- Apple notebookok
- Acer Nitro V 15: amikor az jó ár-érték arány a cél
- Milyen monitort vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen TV-t vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen notebookot vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
PlayStation konzolokra is megjelenik a Darkest Dungeon 2
gp A korábban PC exkluzív játék hamarosan végre játszható lesz konzolon is.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Frissítette a DDR5 specifikációját a JEDEC
ph A JESD79-5C kiegészítés nagyobb sebességet és biztonságot hoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
freeknight
őstag
válasz <Adamsky> #21 üzenetére
Engem ebben a cikkben az lepett meg, hogy milyen borzasztóan drága tölteni egy ilyen autót. 120ezer ft 1900 km-ért? Ugyanez az út egy dízeles kisbusszal 80ezer ft körül kijött volna, és egy tankolás megvan 5 perc alatt. Arról ne is beszéljünk, hogy a dízeles beszerzési ára is fele annyi, mint az elektromos kisbusznak.
-
-
-Faceless-
őstag
válasz <Adamsky> #21 üzenetére
Én kérek elnézést
Nyáron akarok menni egy 1000+ km-es útra arra tökéletes lesz. Majd két-három nap alatt lekavargok vagyok, nyaralok 1 napot mert a többi az útra ment el, és jöhetek haza.Persze tudom mire vannak ezek. Taxinak, nagycsaládnak városban szaladgálásra, de nem egy univerzális csoda autó ahogy mindenhol beállítják. Akinek van is maximum másodiknak jó egy igazi kocsi mellé. Engem inkább az szúr fel, hogy ameddig ezek színes, vidám, fehér belsejű modern autók, addig a belsőégésű társaiban még mindig a fekete fröccsöntött biliműanyag a menő.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz <Adamsky> #52 üzenetére
A villanyautózás egy alapvetően érdekes tech, ami sokakat érdekel, ezért többet cikkeznek róla és jobban reflektorfényben van, mint mondjuk az, hogy felújítottak egy trafóházat, vagy 12%-kal hatékonyabb hőszigetelést alkalmaznak valahol.
Ettől még mindkét fronton kell a változás, mert lassan már a konkrét nulla emisszió sem lesz elég (nem hogy a net zero hazugságok, amikkel próbálják halogatni a változást). -
e-newsee
addikt
válasz <Adamsky> #55 üzenetére
Azt még ki is hagytam, hogy sajnos, ha egy nyilvános töltőállomáson ott kell hagyni az autót, akkor biztosítani is kellene/illene lopás, vagy rongálás ellen. Már hallani olyan eseteket, amikor a töltőkábelnek lába kelt, mert amilyen drága, már meg is találta a maga fekete piacát.
Valahol itt egy másik komment szekcióban olvastam, hogy olyan megoldás lehetne élhető hosszabb távon, hogy az akksik is szabványosak, cserélhetők legyenek, autómárkától függően, és nem töltőállomások lennének, hanem akksicsere állomások. Bemész, fizetsz, kicserélik az akkut egy töltöttre, a tiédet meg felteszik tölteni.
Persze ebban is merülnek fel kérdések, hogy mennyi idős az akksi, vagy épp milyen állapotban van?
De ez is áthidalható lenne valami olyan megoldással, hogy mondjuk egy új autóhoz adnak egy kvázi egyszer használatos akksit, amivel egy csereállomásig elmész, ott kapsz egy pakkot, az egyszer használatosat meg leadod, és visszajuttatja az állomás a gyártónak. Így nagyjából biztosítva lenne az akksik megfelelő kezelése, karbantartása, stb. És a jelenlegi infrastruktúrát sem kellene jelentősen módosítani. Pláne nem az otthoni magáncélú hálózatokat. Egy ilyen állomást (pláne városon kívül) már lenne értelme akár napelemmel is ellátni, hiszen ott nappal is menne a tölrés ezerrel. A töltési idő visszaesne a hagyományos töltőállomásokéhoz, vagy még gyorsabb is lehetne akár. Csak hát ehhez megint szabvány kellene, azt keresztül kellene verni az autógyárakon, az országokon, stb. De én valami ilyesmit tudnék elképzelni.[ Szerkesztve ]
"Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/
-
#16820480
törölt tag
válasz <Adamsky> #55 üzenetére
Persze, hogy fontosak, akár még fontosabbak is, de ez az oldal és ez a hír nem azokról szól. És továbbra is, attól hogy az ipart meg egyebeket kizöldítik, nem lehet hagyni a belsőégésű autózást sem. És lehetőleg nem egyiket a másik után kell változtatni, hanem egyszerre és minél előbb. Ez nem egy kizárólag kényelmi váltás, mint mondjuk az analógról digitális zene(adat)tárolásra váltás, hanem egyben kényszer is, mert az elmúlt 2-300 évben ennyire szétb...tuk a környezetet.
Az atom egy elég komplex kérdés, de mivel sokkal szigorúbb előírások vannak rá, mint egy szénerőműre, így nem olyan egyszerű őket fenntartani sem, és a kiöregedő erőműveket nem feltétlen éri meg pumpálni pénzzel. Ráadásul egy új erőmű építése még optimális esetben is évtizedes projekt, szóval már az sem segítene, ha hirtelen elkezdenének mindenhol (jelenlegi technológiával) atomerőműveket építeni. -
#16820480
törölt tag
válasz <Adamsky> #65 üzenetére
Igen, mert ez egy jól eladható narratíva. Az tényleg igaz, hogy Fukushima egy nagy lökést adott a kivezetés irányába, de ez szokás szerint egy komplexebb probléma, mint hogy annyival el lehetne intézni, hogy "egy becsípődés".
Ez egy elég jó cikk a helyzetről, tele forrásokkal, mint például a belga vagy francia esetek, illetve ez is egy jó írás. Érdekes látni, hogy sokan jönnek a kiöregedő szélerőművek és napelemek problémájával (ami tényleg probléma, és kell rá fenntartható megoldás, de mivel nem kritikusan veszélyes anyagokból vannak, így azért ez szerintem abszolválható), de közben valahogy elsikkad az atomerőművek karbantartása. A helyzet az, hogy egy atomerőmű az felépítésében egy nagy dinoszauruszra hasonlít, központi termelést ad, rengeteg víz kell neki, rengeteg betonból van, ami idővel repedezni kezd, kvázi újra kell építeni a szerkezetét. Ehhez képest a megújulók esetében egy kevésbé centralizált hálózat van, jóval olcsóbb és biztonságosabb kiépíteni és üzemeltetni is őket, nem kellenek speciális engedélyek, nem probléma, hogy a tech miatt esetleg sutyiban atombombákat akarjon valaki gyártani, nincs évezredekre szennyező hulladéka, és így tovább. Ami még egy használható megoldás lenne talán a hatalmas központi reaktorok helyett, hogy mikro-reaktorok legyenek, de ilyenre egyelőre csak terv van, kulcsra kész engedélyezett nem létezik belőle. Illetve az MSR megoldások is elvben ígéretesek, de azok is terv szinten léteznek csak, és még lehet, hogy több évtized, mire engedélyezett megoldásokat látunk, mivel azok is ugye veszéyles anyagot használnak, ezért nem lehet csak úgy nekiállni építgetni."A radioaktív hulladék tárolása továbbra sem megoldott ... "
Pedig, de.
Pedig nem. Ami nukleáris hulladékot termelt eddig az emberiség, az mind ideiglenes tárolókban van csak, mivel egyszerűen nincs olyan technológia (épület, akármi), ami garantálni tudná, hogy a következő mondjuk 100.000 évben háborítatlan maradjon és ne forgassa fel mondjuk egy földrengés vagy árvíz vagy belvíz vagy háború, vagy akármi. Pont ez a gond, hogy olyan időskálákban kellene megoldani a tárolását, ami az emberiség egész történetének többszöröse, lehet, hogy addigra civilizáció sem létezik már a jelen formájában, de valahogy el kellene érni, hogy ha akkor lesznek még értelmes lények a bolygón, akkor megértsék például, hogy azt ott nem szabad kiásni, mert halálos.
Egyetlen megoldásról hallani, ami egész időtálló, a finneknél, ahol a sarkvidéki grátni rétegbe fúrta alagutat és oda betonozták be a tárolóedényeket, de ilyen adottságai nem mindenkinek vannak, például sem a franciáknak, sem nekünk.[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz <Adamsky> #73 üzenetére
Csernobil az hozzá-nem-értésből fakadt, arra lehet készülni. Egy természeti csapásra sokkal nehezebb, és ilyenekből amúgy egyre több lesz mostanában, részben a klímaváltozás miatt (erre utalt amúgy szerintem a kolléga is, csak furán fogalmazott). Szóval ha mondjuk az erőmű hűtésére használt folyón soha nem látott árvíz van, és megrongálja az épületet, akkor ott is lehetnek komoly gondok. Ilyen méretű erőművek elég komoly single point of faliure-t jelenthetnek.
A zöld energia kiszámíthatatlanságára is létezik tanulmány, csak jól kell tudni tervezni [link]