Hirdetés
- OLED TV topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- RAM topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Schuler888
senior tag
Tejoeg ez hany evet is kesett, de a duke nukem forever biztos kevesebbet
"Jelenleg 11(!!!) pro maxom van, minden téren megfelelő, az s21 ultrat földbe dongoli, aki mást mond az hazudik." - Tiger. :'DDDD
-
Schuler888
senior tag
Am szep a moderm muszerfal, lassan egy evtizede mondjuk lattunk mar izlesesebbet..
[link]"Jelenleg 11(!!!) pro maxom van, minden téren megfelelő, az s21 ultrat földbe dongoli, aki mást mond az hazudik." - Tiger. :'DDDD
-
addikt
válasz Schuler888 #254 üzenetére
Azért egy sohasem megvalósult tanulmányautót összehasonlítani egy szériamodellel...hát, merész.
-
kBika
csendes tag
-
#16820480
törölt tag
Persze, hogy nincs, mivel egyetlen ország van a bolygón, ahol lehet is ennyivel menni (illetve az Isle of Man is, de ott meg nincs nagyon olyan út, amin érdemes lenne ennyivel menni).
De amúgy vicces, hogy mennyien hivatkoznak az Autobahn-ra, mintha mindenki itt napi szinten azon autózna -
#16820480
törölt tag
A "lehet haladni" és a "szabad haladni" nem egyenlő
Somatom: Igen, de forgalmazni nem csak ott fogják, sőt a legtöbbet biztos vagyok benne, hogy a kínaiak szívnak fel belőle. Amúgy benzines fogyasztást meg szoktak adni 180-as tempóra? Nem találkoztam még vele, bár nem lehetetlen.
<Lacy85>: Teljesen mindegy, hogy milyen gyakran találkozni vele, attól még szabálytalan. De nem gond, majd ha csak elektromos autók lehetnek, akkor legalább betartják majd a sebességhatárt az emberek
szerk.: Nem csak az e-autóknak, semmilyen autónak. Csak a benzinesnél leszarja mindenki, hogy 7L helyett fogaszt 10-12-t, mert úgyis 5 perc megtankolni. A légkondi is mintha csak e-autó fogyasztását növelné...[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
-
#16820480
törölt tag
válasz <Lacy85> #265 üzenetére
Ez érdekes, hogy éppen csak gurulásnál ennyire magas a fogyasztás, gyakorlatilag tempósabb városi haladásnál a legjobb a hatékonyság a grafikon alapján.
Amúgy azért jócskán javult a hatékonyság a hőszivattyűs modellek óta. Illetve vannak télre olyan trükkök, hogy nem a légkondit használod, hogy az egész utasteret felfűtsd 30 fokra feleslegesen, hanem ülés és kormányfűtést használsz. Benzinesnél persze mehetett a fűtés tökig, mert annyi hulladékhőt termel a motor az alacsony hatásfok miatt, mint egy kazán. De ez is egy olyan szokás, amit minimálisan változtatva lehet sokkal jobb eredményt elérni.kBika: A 180-nal száguldozásról sem szól, pont ahogy torrentezésről, csalásról meg egyebekről sem.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
Nem vagyok notórius száguldozó az autóim sem arra teremtek de nem azért megyek fel az autópályára, hogy a külső sávban gyönyörködjek nyolcvan-kilencvennel a tájban és okozzak ezzel agyvérzést a mögöttem jövő kamionosoknak. Ha a forgalom engedi még a furgonnal is 120-150 között tolom ami olyan valós 110-140km/h-t jelent. Azért lássuk be autópályán ez baromira nem sok. Ilyen tempónál még a traffipax sem villan.
[ Szerkesztve ]
A vallás akkor keletkezett amikor az első csaló találkozott az első ostobával
-
k-adi
nagyúr
válasz Schuler888 #254 üzenetére
szép ez a modern műszerfal (vagy nem már túl sok.. kinek mi)
engem az érdekelne, hogy ütközéskor mennyivel veszélyesebb egy ilyen all-in modern műszerfal gondolom azért van rajta egy egybe törő üvegréteg
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
Apollyon
Korrektor
Mert már így is túl sok halálos baleset történik.
Lehet akármilyen modern a gépjármű, ha 200-300-zal csapódik bele a sofőr valamibe vagy valakibe, mert hülye hozzá, hogy ép ésszel vezesse.(#271) k-adi: ahhoz, hogy egy gépjármű forgalomba kerülhessen, át kell mennie a törésteszten. Ebbe beletartozik az is, hogy ütközéskor a műszerfal ne zúzza szénné az ott ülő fazont.
[ Szerkesztve ]
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
addikt
válasz Apollyon #273 üzenetére
Valójában a legkevesebb baleset jelenleg is autópályán történik. Tavaly II. negyedévben 71 halálos balesetből csupán 5 volt autópályán. [link]
A balesetek nagy részét egyébként nem az objektív, hanem a relatív gyorshajtás okozza: [link]"...az abszolút sebességtúllépés, mint baleseti ok csupán 1% körül szerepel."
Senki sem beszélt 300-ról, erre a legtöbb autó nem is képes. De mondjuk számos szakaszon a 170-180 nem lenne ördögtől való. Főleg a mai modern kocsikkal. Egyébként egy 130-as csattanásba is ugyanúgy belehalsz, mint egy 150-esbe, nincs jelentősége. -
#16820480
törölt tag
Nem az autók miatt van sebességkorlát, hanem a sofőrök miatt, és az emberek reflexei nem lettek gyorsabbak az utóbbi pár évtizedben, se nem kapott mindenki hirtelen versenyzői rutint. A pályás sebességkorlátok is úgy vannak kitalálva, hogy ne lehessen túl nagy sebességkülönbség a közlekedők között (ilyen szempontból még biztonságosabb is a pálya mint egy autóút, ahol mehetsz 90-nel és nincs fizikailag elválasztva a két forgalmi irány). 180 környékén már illene normálisabb abroncsot is használni, ami megtartja a megfelelő tapadást. Szerinted hányan adnak ki arra plusz sok tízezeret...?
Nem hinném, hogy feltételezni kellene minden esetben, hogy aki a szabályt hozza, az full hülye. Rengeteg tényező van, amit nekik felelősséggel át kell gondolni, és úgy meghozni egy szabályzást, hogy lehetőleg mindenki is egyszerre biztonságosan tudjon közlekedni. A rossz reakcióidejű nagyi is. Ha mondjuk egy lassabb jármű mögül kivág előzni valaki, mert úgy mérte fel, hogy elfér, te meg mész a belsőben 180-at, és van mondjuk 80-90kmph sebességkülönbség (mint ahogy ennél az esetnél lehetett, sőt itt még annyi sem lett volna szabad legyen), akkor is le tudod majd reagálni megfelelően?Somatom: Amellett, hogy ez egy nem túl lényeges adat, amikor a világ elenyésző részén szabályos ennyivel közlekedni. Továbbra is, benzinesre, dízelre hol van megadva 180-as sebességhez fogyasztás? WLTP vagy hivatalos gyári honlapon.
-
Apollyon
Korrektor
Én ezt értem, de ha megemeled a sebességhatárt, akkor szinte garantáltan meg fog emelkedni a balesetek száma is. Másrészt nem csak az inkompetens sofőrök miatt lehet baleset, mert közlekedési eszköztől függetlenül minden forgalomban résztvevő (gyalogos, biciklis stb.) is lehet hülye, és nem, nem mindegy, hogy 130-ról kell fékezni, vagy 150-ről vagy mégtöbbről.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Somatom
veterán
-
addikt
válasz Apollyon #277 üzenetére
Autópályáról beszéltünk, ott hol van biciklis meg gyalogos? Így is a legtöbben gyorsabban hajtanak a megengedettnél, miért nem lehet a valósághoz igazítani a határértéket? Tele van a világ erős autókkal, nyilván nem azért vesz valaki 150+ lovas gépet, hogy 130-cal tötyögjön.
-
Apollyon
Korrektor
De nem csak autópályán lehet gyorsan hajtani. Amúgy meg de, előfordulhat, hogy lerobban valaki az autópályán, és meghal, mert elütötte valami kretén 200-zal a leállósávban.
Nem csak azt kell nézni, hogy te normálisan vezetsz, hanem azt is, hogy nagyon sokan nem bírnak magukkal, és mi lesz abból, ha majd szabadon lehet neki szabatni a pályán.#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
addikt
válasz Apollyon #280 üzenetére
De nem csak autópályán lehet gyorsan hajtani
Tudom, de ki állította az ellenkezőjét? Én biztos nem. Viszont azt igen, hogy autópályán hozzá kéne igazítani a sebességhatárt a modern autók képességeihez és a realitásokhoz.Amúgy meg de, előfordulhat, hogy lerobban valaki az autópályán, és meghal, mert elütötte valami kretén 200-zal a leállósávban.
Persze, bármi előfordulhat, de ennyi erővel a 130 is sok, hiszen ha annyival elütnek, akkor is garantált az azonnali halál. Most érted, ez így nem valid érv. A külsőben egyébként sem fog senki 200-zal pengetni még az Autobahnon sem....nagyon sokan nem bírnak magukkal...
Ők most sem 130-cal mennek, hiszen az autójuk röhögve bír többet is. -
Raysen623
addikt
Úgy néz ki mint egy Opel Vectra. Biztosan jó ez az irány ennyi pénzért?
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Apollyon
Korrektor
Nem érted.
A general idea, hogy SEHOL nem emeljük a sebességhatárokat, mert azzal felbátorítod a boyracer fajtát, hogy nyomja neki.
De igazából mindegy is, mert úgysem fognak egy jó ideig ezen változtatni, szóval nem lesz legális az ész nélküli száguldozás#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
#16820480
törölt tag
Igen, az eredeti felvetés az volt, hogy miért nem adnak meg e-autókra 160 meg 180-as tempó melletti fogyasztási adatot, és biztos azért, mert a légellenállás miatt olyan oltári magas lenne. Ez így van pontosan a benzineseknél is, de szerintem aki annyival akar menni, azt nem annyira izgatja a fogyasztás amúgy sem, de ha meg mégis, akkor lehet nézegetni a német autórajongói teszteket, ahol ilyet kipróbálnak.
-
Rolly
veterán
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #287 üzenetére
Egyrészt az elektromosnak jobban csökken a hatótávja, mint a dízelnek, másrészt az 1200Km -ben van eldobható tartalék, az 500 -ban nincs, harmadrészt ha nem ér haza, akkor az egyikkel tíz perc az újabb 1200Km -re tankolás, a másikkal meg legalább fél óra és talán 300Km -nyi megy bele. A villany kicsi, városi autónak való, nem utazónak.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
Ne haragudj, hetente nő a tankod mérete? Amikor még pár hete valamelyik topikban előjött, akkor ilyen 800km-ről volt szó, aztán nemrég lett belőle 1000km, most meg már 1200km. Még pár hét és megteszi egy tankkal a Bp-London távot is
Mérd már le kérlek legközelebb, hogy mondjuk ha mész egy 100km-t 180-nal, akkor mennyit fogyaszt az autód. Kíváncsi lennék rá tényleg.
Rolly: Szóval úgy a harmadával fogyaszt többet 150-nél (tippre 180-nál már legalább a felével lenne több). Szóval egy 1000km-es dízel akkor elmegy olyan tempónál 5-600km-t, és közben meg eléget az ember úgy 60-80 ezer forintot üzemanyagra.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #291 üzenetére
Valamit benéztél. Sztem elég egyértelműen leírtam a matekot. Budapest - Ulm, ahova járok (pontosabban Ulm előtt, Jettingen-Scheppach), az cirka egy ezres, hatótávon belül van. De, ha nem lenne, az sem nagy katasztrófa, egy tíz perces tankolás belefér.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Auratech
őstag
A belső égésű motorok üzemanyagának hatalmas az energiasűrűsége és ezt "megszoktuk".
Ha a kisebb villanykocsikba (a még nemlétező) 100kg-os 250kwh-s akkupack kerülne, akkor ott sem lenne szempont a hatótáv, csak döntés kérdése, mint a 30-vagy a 80l-es üzemanyagtank.
Ha a benzineseknél technikailag 30l lehetne a max. vagy 3500 Ft lenne egy liter keró, ott is kellene trükközni vastagon a mimennyivel..
Az akkus energiasűrűség fog nőni. A légellenállás csökkentése meg a leghálásabb egy villanyautó szempontjából. A Cw és a homlokfelület csökkenthető. A gyakorlati minimum Cw olyan 0.15 környékén lehet, ahol kb. 200 lóval már kb. 350km/h lehet a végsebesség.. (ARVW wv kísérleti kocsi 177-ló-362km/h, 1980-ban)
Nem kell a mercit annyira isteníteni. Járay Pál, az autós aerodinamika atyja képes volt a huszas években 0.19-es Cw értékű kasztnit csinálni. A 30-as években a sorozatgyártású Tatra 77A 0.21-es Cw értéket hozott. A regeneratív fékezésben is van még javítható hatásfok.[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
Somatom
veterán
válasz Auratech #293 üzenetére
Erről van szó. Ha majd meglesznek azok az akkuk, mennyit fognak érni a mostani akkukkal szerelt autók? Minél dinamikusabb a fejlődés, annál nagyobb az avulás. Én kivárom azt a szintet, ami az én elvárásaimnak megfelel. Addig még sanszos, hogy lesz egy hibridem.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Auratech
őstag
Szerintem, ha például a szilárdtest akku bejön és hozza, amit ígér, el tudom képzelni, hogy a gyártók marketingjébe belefér az újszerűnek mondható li-ion/pe akkus kocsijaikban kedvezőn upgradelni az akkupakkot. Azokat meg regenerálva powerwall-tárolókba tennék. Egy átlagfogyasztású (150kwh/hó) háztartásban 20 kwh kb. három nap fogyasztása..
Auratech Field Recording
-
k-adi
nagyúr
válasz Auratech #293 üzenetére
"Ha a benzineseknél technikailag 30l lehetne a max. vagy 3500 Ft lenne egy liter keró, ott is kellene trükközni vastagon a mimennyivel.."
na ja, épp ezért amíg a villanynál is trükközni kell addig nem "igazi fejlődés"még várni kell 4-5-6 évet után már szerintem lesz 1-2 jó vétel már
-
Auratech
őstag
Ha az energiafelhasználást hálózatos modellben nézzük, akkor lesz, akinek napeleme lesz, lesz akinek powerwall-ja lesz, mert árnyékban van a háza... Az energiatárolást megoldják a visszatöltésre is alkalmassá tett autók. Csak legyen belőlük sok. Amelyik otthon dekkol, azt telitolja a szomszéd napeleme, vagy a munkahelyi. Aztán amikor kell, van tartalék áramforrás, betermelt kapacitás, ahogy az áramszolgáltatónál is.
Az 60-70%-os akkuk újrafelhasználásának egyik legjobb módja a súlytakarékosságot nem igénylő hálózatos energiatárolás. Ott van mégy 5-10 éve ezeknek az eszközöknek. Az újrafeldolgozás pedig rohamléptekkel fejlődik, mert egyre nagyobb falat és olcsóbb kipiszkálni az 1kg lítiumot 5 kg akkuból, mint 2t bolíviai sóból1 kg lítiumot.[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Őrült pletyka: Bárhova elhelyezhető ikonok az iOS 18-ban
- OLED TV topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- Horizon Forbidden West
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Sorozatok
- További aktív témák...
- Apple iPhone 13 Midnight 256GB iSTYLE 2025.03.26. GARANCIA
- LG UltraWide 38WN95C-W Monitor 1 év Garancia
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i5 3.8 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 580 8 GB + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 500 GB SSD / Radeon Pro 575 4 GB + doboz