- Házimozi belépő szinten
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Projektor topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
- Melyik tápegységet vegyem?
- LG LCD és LED TV-k
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
-
3 évre zárnák börtönbe a legnagyobb kriptotőzsde korábbi vezetőjét
it Az amerikai ügyészek keményebb, 3 éves börtönbüntetést akarnak elérni, miután Changpeng Zhao, a Binance korábbi vezérigazgatója bűnösnek vallotta magát a pénzmosásellenes törvények megszegésében.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
ma Nagy az aksi, gyenge a hardver, amiből hosszú üzemidőre lehetne következtetni. Tényleg így van?
Új hozzászólás Aktív témák
-
freeknight
őstag
válasz HarleyCustom #4 üzenetére
Asszem valamelyik Zombielandben mondta Woody Harrelson, hogy csak ahhoz kell igazán tökösnek lenni, hogy egy férfi rózsaszín kabriót hajtson . Ha valaki, ő csak tudja, milyennek kell lennie egy igazi férfinek
-
freeknight
őstag
válasz <Adamsky> #21 üzenetére
Engem ebben a cikkben az lepett meg, hogy milyen borzasztóan drága tölteni egy ilyen autót. 120ezer ft 1900 km-ért? Ugyanez az út egy dízeles kisbusszal 80ezer ft körül kijött volna, és egy tankolás megvan 5 perc alatt. Arról ne is beszéljünk, hogy a dízeles beszerzési ára is fele annyi, mint az elektromos kisbusznak.
-
-
freeknight
őstag
Egy cég, ahol fontosak a költségek, pont nem fog egy ilyen autót fenntartani, inkább megveszi a dízelt fele ennyiért, ott még az állásidő is kevesebb, mert a 40 perces töltések helyett elég egy 5 perces tankolás. Max valami luxus reptéri shuttle-buszként tudom elképzelni, ahol reprezentálni kell a Z-generációs IT-milliomosnak, milyen zöldek is vagyunk, de erre a célra inkább egy S-osztály való, vagy USA-ban a jó öreg Escalade luxusváltozata.
[ Szerkesztve ]
-
freeknight
őstag
Én még elektromos kisbuszt nem láttam soha, talán egyszer egy Nissant. Dízelest annál többet. Szóval nem értem, milyen cég venné, pláne olyan mértékben, hogy érezhetó legyen számodra, hogy nem füstöl az orrod alá. Egyébként az Euro 5-ös dízel se fog füstölni, max csak a chippelt 1.9 TDI, de ezeket hajtani inkább már csak itt a balkánon hagyomány.
sheratan: pedig biztosan sokkal olcsóbb a dízel . Ha nem így lenne, tele lennének már az utak elektromos kisbuszokkal. Plusz ugye a cégek használni szeretnék ezeket a kisbuszokat, nem napi 40 percet (vagy többet) a töltőoszlop mellett szobrozni.
[ Szerkesztve ]
-
freeknight
őstag
Beleástam magam, a tavaly eladott 1,8 millió hasznonjármű közül 30ezer volt 2021-ben elektromos hajtással szerelve. Ebbe nyilván beleértik a kamionokat is, ahol nincs értelmezhető elektromos alternatíva, de ez akkor sem sok. Azt nem mondanám, hogy viszik, mint a cukrot, kb hibahatárt éri el a statisztikában.
[ Szerkesztve ]
-
freeknight
őstag
válasz #16820480 #36 üzenetére
Ez így nem igaz, szinte minden márka kínál már elektromos hajtású kisbuszt, ahol van a kínálatban valamilyen haszongépjármű. Abban igazad van, hogy rövid hatótávúak, talán ezért sem olyan népszerűek. Egy ilyen busz, főleg cégnél, azért évi 100ezer km-t simán megy, de a személyszállítók
gyakran200ezret is(mármint nem gyakran, de mennek ). Ennyit te elektromossal nem fogsz menni, pár év múlva sem.[ Szerkesztve ]
-
freeknight
őstag
Mi az az értelmezhető alternatíva? A Scaniának van olyan kamionja, ami állítólag el tud menni üresen 250 km-t, csak kérdés hol töltöd meg mennyit a 11 órás pihenőben, mialatt a fűtésnek vagy a klímának mennie kell. Hogy a cégeknél töltsd az ő költségükre, az ő költségükön kiépített töltőknél, ahhoz sok sikert. Azt is vedd számításba, hogy egy Európában árufuvarozó kamion alsóhangon évi 130ezer km-t fut, a többsofőrösek vagy négykezesek ennél jóval többet. Te is beleáshatnád már magad a témába, konkrétumot nem nagyon hallottunk még tőled.
[ Szerkesztve ]
-
freeknight
őstag
válasz -Faceless- #42 üzenetére
Így van, elektromos csak második autónak jó, de annak is csak akkor, ha tudod otthon, vagy pár helyen még ingyen tölteni. Talán a Tesla, amit közepes távokra tudsz használni valamilyen szinten vagy pár német prémiummárka behemótja, csak azokért mélyen zsebbe kell nyúlni, nem kimondott népautók még a "hanyatló" nyugaton sem.
Arról meg végképp nem mond senki semmit, hogy a nagy zöld átállás után 2035-ben ki fogja kiépíteni a panelek összes parkolójához a töltőhálózatot, és hogyan tervezi pl Németország széntüzelésű erőművekkel etetni ezt a rengeteg autót, és mennyire lesz ez zöld megoldás.