Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Gaming notebook topik
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kell-e új tápkábel a GeForce RTX 50-es sorozatú VGA-khoz?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen alaplapot vegyek?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Vezeték nélküli fülhallgatók
Új hozzászólás Aktív témák
-
ribizly
veterán
Tuti volna olyan felhasználása még, ami sokakat vonzana (kártya és egyéb társasjátékok is még jópofa lehetne).
Én simán vennék amúgy. Csak még túl drágának tartom. A kevés content nem annyira zavaró, elvégre vesz az ember controller-t, miközben alig használja (legalábbis én így vagyok vele), de amikor azzal optimális valamit tolni, akkor előkerül. Na így lennék a VR headset-el is, de amennyibe most kerül és amennyit elő lenne véve nem igazán éri meg a befektetés...
Biztosan van olyan terület az iparban vagy egészen más területeken (kutatás, orvoslás, ...) ahol egy megváltás egy ilyen eszköz, de a gaming éppen még valahogy nem tart ott.
Igaz amikor megláttam a Battlefront-os VR missziót, akkor egy pillanatra elgondolkodtam egy hirtelen vásárláson... -
M@trixfan
addikt
JC egy AAA kategóriás ember, hasonlóan látom én is a dolgokat. Egy-két autós, űrben játszódó és talán most már pár shooter-en kívül szerintem is gagyi a felhozatal. Amikor van időm játszani akkor nem a FarmvilleVR érdekel. Megjelenéskor akartam vásárolni, évek óta vártam, de nem vagyok benne biztos, hogy most kell beruházni mint Gamer. AAA minőségű grafikára és játékélményre vágyom VR-ban, engem az ilyen "job simulator" és társaival ki lehet üldözni a világból. VR Battlefield, S.T.A.L.K.E.R. univerzum, szimulátorok, stb... Na az már lenne valami. Technikai oldalról pedig egyre jobban úgy látom, hogy a "foveated rendering" és a 4K panelek igencsak szükségesek az igazi VR időszámítás kezdetéhez.
-
válasz
#06658560 #52 üzenetére
Sajnos ez téves Azt akarod mondeni, hogy sajnos igaz. Ha téves volna, akkor szerencsére téves lenne a helyes megfogalmazás.
De a részvényesek jogai nagyjából a béka segge alatt vannak. Ez a board tagjainak megválasztásában merül ki, meg a board által beterjesztett beszámoló jóváhagyásában (meg egyéb, részvénnyekkel közvetlenül összefüggő tranzakciók megszavazásában). A részvényesek valójában a reményt birtokolják, hogy nem fogják őket nagyon átb..zni. Hogy mit szeretnek (vagy inkább mit szeretnének), az senkit nem érdekel.
De ez annyira nem ide tartozik, hogy inkább nem is folytatom.
[ Szerkesztve ]
-
Blindmouse
senior tag
Valószínű a baj az, ha a munkahelyre kerül akár csak 1-2 darab is, akkor napok mennek el azzal, hogy mindenki ezzel bohóckodik.
-
válasz
#06658560 #50 üzenetére
A mit vártak tőle és a miért költötték el általában nem korrelál. Azért költötték el, mert el kellett/lehetett költeni, és ha már elköltötték, akkor igazolásképpen vártak tőle valamit, amit az természetesen nem teljesített. Ez a multik menedzselésének rövid összefoglalója. Nem csak ebben a témában működik, minden multit így "kell" vezetni.
-
#06658560
törölt tag
"Szerintem nem az ár volt az elrettentő, hanem eleve csak bohóckodásra szánták. Azért költöttek el rá többmilliót, mert éppen annyit kellet elszórni."
Nem, a design véglegesítésének gyorsítását, az agyagmodellek szerepe csökkentését várták tőle. Csak épp nem volt mögé megfelelő a hardver. És egy szobányi cucc VR-re, a sokezer munkás mindegyikének nem kivitelezhető.
-
válasz
#06658560 #38 üzenetére
Bizonyára van, aki nem kap instant ideggörcsöt a gondolattól is, hogy ilyennel kelljen hadakozni. Na én nem tartozom közéjük.
Szerintem nem az ár volt az elrettentő, hanem eleve csak bohóckodásra szánták. Azért költöttek el rá többmilliót, mert éppen annyit kellet elszórni. Mert nem az eszköz került millióba, hanem a fejlesztése. Ha egy is elkészült, utána fillérekért lehetett volna felszerelni vele a munkahelyeket, de ez meg se fordult a fejekben. Mert valószínűleg antitermelékeny.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz
Blindmouse #43 üzenetére
Az mindenképp kifizetendő, a VR ára nem. Ha egy cucc lesz max. ezer dollár, azt már meggondolják majd a cégek.
-
ripla
addikt
carmack inkább építgesse tovább a rakétáit. ha már egyszer otthagyta a placcot, nem szép dolog a pálya széléről beleokoskodni.
(#40) s912
palmer meg az oculus azért is áll ennyire rosszul, mert a fickó republikánus és trump a kedvence, rá akar szavazni, amikor ez kiderült, tömegével mondták le az oculus megrendeléseket.[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
Hát igen...amíg szédülés, hányinger, szem és fejfájás társul a dolog mellé addig még elég sok teendője van a fejlesztőknek. A 3D-s TV-k esetén is közrejátszott ez a bukásban. Ráadásul még emelni kellene a felbontást, ami még nagyobb gépigénnyel társul, amitől még drágább lesz a sisak és a PC/konzol is. Arra tippelek, hogy ha a VR sikeres lesz, az nem a játékokon fog múlni, hanem az egyéb tartalmakon.
-
azbest
félisten
Egy videoblogon hallottam nemrég, hogy a játékokkal leginkább az a probléma, hogy nagyon durván le vannak egyszerűsítéve. Mégpedig azért, mert a magas fps-hez, ami a róka mentes vr-hez kell, erős gépek kellenek. Szóval próbálják butítással visszafogni a gépigényt. Bár épp a napokban volt hír, hogy épp bevezettek valamit a képkockaszámmal kapcsolatban, hogy csökkenjen a gépigény. Talán ez javít rajta.
-
s912
aktív tag
válasz
Tigerclaw #42 üzenetére
akkor inkább Bartos Csaba István, mint facebook.
én nem is engedem, még minimálisan sem a facebook-nak, hogy a magánéletembe "férkőzzön". De sajnos több millió (milliárd ?) ember másképpen gondolja és hiába az egyéni vélemény, ha a "csorda" megy a hülyeség után ..
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
-
Rayyy
senior tag
Van itt egy kis kavar, de nyilván ez egy nagyon rövid kivonat Carmack véleményéből. Az, hogy hány éve fejlesztik... ja, sok, de ez nem egyenlő azzal, hogy hány éve fejlesztenek rá tartalmat. Magát az eszközt, a koncepciót fejlesztik évek óta, minőségi tartalmat esély sem volt még fejleszteni, hiszen a nagy tartalomgyártók nem kapták meg a kész eszközt (tudom, kaptak fejlesztői változatokat), hogy akkor tessék, írjad a játékot ráfele.
Aztán persze megkapták az eszközt (inkább a fejlesztői változatot), el is kezdték rá írni a játékot, csak közben nyilván szóltak a kiadók, hogy "ezt most nagyon gyorsan kéne srácok, ne próbálgassátok, most kell elkapni a piacot, amíg friss, az idő számít, nem a minőség" //és ez most konkrét tapasztalaton alapuló infó//, aztán szegény fejlesztők innovatívkodhatnak... ha egyszer azért kapják a pénzüket, hogy gyorsan legyen valami, akkor az olyan is lesz.
A harmadik nehezítő tényező, amivel szembesül(het)tek a fejlesztők, hogy paradox módon pár évet vissza kell lépni a látványvilág terén (pedig a VR ereje pont az álleejtős kinézet), mert bizony nem lesz eszköz, amin elfutna 3A kategóriás tartalom 90Hz-en és 2x1080x1200-as felbontáson. De legalábbis nem fogják megvenni. Szóval egy tartalomfejlesztő csapatnak minden adott, hogy rossz munkát tegyen le az asztalra. Persze, értem én, hogy jó játékmenettel, jó történettel nem kell kimaxolni a grafikát, de ahogy írtam, arra meg nincs (nem volt) idő. Amúgy lehet, hogy már készülnek a rendesen megírt játékok, de vannak, akik okosan kivárják az eszközök fejlődését és összerakatnak a csapatukkal egy ütős tartalmat. Azért a Sony-nál, ahogy többen is írták már, ez sokkal összeszedettebb, persze később is jött ki, mint a Vive vagy az Oculus, de most mégis mindenki azt mondja, hogy játékok terén veri az első kettőt. Pedig az eszköz specifikációi is gyengébbek papíron.
Szerintem jó lesz ez, kell még pár év, felzárkózik egymáshoz a HW/SW és akkor általános szórakoztató eszköz lesz a VR HMD. Ez szerintem nem fog elhalni, ahhoz túl jó. Kb. olyan, mint a repülés, sokan abban sem hittek, a vonatot túl gyorsnak tartották az emberi szervezet számára... stb. -
s912
aktív tag
válasz
djculture #11 üzenetére
Ku**a sok mindent letett már az asztalra. Tech-Guru. Zseni. Minden tiszteletem az övé.
VISZONT
Értem én, hogy az engine-ek programozásában nem látta már a jövőt és ehelyett egy újabb történelmi "lépésre" szánta el magát. Azt is megértem, hogy egy olyan céget választott, ahol biztos $ van, ami engedi számára a fejlesztést.
DE
A lelkét eladta a sátánnak (= facebook) !
+
Ez a Palmer Luckey gyerek is kezet foghat a facebook-al .. -
#06658560
törölt tag
Onnan, hogy a korábbi megoldások annyiba fájtak, amit pl. a GM is használt. És egy terem méretű volt. Ha viszont mondjuk +2k$-ért lesz hatékony kiegészítés VR-re, a program pedig natívan támogatja, akkor már sok cég el fog gondolkodni. Ha még olcsóbb lesz, akár a dolgozók maguk is. Én mindenesetre meg fogom gondolni, hogy vegyek egyet, s bevigyem munkahelyre.
#37 Godlike79: Persze, hogy van. De még bányászati téren is van hasznossága, nem is kicsi. Repgépészet, hajótervezés, egyáltalán gépészet mind jó terület neki, ha egy M10-es csavar komplexitásán túllépünk.
[ Szerkesztve ]
-
Prof
addikt
lol ez vmi vicc utoljara 486-oson voltak 20sec+-os tolto kepernyok, meg MMO-kban ahol a szerver kapcsolatod korlatozott.
-
-
Dr. Romano
veterán
Hát én sem, hol a Lula 3D???
-
#06658560
törölt tag
Azért eléggé százezres csoportok dolgoznak CAD-del világszerte, s a javuk nem 2D-zni akar. És a managerek is tudják használni. Designerek szintjén. Nem véletlen borítottak hatalmas összegeket már eddig is az autógyárak VR-be, már a kilencvenes években. Csak az sem volt jó minőségű és elég olcsó a mindennapi használathoz. Tehát csak az autóipari felhasználásra van milliós igény világszerte jó és olcsó VR-re.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
megarambo #13 üzenetére
Ráadásul az a belépő VR konfig kb. 3-6 hónapig lesz minimálisan elég...aztán kevés lesz pont jobban sikerült néhány játékhoz, ami miatt valaki olyat vásárol. A Sony esetén se kellene előre inni a medve bőrére, főleg nem az alap PS4-el, de még a Pro változattal sem.
Majd ha piacra kerül a sisakok második, harmadik generációja addigra kiderül az is, hogy milyen vas elég a tényleg jó VR tartalomhoz, illetve van-e elég tartalom, vagy a piac marad a wannabe VR vonalon, mint ahogy a Kinect esetén történt. Épp csak beleraktak valamit egy normál játékba, hogy rátehessék a Kinect logót.
Arra tippelek, hogy a VR befut majd, akkor az nem a játékokon fog múlni. Most is rohadt drága és jövőre és azután is rohadt drága lesz, de ha olyan VR tartalmat tesznek le az asztalra, amihez nem kell se komoly GPU, se konzol, akkor még lehet valami.
-
nyakdam
aktív tag
Sajnos ez az, azt mondják meghalt a 3d mert nem érdekelte az embereket. Pedig csak tartalom nincs rá. Amíg az NV tejelt a fejlesztőknek a jatekokon sokat dobott a 3d, mióta nem ad lovét már rá siman csak a beépített 2d-3d konvertellel nem valami fasza.
A VR is ilyen lesz ha nem jelenik meg megfelelő mennyiségű tartalom folyamatosan, kihal es ugyan azt szajkozzák majd, hogy érdeklődés hiányában elmaradt, pedig csak szimplán nem költenek rá lóvét, mint a 3D re. -
jamez
senior tag
ha witcher 3 megjelenne VR verzióban
-
jamez
senior tag
nekem nvidia vision 3d-m van, amit nagy lendülettel kezdtek és most hol van. pedig csak 3d monitor kell és egy 50e ft-os szemüveg. és nem kell újrairni a gamekat ra.
szerintem a fejlesztők nem fognak rá irni mert nem adnak el eleget hogy megtérüljön. és így a vevők sem veszik meg mert nincs rá értelmes dolog. rip -
Joshi
titán
Pontosan, ez egy céleszköz ahogy a kormány is az. Ha ehhez hozzávesszük a magas hardverigényt, tartalom hiányát és a magas árat, akkor szinte borítékolható a "kudarc".
Most éppen a 3D nyomtatós cikkel kapcsolatos topikban is próbálják magyarázni a 3D nyomtatás hasznosságát, de engem nem győztek meg. -
ribizly
veterán
A probléma ezzel ugyanaz, mint bármilyen más perifériával: nem jó akármire.
A kormány, botkormány, egér, billentyűzet, controller stb. mind mind másra jók igazán. Ez van a VR headset-el is. Ahogy egérrel nem jó autót vezetni, így ezzel sem lesz jó akármi.
Például a szimulátoros mert horror játékoknál lehet kamatozgatni a VR headset előnyeit, mert kb lehet életszerű helyzeteket reprodukálni bennük. Ezeken kívül nincs sok olyan felhasználási terület, amire tényleg jó jelenleg... -
#79621120
törölt tag
Hála a természetnek ( szarkazmus ) egy fillérembe sem kerül majd ez az egész VR dolog .
-
Joshi
titán
válasz
megarambo #10 üzenetére
Vágási Feri beszáll az Internetbe
idézve a cikkből: "Szerencsére az idei Oculus Connect alkalmával az Oculus megpróbálja megoldani ezt a problémát, így be is mutattak egy 1000 dolláros csomagot, amely már egy áttörésnek is felfogható, hiszen ennyire olcsón eddig nem lehetett belépőt venni a virtuális valóságba."
Azta, már rendelem is meg annyira csábító ajánlat. -
djculture
félisten
Én meg John Carmack -al nem vagyok elégedett mert ilyen szarságokkal kezdett el foglalkozni ahelyett amihez ért.
-
megarambo
tag
Be kellene szállni, mint Vágási Ferinek az internetbe.
-
Lacok
őstag
Mit gondoltak, hogy megfelelő tartamak nélkül is vinni fogják mint a cukrot?
-
hemaka
nagyúr
Nagy fos, tartalmak nelkul. De mondjuk erre hamarabb is rajohetett volna, csak gondolom a befektetok most kezdtek el cseszegetni, hogy jo lenne kezdeni valamit a cuccal, ha mar adtak ra nem keves penzt.
-
Karmakk kijelentéseit tartalomtól függetlenül fenntartásokkal kezelem. Makk.
-
RyanGiggs
őstag
"John Carmack nem elégedett a VR tartalmakkal"
Ahogyan én sem! Ezek a jelenlegi gagyi játékok miatt kéne vennem 700€-os szemüveget?! Háát nem fogok! Majd ha tucatjaival jönnek rá az AAA kategóriájú játékok.
Kezdetnek egy Dishonored 2 megfelelne!
Na erre még lehet várni jóócskán sajnos. -
Pont ez jutott az eszembe. Évek óta azt hallgatjuk, hogy jön az Oculus Rift. Hogy itt vannak a fejlesztői változatok... Kijön nagy nehezen a végleges, és jéééé, max. B/C/D/... kategóriás fejlesztések jönnek, de AAA vagy legalább A kategóriás nem igazán.
A Sony jól csinálja, de nála egy kézben van minden (HW és SW fejlesztés, illetve maga a játékfejlesztő stúdiók). PC-n ez egy picit nehezebb lesz...
-
Jóregge't! 5 éve fejlesztik, és most tetszettek felébredni?
-
oriic
HÁZIGAZDA
A Minecraftos bemutatoja utan en inkabb csondben lennek.
[ Szerkesztve ]
-
tibaimp
nagyúr
Ez így van, én sem csodálkozok rajta. Az a gáz, hogy ez így bukta lehet, pedig már nagyon sok pénz van benne (nem csak az övék).
-
sagem
addikt
Szerintem jelenleg kb. senki nem elégedett azokkal, elnézve az eddigieket
Új hozzászólás Aktív témák
ph Az Oculus technikai igazgatója az Oculus Connect rendezvényen a mobil fókuszt pedzegette.