Hirdetés
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Canon EOS DSLR topic
- Melyik tápegységet vegyem?
- Shield TV-t csinált a Shieldből az NVIDIA
- Epson nyomtatók
- Gaming notebook topik
- Házimozi haladó szinten
- Jön a DirectX Raytracing 1.2, de nem sok újítást hoz
- HDMI topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
fpeter84
senior tag
válasz
#54625216 #34 üzenetére
Pontosan, ráadásul ennek nem is kellene örökké megmaradnia, csak egyfajta áthidalás, kiút abból az ördögi körből, hogy amíg nincsen rá szoftver addig nem vásárolják - amíg nem vásárolják addig nem írnak rá natív szoftvereket a fejlesztők... A vásárlótól teljesen jogos elvárás, hogy olyan eszközt szeretne birtokolni amin a már kitapasztalt, kedvenc szoftverei futnak. Ha egy ilyen emulálással sikerül kimozdítani a holtpontról, akkor előbb utóbb ha piacot látnak a szoftverfejlesztők akkor már majd natív arm-os verziót is fordítanak remélhetően, és onnantól az emulációt is hátra lehet hagyni...
-
fatpingvin
addikt
válasz
GeryFlash #16 üzenetére
azért tegyük hozzá hogy a MS még az ezredforduló környékén elengedett kb minden nem x86-os architektúrát, oké hogy a windows NT multiplatformnak indult de ez igen hamar megszűnt és csak az x86 irányt vitték, felttételezem elég sok platformfüggő megoldással.
az applenak ilyen szempontból sokkal könnyebb dolga van, a FreeBSD amiből a saját kernelüket főzik az meg alapból multiplatform. -
Necroman_Mk2
őstag
A komment első felével egyetértek, azonban a másiknál szerintem megint az lesz, mint régebben az Intel vs. AMD proci vita, azaz melyik lesz a jobb a játékok futtatására. Persze meglátjuk, hova fog fejlődni az ARM technológia a jövőben, de az x86 se fog ölbe tett kézzel ülni, az biztos. Pláne mostanság, amikor az eSport révén a professzionális videójáték berobban, vagy egyes helyeken pl. Ázsia már be is robbant.
-
otthonra/melóba nem kell gyorstöltés, általában van 8-12 órád...
és persze, szerintem is a jobb akkut messiásként várja mindenkinekem napelemesként több hálózathasználói/elosztói díjat kellene fizetnem! méghozzá kW arányosan kellene kiszámolni: nagyobb erőmű = több hozzájárulás... de tudtommal erről nincs szó, hanem majd lesz adó a 4kW felettiekre, ámblokk (ami most 0 ft) és ez a "megoldás"
-
hunluki
senior tag
válasz
Necroman_Mk2 #94 üzenetére
Eleinte biztosan gyengén, valószínűleg elsőre csak a böngésző/letöltés/videózás/basic office környékére fognak bemászni arm alapon, utána pedig ha olyan ütemben növekszik a teljesítmény mint anno x86-on akkor szépen lassan át fognak állni a natív kódgyártásra a mainstream játékoknál is.
-
Necroman_Mk2
őstag
Jó kérdés, hogy milyen hatásfokkal fog működni az emuláció. Mert szerintem a teljesítményigényesebb programok pl. AAA játékok nem fognak ugyanúgy repeszteni egy ARM-es cuccon, mint egy teljesítményre kihegyezett, AMD64-es proceszoros gépen. Azaz az Intelnek és az AMD-nek nincs mitől tartania e téren, meg fog maradni a piaca, még ha össze is szűkül a mostanihoz képest.
Persze az nVidiának lehet még egy-két szava ehhez, főleg hogy most már az övék az ARM.A kocsis OFF témához: Akik szerint egy elektromos kocsi az erőművek miatt ugyanúgy szennyez, mint a benzines, dízeles társai, azok elsiklottak afelett, hogy az áram egy része megujuló energiaforrásokból keletkezik, nem csupán a szén és gáz elégetéséből.
Minden más az olajlobbi lejárató propagandája, mert a növekvő elektromos autó eladások miatt csökken az eladott üzemanyag mennyisége is. Brühühü... -
apatyas
Korrektor
Lehet, hogy egyszer készen fog állni a hálózat, de ahhoz sokat kell rajta fejleszteni. Megérne egy számolási skiccet, hogy most mennyi autó fut és azoknak mennyi az átlagos teljesítményük, azt túlnyomórészt be kell pakolni erőművi ill elosztói teljesítménybe. Ha csak azt veszem, egyfajta luxus/pazarlás, hogy mindenkinek otthon ki legyen építve a rézkábel a gyorstöltéshez.
Ha lehetne hatékonyabban tárolni a villanyt, sok gondunk megoldódna a szél, napelem, elektromos kocsik körül.
"Fizessek jövedéki adót az ÁLTALAM termelt és ÁLTALAM elhasznált elektromos áramra?"
A jövedéki adó esete érdekes kérdés és nem tudom (megtermeled a pálinkát, kiviszed a piacra összekevered a többiekével, aztán ugyanannyit hazahozol?), de a hálózathasználati ill elosztói díjak teljesen jogosak addig amíg nem szigetüzemben van a lakos. -
Lewis4421
csendes tag
egyet ertek, ha barmilyen modon is erdekelne az elit hatalmakat , a kornyezetszennyezes, akkor nem horror aron arulnak a szekereket egy sima elekromos motorral meg akku pakkal, raadasul a felhasznalasa teljesen korlatozott. A problema csak az, hogy igy vagy ugy, ugyis le fogjak nyomni a torkunkon , ha ezt akarjak, es Pistike meg orulni is fog neki , mert ha ez zoooood.
-
arnyekxxx
veterán
"a kecó visszatermel a hálózatba..."
Ettől még este nem a naperőműved áramát fogod tankolni a konnektorból.
"5g meg a koronavírust.... ezt ki találhatta ki?"
http://fizikaiszemle.hu/old/archivum/fsz0308/vidov0308.html
"Egy szénerőmű több radioaktív anyagot bocsát a környezetébe normálüzemi körülmények között, mint egy atomerőmű. Ez az állítás első hallásra abszurdnak tűnik. Mégsem az, hiszen a legtöbb kőzet tartalmaz kisebb-nagyobb mértékben radioaktív anyagokat (pl. tóriumot, uránt). A kibányászott szenek radioaktív tartalma nem nagy, gyakorlatilag elhanyagolható. Tekintettel azonban arra, hogy a szénerőművek üzemanyag-fogyasztása, mint láttuk, mintegy 10-20 milliószorosa az azonos teljesítményű atomerőművek uránfogyasztásának, és különösen mert az atomerőműben keletkező radioaktív anyagok többsége nem kerül a környezetbe, a szénerőműből viszont igen, ez az arány nem is olyan meglepő."
-
azbest
félisten
válasz
Depression #2 üzenetére
Semmit. A transmeta kapcsán már korábban kiderült, hogy a szoftveres emulációhoz nem kellenek azok az x86 / amd-64 licenszek, amelyeket nem adnak el semelyik cégnek sem. Lényegében az egész mostani x86/a64 procigyártás jogilag van lekorlátozva. A via licenszével próbálkoznak időnként a tajvani vagy kínai cégek, de hát az harmatos.
Egyébként az arm-os x86/a64 amulációnál nem is a felhasználói programok szerintem a legnagyobb kérdés. Képes a drivereknek is emulálni? Vagy azok túl hardverfüggőek? Csak mert az armos gépeknél jelenleg elég probléma, hogy hiába dugsz be mundjuk usb-be bármit, amire nincs megírva a driver armos változata, az nem fog működni.
-
válasz
#06658560 #78 üzenetére
A valóság az, hogy nem ezt írtad - te nem a benzineshez viszonyítottad a mai elektromos autókat, hanem a 30 éve "nemlétező"* elektromosokhoz és állítottad, hogy nincs fejlődés (*amennyiben szerinted 30 évvel ezelőtt létezett kereskedelmi forgalomban megvásárolható, sorozatgyártott elektromos autó: kérnék linket gyártóra és típusra! a bérelhető GM izét nem ér felhozni, hiszen az kvázi nem létezett! de egyébként ez a lényegtelenebb ága a vitának... ahogyan a pulit sem tekintem létező választásnak, ne komolytalankodjunk már
).
Fizessek jövedéki adót az ÁLTALAM termelt és ÁLTALAM elhasznált elektromos áramra?
Mi lenne a jogalap? (ennyi erővel, ha a benzinesekre ráraknának co2 adót, havi 2 milliót, akkor meg az nem érné meg)
Párszáz kiló nem oszt, nem szoroz az 1200-1500kg felett. Az elektromos hajtás "elviszi".
Télen nem megy az elektromos autó? Jó, értem, nem érsz le Pécsre tankolás nélkül a 300km hatótávú autóddal hidegben... ez ilyen általános megállapításként értelmetlen. Ha meg kiemeled, hogy bizonyos esetekben, akkor arra csak legyintek: igen, bizonyos esetekre nem jó az elektromos autó, és?A hosszabb töltés 15-30 percet jelent és akkor van rá szükséged, ha autopályázol/messzebb mész. Ez tényleg vállalhatatlan kompromisszum egy 2-3-4 órás út esetén?
"Ahogy az átlagos embernek a mai felhasználási igényeihez is maximum második autónak jók." - ez persze ordas csúsztatás
az átlagos autós átlagosan megy kemény 50-80km-t naponta.
(#82) apatyas
"- de a villanyhálózat sincs felkészülve ezekre a terhelésszintekre."az olajipar sem állt készen 1920-ban a mai autószámra
-
#54625216
törölt tag
Ezzel csak az a gond, hogy az MS legnagyobb előnye pont a visszafele kompatibilitás.
Az Apple a zárt platformjának köszönhetően pl. megteheti, hogy egyszerűen elvágja a 32 bites kódok támogatását, aztán vagy mindenki átáll 64 bitre, vagy kivonul a platformról, a user meg vagy elfogadja, hogy x szoftver nem fut többet a gépén vagy nem frissít OS-t.
Az MS viszont nem csinálhat ilyet és az ARM-os próbálkozásaik relatív sikertelensége is azt bizonyítja, hogy egy Windows-os géptől a userek elvárják, hogy minden fusson rajta, amit valaha is Windowsra írtak.
Az emuláció természetesen csak átmeneti megoldás és akinek van esze és foglalkozik a szoftverével, az úgyis kiadja a natív verziót, de ez amolyan tyúk-tojás probléma: amíg nem futnak a szoftverek, addig nem terjed a platform, amíg nem terjed a platform, addig nem éri meg natívan feljeszteni rá. Az emuláció ezt segíti áthidalni. Az ARM-os Windows esetében inkább az emuláció minősége lesz a fő kérdés: ha futnak ugyan a szoftverek, de használhatatlanul belassulnak, akkor kb. nem ér semmit majd az egész, de ha elfogadható sebességet sikerül kipréselni az ARM-ból, akkor sikeres lehet a projekt. -
Sanya
nagyúr
pontosan így van. Vagy mégsem?
"Néhány évtizeddel ezelőtt a benzinmotorok a legjobb esetben 20-25 százalékos hatásfokkal rendelkeztek, öngyulladós társaik pedig legfeljebb 25-30 százalékos értékekkel büszkélkedhettek. Az azóta eltelt időkben mindkét motortípus hatalmas fejlődésen ment keresztül, így ma már nem ritkák azon erőforrások, melyek termikus hatásfoka eléri a 40-42 százalékot."erőművek:
[link]
A turbina pontosabban a kondenzációs turbina, átalakítási hatásfoka csak 30-40 % közötti. A generátor viszont igen jó 95-97 %-os hatásfokkal alakítja át a mechanikai energiát, villamos energiává.tehát nagyjából egál. a transzformátorok energiaveszteségét, az akkuk melegedéséből származó veszteséget ne keverjük bele.
Egyebekben a reklámokban lévő maszlagot erős kritikákkal illessük.
Emellett az ukrán szénerőmű távhője ha engem nem is melegít, legalább a kocsim maradványhője melegíthet az utam során télen. -
Keem1
veterán
Szerintem nem az elmulációban van a jövő, hanem a platformfüggetlen programok fejlesztésében, automatikusan skálázható, a reszponzív weboldalakhoz hasonló GUI-val.
A Microsoft is már tett lépéseket erre a .Net Core-ral.
Egy app mindenek felett (minden platform felett) - persze nem mobil felülettel desktop nézetben is, mint az új asztali webes Facebook.
És igen, igy frissíteni, fejleszteni kellene a korábban csak egy platformra írt programokat, a jövőből mindenkinek ki kell vennie a részét. Az a program, amelyet nem fejlesztenek, nem írnak át erre, az egyszerűen nem érdemli meg, hogy bárki is használja 🤷♂️ -
ricsi99
addikt
" az otthoni napelemes töltésről annyit, hogy otthon van-e a kocsi nappal, miután bement vele az ember dolgozni? Nohát, hüm-hüm. A városban meg nincs akkora szabad fajlagos felület."
a kecó visszatermel a hálózatba...
"de a villanyhálózat sincs felkészülve ezekre a terhelésszintekre"
majd megcsinálják ha kell
" az a kocsi a legkörnyezetbarátabb, amit nem kellett előállítani. ! Akkor vagyok a legkörnyezetbarátabb, ha veszek valami használt cumót a bezúzása előtt, ami azért mégsem okádja a füstöt. Más kérdés, hogy nem éri meg, mert mindent folyton cserélni kell már benne."
olajcsere ,miegyéb meg még jót is tesz a környezetnek....
"- végre valaki megemlítette, hogy a szénerőműveknek van radioaktív kibocsátása, hurrá, terjed az információ: hozzáteszem: az atomerőműveknek ahhoz képest elhanyagolható."
5g meg a koronavírust.... ezt ki találhatta ki?
"- a robbanómotorok vezérléséről annyi igaz, hogy a jeleket át kell alakítani mechanikai hatásokká ahhoz, hogy érvényesüljenek (szelep, üa/olaj pumpa, ilyesmikre gondolok), míg a villanymotornál nem kell. Meg egy jópár mozgó alkatrésztől meg lehet szabadulni."
ezt süsd el a szerelődnél amikor szervíyre viszed a kocsid... mély tisztelettel fog rád nézni és sosem felejt el...
"- az ilyen kapacitású akkupakkok tömeges termelésétől mentsen meg minket a Jóisten. A motort be lehet olvasztani, de az akkuk esetében számomra ez még igencsak kérdéses, hogy mi lesz vele miután tönkrement."
Egyben beolvasztani a motort? Hm.. jó cucc lesz belőle...és mivel?
Ha meg szét kell szedni akkor gondolom az aku-pakkokat is lehetséges...
gondolom 100% -ig tisztában vagy ,hogyan néz ez ki belülről és hogyan kell felújítani/megsemmisiteni. -
ricsi99
addikt
sry
-
apatyas
Korrektor
Az igen, az meg nem, hogy az erőműnek magasabb a hatásfoka. Meg távhőként is hasznosítható ami még mindig megmarad, már azokon a vidékeken, ahol ilyesmire szükség van.
Többi témához:
- az otthoni napelemes töltésről annyit, hogy otthon van-e a kocsi nappal, miután bement vele az ember dolgozni? Nohát, hüm-hüm. A városban meg nincs akkora szabad fajlagos felület.
- de a villanyhálózat sincs felkészülve ezekre a terhelésszintekre.
- az a kocsi a legkörnyezetbarátabb, amit nem kellett előállítani. ! Akkor vagyok a legkörnyezetbarátabb, ha veszek valami használt cumót a bezúzása előtt, ami azért mégsem okádja a füstöt. Más kérdés, hogy nem éri meg, mert mindent folyton cserélni kell már benne.
- végre valaki megemlítette, hogy a szénerőműveknek van radioaktív kibocsátása, hurrá, terjed az információ: hozzáteszem: az atomerőműveknek ahhoz képest elhanyagolható.
- a robbanómotorok vezérléséről annyi igaz, hogy a jeleket át kell alakítani mechanikai hatásokká ahhoz, hogy érvényesüljenek (szelep, üa/olaj pumpa, ilyesmikre gondolok), míg a villanymotornál nem kell. Meg egy jópár mozgó alkatrésztől meg lehet szabadulni.
- az ilyen kapacitású akkupakkok tömeges termelésétől mentsen meg minket a Jóisten. A motort be lehet olvasztani, de az akkuk esetében számomra ez még igencsak kérdéses, hogy mi lesz vele miután tönkrement.Szóval összességében, ha valahogy máshogy meg lehetne oldani a villanykocsik energiatárolását, örülnék neki.
On: éljen az ARM.. lesz hardveres támogatása az emulálásnak?
-
hunluki
senior tag
Az oké, de az esetben ha mondjuk egy másik baleset történik ami nem kiszámítható, pl elszabadul egy kamion ami alá becsúszva a sofőr lesz fejetlenítve vagy elrántva egy másik autóval csattansz frontálisan akkor mi van?
Nem teóriagyártás, valós problémák, a balesetet pont azért hívják balesetnek mert nem kiszámíthatóak. Én nagyon szeretném ha eljönne az önvezetés ahogy az előző kommentemben is írtam, de egyelőre ezeken rugóznak a jogi majmok hogy na akkor hogyan is legyen és sajnos a jogi majmokon fog múlni mert amíg a technika folyamatosan fejlődik addig ők nem.
És légyszi ezt a mari néni szintű stílust ne itt, én se így írtam.
-
ricsi99
addikt
Tévedsz... az ember reflexből úgy dönt ,hogy neki ne essen baja.
Egy gép most is úgy vezet ,ahogy a forgalom engedi+ ahogy a szabályok.
Ha meg belép elé valaki akkor meg így járt.
Ha meg meghibásodik akkor meg az van... nem kell teóriákat gyártani.
Mi lenne ha... ha Mari néni sárga lenne és csilingelne? -
hunluki
senior tag
válasz
#06658560 #77 üzenetére
A ne üssön el senkit ebben az esetben nem opció, pont ez a sztori lényege hogy nem tudsz választani, pl csúszik az autó és ha korrigálsz x-et ütsz el, ha hagyod úgy ahogy van akkor y-t, kettő között pedig mindkettőt és a "kisebbik rosszat" kell választanod ami jelen esetben nyilván értelmezés kérdése. Ha ember dönt akkor van kire fogni, ha gép akkor kérdés hogy a programozó, a szoftver, a biztosító, a sofőr aki nem avatkozott közbe holott pittyegett a gép ha a jövőben egyáltalán képes lesz beavatkozni.
Én is nagy pártolója vagyok az önvezetésnek, sőt álmaimban a car sharing úgy nézne ki hogy appon beírom hogy hova akarok megérkezni és mikorra, mennyi csomaggal, hány fővel és kész, pittyenjen a telefonom ha itt van és számlázzon szépen használat alapján.
De ez a rendszer ugyanakkor működjön úgy hogy a kisboltba levigyen vagy akár nyaralni is, lehetnének rá különböző előfizetések (pl melóba ingázós "bérlet"), lenne ebben bőven fantázia. -
#06658560
törölt tag
"ellenben, ha az elmúlt 6 évet nézem, már nem igaz amit írtál
egyre olcsóbb modellek vannak
egyre kisebbek/könnyebbek
egyre kevésbé tart "sokáig" a töltés
... ebből arra következtetek, ha lettek volna 30 éve elektromos autók a kereskedelmi forgalomban, méginkább nem lenne realitása annak, amit írsz."Ezzel szemben a valóság még mindig az, hogy még mindig drágább sokkal az elektromos autó előállítása a belsőégésű motorosnál, igen sokáig tart, mire be tudja hozni az árát, ha tudsz otthon tölteni, vagy ingyen, amint arra is ugrik a jövedéki adó, máris nem lesz megtérülő az életben, még mindig kurva nehéz az akkupakk a vele azonos energiamennyiséget tároló benzinhez képest, még mindig probléma a téli energiatárolás az akkukban, még mindig nagyságrendekkel tovább tart ugyanazt a hatótávot beletölteni egy elektromos autóba, mint benzinesbe. 500km-t benzinesbe öt perc alatt fizetéssel letud az ember, elektromos esetén ez még vágyálom se.
És ha ne adj isten tájékozott lennél az autóiparral kapcsolatban, akkor nem írnál le olyat, hogy nem voltak harminc éve elektromos autók. voltak, kibaszott szarok, autónak használhatatlanok. Ahogy az átlagos embernek a mai felhasználási igényeihez is maximum második autónak jók.
#73 Sanya. Nem mindegy. Mert well-to-wheel hatásfokban nagyon sokat számít. A szállítás, töltés, tárolás vesztesége nagyon nagy az elektromos járművek esetében, a belsőégésűekhez viszonyítva. plusz az erőművi hatásfok minden elektromos fogyasztónk esetében számít, és azért nem mindegy pl. klimatizálásra, szórakozásra mennyi energiát használunk el. -
#06658560
törölt tag
-
cog777
senior tag
Esetleg abban lehet kulonbseg hogy a benzines az ember pofajaba pofog, szu"ro"k hatasfoka pedig olyan amilyen.
Talan a jobb eromuvek eseten hatekonyabban, koncentraltan, kevesebb helyen, lehet kiszurni a kibocsajott artalmas gazokat.
Nem neztem utana, de ebben lehet kulonbseg. -
hunluki
senior tag
válasz
#06658560 #71 üzenetére
Lehet, de akkor te hogy programoznád az önvezető AI-t ebben az esetben?
Én megvallom az őszintét (nem leszek népszerű a véleményemmel) az idősebbeket vinném el az AI helyében, nem termelnek már, a társadalomnak csak plusz nyűg a nyugdíjas. Nyilván ha az én idősebb ismerősömet/rokonomat vinné el nem lennék ennyire meggyőzve erről, de per pillanat a racionalitás ezt diktálja.
-
válasz
#06658560 #36 üzenetére
30 éve kvázi nem létezett elektromos autó, így kíváncsi lennék, mit mivel hasonlítasz...
ellenben, ha az elmúlt 6 évet nézem, már nem igaz amit írtál
egyre olcsóbb modellek vannak
egyre kisebbek/könnyebbek
egyre kevésbé tart "sokáig" a töltés
... ebből arra következtetek, ha lettek volna 30 éve elektromos autók a kereskedelmi forgalomban, méginkább nem lenne realitása annak, amit írsz.(#49) Sanya nyilván keveset mozogsz Budapesten, más nagyvárosban, ezért vennéd a végére az autók környezetbarátabbá tételét
nos, itt ez kellene legyen a prio1.
akinek van napeleme, az már most is tudja zölden tankolni az elektromos autóját. mármint nagyrészt/általában. és abban a pillanatban kevesebb ukrán áram kell...
-
lory256
csendes tag
Kicsitt maskepp nezve a nagyobb akkus 400km hatotavu elektromos auto alig visz magaval 5 liter benzinnek megfelelo energiat hogy teljesitse azt a tavot, tehat akarmilyen is legyen az az energia mix, sokkal kevesbe szennyezo mert eleve kevesebb energiaval megy 100kmt mint a belso egesu. Plusz ugye az olajfinomitasnal is amennyi energia kell 8 liter benzin finomitasahoz azzal egy elektromos elmegy 100kmt, plusz volt olyan meres is, hgoy a vilag aram fogyasztasanak harmadaert az olajfinomitok felelnek.
-
#06658560
törölt tag
válasz
#54625216 #68 üzenetére
"A benzines motor soha az életben nem fog ezredmásodperceken belül reagálni a számítógép utasításaira."
Az elefánt nagy, a krokodil zöld. mi köze van egyiknek a másikhoz? És ugyan miért kéne ezredmásodpercenként vezérelni? Valamint az elektromotornak is van perdülete, ami miatt az sem fog reagálni ezredmásodperc alatt. Nem kéne ezt erőltetned. -
#54625216
törölt tag
válasz
#06658560 #63 üzenetére
"Mivel jelenleg is kizárólag számítógéppel vezéreljük a motorokat, így nem nehezebb."
Hát ugye ez attól függ, hogy mit nevezünk vezérlésnek. A benzines motor soha az életben nem fog ezredmásodperceken belül reagálni a számítógép utasításaira.
"Ez már most megvan, mégsem engedélyezték még."
Ahogy feljebb már írtam, a biztonsági öv kötelezővé tételét is 10 év ellenlobbizás után vezették be, pedig már az első naptól egyértelművé vált, hogy életek tízezreit mentheti meg. Ettől függetlenül idővel bevezették és ez az önvezető autókkal is így lesz.
-
sb
veterán
Utóbbira is alakulnak már a megoldások.
A többi egy kiemelt pillanatkép ami vagy igaz vagy nem. Nyilván nincs infrastruktúra, ahogy megújuló termelés, de tulajdonképpen valamirevaló többcélú elektromos autó is alig akad az 1-2 kivételtől eltekintve. Ettől még a többi is jó lehet részleges célokra... ahogy a másik oldal sem ennyire egyértelműen pozitív.De a lényeg épp az lett volna, hogy lássuk be: ezektől tök függetlenül tyúk-tojás kérdése. Egyik sem lesz a másik nélkül és mindkettőre szükség van/lenne egyszerre. De ez épp ezért nem fog mennyi egyszerre, amíg nem terjed nem lesz sem autó, sem megújuló - ehhez a felhasználáshoz erősen illesztett - termelés, sem infrastruktúra. Ahogy te sem veszed meg amíg ez nincs. Így egyik napról a másikra ez nem fog menni, csak fokozatosan.
Ezt muszáj elfogadni szvsz és kár mutogatni bármelyik oldalra. -
Sanya
nagyúr
Ha az áramelőállítás környezettudatos lesz, majd akkor veszek elektromos autót. Egyébként jelenleg a hibrid autók sokkal-de sokkal járhatóbb utat képviselnek.
Nincs benne nagy akkupakk, hosszú távra nem kell másik autót fenntartani, nem kell félni, hogy a 200 kilométerre eladott kocsivel nem lehet 200 kilometert menni és megáll emiatt alattad, városban tökéletes, hidegben is, rövid távra, autópályán, országúton, stb. Erre a tisztán elektromos autó nem képes. Ha meg véletlen a végét járja a kocsim, akkor szétbontható, újrahasznosítható. Ami meg a napelemekről és a szélerőművekről nem mondható el. -
#06658560
törölt tag
válasz
#54625216 #54 üzenetére
Mivel jelenleg is kizárólag számítógéppel vezéreljük a motorokat, így nem nehezebb.
Nagyon nem vagy képben a jelek szerint.
"Csak idő kérdése, hogy mikor vezetik be. Ha az önvezető autók biztonsága átlagban meghaladja a manuális vezetés biztonságát, értsd: ugyanannyi kilométeren átlagosan kevesebb balesetet okoznak az önvezető autók, mint az emberek, akkor engedélyezik, mert javulni fognak a baleseti statisztikák."
Ez már most megvan, mégsem engedélyezték még. -
hunluki
senior tag
válasz
#54625216 #58 üzenetére
"Még egyszer leírom: aki elektromos autót vesz, az nem környezettudatosság miatt veszi, hanem mert jobban bejön neki a másfajta vezetési élmény, hogy olcsóbb a fenntartása, hogy otthon is tudja tölteni így nem kell benzinkútra járnia (városi autókázásnál nem fogy ki belőle a delej, mire este hazaér) és így tovább."
+1, bár én hatótávnövelős villanyt vettem (ampera). Kvázi ingyen járok dolgozni (oda vissza pont kijön télen és bent ingyenes a töltés, de otthon se nagy kunszt rádugni madzagra), illetve frankó hogy van nyomaték nulláról (meg lehet ám lepni a nagy sokliteres suvokat
) . Na meg nem kopik szét ha hidegen rövid távra használom (gyereket hurcolni, bevásárlás, átugrani rokonokhoz v akárhova a közelbe).
Ha meg nyaralni megyek pályán bepöccintem a generátort és elkortyolgat 6 litert 100-on pályatempóval. Ó tényleg, jön a hideg, lassan tankolni is kéne idén
(nem az én képem de lassan nekem is jön hasonló)
-
sb
veterán
Az nv-nek bármire jó az arm.
Szerverben viheti a gyorsítók mellé cpu-nak, teljes ökoszisztémát építve.
(Mehetne cpu-only szerverekbe is, ide ugye épp most próbálna felnőni az arm, de még nullán állnak kb. Nyilván nekik jobban feküdne a gyorsítós piac.)
Ott figyel az autós designokban mint fő cpu.
Ha átbillen a desktop piac akkor oda is komplett rendszerük van nv gpu-val. Nyilván az arm térhódítás a az általános gyorsítók használatát is meglökné mellékesen.És mindezek mellett van az arm jelenleg is jól ketyegő, bejáratott ultramobil szerepe... Ezen az egy lábon is elég stabil egyeduralkodó az arm. A többi még csak most jöhet hozzá.
-
SzuAt
csendes tag
A bizotsító, mint mindig.
Akivel a gyártó szerzödik.
Hallottam megtörtént eseteket.
Kis magyar biztosító cég, ügyfél karambol Hollandiába, haláláig lehet fizetni a nem kevés pénzt, mert fizikailag alkalmatlan lett a munkára a vétlen hollandus és egy nagyon speckó területen dolgozott (olaj kut). Ugrott a prémium, meg minden mert évi 100e euro a nyugdíjig. -
#54625216
törölt tag
Még egyszer leírom: aki elektromos autót vesz, az nem környezettudatosság miatt veszi, hanem mert jobban bejön neki a másfajta vezetési élmény, hogy olcsóbb a fenntartása, hogy otthon is tudja tölteni így nem kell benzinkútra járnia (városi autókázásnál nem fogy ki belőle a delej, mire este hazaér) és így tovább.
Hogy Te személyesen vegyél-e, azt majd eldöntöd magad, nincs kényszer.
"Jogi akadálya van annak, ha ütközöl és megsérül valaki, ki lesz a hibás? Ha hibás a kocsi és te meghalsz, akkor ki fog fizetni?"
Csak idő kérdése, hogy mikor vezetik be. Ha az önvezető autók biztonsága átlagban meghaladja a manuális vezetés biztonságát, értsd: ugyanannyi kilométeren átlagosan kevesebb balesetet okoznak az önvezető autók, mint az emberek, akkor engedélyezik, mert javulni fognak a baleseti statisztikák.
A ki a hibás kérdést pedig le fogják játszani a jogászok és a politikusok, a repülőgépek robotpilóta rendszerének is megvan a jogi lefedettsége, az önvezető autókénak is meg lesz. -
Sanya
nagyúr
válasz
#54625216 #54 üzenetére
A benzines motort is elektromos rendszer vezérli már vagy 30 éve. A golfommal ha beállok valaki mögé a beállított távolságon követi, gyorsít lassít. Nem ezzel van a probléma. Ha kellene tudna kanyarodni is.
Mikor mehet, mikor nem, ez mindenkinek a nyűgje.Igazi önvezető rendszer a teslában sem lesz. Jogi akadálya van annak, ha ütközöl és megsérül valaki, ki lesz a hibás? Ha hibás a kocsi és te meghalsz, akkor ki fog fizetni?
-
#54625216
törölt tag
válasz
#06658560 #53 üzenetére
"Semmivel nem nehezebb megoldani belsőégésű motorral az önvezetést, lásd jelenleg is olyanokon zajlanak a tesztek."
Pontosabban olyanokon is zajlanak tesztek.
Egyébként meg nehezebb, mert nyilván könnyebb egy elektromos motort számítógéppel vezérelni, mint egy benzinest."Speciel pont Audiban van a legfejlettebb önvezető rendszer. Csak jogi akadálya van, hogy nem lehet használni."
Én készséggel elhiszem, de a hozzászólás, amire reagáltam ennek pont az ellenkezőjéről linkelt cikket, így szerintem vele vitasd meg.
-
#06658560
törölt tag
-
Sanya
nagyúr
válasz
#54625216 #50 üzenetére
"Ha tehát a kocsik elektromosak és az energiatermelés átáll megújulóra, akkor az elektromos kocsik is megújulóval mennek, míg a benzines kocsik továbbra is benzinesek maradnak."
Ez az elképzelés igaz, de nem megvalósult koránt sem, sőt.
Emellett egy távoli jövőben megvalósuló környezetbarát működés miatt az elektromos autók jelenleg nem környezetbarátak.
-
#54625216
törölt tag
"Ellenben fel lehet tölteni a kocsidat károsan termelő szénerőműből származó árammal, attól még nem lesz zöld. "
Hogy az elektromos kocsimat honnan származó árammal töltöm fel, az az adott ország energiapolitikáján múlik. A benzinüzemű kocsimat meg csak benzinnel tudom feltölteni.
Ha tehát a kocsik elektromosak és az energiatermelés átáll megújulóra, akkor az elektromos kocsik is megújulóval mennek, míg a benzines kocsik továbbra is benzinesek maradnak."Emellett a biomassza is "zöld", megújuló energia, egyáltalán nem környezetbarát (attól, még hogy a sötétzöldek így hiszik, még nem az)."
Még egyszer: senki sem foglalta törvénybe, hogy a megújuló energia x%-át kötelezően biomasszából kell előállítani. (Hogy egyébként a sötétzöldek mit hadoválnak, az teljesen irreleváns.)
"Ez az állítás egy hazugság. "
Talán az autók seggéből nem dől a szmog? De. Mitől lenne akkor hazugság?
Csak mert az erőművek jobban szennyeznek még nem lesz az olaj égetés kevésbé környezetszennyező.
És ugye egy erőművet le lehet állítani és más módon termelni az áramot, kocsik százmillióit viszont nem lehet egyik napról a másikra kivonni a forgalomból, ezért kell idejében fokozatosan átállni elektromos meghajtásra."AZért 5-10 millió forint egy akkupakkért egy vicc."
Az elektromos kocsiknak pedig nem a környezetvédelem az elsődleges előnyük.
-
Sanya
nagyúr
válasz
#54625216 #47 üzenetére
Ellenben fel lehet tölteni a kocsidat károsan termelő szénerőműből származó árammal, attól még nem lesz zöld.
Emellett a biomassza is "zöld", megújuló energia, egyáltalán nem környezetbarát (attól, még hogy a sötétzöldek így hiszik, még nem az)."Nem az a kérdés, hogy jelen pillanatban hány százalék az EU-ban a megújuló energia, hanem hogy miként lehet a károsanyag kibocsátást akár közép távon is csökkenteni.
Ehhez pedig az egyik kritikus lépés, hogy az autók seggéből ne dőljön a szmog."
Ez az állítás egy hazugság. A legtöbb károsanyag kibocsátást eddig az erőművek és a tüzelés adja ( jártál már nógrádban a fűzési szezon kezdetekor este? meg fogsz fulladni, mert mindenki a szemetet égeti akkor).Én értem, hogy benyaltad a reklámot, de kérlek gondolkozz reálisan.
Véleményem szerint az első lenne az erőművek helyrepakolása, a fűtés és a házak szigetelésének megoldása ( ezek jelenleg is zajlanak, jelenleg szabályozott, hogy milyen házat lehet építeni), és ha már zöld az ára, meg van is elég, akkor utána a kocsik. AZért 5-10 millió forint egy akkupakkért egy vicc.
-
turbulencia8
őstag
Ez az egész csak a Surface X tabletet érinti egyelőre, nem?
-
#54625216
törölt tag
Nem az a kérdés, hogy jelen pillanatban hány százalék az EU-ban a megújuló energia, hanem hogy miként lehet a károsanyag kibocsátást akár közép távon is csökkenteni.
Ehhez pedig az egyik kritikus lépés, hogy az autók seggéből ne dőljön a szmog.Ha eladnak mondjuk 10 millió elektromos autót, majd az azokhoz szükséges elektromos energia 50%-át átállítják megújulóra, akkor abban a pillanatban 5 millió autó áll át megújuló energiára.
Ezzel szemben ha eladanak 10 millió bezinüzemű autót, akkor hiába növelik az EU-ban a megújuló energia arányát, attól még az a 10 millió kocsi továbbra is olajat fog égetni.Egyébként meg a biomassza milyen formában tartozik a tárgyhoz? Senki sem foglalta törvénybe, hogy a megújuló energia x%-át kötelezően biomasszából kell előállítani.
-
arn
félisten
Az altalanos reszenek manapsag nem is nagyon kell durvanak lenni, a kozeljovoben a kiegeszito procik vegzik a munka jelentos reszet. A proci meg majd arra kell, hogy futtassa az ost es menedzselje a folyamatokat. A masik oldalon meg sokkal kevesebb a megkotottseg, konnyebb lesz architekturalisan elobbre lepkedni.
-
#54625216
törölt tag
Attól, hogy az Audi nem készít önvezető autót még lesznek önvezető autók.
Majd ha nem lehet eladni autót önvezetés nélkül, akkor vagy ők is ráálnak, vagy nem lesz Audi. (Vagy ha lesz is csak azért, mert a nevet megvásárolta egy kínai EV gyártó.)#41 Sanya
Jah így már minden más, hiszen a világ nagy autógyártói mind a magyar energiapolitikát veszik alapul a stratégiai döntéseikkor ... -
-
#54625216
törölt tag
A Surface sorozat legfontosabb piaci előnye a Windows kompatibilitás, minden más szempontból van könnyebb, gyorsabb vagy olcsóbb (illetve ezek valamilyen kombinációja) versenytársa.
Csakhogy valódi Windows kompatibilitás AMD64 támogatás nélkül ma már nincs, így az MS jelenleg két rossz közül választhat:1. Intel-el szereli a Surface-t és kap egy kompromisszumos hardvert gyenge teljesítménnyel és rossz üzemidővel, cserébe full windows kompatibilis
2. ARM procit használ és lemond a teljes kompatibilitásról (azaz a Surface előnyéről)Ha viszont sikerül elfogadható AMD64 emulációt építeni az ARM-os Windowsba, azzal áthidalhatja ezt a problémát, és lehet olyan ARM-os Surface, amin az összes Windows szoftver futtatható.
Természetesen teljesítményben ez is kompromisszumos megoldás lesz, de a potenciális Surface felhasználók nem is várnak desktop sebességet egy tablet-laptop hibridtől, de azt igen, hogy natív teljesítményben, üzemidőben, stb. versenyképes legyen a többi ARM-os konkurenciával. -
arn
félisten
fogadni mernek, hogy az nv ra fog allni erre a vonalra is. nem kell keveset fogyasztania, oket az erdekli, hogy sokan hasznaljak, a tobbit meg fogjak oldani, ha mashogy nem, cloud szinten. az armos proci lesz a hid a gpuhoz.
bar nekem meggyozodesem, hogy az nvnak a szerveroldal miatt fontos az arm, az sokkal kevesbe platformfuggo.
-
Armagedown
őstag
Új rekordok fognak születni az Aida64 benchmarkjaiban
-
ricsi99
addikt
Teljesen logikus ez a lépés.
Nagyon el van terjedve ez a windows +tablet kombináció...
Rengeteg "laptop"-nak csúfolt cuccba is ott figyel egy tenyérnyi panelra felzsufolt armos cucc és kész.
Cserében fél kiló az egész , 4-6 órát megy , nem is melegszik /zúg annyira és fulhd-ban lehet rajta nézni a Bayer-show-t...
Sebesség itt sokadrendű... csak menjen rajta minden például akadozik rajta a legfrissebb facebook video ,mert egy kodex x64-es akkor már gáz van.... -
Dißnäëß
nagyúr
Fasza. Szóval lesz Foobar2000 a Raspbian-ra.
YESSSSS. -
fogtunder
nagyúr
Az Nvidia jó ideje kiszállt már az ultramobil vonalról, viszont az új projektjeikhez, mint az autókba szerelt nagyteljesítményű feldolgozókhoz jó lenne nekik valaki, aki tervez dedikált magokat. Illetve ezzel most talán az asztali vonalra is be tudnak egyszer törni, de szerintem a licenszelős modell is marad, túl sok pénz van abból, hogy beszántsák, senkinek nem lenne érdeke, eleve azért csinálják így, mert gazdaságosabb, mint maga a chipgyártás.
-
direwolf
őstag
Mármint hogy hosszú távon egy esx szerű virtuál host kernel lesz az oprendszer alapja? Ahhoz azért nagyon erős hw kell, az meg nem alacsony fogyasztású. Mobil/ultramobil környezetben a natív megoldásokat nem gondolom, hogy le lehet váltani amíg nem 5-10 szereződik az akkuk energiasűrűsége. +a hőtermelést se egyszerű kordában tartani virtualizált platformon
-
kurta9999
tag
Láttam egy blogpostban a Microsoft oldalán, hogy a Linuxra meg akarjak csinálni a GUI-t is, most meg ez a hír. Érdekes úton megy a Microsoft, régebben ezeket el sem hittem volna.
-
GeryFlash
veterán
válasz
aprokaroka87 #11 üzenetére
1,5TFLOPS fog tudni az 875. Ebbol kiadnak nagyobb fogyasztasu varianst 3Ghz+ es 2TFLOPS-szal az mire nem eleg meg emulalas mellett is?
-
spect80
senior tag
válasz
aprokaroka87 #11 üzenetére
A Ferrari is baromi erős kocsikat gyárt, de lehet egy métert se tudna megtenni a szántásban egy forgókapás magágykészítővel. Egyszerüen nem arra találták ki
-
direwolf
őstag
És ennek mi értelme? Jobb lesz a fogyasztás, mint egy extra alacsony fogyasztású x86 (izé amd64) architektúrán natívan futtatott oprendszeré? Ugyan már... megint csak egy techdemó...
-
aprokaroka87
nagyúr
Én nem értek hozzá, de ha jól nézem a dolgokat, akkor a Qualcomm nak se ártana valami " über brutál " megb**** Soc-t lerakni hozzá :)
Mert ha jól nézem akkor a Snapdragon 8cx gen 2 Cortex a76 és Cortex 55-re épül.
Cortex a55-t azt nem tudják jelenleg váltani.
De azért jövöre már lehet nem ártana meglépni a az a78-at, vagy az X1-es arm-et.Nyilván nincs gond a Cortex a76-al sem, Android esetén, de kelenne valami igazán ütős hardver ehhez a dologhoz.
Mert az emulálás soha sem lesz natív dolog :)
-
arn
félisten
-
fogtunder
nagyúr
sehol, csak muszáj belekeverni őket is, mert ott éppen folyik az ARM-ra váltás, közben a MS már régebb óta dolgozik ezen (bár tény, hogy valszeg Cupertinoban se 1 éve döntöttek erről)
ahol az ő relevanciájukat látom, az az, hogy ők most kitaposhatnak egy utat az asztali ARM processzoroknak és ha Win alatt is lesz támogatás, akkor talán más gyártók (ugye az Nvidia most készül megvenni az ARM-et) is beléphetnek a piacra.
-
spect80
senior tag
Biztos villámgyors lesz. Mit fog futtatni, autocad-et?
-
Z_A_P
addikt
de esélyes, hogy hasonló különbségeket jelent majd az AMD64 emulálása, mint az x86-é.
Es ez mekkora? -
Depression
veterán
És az AMD mit szól hozzá?
-
GeryFlash
veterán
Csak egy Apple kellett hozza es jee rogton meg tudtak oldani. Hasonloan mint az autoiparban a Tesla, rogton hogy elharultak az 20-30 eve mozdithatatlan akadalyok a gyartoknal az elektromos autok gyartasanal.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A Microsoft novemberben teszi elérhetővé a rendszert a Windows Insider Program résztvevőinek.
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i7 4790K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- LG 34WQ75X-B - 34" Ívelt IPS Panel - 3440x1440 2K QHD - 60Hz 5ms - FreeSync - USB Type-C 90W
- DELL PowerEdge R730xd 12LFF 48TB+400GB rack szerver - 2xE5-2680v3,128GB RAM,2x10G NET,H730p RAID
- LG 45GR65DC-B - 45" Ívelt 1500R / 5120x1440 / 200Hz 1ms / Adaptive Sync / AMD FreeSync / HDR 600
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest