Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #54738176 #1 üzenetére

    Ebben például mi a negatív? :)

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Z_A_P

    addikt

    Na, ez az: i7-10710U.
    Ilyen CPU-k kellenek a munka laptopokba, nem 640 graf magos APU-k.
    Raadasul 4.6 Ghz (ennyit meg desktopon sem tud a ryzen), nem 4.0 mint a mobile ryzen (3750H ).
    Most egy i7-8850H-n tolom, ez 6 magos, Ryzen-ben nincs, megallnak 4-nel, pedig ha lett volna... :(
    Talan a 3-as szeria!

    [ Szerkesztve ]

    OK

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Abu85 #2 üzenetére

    Itt az egész :)

    Tessék szépen átfogalmazni:
    "Végre a 10nm-es Ice Lake processzorok elérik a korábbi generációhoz képesti órajelek töredékét, amely kellemes szívmelengetéssel látja el azon szerencsés egyént, aki majdan birtokába veheti ezen csodás platformot.. Mivel az új platformunk alacsony órajelen is megközelítőleg képes arra amire büszke elődje volt, így a korlátozott készleteket licittel fogják majd eldönteni az igénylők között. Hiszen az új emelt órajeles példányok méltán túlteljesítik a korábbi általános szintet, így ténylegesen kétség sem fér hozzá, hogy az elérhető példányokért esetlegesen vér is fog folyni... etc. etc. etc..."

    Z_A_P:
    ne aggódj, az ice lake felzárkózik a ryzenhez órajelben :DDD

    [ Szerkesztve ]

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • solfilo

    veterán

    válasz Z_A_P #3 üzenetére

    Csak kis kiegészítés: Ryzen 7 3700U-nak is 4GHz a vége, az is több, mint a Ryzen 5 2400G gyárilag. :)

    [ Szerkesztve ]

    solfilo

  • satz18

    őstag

    Én ezeket az alapórajeleket nem akarom elhinni. Eddig néha viccelődtem az intel meg a 10 nm esetével, de ezen inkább sírni lehet. Remélem az AMD nem fogja abbahagyni a fejlesztést miután kihal mellőle a versenytárs.

    Asus G513QY, Samsung A52s 5G

  • [CsuCsu]

    őstag

    válasz Z_A_P #3 üzenetére

    Az a 4.6Ghz az nem all-core turbo, hanem egy magra vonatkozik. Es ezt tartani sem kepes. Az effektiv orajel terheles alatt valamennyivel az alaporajel felett lesz, de nem uti meg a megadott all-core turbot sem. Teszt nelkul ezek a turbo szamok (Intel es AMD is) csak marketing maszlag. Az egyetlen ertelmes meroszam az az orajel, amit tartos terheles alatt tudnak hozni azonos konfigban.

    A magszam a chiplet-ek miatt 4 az AMD-nel. Az osszes mobil procijuk 1 chiplet. Viszont az uj chiplet 8 magos lesz, szoval meg 8 magos mobil CPU is lesz valoszinuleg a felsohazban.

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    jobban megnézve a táblázatot, a i5-1034G1 proci alapórajele "aranyos" :DDD
    kíváncsi leszek a turbóhoz képest hol lesz a tényleges órajel, mert igen nagy a különbség... ez a cpu AKÁR 450% turbót tud ...
    ok nélkül csak nem írnak ilyen alacsony órajelet ... vagy az lesz az új módi, hogy az "idle" órajelet adják meg? (hogy legyen szép magas turbó szám)

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • Z_A_P

    addikt

    válasz [CsuCsu] #8 üzenetére

    Helyes, jojjon vegre, varjuk a Zen2-t!

    Az a 4.6Ghz az nem all-core turbo, hanem egy magra vonatkozik.
    Persze, de minden egy magos turbo ilyen, csak valahol 4 mashol 4.6. Ez a nem mindegy.

    [ Szerkesztve ]

    OK

  • Fecogame

    veterán

    válasz DraXoN #9 üzenetére

    Épp azt nézem én is. 800Mhz? Ennyit már '99-ben is hoztak a CPU-k ;]

    Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

  • aelod

    veterán

    Kérdés mikor kezdenek el throttlingolni majd. Aztán nagyon jó lesz alap órajel környékén bármit is csinálni ;]

    "It's simple, if it jiggles, it's fat."

  • #38075904

    törölt tag

    válasz aelod #12 üzenetére

    Amikor majd jön ki a füst és sikitva ugrálnak ki az intel mérnökök a gyárablakon.

    Láttunk már ilyet. (mindeközben meg az amd nyomja le az intel árait)
    Erről könyvet kellene irni. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Duck663

    őstag

    válasz #54738176 #1 üzenetére

    Szerintem meg túlzottan pozitív! Erőteljes kapálózás és szándékos kiszivárogtatás szagú "mi dolgozunk, készül a 10nm, készülnek az új processzorok is, várj erre, nehogy AMD-t vegyél", piszkosul ez jön le.

    Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

  • adamssss

    veterán

    válasz #54738176 #1 üzenetére

    Még anno volt egy elhatározásom, hogy megírom ezt a Logout-on aztán végül nem fektettem bele energiát mert vannak fontosabb dolgok is az életemben. Itt található az eredeti doksi ami áttekintetőbb illetve jelöltem benne az én kommentjeimet: [link]

    Egyébként én tisztelem Abu-t a szakmai tudásáért és azért amit ennek a közösségnek ad. Sőt saját tapasztalatból mondom, hogy amennyit virtuálisan találkoztam vele úgy emberileg is nagyon a helyén van. Igazából csak annyi kellene, hogy legyen itt egy ember aki meg kicsit a zöldeket, kékeket nyomja bár az is igaz, hogy nekik megy a szekér enélkül is... :)

    2016-07-29 11:39
    Az NVIDIA fizethet a GeForce GTX 970 hibás specifikációi miatt

    2016-07-29 06:01
    Az AMD bejelentette a Radeon RX 470 és 460 megjelenését
    Idén eddig a Hitman, az Ashes of the Singularity, a Total War: Warhammer és a Doom jelent meg az AMD támogatásával, de a Deus Ex: Mankind Divided, a Civilization VI és a Battlefield 1 is hamarosan követi ezeket a címeket. Ráadásul a vállalat kérdésünkre elmondta, hogy az új játékok a DirectX 12 vagy a Vulkan API támogatása mellett – a Doomhoz hasonlóan – be fogják vetni a GPUOpen Shader Intrinsic Functions gyűjtőnéven emlegetett shader kiterjesztéseket, ami a GCN architektúrára épülő Radeonokon exkluzív eljárásokat kínál a felhasználóknak.

    2016-07-27 12:00
    Extra adatok a Radeon Pro SSG-ről
    A rendszer a legfőbb előnyeit egyébként főleg szoftverből, ezen belül is a saját API-ból szerzi, mintsem hardverből
    A konstrukciónak vannak más járulékos előnyei is, mivel az integrált SSD-kre másolt adat nem veszik el.
    Ráadásul a gép szabadon kikapcsolható, hiszen az adat megmarad a VGA-n. Ennek a szoftveres hátterét relatíve egyszerűen biztosítani lehetne, az előnyei pedig nyilvánvalók.

    2016-07-26 17:00
    Meghalt a FirePro, éljen a Radeon Pro!
    [+]
    A ProRender által megcélzott piac persze nagy, hiszen létezik már az OctaneRender, a V-Ray, az iRay, a Thea Render, a LuxRender, a Cycles, stb. Ugyanakkor mindegyiknek megvan a maga problémája.
    A ProRender azzal a céllal jött létre, hogy a piacon elérhető legyen egy olyan gyors leképező, amely ingyenes és jó minőséget is ad. Mindemellett a nyílt forráskód biztosítja azt, hogy az iparág szereplői különböző optimalizálásokon keresztül még jobbá tegyék, akár specifikusan, akár általánosan.

    2016-07-26 15:20
    Két új Quadro is előkerült a SIGGRAPH alkalmával
    Lényeges különbség a korábbi üzletstratégiához képest nincs, tehát az újdonságok a Quadro M5000-et és M6000-et váltják.
    Az viszont már most világos, hogy az új Quadro modellek gyenge pontja marad a vérszegény dupla pontosság melletti teljesítmény, viszont ez valószínűleg továbbra is orvosolható a Maximus konfigurációval, így lehet melléjük vásárolni egy dupla pontosságban erős, Kepler architektúrára épülő Teslát. Ez persze jelentősen növeli a költségeket, illetve a rendszer fogyasztását is.
    Érkezik egy új Quadro Sync kártya is, ami nem túl meglepő módon a Quadro Sync 2 nevet kapta.

    2016-07-26 11:15
    Az AMD forradalmasítja a professzionális VGA-k piacát
    Az AMD az idei SIGGRAPH alkalmával egy komoly bejelentést tett, ami több területen is forradalmasíthatja a professzionális VGA-k piacát.
    Nem azért, mert a sok gigabájt jó marketing, hanem azért, mert tényleg szükség van a lehető legtöbb videomemóriára.
    A konstrukció előnye egyébként nyilvánvaló.
    A Radeon Pro SSG további felhasználási területei közé fog tartozni az olaj- és gázkitermelés.
    Az orvostudomány is nagy hasznát veheti a Radeon Pro SSG-nek, mivel például a genom szekvenálása, vagyis a nagyon hosszú, összefüggő DNS szakaszok szekvenciájának meghatározása rendkívül komplex feladat, ami rengeteg adat feldolgozásával jár.
    A fentiek mellett a Radeon Pro SSG a működésbeli újításának köszönhetően új alkalmazási területeket is teremthet.

    2016-07-26 08:21
    A DPC késleltetésen javít az új GeForce Hotfix meghajtó
    A 368.95-ös jelölésű eszközillesztő egy rendkívül kellemetlen hibát orvosol.
    Utóbbi csak a Pascal architektúrára épülő GeForce-ok felhasználóit érintette, de a probléma kellemetlen volt, mert a DPC késleltetés pattogó hangokat eredményezhet hang- vagy videofájlok lejátszása közben

    2016-07-25 17:55
    Extra adatokat közölt az NVIDIA a Titan X-ről
    Az elsődleges piaca tehát nem a játék, hanem a gépi tanulás, de persze "lehet" játékra is használni. – Igen úgy egyébként ezt a szart ami minden téren tarol lehet játékra is használni…
    A felezett pontosság esetében sajnos megmaradt a szoftveres tiltás, így a GP102 ezen a területen is ugyanazokkal a limitációkkal rendelkezik, amelyekkel a GP104 és a GP106, vagyis az FP32-es tempó 64-ed részét tudja, ami megfelel 0,15 TFLOPS-nak.

    2016-07-22 08:49
    Új termékcsaládot teremt az NVIDIA az új GPU-jának
    Ennek nagy jelentősége van, mivel a cég szeretné szegmentálni az asztali piacot is, mivel a GeForce családban szoftveresen korlátozzák a gépi tanuláshoz ajánlott Int8 pontosság futtatásának sebességét. Emiatt az eddig megjelent Pascal GPU-k ebben rendkívül gyengék, annak ellenére, hogy a hardverben a támogatás elméletben adott. – Nem tudom egy játékos kártyának ez miért gond de azért oda kellett szúrni.

    2016-07-21 11:40
    Az NVIDIA is írt egy jó kiterjesztést a Vulkan API-hoz.
    Az első, core specifikációknak megfelelő kiterjesztést az AMD jelentette be, amelyről az alábbi oldalon írtunk, és most az NVIDIA is előállt egy ilyen konstrukcióval, amely legalább annyira hasznos, mint az AMD megoldása.

    2016-07-12 12:40
    Gyorsan befutott az új Radeon Software
    egy apró hibát javít, amely benne maradt az előző, 16.7.1-es meghajtóban. – de az még csak véletlenül sem kellemetlen…

    2016-07-12 08:34
    A Doom is megkapta a Vulkan API támogatását
    A Vulkan leképező többi újítása közé sorolható az aszinkron compute támogatása, amivel bizonyos utófeldolgozásra vonatkozó effektek párhuzamosan futnak az egyéb grafikai számításokkal. Ez összességében 5-10%-nyi extra tempót kínál GPU-limites szituációkban, ugyanakkor az aszinkron compute egyelőre csak a GCN architektúrára épülő Radeonokon aktív, mivel az NVIDIA hardvereivel nem működik valami jól, ami miatt le kellett tiltani. – Szerintem aki nem AMD-t vett meg se vegye a játékot…
    A specifikus jelleg miatt ezek a kódok csupán az AMD GCN-en üzemképesek, így más gyártó hardvere a normál, szabványos kódra van korlátozva. A GPUOpen shader intrinsic functions GPU-limites szituációkban hozzávetőleg 10-20%-nyi extra teljesítményt kínál hardvertől függően.

    2016-07-07 08:30
    Még a héten megérkezik a frissített meghajtó a Radeon RX 480 fogyasztásparájára
    Az AMD egy új funkciót is beépít a felhasználóknak, hogy a határra maximalizálhassák a fogyasztást. – és megint csak a kedves fogyasztók járnak jól, és véletlenül sem az AMD hibázott.
    Annak érdekében, hogy aktív kompatibilitási mód mellett se legyen észlelhető csökkenés a nyers tempó tekintetében, az AMD beépített pár új rutint is a meghajtóba, amelyekkel nagyjából 3%-kal gyorsul a hardver a játékok zömében az első publikus eszközillesztőhöz viszonyítva. Ez tulajdonképpen elfedi a kompatibilitási mód teljesítményre vonatkozó negatív hatásait.

    2016-07-06 16:21
    Vannak vagy nincsenek letiltott ROP-ok az NVIDIA GeForce GTX 1070-en?
    Az NVIDIA által kiadott specifikáció a GeForce GTX 1070-re tehát teljesen helytálló, maximum egy picit hiányos, hiszen egyáltalán nem mindegy, hogy a 20-ból azt az 5 SMP-t hogyan vágják ki a rendszerből, a gyakorlati eredmények szerint szimplán kivágnak egy teljes GPC blokkot. – egy picit már megint szar az Nvidia, hát Istenem nézzük el nekik

    2016-07-06 09:40
    Az év végéig új konzolfunkciót hoz PC-re az AMD
    És igen! az AMD megint megcsinálta!
    A ordered count egyébként egy nagyon hasznos funkció, mivel lehetővé teszi, hogy az elvégzendő operációk a wavefrontok kreálásának sorrendjében történjenek meg. – Ezt sem sokszor halljuk a másik oldalon…

    2016-07-04 18:15
    Az AMD megtartja a három- és négyutas CrossFire-t
    Az elmúlt időkben a több GPU-s konfigurációk kedvelői csak úgy kapták a pofonokat, hiszen egyre kevesebb játék skálázódik három-négy GPU-ig, illetve az NVIDIA is bejelentette leszámolnak a három- és négyutas SLI-vel. Az AMD ugyanakkor a CrossFire-t nem szeretné olyan mértékben korlátozni, hogy elvegyék a lehetőséget a PC-s játékosok keménymagjától, így a továbbra is megtartják a lehetőséget arra, hogy a vásárlók három- és négyutas CrossFire-t építsenek maguknak. – Már megint az a szemét rohadt Nvidia, egyedül az AMD nézi a vásárlók érdekeit.
    Friss információ, hogy az AMD a DirectX 12-re dolgozó fejlesztők dolgát is megkönnyítené. – Ezt le sem kellene írni. Az AMD mindig mindenki dolgát megkönnyítené, csak a sajátját nem…

    2016-07-04 13:47
    Befutott a Total War: Warhammer DirectX 12-es frissítése
    Mindemellett az aszinkron compute-ot a fejlesztők csak a Radeonokon hagyták alapértelmezetten, míg a GeForce-okon egységesen tiltják.
    Az aszinkron compute már speciálisabb probléma, amit ha nagyon a Radeonokra szabtak, akkor jobb, ha inaktív a GeForce-okon, hiszen egy nem jól kialakított ütemezés jelentősen ronthatja a teljesítményt. – „Sőt jobb ha nem is veszünk Nvidia-t. Aszinkron compute nélkül nincs élet a földön.”

    2019-02-25 17:02
    Megnéztük mire képes az NVIDIA DLSS
    A gépi tanulást bevető élsimítási eljárás előtt nagy jövő állhat, de egyelőre még bukdácsol a gyakorlatot tekintve.

    Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz adamssss #15 üzenetére

    Igazából úgy lenne a jó, ha a cikkeket is belinkelnéd, hogy el tudják olvasni az emberek, mert például rögtön a "Az NVIDIA fizethet a GeForce GTX 970 hibás specifikációi miatt" cikkben megvédem az NV-t azzal, hogy gyenge lábakon állt a vád. Most arról nem tehetek, hogy inkább fizettek, ez az ő döntésük volt. Nem mehetek oda Jensenhez, és adhatok neki egy tockost, mert inkább fizetett. :))

    A többi pedig igazából tény. Vagy jelölj meg olyat, ami nem tény. Az lenne a lényeges. :) Mert azzal nem tudok mit kezdeni, hogy hol működik az aszinkron compute, és hol nem, vagy hol használnak külön shadert Radeonra, és hol nem. De egyébként beszámoltam a World War Z-ről is, ahol már nem külön shadert használ a játék wave terminológiára, hanem a Vulkan szabványos subgroup képességét. [link] - tehát az is meg van írva, ahol szabványosan történik a működés, igaz egyelőre a World War Z az egyetlen ilyen játék, de ha jön több, akkor megírom. :)

    "A ordered count egyébként egy nagyon hasznos funkció, mivel lehetővé teszi, hogy az elvégzendő operációk a wavefrontok kreálásának sorrendjében történjenek meg. – Ezt sem sokszor halljuk a másik oldalon…" - ne gondoljátok, hogy én megtiltom az NV-nek, hogy wave terminológiára vonatkozó shader kiterjesztéseket fejlesszenek. Nem az én döntésem, hogy nem hoztak ilyeneket. Ők a shader modell 6-ra, illetve a Vulkan subgroupra lőttek. Valahol igazuk volt, hiszen látod, hogy itt a World War Z, ami már szabványosan csinálja azt, amit régen pár játék csak Radeonra tett meg. Most már eleve nincs értelme ezeknek a kiterjesztéseknek, mert tényleg ott a szabvány. 2016-ban még nem volt ott.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • satz18

    őstag

    válasz adamssss #15 üzenetére

    Azzal egyet értek hogy Abu elfogult, és sztem ez nem jó, de ebben az esetben mi lett volna a helyes megoldás?
    Te milyen pozitívumot emelnél ki az ice lakenek nevezett intelféle szánalomparádéban?

    Asus G513QY, Samsung A52s 5G

  • Robi BALBOA

    őstag

    válasz Z_A_P #10 üzenetére

    Szerintem az a 4,6ghz(15w-ból) a csillagok együtt állásával, varázsigével és rúna kővek segÍtségével jön össze! :DDD :DDD :DDD

    Sokkal több értelme van egy tartható "csak" 4ghz-nek, mint egy tarthatatlan 4,6-nak.

    Az alap órajelek siralmasak, de hát mit vár az ember 15w-ból.
    Mondjuk egy olyan táblázat lenne érdekes, ahol azt látnánk, hogy bizonyos magszám mellett milyen órajeleket képes tartani.

    Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/

  • #38075904

    törölt tag

    Régebben az intel megadta ezeket a specifikációkat, de ma már nem feltétlen publikus, mert mint egykét gyártó, gatyabájt, stb a leg szutyokabb vrm-eket használja, így semmi sem garantált.

    Laptopoknál meg az elcseszett hűtők miatt megint nem garantálható semmi. ( ha egyáltalán van venti :D )
    Fórumokon ahol megvan a kellő környezet, hűtés / normális alaplap 90% ban nincs csalódás teljesítmény téren.
    rövid bemutató "hogy ne legyünk intelesek" - egy amd-n szemléltetve:
    https://youtu.be/_4vKun2zk6M?t=257

    Illetve lásd az i9 9900k esete. 95 W os proci. Alapon.
    https://www.anandtech.com/show/13591/the-intel-core-i9-9900k-at-95w-fixing-the-power-for-sff

    És máig a forum sötét bugyraiból előtör a sötétség serege

    HOGY HÁDE a 95 WATTOS PROCI 160 wattot eszik TÍCCSÁÁÁK BE !!!!!!!!!
    Szal amikor a K-s proci magát húzza minden magon, keret nélkül, és megnő a fogyasztás, a pokék lelkivilága ezt nem tudja megemészteni.

    A K az csak lehetőség, eleve nem garantált, 95W ig, le van irva milyen órajaleket tud.

    3.6 ot. 8 magon. De ha engedik a K-t akkor 4.7 en hirtelen dupla watt valóban. Fizika az ilyen mágikus dolog.

    most ezeknél a 15W os prociknál megint van 3-4 féle feltétel, ami rohadtul nem a procin fog múlni.
    15W os procit gondolom nem hardkór munkára vesznek. Vagy aki így gondolja az megérdemli.

    Direkt az intel tett egy U-betűt jól beváltan már pár éve ezen procik mögé, jelezve hogy ultrabook, a leg alacsonyabb órajelesek.

    Szal kb ezeket szidni olyan mint amikor volt anno, egy fényképész táska, 1 objektív hellyel, és az értékelő adott rá 3 pontot az 5 ből mert miért nincs rajta még egy obi hely?

    Felmerül a kérdés akkor mi a jo ..... ért 1 obihelyes táskát vett?
    Univerzum tudja csak erre a választ.

    ultrabookban a 6*1.1 miközben nézed a hardveraprót, kevés lenne? mi a jo retek? Akadni fog a jutub? Vagy úgy mire készülnek fel az userek?

    [ Szerkesztve ]

  • Lacika112

    aktív tag

    válasz DraXoN #4 üzenetére

    Oks :R

    Bearanyoztad a reggelem..... :C

    Z_A_P:

    Hogyan kéne tálalni egy évek óta húzódó, csak alacsony órajelen üzemképes, rég elkésett fejlesztést amiből valószínűleg nem is lehet majd nagyobb mennyiségben kapni de legalább nincsenek foltozva a biztonsági rések sem. ???

    Abu85 lehet hogy elfogult !!! Viszont ! A műtrágyát nem nagyon lehet egy gazdaboltban eladni fejőstehénnek mert a gazda nem hülye és tudja hogy az nem fejőstehén..........

    ha meghúzom a kocsidat az oc-nek számít?

  • adamssss

    veterán

    válasz Abu85 #16 üzenetére

    Abu felreertesz. Amit leirsz tenyek. Ezekkel nem lehet vitatkozni. (Pontosabban en nem tudok)
    A talalas, a hasznalt jelzok, szofordulatok, a cikkek hangulata az amiben jelentos kulonbseg van. Mas kereteket hasznalsz.
    Erdekesek ezek a keretek es sokszor tudattalanul is hasznaljuk oket. Erdemes elolvasi Lakof: ne gondolj az elefantra cimu konyvet! Valmi hasonlot erzek itt a ph-n is. :)

    De ez nem baj csak tamadasi feluletet adsz melyek tartalmilag semmit nem tesznek hozza az oldalhoz az itteni kozosseghez, ellenben gyorsan szemelyeskedesbe tud atcsapni az amugy is meddo vita.
    Ha meghezed a cikkeidhez tartozo kommenteket szinte soha sem a szakmai oldalat tamadjak az irasaidnak. Szerintem ezen erdemes kicsit elgondolkodni :)

    Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz adamssss #21 üzenetére

    2+2 az 4. Ez tény, és ezt nem lehet másképp tálalni. Ha valakinek ez nem tetszik, akkor máshol van a baj, az pedig engem nem érint. :)

    Felőlem bárki támadhat, de amíg cáfolatot nem hoz, vagy nem emeli ki, hogy mi nem tény, addig engem nem érdekel. :) Személy szerint nem azért írok újságot, hogy mindenki érzékeny lelkét pátyolgassam, és a szöveg mindenki fanságának megfelelő legyen. Ha nem tetszik a tény leírása, akkor mindenki odaképzelheti a neki tetsző dolgokat, elvégre a tény benne van a szövegben. :))

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Robert07

    aktív tag

    válasz DraXoN #9 üzenetére

    Gondolom igy nem lesz tobb gondjuk a throttlinggal, elvegre ezeket az alaporajeleket biztosan fogjak tudni tartani minden gepben. Az mar egy masik kerdes, hogy teljesitmenyben ez mire lesz eleg.

    Most egy i7-8650U-m van, ami hivatalosan 2.2Ghz-es, es folyamatos terheles alatt olyan 2.35Ghz-et tud tartani. Nem hiszem, hogy hat maggal ezt el fogjak erni.

    horppc:
    A TDP-nek semmi koze nincs a fogyasztashoz. Thermal Design Power, azaz lenyegeben a gyari specifikacion valo mukodeshez szukseges huto hoelvezetesi kepesseget adja meg. Sajnos ezt sokan nem ertik meg, ez ezert van mindig az, hogy 160W-ot fogyaszt a 95W-os processzor, ami igazabol csak annyit jelent, hogy egy 95W-ra tervezett huto eleg a gyari specifikacion valo hasznalathoz. Hogy a processzor mennyit fogyaszt, az egy teljesen mas kerdes.

    [ Szerkesztve ]

  • #38075904

    törölt tag

    válasz Robert07 #23 üzenetére

    Hát egy jobb vízhűtővel már tartható. Amd-nél is az XFR kb ugyanezt a dolgot használja ki. (throttling / milyen a hűtés)

    Tiednél:
    Configurable TDP-up
    25 W

    Valszeg itt is hasonló lesz majd. Csak még nem derült ki.

    [ Szerkesztve ]

  • adamssss

    veterán

    válasz Abu85 #22 üzenetére

    Egy 1dl-es poharban van 50ml viz
    Egy 1dl-es pohar felig ures
    Egy 1dl-es pohar felig teli van

    Parancsolj. A tenyek ott vannak. Azt gondolom en jobban nem tudom erzekeltetni hogy mire gondolok.

    Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

  • Duck663

    őstag

    válasz adamssss #25 üzenetére

    Ezzel a páldával szerintem tök jól leírtad azt, amire gondoltál. De :) ha megnézzük a felhasználók elfogultságát, ha úgy általában a lapok elfogultságát, akkor ez azt gondolom, hogy ebben is irányban is elfér, ne legyen mindenhonnan zöld és kék a szél.

    [ Szerkesztve ]

    Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz adamssss #25 üzenetére

    Nekem az a dolgom, hogy az elsőt írjam le. Aztán, hogy az egyik tábor a félig üreset, míg a másik a félig telit választaná, hát tegye. Ezzel nekem nincs dolgom.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • joey04

    titán

    válasz satz18 #17 üzenetére

    Ha valakiről a közösség számára bebozonyosodik, hogy az amd felé húz (róluk többségében csak jókat, és pozitívat ír, az intelről meg minden minimum baljós hangulatú), akkor ha negatív híreket hoz le az intelről, akkor minden esetben a fejéhez lesz vágva az elfogultság, intel fikázás.

    Pláne ha ennyiszer megtörténik az ami a múltban, hogy előrevetít dolgokat, amik az AMD esetében elhozná a kánaánt, aztán a valóságban nagyon nem az következik be. Ez leginkább nv vs amd kapcsán fordult elő.

    [ Szerkesztve ]

    "Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz joey04 #28 üzenetére

    Nem én tervezem a 10 nm, nem én neveztem ki Krzanichot, nem én töröltem projekteket az Intelnél, nem én dobtam az 5G-t, nem én hoztam sorozatos hibás döntéseket, ami miatt nem működnek az új hardverek. Én csak beszámolok ezekről. Tudtam, hogy kapok azért, amikor például először megírtam, hogy az Ice Lake gondja, hogy alacsony órajelre képes, de látod, hogy arra képes. Kaptam azért is, hogy az Intel 5G-s problémáiról is írtam, hogy rohadtul nem mutatták be működés közben és ez gond, de látod gond lett, lelőtték az egész a fenébe. Viszont ezeket a döntéseket az Intel nem azért hozta meg, mert én egyszer megírtak a problémákat, amiket láttam/hallottam. Azért hozták meg, mert valóban problémák voltak, és ezekkel együtt nem működnek a fejlesztések.

    Ezeknek amúgy semmi köze nincs az AMD-hez. Ők sem igazán szólnak bele abba, hogy az Intel milyen döntéseket hoz. Ha bűnbakot keresel, akkor Krzanich az, illetve mostanában Swan, de ő valójában beleesett abba a szarba, amit Krzanich hagyott maga után, és rövidebb távon csak tűzoltásra van lehetősége. Emiatt azért őt még nem feltétlenül érdemes bántani. A legnagyobb bűnös egyébként az Intel tulajdonosi köre, akik még ma is makacsul ragaszkodnak ahhoz, hogy az Intelt nem vezetheti USA-n kívül született ember, pedig Perlmutter sokkal alkalmasabb volt Otellini helyére, és most is sokan Renduchintalát akarták CEO-nak, de hát kurva nagy pechük, hogy előbbi izraeli, míg utóbbi indiai.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Duddi

    aktív tag

    Amúgy nem értem miért Abut ekézitek.

    Mert a Csintel nem tudott még a 2016 évre tervezett 10nm nódjáról semmi értelmeset mutatni? És lehet nem is lesz 10nm csip 2021 ig?

    [Ez a bajotok?]

    Ha igen akkor ne a rossz hír hozóját nyúzzátok menjetek a drága kékekhez és vonjátok őket felelősségre.

    Az embernek nehéz lenyelnie a csalódásait ezt én is tudom, és könnyebb másra mutogatni mint beismerni, hogy amit hittünk vagy akiben hittünk nem is olyan nagyszerű.

    [ Szerkesztve ]

  • koko52

    veterán

    válasz Robert07 #23 üzenetére

    A TDP nagy részben a fogyasztás is. Ugyanis az energia szinte teljes része hővé alakul. :K

    "Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets

  • Tanisz

    senior tag

    válasz koko52 #31 üzenetére

    Ezeket a procikat mibe pakolják bele? Csak ilyen ultravékony laposokba? Vagy másban is beletuszkolják? Esetleg integrált ITX lap is készül belőlük vagy az más néven/tokozáson jön?

    Nem lehetne abbahagyni minden Intel, Nvidia, AMD cikk alatt az Abu szapulását?!
    Egyáltalán nem védem, mert meg tudja védeni magát. Gondolom :)

    Szerintem nem vagyok vele egyedül, de alig lehet kiszűrni a sok fröcsögés közül az értelmes/szakmai hozzászólásokat.

    ui: Bocs (#31) koko52, nem válasz akart lenni, új hozzászólásnak szántam, csak benéztem :)
    Nem neked címeztem, elnézést :)

    [ Szerkesztve ]

    http://projekt.azigazikincs.hu/ ''Homo loquax nonnumquam sapiens''; "Nam et si ambulavero in valle umbrae mortis, non timebo mala, quoniam tu mecum es. Virga tua et baculus tuus, ipsa me consolata sunt. "

  • andy19770128

    aktív tag

    válasz tha_answer #33 üzenetére

    azért szar lehet az intelben szembesülni azzal a tudattal hogya haswell ota csak maszturbáció folyik. Mára broadwell cpuknál látszott hogy valami nem okés. tuning és fejlesztés meg innováció nuku. bármilyen másik cégnél ez a cég halálát jelenti. nekik szerencsélyük van hogy van annyi mobil tőke hogy megtehették 4 genereáción keresztül hogya ddr4 kompatibilitáson kivül értelmes dolog nem jött ki.

  • andy19770128

    aktív tag

    válasz hokuszla #34 üzenetére

    azér durva hogyaz amd 3,8 ghz n azt hozza ami az intelnek 4,6 ba kerül.

    AMD Ryzen 7 PRO 2700U vs Intel Core i7-8565U

    amd ben asszem egy kis vega van nem?

    [ Szerkesztve ]

  • jedis

    senior tag

    Az a baj, hogy az Intel szépen bealudt, az elmúlt 10 évben. :K Azt hitték ez a korszak már örökké fog tartani, és az AMD soha sem tud majd versenyképes architektúrát szembeállítani ( alla FX ), az ő régi Core I architektúrájukkal szemben. Igaz, volt az AMD-nek pár melléfogása az elmúlt évek alatt, de mint tudjuk, a nagy számok törvénye, hogy egyszer össze kell nekik jönni. Hát a Ryzen-nel összejött. Ezt lehet hímezni-hámozni, de akár tetszik, akár nem, ez az igazság. Ha az Intelnek lett volna valami a fiókban, ha csak félig készen is, azt az elmúlt két évben már bedobta volna, de nem dobta be, mert nincs. Az csak hab a tortán, hogy pont ebbe az időszakba esett a 10 nano-s bénázásuk is. 2016 volt tervezve, és ha 2020 lesz belőle úgy néz ki. No ilyenre sem volt még nagyon példa a számítástechnika történetében, hogy egy fejlesztés ennyit csúszott volna. Ha csak ezt nézzük, és mást nem, már akkor is lejön, hogy valami qrvára nincs rendben a kékek háza táján mostanában. :U

    Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !

  • adamssss

    veterán

    válasz andy19770128 #35 üzenetére

    Az AMD-nel se volt sok minden mobil vonalon ami hasznalhato lett volna. A ryzen szolt nagyot de elotte nagy csond. A csondben meg konnyu elaludni ahogy azt tette az Intel. Talan most majd rakapcsolnak megint.

    Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

  • Cyberboy42

    senior tag

    válasz joey04 #28 üzenetére

    Én még soha nem éreztem úgy hogy Abu valamelyik cikke Elfogult lett volna az amd-vel kapcsoltban. Mindig nagyon tényszerű és pontos leírások. Nagyon jók pl. az egyes GPU-k ról írt részletes beszámolói.
    Én inkább pont az AMD-t érzem valahogy bűnösnek abban, hogy mikor jön valami nagy durranás, konkrétan mondjuk a vega, akkor azt nagy dirrel-durral harangozzák. Teljes pontos leírást adnak a működésről, és funkciókról, amiből aztán az újságíróknak fergeteges részletes és hosszú cikket írhatnak. Csak aztán mikor eljön az igazság pillanata, akkor kiderül hogy hiába a sok feature, a mezei gémer azt látja hogy egy fél éves játékban kevesebb az fps mint a konkurenciánál, miközben a vas többet eszik. Ilyenkor meg a legkönnyebb egy bűnbakot keresni, Abu személyében mivel hogy hisz ő megírta hogy ez mennyire zsíros kenyér lesz, közben meg nem is.

    ...A teknős ezután pszichoanalitikusként kezeli az identitászavaros krokodilt...

  • joey04

    titán

    válasz Abu85 #29 üzenetére

    Ezer és egyet eset volt akár cikkben, akár mondjuk a találgatós topikban, ahol megjósoltad miért fogja lemosni az amd az intelt vagy éppen az nv-t. Aztán nagyon nem úgy lett. Nekem aztán mindegy melyik a jobb, de pl pár éve gépet építettem, és a te cikkeidre alapoztam, mert a tudásod hatalmas. Aztán vétel előtt körbenéztem a topikokban meg az ott linkelt külföldi teszteket elolvastam, és akkor esett le mennyire félre voltam vezetve. Mert csak a jóslatokat, az itteni grafikonokat láttam. aztán az adott topikban rávilágítottak szerencsére, hogy csak itt vannak ilyen érdekes számok, de persze az is ki lett magyarázva minden esetben. Szóval én már nem adok a ph-s tesztekte. És ezzel nem a szakmai hozzáértést kritizálom, inkább azt látom, hogy hasonló a helyzet mint moonman esetében, hogy a hatalmas szakmai tudását arra pazarolta el a fórumon, hogy minden szituban a ms jöjjön ki jól. Most is tervezek gépet építeni, simán belepakolom az új amd kártyát meg az új ryzent, de csak ha a többi tesztet elolvastam. Az mindegy, hogy itt mi lesz az eredmény. De láthatóan nem akarod megérteni a problémát, szóval felesleges a billentyűzetet koptatni. Én köszönöm a többi fórumozónak, hogy anno megmentettek egy fölösleges vásárlástól. Különben most is (ha nem váltottam volna konzol + laptopra) a csoda driver-re várnék a vga-hoz, meg arra, hogy majd a ryzen-re jobban fognak optimalizálni. :R

    "Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."

  • andy19770128

    aktív tag

    válasz joey04 #42 üzenetére

    húú gyerekek..... pszihoszomatika az egész. leirtam már, nincs független oldal. nincs objektív ujságirás . itt sem. magad tesztelj annak higgy. kicsit megkapargatjátok a "független" oldalak hátterét vagy esetrenként az ujságíróit. érekes érdekeltségek derülnek ki. de ne csodálkozzatok. már a 3dfx idelyén is igy mentek a dolgok 98 ban. mennyi pénzt toltak bele anno abba hogy mindig a voodoo legyen a tesztekben a jó.

    [ Szerkesztve ]

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz joey04 #42 üzenetére

    Én a cikkekben technológiákról írok, azok hatásairól, mit csinálnak, gyorsítanak, hol, nagyjából mennyit. Ezek így is lettek.

    Ezerszer el lett mondva, hogy az itteni grafikonon miért mások. A Prohardver filozófiája, hogy mindent elsőként mutasson meg. Emiatt például más médiával ellentétben elsőként tértünk át a DirectX 11-re az évtized elején. És igazunk lett, mert a játékok is követték a trendet. Úgy gondolom, hogy elsőként fogunk áttérni idén a csak explicit API-t használó játéktesztekre, és valószínűleg megint igazunk lesz, mert látod, hogy mennyire elkezdett terjedni a DX12 és a Vulkan. Ezen belül is megpróbálunk mindig elsőként lépni, ami a címeket illeti. A Vulkan 1.1 subgroup funkcióját végre használja egy játék, konkrétan a World War Z, és már készülünk a tesztcsomagba való felvételére. Ez okozhat olyan dolgokat, hogy az egyes gyártók nem olyan ütemben fejlesztik a meghajtóikat, hardvereiket, stb., amivel esetlegesen a nagyon új, egy éven belül bevezetett funkcióknál lehetnek az érintetteknek teljesítményproblémái, de mivel ezek a szabványos funkciók úgyis elterjednek, így azt tartjuk ideálisnak, hogy megmutassuk itt mit tudnak a komplett rendszerek, mert azt ismeri a felhasználó, hogy mire számíthat DX9-ben, DX10-ben, DX11-ben, de azt speciel nem biztos, hogy tudja, hogy milyen változásokat hoz a Vulkan 1.1 subgroup, vagy ennek a DX12-es megfelelője, a shader modell 6 wave programozása. Utóbbira még nincs példa, de amint kiveszik a DX11-es leképezőket, nem kell majd ragaszkodni a régi HLSL specifikációkhoz, és egy közös kódból megoldható az egész. Akinek ez nem tetszik, és nem akarja tudni, hogy mik a legújabb fejlesztések hatásai, akkor megnézheti máshol, hogy mit tudnak a hardverek, de DX11-ben eleve marha erős mindegyik, hiszen az API már nem fejlődik, míg a hardverek igen.

    Én értem, hogy te nem vagy kíváncsi a legújabb funkciók melletti teljesítményre, mi viszont nem tartjuk értékesnek a régen ismert dolgok ismételgetését. Sokkal hasznosabb az új funkciók tesztelését bevezetni a lehető leghamarabb, mert a DX11-es teljesítményt mindenki ismeri, és a Microsoft már nem fejleszti az API-t. Ellenben a DX12 és a Vulkan félévente-évente változik.

    A processzorokra nagyon ritkán optimalizálnak manuálisan a fejlesztők. A legtöbb esetben csak a nagyon kritikus kódok vannak ASM-ben írva, de ez is ritka már. A Ryzen esetében annyi változott csak, hogy az AMD kialakított egy csapatot, ami odamegy a fejlesztőkhöz, és megcsinálja helyettük az alacsony szintű optimalizálást. Ez eleinte azért jött létre, mert a megjelenéskor szenvedett némelyik játék a Ryzenen, de azt patch-ekkel korrigálták, viszont magát a csoportot nem oszlatták fel, hanem megmaradt, így az újabb játékokban ezért lehet, hogy esetenként a Ryzen elhúz. Ugye nyilván az AMD programozói nem optimalizálnak Intelre. Az Intelnek is volt amúgy egy ilyen csoportja, de Krzanich elkaszálta az egészet, és még nem építették újjá. Jelen pillanatban a GPU-s csoport élvez prioritást, de oda is nehéz komolyabb embereket találni, mert az AMD-hez és az NV-hez nagyon be vannak betonozva a rendszerprogramozók, akik pedig régen vitték ezt az Intelnél, nem igazán akarnak visszamenni, mert jól érzik magukat az egyes játékfejlesztőknél. Josh Barczak, egyébként az aki ezt az Intelnél vezeti. Ő elég komoly szakember, azért választották erre a pozícióra, mert GCN-nel és Intel architektúrával is van nagyon sok tapasztalata. És az Intelnek mindkettő fontos, mert ma még Radeonokat is árulnak a hardvereikben. Vele jó lóra tettek, az egyik legjobb szakember az iparágon belül, ha egy Nick Thibieroz vagy egy Aurelio Reis elérhetetlen. Viszont kellenének neki emberek.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • adamssss

    veterán

    válasz Abu85 #44 üzenetére

    “A Prohardver filozófiája, hogy mindent elsőként mutasson meg.“

    Lehet hogy a filozofia ez de mondjuk hol van a teszt egy rtx2060-rol, egy rtx Titan, vagy a gtx16xx-rol?
    Vagy pl tavaly is a legnepszerubb OLED tv-t sikerult letesztelni bo 3/4 evvel a megjelenes utan.

    Ezek nyilvan nem rajtad mulnak de tenyleg kivancsi vagyok hogy mi van a hatterben mert valami oka biztosan van. Sok esetben meg tenyleg kijottok teszttel a megjelenes elott.

    [ Szerkesztve ]

    Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

  • ronroli

    tag

    i3-10110U Gen9.5 IGP vagy i3-1005G1 Gen11 IGP...
    Ki a fene jegyzi már meg ezeket?! Tákolt nevezéktan tákolt termékhez.

    Nem vagyok semmilyen fan, simply user.

  • joey04

    titán

    válasz Abu85 #44 üzenetére

    Én értem, hogy te nem vagy kíváncsi a legújabb funkciók melletti teljesítményre

    Ha ez jött le, akkor nem érted. Mutassátok meg azt IS. Legyen kép arról is, hogy ha ti víziótok lesz a tényleges irány a piacon, akkor mi várható majd. De ne arra legyen alapozva.

    De ez megint csak részletkérdés. Amit már korábban is mondtak sokan mások is, azzal van a fő gond, hogy egy adott történésből amiből hír, cikk születik, amd oldalon pozitív hangvételű és kicsengésű a dolog, intel, nv oldalon pedig negatív. Vannak ellenpéldák, de ez a fő csapásirány. És én nem vagyok elfogult, most jelen pillanatban is azért tervezek intel-nv pc-t építeni, mert megnézem a teszteket, és azt látom, hogy (saját példánál maradva) egy 9400f olcsóbb, mint egy 2600x, és a legtöbb játékban több fps-t hoz. Ennyi, nem több, nekem aztán mindegy milyen márka. Azt is tudom, hogy ez a helyzet miért alakult ki, sarkítva én úgy látom, hogy az évek alatt az nv meg az intel lefizette a fejlesztőket, hogy az ő cuccaikon fussanak jobban a játékok. Akkor is, ha az AMD jobb, előremutatóbb vasat tudott esetleg letenni. Megspékelve ezt azzal, hogy mondjuk egy steam statot nézve milyen gépe van a döntő többségnek, látható, hogy már kenőpénz nélkül is az intel-nv párosra éri meg fejleszteni. Szép és jó, hogy az itteni tesztekből kiderül, hogy mi lesz ha valóban kiaknázzák majd az AMD okosságait, és érdekes és kell is ez az infó, de nem erre kéne épülnie és fókuszálnia (egy lehetséges jövőre) a tesztnek, hanem az aktuális valóságra.

    De mondom, ez csak egy részletkérdés, én azt látom, hogy neked hatalmas tudásod van, ezért teljesen jól megérted és átlátod, hogy az AMD miért lehetne jobb, milyen lehetőségei vannak, és ezért sokkal többre tartod ezt a céget mint a másik kettőt, viszont sajnos ez azt hozza magával, hogy a cikkeben és hírekben nagyon feléjük húzol. Ami továbbra sem azért zavar, mert én szimpatizálok a 2 céggel, hiszen fent leírtam a véleményem róluk, szimplán azért zavar, mert torz képet festesz így fel. :R

    [ Szerkesztve ]

    "Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."

  • sb

    veterán

    válasz Z_A_P #3 üzenetére

    Ezek U-s procik 15W TDP-vel, közük nincs több magon a 4, de még a 3GHz-es órajelekhez sem.
    H-s procival kb. 30-35W-ból már meglehet a 3GHz 4 magon. Esetleg alulfeszeléssel 25-30W között.

    És sajnos U procinál még nagyon a trükközés sem segít. Amit én láttam 8250U-t, felengedik 25W TDP-re de a thermal management 70 fokon próbálja tartani így kb 15mp után elkezdni levinni a TDP-t 15W-ra. Semmivel nem állítható sw-ből, pedig kb.7 éve nem volt egy Intel procim se amin ne tudtam volna TDP-t állítgatni kedvemre.

    Szóval ha ennyire a 4-4.6GHz-re van szükséged akkor egy 2 magos i3-mal ugyanazt éred el 1-2 magon töredék árból. Kb. semmivel nem jobb ilyenformán a 4 magos Intel az AMD-nél.
    Ha viszont esetleg több magot is használsz akkor nyilván erősebb lesz bármelyik 4 magos proci... akkoris, ha 2-2.5GHz körül megy csak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz adamssss #45 üzenetére

    Készül. A hardvereket be kell szerezni. Az NVIDIA már zömében influenszereknek adja a teszttermékeket, miközben többet nem osztanak ki az itteni régió számára. Mi például sosem leszünk GeForce Garage influenszerek, mert olyan szerződést vonna maga után, amivel a független teszt lehetősége megszűnne. Nem csak mi döntöttünk így a balkáni régióban, hanem lényegében minden független média. Tehát a balkáni régión belül vagy influenszer leszel, vagy nem kapsz időre hardvert. A másik opció egy boltot nyitni, de az nem sokkal jobb, mint az influenszer, hiszen, ha érdekünk fűződik a hardverek eladásához, akkor leépül az olvasói bizalom, elvégre nem lesz hihető, hogy mi le fogjuk írni a rosszat egy általunk árult hardverről.

    A három nagyobb hardvergyártó közül az AMD az egyetlen, amely feltétel nélkül ad hardvert a balkáni régióra, ráadásul időre. Mondjuk ebben valószínűleg nagy szerepe van annak is, hogy egyedül ők vannak jelen itt egy hivatalos képviselettel. Az Intel és az NV lelépett. Az Intelnél központosított sajtó van (teszttermék leginkább az alaplapgyártóktól jöhet), míg az NV-nél egy nem is magyar PR ügynökség gondoskodik a magyar és a román kapcsolatokról. Túl pici a piac többre. Igazából az AMD is ment volna, de végül maradtak, mert az Ubisoft nyitott egy belgrádi stúdiót, és emiatt életben maradt a belgrádi AMD is. De ez pusztán mázli volt, maga a piac nem túl értékes nekik sem.

    A drága hardverekkel az a baj, hogy eladhatatlanok. Nagyon sok cégnek volt hazai képviselete az elmúlt 5 évben, és sokan leléptek. Egyszerűen nem voltak meg az elvárások. Pedig ezek sokszor nem nagyok ám. Például évi kettő gamer notebook, de ha nem sikerül, akkor nincs értelme fenntartani egy régiós képviseletet, mert a nulla eladást nulla ember is hozza. Ezeken a piacokon nem él meg sok PC-s gyártó. Kb. kettőt el tud tartani, a többiek pedig idővel lelépnek. Az üzleti szinten van igazán érdekeltség, mert arra vannak állami támogatások, így megéri azokra utazni. Viszont az állam nem ad egy gamernek támogatást, hogy gamer notit vegyen. Emiatt lépnek le a cégek hivatalos képviseletei.

    (#47) joey04: Itt nincs vízió. Van kép API a piacon, amit fejlesztenek, és vannak, amiket nem. Nyilván az a kettő fog nyerni, amivel foglalkoznak. Emiatt értelmetlen azokkal törődni, amelyek már legacy státuszban vannak. Nem tudnak fejlődni, hogy meg tudják fogni az új hardvereket.

    Nincs csapásirány. Azért vannak példák mindkettőre, mert a tények hangvétele pozitív vagy negatív. Ezen nem tudunk változtatni. Az Intel lelőtte a játékfejlesztői programját évekkel korábban. Jelen pillanatban a processzorokra csak az AMD-nek van ilyen csapata. A GPU-knál sem úgy működik, ahogy azt sokan elképzelik. Ma már teljesen egyértelmű vásárlások történnek az AMD és az NV oldalán. Egy rakás pénzért vásárolnak kiadói support hátteret. Nem mondhatom meg pontosan mennyiért (megkértek rá), de annyit elárulhatok, hogy például az AMD hét számjegyű összeget (nyilván dollárban) fizetett a Bethesda számára, hogy egy hosszabb távú partnerkapcsolatot kössenek. Az NV ugyanígy megvette az EA-t, csak nyolc számjegyű összegből. És ekkor elszabadultak a dolgok, hiszen az AMD közben szerződött az Ubisofttal, a Capcommal, plusz néhány fejlesztőstúdióval, például Saber, Gearbox, stb. Erre az NV is hasonlóan reagált. Tehát jelen pillanatban igencsak bevásárolták magukat, és ez már nyiltan megy, nem a háttérben, titokban. Nyilván az anyagiak azok, de a szerződés létezése nem. Jelen pillanatban ezeket az élő kiadói szerződéseket lehet biztosan ismerni:
    AMD: Bethesda, Ubisoft, Capcom
    NVIDIA: EA, Square Enix, NetEase
    Intel: SEGA, Codemasters

    A szabványos API funkciók nem AMD-s okosságok. A nem szabványos kódokkal nehéz mit kezdeni, ezeket az AMD DX11-be is belerakja, a különbség az, hogy DX11-ben az NV-nek és az Intelnek nincs menekülő útvonal, míg DX12-ben és Vulkan esetében van, hiszen ugyanazokat a képességeket szabványosan is felkínálják az új API-k, amelyeket az AMD beépít a szervizkönyvtárába. És ezeket elkezdték használni a játékok, lásd a World War Z. Nyilván a Saber számára az az ideális, ha nem szállítanak kétféle shadert, egyet az Intel-NV-re, és egyet az AMD-re, hanem jobb, ha mindhárom gyártónál ugyanaz a kód fut.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • tha_answer

    őstag

    válasz Abu85 #49 üzenetére

    Grof Andras nem US szuletesu volt. Szoval mi ez a nem US born nem lehet intel ceo?

Új hozzászólás Aktív témák