Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Somatom

    veterán

    Egy tanács. Ahol tudsz, használj ledes izzókat! Ugyanaz a fényerő, töredék áramfelhasználással. Csak arra figyelj, hogy az "izzó" oldalán is legyen led, ami a foncsor felé szór! Különben csak pislákoló parázs lesz hátul.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Steve_Brown

    aktív tag

    válasz Somatom #1 üzenetére

    Az legális?
    Nem olyan mint a Xenon izzó beépítése? :F

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Steve_Brown #2 üzenetére

    Részben bizonyosan legális.
    A rendszámtábla megvilágításhoz használt izzóknak van LED-es változata, ami végigjárta az engedélyeztetés útját. Ha jól sejtem a motorodhoz használható izzók LED alternatíváját senki se engedélyeztette és nem fog rá költeni.
    A Xenon esetében a lámpatest cseréje és az automatikus lámpamosó rendszer beépítése szükséges. Ez típusmódosítást igényel.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Somatom

    veterán

    válasz Steve_Brown #2 üzenetére

    Nem mindegy? Szted abajgatni fog a rendőr azért, mert a Simson Starodon ledesre cserélted a hátsó lámpa 21/5 -ös izzóját? :N

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • llax

    senior tag

    A Simsonok generátora "teljesítményillesztett". (a VAPE gyújtás előtt minden típus és sok korabeli kismotor - de néhány régebbi nagyobb is)
    Azaz névleges feszültséget csak névleges, a tekercsre megadott terhelés mellett mérhetsz, üzemi fordulaton (4000-6000rpm).
    Gyárilag megadott feszültség (javkönyv), amikor a tekercs és a rákötött izzó teljesítménye azonos:
    4000rpm: 6V
    7000rpm: 7,8V
    Ha kisebb a tekercsen lévő izzó(k össz.) teljesítménye, mint a tekercsé, akkor feszültség magasabb lesz, az izzó hamar kiég, ha több izzót akasztasz rá, akkor a fényerő lesz kevés.
    A 6V-os rendszerben terheletlen tekercseknél teljesen normális a 12-15V, a töltő/féklámpatekercs végén a 25V is. (LED-et javaslóknak: ezekről tekercsekről LED csak komolyabb elektronikával működhet, olyan feszstab. kell ami a már egyenirányított 6-35V közötti bemenet mellett képes 12-14V-ot kiadni).

    Feszültséget terheletlen tekercseknél csak kivételes esetekben szükséges mérni, ekkor LÉNYEGESEN magasabb, mint a névleges terhelés mellett, ez nem hiba, teljesen normális, ezek az egyszerű szerkezetek ilyenek.
    Pl. az elektronikus töltéssel szerelt S51-ek (SR50, S53...) névleg 12V/21W-os töltőtekercse terheletlenül akár 50-60V-ig is elmehet. Egy 12V/21W-os (féklámpa) izzót rákötve üzemi fordulaton 12-14V-ot ad le. Ebből is látszik, hogy terheletlenül kapott számadat teljesen lényegtelen...

    Kondi...
    Sűrűn meghaló kondi az hulladék kategória és/vagy szerelési hiba. Az első köhintésre mindenki kondit cserél, sokszor teljesen indokolatlanul. Ha nem lóg a "bele", kapacitásmérő helyes értéket mutat (220nF, erős szórással), esetleg ha van ESR mérő, az nem mutat szokatlanul magas értéket, akkor jó a kondi.
    A kondi csavarjának elforgása (ha nem "lóg") önmagában nem túl nagy hiba, a belül lévő fóliakondi sem a házhoz, sem a csavarhoz nincs forrasztva, a csavar elforgásakor belül nem szakad el/meg semmi.

    Egy lehetséges megoldás a kondi alaplapon kívüli elhelyezése, ekkor kevesebb hőnek és rezgésnek van kitéve (az olcsó kondi ezt nem bírja, a házon belüli fóliakondi egyébként "örök élet" lenne).

    Töltés...
    A gyári töltőjében egy szál dióda és két tekercs van. Az egyik tekercs és a dióda felel a töltésért.
    A másik tekercs fojtótekercs a hátsó helyzetjelző számára, mivel az gyárilag a féklámpa/töltőtekercsről van táplálva. Ha továbbra is innét kapja a delejt, de azt a fojtót kihagyod, az izzó gázadásra kiég...

    A gyári töltőtekercsről csak egyutasan tudsz egyenirányítani, ha a táplált rendszer bármilyen (test) kapcsolatban lesz a gép vázával. Kétutas egyenirányításhoz (graetz "kocka") ez esetben testfüggetlen töltőtekercs kellene (ilyennel szerelték a 12V-os Simsonokat).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák