- Milyen TV-t vegyek?
- OLED TV topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Egyelőre nem tarolja le a piacot a Vision Pro
- TCL LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Milyen monitort vegyek?
- Projektor topic
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
Hirdetés
-
Kulisszák mögötti videón a hamarosan megjelenő Stellar Blade
gp A kizárólag PlayStation 5-re szánt akciójáték alig két nap múlva debütál.
-
Új Noctua CPU-hűtő érkezett a helyszűkében szenvedő gépházakba
ph A 44 mm magas memóriamodulok szomszédságában megférő típus felülre helyezett légkavaróval dolgozik.
-
Szűkös készlettel indít az iPad Pro OLED?
ma Állítólag meggyűlt a Samsung baja az iPad képernyőkkel, az LG viszont a kívánt mennyiségben szállítja a paneleket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
[CsuCsu]
őstag
Eppen ideje volt mar. A DX11 mar a mostani generacio kezdetekor is elavult volt, de a tamogatasi kenyszer a legkisebb kozos nevezore korlatozta a fejlesztesek jo reszet.
-
makkmarce
őstag
végre valahára... kb 5-6 éve már meg kellett volna lépni ezt. Remélem a vulkán nyer a végén, a rendesen optimalizált vulkán játékok szebbnek, simábbnak tüntek, mint a dx12-esek
[ Szerkesztve ]
okoskodom, tehát vagyok
-
#00137984
törölt tag
DirectX 11 támogatása a Legacy módokban a játékfejlesztők döntésén áll. Ha több erőforrást igényel a beépitése és közben a játékteljesitményre káros hatása van, akkor a DX12 vagy a Vulkan bevethető. Mivel a Windows 7 támogatása egyre kevésbé fontos tényező, ezért a DX11 játékok hajnala is beköszöntött.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
DirectX 12 versus Vulkan összevetésben az utóbbi jelenleg jobb játékélményt nyújt.
Windows 7 Service Pack 1 és a legfontosabb biztonsági és platform frissitések egy véglegesnek tekinthető Windowsra utalnak. Ezzel nincs már érteleme többet foglalkozni, mivel a DirectX 11 és a WDDM fejlesztése a Windows 7-re befejeződőtt.
Windows 10 szerinted most egységes kezelőfelületet és beállitásokat kinál, mert a korszerűségét egyszer sem kritizáltam. DirectX 12 és a legújabb hardverek kezelése miatt szintén a Windows 10 jelenti a jővőt... Csak még nem áll készen erre.[ Szerkesztve ]
-
Darmol
senior tag
Remélem fejlesztők kihasználják a helyzetet, és a Linux teret nyer a Vulkan révén.
2-3 év és ismét lehet SteamOS-el próbálkozni, jóval nagyobb esélyjel a sikerre mint anno.Aki azt mondja "nem tudom elhinni az igazságot" az naiv. Aki azt mondja "nem akarom tudni az igazságot" az ostoba. Aki azt mondja "az igazság tilos" az gonosz. Aki azt mondja "én határozom meg az igazságot" az beteg.
-
#16939776
törölt tag
Végre ideje volt, fejlődjön tovább béklyók nélkül a DX12 ! !
Amit nem fejlesztenek tovább, az nem romlik tovább, csak lassan elavul.
Nekem a dx 10-11 "minősége" bőven elégnek bizonyult, még a ma napig is rácsodálkozok dolgokra, pedig nem ULTRA beállításokkal játszom." a DX 11 éra vége és a DX12 nekem, az én gyenge idegrendszeremnek már idegesítően sok(k).
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Most tényleg érdekes az Intel azon lépése [link], hogy a DirectX 11 kódokat újraoptimalizálják...
[ Szerkesztve ]
-
[CsuCsu]
őstag
A Vulkan azert nem fog elterjedni, mert a konzolok a DX12-hoz allnak kozelebb (foleg az Xbox). A Linux pedig elhanyagolhato hipergeek arcot leszamitva senkit nem izgat otthoni felhasznalasra, nem felhasznalobarat. Szinte mindenki a Windows-t es az OSX-et ismeri, nem szivesen valtanak, es ezek nem szanaszet toredezett platformok, amikhez rendszeresen jon hivatalos frissites.
Igen a W10-nek vannak hibai. Amikkel lehet elni, fel vannak fujva altalaban. Mezei felhasznalokat nem zavarja kulonosebben, par percig idegeskednek max aztan tullepnek rajtuk.
-
addikt
Engem az zavar a DX12-ben eléggé, hogy az ilyen játékoknál optimalizálja a shadereket az első indítás előtt, s erre elég sokat kell várni.
Még nem szólnék semmit, ha utána tényleg jelentősen javítaná a teljesítményt ez a „Optimizing the game based on your hardware for an optimal experience”, de miután kivártam és elindítottam a Horizon Zero Dawnt, 40 FPS volt ultraszéles 1440p-s felbontásban, ami 30 fps-ig is leesett. Nem tett csodát a nagy shader-optimalizálás, ettől azért többet vártam volna.
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
[CsuCsu]
őstag
válasz Hopkins95 #16 üzenetére
Az a Horizon alapvetoen PS4-re optimalizalt engine-je miatt van, sok koze nincs a DX12-hoz. Amikor keszult, nem kalkulaltak multiplatform megjelenessel, bena is lett a port. Elozo generaciok alatt is voltak boven hasonlo benazasok konzol portokkal. Szerencsere manapsag ez egyre ritkabb.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Nem a Decima Engine miatt rossz a teljesítményt, ott a Death Stranding PC-s portja és az remekül fut PC-n.
[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
[CsuCsu]
őstag
válasz Hopkins95 #18 üzenetére
Ket kulonbozo studio portolta a jatekokat ha jol tudom. Es a Horizon mas egyedi megoldasokat is hasznal amiket a Death Stranding nem. A lenyeg, hogy a Decima es a Horizon custom megoldasai alapvetoen konzolra lettek kitalalva, ezert a port nehez feladat. Valaki meg tudja oldani jol, valaki nem. Peldaul ott van az, hogy sok Nvidia kartyan a lassitas celzaskor nem mukodik rendesen. Ez hanyag portra utal.
-
addikt
Sajnos! Pedig a játék amúgy PC-n fenomenális, én játszottam konzolon is, de PC-s irányítással sokkal jobb lett...remélem az AMD ad ki nemsokára új drivert és javul a teljesítményünk Vegán...
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Darmol
senior tag
Oké, én is előveszem a kristálygömböm.
A Vulkan azért fog elterjedni, mert robbanásszerűen terjed az alkalmazhatósága az összes szanaszét töredezett platformra, míg a DX12 csak az MS játszóterére enged be. Mezei felhasználókat egyáltalán nem érdekli, hogy DX12 vagy Vulkan, a fejlesztőket annál inkább.És szinte biztos vagyok benne, hogy a hsz-ed nem követi az én hsz-emet, de azért most megnézem. Ééés tényleg nem arról beszélek amire te válaszoltál.
Aki azt mondja "nem tudom elhinni az igazságot" az naiv. Aki azt mondja "nem akarom tudni az igazságot" az ostoba. Aki azt mondja "az igazság tilos" az gonosz. Aki azt mondja "én határozom meg az igazságot" az beteg.
-
addikt
Nyilván ezzel tisztában vagyok, csak azért zavar egy kicsit, mert előző DX verzióknál nem volt ilyen és ráadásul jobban futott a játék. Általánosságban szólva meg a DX 12 nem hozott teljesítmény-növekedést a DX 11-hez képest, ráadásul egyes játékokban mikroakadásokat és problémákat hozott elő, amik azelőtt nem voltak(Battlefield V-ben pl. texture pop in). Ráadásul utóbbi időben kezdtünk nagyon szarul optimalizált portokat kapni, a DX 12 ezen nem hogy javított, de mintha rontott is volna.
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
[CsuCsu]
őstag
válasz Hopkins95 #24 üzenetére
A DX12 tobb szabadsagot ad a fejlesztok kezebe, mint a DX11. Ezzel lehet elni is, de el is lehet barmolni. Ez a shader elooptimalizalas egy Decima engine jelenseg egyebkent, nem a DX12 okozza. Teljesitmenynovekedes pedig van boven - lasd WoW, ahol kizarolag ezert lett egyelore implementalva a DX12, ugyanis sokkal jobban kedvez a parhuzamositott szamitasoknak.
A mikroakadasok es problemak egyelore tobbnyire ott jonnek, ahol DX11-re irt jatekokat portolgatnak DX12-re, nem megfeleloen. Ez a fejlesztes sara, nem az infrastrukturae. Szarul optimalizalt jatekok leteznek osidok ota, ahogy fos portok is. Emlekeim szerint pedig a PS2-PS3 /Xbox - X360 idokben tobb volt a gane port a PC-tol jelentosebben eltero architektura miatt. Csak akkor nem panaszkodott mindenki youtube videokban es forumokon. Manapsag szerintem eleg jo dolgunk van.
-
makkmarce
őstag
válasz Hopkins95 #24 üzenetére
Az az igazság, hogy nincs igazán sok dx12 fejlesztő. A nagy engine-ek dx12 fejlesztői általában tapsikolnak örömükben, ha elérik a dx11 szintjét, holott elméletben a dx12nek sok esetben jelentősen kéne gyorsulnia. Ami viszont működni látszik az a vulkan, ahol ha a fejlesz
tők ráfeküdnek (lásd DOOM), még egy közepes kártyából is meglepő teljesítményt facsarnak ki.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
rossz az elképzelés. PS5-ön csak vulkan van, ott nincs directXezés. Jelenleg a konzol piac nagy része a playstation, és ha crossplatformot csinálsz, minek csinálnád DX12-ben, ha fut egyből ps5-ön és az új xboxon is? érdekes, hogy bejött a RB6 is vulkánra, gyorsabb és stabilabb, mint a dx11 nálam, meg is lepődtem.
OSX-en nincs directX, ott csak metal van, ami finoman szólva se játékra van kitalálva, pedig az is meglepő dolgokra képes(jó és rossz értelemben egyaránt )okoskodom, tehát vagyok
-
addikt
Oké, mondjuk az igaz lehet, hogy régen nem voltak ilyenek mint a Digital Foundry és az emberek nem volt ki rámutasson tudományosan kielemezve, hogy hogyan fut a játék.
(#26) makkmarce A Vulkan viszont tényleg szuper, azzal tényleg komoly teljesítményt tudnak kihozni a hardverből. Az emulátoroknál látszik csak igazán, hogy a Vulkanban milyen potenciál rejlik. Pl. a Cemu és az RPCS3 esetében komoly teljesítménynövekedés mutatkozik meg Vulkan alatt.
[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
Habugi
addikt
Számolja valaki hogy a Mantle & s későbbi DX12 felbukkanása óta eltelt években most hanyadjára lesz kivégezve a DX11?
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
Dr. Romano
veterán
Nem tudom én még mindig tűkön ülök a szoftver render visszatérése miatt....
[ Szerkesztve ]
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
-
-
[CsuCsu]
őstag
válasz Hopkins95 #28 üzenetére
A Vulkan es a DX12 alap filozofiat tekintve nagyon hasonloak. A Doom es tarsai azert futnak jol, mert az id alapvetoen szenne optimalizalta az engine-t Vulkan-ra. Ok korabban is OpenGL vonalon mentek, nem csoda. A DX12-re is lehet hasonloan jol optimalizalni, ha valaki veszi a faradsagot.
-
addikt
Igen, direkt ezért nem is említettem az idTech motort, mert az PC-n tudtommal a legjobban optimalizált motor, mintapéldája annak, hogy hogyan kell jól kihasználni a Vulkant.
Ha tudtok mintapéldákat mondani nekem DX 12-re, ahol az API kifejezetten jó teljesítménnyel, mikrolaggoktól és texture pop-inektől mentesen muzsikál, akkor hallgatom. Talán a Cod Modern Warfaret lehetne itt méltatni, de megjelenéskor annál is problémák voltak a DX12-vel.
Az EA játékoknál konkrétan a DX12 egy vicc volt (bár Battlefield V-nél tapasztalataim szerint időközben azért nagyjából helyrerakták).
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
Kansas
addikt
válasz makkmarce #27 üzenetére
Nem akarlak elkeseríteni, de a PS5-ön nincs Vulkan, a Sony-nak saját proprietary API-ja van, tudtommal nem támogat semmilyen PC-s API-t. A konozol fix hardverének köszönhetően a rajtuk használt API-k hardverközelibbek tudnak lenni, mint bármelyik PC-s API valaha is remélné.
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
[CsuCsu]
őstag
válasz makkmarce #35 üzenetére
idTech engine-en kivul van mas kiemelkedo pelda? Ha van, akkor en nem hallottam rola. Egy megfigyeles pedig nem minta. Az inkabb az adott fejleszto hozzaallasat tukrozi, semmint az API tudasat.
Egyebkent rendes DX12 cim meg szerintem meg sem jelent. Amik vannak azok DX11 alapokra epitenek, amibe utolag beletakoltak DX12 tamogatast es par extra effektet. Ha a DX11 az alap, nem meglepo, hogy DX12-n nem a legjobb az eredmeny. Majd ha alapjaibol irnak uj enginet a DX12 altal tamogatott modern eljarasokat alkalmazva, el lehet donteni, hogy sikerult. De ilyen cimekre az uj konzolok megjeleneseig varni kell meg szerintem.
Egyebkent a WoW alatt jelentos teljesitmenyugrast hozott a DX12.
[ Szerkesztve ]
-
makkmarce
őstag
azt tudom, hogy saját ötletekkel dolgozik, legutoljára a PS3hoz volt szerencsém (mármint devkit szinten), viszont több helyen olvastam, hogy mind a nintendo, mind a sony vulkánra áll át az új konzoluknál. Gondolom megunták a spanyol viasz feltalálását, már kicsit komplexebb fejlesztői környezet kell, mint régen.
pl itt:
https://www.techradar.com/news/vulkan-support-could-mean-more-ray-traced-games-and-potentially-better-performance-as-well
vagy itt:
https://news.ycombinator.com/item?id=12115454
szóval ez a harc asszem el is dőlt, mert felesleges egy crossplatform engine-nek a dx12-vel kínlódnia.
ha meg nem gondolták magukat, akkor mehet a vulcan mindenhova (google is azt vár a stadia-ra)[ Szerkesztve ]
okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
nekem a rainbow six is bevált vulkánnal
itt egy összehasonlítás:
https://www.youtube.com/watch?v=B88nbDqpADQokoskodom, tehát vagyok
-
-
Kansas
addikt
válasz makkmarce #39 üzenetére
Azt a Ycombinator fórumot a helyedben hanyagolnám, tele van marhasággal... API-kat hasonlítanak programnyelvekhez, hogy mást ne mondjak, mintha nem lennének tisztában az alapfogalmakkal... arról nem beszélve hogy a legelső hsz-ben hivatkozott bejelentésről azon a fórumon kívül semmit nem találok, akárhogy nyektetem a Google-t...
A Techradar cikk viszont érdekes, bár konkrétan nem állít olyat, hogy a PS5 támogatja a Vulkan-t(a cikk a Vulkan raytracing támogatásáról szól, nem a konzolok Vulkan támogatásáról). De tegyük fel, hogy tényleg támogatva lesz - magam is azon a véleményen vagyok mint [CsuCsu] , hogy leginkább a multiplatform címeknél lesz a Vulkan támogatásnak jelentősége. Illetve lenne, ha az Xbox támogatná... de nem teszi, hanem kimondottan a DirectX12Ultimate mellett teszi le a voksot(nyilván nem véletlenül).
Az tuti, hogy a PS5 exkluzív címeit nem Vulkan-támogatással írják(ami mindegy is, hisz nem kell foglalkozni a kompatibilitással), és alighanem a legnagyobb teljesítmény-igényű multiplatform címeket is külön fogják optimalizálni a konzolhardverekre azoknak a natív API-jaival.Ahol nagyon sokat számíthat, az a kisebb és indie fejlesztők, akik nem akarják csúcsra járatni a vasat és/vagy nincs erőforrásuk az extra optimalizációkhoz - nekik nagy könnyebbség lehet, ha elég lenne a játékaikat csak a Vulkan-ra megírni és optimalizálni...
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
makkmarce
őstag
nem vagyok nagy olvasója az Ycombinator-nak, most láttam először, viszont az scee site-ról linkeltek, ami a sony belsős dev oldala.(már nekem sincs meg az elérésem, ráadásul IP lockos szokott lenni, szóval nincs sok esélyed rá, hogy azt a file-t megnyisd.)
A fejlesztőknek meg elég komoly a titoktartási szerződése, nem kockáztatnák meg, hogy elbukják a fejlesztői státuszukat szivárogtatással, ráadásul akinek most van devkitje, az valamennyire kiemelt fejlesztő, mert több lépcsőben szokták szórni, és a széles közönség csak a konzol megjelenése után igényelhet.
előbb-utóbb úgyis kiderül, én örülnék neki.[ Szerkesztve ]
okoskodom, tehát vagyok
-
hapakj
aktív tag
300 ezer sor shader kód? Szerintem az Unreal Engine 4.x-ben nincs ennyi. Vagyhát generálja BluePrintből, de akkor majd updatelik a generátort.
Amúgy meg mit jelent ez a wave terminológia? Most vagy kihasználom, hogy a shader invocationok waveben futnak, vagy nem. Ha utóbbi akkor gond nélkül maradhatok régebbi shader nyelv verziónál és akkor ugyanúgy tudom supportálni a régebbi apikat anélkül, hogy újra kelljen írnom bármit is.
-
GEIL
addikt
Mehh....3Dfx glide-ot a népnek.
i7 13700k - 32Gb DDR5 - RTX4070 /// i5 9600k - 16Gb DDR4 - RTX3060 /// i5 4570s - 16Gb DDR3 - GTX1650 -------------------------------------------- PS5 /// Samsung S23 Ultra 5G /// Xbox Series X --------------------------------------------
-
do3om
addikt
Hányszor volt már vége a DX11-nek Abu?
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
#16939776
törölt tag
válasz makkmarce #40 üzenetére
RX590-en kívűl, ahol a dx11 is tele volt zavaró mértékű képtöréssel, az elsö két kártya esetében a dx11-nél bőven a zavaró szint alatt van a frame-ek között eltelt idő szórása, legalább is az én figyelmemet nem vonták el az időben oda vissza ugráló framek.
Vulcan-on meg minden ~2. framre-nél "stabilan" ott van egy-egy ugrás.A videóból kiszedtem egy kockát:[kép]
A "CPU-k" és a "%-ok" közötti sötét/világos átmenetet kellene szemmel fentről-lefelé végigkövetni, és a rajzolt mintát összehasonlítani. -
GodGamer5
addikt
Szuper hír, viszont ha a Flight Sim 2020-at még volt pofájuk pc-re dx11-el kiadni akkor miről beszélünk? [link]
Pedig nálam jobban kb senki nem várja a dx11 kihalását."Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Eizo Flexscan EV2450 IPS HDMI 2Év Garanciával MONITORCENTER
- 4070 Ti Aorus Master //KERESEM!!//
- MacBook Air 2017 Mint Az Új/8GB/256ssd/Akku 88%/1 hónap gar./p3365/
- 21,5" Samsung érintőképernyős monitor 1év garanciával MONITORCENTER
- Enermax Platimax 850 W moduláris tápegység (Platinum minősités) Beszámitok!