Hirdetés

2019. augusztus 25., vasárnap

Hozzászólások

(#1) Carlos Padre


Carlos Padre
(addikt)

"a natív minőséghez hasonló képet lehet előállítani, de úgy, hogy a hardver a natív minőségű programfuttatáshoz képest kevesebb számítást fog elvégezni. Magát az eljárást először az NVIDIA mutatta be"

Meglepődtünk Vincent? :D

Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.

(#2) Duck663


Duck663
(aktív tag)

Az összehasonlító képek alapján én ezt az eljárást, köszönöm szépen, de NEM szeretném látni!

NAVIgre, ez már valami! :) Igen, Win7-et használok, hogy ez büntetés lenne? Nem nagyobb, mint a Win10 önmagában.

(#3) Duracellm... válasza Duck663 (#2) üzenetére


Duracellm...
(veterán)

A durva elmsódás és a világító pixelek, hibák zavarnak?! :DDD De Hozza az FPS-t! ;]

(#4) Predatorr


Predatorr
(junior tag)

Nem tudom, hogy sikerült a címbe 2 magyar szót is beletenni, de ezek után a többit inkább kihagytam. Ha ennyire megy a fordítás, inkább olvasom eredetiben, úgy nem zavaróak az idegen (magyar) kifejezések. :(

"Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."

(#5) persil válasza Predatorr (#4) üzenetére


persil
(addikt)

Mi a problémád a címmel? A variable rate shading egy eljárás, ezt így hívják a volkswagen-t sem hívod népautónak.
A 3dMark szintén zenész, az a program neve. Teljesen jó a cím - amennyiben korábban nem volt más, valami igazi blődség, mert az esetben mea culpa - így, ahogy van.

Egyébként fura, de nekem így hibákkal együtt is jobban tetszik a második kép... :D
Egyébként ez kb megint olyan, hogy mozgás közben(tehát, mikor aktívan játszol) nincs az az Isten, hogy valaki kiszúrja a különbséget. Szóval, ha lehet vele nyerni pár fps-t, akkor tök oké.
De, ahogy írták is, jó esetben egy kapcsolható dologról beszélünk, szóval nem kell vasvilláért és fáklyáért szaladni a fészerbe. Ha nem tetszik, nem használod, easy.

[ Szerkesztve ]

The only good human.. is a dead human!

(#6) schawo válasza Carlos Padre (#1) üzenetére


schawo
(titán)

A gondolatmenet megfordítható. Ugyanolyan fps-sel jobb minőségű árnyalókat lehet csinálni. Az előtérben jobb minőséget, a középrészen azonos minőséget, a háttérben gyengébb minőséget kapsz, mint a VRS nélkül. Mindössze akarat kérdése.

SoftDirect - Windows és Office licencek http://goo.gl/GqwSTH Win7 6000 Ft, Office 365 Vállalati E3 16000 Ft/felh/év, Win10H 14500

(#7) Abu85 válasza schawo (#6) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Nem. Attól, hogy több pixel shader operáció fut pixelenként, még nem nyersz semmit. Ez a technika arra való, amit a 3DMark bemutat. A Microsoft egyébként elsődlegesen a gyengébb GPU-kra ajánlja, tehát van értelme.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#8) FLATRONW válasza Carlos Padre (#1) üzenetére


FLATRONW
(őstag)
LOGOUT blog

Hasonló okokból pl. az AMD a Far Cry 5-ben FP16 számításokat végez a víz felszínére, mert ott szinte észrevehetetlen a minőség romlás.
Meglepődtünk?

(#9) Abu85 válasza FLATRONW (#8) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Persze, hogy észrevehetetlen. Ahol nem történik FP16-on a számítás, a konvertálás ott is megtörténik. Tehát attól, hogy lassabban számol egy FP32-es hardver, még nem fog szebb képet kirakni, mert át lesz konvertálva az adat. Egyébként valószínűleg ki lehetne mutatni a különbséget, de úgy nyilván nem, hogy az FP32-es eredményt mesterségesen lekonvertálják.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#10) djyuri válasza Abu85 (#7) üzenetére


djyuri
(őstag)

A monitorok réges-régen leelőzték a legb*szóbb vga-kat is, ezért a legb*szóbb vga-knál is bizony van értelme.

Nem kell messzire menni... elég,ha egy játék stream-er csatornáit követed részletességgel és biza alig-alig bírják a FHD feletti tartományt elégséges FPS-el tartani. És itt még csak a jobban megírt játékokról ejtettem szót. A pubgéza féle játékoknál aki valamire is tudja/akarja használni (akár verseny szinten) a játékot, az mind-mind LOW-LOW-LOW beállításokkal kényszerű tolni a 1080Ti/2080TI karikkal. Ez is megint tény és nem kitalált összeesküvéselmélet....

Ui.: Én egy HalfLife 2 motorjához hasonló eljárást tudnék elképzelni igazi bitang sebességnövelés céljára.

(#11) Duck663 válasza Duracellm... (#3) üzenetére


Duck663
(aktív tag)

Tojok az FPS növekedésre, ez egyszerűen sz@r. egy halom játékban küzdök azzal, hogy ne egy mosottas foskupacként nézzen ki az egész, és akkor ilyen eljárásokkal jönnek? Mondjuk tipikus nvidia, szinte csak olyan eljárásokkal jönne ki, ami növeli ugyan az FPS-t, legalábbis a saját VGA-ikon, de a minőségre magasról tesznek. Elsődlegesen a minőségre kellene koncentrálni, illetve ha valamin okoskodni akarnak, akkor azt olyan módon kellene tenni, hogy NINCS minőségromlás.

NAVIgre, ez már valami! :) Igen, Win7-et használok, hogy ez büntetés lenne? Nem nagyobb, mint a Win10 önmagában.

(#12) FLATRONW válasza Abu85 (#9) üzenetére


FLATRONW
(őstag)
LOGOUT blog

És ennek mi értelme van? Nem elég, hogy lassabban kiszámolja a szebb képet, de valószínűleg még a lekonvertálás is sebesség csökkenésssel jár.
GameWorks AMD módra.

(#13) Abu85 válasza FLATRONW (#12) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Mert így csak egy pipeline-ra kell tesztelni ebből a szempontból a játékot, ugyanis mindegy, hogy milyen minőségben számol, a végül kiírt adattípus ugyanaz marad. Igen a konvertálás is teljesítménybüntetéssel jár, de nem jelentőssel.
Erre amúgy van megoldás, nem kötelező így csinálni, de kb. ott megbukik a buli, hogy a szükségesnél több esetben kellene külön kódutat kezelni, ez pedig nem valami kellemes a karbantartás szempontjából.
Az AMD erre nem ír elő semmit. A fejlesztők szabadon eldönthetik, hogy miképp kezelik a packing implementálását. Egyébként eleve már az RPM beépítése nem valami kellemes, mert sok külön kódot eredményez, tehát logikus a fejlesztők részéről kompromisszumokat kötni. Ezen a szabvány segítene, de kb. hozzá se nyúlnak, eddig mindenki az AMD saját megoldását implementálta, ami ugye nem valami nagy ötlet a többi hardver szemszögéből, persze DX11-re nincs más megoldás, de a DX12 és a Vulkan már kínál szabványos opciót. A DX12-es az októberi Windows 10 óta működik, a Vulkan megoldása OS-től független.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#14) FLATRONW válasza Abu85 (#13) üzenetére


FLATRONW
(őstag)
LOGOUT blog

Ha jól tudom, akkor a Turingek már hivatalosan is tudják az FP16 számításokat (a Pascalok csak elméletben).
Tehát akkor a fejlesztőknek kell beépíteni a támogatást ezekre a hardverekre?

[ Szerkesztve ]

(#15) Duracellm... válasza Duck663 (#11) üzenetére


Duracellm...
(veterán)

Megértem, nekem is fárasztja az agyam, csavarja a szemem ha nincs mindenhol éles, könnyen befókuszálható részlet a képen.
Nekem az a megoldásom, hogy NV driverben minden post process, rásegítés ki van kapcsoltam, érdekes módon így a játékokba implementált szűrők/effektek nem tűnnek rossznak, van amit bekapcsoltam, mert annyival jobb hanglatot hoz tőle a kép, és nem találtam okot hogy kikapcsoljam.

(#16) Abu85 válasza FLATRONW (#14) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Persze. Csak a probléma az FP16-tal, hogy az valójában nem FP16, hanem packing. Tehát ahhoz, hogy használd, kompatibilis kódot kell írni, amibe ugye becsomagolsz két operációt egy FP32-es VGPR helyre. Na most erre három mód van. Az egyik a DX12-nek az újabb verziója, az októberi Windows 10-től kezdve, a másik a Vulkan pár kiterjesztése, a harmadik pedig az AMD kiterjesztései.

Az AMD kiterjesztései a legegyszerűbbek. Működnek DX11/DX12/Vulkan API-n. Előbbi kettőhöz AGS kell, míg utóbbihoz AMD_gpu_shader_half_float. Na most ezeket azért kedvelik a fejlesztők, mert nagyon sok kód meg van előre írva, tehát egyszerű beépíteni, ráadásul a kód 100%-ban kompatibilis az NV és az Intel hardvereivel is, csak nem futtat rajtuk packed adattípust. Vagyis beépítetted a funkciót az AMD-re, a többi hardvernél pedig lábon lőtted magad, bár futni lefut.

A Microsoft esetében az a gond, hogy hiába tudja a hardver, majdnem a legújabb Windows 10 verzió kell hozzá, illetve a shadert is HLSL 2018-as specifikációknak megfelelően kell írni, vagyis le se fordítható korábbi Windows operációs rendszeren, ergo a játék futtathatóságát a Windows 10 október 2018-hoz vagy újabb kiadáshoz kötnéd. Ezzel nem a bal lábad lövöd ki, hanem a jobbat. De legalább működik az összes kompatibilis hardveren, csak kizártál egy rakás, régi Windowson ragadt játékost, és ahhoz, hogy náluk fusson a kód, keményen át kell ám írni, vagyis nem olyan kényelmes a megoldás ez, mint amit az AMD kínál, hogy out-of-box megy mindenen, csak nem biztos, hogy gyorsan.

A Vulkan megoldása egészen kellemes. Az AMD_gpu_shader_half_float kiváltható a KHR_16bit_storage és a KHX_shader_explicit_arithmetic_types kiterjesztéssel. A probléma az, hogy az utóbbi egy nem véglegesített kiterjesztés, tehát a Khronos ugyan dolgozik rajta, de még megváltozhat a specifikációja, vagyis ha írsz rá egy kódot, akkor ugyan működni fog Windows 7-től fölfelé a kompatibilis hardvereken, de ha a kiterjesztést a Khronos véglegesíti, akkor azonnal kell a patch a játékhoz, mert a KHX_shader_explicit_arithmetic_types támogatása kikerül a meghajtókból.

Szóval összességében úgy áll a helyzet, hogy a szabványos megoldások, illetve ezek lehetősége jó dolog, de a Microsoft túlságosan új Windows verzióhoz köti a működést, a Vulkanban meg nem végleges még egy szükséges kiterjesztés, amitől nehéz rávenni egy fejlesztőt, hogy támogassa. Végeredményben tehát marad az AMD out-of-box megoldása, ami meg nem működik Intelen és NV-n. Mindenképpen lábon lövöd magad, bármelyiket is választod...

A packingot mindig be kell építeni. Ez magától nem működik. Persze ez ma nagyrészt annyi, hogy elviszik az AMD kódját, és kész, de ha szabványos megoldás kell, akkor ahhoz majd szükséges egy kis munka is. Nem olyan jelentős persze, de a mostani copy-paste-nál több, de azzal legalább működne minden megfelelő tudású hardveren.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#17) VIC20 válasza persil (#5) üzenetére


VIC20
(őstag)

,,A variable rate shading egy eljárás, ezt így hívják a volkswagen-t sem hívod népautónak."

Si tacuisses...

(#18) persil válasza VIC20 (#17) üzenetére


persil
(addikt)

Legalabb raktad volna offba. De mindegy is, latom a lenyeg nem ment at. De legalabb mindenki latja, hogy te tudsz latinul.

Szrk.: Igen, ismerem a kifejezest.

[ Szerkesztve ]

The only good human.. is a dead human!

(#19) Televan


Televan
(veterán)

Ezt sem kell futtatni a Vega56 -os kártyámon,több idő marad a játékra.Félre ne értsétek az AMD -re írt PCIE4.0 tesztnek sem örülök. :D

???

(#20) arabus válasza Televan (#19) üzenetére


arabus
(aktív tag)

Akkor ezek szerint minden nv kártya így dolgozik most a 2000 szériából. Az szép lenne ha a másik oldal is így ért volna el teljesítmény többletet. Szép új Amerika. Soha többé nv kártyát nem veszek.Inkább támogatom a becsületes gyártókat.De akkor Intel is kizárva.

(#21) schawo válasza arabus (#20) üzenetére


schawo
(titán)

Miva? Te tudsz olvasni?

SoftDirect - Windows és Office licencek http://goo.gl/GqwSTH Win7 6000 Ft, Office 365 Vállalati E3 16000 Ft/felh/év, Win10H 14500

(#22) arabus válasza schawo (#21) üzenetére


arabus
(aktív tag)

És te? Akkor hogy is csak azon fut?
Be lehet kapcsolni vagy ad hoc megy?

(#23) arn


arn
(nagyúr)

Nincs ezzel semmi baj, a user majd eldonti, hogy hasznalja e. Amugy egy jateknal kb eldonthetetlen lenne, hogy alkalmazzak e vagy sem.

RETRO HW-t veszek (VLB, Pentium, Tseng, GUS, Roland, etc)

(#24) schawo válasza arabus (#22) üzenetére


schawo
(titán)

Ez egy extra funkció, amit a játék aktiválhat, ha belerakják.

SoftDirect - Windows és Office licencek http://goo.gl/GqwSTH Win7 6000 Ft, Office 365 Vállalati E3 16000 Ft/felh/év, Win10H 14500

(#25) Kvg válasza arabus (#20) üzenetére


Kvg
(aktív tag)

Ezzel én is vagyok. Köszönjük szépen nem kell, az AMD től sem.
A játékok csunyábbak lesznek, de több fps nem lesz, mert a gyártók szarul írják, programot lassan fusson és kelljen 450k 2080Ti. :W
Bekap6ják

[ Szerkesztve ]

(#26) arabus válasza arn (#23) üzenetére


arabus
(aktív tag)

Nincs is addig amíg nem beetetni akarnak vele. Érdekes módon a nagy nv kártyák az rt magokkal olyan nagy ficsőrnek lettek beállitva és független programokban szépen fut radeonokon is mert próbáltam így tudom. Annyi nekem ezzel a gondom hogy ne már a semmit adják el jó drágán.

[ Szerkesztve ]

(#27) Qkackca


Qkackca
(aktív tag)

Ó, ez ilyen szabvány vagy ilyesmi lesz? Eddig csak unreal engine-ben láttma ezt.

http://www.hwbot.org/user.do?userId=8629 | Ballistix@aszekrénytetején

(#28) arabus


arabus
(aktív tag)

Ez kB olyan mint mx400 helyett mx440.
Kösz de kuka.

(#29) LionW


LionW
(tag)

A második kép úgy néz ki mintha ki lenne kapcsolva a textúra filtering. :D Már 2006-ban is gáz volt mikor így nézett ki egy játék.
Kérdés mennyire tudják elrejteni a fejlesztők ezt az effektet, pl Wolfenstein 2 is használt egy hasonló eljárást, ott az árnyékolt, sötét részeket gyengébben/rosszabb shadinggal rendelték.

(#31) Predatorr válasza persil (#5) üzenetére


Predatorr
(junior tag)

A VW egy márkanév. A fordítói lustaság egy másik dolog, számomra senki nem tűnik okosabbnak attól, hogy idegen kifejezéseket használ, amikor azoknak pontos magyar megfelelőjük is létezik.

"Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."

(#32) Carlos Padre válasza Predatorr (#31) üzenetére


Carlos Padre
(addikt)

A " Variable Rate Shading"-nek nincs pontos magyar megfelelője, legfeljebb tükörfordítása. :U

Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.

(#33) Anemus


Anemus
(csendes tag)

Közpénz az új magán.
Stadion az új kórház.
Variable Rate Shading az új Depth-of-Field.

Asrock Taichi x399, AMD Threadripper 1950x @4.05GHz (+egy másik 1950x: 3dsmax-Vray distributed renderre), 32GB 3200MHz DDR4 RAM Kingston HyperX Predator CL16, ASUS GTX 1080Ti 11GB-DDR5X GAMING, 256GB Samsung 960EVO M.2 NVMe V-NAND SSD, 2x4TB-RAID WD RED, UE50MU6102KXXH 50" UHD 4K Smart LED TV (18ms

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.