- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Vezetékes FEJhallgatók
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Gaming notebook topik
- LG LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
ma Leizzadtunk a Garmin legolcsóbb amoledes futóórájával.
-
Kulisszák mögötti videón a hamarosan megjelenő Stellar Blade
gp A kizárólag PlayStation 5-re szánt akciójáték alig két nap múlva debütál.
-
27 hüvelykes, játékra szánt kijelzővel újít az MSI
ph A cég MI-vel kacérkodó megoldásának képfrissítési frekvenciáját 250 Hz-ig srófolhatjuk fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
igaz, H.264, de a codec, amit használ enkódolásra, az X264. Aztán újraolvasva kicsit zöldség, amit írtam, mert nyilván egy gyorsabb CPU hamarabb végez vele, csak arra akartam kitérni, hogy az AMD is optimális megoldás lehet ezekre. Na de mindegy, néha csacskaságokat is kell írni
gv: azért az Intel is kapott jó pár szabványleírást, implementálást, amit az AMD fejlesztett ki.[ Szerkesztve ]
-
gV
őstag
válasz VaniliásRönk #395 üzenetére
Ilyen alapon az Intelnek csődbe kellett volna mennie a 2000-től 2006-ig terjedő időszakban, legalább kétszer...
nem mivel maximum a az asztali szegmensbe nyujtott gyengébb teljesítményt minden másban ezen ídőszakban is jól álltak (lsd Pentium M, Itanium1-2)
Ja bocs mégsem, az Intel a D805-öt leszámítva nem volt olcsó.
érdekes, nekem nem D805-öm volt (hanem Northwood) mégsem mentem csődbe
-
nagyúr
Ennél azért jóval többet. pl a HT-t is kiadta a kezéből. Ne gondoldd, hogy az Intelnek nincs szüksége senki fejlesztéseire. Ez leányálom.
És ha az x64-et senki nem használja szerinted, akkor miért örültek annyira a programozók és egy sor cég, hogy maradt a 32bit felé kompatibilitás? Le kellene szokni arról, hogy csak az asztalik szegmensét és azon belül is csak az egyik fél álláspontját nézzük.(#405) gV : ezt honnan veszed?
[ Szerkesztve ]
-
gV
őstag
a HT biztosan nem az Intel kapta meg szal h jön ide
És ha az x64-et senki nem használja szerinted, akkor miért örültek annyira a programozók és egy sor cég, hogy maradt a 32bit felé kompatibilitás?
én 32biten maradtam annak semmi köze az x64-hez az csak egy kiegészités (nézd meg az Everestben)
ezt honnan veszed?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Nem az Intel kapta, de azt is kitette az AMD, szóval így jön ide. Ne vakíts már, hogy az AMD lopott az Inteltől, a mindentudútól... mint az F1-es sztori idén. Az x64 bizony azért lett "csak" kiegészítés, mert ha totál inkompatibilis, nem fut be.
Ja, az SSE sem volt levédve, egy válasz volt a 3DNow!-ra, amit aztán az AMD is implementált. Ennyi. Az Intel erre alapozva hozta létre az SSE-t, de inkompatibilis utasításokkal.
[ Szerkesztve ]
-
joi29
őstag
Azok a régi szép idők Intel&AMD
-
Digitalis
senior tag
Jaja, Intel-Compatbile Processzorok az AMD és Cyrix volt.
És nem ám fordítva.Akahito gonosz mestere ismét figyelmeztetőn felemelte ujját, nem csak az a fontos, hogy mi mindent érint meg a fény és miként teszi, ordította, hanem talán még ennél is fontosabb, hogy mi minden van még a világon, ami nem fért rá a képre, habár ugyanabban a fényben áll.
-
Chaser
titán
Ha tudnád a 2 cég történetét, akkor rájönnél hogy nem vakítás ez. Anno az AMD szépen lekopizott sok mindent az inteltől, pontosabban kicsit módosított a dolgokon, és így nem lett jogi gebasz. Az intel pedig lenyúlta a 64 bites történetet. Ha megfigyeled a 2 architektúra mára már eléggé különböző, vajon mért?
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
gV
őstag
Hol irtam h lopott az AMD , az F1ben sem lopás volt, a Ferrari alkalmazott önhatalmulag adta oda a Mekisnek az általa legalisan hozzáférhető ferraris adatokat.
Az x64 bizony azért lett "csak" kiegészítés, mert ha totál inkompatibilis, nem fut be.
Akkor belátod h mivel kevesen használnak 64bites op rendszert keves használják ezt az AMD-s fejlesztést és h nem függ töle az x86?
Ja, az SSE sem volt levédve, egy válasz volt a 3DNow!-ra, amit aztán az AMD is implementált.
akkor miért kellett erről szerződést kötni?
Az Intel erre alapozva hozta létre az SSE-t, de inkompatibilis utasításokkal.
Mutatnál vmit ami bizonyitja h a 3dnow alapjaira épül az SSE?
-
ftc
nagyúr
Ha jol emlékszem akkor Ti oylanokrol beszéltek ami a keresztlicenc megállapodás altt cserélődnek...
MMX volt alapja mindennek...de AMD részéről 3DNow és fejlettebb válltozatai eléggé jók voltak.Emlékeim nem csalnak pontosabban tudtak számolni
Csak ugye, ha beakartak törni a piacra akkor SSE-*re kelett átállni...
De egy példa MMX +70 utasitás az lett SSE...amely utasitások al ebegőpontos számitásra vannak kihegyezve
-
nagyúr
Állj!
Sehol nem mondtam, hogy az AMD nem vett egy Intel-t és nem azzal kezdte, de az SSE, mert itt csak arról volt szó! és nem másról!!!! volt témában.Előbb olvassátok végig a hsz-eket. Nem a történelemről beszéltünk, azt mindenki tudja, hogyan kezdték! Ezzel már ne gyertek, légyszi.Épp azt próbáltam én is leírni, hogy az SSE minden volt, csak nem lopás, de az Intel-fanboy-ok szerint az AMD mindent lopott, miközben az Intel nagy lemaradásában szintén lemásolta a 64 bitet.
Nem tudom, hol olvastátok, hogy én azt írtam, hogy mi volt a "CPU történelem hajnalán"...
gv:
arra próbáltam reagálni, amikor azt írtad, hogy örüljenek az AMD-sek, hogy ingyen megkapták az SSE-t, semmi másra. Erre írtam, hogy az Intel viszont a 64 bitet másolta le.Hogy miért épül az SSE a 3DNow!-ra? Mert ezek nagyban nem különböznek, de inkompatibilisek és mivel a 3DNow! volt előbb és aztán jött az SSE, nem értem, miért ne lehetne? Épp a szerződéseik engedik, hogy ez megtörténjen. MMX - 3DNow! - SSE...
Az IA64 pedig egy picit később jött ki és (azt hiszem, itt jön be a történelem) lemásolta az AMD megoldását saját 64 bites megoldásaikhoz, mert főként időben voltak lemaradva.
És az, kedves gv, hogy már totál hülyének nézel, nem biztos, hogy a fórum keretei közé tartozik!
"igy van, miköze az SSE-nek a 3dnowhoz(?) ezt kérdezem tőle."
Éppen te jöttél ezzel:
"amugy tök jó h az Intel fejlesztésével (SSE) jönnek állandóan az amd-sek örüljenek h "hála" a két cég közötti szerződésnek megkapják ingyen"Szóval így jön ide. Az Intel szintén ingyen kapta a 3DNow!-t, amire az SSE épül.
De most már akkor esetleg le is lehet szállni rólam és a magas lóról, ok?
Köszi
No offense[ Szerkesztve ]
-
VaniliásRönk
nagyúr
Az IA64 az Itaniumokkal együtt megbukott, soha senkinek nem kellett, csak azért létezik még mert baromi nagy presztizsveszteség lenne bevallani hogy elkúrták.
Az SSE-nek meg pont annyi köze van a 3DNow!-hoz mint a QPI-nek a HT-hez, lényegében ugyanaz mindegyik."Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
gV
őstag
válasz VaniliásRönk #422 üzenetére
jól gondolom h te nem pártatlanul szemléled a dolgokat?
-
gV
őstag
válasz VaniliásRönk #424 üzenetére
nem csak én pl nem jelentettem ki h ez v az megbukott
mivel nem nagyon van benne tapasztalatom, de te biztos az Itanium eladásaival kelsz és fekszel
egyébként is kérdeztem és nem mondtam
[ Szerkesztve ]
-
gV
őstag
válasz VaniliásRönk #426 üzenetére
-
fLeSs
nagyúr
MMX: Intel, 8x8-2x32 bit integer operandusok, csak vertikális műveletek, x87-es stack-regisztereket (MM0-MM7) használ, tehát egyszerre a kettő (x87 és MMX) nem müxik
3DNow!: AMD, csak 2x32 bit Integer/FP operandust támogat ("emulálva" 64-128bit), vertikális és horizontális műveletek egyaránt, viszont még mindig x87-es regisztereken
SSE: Intel, 8x16-4x32 bit Int+FP operandusok, külön 128 bites regiszterek (tehát FP utasításoknak többé nem az x87-eseken kell dolgozni), de még mindig csak vertikális műveletek
szerk: a lényeg, hogy az SSE nem a 3DNow!-ra épül, hacsak nem az FP utasításokat annak vesszük, de a fejlesztési irányt meghatározta, hogy az MMX-ből kimaradtak az FP operátorok, szal ez lehetett az elsődleges célja az SSE-nek, az új regiszterkészleten felül.
1ébként az egész egy nagy gagyi az Altivechez képest.
IA-64: lehet, hogy el fog bukni, de jelenleg ebben az architektúrában van a legnagyobb kiaknázatlan potenciál, a cache latency csökkenésével és méretének növekedésével (illetve a memória alrendszer fejlődésével) együtt gyorsul az architektúra. A CISC és a RISC rendszerek ugyanarra az analógiára épülnek kb. 2000 óta, azóta csak az újabb SIMD utasításkészletek megjelenése és a TLP (szálak párhuzamosítása) tette lehetővé a teljesítmény növelését (ugye egyre több mag egy lapkán). Az OoO, spekulatív végrehajtás, stb.-n felül nincs semmi újdonság már régóta.
[ Szerkesztve ]
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
Takhanto
őstag
Hm,érdekes téma. Én úgy tudtam hogy ingyen csereüzlet volt. AMD adta a 64 bites technologiát, intel meg a HT-t ami most az Amd-nek Hyper Transport.
Az újságírás abból áll, hogy az olvasókkal,akik nem is tudtak arról, hogy Lord Jones élt, közlik, hogy Lord Jones meghalt.
-
ftc
nagyúr
-
ftc
nagyúr
-
Takhanto
őstag
-
nagyúr
Ismét csúszást jelentett be az AMD:
[link]"Have we given up on the CPU performance crown? Absolutely not," he emphasized. "Hey look, we know exactly what the issues are with the quad-core, we know how to fix them, and we're hell-bent on getting those fixes into the market as soon as possible."
viszont egy jó hír, bár nem ide tartozik:
A Puma jól sikerült...
[link][ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz VaniliásRönk #437 üzenetére
Én is ezt sejtem mögötte, meg azt, hogy lehet, hogy kicsit elcsúsztak a hibajavítással is...
-
ftc
nagyúr
válasz Takhanto #438 üzenetére
Hyper-Threading az egy virtuális 2. magot mutat az OS felé...P4-nl került bevezetésre...
HT AMD CPU ezzel a buszrendszerrel kommunikáll...ez teszi lehetővé szervereknél a 8+ magokat teljesitmény csökkeés nélkül...
A virtualizácio...hardveresen segiti 1-2 program müködését...pl Linux latt Wint emulálsz...nem fog behallni a gép
-
shabbarulez
őstag
A K10 megjelenéséig is azt állították róla hogy jól sikerült és a kóró akár nyugdíjba is vonulhat mellette, de a megjelenés után a száraz tények hamar kijózanította közvéleményt. Ezek utána Pumánál óvatosabban kezelném az AMD hasonló kijelentéseit. Megint ugyanazt játszák mint K10-nél, régi generációs modellekhez hasonlítják egy még jővőben megjelenő platformjuk terjesítmény és jééé ahhoz képest jobb. Hát persze hogy jobb gáz is lenne ha még azt se tudná überelni, de nem ahhoz képest kell jobbnak lennie ami addigra már talán nem is lesz a piacon, hanem az Intel jővőbeli, időben ugyanakkor piacon lévő fejlesztéseivel kell versenyben maradni. Ez kicsit olyan mint amikor a Ford 2008-ban kijelenti hogy az 1988-as Opel Kadettnél jobb autót alkotott. Elég szomorú lenne ha még ezt a lécet sem tudnák átugroni, de nekik az 2008-as Opel Astrát kell megverniük. Ugyanígy a Puma fő riválisa az Intel Montevina platformja lesz, ahhoz kell mérni a teljesítményét is. Ott pedig sok fejlesztés lesz, korábbi hírek szerint 3x nagyobb grafikus teljesítmény a korábbi modellhez képest, integrált HD-DVD, Blu-Ray hardwares lejátszás támogatás VC-1 és H.264 kódolsához is. Épp ezért pl. a cikkben említett HD-DVD lejátszásbeli különbség addigra már nagy valószínűséggel sehol nem lesz.
-
VaniliásRönk
nagyúr
válasz shabbarulez #441 üzenetére
A jelenlegi Centrinohoz hasonlítják, mi máshoz kéne? Gondolod kapnak következő generációs ES példányokat Inteltől hogy azzal vethessék össze?
Egyébként is, ha már igérgetésnél tartunk, mobil platformon az Intelnek sem kell szégyenkeznie, fűt-fát ígért az X3100-ba is, aztán mi lett a vége?
Különben meg jó volna ha nem állandóan az AMD-s topikokban nyomnád az Intel PR-t, inteles topikokban biztos nagyobb sikert aratnál."Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
fLeSs
nagyúr
válasz VaniliásRönk #442 üzenetére
Sztem az is jó lenne, ha tiszteletben tartanád amit gondol/ír, és nem parancsolgatnál neki sem másnak.
[ Szerkesztve ]
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
nagyúr
válasz shabbarulez #441 üzenetére
Jah, persze a mostaninál jobb... annál legyen is! Nézted a képeket? egy szétbuherált lapos van rajtuk. Szerintem az is sokat elárul majd, hogy melyik gyártók és mikor veszik át. Remélem jó lesz, jó áron.
-
-
radírfej
senior tag
válasz VaniliásRönk #445 üzenetére
phienj egy picit, nem kell kardozni ott, ahol nincs harc.
miközben az igazságot védted az AMD oldalán, elfáradtál. biztos ezért tüzelsz ész nélkül jobbra, balra.
Másolat másolatának a másolata, de eredetileg is ilyen volt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A IA-64 az EPIC elvű rendszer. Technikailag tényleg non-plusz ultra, csak a szoftveripar most kezd barátkozni explicit párhuzamos rendszerekre való fejlesztéssel. Jelenleg az az elsődleges cél, hogy a programod a lehető leggyorsabban kiad, a lehető legjobb állapotban. Az EPIC elvű rendszerek tipikusan elméletben működnek, a lenyűgöző képességek a gyakorlatban többnyire hajtépést eredményeznek.
A szuperskaláris procik mellett jelenleg talán a VLIW rúghat még labdába, de az EPIC semmiképp.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ddekany
veterán
Ha az explicit párhuzamosságot nem "tűnteti el" a programozó számra a compiler (vagy intepeter, JIT, akármi), akkor meg is ette az egészet a fene. Szóval akkor mos mi is lett ezzel? Eddig nem voltak képesek jó compiler-eket írni hozzá, vagy a végén kiderült, hogy más paradigmájú programozói nyelveket kéne hozzá használni?
-
fLeSs
nagyúr
Sztem az EPIC az éppenséggel VLIW+szuperskalár.
Az Itanium teljesítménye meg most olyan amilyen (annyira azért nem rossz), meglátjuk mire lesz képes IMC-vel meg 80 MB L3 cache-sel. (mondjuk 32 nm-en, ahol a tranzisztorszám nem lesz probléma). Ahova az itaniumot pozícionálja az Intel, ott nem gond a chip mérete és ára.
Megtod nekem mondani, hogy pl. a Sun vagy az IBM a Rock és a Power6 után merre haladnak tovább? A Sun berak a procijába majd 64 magot, magonként 8 szállal? Ezt milyen programmal fogod tudni kihasználni? Illetve gondolod képesek lesznek áthidalni az ebből adódó problémákat? Az IBM meg OoO-ról (P5) most átnyergelt in-orderre (P6), később mit eszelnek ki? Visszatérnek az OoO-ra? Vagy mondjuk 4magosra fejlesztik a P6-os designt, plusz felnyomják az órajelet 6 GHz-re? Lesz vagy 300 watt a fogyasztása, de nem gond.
Az IA-64-nek a memória elérése és mérete döntő fontosságú, mert az utasítások és az operandusok egy része is átlagosan kétszer nagyobb, mint egy x86-os/RISC (maradjunk a Powernél) procinál (átlag 2,5-3 vagy 4 byte vs 128/3 bit, azaz 5,3 byte). Van egy nagy rakat végrehajtó egység, ha elég gyors a memória, akkor tudod őket etetni, csak ezen múlik. Ha véletlenül belebotlanak egy olyan korlátba, hogy már a végrehajtó egységek a szűk keresztmetszet, akkor a jelenlegihez bepakolnak még párat és kész, az Itanium magmérete (most a cache-t ne vedd figyelembe) nagyon kicsi az összes többi megvalósításhoz képest, szóval simán belefér.
[ Szerkesztve ]
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Milyen program, ami...?
- Ulefone Armor 17 Pro - infragranti
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Vezetékes FEJhallgatók
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Milyen routert?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...