- Táblagép kíséri a Redmi Turbo 3-at
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Autós kamerák
- Komoly GPU a processzorban: AMD Phoenix APU-k tesztje
- Tavaszi szél hardvereket áraszt
- Milyen hangkártyát vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- Milyen házat vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Homeworld 3 - Befutott a gépigény és a roadmap
gp A készítők felfedték, hogy milyen hardverek kellenek a játék futtatásához, valamint azt hogy mi vár ránk a későbbiekben.
-
A TikTok Lite is igen káros lehet a gyerekekre
it 24 órát adott az EU a ByteDance-nek, hogy kockázatelemzést adjon ki a TikTok Lite kapcsán, mert az is káros lehet a gyerekekre.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kurta9999
tag
Na végre valami elkezdődött, remélem ez szét is fog futni és a játékokba is be lesz építve olyan, hogy "Upscaling tecnhology", és kiválaszthatod, hogy DLSS, FSR vagy Intel Xe.
-
IgorKGB
csendes tag
ez a felskálázás nagyon vicces , értem én hogy a raytracing lineárisan korrelál a felbontással, és ki kellett találni valamit hogy a 4K-s tv-n ne 800x600-ban fusson csak le az algoritmus, és el lehessen adni a fél milliós vga-kat valahogy a beszopatott usereknek,
szerencsére a hardverek hamar túllesznek ezen a kezdeti bevezető szakaszon, hisz a felbontást tovább már nem nagyon kell növelni, miközben a számítási kapacitás meredeken nő[ Szerkesztve ]
-
Alogonomus
őstag
Az AMD szempontjából céges szinten szinte semmi értelme nem lenne csatlakoznia ehhez a konkurense által vezetett/szabályozott platformhoz.
Valószínűleg pontosan ráérzett a lényegre ez a cikk."NVIDIA knowing it is now behind the eight ball with Intel and AMD leading the open source charge, is trying to be seen as an arbiter of open source software, when it is in fact trying to cover its proprietary history with something "good for everyone" all of sudden."
"I believe that this just is another way for NVIDIA to move things back into their proprietary solution while appearing to support open solutions."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Alogonomus #3 üzenetére
Ez nem platform, hanem egy szimpla keretrendszer. Tök mindegy, hogy az AMD hivatalosan támogatja-e vagy sem. Ha akarja valaki, akkor beépítheti az FSR-t is. Nem kell hozzá az AMD engedélye és munkája.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
MODERÁTOR
<-ƘƘ->
-
Alogonomus
őstag
Open source az FSR, ahogy írtad is a cikkben, de open source az Intel XeSS is, és ott látszólag mégis adja a nevét is az Intel a közös platformhoz. Az Intel ezek szerint céges szinten állt be a platform támogatói közé, nem csak "hagyja" az XeSS használatát, hiszen open source.
[ Szerkesztve ]
-
Egon
nagyúr
válasz Alogonomus #3 üzenetére
LOL, a hordopc-s arcok a jelek szerint még mindig be vannak sértődve az nV-re...
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Duck663
őstag
Az lehet a helyzet, hogy míg a FSR irány érdeklődnek a fejlesztők, addig a DLSS, iránt kevésbé, csak úgy hajlandók foglalkozni vele a fejlesztők, ha mellé megy egy kis "Nokiás" doboz. Ez erre reagál. Az hogy az Intel belement, annak több oka is van, költségcsökkentés, az érkező termékeik mellé szeretnének valami exkluzív technológiát csomagolni, amivel serkenthetik az eladást, és hogy a hosszú távú eredményeit ennek nem gondolták végig. Valójában ez egyedül az nvidia számára jó, a zárt DLSS további erőszakolása miatt.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Hellwhatever
aktív tag
válasz Alogonomus #3 üzenetére
A linkelt "cikk" nem más egy blogbejegyzés a szerző személyes véleménye és hiedelme alapján, minden konkrétumot nélkülözve.
Ebben a formában nem több mint köpködés egy olyan dologra amibe másképp nehezen lehet belekötni: Open source? Igen. Egyszerűbbé teszi a fejlesztők életét? Igen. Kötelező támogatni? Nem.
-
Yutani
nagyúr
válasz Alogonomus #3 üzenetére
Pedig jó lenne, ha legalább csak annyit mondanának, hogy üdvözlik a kezdeményezést. Aztán valaki csak belerakja az FSR-t, ha az AMD nem is foglalkozik vele.
Ebben a szituációban tök felesleges és igazából röhejes is beleállni az Nvidiába.
#tarcsad
-
Duck663
őstag
Dehogy, ennek az az oka, hogy fizetnek a beépítésért. Arról nem is beszélve hogy mennyivel is indult előbb?
Hogyha megnézzük mennyi játék van támogatva és mennyivel előbb indult a DLSS, és ráadásul mekkora a piaci részesedés különbség, akkor nem 3* annyinak kéne lennie!
A fejlesztők a "nokiás" dobozt veszik figyelembe! Pénz beszél... Tesznek a piaci részesedésre. Az nv attól tart leginkább, hogy az XeSS gyakorlatilag kifilézi a DLSS-t. Az Intel pénztárcájával nem tudják tartani a lépést, és nem is akarják! Az hogy nem látsz át a szitán, az a te gondod.
[ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
SindaNarmo
tag
Nagyobb köze van hozzá hogy sokáig csak az volt. Kíváncsi lennék hogy a 80%-nak hány százaléka DLSS kompatibilis.
És ha azt nézzük hogy mennyivel korábban indult az a 3x nem is sok.
Na de majd meg látjuk hogy az FSR 2.0 és a XeSS mit tud felmutatni. Azoknak elég nagy előnye lehet hogy bármin elfutnak.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Alogonomus #6 üzenetére
Ezt is lehet csinálni. Céges szinten itt az a kérdés, hogy tudsz-e magadtól sok támogatót szerezni a technológiád mögé. Ha úgy gondolod, hogy nem, akkor a Streamline hasznos lehet, mert könnyen tudja támogatni bárki az XeSS-t, aki a DLSS-t eleve támogatja. Az AMD azért áll hozzá ehhez másképp, mert az FSR-jük az Xbox GDK-ban van benne, tehát nekik onnan eleve marha sok támogató fog lepattanni.
Jelentősége amúgy nincs, mert ha nincs Streamline, akkor is csak pár nap a másik rendszer beépítése, ha az egyiket már támogatja a leképező. Tehát Streamline nélkül is rohadt egyszerű ám DLSS 2-t, XeSS-t és FSR 2-t egyszerre támogatni. A Streamline-nál igazából pár órát nyersz ehhez képest.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Annyit hozzátennék a fentiekhez, hogy ha egy fejlesztő eleve azon gondolkodik, hogy mindhárom temporális felskálázást beépíti, akkor eleve úgy teszi meg, hogy ír hozzá egy saját keretrendszert. Tehát a Streamline ötlete nem egy teljesen elborult dolog. Nyilván nem ez fog megmenteni egy időhiánnyal küzdő játékot, mert összességében nem lehet nyerni vele pár óránál többet, de lényegi hátránya nincs, tehát sokan lehetnek majd úgy vele, hogy miért ne. Aztán még ha az AMD nem is fogja direkten támogatni, akkor is nyílt forráskódú az FSR 2.0. Azt egy fejlesztő is be tudja húzni a Streamline-ba.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Duck663
őstag
Vagy talán nem? Hányszor is történt már ilyen? Arról nem beszélve, hogy még a tesztelőknek is meg akarják határozni, mivel hogyan teszteljenek. Mindegyikre volt példa bőséggel!
Milyen savanyúság? Jobb szöveg nincsen? Az hogy te a tényeket nem fogadod el, az a te problémád!
[ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Duck663
őstag
A XeSS gyakorlatilag mindenhol működni fog! Ezek után a DLSS-nek kb 0 létjogosultsága lesz, mert ott lesz a piacon egy olyan megoldás, ami ugyanazt tudja, hogy jobban vagy sem az majd kiderül, és mindenhol működik. Ez pedig roppant lényeges része, nem exkluzív, hanem mindenhol működik!!! Ráadásul nyílt forrású. Az nv-nek ez a problémája, ezzel ugyanis egy technológiájuk gyakorlatilag kiszorul. Egy ilyen keretrendszerrel, még a felszínen tarthatják a DLSS-t, legalábbis egy ideig. Ez ennyi. Már most tapasztalják az érdeklődők számának változásával a kiszorulást, erre léptek, egy ilyet.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az azért nem igaz, hogy gyakorlatilag mindenhol működik. A shader modell 6.4 nem egy általános dolog, de persze a modernebb hardvereknek van rá támogatása. Azt érdemes írni, hogy több helyen működik, mint a DLSS, de mindenhol azért nem.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yutani
nagyúr
Csak akkor beszélhetünk a DLSS kiszorulásáról, ha az XeSS és/vagy az FSR 2.0 nagyon hasonló (vagy ugyanolyan) eredményt ad, így feleslegessé válik a "neuronháló trenírozás"-sal járó plusz munka, és csak simán beépítik az Intel és AMD megoldásait. Amíg a DLSS superior a másik kettőhöz képest, az NV tolja tovább a szekerét. Kell is, mert még a 3090 Ti is elhasal 4k-n RT mellett, és nem hiszem, hogy rövid időn belül felskálázás nélkül elérhető lesz 4k-n a magas FPS grafika szempontjából komoly játékokban.
#tarcsad
-
Duck663
őstag
Lassan a régebbi hardverek támogatása megszűnik mindegyik gyártónál. A gépigény meg láthatóan olyan mértékben megy felfelé, hogy aki még PC-n játszani akar, az VGA cserére van kényszerítve, sőt komplett rendszercserére, ha megnézzük a Win11 igényeit. Innentől kezdve, ha ma még nem is mondhatjuk általánosnak, holnap az lesz!
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Albus_D
aktív tag
Csakhogy az hogy te mondod, az nem tény, maximum a véleményed, amit nem tudsz alátámasztani.
Gondolom ezzel [link] nincs problémád.Yutani: "Amíg a DLSS superior a másik kettőhöz képest" - ez így van, de látod hogy szerinte csak azért építik be a DLSS-t a játékokba mert fizet az nv.
[ Szerkesztve ]
-
Duck663
őstag
Az FSR 2.0-ból amit láttunk az nem rossz, de abban nem vagyok biztos, hogy az elég a kiszorításhoz. Az XeSS-t is demozták már, és bizony az sem rossz, sőt, és azzal, hogy általánosan működőképesek, ez jelenti az igazán nagy erőt.
Ez pont a szekér még további lökdösése, és a technológia erőszakolás. Amikor van 3 alternatíva, amiből 2 nyílt forrású és azonos vagy közel azonos eredményt ad, akkor ki az a hülye, aki azt az egy szem zárt, gyártófüggő megoldást fogja választani?Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Albus_D
aktív tag
Akkor az intel lefizetéséit kilőttük, így már hogy az amd is ad kedvezményt már rendben van/volt. Kár is volt akkor eddig pereskedni.
Na akkor már csak az nv van vissza. A HU balhéban nem látom lefizetés nyomait. Annak viszont igen, hogy az nv annak ad tesztkitet, akinek akar. Mint az amd. Ő sem küld mindenkinek, és pontosan meghatározza a tesztelés menetét. Lásd 2017-es ryzen tesztkitek.
Mondjuk nem értem hogy jutottunk a DLSS lefizetéstől a teszkitekig, de szerintem te sem. Beszélhettünk volna arról is ennyi erővel, hogy tüntette el a sok vram-ról szóló oldalát az amd az ominózus vga megjelenésekor.[ Szerkesztve ]
-
SindaNarmo
tag
Az én szemszögemből nézve sok különbséget nem láttam köztük.
megjegyzem csak összehasonlításokat nézve, 4k-n kb tök mindegy már az FSR-rel hasonlítva is. persze kisebb felbontáson sokkal jobb a DLSS.
Nem igazán gondolom hogy lényeges különbség lesz közöttük. de majd kiderül a tesztek alapján. -
Duck663
őstag
Nem lőttünk ki semmit sem, ez egyetlen példa volt.
Kár volt pereskedni? Végül is mennyit kellett fizetnie az Intelnek?
A HU balhé csak egy a sok közül. De ugorjunk vissza a #23-as hozzászólásomhoz. Van 3 technológia, amiből 2 nyílt egy zárt. És hozzávetőlegesen ugyanazt tudják. A zárt technológiát csak akkor tud versenyképes maradni a nyílttal szemben ha van valamilyen ellentételezés. Amikor ott van másik kettő, ami mindenhol máshol működik, akkor miért a 3. zárt gyártófüggőt építené be a fejlesztő? Pénzért! Ennyi! Értem én hogy fáj az igazság, de jobb lesz elfogadnod!
#27 Busterftw: A fejed nem elég forrásnak? Nem logikus? Most te mikor építenél be egy zárt gyártófüggő technológiát, akkor amikor van másik kettő nyílt, mindenki számára elérhető, azonos vagy közel azonos eredményt adó, és mindenhol használható? Csak akkor ha fizetnek érte, nem?
[ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Albus_D
aktív tag
Maradjunk annyiban, hogy nem a pénzével érvényesül a két gyártó, ezt jobb lesz elfogadnod.
Világos hogy fáj az igazság, de nézz szembe vele. Engem sem fizetett meg az nv hogy rtx karit vegyek, meg a többieket sem. De neked arra is van biztos elméleted, miért választja a vásárlók 80% őket. -
Duck663
őstag
"Maradjunk annyiban, hogy nem a pénzével érvényesül a két gyártó, ezt jobb lesz elfogadnod. " Hol van itt bármiféle érv, logikusan alátámasztva? Semmi sincs a tarsolyba csak a hited, de az ide édeskevés lesz!
Miért van több nv kari? Mert az AMD nem képes elég GPU-t gyártatni! Gyártatják a konzolokat, gyártatják a Zeneket, a különféle gyorsítókat, a GPU-knak a maradék kapacitás jut. Az nv nem véletlenül ment a Samsunghoz.
[ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Albus_D
aktív tag
-
Duck663
őstag
De én legalább logikusan alátámasztom!!! Neked ez neked nem megy! Te csak hiszed, hogy nem!
Kérdés: Amikor van 3 alternatíva, amiből 2 nyílt forrású és azonos vagy közel azonos eredményt ad, miért támogatna valaki egy harmadik zárt, gyártófüggő megoldást? Tessék lehet érvelni és érvényesülni!
Közel fél éven keresztül nem lehetett Radeonokat beszerezni a megjelenésük után. De geforce-ok voltak, szóval téves az info![ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Albus_D
aktív tag
Semmit nem támasztottál alá.
Kérdés: Amikor van 3 alternatíva, amiből 2 nyílt forrású és azonos vagy közel azonos eredményt ad, miért támogatna valaki egy harmadik zárt, gyártófüggő megoldást? Tessék lehet érvelni és érvényesülni!
Azzal hogy zárt, a fejlesztőket éri valamilyen hátrány? Nem.
Kell érte fizetni? Nem.
Ad segítséget az nv? Igen.
Miben más a DLSS? Tensor magokkal működik.
Van ilyen az amd/intel gpu-ban? Nincs.
Volna értelme nyílt forrásúvá tenni? Nem.
Jobb eredmény érhető el vele? Igen.Ennyit erről.
[ Szerkesztve ]
-
Albus_D
aktív tag
Te kis türelmetlen.
"Közel fél éven keresztül nem lehetett Radeonokat beszerezni a megjelenésük után. De geforce-ok voltak, szóval téves az info!"
Sajnos ez nem így volt, ez sem. [link] És millió ilyen hsz. Sebaj, az emlékeid megszépülnek. Egyébként az nv részesedése már évek óta ekkora, de téged ez sem fog kizökkenteni.
[ Szerkesztve ]
-
SindaNarmo
tag
Majd a másik két eljárás függvényében (teszt eredmények).
Miben más a DLSS? Tensor magokkal működik. (lehet hogy fölöslegen)
Van ilyen az amd/intel gpu-ban? Nincs. (Mert valószínűleg nincs rá szükség)
Volna értelme nyílt forrásúvá tenni? Nem. (Mert hardveresen korlátozva van)
Jobb eredmény érhető el vele? Igen. (Megeshet csak nem veszed észre)Ettől függetlenül bőven megférnek egymás mellett, bár én is inkább nyíltabb megoldások felé hajlok.
[ Szerkesztve ]
-
Albus_D
aktív tag
válasz SindaNarmo #36 üzenetére
(Mert hardveresen korlátozva van)
Hogy ne lenne, mikor csak az nv karikban van tensor mag?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tensor mag más hardverekben is van, csak ott matrix feldolgozónak hívják. A lényege viszont ugyanaz. Grafikus vezérlőben azért ritka, mert alig lehet hasznosítani a képességeit, és eközben zabálja a tranzisztorokat.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Busterftw
veterán
Nem, a logika nem eleg. Vagy van forras/bizonyitek erre vagy nincs.
"Kár volt pereskedni? Végül is mennyit kellett fizetnie az Intelnek?"
Semennyit, mert fellebbezes es 10 ev utan visszakapjak a penzt.
Persze ezek utan neked "logikus", hogy akkor mindenki mas is lefizet mindenkit mindenert.Az Nvidia tensor mag vagy nem tensor mag kb 12 vs 1.9 millio gpu-t ad el egy evben.
Erre van igeny, ezt fedi le az Nvidia. Ezert van 80% piaci reszesedes.
Az AMD-t jobban erdekli az Epyc meg a konzol, mar par eve szerintem vilagos, hogy a "we love gamers" duma kamu es tojnak a jatekosokra.
Akkor viszont nem kell csodalkozni, hogy itt tartanak.[ Szerkesztve ]
-
Duck663
őstag
Ez egyik sem válasz a kérdésre! Megértetted te egyáltalán a kérdést? Felteszem még egyszer! "Amikor van 3 alternatíva, amiből 2 nyílt forrású és azonos vagy közel azonos eredményt ad, miért támogatna valaki egy harmadik zárt, gyártófüggő megoldást?"
Egy fejlesztő mindenki számára fejleszt, minden hardvertulajdonos potenciális vásárló, általánosan az ő igényüket kell kiszolgálni. Miért dolgozna valaki több különböző rendszerrel, amikor van olyan, amely minden gyártó hardverén elérhető és csak egyszer kell munkát beleölni?
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
SindaNarmo
tag
válasz Hellwhatever #38 üzenetére
Köszönöm hogy aggódsz értem, nem fogok éhen halni, csak nem szeretem amikor hülyeségekkel próbálnak bizonygatni valamit.
-
Hellwhatever
aktív tag
Egyébként nem hasonló a mostani helyzet mint anno a T&L -> programozható shader váltás volt?
Ott is volt egy rakás fix funkciós általános esetekben nem nagyon használható egység mint most a tensor magok, csak ott minden gyártó többé kevésbé ugyanazt az utat járta.
#43 nem rád gondoltam, nézd meg jobban melyik hsz-re reagáltam...
[ Szerkesztve ]
-
-
Duck663
őstag
válasz Busterftw #41 üzenetére
Nézd ma a világ durván így működik! Folyamatos a befolyásolás valamilyen irányba! Erre pedig a pénz az eszköz.
Ha te ezt nem veszed észre akkor valami idealizált álomvilágban élsz, de nem a valóságban.
"Az AMD-t jobban erdekli az Epyc meg a konzol, mar par eve szerintem vilagos, hogy a "we love gamers" duma kamu es tojnak a jatekosokra." Az Epyc-ben több a pénz, a konzolokra valószínűleg van mennyiségi kötelezettségük. Nem tojnak rá, de messze nincsenek már olyan fókuszban mint voltak korábban ez igaz! De ugyanez igaz az nv-re is! mindkét gyártó inkább kiszolgálta a bányászokat, mint a játékosokat! Mert megint csak mi van? A pénz! A profit a fontosabb! Ehhez nem árt hozzászokni!
[ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz SindaNarmo #40 üzenetére
Ez véleményes. Alapvetően érdemes megkülönböztetni az AI upscalingot attól, ahogy a DLSS és az XeSS csinálja. Az AI upscaling nagyon is jól működik, csak ott egy kép felskálázása sok-sok másodpercig tart.
Na most erre egy valós idejű megoldásnál egyszerűen nincs lehetőség, mert nem lehet másodpercekig számolni, mivel szaggatna veszettül. Ezért a DLSS és az XeSS a tréningelt neuronhálót csak arra használja fel, hogy olyan új jellemzőket keressen a korábbi képekből származó mintákon, amelyek esetlegesen módosíthatják az alapvetően használt felskálázó algoritmust. Ha ilyet nem találnak, és az esetek jó részében valószínűleg nem fognak, akkor igazából a keresésnek nem lesz eredménye, tehát csak az áramot pazarolta a hardver a feladat AI részére.
Tehát maga az AI upscaling az nagyon is látványos, de a DLSS és az XeSS nagyon nem olyan formában használja ezt, ahogy egy offline algoritmus, így természetesen sokkal korlátozottabbak a képességei, viszont nem is tart a munka több másodpercig.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Albus_D
aktív tag
Mindegyik válasz volt, csak ugyan úgy nem veszed figyelembe, mint azt hogy az nv részesedése nem most alakult ki, hanem évekkel ezelőtt. Vagyis a volt/nem volt a polcon nem lényeges.
Én 4 hónapokig vadásztam a rtx karimat. Tessék.
Az nv rendszere attól hogy zárt, nem hátrányosabb mint a nyílt. Felesleges is lenne nyíltnak lennie, mert csak az nv kártyákon működik.
Ezt próbáld meg megérteni, de érted te csak ha ezt belátnád akkor felborulna a szépen felépített lefizetési elmélet.[ Szerkesztve ]
-
Duck663
őstag
válasz Busterftw #46 üzenetére
Nem minden esetben jobb a nyílt forrás, de amikor valaki egy játékot készít, akkor egyértelműbben jobb, mert annak minden része felett kontrollja van.
Nem zavarja, a fejlesztőknek felesleges munka. Te sem érted a kérdést?
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Busterftw
veterán
Miert felesleges munka?
Ott van Abu postja, mindharom "kompatibilis" elvileg.
Az Nvidia most csak ezt konnyiti meg.A 3 eljaras nem hoz teljesen ugyanolyan minoseget, szoval mit akarsz mondani?
Ha tegyuk fel a piac 80%-a szerint jobb a DLSS, akkor rohadtul nem fair csak XESS-t beepiteni, mert az open-source.[ Szerkesztve ]
-
Duck663
őstag
Mindegyik válasz volt csak nem az általam feltett kérdésre! Szóval a kérdésre nem válaszoltál, csak a sajátjaidra.
Az AMD a egy ideje a GPU-kat hátrébb sorolta a fontossági sorban. Fontosabb volt a Zen sikere, mint az GPU-s piaci részesedés. Ezt kér dolognak lehet köszönni az egyik a konzolos jelenlét a másik a magasabb haszon a processzorokon (Epyc elsősorban).
Sokáig is lehet vadászni, mert hát válogatunk, nem mindegy a gyártó nem mindegy az ár, nem mindegy modell. De ha az ár nem volt tényező, akkor nv karihoz hozzá lehetett jutni, heteken belül.
De hátrányosabb egy zárt rendszer. Egy játék során fontos a játékos számára a fluid játékélmény, nem akarunk szaggatást, akadást, teljesítményingadozást. Tegyük fel van egy játék adott sebességgel fut 4K felbontáson, majd ha visszaveszed a felbontás 2.5K-ra mondjuk 50%-al emelkedik a sebesség, és ugyanúgy folyamatos marad a játék, beépíted a zárt felskálázó rendszert, majd 2.5K-ról felskáláznál 4K-ra, a felskálázás megtörténik, a sebesség átlaga növekedni fog, viszont a teljesítmény hullámzani kezd, és jönnek a performance droppok, amik 2.5K esetében nem voltak. Ha egy rendszer zárt, sokkal nehezebb orvosolni egy ilyen helyzetet, mint akkor amikor átlátod a kódot, és ismered a működését.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Duck663
őstag
válasz Busterftw #53 üzenetére
Igen, de miért?! Épp erről van szó, a miértről! Igen megkönnyíti! Azért könnyíti meg, mert itt van másik két eljárás, a XeSS és a FSR 2.0 amely azonos vagy közel azonos eredményt ad, nyílt rendszer, minden gyártó hardverén működik. Azaz versenyképes megoldás. Az FSR 1.0 nem volt az, az borzasztó eredményt ad. A 2.0 már elég jó, az XeSS meg amit láttam, baszott jó.
A nv különféle exkluzív technológiákkal igyekszik eladni a hardvereit. Ha a DLSS elesik, akkor az nv elesik egy érv felől amivel eladhatja a hardvereit, sőt a felhasználók megkérdezik, hogy miért kell tensor mag, amikor anélkül is megoldható a felskálázás, azonos vagy jobb minőségben.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Busterftw
veterán
Ha levonod az RT/DLSS kombot, az RTX kartyak ugyanugy versenykepesek.
Nem ertem a parhuzamot, nem csak ez a ket feature adja el a kartyakat.
RT elotti idokben sem volt mas a market share.Miert adna fel az Nvidia a sajat, kompetitiv megoldasat, mert van ket open source megoldas?
Es megegyszer, a ketto nem zarja ki egymast. Mindegyik gyartonak van sajat megoldasa, az Intel/AMD userek nem esnek el ezektol, csak azert mert van DLSS. -
Duck663
őstag
válasz Busterftw #56 üzenetére
Nem arról van szó, hogy ne lenne versenyképes, hanem arról hogy ez egy olyan plusz amivel eddig eladták (részben eladták) a VGA-ikat, amivel eddig a tensor magok szükségességét igazolták, és ez most azért megkérdőjeleződik.
Egyetlen jó feature-rel is el lehet adni egy terméket, ha az elég jó ütős. A DLSS pedig elég jó volt, lényegesen jobb az FSR 1.0-nál.
Az egyértelmű, hogy nem adná fel, de fejlesztő miért támogatná ha van hasonló általános? Nem kell feladni, csak ez kb értelmetlenné válik, és a másik technológiák alacsonyabb rendszerigényei miatt, válik kérdőjelessé a technológia.
Másik példa, G-sync, kellett hozzá plusz kis egység a monitorba, hogy lehessen használni, zárt volt, adott hardverekkel működött csak, jött a Adaptiv-sync és gyakorlatilag lemosta. Ugyan ma is van G-sync, de az már nem más, nem több, mint egy átnevezett Adaptiv-sync. Jött egy olyan, ami ingyenes, nem kell hozzá semmi plusz, mindenkinek működik a hardverével és a zárt technológia meghalt. Azt sem akarta feladni, csak épp a másik technológia gyakorlatilag kifilézte. Ugyanez a helyzet ennél is.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Busterftw
veterán
Jelenleg az altalanos a DLSS. Mindezt a piac 80%-an.
XESS meg nincs, FSR 2.0 most jon. Szerintem kicsit el vagy tevedve mi mikor volt a piacon."Nem kell feladni, csak ez kb értelmetlenné válik"
Miert venne barki Intel es AMD gpu-t, ha mar van Nvidia a piacon? (es forditva)
Kb ennyire relevans a kerdes."gyakorlatilag lemosta."
Es a G-Sync koszoni szepen jol van."Ugyan ma is van G-sync, de az már nem más, nem több, mint egy átnevezett Adaptiv-sync. "
Tevedes. A G-SYNC Compatible tamaszkodik az Adaptiv-Syncre, a G-Sync Ultimate dedikalt hardver van beepitve.Nekem teljesen jo a DLSS. Csak azert mert neked megfelel az FSR, ne akard mar ezt elvenni mastol. Aztan, hogy mi marad meg a piacon vegul, majd az ido eldonti.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Busterftw #58 üzenetére
Már nem. A G-Sync Ultimate sem használja az NVIDIA régi hardverét. Három éve megváltozott a specifikáció, így nincs szükség a G-Sync modulra, elég egy "fejlett processzor", és itt gyakorlatilag akármilyen scalert elfogad az NV. Szóval ma már a G-Sync Ultimate sem a régi G-Sync modulon keresztül fut.
Talán régi 2019-ben kiadott monitorokban még van igazi G-Sync modul, de azóta már leálltak vele a gyártók.
Kb. olyan lett a G-Sync Ultimate, mint az AMD-féle HDMI-s FreeSync. A scalernek csak a zárt speckót kell kezelni, de működésben már nem különbözik az Adaptiv-Sync-től, csak nem Adaptiv-Sync-en keresztül fut.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Duck663
őstag
válasz Busterftw #58 üzenetére
XeSS van, csak publikusan nem elérhető! FSR 2.0 pedig jön és jó lesz!
G-sync, nincsen, az az ultimate nevű valami 23 hardverrel?! Úgy hívják, mint az elődjét de ez a g-sync nem az a g-sync, ez már egy adaptív sync, nem az nv kiegészítőkártyás cucca. Oh igen Adaptiv syncre meg van 1000+ hardver! Él még, a lélegeztetőgépen.
Nem azt mondtam, hogy nem jó a DLSS, megint mellé megy a dolog, hanem arról, hogy a fejlesztő miért foglalkozna egy zárt dologgal, amikor van két nyílt, amit a motorjukhoz tudnak igazítani és elérik vele ugyanazt az eredményt és az adott gyártó hardverén is működik!
Nem akarom elvenni mástól, nem mondtam hogy ne használja egy fejlesztő, ha van felesleges ideje és pénze, használja. Csak értelmetlen, mert van másik kettő nyílt alternatíva, ami kb ugyanazt tudja! Inkább azt mondanám, hogy az nv ne akarja elvenni másoktól a felskálázás lehetőségét, mert a DLSS az, exkluzív, a többi nem! De megjegyzem, nekem nem hiányzik!
Így van a piac eldönti és már jó néhányszor láthattuk hogyan döntött. Hova lett a GPU fizika, hova lett a G-Sync...
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Busterftw
veterán
Akkor javaslom szólj az Nvidianak, mert a honlapjukon ott van a G-Sync Ultimate. Ha már ott vagy szólj a többi gyártónak is, hogy a 28 G-Sync Ultimate monitor valójában nem létezik.
Ha nem tudod mi a különbség a kettő között, az nem az én bajom.
"elérik vele ugyanazt az eredményt"
Mert ez egyszerűen nem így van és nem lesz így.
Nem lesz ugyanaz az eredmény, főleg nem minden játékban, minden módban és felbontásban.Hova lett a GPU fizika:
Átkerült CPU-ra és köszöni szépen jól van.
Unity és UE4 default.
IIlletve a 100+ eddig elkészült GPU Physx játék sem tűnt el.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Busterftw #61 üzenetére
A Unity és az UE4 már közel sem használja a PhysX-et. Integrálva van, de mindkét cég saját motort használ már default.
A PhysX problémája az lett a gaming területén, hogy az NVIDIA nem fejlesztette tovább. Elvitték a robotika irányába, és az meg nem jó a gamingre. A gamingre szánt verzió pedig annyira lemaradt, hogy a fejlesztők lassan kicserélték más fizikai motorra. Ha valamihez nem nyúlsz hozzá fél évtizedig, akkor ebben a gyorsan haladó világban sajnos elavul, és lelépnek a partnerek. Nyilván belefoghatnának újra fejleszteni, csak úgy vannak vele, hogy minek. Már alig használja valaki gamingre.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Duck663
őstag
válasz Busterftw #61 üzenetére
Mint írtam 1000+-al szemben. Nagy eredmény!
Ott írtam le a különbséget, nem olvastad?
"Mert ez egyszerűen nem így van és nem lesz így.
Nem lesz ugyanaz az eredmény, főleg nem minden játékban, minden módban és felbontásban."Ha megnézed az összehasonlításokat láthatod. Az mondjuk nagyon gáz ha a saját szemednek sem hiszel! Az alap felbontások pedig szintenként hasonlóan változnak.
Igen látványosra sikerült az a CPU fizika. 10 évvel korábban előbbre jártunk.
[ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Raymond
félisten
1. "A Unity és az UE4 már közel sem használja a PhysX-et."
2. "A Unity-ba beepitett motor meg mindig a Physx."
3. "A Unity négy fizikai motort támogat: PhysX, Box2D, Unity Physics és Havok. Ezek egy része külön telepítendő."
Azert ugye erzed miert kinos ez igy ebben a formaban, foleg ha kiemelted volna melyikeket kell kulon telepiteni es melyik a beepitett*
* (az amelyiket szerinted mar nem hasznalja)
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ilyen szempontból az UE4-hez is elérhető a PhysX, csak az elavultsága miatt van már jobb alternatíva hozzá.
Sok motorhoz használhatsz még PhysX-et, ha szereted az évek óta nem fejlesztett technológiákat. A döntés a tied, csak miért lennél a saját magad ellensége?
A PhysX-nek a robotikában van értelme. Arra fejlesztik, és ott jól is működik. A gaming vonal a 3-as verziónál megakadt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raymond
félisten
Egyaltalan nem ugyanaz a ketto, az PhysX a beepitett Unity-ben, szinte az osszes ezzel keszult jatek ezt hasznalja. Ma is.
Nezd, ugyanaz van megint mint maskor - hulyeseget mondtal es lathatolag fogalmad sincs mirol beszelsz de ahelyett hogy helyrehoznad vagy csendben maradnal inkabb megint tolod a dolgokat abszurd vegletekig.
Tovabbi jo szorakozast.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ahogy az UE4-nél is sok játék PhysX-et használ. Ettől maga a motor már továbblépett. Ahogy írtam akármeddig használhatsz elavult szoftvertechnológiákat. De megnézheted te is, hogy merre fejlődik a PhysX, és köze sincs a gaminghez, amiatt lépdelnek alternatíva felé a korábban PyhsX-et használt motorok. Ez az átállás nem olyan, hogy egyik napról a másikra eltüntetik a PyhsX támogatását, mert az ügyfelek nagyon nem örülnének neki, mert sokan nem gondolkodnak ám AAA projektben, aki Unity-t használ például 99,9%-ban nem. Viszont az átállás látszik, mert azzal nem fognak tudni mit kezdeni, hogy a gamingre szánt PhysX nem fejlődik már évek óta.
Remélem érthető voltam, és neked is jó szórakozást.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Duck663
őstag
válasz Busterftw #68 üzenetére
Nem elsősorban az FSR-ra gondolok, hanem inkább az XeSS-re. De az FSR 2.0-val is igazából engem megleptek, nem éreztem, hogy ebben még ennyi lenne, ennyit lehet fejleszteni a minőségen.
Nem vagyok elfogult. Inkább te vagy elfogult, amikor ezt írod: "Mert ez egyszerűen nem így van és nem lesz így."
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Busterftw
veterán
Tehat nyiltan ki mered allitani, hogy mindharom megoldas, minden jatekban, minden modban (eleve kulonbozo quality modok vannak), minden felbontasban ugyanugy fog kinezni.
Es ezt nekem a sajat szemeimmel kellene latnom, 1 darab FSR 2.0 demo utan es 1 darab XESS demo utan. Ha nem, akkor elfogult vagyok.
A DLSS neuralis halo miatt mar default nem ugyanaz, mint a ket masik megoldas.
[ Szerkesztve ]
-
Duck663
őstag
válasz Busterftw #74 üzenetére
Nem! Azt mondom, hogy a különféle, de egymáshoz közelítő vagy megegyező felbontással rendelkező módok között elenyésző lesz a különbség, a különféle megoldások között. Ahogy Abu korábban írta, ezek miután temporális eljárások, több képkocka információit dolgozzák fel, lehetnek problémák szellemképesedés, után húzás, és ezt mindegyik eljárás másképpen kezeli, főképp ebben lehetnek a legnagyobb különbségek, de magában a felskálázásban, a mértéküknek megfelelően közel megegyező eredményt fognak adni az eljárások. Az eljárások közötti különbségek miatt soha nem lesz teljesen egyforma az eredmény, de nem is egyformaságról volt szó. Nem lesz olyan különbség, mint az FSR 1.0 és a DLSS között. Egy vakteszten, nem fogod megmondani, hogy melyik eljárás fut éppen.
XeSS-ből nem egy darab "demo" van.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
félisten
Köszi a cikket.
Hasznos dolog ez, meg amúgy az is hasznos hogy AMD áttért a temporális megoldásra. Más néven,de hasonló elven működnek így egy fejlesztőnek nem kell hetekig görcsölnie ha egy gyártóra megoldja a támogatást. Mindenki jól jár ezzel.Persze látom azért beköszönt Mr Nvidia antifan is a félreértelmezések és sötétben tapogatódzás királya már a 3. hozzászólásban.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Raymond
félisten
válasz Alogonomus #77 üzenetére
Csak hogy vilagos legyen - itt most Jezushoz hasonlitottad magad? Mert akkor sok felesleges diskuratol megkimelhetik magukat sokan ha egyertelmu milyen emocionalis es lelki szinten mozogsz ugy alltalaban.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Alogonomus
őstag
Azt kellett volna megértenie a fenti 2 "b-középnek" belőle, hogy nagyon keresi a hozzászólásaimat, nagyon válaszolni akar mindre, nagyon a "fejébe mászhattam", hogy ennyire rám fixálódott.
A jézusos hasonlat is arról szólt, hogy mint Pilátus, úgy b is talán veszélyeztetve érzi a saját nvidiás központú világnézetének a stabilitását, ezért támad.
Szívesen! -
Hellwhatever
aktív tag
válasz Alogonomus #80 üzenetére
Ha ennyire a föld felett jársz 2 méterrel akkor gondolom tudod hogy nem éppen pozitív irányba mozdítja a megítélésed ha egy ilyen hasonlat után még b közepezed azokat akik esetleg meg merik jegyezni hogy ez bizony gáz.
-
félisten
válasz Alogonomus #80 üzenetére
Semmi problemam nem lenne veled ha neha ertened is, amihez hozzaszolsz es ugy hoznal erveket de se ertelmezni se ervelni nem tudsz.Felenk erre van egy mondas ugye mikor ki hulyeskedik is ki okoskodik.
A hozzaszolasaid egyik fele felreertelmezes a masik fele pedig az elmed szulte, de realitaskent leirt anomalia.Mindenben az Nvidia vs AMD erolteted butasagokra alapozva.Nincs nehez dolgom megcafolni.Mint annyiszor mar leirtam,en kedvelem az nvidiat, de foleg Jensent es ahogy vezeti a ceget es ahogy naggya teszi az mellett remek termekeket gyartanak.De semmi gondom nincs az AMD vel...
Lehet ugy kedvelni egy ceg termekeit hogy kozben nem ruhellsz konkurenciat.
Petykevel valahogy nem igazan latom hogy nekem problemam lenne,sot mindig egyetertek szinte vele ,mert hozzaerto ,realis ,okosan ervel remek meglatasokkal.
Ilyenkor sajnalom az altalam is kedvelt es AMD szereto embert ,mikor hozzaszolast irsz boduletes baromsagokkal meg egy nyitott keretrendszernel is.Ahogy latom erre nem csak en hivtam fel a figyelmed.Jezus tanai evezredekre szoltak es amig az ember letezik megalljak a helyuket.Tanulhatnal belole .
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Új hozzászólás Aktív témák
- Táblagép kíséri a Redmi Turbo 3-at
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Autós topik
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- iPhone topik
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Autós kamerák
- Komoly GPU a processzorban: AMD Phoenix APU-k tesztje
- Windows 11
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy TAB S9 Ultra 12/512GB 5G VADONATÚJ BONTATLAN eladó!
- GAMER PC - RTX 3060 12GB - i5 10400F/11400F - 16GB 3000MHZ DDR4 - 240GB SSD - 500GB HDD
- Dell Latitude 7370 13col FHD IPS, M5-6Y57, 8GB DDR3, 128GB SSD,Újlenyomatolvasó/Win11
- Latitude 5420 27% 14" FHD IPS, i7-1185G7 Iris Xe G7 16GB 512GB NVMe IR kam gar
- Fehér Lenovo GAMING3 NVIDIA RTX 3060 6gb i7-12650H 16gb ram 500gb ssd FHD 165HZ windows1