki egy sima HDMI kabelre (vagyis amiben nincs beepitett jelerosito vagy egyeb aktiv elektronika) otszamjegyu osszeget (vagy tobbet) ad, azt lehuztak).
Egyebkent azt nem ertem, hogy miert pont a "HDDTS"-t hoztad elo, a sima LPCM-nek joval nagyobb savszelessegigenye van, ami persze eltorpul a kepadat mellett (illetve - a keppel ellenben - ott hibajavitas is van), amibol egyebkent nem a filmek a legdurvabbak, hanem mondjuk egy tok sima windowsos desktop 1920x1200-ban (az majdnem haromszor akkor savszelesseget igenyel, mint a full HD film).
-
krx21
nagyúr
Teljesen tisztába vagyok a digitális jel fogalmával... A netről letöltött digitális adat teljesen más tészta, amit a kolleginák hoztak fel... Ott ugyanis nem csak hiba javító van, hanem várni lehet a bitre, ha az nem megfelelő... A valós idejű egyirányú digitális jelek szórása más dolog...
Érdemes utána nézni, hogy egy HDMI kábelen hány megabit adat fut mondjuk egy fullhd film és egy HDDTS hang esetén!... Elárulom, hogy sokkal több mint amit a lejátszó éppen kiír...
Egy kiváló DAC sem tud mit kezdeni, ha a hozzá érkezett bitekből elveszett jó pár... -
MaUser
addikt
Ne szenvedjetek már itt, kérjetek demót és hallani fogjátok, nem tudom mit nehéz ezen megérteni.
Btw, a jitter függ a kábeltől is, mivel a jel torzul. TI lvds doksijaiban rendszeresen voltak kábeles tesztek jitter kapcsán. HDMI esetén pl. a spdif-fel ellentétben a megengedett maximális eltérés az eye-ben rögzített, ez az egyik dolog amit pl. a hdmi kábelnek tudnia kell hogy egyáltalán hdmi kábelnek hívhassák. Spdif-hez képest ez pl. kifejezett előrelépés technikailag.
Balos89: Angolt találsz a honlapjukon.
-
Balos89
csendes tag
Sziasztok
Segítségeteket szeretném kérni.
Yamaha htr 5630 rds erősitőhöz szeretnék magyar nyelvű használati utasítást. illetve ha tudja valaki hogyan kell a beállításokat pontosan elvégezni az kérem irjon.
Pontosan nem értek hozzá de sok beállítási lehetőség van a menüben és fogalmam sincs róluk. A lényeg hogy a megfelelő hangszóró erősitő stb beéllités kellene.
Ne kövezzetek meg ezért mivel rutintalan vagyok ebben .
Válaszokat köszönöm.
Üdv mindenkinek. -
blattida
nagyúr
-
tecsu
addikt
válasz
#09634560 #87 üzenetére
A jittert senki nem vitatta, de egy jitteres rendszer esetén, sem a kábel hibája, hanem a berendezéseké, hogy órajeldifi alakulhat ki. Az pedig elég amatőr ill. olcsó.
Másrészt és mindenekelőtt, nem hangról, hanem videójelekről volt szó, konkrétan digitális videókábelekről. -
tecsu
addikt
Ez csak nagyon gagyi eszközöknél fordulhat elő. Ahol valami barom az USB ill. más digit stream órajelét veszi alapul és ahhoz állítja a DAC-ot pl.
Ilyen esetben a készülékben van a hiba, nem a szabványos kábelben és igen, ebben az esetben jótékony lehet, egy komolyabb digitkábel, viszont nem ez a megoldás! Hanem lecserélni a rossz "hi-fi" berendezést (aminek se a "hi-hez", sem a "fi-hez" nincs köze. -
tecsu
addikt
http://www.menemszol.hu/topic/1781-nem-azt-hallod/page-39
Itt pedig már ki is van tárgyalva, nem kezdem elölről. ;-) -
MaUser
addikt
A kérdés, hogy miért nincs "jó" DAC. A fenti totaldac ugye bufferel (meg csinál kisezer mást is) egyedi programozott fpga-val mert nincs ilyen ic és csak olyan review találni róla, hogy "a vala készült legjobb dac" és "az utolsó dac-od ami valaha lesz", stb. Mindezt röpke 2.500.000Ft-ért, a srác pedig postázza, 10 napig hallgathatod és ha nem tetszik küldheted vissza, de a review-k alapján ilyen nem volt még. Ehhez képest egy akár 500.000Ft-os kábel már nem is drága.
Megint visszautalva a fentire, a gond valszeg az lesz, hogy a high-end audio ipar kicsi és asic-be neked nem fog egy gyártó sem egy ilyet kifejleszteni ha évi 1000-2000db megy el belőle, mert ha 100$ a chip, az nem 1000$-os eszközbe kerül, hanem 10000$-osba, arra meg ennyi vevő van. A legtöbb embernek bőven jó a legdrágább (pár 10 dolláros) ic is, mert nem az lesz a szűk keresztmetszet vagy simán nem is érdekli.
Pl. nálam egy teljesen digitális ta-e9000es az egyik pre (van mellette egy analóg ta-p9000es is, teljesen más a hangjuk egyébként előerősítőként is, de ez most nem oszt nem szoroz ide) és abban egy Analog Devices programozható SHARC DSP. Ez egy 2000$-os (1989-ben!) proci, ami minden egyes firmware frissítéssel sokat javult, főleg sima stereo-ban. Ugyanakkor hatalmas bukta volt a Sony-nak anyagilag és többé nem csinált szeparált rendszert, illetve a procit is csak még egy integrált erősítőjébe rakta bele, mert nem mért bele többé az árba, pedig egy egy sima 20-30$-os DSP, ami már a sony szerint arányában többé nem befolyásolta érdembe a hangját a következő 2000$-os erősítőinek, így hát ott használt már kész dsp-ket amik ehhez képest olcsóbbak voltak. A ta-e9000es/ta-n9000es párost talán valami öt évig forgalmazta a sony mint felső kategóriás erősítőjét, a végén már az eredeti árának ötödéért. Ma meg az EISA díjjas, 3000$-os csúcs sony-ban is csak kész dsp-ket találsz filléres taiwan-i kondikkal, mert ez fér bele már csak tömegtermelés szintjén is.
jocomen: Ahogy erdoke is mondja, itt nem a tömörítés/reprezentálás számít (legyen az dd vagy akár lpcm), a jel bitre ugyanaz mindkét átviteli csatornán (spdif/hdmi) ettől függetlenül. Értsd: lejátszok egy számot, miközben spdif-en felveszem (egyszer spdif kimeneten megy a jel, egyszer pedig hdmi-n, amiből egy sima deembedder leveszi spdif-re újra a jelet) és bitre ugyanazt kapom. Ellenben hangban más a hdmi és az spdif. Tehát bitre megegyeznek, ami alapján az ember azt gondolná logikusan, hogy ugyanúgy kéne szólniuk, de nem ez történik.
Logikád követve a hw-ben sem lehet hiba a fogadó oldalon, hiszen sima lpcm jel megy át digit formában. Kétlem, hogy beleraktak volna egy "legyen bithiba spdif-en" áramkört a prociba.
De tényeg goto hifi topic és kérj demo-t, egészen biztos vagyok benne hogy egy drágább rendszernél hallani fogod te is a difit, ugyanis az elég nagy is tud lenni két kábel között.
-
erdoke
titán
Ha visszaállítás után a kettő ugyanaz, márpedig a "mindkettő bithelyes" ezt jelenti, és a megnövekedett dekódolási idő nem okoz más problémát, akkor nem mindegy, milyen formában jutott át az adat?
Valószínűleg a zavarszint tér el, és emiatt a DAC kezeli másképp a kétféle adatfolyamot, valahol ott van az eb elhantolva, ha nem egyforma a kimenti hang. Viszont ehhez már nem értek... -
jocomen
aktív tag
A te esetedben nem csak a kábel más, hanem a pont, ahonnan továbbítod a jelet, és ahová. Ezzel együtt szoftveres környezet is más.
Hdmi használ tömörítést, ami elvileg 2x-es bitrátát képes továbbítani ugyanakkora sávszélességen, "veszteség nélkül" , mint az spdif lpcm-ben, tömörítés nélkül.
Alaplapi spdif kimenet lehet kisebb sávszélt támogat P&P, vagy a tömörítés hiánya miatt válhat kevéssé nagy bitráta mellett.
Lehet, h a kábeleken az átvitel bithelyes, de nem biztos, h ugyanaz a jel megy át rajta.
Két kábelt akkor tudnál összehasonlítani, ha ugyanazokba a csatlakozókba dughatnád. Itt ez nem lehetséges. A különböző csatlakozókhoz, meg különböző szoftveres/hardveres kódoló/ tömörítő megoldások társulnak.Úgyhogy fuss neki még1x: ha van különbség, akkor arra lesz (mérnöki logikád szerinti) logikus magyarázat is, csak azt a kábel két végén, a hw/sw bugyrokban kell keresni, szerintem.
#94 +1
-
#09634560
törölt tag
Azért 2 dolgot kihagytatok: 1. Csatlakozók: nem mindegy milyenek, mennyire masszívak vagy mennyire mágneseződnek fel, mert ha idővel átmágneseződnek Akkor nincs az a dac amely maradéktalanul és zajmentesen tudná a dolgát tenni és 2. 1-2 méter hosszon gyakorlatilag ha jó a csatlakozó és a kábel a hiba is észrevehetetlen még egy sokmilliós rendszeren is. 4-5 méteren már jobban jelentkezik. Tehát 2 méterig megfelel egy olcsóbb de megbízható minőségű kábel mely teljesíti a kritériumainkat.
-
GP-Sz
senior tag
Az analóg jelátvitelnél teljesen nyilvánvaló a kábel szerepe akár az interconnecteknél, akár a hangfalkábeleknél, mivel ott ha a hangfrekvenciás jeled összeszed valami hangfrekvenciás zajt vagy a kábel átviteli karakterisztikája hangfrekvenciás tartományban pocsék, akkor az úgy változtat a jeleden, hogy esély nincs a helyrehozására, egyáltalán semmilyen módon nem lehetséges visszanyerni az eredeti jelet.
Az a baj, hogy a digitális jelátvitelnél egyáltalán nem ez van, semmi közenincs ehhez, ott a leggagyibb tescos rézdróttal is produkálható bithibamentes átvitel azt jelenti, hogy a vevőnél pontosan rendelkezésre áll az eredeti jel mindenféle hókuszpókusz nélkül, innentől az ember csak azt tudja mondani, hogy ha ezek után a szerencsétlen DACnak tömör ezüst kábel kell ahhoz, hogy a kimenetén az jelenjen meg, aminek kellene, akkor az a DAC egy rakás szar és jó DACot kellene csinálni, nem ezerdolláros kábeleket használni.
-
MaUser
addikt
Értsd már meg, hogy nem a bithelyesség a kérdéses. Amit letöltesz az ugyan az bitre mindenkinél, mert van hibajavítás, ha mégis sérülne. Ellenben hdmi-t kivéve nincs hibajavítás (illetve hw layer szinten van, dd coded-nél pl. van), de mint fentebb írtam, nem itt van Rex elhantolva, mert bithelyes átvitelnél is van különbség, ami egy 70 éves is hall...
De gondolom azt még te is el tudod képzelni, hogy ugyanez a bithalmaz teljesen máshogy szól egy Sokol rádión, mint mondjuk egy milliós rotel/b&w pároson.
Bár itt nyilván nem a digit átvitel miatt van a különbség.
Egyébként meg mint írtam, nem hitetlenkedni kell, goto hifi topik és lesz olyan jó fej fórumozó aki rászánja az idejét és megmutatja, hogy egy jobb rendszeren a bithelyesség ellenére simán hallod a digit kábelek közötti különbséget is....
erdoke: A nagyobb színpad, stb.-re van egy tök egyszerű kísérlet: fogod az erősítőd service manual-ját és a két első csatornára a biast belövöd egyenlőre. Ekkor tökéletes lesz a tér. Másodszorra az egyiket az engedett minimum-ra leveszed, még a másikat az engedett maximumra tekered. Ekkor szétesik az egész, pedig az erősítő érdemi karakterisztikáján nem változtattál és mégis hatalmas különbség van a zenében amit egy olcsó hifin is hallasz.
-
zsigus
őstag
Azért azt ne felejtsük el, hogy a fájlletöltés és a videóstream két külön dolog... A HDMI-nél valós idejű adatátvitelről van szó CRC-vel (ha jól tudom), a hálózati kábelnél viszont vannak hibajavító bitek is.
Én nem szállok be a vitába, megvan a saját véleményem a dologról, de megtartom inkább magamnak. Csak szólók.
-
jocomen
aktív tag
válasz
Plexicushio #90 üzenetére
De én azok válaszát várom, akik bizonygatják, h a digitális átvitelnél a kábel zajt szed össze. Mert ha ez így van 2m-en, akkor 20.000 km-en még inkább.
Szóval fogom hallani a bálnákat, vagy sem? -
jocomen
aktív tag
Találós kérdés:
Letöltök 1 zeneszámot torrentről. Az adat 500 felhasználó gépéről jön át, a földgolyó másik végéről (több ezer km), az összes létező kábeltípuson (optikai, koax, utp, stp, analóg), több száz útválasztón, a végén meg vezeték nlküli átvitellel, és landol a gépem merevlemezén.
Út közben egy csomó zajt összeszed, a tenger fenekén a bálnák énekét, a tenger moraját, elektromos zajt, a szél süvítését.... a végén eltárolódik a merevlemezen.
Mielőtt meghallgatnám, tippeljetek: mit fogok hallani? Egy zajos felvételt, vagy egy az eredetivel teljesen megegyezőt? És miért?
-
krx21
nagyúr
Egyetértek amit írsz...
A szubjektivitás a beállításokon és sok véleményen közrejátszik, de a minőség az azért sokszor egyértelműen elválasztható... A hibajavító algoritmusok nem többek, mint egy válaszható alternatíva az azzal járó kompromisszumokkal... Az egyéb tartalmat megváltoztató eljárások is, persze mind ízlés kérdése, de nem véletlen, hogy ahogy kategóriákat lépünk a minőség felé ezek lassan de elmaradnak...
Én igazából a kábelek jelentőségét szerettem volna ecsetelni, melyeknek bármilyen ízlés esetén van jelentősége, persze az arányok ésszerű betartása mellett...(#87) Sanci38 +1
-
#09634560
törölt tag
válasz
hibavissza #83 üzenetére
Hidd el én is jártam koncertre, ésnem kábelt szoktam hallgatni.
Valamint halllottam már én is ezt-azt,tudom miről beszélek/irok. Pl olyanok mondják hohgy nincs különbség akiknek rendszere nem alkalmas ennek demonstrálására. Te se irtad le a félmilliós láncod, igy nem nevezhető relevánsnak a bizonyitásod: nincs mihez viszonyitani Már a 240 ezres Yamaha 1400-al is lehetet különbséget tenni, a drágább Denon meg méginkább megmutatta.
Az se vet rád jó fényt hogy ex chatedra kijelented hogy nincs különbség optikai és koax átvitel között. Márpedig ha gondolkodnál rájönnél hogy a kettő egyáltalán nem ugyanaz: mivel történik -feleslegesen- a elektron-fény-üvegszál-fény-elektron konverzió, itt van mérhető szintü jelveszteség és jitter eltérés és ez bizony jobb rendszerekben a hangon is megmutatkozik (egydobozos csodával megintcsak senki se fogja tapasztalni).Erdőke: nem akarok beleokoskodni a moindanivalódba, de azért észre lehet venni a nagyobb dinamikát, tiszta kiemelésmentes hangzást az elkülönülő hangszereket, szinpad szélességét és hogy mennyi elkent vagy tompa hang van egy zenében, vagy túl éles vagy életlen, vagy mikor érzed jól és van ahol csak a dobozokat hallod,hogy onnan szól a zene és van mikor a zenét hallod és elfelejted a dobozokat. Ezeket nem mindet lehet mérni.
-
erdoke
titán
Ezzel csak az a gond, hogy a "jobban szól" technológiailag értelmezhetetlen fogalom. Elméletben az szól jobban, ami az eredeti keverésre inkább hasonlít. Ezt hogyan tudod mérni, de akárcsak hallgatni is? Nagyobb színpadi tér, teltebb hegedű, részletezőbb összkép, blablabla. Ha az eredeti felvétel hangmérnöke meghallgatná a különbséget, talán azt kérdezné, miért akarod szándékosan elrontani azt, amit ő szeretett volna bemutatni? Annyiféle keveréssel lehet talalkozni, hogy lehetetlen egyetlen, tökéletest közelítő hangzást kikiáltani akár azonos előadó két különböző albumára is.
Ettől függetlenül az analóg jeltovábbítás veszteségén és torzulásán elég soat lehet javítani, és nem keveset számít. Ezzel nem is vitatkoztam soha.
Szerintem képiekben sokkal többen vagyunk tisztában azzal, hogyan kellene kb. kinéznie valaminek. Nyilván nem egy speciális képi világú Sin City vagy Batman film esetén, de bizonyos dolgokban még ott is. Ennek ellenére sok vitát indítanak a különféle képjavító technológiák, mint pl. a Qdeo, VDX, stb. Ami az egyikünknek élesebb, teltebb színeket felvonultató kép, a másiknak durván túlszaturált, túlélesített. Masik példa az AMOLED képe egészen a legutóbbi időkig. A többség azt mondja rá, hogy mennyire durva jó képe van, és az SGS3 kijelzője jobb volt, mint. 4-é, pedig a valósághoz sokkal közelebb van az utóbbi. A 2012-ig megjelent samsungos AMOLED képernyőkenek szemet szúróan szétfolyt gamutja van, a legtöbb színnek köze nincs a valósághoz. Mégis az tetszik jobban 10-ből 8 embernek. Szóval a "szerintem egyértelműen jobb" kijelentések gyakran nélkülözik az alapvető racionalitást, általaban semmi közük az eredetihez való hűséghez, amit pedig a "high fidelity" (gy.k. HiFi) elvileg jelentene. -
krx21
nagyúr
válasz
hibavissza #83 üzenetére
Az optika és a koax igenis összehasonlítható, mert digitális jelátvitel mind a kettő, amiben az itt írt kolleginák állították, hogy nincs különbség... De bizony van... Sőt a régebbi házimozi erősítőkön ezt a két kimenetet rendszeresen összehasonlították...
Ha konkrét igényed van akkor, bizony tudod hogy neked mi kell... Ha nincs akkor te nem vagy műszaki kedvelő és finoman fogalmaztam... A kaputelefon is szól, pedig nem ezüstözött 4mm-es kábelen van vezetve... Minden eszköznek az audió és a videó rendszerben megvan a maga szerepe és ez a lánc összefügg... Ebben a kábel is nagyon jelentős szerepet kap...
Minden kábelnek megvan a maga karakterisztikája, ami befolyásolja az összképet...
Ha nagyon nem érted mire gondolok, akkor csak tekintsd meg egy "egybehifi" center gyári hangkábelezését (olyan vékony, hogy varrni lehet vele...). És csodálj meg egy komoly rendszerben lévő kábelt, mondjuk egy kiállításon... De ha persze hangban sem veszed észre a különbséget, akkor felesleges értekeznünk...
Ezek az összefüggések a legalapvetőbb, általános iskolába tanított ohm törvénye-re vezethetők vissza, ha nagyon leegyszerűsítem a dolgokat...(ajánlom figyelmedbe!...)
Csak mert te a tájékozottságot hoztad fel példának... -
blattida
nagyúr
válasz
hibavissza #83 üzenetére
Te tényleg azt gondolod, hogy az általad felhozott páros példáik is csak a placebóra példák, hogy nincs igazi választási lehetőség?
Akkor szélesítsd egy kicsit a látóköröd, növeld még egy kicsit a tudásod, gondolkodj, majd utána írogass, mert óriási tárgyi tévedésekben vagy... -
hibavissza
veterán
hát az iparágak nagy része már csak ilyen. pl. melyik a jobb autó a focus vagy a golf? vagy melyik jobb óra a citizen, tissot vagy omega? esetleg nikon v. canon? katolikus vagy református? és még sorolhatnám.
így működik az emberi agy. kell neki a placebo a választás élménye. így lesz számára színesebb és elviselhetőbb a világ. nincs ezzel baj, csak ne akard a másikat meggyőzni arról, h a te hangyád az egyetlen igaz hangya és nem lesz baj. hagyd meg ezt a munkát a marketingeseknek és ne légy önjelölt marketinges vagy legalább kérj érte pénzt, mert ingyen még a pap sem temetÉn speciel számtalanszor tapasztaltam az optikai és a coax továbbítás között a különbséget a coax javára...
és a legveszélyesebb, mikor tudatlansággal párosul
mivel ezt a kábellel összefüggésbe hozni iszonyatos tájékozatlanságra utal. sajnos a toshiba rendszere több - a kábellel szorosan nem összefüggő - hibát képes produkálni. és nálad ezek jelentkeztek.
mielőtt reagálsz azt azért gondold végig, hogy a négyteljesítményű, tenger alatti kábelek milyen technológiát használnak. na én léptem, mert inkább a sajtreszelő -
krx21
nagyúr
válasz
hibavissza #79 üzenetére
A kábelek minőségével kapcsolatban egy komplett iparág foglalkozik... Bizonyára ott nem léteznek fejlesztő mérnökök és placebo az egész...
Én speciel egy középkategóriás házimozi rendszernél cseréltem komplett kábelezést és bizony nem csak magamat igazolom, mikor hallom hogy jobban szól... Részletesebb több benne a tér és ezt fizikailag lehet magyarázni... Analóg rendszernél nem túlzás állítani, hogy centiméterenként torzul a jel az eredetihez képest... Ennek mértéke csak is kizárólag a környezet és az adott kábel minőségén múlik...(#81) MaUser: Én speciel számtalanszor tapasztaltam az optikai és a coax továbbítás között a különbséget a coax javára...
-
MaUser
addikt
Olvasni kéne.
Fentebb írtam, hogy hiába bitperfect az átvitel spdif és hdmi kábel eseten és lpcm hangnál nálam egyértelmű különbség van hangban, amit bárki hall. És itt filléres kábel mindkettő, ami viszont logikusan tökéletes, mert az jön ki belőle bitre ami bement. De ha esetleg továbbra sem hiszed, a házimozi vagy hifi topikban biztosan találsz olyan vállalkozó szellemű és drága idejét erre feláldozó fórumozót, aki prezentálja neked, hogy ilyen difi van pl. két usb kábel között. Én sem hittem, mert eddig teljesen mást tapasztaltam és mérnöki józan észnek is ellenmond, hogy lehet difi, de elmentem meghallgattam, beláttam hogy ez ilyen, csak a fene sem érti miért.
-
Yoshida
aktív tag
Én meg ezt ajánlom elolvasni: [link]
Lényeg: "Technically both SPDIF and USB are capable of bit perfect transmission with low jitter.
As usual the result will be dependent on the implementation.""USB
Using an outboard USB DAC gives a signal almost identical to the reference."Tehát az első általad linkelt béna tesztben nem hallgatózni kellett volna, hanem továbbra is mérni. Hogy mi megy át a kábelen. Az hogy a DAC fos a kábel végén, és a mellette jövő elektromos zaj bezavar, vagy ilyesmi, az már szerintem a DAC hibája, ha a digitális jel átmegy sértetlenül.
Amit én írtam, hogy a HDMI-n átmegy sértetlenül az info. Egy reakció jött, hogy ez rövidebb kábelre igaz, de hosszabbnál már lehet eltérés. Ezt is ki kéne mérni, hogy a gagyi kábel mekkora hossz után téveszthet többet.
Mondjuk úgy egészében nekem gagyinak tűnik ez az USB audio, de nem értek hozzá
....
-
hibavissza
veterán
válasz
#09634560 #67 üzenetére
diákéveimben párszor segédkeztem hazai hi-end show rendezvényeken. sokat röhögtem ott anno. (a legalja az volt, mikor valami dunaparti szállodában rendezték meg, zenehallgatásra teljesen alkalmatlan kis helységekben) valamint az összes haverom hi-fi buzi...volt míg pár vakteszt meg nem győzte őket.
hidd el, egymást hülyítitek ezzel, mondjuk még mindig jobb mint kocsmába járni, de manapság mi inkább elmegyünk egy koncertre. én is ezt javaslom kábelhallgatás helyett. -
GP-Sz
senior tag
Az a doboz nem az audio streambe piszkál bele, hanem a digitális jelet "szépíti".
Ez az egész misztikus problémakör arról szól, hogy hiába bithelyes a digitális jel a vevőnél, a rajta levő analóg zaj, amiben nagy szerepe van a kábelnek és a forrásnak is, valamilyen módon befolyásolja az analóg kimenetet és az az állítás, hogy ez hallható. Az van, hogy ez abszolút lehetséges, csak nekem az a véleményem, hogy ezt nem az ezer dolláros ezüstkábelek oldaláról kéne megközelíteni, hanem elsősorban olyan DAC-ot kellene csinálni, ami ezt a jelenséget kiküszöböli. Azért tartom hibásnak a kábel felől közelítést, mert a számítógép, mint digitális jelforrás már eleve rengeteg ilyen zajt produkál, úgyhogy ha ezek tényleg ennyire számítanak, akkor a kábel ezen nem segít, legfeljebb nem növeli a problémát. A DAC legyen az, amire kitalálták: egy kutya közönséges gagyi rézdrót is képes a bithelyes átvitelre, úgyhogy valahogy csak meg lehet oldani, hogy abból állítsuk elő a kimenetet és ne a kábel/forrás által rárakott hangfrekvenciás zajból. Mindenféle szűrők, stabil tápok, stabil órajelek, szeparált áramkörök, mittomén, nem értek hozzá. Szerintem a problémát nagyrészt az okozza, hogy a gyártók nem foglalkoznak az egésszel, mert alapvetően az embereknek így is jó, úgyhogy nem éri meg túlgörcsölni a témát, egy DAC alapvetően egyszerű jószág, össze lehet tákolni gyorsan úgy, hogy működjön, pont az ilyen kis apró finomságok hihetetlen mennyiségű időt és pénzt emésztenének fel. Inkább nem csinálják és elintézik annyival, hogy a digitális jelátvitel bithelyes, oszt kész. Tényleg az, de ahhoz, hogy halljuk, előbb újra analóg jelet kell csinálni belőle és hogy az majdnem pont olyan legyen, mint amiről mintavételezték, az láthatóan nem teljesen triviális.
-
jocomen
aktív tag
Az a "diamond" lehet, h tud ilyet. Csak nem értem, h a tesztelőknek, és a linkelőnek sem tűnt fel, h van rajta +1 doboz. Abban lehet puffer, szoftveres zajszűrés, hangszínszabályozás...
Hogy lehet elfogulatlan "teszt"-ről beszélni, ha egy mezei kábelt hasonlítanak össze egy olyannal, amin rajta lóg egy komplett erősítő ??
Az alaplapomra integrált Realtec hangchip kezelőprogramjában is van bekapcsolható zajszűrés. Nagyon is hallható a különbség.
-
MaUser
addikt
Ilyet tud sok számítógépes lejátszó progi (memory playback vagy hasonló néven) és hallani a különbséget. Viszont jó kérdés, hogy fogadó oldalon miért nincs buffer, ez ma már elvileg filléres lenne, de csak néhány high-end cuccban van benne (pl. totaldac). Valszeg a megoldás az, hogy az elektronikai cuccok ma azért filléresek mert milliós darabszámban készülnek, így a fejlesztési költség el tud terülni, még egy totaldac-nél ez meg beépül az 50-100€-s francia mérnökórával az árba és már ott is vagyunk egy 20.000€-s dac-nál. Ellenben a náluk használt fpga pl. 50€, ami már megengedhetetlen költség lenne egy 1000€-s avr-ben is (amikor még a trafóért sem fizetnek fele ennyit sem).
-
GP-Sz
senior tag
Ettől még nem hiszem el
Illetve kicsit bővebben kifejteném az álláspontomat: nem értem, miért csinálják a DAC-okat olyanra, hogy számítson a kábel, mert végülis számíthat. Úgy gondolom, mondjuk egy századmásodperces puffer még nem zavaró, ellenben tökéletesen elég ahhoz, hogy teljesen el lehessen tüntetni bármit, ami előtte van, beleértve a számítógépet, mint forrást is, ami minden bizonnyal az egész lánc leggyengébb eleme minden szempontból, rosszabb a teszkó gazdaságos usb kábelnél is.
-
jocomen
aktív tag
1. észrevétel: onnantól kezdve, h valami elektronikát rábarkácsoltak a kábelre, kizárnám a terméket a versenyből. Az már nem CSAK egy szabványos usb-kábel! Hangszínszabályzással, egyéb trükközéssel persze, h mást fog hallani.
2. ha az usb2.0 sávszélessége limitálhat, akkor is előnyt jelenthet egy olyan kábel ami hozza a szabvány értékeket, egy olyannal szemben, ami esetleg nem. Ez esetben magával az usb2.0-val, mint szabvánnyal van a gond. Helyette 3.0-val kísérleteznék. A 10x-es sávszélesség miatt egy 500Ft-os 3.0-ás "nyomtatókábel"-el lehet jobb eredményt érnének el, mint a 100.000 Ft-os 2.0-ás diamond-al (persze miután eltávolították azt a kütyüt róla!).
3. motoszkál bennem a gondolat, h ennél a felhasználásnál talán mégse digitális jelet küldenek át az usb-n... vagy ez nem lehet?
-
-
MaUser
addikt
Sima 2 csatornáls lpcm-t küldök át spdif-en és hdmi-n, ez utóbbiról deembedder veszi le újra spdifre, majd mindkét adatot rögzítem a gép spdif in-jén. Ugyanúgy bithelyesen átmegy rajta ugyanaz az anyag, a difi tehát nem itt van. Amire én tudok gondolni, a timing és az hogy nincs buffer audio esetén. Ezek pedig megjelennek valahol a feldolgozásnál később, hogy hol arról lövésem sincs. Nálam nem olyan durva difi, mint pityunál volt, de simán lehet hallani még a család idősebb része is észreveszi egyből, de csak már a mostani focal-okon. A korábbi olcsóbb hangfalaknál ez nem jött ki.
Érdekes egyébként, mert pl. minidisc lemezeknél is elég durva difi volt anno (sima sony és sony es lemez közötti különbséget egy olcsóbb rendszeren is hallotta az ember), ott viszont ugyanezt a tesztet megcsinálva látni lehetett, hogy nem ugyanazt rögzíti az md deck az es és a sima lemezre.
-
csizo13
tag
válasz
hibavissza #65 üzenetére
Mondtam az elején, hogy rájuk kell hagyni. Olyanok, mint a két ing, nyakkendő tört magyarsággal beszélő hittérítők. Megállás nélkül ugyanazt a dumát nyomják, és egy ideje el is hiszik, ami nem baj, csak másokat is be akarnak hülyíteni.
Köszönjük, hogy a világon vannak ezzel is színesítve azt, de hagyjuk őket saját, nem valós gondolataik között.
Nem sokára még többen jelennek majd meg osztani az észt, mert ez a kedvenc gumicsontjuk az mellett, hogy "bögre szett" vs igazi Műszaki Cikk. -
jocomen
aktív tag
válasz
#09634560 #67 üzenetére
Analóg átvitelnél bizonyára számít minden: hossz, keresztmetszet, árnyékolás... .
Digitálisnál csak a szekvenciahossz. Cat5-nél ez 100m (feltéve h nem a nagyfeszültség mellett fut végig). Akkor 1-2m kábeleknél miről beszélünk?
A 15m-es projektor-kábelnél se lehet ez másképp. Nem tudom mi az: LAN / hdmi ? Biztos nem gyártanak le hosszabb kábelt, mint a kábeltípus szerinti szekvenciahossz, vagy beépítenek 1 jelismétlőt.@ MaUser:
Ott inkább a jel feldolgozásba lehet a különbség, szerintem.
Ha pl a két kimeneti jelet más-más chip, vagy más kódolással / tömörítéssel számolja, mivel a 2 szabvány átviteli sávszélessége is különböző lehet, így esélyes, h a tömörítés / jelszint is más. -
#09634560
törölt tag
válasz
hibavissza #65 üzenetére
egy félmilliós sztereó rendszernél is a kábel kérdés csak placebo
Én ezt határozottan cáfolnám...Még házimozin is kihallatszik, nemhogy sztereón.. Milyen rendszerrel gyüjtötted a tapasztalatokat, mik az összetevői? Ha az akusztika és minden más rendben még avatatlan fül is kihallja a változást.belépő alsó-közép és tescos hifik házimozik kivételével bizony észlelhető,tapasztalható és megmagyarázható változások vannak, rendszere válogatja emnyire jön ki vagy keni el. -
blattida
nagyúr
válasz
hibavissza #65 üzenetére
Nem tudom, nekem az, hogy több vagy kevesebb a mély, a magas vagy a közép, vagy hogy több vagy kevesebb részlet hallható, hogy kisebb vagy nagyobb a színpad, hogy jobb vagy rosszabb a térábrázolás, hogy kisebb vagy nagyobb a dinamika, hogy tompább vagy levegősebb az nem puncs-csoki párhuzam, de biztos bennem van a hiba.
A leírtak alapján vagy nagyon nincs tapasztalatod vagy nagyon nincs hallásod (fiziológiai vagy pszichés okokból).
-
hibavissza
veterán
félreértesz. mint már írtam lehet hallani a különbséget a kábel változtatásával, de ez csak változás és nem javulás.
feltételezve egy adott jó kiviteli minőséget a jobb hang kérdése abszolút egyéni ízlés kérdése. ha valaki azt bizonygatja, hogy két tisztességes hangfalkábel közül (hasonló átmérő esetén) az egyik jobban szól mint a másik az olyan mint amikor valaki meg akar győzni arról, hogy a puncs fagyi nem jó és a csoki fagyi jó.
a saját tapasztalataimmal már nem is idegesítenélek, mivel személy szerint azon a véleményen vagyok, hogy még egy félmilliós sztereó rendszernél is a kábel kérdés csak placebo. egy millióig bármire költhetsz csak drága kábelre ne. egy millió fölötti sztereó rendszer (na jó, legyen kettő. ha így megy tovább, jövőre három) meg szimpla idiotizmus (csak a birtoklási vágy kielégítését szolgálja esetleg státuszszimbólum mint némely értelmetlen autó). inkább ajánlja fel valami jótékony célra. szvsz. -
MaUser
addikt
Valemelyik hifis oldalon volt egy remek írás erről talán éppen pont Onkyo avr-ek kapcsán. Gyakorlatilag azt a szerencsétlen trafót már nem tudják hová miniatürizálni. Meg a korábban említett tisztességes középkategóriás str-db830 teli volt nichicon audio grade kondikkal (talán nem is volt más), ma meg az kínai vacakok (szó szerint) vannak a 600.000-es csúcs sony-ban is. Persze ez utóbbi ennek ellenére jobban szól, de nagy tételben nem fogadnék rá, hogy tíz év múlva az akkor húsz éves str-db830-at vagy a da5800-at kell-e újra kondizni.
-
krx21
nagyúr
Sajnos tudomásul kell venni, hogy a következő típusok ha valamiben erősebbek mint az előző, akkor az a marketing és inkább "költséghatékonyítás" történik sok esetben, minthogy érdemi fejlesztés...
Ez egy sajnálatos dolog ami már jó pár éve megfigyelhető a műszaki piacon... -
nimfas
addikt
válasz
VaniliásRönk #59 üzenetére
Nem... csak nem értem mi ebben a középkategória, mikor ettől jobb erősítő is volt 6 éve... olcsóbban.
Akkoriban én is nézegettem a Yamaha-t... de végül összehasonlítva max. a márkát kellett volna megfizetni, tudásra vagy ugyanolyan volt vagy gyengébb mint a másik... -
krx21
nagyúr
Ez abban az esetben így van, ameddig rövid és jó kábeleket ideális körülmények között hasonlítunk össze...
De például egy projektor kábelezésénél ahol kellhet akár 10-15 méter is, egyáltalán nem mindegy a kábel minősége...(#54) Gabesz84 Nincs hibajavító kód... Az összeesett hibás kép és a tökéletes kép között is van átmenet, melyet igazolni is lehet, ha még mélyebben utánanézel a digitális jelfeldolgozás és továbbítás témának...
Persze alap rendszerekbe, normál körülmények között elég egy olcsóbb, de "neve van" kábel is... Túlmisztifikálni sem kell persze... -
nimfas
addikt
Nekem egy Onkyo TX-SR 605 van... ez 7.1 csatornánként (igaz 5.1-ben használom) 140W-ot tud... 90eFt-ért vettem immár 6 éve.... enyémen csak 3 hdmi van nem 4, mikrofonos beállítás itt is van. Talán még digitális audió bemenőből is több van rajta.
Mi ebben a Yamaha-ban 101eFt???? Tudom az ára.... de akkor is.....
-
MaUser
addikt
A dög biztos nem itt van elföldelve, pl. most azzal szórakozok hogy össze van kötve spdif-en és hdmi-n is a htpc és az avr és elég máshogy szól, pedig bithiba egyiken sincs. (Hdmi-n splitterrel levéve spdif-re és úgy rögzítve, spdif-en meg megnéztem digit rögzítéssel.) Tényleg jó lenne egyszer rájönni hogy miért van akkor a difi, azt hiszem gazdag lennék.
-
zsigus
őstag
A hivatalos oldalon a specifikációkban írják az "USB memory-t" is, ez gondolom pendriveot/kártyaolvasót jelenthet, vagyis valószínűleg lejátszóként is funkcionálhat.
Az iPod-ot/iPhone-t azért szokták kiemelni, mert annak ha jól tudom USB-n keresztül megoldott a vezérlése. Pl. autóban a fejegységről, erősítőnél az erősítő távirányítójával stb. stb. léptethetsz a számok között és hasonlók.
-
MaUser
addikt
Kérj bajnokpityutól egy demót. Én sem hittem, de rohadjon meg a kábelipar, elég durva különbség van két tápkábel között is. Nem kell ezoterikus dolgokra gondolni, simán lehet hallani, hogy a frekvenciamenet változik és kevésbé lesz éles a hegedű hangja vagy éppen jóval nagyobbat üt a dob. Mondjuk itthon a saját rendszeremen én sem hallok érdemi változást, pedig eredetileg újonnan ezek sem voltak filléresek (msrp 7000$ , de ugye tíz éve egy hármas golf volt az álmom és mostanra összejött
). Ellenben ezeknél is már durván kijön pl. az interconnect-ek vagy hangfalkábelek csereberéje.
-
blattida
nagyúr
válasz
hibavissza #48 üzenetére
Látom, nem sikerült megérteni a lényeget.
Nem az a kérdés, hogy milyen szabványok vannak, az arra vonatkozó lényegi információk egyébként is benne voltak a válaszomban.
A kérdésem arra vonatkozott, hogy a hajunkra kenhetjük a szabványokat, mert annál lényegesen nagyobb különbségek vannak az egyes kábelek között, a réztartalom egy dolog, az, hogy a fennmaradó részben milyen szennyezők vannak és milyen eloszlásban, pedig egy másik dolog.
Ezek rohadtul nem derülnek ki a szabványokból, ráadásul a szabványok egy csomó mindent nem fednek le.
De befejeztem, mert látom, hogy totál fölösleges, hiszen aki nem akar hallani, az nem is fog. -
hibavissza
veterán
-
zsigus
őstag
A hátsó pedig gondolom az opcionálisan vásárolható dokkolóhoz van. Választhatsz, hogy hogyan kötöd rá...
-
Sonja
nagyúr
Azt tudja valaki, hogy az a 2db USB minek van rajta (elől és hátul 1-1)?
-
egy kicsit drága belépőszinthez szerintem...
-
GP-Sz
senior tag
Ja, HA tudod csökkenteni. A HDMI szabvány szerint pl a max BER 10^-9, ennek a csökkentésével szerintem nem kell foglalkozni, mert ez azt jelenti, hogy egy HD videóban kb másodpercenként van maximum egy darab bithiba, ami ugye egy frame egy pixelét érinti és ez azért nem törvényszerű, hogy be is következik. Talán annyit lehet elmondani, hogy ha drágább kábelt veszel, akkor a komolyabb minőségbiztosítás és tesztelés miatt kisebb eséllyel lesz rossz a kábeled, de ez azért több tízezret nem ér meg, több százezret végképp.
Ez az egész kábel misztifikálás a digitális átvitelnél ott kezdett gyanús lenni a júzereknek, amikor azt tapasztalták, hogy a számítógépük ugye nulla bithibával másolgat össze-vissza több gigabyteos fileokat mindenféle szirszar kábeleken. Persze világos, hogy ezt adott esetben magasabb rétegbeli hibajavítás biztosítja, de akkor is gyanús picit, hogy az ezer dolláros tömör ezüst vezetős HDMI kábelnek nincs semmi értelme.
-
Yoshida
aktív tag
HDMI kábel esetén a vita felesleges, van teszt neten ahol bizonyítják, hogy az olcsó kábel ugyanúgy átvisz mindent hibátlanul. Konkrétan egy digitalizálóval felvették a kábelek végén a kimeneti képet (megállítottak egy frame-et egy videóban), lementették, majd md5 hash-t számoltak hozzá. És mindegyik kábellel egyezett a hash, tehát minden bit mindegyik kábelen ugyanúgy ment át... ennyi.
Analóg az más tészta.
-
ALBY
senior tag
Miért kell egy 300-as Yamahánál használni középkategóriás szót?
Semmi köze hozzá legalja modelljük, ezzel a Yami is tisztában van.Rakás modern software, komolytalan csatlakozók, szét butítva amit lehet és beletéve egy mozierősítő dobozba.
7 kiló(5x135W höhö, gondolom az is mind egy darab chipből)
Épp csak az erősítő hiányzik belőle. A zene meg nem jut ki.(helyi hasonlattal élve, ez kb olyan mint a DDR3 memóriás videókártyák)
Amúgy nem lenne rossz, csak nem éri meg, feléért jobbak vannak használtan,
igaz HD huncutságok nélkül, de legalább igazi erősítő van bennük.
Aki nem tud komolyabb összegeket szánni a rendszerre ott nem a HD dekóderekre kéne eldobálni a pénzt a többi cucc kárára, mert pont nem lesz tőle jobb.Persze nem rossz ez a Yami sem, csak totál nincs egyensúlyban, a csicsa, meg a marketing miatt.
Ez egy tökönrúgott belépő modell, kezeljük is annak, az pont jó. -
Takacs1985
újonc
Arról én is olvastam sokat hogy a hangszórók belső kábel cseréje valóban hallható változást hoz.De ahhoz le kell cserélni az összes belső kábelt egy 5.1-es rendszerben ami nem kevés lové ha elviszi az ember és megcsináltatja.Beleértve a mélyládát is.
Nekem mondjuk egy alap rendszerem van egy Yamaha HTR 6230 erősítő+Jamo S406 HCS1+Jamo sub 200 szettel de nekem a DTS-HD Master hiányzik...azért gondolkodom erősítő cserén is idővel.De ésszerűen először ez a belső kábel csere az első lépés. -
Q
senior tag
Azért ez nem ennyire egyszerű. Ha van egy digitális jeled ami egyesekből és nullákból áll, mondjuk 5 egyes 5 nulla. Csak a példa kedvéért legyen ez a piros szín. Ha ezt egy hálózati zavar megváltoztatja mondjuk 6 egyesre és 4 nullára, attól még a kép nem esik szét, csak a pirosból rózsaszín lesz. Ez már nem mindegy. Ha a kábelek cseréjével ezeket a hibákat minimálisra tudod csökkenteni, akkor ez látható és hallható javulást hozhat a rendszerben.
-
csizo13
tag
válasz
hibavissza #20 üzenetére
Teljes mértékben igazad van. Egy darabig viccesek, de aztán rájuk kell hagyni egyébként, mert agresszívvé válnak.
-
tecsu
addikt
A Blu-Ray lejátszón is javított... aham, persze.
Elmagyarázná valaki, hogy a hálózati zaj hogyan szól bele a digitális jelbe? Köszönöm.
Mert ugye 2 lehetőség van digit jelek esetén, vagy átmennek a nullák és egyesek, vagy nem. Utóbbi eset hamar kiderül és azt nem is szokták annyiban hagyni, mert elég látványos a hiba: konkrétan szétesik a tartalom (pl. a kép), lekapcsol a rendszer stb.
Olyan nincs, hogy szebbek lesznek a színek vagy szeparáltabb a hang, élénkebb a magas... -
VaniliásRönk
nagyúr
válasz
DoItYourself #15 üzenetére
Nem, az új trendnek megfelelően ez az erősítő állítva helyezendő el, így a különböző kábelek biztosítva vannak, a kijelző pedig a mennyezetre vetít.
-
erdoke
titán
Te hitetlen vagy, és nem hallod! Jobban kellene fülelned, és bizony ott van a durva különbség, ami tízezreket ér egy tápkábelnél. Vagy meneszteni a szemed, és látni a különbséget a 6-8e Ft-os 1 méteres réz HDMI kábel (pl. AQ Forest) és a 15-szorosébe kerülő "tiszta ezüst" változat között. Mert így igényesen megépített, 1 méteres, réz alapú kábelen közismerten elveszik a a digitális jel.
Hangfalkábelek között én is hallok különbséget nem is annyira drága rendszereket is beleértve, de a tápkábel ill. HDMI még nem jött össze, pedig nagyon füleltem/meredtem. -
GP-Sz
senior tag
Én hiszek abban, hogy az interconnectek és a hangfalkábelek eléggé számítanak és nem hiszek a tápkábelben. Hiperszuper tisztaságú egyméteres réz meg ezüst tápkábel százezrekért? Utána meg több kilométer tökátlagos rézkábel a falban meg az utcán olyan csatlakozásokkal, amiknek a tervezésénél az volt az egyetlen szempont, hogy a névleges áramerősséget megbízhatóan átvigyék évtizedeken keresztül? Vagy rosszabb esetben mindenféle szirszar ötvenéves alu vezetékek félig széthullott kötésekkel. Ennek mi értelme? Árnyékolt kábel? Mit kell árnyékolni, amikor a zavar egyenesen a konnektorból jön a szomszéd helyiségben levő mosógépből meg a tévé/számítógép risszrossz kapcsitápjából? Hülyeség az egész.
Ami egyszerűen nem fér a fejembe, hogy a highendben mi a francért használnak egyáltalán hálózati táplálást. Ha valaki háromszáz rongyot fizetne egy nyomorék méteres tápkábelért, akkor annyiból már inkább akkukat kéne venni és a hálózatra csak töltéskor kapcsolni, egyébként teljesen leválasztani, oszt ott van a gyakorlatilag zavarmentes, szinte korlátlanul terhelhető, stabil egyenfeszültségű táplálás. Érthetetlen.
-
Plexicushio
senior tag
válasz
hibavissza #20 üzenetére
"szerintem."
és itt a lényeg.
-
blattida
nagyúr
válasz
hibavissza #25 üzenetére
Mi az, hogy szabvány tisztaságú? A bolti réz villanyvezeték 3 kilences, a legolcsóbb ofc 4 kilences és így lehet egyre följebb lépni, egészen kilenc kilencesig, ám ezt ezüst vagy színesfém ötvözetek esetén is el lehet játszani. A vezető tisztasága egy dolog, a kábel struktúrája, szigetelése, szennyezőinek eloszlása, stb meg egy másik.
Ne teszteket olvass, hanem hallgass zenét és győződj meg róla a saját füleddel.
Emésztenem semmit nem kell, inkább neked kéne még egy kis gyakorlati tapasztalatot szerezned. A kábelek eltérő hangja nem placebo,így a tápkábeleké sem.
Engem különösebben nem érdekel, hogy nem hallasz különbséget, ahhoz ugyanis hallgatni, nem olvasni kéne és nem a sztereotípiák és egyéb prekoncepciók szerint ítélni, bár ez is pszichológia...maxxxboy
Ha ezt a logikát követjük, akkor semmi sem javít a hangon, hanem csak kevésbé ront, legyen az egy lejátszó, egy erősítő (ami valójában nem erősítő, hiszen csak kevesebbet tudunk kivenni belőle, mint amennyit belerakunk), egy hangsugárzó, bármi. -
vellerd
tag
válasz
hibavissza #30 üzenetére
Na igen. Ilyesmik.
Én sem vitatom, hogy legyenek normálisan összekötve a dolgok, meg minden.
De nem hiszem, hogy éppen ez a része lenne a leggyengébb láncszeme a hifinek.
Persze ha valaki egy frissen épített 100-200 milliós villában lakik, ahol minden 2,5 rézzel van lehúzva, és még a konektorok is aranyozottak. -
vellerd
tag
Azt bírom az ilyen tápkábel vitákban. Hogy a drága jó felhasználó megveszi az aranyozott tápkábelt, mert az a tuti. Aztán bedugja a hálózatba. A házában meg 80-100-éves oxidált alu vezetékek vannak a falban.
Mert ugye az nem lett át vezetékelve a felújításkor. És ott meg az 1,5mm -es alukábelek amik még a jó öreg bitumenszalaggal vannak betekerve szigetelés gyanánt, vagy a jó öreg alu 3 ágú szalagkábel forrasztás nélkül, hogy frankó ívet is húzzon a kötéseknél. Így aztán nesze neked aranyozott tápkábel, meg dugalj. -
maxxxboy
tag
válasz
hibavissza #25 üzenetére
Csak akkor kell ha van fekete bevonatú is
A fehér nem dizájnos
-
hibavissza
veterán
használd egészséggel.......őőő várjál mán! Van egy haver srác, nemesített (penésszel csinálja) hi-end rézkábelt gyárt csak magának és családjának. Ha nagyon szeretnéd tudok szerezni belőle (persze korlátozott mennyiségben, max. pár métert) neked. Az ára is jó, csak 50 ezer métere. Talán enged belőle, ha veszel 10 métert.
A penész miatt ne aggódj, be van vonva speciális fehér poli vinil-klorid réteggel. Ez azért is jó, mert csökkenti a skin hatást.(#23) blattida: értem én. Persze lehet hallani különbséget akár már néhány százezres rendszeren is. És nyilván ez a különbség annak tatszik, aki eladta és aki megvette a kábelt (szabvány tisztaságú kábelekről írok).
Amíg ezt megemészted ajánlom figyelmedbe a hif choice magazin vaktesztjeit.Peace. And bye.
-
-
blattida
nagyúr
válasz
hibavissza #20 üzenetére
Nem az.
Csak kell egy normális rendszer is hozzá. -
maxxxboy
tag
válasz
hibavissza #20 üzenetére
Annyiban van igazad -szvsz-, hogy egy normálisabb hangszórókábel cseréje valóban jelentősen hallhatóbb mint egy tápkábel-csere. Én sem akartam hinni benne, de amikor havernál kipróbáltam, és hallottam a különbséget, leesett az állam.
Igaz ott egy "sima" réz kábelt cseréltünk ki egy Profigold-ezüstre.
Azóta nekem is az az ezüst kábelem van
Még a blu-ray lejátszón is javított - igaz ott a képen inkább. Élesebb, kontrasztosabb lett, teltebb színekkel. Persze ne 50%-os változást várj, de észre lehet venni azért.
És még annyi, hogy nem feltétlen kell 30-XX ezres kábel. Elég ha a gyári silány minőségű helyett jobbat csinál magának az ember. Hifipiacon van egy srác (Hferi): árul jó minőségű Bals, Mannekes dugvillát, schurter aranyozott IEC csatlakozót, és nagyon jó minőségű 3x2,5mm2-es, árnyékolt német rézkábelt. Ebből egy 2 méteres kész kábel kijön mondjuk 6-7 ezerből, és legalább azt fogja tudni mint egy bolti 30-50 ezres... csak itt nem kell megfizetned a márkát. Én is vettem tőle alkatrészeket, és csináltam több kábelt is magamnak. aztán teszteltem Isotek, Nordost márkákkal. Hozta a szintet.... töredék áron. -
maxxxboy
tag
válasz
Takacs1985 #19 üzenetére
Javít a minőségen, én próbáltam.
Sajnos a gyári 3x0,75mm2-es tápkábel elég sovány...
-
hibavissza
veterán
válasz
Takacs1985 #19 üzenetére
kábítás. érdemes még a hangsugárzó és összekötő kábeleknél olvasgatni, ha szeretsz röhögni
ami egyértelműen képes javítani a hangot, az a hangsugárzó belső kábelezés cseréje. de csak azért mert a gyártók kispórolják a szabványos tisztaságú rézkábelt a dobozból (úgyse látja a paraszt). szerintem. -
Takacs1985
újonc
Az biztos hogy én is inkább drágább de cserélhető tápkábeles erősítőre váltok a HTR 6230 után.DTS HD Master Audio a lényeg.Igaz egy olyan kb 180 körül indul...Erről is lehetne külön vitázni hogy állítólag egy 30 ezres 230-as tápkábel javít e hangminőségen avagy nem és csak kábítás.
-
hibavissza
veterán
a készenléti fogyasztásáról láthatnánk valami adatot? már csak az elrettentés végett.
-
banhammer
veterán
"magassága alig haladja meg a 30 centimétert (31,5 cm),"
Alig?
Inkább kicsivel több, mint 30 centiméter. -
vellerd
tag
"így magassága alig haladja meg a 30 centimétert (31,5 cm), mélysége 15,1 centiméter, szélessége pedig 43,5 centiméter"
Micsoda?Hogy lenne már 30cm magas? És 15cm mély? Nem fordítva?
-
Takacs1985
újonc
Nekem egy Yamaha HTR 6230 van ami csak sima DTS hangot tud kiküldeni még de szerintem bőven jó.Az Onkyonak is kb ennyitől indulnak ilyen tudású erősítői.Az más kérdés hogy a TX NR 626 140.000 körül van igaz drágább de péppé veri
-
maxxxboy
tag
Jó lesz ez egy alap, belépő szintű erősítőnek is
-
O_L_I
őstag
A 3-as sorozat mindig is a belépő kategória volt. Attól hogy egyre több fícsör kerül bele még az marad.
(Attól még lehet jó csak a szöveg volt erősen marketing szagú) -
nicu71
addikt
"hálózatra is csatlakoztatható modell "
de hol a hálózati csatlakozó?
-
DoItYourself
addikt
"tervezésénél odafigyeltek arra, hogy ha lehet egy kisebb tévéállvány egyik polcára is odaférjen, így magassága alig haladja meg a 30 centimétert (31,5 cm), mélysége 15,1 centiméter, szélessége pedig 43,5 centiméter"
A szélesség mélységének a köbgyöke pedig -3?
-
MaUser
addikt
Tippre a dolby true hd és a dts master audio miatt, ami eddig nem volt szokás ilyen áron. Más kérdés, hogy a 7.4kg-os önsúly és a felhasznált anyagok minősége miatt valszeg egy ezer éves, 30eFt-ért kapható sony str-db830qs is körberöhögi a hangminőségről van szó, hiába a nincs lossless codec.
-
Z0mbi
senior tag
ez mitol kozepkategorias? a csiptetos hangsugarzo kimenetektol? yuck...
-
vittorio7
őstag
-
xmaas
őstag
Jo kutyu klaszul is nezz ki csak az ara borsos
-
Gainka
őstag
Négyszáázötveeen?
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor 200 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 65" C1 OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Samsung Galaxy A56 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASUS STRIX B650E-E R7 7700 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080 10GB Thermaltake Ceres 500 850W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest