- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Apple notebookok
- Mini-ITX
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen videókártyát?
- Furcsa processzorrészt kap a Lunar Lake
Hirdetés
-
Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
it Az Intel lett az első cég, amely szolgálatba állította az ASML új High NA EUV litográfiás chipgyártó eszközeit, ezzel minden riválisát megelőzheti.
-
The Witcher - Jön az 5. évad, ezzel együtt pedig elkaszálták a sorozatot
gp A negyedik szezon forgatása a napokban kezdődött el, kíváncsian várjuk mikor láthatjuk a végeredményt.
-
Sony Xperia bemutató lesz május 17-én
ma Különleges Xperia eseményt tart a Sony Tokióban, száz résztvevőt invitálnak.
Új hozzászólás Aktív témák
-
vinibali
őstag
"bedobtuk a gépbe a szekrényben porosodó AMD Radeon R9 290X VGA-t"
nem muszály ott szomorkodniamásrészt! ilyenkor a már leképzett hangot akár rögzíteni is lehet? véleményem szerint jó lenne, ha tudnátok valami gameplayes videót megspékelni egy kis TrueAudioval!
[ Szerkesztve ]
BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/
-
grunge
addikt
Hm erdekes...csak fü alatt kerdeem, mi van akkor ha egy Xonar D2 van a gepben? Mostanaban mar nem divat hangkartyaval jo hangokat kapni vagy hogy ertsem ezt az egesz TA hype-ot?
159 SW 1.9 jtdm <3
-
titán
A konvolúciós reverb nem igazán játékba való. A gond az, hogy elméletben a visszaverődési mintának (impulzus válasz, impulse response) folyamatosan változónak kellene lennie a hallgató térben elfoglalt pozíciójának függvényében. Ha a játékban a terek előre kiszámított mintával dolgoznak, akkor értelmetlen marad a térérzet. Az egész csak akkor működik ha van valami, ami kiszámolja, hogy az adott pozícióhoz milyen mintával kell dolgozni, ezt viszont a DSP nem tudja számolni. Ezt talán még erőforrásigényesebb kiszámolni, mint magát a zengetést a hangmintán, tehát komoly terhet kell róni a CPU-ra. Ha pedig nem megfelelő minőségben számolja ki a program, akkor visszajutunk az első ponthoz, sőt megspékeljük még egy problémával, mivel a koncolúciós renverb hangminősége szinte kizárólag csak a visszaverődési minta hangminőségétől függ. Tehát rosszul tervezett, vagy erőforrásspórolós számítással szar lesz a hangminőség is, nem csak a térérzet. Nem véletlenül dolgozott az Aureal A3D raytracinggel, nem pedig konvolúciós reverbbel.
Remélem nem csak ennyit akarnak letolni a torkokon, mert akkor kár volt a gőzért.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nekem is egy Xonar DS adta a hangot. Semmi baj nem volt belőle. A TrueAudio hardver csak számol.
(#4) schawo: A fejlesztők egy része ezt akarja használni. De igazából ez csak egy módszer a sok közül. Ma a legnagyobb problémának azt tartom, hogy amióta az MS kivégezte a DirectSoundot, azóta a kutatást is visszavették a cégek. Most, hogy mindkét konzolban dedikált hangproci van erre a feladatra és PC-re is elérhető egy ilyen, újrakezdődtek a kutatások. Ha ez így folytatódik, akkor igazából rengeteg alternatívával állnak majd elő ezek kihasználásra.
Amit jelenleg én nagyon jónak tartok az a Killzone MADDER rendszere a PS4 TrueAudióhóz. [link] - ez valszeg terjedni is fog.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
titán
A fejlesztők egy része ezt akarja használni.
Mert ez egyszerű mint a faék, értem én. Ezzel nagyjából az EAX szintet lehet hozni a 2000-es évek elejéről, a 90-es évek végi A3D szint még messze van. Kész röhej, hogy az elmúlt 15 évben csak visszafelé haladunk.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Diocles
aktív tag
Itt járt a technológia 4 éve mindenféle speciális dedikált hardver nélkül. Ahhoz képest nem estem hasra.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A dedikált DSP-t a fejlesztők évek óta kérik vissza, de a Window audio stack a Vista óta nem teszi lehetővé egy ilyen egység hatékony működtetését. Az AMD is a WDDM-en keresztül eteti a hardvert gondosan elkerülve a Windowsba épített korlátokat. A Creative még elméletben csinálja az EAX-et és a saját DSP-t is, de a gyakorlatban már nem támogatják a fejlesztők az ALchemy bevezetése óta.
A dedikált hangkártya ma csak hangot ad, mint az alaplapi. Jobb minőségűt persze, mert nyilván ez sok tényezőtől függ, de maga a számítás az adott programon belül ugyanaz dedikált és alaplapi hangkártyával is. Tehát az immerziós hatás is megegyezik. A dedikált hangprocesszor pont itt változtat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
mcwolf79
veterán
És ez a Thief patch mikor lesz végre publikus?
Az oké, hogy 18.-a,de megvárják a 23:59-et (szokás szerint)?Xbox Series X GT: Mcwolf79xy PSN ID: x_mcwolf_79_x
-
grunge
addikt
Köszönöm szepen, erre voltam kivancsi. Emlekeztem, hogy Vista ota nincs DS3D, nem ertem miert is volt ez jo ötlet. Tökjo az egesz...pff. OpenAL-el mi a helyzet? Jo llemaradtam ezen a teren. Mondjuk hangzas teren nem is született semmi maradando a köelmultban.
159 SW 1.9 jtdm <3
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ma publikus lesz, de az amcsi időzóna szerint számolj. Ez lehet, hogy nálunk holnapot jelent.
(#13) grunge: Az fontos, hogy a TrueAudio nem akarja helyettesíteni a hanghardvert. Vegyél mellé olyat amilyet akarsz, vagy ott az alaplapi, az USB-s hangszóró, esetleg a HDMI/Displayport. Bármilyen opcióval kompatibilis. Ez a hardver csak számolni akar, méghozzá azt, amitől a Vistában bevezetett változások megfosztották az ipart. Persze más módon, leginkább úgy, hogy "GPU-nak hazudja magát", de a cél szentesíti az eszközt. Kihasználni pedig Middleware-ken keresztül lehet. Például az Audiokinetic Wwise, a Firelight fmod és a Microsoft XAudio2 támogatja.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
dabadab
titán
A cikkekben talált hibákat, elírásokat inkább privátban írjátok meg a szerzőnek, az hatékonyabb és a topikot sem szemetelitek vele tele!
DRM is theft
-
tag
Egy linket vagy egy rövid leírást tudnál nekem adni arról, hogy ez miért is éri meg a Microsoftnak? Mivel jobb így neki, hogy egy ilyen funkciót kihagyott a Windowsokból? Esetleg egy ilyet utólag lehet integrálni windowsba vagy a Windows 9-nél lehet egyáltalán esély arra, hogy visszaépíti a funkciót vagy valami hasonlót? Előre szólok, hogy nem értek a dologhoz, konkrétan "hülye" vagyok a témához, de azért örülnék, ha nem csak grafikában fejlődnénk.
Azért jó pesszimistának lenni, mert vagy igazad lesz, vagy kellemes meglepetés ér. // George F. Will //
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mármint az, hogy az XAudio2 támogatja a TrueAudiót? Az egyszerű. A Microsoft ezt a middleware-t rengeteg fejlesztőnek licenceli. Ha valami fejlesztői igény, akkor az bekerül ebbe is. A TrueAudio pedig ma igény. De egyébként Microsoft is tudja már, hogy elperecelték anno. Az elvett éveket már nem tudják visszaadni, de a Windows 8.1 update1 támogatja a dedikált audio DSP-ket a Windows saját hangjaihoz. Szóval menetelnek ők is vissza a dedikált hardver felé, még a Windows 9-ben az sem kizárt, hogy lesz valami általános API ezekre.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Dr. Romano
veterán
"bedobtuk a gépbe a szekrényben porosodó AMD Radeon R9 290X VGA-t"
Hmm... asszem ideje lenne körbenézzek a szekrényemben, hátha nekem is porosodik ott egy R9 290x.
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
-
#72042496
törölt tag
"Ami érdekes, hogy a processzorra bevetettünk egy acélos, plusz 1,2 GHz-et jelentő tuningot..."
De milyen processzorral teszteltétek?
-
dergander
addikt
Akkor ez ilyen AMD fícsör kiemelten a 290/290x kártyákhoz?
Az amd utiterve a következő,mivel cpu fronton nagyon gyengék,mindenféle extrákkal megszüntetik a cpu terhet . -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #72042496 #25 üzenetére
Core 2 Quad Q9550. Tök átlag. Az ment tuninggal 4 GHz-et. Bár egyszer belefagytam, de ez most mindegy.
(#26) dergander: Nem csak azoknak. A TrueAudio működik Kaveri APU-n, illetve a 260-as VGA-kon is. Később minden hardvernek a része lesz.
Az AMD útiterve, hogy a konzolba fejlesztett új generációs technikákat hozzák át PC-re is a fejlesztők. Ennek a módja, hogy olyan hardvereket kapjon a PC, amilyeneket a konzolok. Egyszerű a koncepció mint a faék.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Tesztelo.hu
senior tag
"Tapasztalatunk szerint maga a számítás mindig megtörténik, de önmagában a hardver nem tudja, hogy milyen hanganyagokkal dolgozik, egyszerűen csak azt teszi, amire utasítja a program."
Hát igen, a számítógép már csak így működik: nem tudja, mivel dolgozik, csak azt teszi, amire utasítja a program.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #72042496 #29 üzenetére
Ezért jött a dedikált hardver. Egyszerűen a konvolúciós reverbet nem ideális processzoron végrehajtani. Erre kellene szerintem egy butított mód a Thiefbe, ami csak 1-2 másodperces anyagokkal számol. Ott sokkal kedvezőbb lenne az eredmény. A full minőségre pedig ott a TrueAudio. A mostani szoftveres mód lényegében nem ér semmit, mert nem létezik olyan CPU, ami ki tudja szolgálni a számításigényt. Bekapcsolhatóvá tették, mert miért ne, de jelentősége nincs.
Itt inkább az lesz majd a téma hosszabb távon, hogy a konzolokban hasonló dedikált hanghardver van ... és abból mennyit lehet átmenteni PC-re sima processzorra, mert a komoly hangeffektek zabálják a CPU-erőforrást.
Az MS is léphet, mert kell egy API is, hiszen tudjuk, hogy az Intel is audio DSP-t rak a Broadwell mellé a vezérlőbe.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Ubran
tag
Koszonet a cikkert, valaszt adott par kerdesemre
-
Blindmouse
senior tag
Valamit nem értek. 4 másodperc alatt a hang 1.2Km-t tesz meg, onnan nem igazán számíthat az ember visszhangra, hacsak nem a Tihanyi ekhót akarjuk lemodellezni. Tehát pontosan milyen impulzusválaszról van szó? Megkongatsz valamit és az rezeg?
3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace
-
dergander
addikt
Lényegébe kapóra jött az AMDnek hogy a konzolok szivét az ő APUjuk uralja,és ha logikusan gondolkodunk az új DX12 is inkább GCN párti lesz jobban,bár ez nemcsak ezen fog múlni.
Ez a sok pénz amit most beleöl az AMD mint a mantle projectbe,sajna nem most fogja visszahozni az árát,valamint mi még legalább 1-1.5év múlva lássuk talán értelmét. Mikorra a Kaveri már sajna sehol se lesz,majd a Corizzo. De az tényleg látszik hogy a CPU mint egység már csak nagyon pihenőállásba akarja rakni az AMD és mindenféle vezérlőkkel növelni a teljesítményt. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz dergander #33 üzenetére
A Mantle az egy nagyon olcsó projekt. A GPU-ra költött szoftveres büdzsé 1-2%-át ha kiteszi. Abból a szempontból pedig rég visszahozta az árát, hogy top fejlesztőket húzott magához az AMD azzal, hogy meghallgatta a gondjaikat és megoldást kínált azokra.
Igazából az a kérdés, hogy minek erőltessenek egy olyan effektet CPU-ra, amit képtelen kiszámolni. Egy dolog változott pár év alatt, hogy nem kihasználható koncepciókat fejlesztenek, hanem igényelt koncepciókat. Megkérdezik a stúdiótól, hogy mi a gondjuk? Ők elmondják, és csinálnak rá egy megoldást. Legyen szoftver, hardver, vagy ezek keveréke a partner örül, mert megoldották a gondját.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
arn
félisten
de altalaban nem az van, hogy egy jateknal inkabb a gpu a szuk keresztmetszet, mint a processzor?
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
titán
válasz Blindmouse #32 üzenetére
Egy zárt térben többszörös visszaverődés van.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
gabber01
addikt
Tehát összegezve. Volt egy teljesen jól működő rendszer, DS3D, amit valamilyen mondvacsinált indokokkal kukáztak, amivel gyakorlatilag ki is nyírták a virtuális hangszimulációt, visszataszítva a PC-s audiotechnikát az őskorba.
Most pedig mindenféle trükköket kell bevetni, hogy valami minimális előrelépés legyen. Igaz, hogy ezt mind tudta az EAX, meg A3D (ami szerintem a legfejlettebb volt mind közül).
Nem lenne egyszerűbb, illetve nem lenne lehetséges valamilyen formában a régi rendszert újra beépíteni megújítva a win-be?Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
MaUser
addikt
Nem értem minek vacakolnak konvolúciós reverbbel amikor bármely random scopus-ról leszedett ilyen témájú cikk azt anyázza. Nem lett volna egyszerűbb fogni az A3D-t és belerakni? A szabadalmakért a Creative sem kérhet sokat, pláne ha esetleg frand-ba megy a jó része.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
titán
-
Lacccca87
őstag
Azt azért remélem tudjátok hogy hiába a jó öreg erőgép attól egy ujabb proci C2C teljesítménybe nem ritán 40-50% ot is ráverhet a régire. Így kicsit értelmét veszti az 5 ghz-s megállapítás. Egy mai i5-ön akkor ezek szerint 3-3.5Ghz környékén problémamentesen lehetne alkalmazni.
Azt a Core 2 Quad Q9550-et meg "dobjátok ki" már nem ad releváns értékeket ha új dolgokat teszteltek. Ha egy R290x porosodik a szekrénybe gondolom csak van mellette egy I5 4xxxK is.
Az AMD a sok pénz inkább ölné a driver fejlesztésbe mert az egyre jobban a béka feneke alatt van. Visszatértünk az őskorba amikor előb távolítsuk el indítsuk ujra 68ezerszer a gépet és aztán telepítsük fel az új drivert és talán akkor hajlandó is működni. (mielőtt ismét okoskodnál hogy nem, -de-, már sorban a 2. dirver-el szívok igaz beta-k de hát WHQL-t kis se mernek adni mert nem menne át a bevizsgáláson)
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Lacccca87 #44 üzenetére
Nem lehet sajnos. Az 5 GHz-et a belső tesztek alapján állapították meg. De még az is kevés lehet néhány helyen. A Thiefben az átlag az tényleg 5 másodperces impulzusválasz, és mivel ugyanazt az algoritmust használja a CPU, illetve a DSP is az adott térségben mindkét koncepcióval négy ilyennel dolgozik párhuzamos kalkuláció céljából a rendszer. Illetve bizonyos térségekben 8 másodperces impulzusválaszokat is használnak, ami már extrém. Ide dedikált hardver kell mindenképp, vagy az impulzusválaszok hosszát 1-2 másodpercre kell redukálni.
Nekem még a nem publikus béták is fent voltak. A mostani 14.3 is felment simán, és semmi gond nem volt vele. Még VGA-t is cseréltem a gépben. A ZeroCore is úgy működik, ahogy régen, mindkét VGA-val kipróbáltam.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Lacccca87 #46 üzenetére
Ha nem indul a CCC az egyértelműen telepítési hiba. Nem biztos, hogy az aktuálisé, hanem valami régebbi bejegyzéssel kapcsolatos, amit azóta hordoz a hátán a rendszer. Esetleg .NET probléma.
Ilyen esetre van az AMD-nek uninstallere. [link] - épp most frissült. De egyébként kézzel is el lehet távolítani ezeket, de ez talán könnyebb.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
BiP
nagyúr
válasz #72042496 #29 üzenetére
Viszont akkor nem értem, hogy a fenébe számolták a 15%-ot. Melyik processzorra? Vagy ezt az 5Ghz-es Haswellre értették már?
Pl. Egy 4Ghz-es i5-nél nem hiszem, hogy nem marad 15% a játék futtatása mellett. Egy i7-nél meg pláne.#44) Lacccca87: Én is ezen méltatlankodok. Egy 4-8magos prociban kéne lennie ennyi tartaléknak, ennyire talán nincsenek kihajtva a procik a játékok alatt.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A nyers számítási teljesítmény sajnos itt nehezen használható ki. A legnagyobb problémája a koncepciónak CPU-n, hogy rengeteg másolást igényel a cache és a memória között, illetve a memóriaigénye óriási. Ha csak számolni kellene, akkor marha jó lenne, mert a TrueAudio hardver is csak ~20 GFLOPS, amit egy átlag proci lazán szétver, de a háttérben a hardver strukturális működéséből eredő problémák miatt hiúsul meg a koncepció használhatósága.
Persze bizonyos sebességű procinál a százalékok változnak, de ettől még a szűk keresztmetszet mindig megmarad. A CPU felépítése egyszerűen nem jó erre a feladatra.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Otthonfelújítási program (2024.)
- Eredeti játékok OFF topik
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Robogó, kismotor
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- PlayStation 5
- DIGI internet
- További aktív témák...
- 17 Darab !Hibás! XFX RX 470 8GB (csikozza a képet)(Eladó vagy keresek embert aki javítja!)
- Eladó GIGABYTE GTX 1060 3gb OC Verzió!
- Gamer Gépből! Asus GeForce RTX 4070 Ti Super 16GB TUF Gaming Whit 2027.02.16-ig magyar számlás gari!
- Eladó GIGABYTE GTX 1050 2gb OC
- Keresek PowerColor RX 6800 XT Red Devil 16GB GDDR6