Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
KROK640
nagyúr
Mi meg átlag userek egy 4GB+ -os kártyának is örülnénk, ha lehetne kapni ...
-
jeni
félisten
BGA megoldással meglehet bármit oldani. Amúgy honnan lehet beszerezni Samsung 2Gb memó chipeket?
biztosan az 1Gb és a 2Gb memória chipek kivezetéseik egyformák.
nagyon sok hozzáértő embereknek van otthon ilyen jellegű BGA állomása,munka asztala.
Hunter2
2500Ft vettem szabályozható hőlégfúvós+forrasztó állomást,leselejtezettet ami hibátlanul müxik. -
Hunter2
addikt
válasz
Komplikato #37 üzenetére
a BGA forrasztó állomás valóban több millió is lehet csak ehhez az nem kell. a memóriákat egy meleg levegős pákával lehet cserélni ahogy a videón is. Az meg kapható akár 100.000 alatt is.
-
Precorus
tag
válasz
bitblueduck #8 üzenetére
Space engineers. 1.000.000 elemes grid, vagy 150-200 aszteroida egy 5-10km-es körben. 8gb os rx 580at telerakta, töltési idő 3 teljes perc volt. Fps derékba törve.
Bár az igaz, hogy nem a legjobban megírt játék, de a scenario létezik. -
Yodafon
senior tag
En VGA-m meg 768 MEGAbyteal mukodik
-
huskydog17
addikt
Ja értem én is, a jelenség attól még létezik. Ahogy ezen a videón is látszik még temporal injection mellett is megeszik a játék 11,5 GB-ot a VRAM-ból. A nélkül pedig főleg elfogy a 10 GB. A 3080 viszont nagyon jól tolerálja ezt, gyakorlatilag teljesen elhanyagolható a sebességkülönbség a Radeon 6800-asokhoz képest, a játék teljesítménye itt annyira alacsony, hogy nem a VRAM kifutás fogja rontani a játékélményt. Amúgy biztosan vannak, akik 40 fps-el is megelégszenek, ilyen sebesség mellett annyira mindegy hogy 36 vagy 40 fps, szóval igen játékélmény szempontjából ugyanazt kapja az ember mint a Radeon 6800-asokkal.
#63 Busterftw : ugyanazt tudom neked is mondani, mint koko52-nek (lásd fentebb).
-
Dragon3000
nagyúr
válasz
huskydog17 #59 üzenetére
Ha a 2080ti-t és a 6800-at nézem, akkor érdekes mód a 6800 min fps esetében beesik a 2080ti alá, pedig 11GB vs 16GB. De nézhetnénk a 3090-et a 6800/oc/xt/xt oc verziókhoz képest, a 3090-nek van több memóriája, ami gyorsabb is mégis többet esik minimum fps-ben. Így inkább más lesz a szűk és nem a vram mennyisége.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
huskydog17 #61 üzenetére
De epp errol van szo, hogy elobb lesz (illetve jelen esetben) keves a kartya 4K-ra, mint a VRAM kb.
-
koko52
nagyúr
válasz
huskydog17 #61 üzenetére
Értem én, de tipikus esete annak, hogy előbb fogy el az erő, minthogy a VRAM lenne a kevés. Ha 8K-ra állítod 3060-at ott is elfogy a 12GB mégsem az lesz a gyengéd, hanem a 10FPS.
Helyén kell kezelni a dolgokat és akkor elég a VRAM. -
koko52
nagyúr
válasz
huskydog17 #59 üzenetére
Én azt látom, hogy ennél a játéknál egyik kártya sem alkalmas 4K-ra. 1440p-n pedig elég a memória.
-
huskydog17
addikt
válasz
Busterftw #52 üzenetére
"16 GB bringen in Ghost Recon Vorteile
In Ghost Recon Breakpoint reichen auch die 10 GB der GeForce RTX 3080 für maximale Performance nicht aus, hier sind die 16 GB Speicher der beiden Radeon-Grafikkarten klar im Vorteil. Wie sich das zeigt? Bei den Durchschnitts-FPS ergeht es den Radeon-Grafikkarten zwar nicht gut, die Radeon RX 6800 XT ist 10 Prozent langsamer als die GeForce RTX 3080. Bei den Perzentil-FPS schneidet die Radeon RX 6800 XT dann aber plötzlich 2 Prozent besser ab – da die höchste Texturstufe des Spiels in den 16-GB-Speicher passt. Darum kann auch die Radeon RX 6800 den 9 Prozent großen Durchschnitts-FPS-Vorsprung zur GeForce RTX 3070 auf satte 26 Prozent bei den Perzentil-FPS ausbauen. Die 8 GB der Nvidia-Grafikkarten reichen noch weniger als die 10 GB des größeren Modells. Die Radeon kann damit zumindest stabile 30 FPS in Ultra HD halten, die GeForce RTX 3070 nicht."Ne az átlag sebességet nézd, hanem a 0,2 Perzentil grafikont.
A 3080-as 12%-os előnyéből 2%-os hátrány lett. A 3070 pedig még hamarabb kifut a 8 GB-ból emiatt az a 30 fps-t sem tudja stabilan tartani. -
Dragon3000
nagyúr
-
válasz
Busterftw #52 üzenetére
Átlagos FPS-ben. A minimumok terén kevésbé muzsikál jól, többet veszít, mint az élboly.
Félreértések elkerülése végett, nem arról van szó, hogy a 3080-on játszhatatlan a GRBP, ezek kezdeti jelzések - jelenkori játékokban.#55 nexplo: a pletykákat érdemes óvatosan kezelni, a 20GB-os 3080 már annyi inkarnációban bukkant fel, hogy talán már elméleti lehetőség sincs több. Termék meg semmi.
-
Mikiller
aktív tag
válasz
kakuk.tamas #23 üzenetére
Köszi, így érthető
Hunter2-nek is köszi. -
nexplo
őstag
A 3080-asomra jöhetne a 20 bocsánat 24 giga, megyek is gyorsan veszek rá ramot a LIDL-ben
Ügyes a srác. Sikerült bebizonyítani amit már tudunk. Hülyének néz minket a gyártó sok esetben. Ilyen VGA árak mellett igenis lehetne egy 3080-ason 10gigánál több memória.... lehet ezt csűrni csavarni...
-
válasz
Dragon3000 #47 üzenetére
Az említett 4 kártya három különböző uarch, eltérő a VRAM managementjük, ezért nem feltétlen viselkednek ugyanúgy, különösen nem határhelyzetben. 3 kártya esetében direktben látni a minimumok beesését, a negyedik esetében az átlag alacsonyabb az elvártnál, és a minimum kevésbé zuhan meg. A 3070 esetében lehet magyarázni a jelenséget a memória sebességével (a GPU-val nem), a másik három kártya esetében látott megzuhanást én csak a VRAM mennyiségével tudom összefüggésbe hozni.
És itt a HZD-ről beszélünk, a GRBP esetében már nem csak a 8GB-os kártyáknak van gondja, hanem a 10GB-os 3080-nak is.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
andy19770128 #45 üzenetére
Jajj már itt vagyunk 20x-ra.
20x lettél megcáfolva tesztekkel.Arra megkaptuk, hogy te csak a saját mérésedben bízol.
Kértük őket, azóta várjuk a tesztjeidet.Azt sem fogod fel, hogy a lefoglalt vram és a használt vram nem ugyanaz.
Magyarázd meg, kevesebb vrammal a 3080 miért gyorsabb átlagban 4K-ban mint a 6800. -
Dragon3000
nagyúr
válasz
andy19770128 #45 üzenetére
A te véleményed ebben a kérdésben engem nem érdekel, nálad a radeon7 még a 2080ti-nél is jobban teljesített sok játéknál, de valahogy egyik amd-s oldal se tudta reprodukálni az állításaid.
Pl neked olyan játékban is 4k 60fps megvolt max grafikán, ahol ezt még a 2080ti se tudta és a tesztekben a radeon7 még rosszabbul teljesített. -
andy19770128
aktív tag
válasz
Dragon3000 #10 üzenetére
Mint ex Radeon VII tulaj állíthatom hogy 4k gaming hoz 12 GB az alap. Előtte rx 580 am volt ritkán előfordult hogy 2k alatt a 8gb ki ki futott. Most 6800 át tolok 4k alatt mindent ultrán. A csúcs fogyasztás 13-14gb .
-
válasz
Dragon3000 #42 üzenetére
Ahogy írtam, a 3080 csak a GRBP-ben érintett, és a 3070 esetében sem látszik az avg/min FPS-ek arányán a gond a HZD-ban. Ellenben nézd meg 2080-at, a 2070-et és az 5700-at.
-
NvidiaRTX
őstag
De jó hogy végre kiszálltam ebből a mocsok PC iparból.
Pénztemető. -
Dragon3000
nagyúr
-
válasz
Busterftw #40 üzenetére
A HZD-ben WQHD-ben a 3070 14%-kal gyorsabb, mint a 2080 Ti, 4K-ban már csak 9%-kal. Ez még önmagában lehetne más anomália is, viszont nézd meg a többi 8GB-os kártya min és avg FPS arányát, és hasonlítsd össze a 2080 Ti-ével - utóbbinál alig több, mint 10%-kal alacsonyabb a minimum, míg pl. a 2080S esetében kb. 33%-kal.
A GRBP-ben ugyanez már a 3070-re is igaz, sőt, kicsit még a 3080-ra is. -
válasz
Komplikato #25 üzenetére
Ebben a tesztben a Horizon Zero Dawn-ban és a Ghost Recon Breakpointban is kezdenek küszködni a 8GB-os kártyák - utóbbiban még a 10GB-os 3080 is.
-
koko52
nagyúr
válasz
bitblueduck #8 üzenetére
Amikor játszol a játék megnézni mód van. Ha nagy felbontás és max textúra megy akkor úgy spórol a vram-al hogy a távoli textúráknak csökkenti a részletességét. Ebből nem veszel észre semmit. Ezért elég 6 giga is és 12 giga is ugyan azon felbontáshoz. A motorok, driverek így vannak megírva. Aztán ott a nagy bullshit a 3060, az év bohóc kártyája 12GB rammal lószar sávszélesség mellett. A 6 is bőven elég lett volna neki.
-
#55525888
törölt tag
Csak 16-ra nőtt? Chö, ennyiért érdemes se volt elővenni a szerszámot.
Várjuk a 64 gigás DDR3 verziót. -
Hunter2
addikt
A chip "lábai" óngolyók amik mikor megolvadnak pontosan az alattuk lévő forrpadra behúzzák az IC-t.
Persze ha az IC nem jól van pozicionálva alapból akkor lehet alatta rövidzár. Mondjuk ez még gyári körülmények között is előfordulhat csak ott van röntgen amivel ellenőrizni lehet. -
nexwo
őstag
válasz
Dragon3000 #32 üzenetére
Úgy értettem, hogy kizárólag 8 vagy kizárólag 16-ot, ezzel a kettővel együtt nem számolnak (nem a 4-12-10 alternatívára gondoltam)
3-4 féle: pl ventus 8 vagy 16
Gaming X trio 8 vagy 16
... -
Dragon3000
nagyúr
A vram mennyiséget a gpu és a memóriavezérlő hibás egységeinek letiltása, illetve az adatbusz mérete határozza meg, így ha nem szeretnéd, hogy valahol elvérezzen a dolog, pl egységes sebességgel érje el a gpu az egész vramot, akkor csak duplázni vagy többszörözni tudod a méretet, de ez a gémer kategóriában max a duplázásban kimerül a költség csökkentés véget.
-
nexwo
őstag
válasz
Dragon3000 #29 üzenetére
Mintha csak 8 vagy 16 GB -al lehetne gyártani kártyát
bezzeg az ezerféle variáció gyártón és típuson belül sima ügy
Inkább úgy gondolkoznék, hogy 8 féle kártya helyett 3-4 de változó VRAM-al.
-
8GB VRAM a konzolok miatt sokáig elég lesz még. Persze ahol magasabbra lehet tolni a grafikát, mint konzolokon, ott nyilván jól jön majd a több VRAM, de nem fog rengeteg ilyen játék jönni.
-
-
nexwo
őstag
válasz
Dragon3000 #27 üzenetére
Ezt mond a cégnek és a budgetnek, és annak akik hobbira csinálják
(Nálunk a Quadro laptopos dolog van alapból, mondanom sem kell mennyire régi és nem ér semmit) Hobbira meg 3070-et szereztem. -
Dragon3000
nagyúr
válasz
Komplikato #24 üzenetére
Ha munkára kell, arra vannak külön kártyák sok memóriával, így aki ezzel keresi a pénzét, az ne sajnálja a pénzt a megfelelő hardverre.
-
nexwo
őstag
válasz
Komplikato #24 üzenetére
Én is raknám a pontra az i-t: Munkára (nem bánya, hanem grafikus) elég sok VRAM kell néha és igaz hogy ott van a Quadro, de kb olyan mint a bányászoknak a külön készített kártyájuk, nem az igazi, túl drága (a Quadro biztosan) és nem olyan erős mint egy Geforce pl..: Quadro A6000 VS RTX 3090 ára. A többi quadro meg gyenge a 3060 Ti (és felette) hez képest (ha nem gyenge akkor méreg drága).
-
Komplikato
veterán
válasz
bitblueduck #17 üzenetére
Összesítő videókból azért le szokott jönni, hogy szinte az összes játék igyekszik 8GB alatt tartani a VRAM használatot és még ultra grafikán meg 4K-ban is soha nem éri el a 11GB-os bűvös számot (1080Ti) és akkor felmerűl a kérdés, hogy van e értelme az ilyen teszteknek, ha az összes kijövő játék 99%-a úgy van megcsinálva direkt, hogy a forgalomban lévő népszerű kártyák VRAM méretéhez van igazítva és csak azokhoz? Ezek a játékok NEM fognak szebben kinézni egy három generációval késöbbi pl. RTX 7000 kártyával sem, szóval nincs semmi olyan bennük, mint egy sokat szidott "techdemo" CrySis-ban.
-
Komplikato
veterán
Értem én, hogy csak a játék szempont, de ...
A MetaHuman Creator demot tesztelték páran és EGY darab karakter CINEMA módban, rendesen bevilágítva, rendes hajjal alapból 18GB (!) VRAM-ot eszik. Ha az aki ezzel foglalkozik ést is hozzá, akkor optimalizációval "csak" 5GB-ra le tudja vinni. Na szóval két karakter beszélget egy szobában, ultra qulaity grafikával, sehol komplex pálya, NPC, ellenséges karakterek ... és össze fossa magát tőle egy 11-12GB-os kártya. Utána meg lehet sírni, hogy játékok alig fejlődnek, illetve arcmimikát meg szájszinkront nézve inkább visszafelé. -
kakuk.tamas
addikt
A hőlég ilyenkor egy reflow kemenceként funkcionál.
Amikor kijön a beültetőgépből a panel (pasztásan, beültetve), akkor is ugyanez a folyamat megy végbe a kemencébe.
A megfelelő mennyiségű forraszanyag és a tiszta BGA lábak a titok nyitja. Ha minden optimális, akkor nincs zárlat, a forraszanyag a BGA lábakra megy kizárólag. És igen látványos, ahogy ‘behúzza a helyére’ a BGA-t a hőlég (forraszanyag). -
Dragon3000
nagyúr
Korábban írtam pl a warzone-t két kártyával is néztem egyik 6GB másik 8GB vrammal van szerelve, ahogy elindul a játék egyből le is foglalja az egészet, mindkét esetben és mindkét esetben akadás mentesen ment a játék, gondolom, így ha kell neki, akkor nem kell azzal foglalkozni, hogy más program általi szeméttől szabadítsa fel a vramot, illetve mint sok más programnál is sokszor lehet tapasztalni, hogy addig szemetelik a ramot, amíg van benne hely és csak akkor törlik a szemetet belőle, ha már nincs több. Ezt is már többen is írtuk, van elég sok erősebb vga, mint a vega64-ed ugyanúgy 8GB vrammal és sokkal nagyobb teljesítményt nyújtanak bármiféle memória gond nélkül.
-
Predatorr
őstag
válasz
Busterftw #19 üzenetére
Nekem fent van Skyrim egy rahedli moddal (HQ és egyéb graf modokkal), messze nem fal az be 8GB-ot sem.
A 3080 gyorsabb, mint a 3070.nonsen5e: Mivel, hogyan éri el? Nekem biztosan nincs olyan játékom, pedig akad pár igényesebb. Gondolom, ahol nem optimalizálták a grafikát, hogy vegyél drágább hardvert. Mondjuk próbáltam azt az elcseszett Crysis remastert, de az a GPU-t gyilkolja szét, aztán élvezhetem olyan grafikával, mint az eredetit, ha azt akarom, hogy normálisan fusson, de ha egy 2080-on szaggat, mint az állat, dugják fel maguknak.
-
nonsen5e
veterán
válasz
Predatorr #18 üzenetére
Visszafele valszeg egyszerűbb lenne tesztelni.
Beteszel a háttérbe egy MSFS2020-at, az rögtön megeszik végtelen ramot/videóramot. (system ramból sokat dobott az FPS-en a 16->32 upgrade)
Lekorlátozod mondjuk rivatuner-rel az FPS-t 1-re, hogy más erőforrást ne egyen, aztán elindítod a tesztelni kívánt játékot.
Valszeg jól oda lenne baszva a teljesítmény egy 3080/ bármi máson is.Flightsim <3 erőforrás
Azért van 8gb+ VRAM, mert be volt kapcsolva a HBCC.
-
Predatorr
őstag
válasz
bitblueduck #8 üzenetére
Gyakorlati tapasztalat: 4k-ban, maxi grafikával tolok mindent RTX2080-nal. Semmi nem zabál 8GB VRAM-ot. Úgy kell a 3070-re 16GB RAM, mint Android telefonba 6, 8, 12, stb. Úgy látom, ugyanott vagyunk, mint anno, amikor az AMD kártyák tudtak DX10.1-et, az nV- meg csak DX10-et, aztán mégis az nV verte szarrá a mezőnyt. És anno AMD kártyám volt.
sb: Lehetne VGA-t is úgy építeni, mint PC-t... kitalálom, milyen GPU-t tegyek rá, mennyi és milyen RAM-mal...
-
bitblueduck
senior tag
lehet nehéz de nem is erőltetik magukat. 4 napja épp erről szólt JayzTwoCents videója youtube-on "How much GPU Memory do you REALLY need?". 3M subscriber, és bedob egy videót, ahol 1 kártyával végigmutogatja néhány játék memóriaallokációját. azért az elég vérszegény "teszt"
-
nonsen5e
veterán
válasz
bitblueduck #8 üzenetére
Nehéz bemutatni, azért nincs ilyen teszt. Nem nagyon van manapság olyan kártya, ahol lenne 8vs16gb.
Megnéznék egy Vega FE vs Vega 64-et, az talán az utolsó kártya, amiből volt teljesen hivatalosan is 8 és 16 verzió is. Én azt szoktam érezni napi szinten, hogy amikor eléri a kártyám a 8gb-os határt, akkor érezhetően megröccen a teljesítmény. -
#52931072
törölt tag
Ez is valami? Az a hír, hogy honnan szerzett rtx3070-et a 16 giga vramra.
-
sb
veterán
A vga gyártás új dimenziói.
Azóta a moddert megkereste fél tucat EU disztribútor és kínai bányászfarm, hogy moddoljon nekik kártyákat a piacon megmaradt 1-2GB-os vga-kból.
-
Dragon3000
nagyúr
Ahhoz képest a sokkal erősebb vga-k, amik szintén 8GB rammal vannak szerelve köszönik szépen a mai napig elvannak. Pl ott a warzone, az is addig nyújtózik, ameddig tud, amíg 6GB vramom volt, addig 6GB-ot használt, most a 8GB vram mellett kapásból 8-at, de egyik esetben se volt fps beesésem ez miatt. Ugyanaz a helyzet, mint a ram mellett, bizonyos szintig minél több van a gépben, annál több szemét marad benne, hátha még szükség lesz rá.....
Nagyon jó példa erre a radeon7, amikor 13-14GB vram van használatban, közben egy erősebb vga, amin csak 8GB van mégis köröket ver rá ugyanazzal a játékkal ugyanazokkal a beállításokkal. Persze aki 4k fullon szeretne játszani pár év múlva is ott már lehet kevés lesz a 8GB vram, de szerintem előbb fogy el a 3070 ereje, mint a vram mennyiség. -
Mikiller
aktív tag
Én azt nem értem, hogy lehet így hőlégfúvóval forrasztani
Amikor rárakja a másik memóriát, honnan tudja, hogy pontosan a helyére kerül, vagy ennek mindegy? Aztán megint ráfúj és kész? Nem zár össze 2 pontot? Láttam, hogy csomó kivezetés van alatta. -
bitblueduck
senior tag
"köztudott", hogy nem elég 8GB memória, csak még sehol nem láttam olyan tesztet ahol bemutatják, hogy tényleg így van.
az egy dolog, hogy egyes játékok feltöltik a VRAM-ot amennyire lehet és akkor mutogathatok hogy látod 10GB-t használ. de olyan érdekelne ahol megreccsen az fps.
mert ha rendszermemóriából kell swapelni minden frame esetén akkor a PCIE 3.0 x16-nak a 16GB/s sávszélessége párszáz MB esetén is súlyos hatású lenne. vagy hol van olyan összehasonlítás ahol pl gtx1060 3/6GB esetén a 3GB kártyán textúrák ugrálnak be, vagy egy másodpercre megakad töltögetni miközben a 6GB nem?
nem azt mondom, hogy nincs ilyen, csak nem találtam még értelmes mérést erre. -
nonsen5e
veterán
Nevetségesen kevés ezeken az a 8GB. A jó 40%-kal gyengébb Vega 64 kártyámon is úgy elfogy a 8GB VRAM mint annak a rendje...
-
Ezek után senki sem mondhatja, hogy az Nvidia nem vásárlóbarát, hiszen akinek nem elég a 8GB memória, bármikor, saját kezűleg kicserélheti 16-ra.
-
Televan74
nagyúr
Most akkor szándékosan nem került több memória a kártyákra(költségek lefaragása és/vagy egy későbbi drágább modell eladása céljából)?!?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph Saját maga orvosolta a problémát, így készített magának egy 16 GB-os verziót a 8 GB-os VGA-ból.
- Bomba ár! HP 17 - Intel Core i5 - 10th Gen I 8GB I 512GB SSD I 17,3" I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Xiaomi 12T Pro 256GB / Normál állapotban / 12 hónap jótállással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy A33 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASUS PRIME Z390-A Z390 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest