Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • TunerJoe

    senior tag

    Na, ezt támogatom!
    Remélem globálisan is lesz ilyesmi, vagy legalább EU-s szinten.
    Mondjuk azt nem teljesen értem, fülest miért kötelező telefonhoz adni arrafelé, nekem a töltő sem feltétlen hiányozna.

    instagram.com/albert__gyorgy

  • FoxiestFox

    félisten

    Semmit sem ér, de lehet, még annál is kevesebbet, míg maguk a gyártók állapítják meg az értéket.
    Egy hatóság kellene erre, vagy még inkább egy független cég.
    Az Apple-t pedig a kódolt alkatrészeivel értékesíteni sem engedném, olyat adót kellene rájuk csapni, hogy elmenjen a kedvük az ilyesmitől.

  • Viktor0610

    MODERÁTOR

    Nem értem, ennek az átlag felhasználóra nézve mi a haszna?

    Vagy a franciáknál mindenki otthon szereli az elektromos kütyüjeit? 🤔

    Samsung Galaxy A54

  • pilóta

    nagyúr

    válasz Viktor0610 #3 üzenetére

    Annyi előnye lenne, hogy össze tudd hasonlítani a különböző készülékeket. Lenne, ha és amennyiben valós adatokat tudnánk meg ebből.
    Szvsz például bármelyik Apple cucc objektíven 0 pontot kellene kapjon, hiszen egyik sem javítható rentábilisan garancia időn túl, gyakorlatilag bármi tönkremegy, gazdasági totálkár. De nyilván igaz ez még nagyon sok gyártó nagyon sok készülékére, az Apple csak egy kirívó eset a kódolt alkatrészeivel...

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • csorbajeno

    veterán

    válasz FoxiestFox #2 üzenetére

    A kódolt alkarésznek az a lényege, hogy gyári alkatrészekkel, hivatalos szervizben javíttasd a telefonodat, ne a sufni boltban olcsón.

  • vicze

    félisten

    válasz Viktor0610 #3 üzenetére

    Az ég világon semmi Apple termékek esetében főleg, mert átlag user nem cserélhet semmit, mivel minden alkatrész DRM-es már ami cserélhető lenne, így kb. egész pontosan 0 értelme van, az hogy a szervizben mennyire szerelhető valami szerintem senkit nem érdekel.

    Más elektronikára rendben lenne, de úgy hogy már az Apple termékeknél eléggé hülyeségek az értékek, így több mint megkérdőjelezhető a hasznossága.

    @csorbajeno: Tiszában van vele mindenki, hogy ez is az extra lehúzásról szól, nem kell kifejteni. :)

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Viktor0610 #3 üzenetére

    Mondjuk, ha nem garanciális javításra kell valamit beadni, akkor igencsak számít, hogy
    - kuka és vehetsz újat
    - egy új készülékénél magasabb áron "javítja" meg (valójában cseréli) a hivatalos "szerviz" (aki csak továbbpostázza az apple-nek, hogy utána megkapja a cserekészüléket)
    - bármelyik ezzel foglalkozó szerviz képes alkatrészt beszerezni hozzá és javítani

    Az usában is nagyon küzdenek a right to repair mozgalomban. A gyártók mindenféle kamu szerviztámogatási programot meg együttműködést jelentenek be, hogy ezzel bizonygassák a törvényhozóknak, hogy nincsen szükség szabályozásra, hiszem minden lehetőség adott. Valóságban meg vagy suttyomban felmondják a megállapodásokat később, s kamu - teljesen életszerűtlen és árazású, a főbb alkatrészekre nem kiterjedő - rendszert vezetnek be alibiből. A john deere is ilyen... drm-es alkatrészek vannak a traktorban és hetekig várhat a gazda, hogy a sales man kimenjen és aktiválja a javítást. És olyan kamu együttműködést kötnek, amit jogilag kielemezve kiderül, hogy ők nagyon lelkesen támogatják a javíthatóságot, csak nem a traktoroknál, amit ők gyártanak. Az állítólag megvehető szoftvereket meg nem lehet megvenni sehol, csak a sales man használhatja az aktiváláshoz.

    És olyan kampányvideókat készítenek a gyártók, ami szerint, ha 3rd party szervízbe adod a készülékedet, akkor megerőszakolnak a parkolóban és kirabolják a házadat és kínai megfigyelő szoftvert telepítenek a készülékedre.

    Ez annyiból érdekes, mert az amcsiknál bevezetett korlátozások átcsorognak az eu-ba is, itt is rákényszerítik a fogyasztókra, hacsak a törvényi szabályozás nem akadályozza meg. (pl magyarként és eu tagként is fizetünk amcsi szoftverszabadalmi díjakat itt hivatalos forgalomban lévő termékeknél, még akkor is ha lejártak már itt vagy sosem voltak érvényesek itt - mert amcsi cégek beszedik mindenképpen. Vagy fizetem és megvehetem a terméket vagy nem fizetem és vehetek helyette kínait)

    [ Szerkesztve ]

  • Tigerclaw

    nagyúr

    A modularitast es a roncsolas nelkuli konnyebb szetszedest kellene fokepp ertekelni, illetve azt hogy van-e esszeru aron alkatreszellatas, de amerre elindultak a gyartok az azt prognosztizalja hogy a legtobb uj model, egysegesen keves pontot fog kapni, ha objektiven ertekelnek es ugy kb. ertelmet veszti az egesz, mert a vasarlok nem az alapjan fognak donteni.

    Az EU esetleg itt is belekezdhetne egy hasonlo programba, mint amit a nagy fogyasztasu haztartasi gepeknel csinaltak, vagyis rakenyszeriteni a gyartokat, hogy bizonyos felteteleknek feleljenek meg a telefonjaik, tabletjeik, laptopjaik.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • vicze

    félisten

    válasz Tigerclaw #8 üzenetére

    A kapitalizmussal és a fogyaszói társadalommal nem összeegyeztethető.

  • nemlehet

    őstag

    válasz vicze #6 üzenetére

    Dehogynem... Pl rengeteg bosch mosógépnél a csapágyazás körbe van fújva egy purhab szerű anyaggal ami "hangszigetel". Ergo ha csapágyas lesz a mosógép akkor ki kell vésni amit a legtöbb szerelő nem vállal, mert iszonyat retek meló és sokáig tart.
    Ergo a legtöbb szerelő azt mondja ne vegyél bosch gépet hacsak nem baj ha ki kell dobni.

    Ha egy telefonról tudom, hogy pár ezer forintért javíthatóak a leggyakoribb hibák (pl kijelző repedés, portkopás) akkor valószínűleg inkább azt veszem, főleg ha közel azonos tudású készülékekből kell választani.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • joey04

    titán

    egyrészt mezei usernek teljesen érdektelen, másrészt ahogy a cikkben is le van írva, szart sem ér, hiszen ki lehet játszani, hogy több pontot adhassanak.

    "Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."

  • vicze

    félisten

    válasz nemlehet #10 üzenetére

    Olvasd el mit és leginkább mire írtam.

    Bosch-ról van képed? Ez érdekelne.

  • ledgeri

    nagyúr

    válasz csorbajeno #5 üzenetére

    A kódolt alkatrész létével meg úgy élnek viszza, hogy ha van 2 tökéletes, ugyanolyan, akár bontatlan telód, akkor az egyikről nem tudod áttenni a kijelzőt a másikra, ugyanígy kamerát miegymást, mert csak a sajátjával megy, hiába a mellette lévő ugyanaz a modell, és 2-vel volt mögötte a gyártósoron.
    [link] [link]

    Kinek is jó az, hogy pl a 3. vagy 4. éves telóm kijelzője eltörik, és nem tudom megjavíttatni olcsón, mert már a hivatalos szervizben nincs hozzá alkatrész, a gari már két éve lejárt, ha ezt is magába foglalta volna, és a gagyi kijelzőt ami fellelhető nem tudom belerakatni? Nekem nem, mert nincs javítási megoldásom, a Földnek nem, mert vehetnék egy teljeset újonnan..... ja igen a gyártóknak, mert még egy teló lett kiiktatva, még mielőtt tényleg ki kellett volna dobni... COOOL

    // #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //

  • azbest

    félisten

    válasz ledgeri #14 üzenetére

    Sőt.. ha törött kijelzős új, akkor a hivatalos szerviznél is egy vagyon lehet a javítás, mert nem garis. Ami nagyrészt abból áll, hogy az áldást adó készülékkel aktiválni kell összeszerelés után. Már, ha egyáltalán nálunk van ilyen az országban... mert lehet csak jó pénzért adnak egy újat és a régi megy a darálóba.

    [ Szerkesztve ]

  • asdf_

    veterán

    válasz Viktor0610 #3 üzenetére

    Nem értem, ennek az átlag felhasználóra nézve mi a haszna?

    Pl. az, hogy ha a 10 pontból l 3-at levonnak (bárcsak így lenne) a serializing miatt (= amikor bármilyen valós indok nélkül különböző alkatrészeket egymáshoz párosítanak (kijelző a telefonhoz pl.) melyet KIZÁRÓLAG márkaszervizes eszközzel lehet ismét összepárosítani, mely eszközhöz 3rd party szerviz soha, semmikor, semmilyen körülmények között nem juthat, ezáltal ellehetetleníti a 3rd party szervizek tevékenységét, ezzel egyben természetesen versenyt korlátoz, mert a vevőnek kizárólag a márkaszerviz a lehetősége, amely mivel monopolhelyzetben van, heroináron megy), akkor a javíthatóság indexet látva mondhatná azt a vevő, hogy én ezt a fost meg nem veszem, de nem így van, így a sok hülye nép veszi tovább pl. az apple szarokat.
    De ez persze csak akkor lenne, ha ez egy normális rendszer lenne, nem pedig egy ilyen bazári hülyeség, ami szart sem ér, ahol olyanért kapsz pontokat, hogy hogyan kell szétszedni egy készüléket (aminek kb. nulla értéke van, mert aki ezzel foglalkozik, az csodák csodája, de szét tud szedni egy készüléket enélkül is, ellenben pl. kapcsolási rajzot nem kapsz hozzá, ahol nincs masszív levonás olyanért, hogy egy szaros 20-30 dolláros alkatrészt sehonnan nem tudsz beszerezni, mert az Apple bérgyártatja egy céggel, amely kizárólag az apple-nak rakja le a gyártás 100%-át (ismét csak versenykorlázotóan), ezáltal egy 3rd party szervizes ic csere helyett vagy kidobod a készüléket a francba, vagy javításhoz képest tripla áron alaplapot cserél benne neked az Apple szerviz.

    [ Szerkesztve ]

  • asdf_

    veterán

    válasz Tigerclaw #8 üzenetére

    Az EU esetleg itt is belekezdhetne egy hasonlo programba, mint amit a nagy fogyasztasu haztartasi gepeknel csinaltak,

    Az azért elég lol volt. Egy mosógépen van két eco program, ami alapjén készül az energiabesorolása. Az eco program annyit csinál, hogy kevesebb vízben, alacsonyabb hőmérsékleten, ellenben horribilis hosszan mos, így 3-4 órákat lögyböli a ruhát. Te meg mit csinálsz, azt mondod, hogy a f*szom fog 4 órát várni egy mosásra és beröffented a normál programot, az eco-t meg soha az életben nem indítod el. Ott is lehetne mondjuk javíhatósági index, és akkor mínusz egy tonna ponot adni a szerelhető üst helyett az összehegesztettre, amiben az életben nem fogsz csapágyat cserélni. De igazából simán be kéne tiltani a hegesztett üstöt és problem solved.

  • asdf_

    veterán

    válasz asdf_ #17 üzenetére

    Pl. az, hogy ha a 10 pontból l 3-at levonnak (bárcsak így lenne)

    Ja, és beépített, nem cserélhető akkumulátor? Újabb 3 pont levonás. Semmi nem indokolja ezt a barom unibody ökörséget, hogy egy szaros akkucseréhez le kell műteni a kijelzőt, és az életben nem ragasztod úgy vissza, mint ahogy a gyári volt.

  • gthomma

    senior tag

    válasz #40993792 #16 üzenetére

    iPhone 5/5c/5s
    Kijelző csere 50 990 Ft
    Akkumulátor 27 990 Ft

    Ez biztosan megéri !

    Memória beszerelés 2012-es v. újabb iMac 21" számítógépbe 16 000 Ft hát ha azt mondanám egy ügyfélnek hogy rendben megvetted a másik DDR4 16GB modult + 16.000 -ért belepattintom úgy vágna arcon hogy 4 plasztikai sebész sem tudna rendbe tenni.

    [ Szerkesztve ]

    Csak azok érinthetik meg a szívedet és bánthatnak meg, akik jelentenek neked valamit. Következésképp sérthetetlen, aki nem törődik senkivel. Akár egy halott.

  • ledgeri

    nagyúr

    válasz #40993792 #16 üzenetére

    :R Eddigi telóim mind 4. évük után mentek más-más miatt tönkre (Nokia 3220- akku, és nagy tech ugrás volt körülötte, kellett újabb (4,7 év); Nokia 5530- szoftveres kijelző vezérlés, vagy kijelző (5+ év) és bejöttek a smart telók [lett is egy lumia ennek is már kb 4 éve], de már erre is (5530) azt mondták, a Nokia szakszervizben, hogy "Megpróbálhatják a szoftvert, de ha nem az akkor munkadíj mindenképpen, vagy megpróbálhatják a kijelzőt, de ha megtörik, akkor PÁ, ha szoftver, akkor meg extra munkadíj, és kijelző ára is, és még akkor sem biztos, hogy működni fog." Bármelyik opció a készülék eredeti árának ötöde volt minimum. ... Kevés telóm volt, és szervíz tapasztalatom. De így akkor még mehet +2-3 év, mert alapabb telónak ezek elmennek jól tartva... viszont a kód marad, a teló értéke csökken, a szervizes munkadíjjá nem...
    A fentiek mellett meg még az is benne volt a mondandómban, hogy egy mai 50-75 ezres Androidos is simán bevezetheti, mint ahogy pár már ment az alma szaga után jack-kel, hogy ez "nekik mennyire jó"... Igazából elv megléte ellen írtam, amit. A hivatalos út 1/8-ad 1/5 plusszos eredeti áron nem biztos, hogy mindenkinek a legjobb... de így nem lesz másik opció.

    Ha az lenne, hogy vagy szakszervíz; vagy teljes funkcionalitás, DE vesztett garancia, akkor nincs probléma. De az az irány, hogy "Csak eredeti alkatrész, még ha fizikailag más kompatibilis is, és csak gyári szakszervizes szerelés, akár igényeken felüli szolgáltatásként, jó pénzért, már garancia időn túl is."

    Meg a "megszerelem magam, mert értek hozzá" is megy a kukába.

    Tudom visszakanyarodtam a topikhoz, a korrekciót elfogadtam, de vajon még mai napig gyártásban van az Iphone 5-ös kijelzője? Vajon nincs esély arra, hogy egy nagy raktáruk leég, födrengés, UFO-k miegymás, ami szokott pont azt sújtja?

    // #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //

  • asdf_

    veterán

    válasz ledgeri #21 üzenetére

    De az az irány, hogy "Csak eredeti alkatrész, még ha fizikailag más kompatibilis is, és csak gyári szakszervizes szerelés, akár igényeken felüli szolgáltatásként, jó pénzért, már garancia időn túl is."

    És ilyenkor szokott jönni a standard kérdés, hogy enyém ez a k*rva telefon és azt csinálok vele, amit akarok (eddig ezt hittem, hiszen teljes árat fizettem érte a kasszánál), vagy csak a gyártó kegyeskedik megengedni nekem, hogy használjam?

  • Juhaszatti

    addikt

    válasz janeszgol #25 üzenetére

    Például az Appleinsider, akik szerint hamarosan a gyártása is leállhat: [link]
    Vagy a Macrumors, akik szerint a teljes i12 paletta 5%-át teszik ki a Mini eladásai: [link]
    Amit egyébként egy csomó más oldal is lehozott, de most csak az Apple háza tájáról linkeltem.

    Önmagában egyébként nem kevés ez az 5% sem, csak az a kérdés, hogy 5% miatt megéri-e a palettán tartani valamit.
    Persze akadnak pletykák már egy következő Miniről is.

  • gthomma

    senior tag

    válasz #40993792 #23 üzenetére

    "Jelenleg az iPhone 5-ös modell az, ami a legrégebbi olyan eszköz, melyhez elérhetővé tesz alkatrészeket az almás gyártó, illetve ezek jótállási időn túli beszerelését is vállalja. Az említett modell bőven túl van az általad szóba hozott három, illetve négy éves koron."

    Erre reagáltam, nagyszerű dolog hogy biztosítva vannak az alkatrészek. De minek? Kinek éri meg ezt gyári alkatrésszel javíttatni? Amikor teljesen véget ér egy termék támogatása, jöhetnek egy "utolsó patch" amivel a gyártó minden korlátozást felold. Ha valaki még használni akarja az 5 dolláros utángyártott alkatrész is pont jól lesz már ehhez.

    Csak azok érinthetik meg a szívedet és bánthatnak meg, akik jelentenek neked valamit. Következésképp sérthetetlen, aki nem törődik senkivel. Akár egy halott.

  • 7Heads Drago

    veterán

    Számomra érdekes hogy pl az Apple köztudottan viccesen alacsony áron hozza ki a teloit összerakva. Ellenben a szervizelésük mégis nekik a legmagasabb.
    Az ilyen pénz lehúzásokon sok embernek durran el az agya, és utasítja el az amúgy jó termékeket gyártóstól.

    A cikkben említett érték megadása pedig semmit se jelent, mivel a gyártó részlehajló és nem fog egy sárga vagy piros kis számot biggyeszteni az új kütyü mellé. Rontaná a vásárlási morált. A zöld az sokkal szebb nyilván.

    [ Szerkesztve ]

    Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

  • azbest

    félisten

    válasz gthomma #27 üzenetére

    üzleti érdek... direkt nem oldják fel... sőt "véltelenül" szokták lezárni korábban korlátozás nélkül forgalomba hozott készülékek alkatrészcseréjét is, hogy a 3rd party szervizekkel javíttatók szidják a szervizeket, amiért egyszer csak nem működik tovább a telefon frissítés után. Hányszor játszották el ezt eddig, 3x? Aztán persze szánják bánják a "balseset", de a lényeg, hogy a vásárló érezze, bármikor kizárhatják a telefonjából, ha nem apple szervizbe vitte.

    Az iphone 5 hivatalos képernyője sem azért 50 ezer forint, mert olyan drága egy alkatrész, hanem azért, hogy ne javíttasd meg. Ezért vannak direkt több hetes átfutási idős akadékoskodások is a 3rd party-knak nagy kegyeesen elérhetővé tett alkatrészek kapcsán. Lehet mutogatni, hogy de hát javítható, a gyakorlatban viszont gazdasági totálkár a rendszerük miatt.

    [ Szerkesztve ]

  • janeszgol

    félisten

    Nekem inkább az lenne a fontos, hogy a töltőcsatlakozót és az akkut könnyen lehessen cserélni. Ezek a kopó alkatrészek.

  • lakicsabi

    csendes tag

    válasz asdf_ #18 üzenetére

    Mondjuk én műanyag hegesztőként örülök a hegesztett üstnek. :) :) :)

  • ledgeri

    nagyúr

    válasz janeszgol #31 üzenetére

    +1 Simán meg lehetne oldani: bontható hátlap, és hétköznapi csavarok az arany belső push-pin-es különálló USB modulon, míg ha máshol gyártóspecifikusabbak is.

    // #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //

  • Tikakukac

    titán

    válasz Viktor0610 #3 üzenetére

    Ezy. Ha hosszabb távra vásárolsz, mert nem vagy agymosott konzumidióta, akkor tudsz kalkulálni legalább azzal, hogy a kötelező kuka dolgok cserélhetőek lesznek-e, esetleg gazdaságosan is.
    Telefonnál a kijelző és akku, mindig egy necces dolog, én pölö mosógépet vettem úgy, hogy megnéztem, melyikben lehet még csapágyat cserélni, mert az atompontosan oda van időzítve, hogy elhulljon ha átlagosan használod a gépet, ahol a gari vége. És nem mindegy, hogy egy 7k-s csapágy és 15k munkadíjad lesz, vagy veszed megint a 100k fölötti eszközt 2-3 év után megint.
    Persze azért ezt érzi mindenki, így annyira összeintegrálnak mindent és annyira befékezik az alkatrészeket OEM beszerezhetőségben, hogy elmenjen ettől is a kedve a népnek.

    De hé! Nőnek az eladások! Hogy közben lassan tényleg 2 év után szemétben végzi a veszélyes elektronikai hulladék :P Ugyan, ezt nem kell sokat említeni és legyünk zöldek meg izék máshogyan. Okos emberiség, okos.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • Parallaxis

    addikt

    válasz 7Heads Drago #29 üzenetére

    Számomra érdekes hogy pl az Apple köztudottan viccesen alacsony áron hozza ki a teloit összerakva. Ellenben a szervizelésük mégis nekik a legmagasabb.

    Egyrészt nem hozza ki olcsóbban, mint a többi gyártó, másrészt az ilyen vicces elemzéseknél előszeretettel felejtik el, hogy itt vannak fejlesztési költségek is, az Apple nem ingyen kapja a kész OS-t és nem készen kapja a SOC-ot sem más gyárótól, hanem saját maga fejleszti (és bár sokan nem tudják, bár a kijelzőket más gyártja, de az Apple saját fejlesztései alapján teszik ezt, ezért van néha az, hogy hiába a Samsung a gyártó, a kijelző mégis jobb minőségű lesz, mint ami a gyártó saját készülékeiben megtalálható. Ez meg nincs ingyen.

    A szervizelése meg nem drágább (még itthon sem). (Egy Huawei Lite 10-re kaptam gari időn tuli javításra 60 eFt-os ajánlatot a márkaszerviztől... Nos ez a drága...)

  • Parallaxis

    addikt

    válasz asdf_ #17 üzenetére

    amikor bármilyen valós indok nélkül különböző alkatrészeket egymáshoz párosítanak (kijelző a telefonhoz pl.) melyet KIZÁRÓLAG márkaszervizes eszközzel lehet ismét összepárosítani

    Persze, hisz mennyivel jobb dolog, mikor normál szerviz áron kínai dzsunka szart raknak a "szervizek" a javítás során a készülékbe... aztán görbül a szád, hogy eredetileg nem volt ilyen szar képe a készüléknek...

  • asdf_

    veterán

    válasz Parallaxis #36 üzenetére

    Persze, hisz mennyivel jobb dolog, mikor normál szerviz áron kínai dzsunka szart raknak a "szervizek" a javítás során a készülékbe... aztán görbül a szád, hogy eredetileg nem volt ilyen szar képe a készüléknek

    Oszt mi ennek a valós oka? Az összes 3rd party szerviz egy alja szemét mocskos állat, amely mind át akár venni, vagy pedig az, hogy ha begurulsz egy Kamazzal, aminek tele van pénzzel a billencse egy Apple bolt elé, ledöntöd a lóvét, hogy én ezért igazieredetioriginal iphone kijelzőt szeretnék, AKKOR SEM kapsz, mert -szintén versenykorlátozó módon- a világon senkinek nincs lehetősége legálisan iphone kijelzőt vásárolnia mert az apple nem ad el senkinek (nem, még a full kamu independent repair program keretén belül sem)? Így marad az, hogy a kis kínai a specs alapján gyárt egyet és azt kapod, vagy jobb esetben kapsz egy refurbishedet, aminél az lcd panel origi, csak a betört touch panelt cserélték ki fölötte (oh wait, ezt sem kapsz, mert amikor visszajön a cserélt touch panellel kínából, az apple elkoboztatja a határon a vámosokkal, mint hamisítványt). :U
    Mellesleg ez a fenti nem indokolja, hogy eredeti kijelzőt cserélsz eredetire és akkor is vinnyog(ott, mert ha jól tudom, ebből visszatáncoltak). Ha ez lenne a fontos, a serializálás kódja helyett csak egy digitális aláírást kellett volna odarakni, hogy eredeti vagyok és kész.

    [ Szerkesztve ]

  • .Szaki.

    addikt

    válasz Parallaxis #36 üzenetére

    "aztán görbül a szád, hogy eredetileg nem volt ilyen szar képe a készüléknek..."

    Már ha egyáltalán tud működni pár napnál tovább..

  • Tikakukac

    titán

    válasz .Szaki. #38 üzenetére

    Mondjuk erre instant lehetne lecsapni a labdát, de inkább nem teszem :B

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • Parallaxis

    addikt

    válasz asdf_ #37 üzenetére

    mert -szintén versenykorlátozó módon- a világon senkinek nincs lehetősége legálisan iphone kijelzőt vásárolnia mert az apple nem ad el senkinek

    Azért itthon is legalább 10 olyan szerviz van ahol cserélik hivatalosan a kijelzőt (egyet picit feljebb linkeltek is), mert KAPNAK alkatrészt... Szóval amit írsz, az konkrétan nem igaz!

    Mellesleg ez a fenti nem indokolja, hogy eredeti kijelzőt cserélsz eredetire és akkor is vinnyog

    Tudtommal nem vinnyog, hanem a régebbi készülékeknél mivel az ujjlenyomat érzékelő a kijelzővel együtt volt és az viszont fixen össze van kötve a SOC-ban a Secure Encalve-val, így a nem hivatalos csere után az ujjlenyomat érzékelés nem működött.

    [ Szerkesztve ]

  • .Szaki.

    addikt

    válasz Tikakukac #40 üzenetére

    Nyugodtan lecsaphattad volna, ha nem trollkodás, akkor tudod, hogy abszolút vevő vagyok a kritikára, vitáztunk már régebben is! :)

    Én úgy gondolom, hogy ha tönkremegy egy eszköz, akkor azt az erre szakosodott boltban szervizeltetem, leginkább márkaszervizben. Nyilván nem minden szerviz sufniGSM, ami nem márkaszerviz, de ahogy azt fentebb Parallaxis is írta, ők kapnak is alkatrészt. Ezzel semmi gond nincs. A gond ott van, amikor valakinek tönkremegy a telefonja és vagy azért, mert nagyon fogja az utolsó centet is, vagy azért, mert szimplán laikus a témában, ki van téve annak, hogy leadja a készülékét egy olyan szervizben, aminek fingja nincs az adott termék szervizeléséről. De felveszi munkalapra, nekiáll henkölni, ott hagynak nála - valóban kevesebb - pénzt, aztán vagy egy héten belül leáll az egész, vagy helyből nem működik. Ismerek én is olyan embert, aki sajnálta a pénzt a megfelelő szervizre, a végén többet költött a telefonjára, mintha egyszer megcsináltatta volna rendesen és még utána sem működött, kellett vennie egy új telefont. Nagyjából az új telefon vásárlásával együtt ~300.000Ft bukóba került. Ha elviszi egy rendes márkaszervizbe, ezt megúszta volna 60.000-ből és még ~2-3 évig lett volna egy jó telefonja.

    Sokkal fontosabb lenne viszont az, amit janeszgol írt, hogy az olyan alkatrészek cseréje legyen könnyebb, ami a leginkább problémás lehet, mint pl a töltőcsatlakozó, vagy maga az akkumulátor. Ez tényleg egy nagyon jó dolog lenne.

  • Tikakukac

    titán

    válasz .Szaki. #43 üzenetére

    Igen, nos, mindig oda futnak ki ezek a topikok vagyis ez a téma, hogy ha le van adva márkaszervizbe és legalább pusztulat drága a szerviz, mert oda aztán iszonyatosan szűrve van milyen alkatrész kerül be, akkor az a meló garantáltan a lehető legfelsőbb szintű javítás vagyis hát cserealkatrész lesz beépítve. Ha pedig bármilyen fennakadás van, ott a percen írják meg a csereigazolást vagy adják az új eszközt és nincs cécó.
    Azt gondolná az ember így lesz.

    Ez itt a gond, hogy ez az, ami nem működik. És akkor erre lehetne sajnos sorban állítani a helyi írásokat is akár, vagy a saját tapasztalataimat, mivel már egy ideje közel a fele iroda macbookot használ és iphonet, hogy konkrétan Telemax szinten bírják pörgetni az embert 1-2-3-4-5 körön át, de elismerni, hogy ők erre képesek, tanusítvány ide-oda vagy szimplán annyira javíthatatlan gyári technológiával az eszköz, hogy újat kéne adniuk... na azt nem.

    Az a baj, hogy még mindig irgalmatlan oximoronok vannak ebben a rendszerben. Itt a "zöld" vergődés, javíthatóság, javítás meg "itt majd mi a kukidat is selyemágyban tároljuk, olyan lesz" érzés propagálása a probléma. Ez szimplán egy hazugság, csak 5cm vastag mázzal le van öntve, hogy ne üvöltsön.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • azbest

    félisten

    válasz Tikakukac #44 üzenetére

    Régi homáros telemaxos történetek... eh. Fel nem tudom fogni, hogy márkának miért éri meg az, hogy lejárassák a nevét. Pontosabban sejtem... valsz kelet-európai mentalitásba passzol, hogy kétes szolgáltatást nyújtanak. Persze, ha a többségnek jó, akkor miért is változtatnának.

    Nem tudom az eu-ban másképp kell-e, mint az usában. De gyanítom itt is hasonló rendszer lehet. Hogy vagy be kell küldeni a központba a hibás alkatrészt és csak akkor kap helyette a szerviz másikat. Vagy olyan magas letéti díjat szednek az alkatrészre, ami többe kerül, mint egy új készülék. Ha nem adják le a hibás kijelzőt, akkor nem kapják vissza a letéti díjat. Aztán a csóri keleti szerviz meg kókányol a minimálbéres melósával.

    Meg eleve van amit lehet csak továbbküldéssel "javítanak". Usában is híres az a szerviz cég, akivel a "szervizekből" beküldött készülékeket javíttatják... kedves kis munkavízumos vietnámi melósokkal, akinek még hurrikán ideje alatt sem szabad a sor mellől felállni. Ha panaszkodnak meg toloncolódnak vissza haza.

    [ Szerkesztve ]

  • asdf_

    veterán

    válasz Parallaxis #41 üzenetére

    Azért itthon is legalább 10 olyan szerviz van ahol cserélik hivatalosan a kijelzőt (egyet picit feljebb linkeltek is), mert KAPNAK alkatrészt... Szóval amit írsz, az konkrétan nem igaz!

    Gondoltam evidens, hogy nem apple szervizekről beszélünk. A versenykorlátozás pont ebben valósul meg, hogy választhatsz az apple szerviz az apple szerviz, meg az apple szerviz között (amely nem adja a kis kezedbe a kijelzőt (a kicserélt rosszat sem) hanem kizárólag csak cseréli, így nem mehetsz el a sarki gipszjakabhoz, aki mittomén féláron belerakná neked ugyanazt a kijelzőt, ugyanúgy. De nem tudja, mert nem tud eredeti kijelzőt szerezni sehonnan. És azt meg felejtsük már el, hogy egy gyári szerviz az atya Úristen, a legjobb minőség a legjobb áron, és bárki más, aki hozzányúl, az egy fakezű barom, aki csak tönkreteszi.

    [ Szerkesztve ]

  • Tikakukac

    titán

    válasz azbest #45 üzenetére

    Túlgondolod: ennyiért ez jár. Lehetne kérni olyat, hogy ne 2 hetente küldjenek alkatrészt meg olyat is, hogy utána 24-48 órán belül az meg is legyen csinálva. Ügyfélnek az a lényeg, hogy kórájkilencz legyen a gépében, meg legyen vékony és csiviteljen, mint a kismadár. A supporttal nem lehet vagizni. Ezért ennek az árát a végösszegből átveszi a hardver és mindenki boldog. Vagy nem. De az emberek ezt akarják.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • Parallaxis

    addikt

    válasz asdf_ #46 üzenetére

    És azt meg felejtsük már el, hogy egy gyári szerviz az atya Úristen, a legjobb minőség a legjobb áron, és bárki más, aki hozzányúl, az egy fakezű barom, aki csak tönkreteszi.

    Az a szerviz, amelyik fel van készülve szakmailag és eszközileg is, az bizony fel tud kerülni az Apple szervizek listájára és kap alkatrészt. A sarki józsibácsi meg amúgy is csak gányolna, mert se tudása, se eszköze a megfelelő szolgáltatáshoz. (Apró kérdés, ugye te sem gondolod, hogy pl. az Alibaba szervizben megtörténik a vízállóság helyreállítása és nyomáspróbának vetik alá a megjavított készüléket és erre garanciát is vállalnak? És ez csak egy apró nyüansz amit a sarki fűszeres nem fog megtenni és emiatt teljesen jó, hogy nem kap alkatrészt és nem fog gányolni.)

  • .Szaki.

    addikt

    válasz Tikakukac #44 üzenetére

    "szimplán annyira javíthatatlan gyári technológiával az eszköz, hogy újat kéne adniuk... na azt nem."

    Ezen a ponton merül fel bennem a kérdés, hogy lehet, hogy az az adott probléma ami a készülékkel van valójában nem is lenne javítható, ki kéne cserélni, csak a helyi szerviz ezt nem fogja megtenni. Lehet eredetileg pedig cserélni kéne. Itt viszont akkor a gyártó annyiban felelős, hogy nem ellenőrzi megfelelően, hogy a k-európai szervizhálózat megfelelően működik-e. Ha valami javítható és van hozzá alkatrész, akkor azt a márkaszerviznek meg kell tudnia oldani minden kifogás nélkül.

    Az Apple márkaszervizzel kapcsolatban úgy mondom a véleményemet, hogy tapasztalatom vele mindössze annyi van, hogy még az iPhone 5S töltőcsatlakozójával volt valami gubanc. Igyekeztem kitakarítani, sűrített levegőt is nyomtam bele, tisztának tűnt, mégsem működött. Elvittem az Andrássy úti szervizbe, srác se látott semmit, 15-20 percen keresztül tökölt vele, de tényleg tele volt szösszel, csak annyira fel volt nyomódva a falra, hogy nem látszott. Kitakarította, nem fogadott el egy forintot sem, majd további szép napot kívánt. Apple termék kapcsán összesen ennyi tapasztalatom van, hál 'Istennek más baja nem volt az 5S-nek és a 12 mini is hibátlan. Illetve hazudok, az 5S-nek végül az akkumulátora megadta magát, ~20.000 lett volna a cseréje márkaszervizben, ezt azért nem csináltattam meg, mert a tárhely már vészesen kevés volt és pár hónapon belül úgyis lecseréltem volna. Ha nagyobb tárhellyel rendelkezett volna, akkor gondolkodás nélkül belevágok.

    Régen a Nokiámat kellett garanciában javíttatni, a Nokia Care is teljesen jó sebességgel dolgozott, a hibát orvosolták, 1-2 héten belül nálam volt a telefon. A kellemetlen része annyi volt, hogy be volt bugyolálva átvételkor a telefon és valószínűleg ez nem az óvás miatt volt, hanem azért, hogy ne vegyem észre, hogy a kijelző szélén keletkezett egy 3mm-es karc. Anno SonyEricssont kellett még szervizeltetnem, a K550i-t három alkalommal is kellett vinnem, szintén márkaszerviz, minden hibát 1-2 héten belül orvosoltak. Ott még korrektek voltak egyébként, mert egyik alkalommal a hátlap egyik patentjét eltörték a szervizesek, mutattam a problémát, azonnal kivett a fiókból egy szín azonos másikat és rátette a telefonra.

    Ezzel szemben ott van ismerősöm, akit fentebb is említettem és akkoriban legjobb barátom volt. Az összetört 5S-t mindenáron rám akarta tukmálni, hogy cseréljem ki neki a kijelzőjét, ő majd rendel egy kitet kínából, f@sza lesz. Két órát szenvedtem vele és természetesen nem lett jó, mivel gagyi volt az alkatrész, később utánanéztem, akik onnan rendeltek ahonnan ő, 10-ből 8 esetben jártak ugyanúgy, mint én. Aztán később jött az előző sztori, a 6S, amit 3 különböző sufniGSM-be is elvitt, mindenhol csak rontottak rajta (ujjlenyomatolvasó sem működött, pedig eredetileg azzal nem lett volna gond) és még lehetne sorolni és a vége az lett, amit írtam is, ráköltött egy rakat pénzt, majd vehetett egy 11-et. Nem tanult a hibából és ha a 11-nek lesz valami baja, akkor is ugyanígy fog eljárni.

    Valahogy nekem ezekből a tapasztalatokból úgy jön le, hogy egyszerűbb a márkaszerviz szolgáltatásait igénybe venni, illetve olyan megbízható szervizét, akik kapnak alkatrészt. És ezt nem az Apple-re kihegyezve mondom, ez teljesen márkafüggetlen.

    asdf

    "És azt meg felejtsük már el, hogy egy gyári szerviz az atya Úristen, a legjobb minőség a legjobb áron, és bárki más, aki hozzányúl, az egy fakezű barom, aki csak tönkreteszi."

    Abban az országban, ahol mindenki mindent "okosba' " akar, nem szabad elfelejteni. A többség igenis fakezű és csak tönkreteszi. Aki meg nem, az kap ellátmányt alkatrészből is.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz .Szaki. #49 üzenetére

    egészen egyszerűen nem így működik. Alsó hangon el kell fogadniuk egy szabályzatot, ami nem az ügyfélnek, hanem az applenek kedvező megoldásokat tartalmaz. Aztán csillagászati áron bérelni az appletől áldásadó gépet.
    Nem látjuk milyen szerződés van az apple és a hivatalos szerviz közt. Viszont jó eséllyel kevésbé honorálják, ha garanciális csere egy készülék, mintha nem csere vagy nem garanciális. Az alkatrészellátásról pedig már írtam, könnyen lehet, hogy nem tarthatnak készleten alkatrészt. Bár lehet az eu-ban kénytelenek lazábban csinálni, mint az usában.

    Alapvetően nem jótékonysági intézmény egy szerviz. Szóval, ha olyan körülményeket teremt a gyártó, hogy ne érje meg az ügyfél számára ideális megoldást választani, akkor nem azt választják, nem fognak ráfizetni, hogy jó fejek legyenek.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák