- Alsó-középkategóriás, PlayStation 5-be is helyezhető M.2 SSD-t virított a Klevv
- Antec kirakatház Lian Li zöngével és egy csavarral
- Újabb inteles VGA került elő a Biostar hátizsákjából
- Belépőszintű játékos headsetekkel bővült a Corsair kínálata
- Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Az alaplapok okozhatják az újabb és gyorsabb Intel CPU-k instabilitását?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- 3D nyomtatás
- Házimozi haladó szinten
- Steam Deck
- SSD kibeszélő
Hirdetés
-
Alsó-középkategóriás, PlayStation 5-be is helyezhető M.2 SSD-t virított a Klevv
ph A háromféle változatban készülő, egyoldalas típus simán megugorja a 6-7 GB/s-os sebességszintet.
-
5G-s verzió is készül a Realme C65-ből
ma Ha itthon is kapható lesz, valószínűleg a modernebb adatkapcsolati képességekkel bíró verzió érkezik.
-
Homeworld 3 - Befutott a gépigény és a roadmap
gp A készítők felfedték, hogy milyen hardverek kellenek a játék futtatásához, valamint azt hogy mi vár ránk a későbbiekben.
Új hozzászólás Aktív témák
-
aszamóca
aktív tag
-
-
Krugszvele
aktív tag
Tíz éve mondom, hogy azonnal 1000 Ft-ra kellene emelni a lakossági benzint. Dőlne a pénz az államkasszába - csak okosan kéne elkölteni -
A futárok, szállítmányozók, gazdasági járművek, taxik, lótifutik meg kapják meg diszkontáron 500 Ft-ért.Ugyanebben a pillanatban pedig a 10 milió ft-nál olcsóbb elektromos autókra 50%-os diszkontot adni (állami), hogy versenyképes legyen a benzines autóval.
-
Krugszvele
aktív tag
válasz Jack Hunter #41 üzenetére
"A teszkós házhozszállítás működik, viszont a színvonal alacsonyabb, mint az Aldiban, Lidl-ben. Nézd csak meg a teszkós húst" - tényleg nem vagyok teszkó hívő, vagy hittérítő, viszont ha valamit kihoz a teszkó azt te visszaküldheted azonnal! Ergó, aki pakolja össze a termékeket mindig a legszebbett hozza, nem tudhatja miféle kekeckedő majomhoz szállít! Az összes zöldség, tojás, hús mellett elbújhat az aldi lidl-östől.
Az érzelmi szempontokat kihagytam. Úgy gondolom, hogy nektek 100%, hogy szükségetek van autóra és rossz döntés lenne ha nem vennétek!
Nekem pont hátrány, ha van autóm, ilyenek miatt, amit mondtál: családtagot kórházva viszegetni, meg családot kötelezően meglátogatni. Ha van autód, elvárják. Ha nincsen, akkor mindenki szétteheti a karját, hogy ez van. (Közben csendesen mosolygok, mert nem véletlenül!) -
Tikakukac
titán
A bármelyik változatára. Amikor kést tesznek a torkod elé, hogy amúgy legyen eladó, amikor mindenféle hülye salátatörvénybe burkolt baromságra hivatkozva próbálják behúzni vagy amikor szimplán megoldják, hogy a boltban olcsóbban kapd meg a tejcsit, mint amennyiért Siku bácsi képes kihozni otthon.
Válogathatsz, egész tárháza van ennek a történetnek az elmúlt 20 évből. De legyen 30-40 akár.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
totron
addikt
válasz Tikakukac #57 üzenetére
Értem. Azért csak virágoznak mostanság a kosárközösségek. S bár az EU előtti világ vissza már nem jön, azért én látom, hogy tör utat magának a kiskereskedelem, a lokális terjedés - egy alapvetően átformálódott világban és jól megtekert gazdasági modell égisze alatt persze, tehát az arányokat a félig tele szemléletmóddal okosabb értelmezni, de nem veszett ügy azért.
A tömegközlekedést hogy csináljuk ki? Ezt nem értem még.
-
aszamóca
aktív tag
válasz Tikakukac #53 üzenetére
Akivel beszélgettem erről, az is azt mondta, hogy ő legfeljebb nem fog annyit menni mint idáig, de nem teszik le az autót. Nagyon sok munkahelyre pl. nincs is más alternatíva, hacsak nem extrém triatlonista az illető.
Nem, nem hangfalnak hívják, gyűjtőnéven hangsugárzónak. A hangfal egy valamekkora tetszőleges geometriájú lapba épített hangszóró.
-
dj79
senior tag
Városban is kellhet autó, igen. Főleg úgy, hogy ha már van két gyerek és teljesen más különfoglalkozásokra járnak iskola és óvoda után. Amúgy a hátam közepére sem kívánnám az igazat megvallva, de pont a felhasználás miatt használjuk a második toyota hibridünket, amik eddig rentábilisan fenntarthatónak bizonyultak, de már keresem a lehetőségeket átállni elektromosra.
-
totron
addikt
válasz Tikakukac #57 üzenetére
Értem. Azért csak virágoznak mostanság a kosárközösségek. S bár az EU előtti világ vissza már nem jön, azért én látom, hogy tör utat magának a kiskereskedelem, a lokális terjedés - egy alapvetően átformálódott világban és jól megtekert gazdasági modell égisze alatt persze, tehát az arányokat a félig tele szemléletmóddal okosabb értelmezni, de nem veszett ügy azért.
A tömegközlekedést hogy csináljuk ki? Ezt nem értem még.
-
Tikakukac
titán
Ha te mondod, biztos. Állat és növénytermesztéssel foglalkozó családfa, vidéki kisvárosban eltöltött 20 év van mögöttem és nyilván most is havi rendszerességgel járok 'haza' a szülőkhöz. A félig tele-félig üres mondóka az most a csontszáraz. Nyugodtan hidd el
Próbálkozik a város is ilyen közmunkás termesztéssel meg az emberek nyilván ahogy tudnak nyomják a cserekereskedelmet, de ez amíg nincs mederbe rakva csak mikro-mikro szinten megy és elég pocsékul. Lásd eperfa, amit már nem volt pofám tovább dézsmálni, de amúgy vagy 10 vödör eper rohadt el rajta.A tömegközlekedést hogy csináljuk ki? Ezt nem értem még.
Számold fel a vasúti közlekedést, totál. Nem 1-2 vonat megy akkor ide-oda, hanem nulla.
Hozzá csinálj vállalhatatlan menetrendes Volánt, vállalhatatlan buszokkal. Az pedig, hogy milyen arányban érek haza időben botrányos szint.
Épp nincs sofőr? Akkor így jártál majd elmész a második-harmadik-negyedik busszal. 25 fokban árnyékban okés, -10-ben a váróban mondjuk hagyján, ott csak az orrod szakad le a szagtól és jobb esetben nem hasítanak ketté, de 40 fokban ez kakukk.Szóval így.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
hNp88
aktív tag
válasz Krugszvele #54 üzenetére
"- csak okosan kéne elkölteni -"
persze, az "elit" további béremelésére. ó igen, szopassuk szét még jobban a dolgozó réteget.
[ Szerkesztve ]
Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"
-
nevemfel
senior tag
válasz Jack Hunter #17 üzenetére
Autó kellhet, de ne akkor vegyél autót, amikor a használtautók ára az egekben van. Mármint vehetsz, nyilván, csak ilyen időkben marha drága mulatság.
[ Szerkesztve ]
Forget your troubles, c'mon get happy
-
8th
addikt
válasz Krugszvele #54 üzenetére
Ez nem változtatna semmin. Az emberek (pláne vidéken) kényszerből ugyanúgy autóznának mint eddig mert nincs választásuk és ugyanúgy nem lenne pénzük lecserélni a filléres 15+ éves autóikat. És még direktben jól meg is lennének szívatva a jó drága üzemanyaggal.
-
Szerintem napi 40kmre már lehet venni dízelt, előnyük, hogy sok-sok km-t lehet beléjük tenni, legalábbis egy jó motorba, ha időnként autópályázol hétvégente egy nem is tudom fél órát, akkor a regenerálás is megvan.
Amin viszont elgondolkodnék, hogy régen számoltam, hogy egy kocsi, úgy hogy nem mész vele sehova havi 30e. Szerintem ez ma már inkább 60e.
Ez ugye úgy jön ki, hogy:
Amortizáció: Mindegy, hogy új kocsit, 5-10, vagy 20 évest veszel, jövőre kevesebbet ér. Ha évente 240e veszít az árából, akkor az havonta 20e, és akkor nem egy 5-6 milliós új autóról beszéltem.
Szerviz költség: Javítást itt, javítás ott, Egy 120e fékbetétcsere 12 hónapra elosztva 10e/hó
Vizsgáztatás: 26e/24hó = 1e/hó
Kötelező az is min 2-3eFt havonta
Olajcsere attól függően, hogy te csinálod vagy sem tud 36e lenni évente
Szűrőcsere, klíma tisztítás
Gépkocsi mosás
Autópálya matricaSzóval gondold meg, hogy mennyire kell ez neked?
Pár embertől hallottam, hogy inkább carsharingelnek, vagy autót bérelnek ha kell, mert oké, hogy 5-6e tud lenni alkalmanként, vagy igénytől függően még több, de abban benne van a benzin, a parkolás minden. Ha bútorszállításra kell valami, akkor olyat bérelsz/sharingelsz. Casco is van rajtuk, a zónát is elhagyhatod velük, csak amíg nem mész vissza a zónába nem tudod megállítani a sharinget. Ha a bolt előtt várakozik, míg te vásárolsz akkor nem 60Ft/perc, hanem jóval olcsóbb. -
zoli03
őstag
Nagyon félrecsúszik a számításod. Amortizáció ma gyakorlatilag nincs a használt autókra, sok esetben drágábban tudod eladni, minthogy vetted. Ha áll az autó szervizköltséget ne számolj, max olajcserét.
Fékbetétcsere 120e? Egy átlag autón olcsóbban megúszód a négy tárcsa+betétek cseréjét.
Szóval a biztosítást és a műszakit érdemes számolni csak, az meg havonta vidéken mondjuk 5e Ft.Carsharing csak nagy városban tud működni, vidéken nem opció, hogy még 50-100 km-t utazzak az autóért.
-
igazán sokat úgy lehet rombolni egy autón, ha nem jársz vele.
ha sokat áll, akár egy akksicsere is lehet évente, rugók, gátlók, szilentek, stb.másik hszre: valóban lehet 40 kilométerre dízelt venni, főleg ha pár hét alatt tönkre akarod tenni. feltételezem, hogy napi 40 km ingázás az 2x20. az tuttira tönkrevágja a dízelt.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
hNp88
aktív tag
Ne is mondd, én szegény Vivaromat városi forgalomban használom, gyakran kell vele ilyen röhejes 150-500 méteres utakat megtennem. Sajnálom is szegény 2 lityis dízelmotort... Igyekszem vele minél többször egy dízelmotor szempontjából is értelmezhető távokat megtenni.
Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"
-
Ne abból indulj ki, hogy mivel az elmúlt 2 évben minden ára - a kocsiké is - megduplázódott, ezért nincs amortizációs költség. Ha így lenne, akkor téma lezárva, kocsit kell venni, mert jobb befektetés mint a bitcoin, aztán ha az ember használja, használja, ha nem, akkor is jövőre 50% plusszal eladja. De sajna ez nem igaz.
Szóval abból indulj ki, hogy egy 10-20 éves autót most se annyiért kapsz, mint újkorában, tehát tuti, az utóbbi 2 év ellenére is van amortizációs költség.Szervize válogatja, hogy mennyiért csinálják, nem ez a lényeg. A lényeg, ha használod, kopik, ha nem, akkor is kell rá költeni. Mert ahogy bambano megjegyezte, vannak alkatrészek amik nagyon nem díjazzák, ha nincsenek használva. pl fék: berozsdásodik. szimeringek, csapágyak, deformálódnak, kenőanyag lefolyik. (Érdekesség: optikát is ezért állva tartjuk, nem oldalára fordítva, mert a kenőanyagnak nem tesz jót.) Oké, ez nem egy hét, de nem tesz jót a kocsinak, ha hosszú ideig nem mozdul, utána még többet költhetsz rá.
A lényeg, hogy van fenntartási költség. Mondhatnám azt is, hogy R16-os gumi 160e volt és igyekeztem olcsót venni. 48 hónapra leosztod 3eFt/hó és ez csak a nyári.Az, hogy 120eFt kell költened évente szervizre, szerintem nagyon alultervezett költség. Persze van amit te is meg tudsz csinálni, van aminél azt mondod, hogy nem kockáztatsz, vagy órabérben nem éri meg neked foglalkozni vele.
A 30eFt/hót, én annó 1 milliós autóval számoltam. Most, hogy az autók ára megduplázódott, a bérek is nőttek, minden költség nőt, szerintem a 60e is lehet reális havonta. De mondj összeget, vagy más is mondjon összeget, hogy szerinte mennyi a reális. Én ezt tapasztaltam.#68-71:
Szerintem részben mindannyiótoknak igaza van. Ha be tud melegedni, a katalizátor öntisztítása tud működni akkor nincs gond.Satugázt se szereti városban. De ha a 20km úgy jön össze, hogy közben 4 helyen 10 percre megáll az ember és csak ez van, hétvégente nincs nagyobb túra, akkor én se dízelt használnék.
Egyébként infó, akit érdekel -
gabor9991
őstag
2007es benzines focusom van, értékvesztés gyakorlatilag évi nulla forint sőt az elmúlt évben jócskán emelkedett a piaci ára
2 féktárcsa+betét munkadíjjal 40ezer de akkor már nem az alsó polcos alkatrész ment bele és 10 évig nem kell foglalkozni vele.
Olajcsere 5w30 elf sxr 5liter 10000+szűrő 2000 forint ha kicseréled magadnak akkor ennyiből ezt is megúsztad.
Levegő és pollenszűrő darabja 2ezer ha jobb minőségű kell kicserélni a pollenszűrőt kis rutinnal 15perc rutin nélkül 2óra
Mosást megoldom itthon saját magasnyomású mosóval.
Falusi vagyok ezért kell kocsi itt nincs autópálya, de mikor egy évben egyszer elmegyek a városba akkor 10 napra valami 4000 alatt kijön a matrica ára is.
Kötelező biztosítás 14000/év B10 gépjárműadó kb.6000/év
Fogyasztás 7l/100km -
hypervisor
újonc
Normális Prius + csak a mesékben van, amit itthon árulnak mind tekert!
-
20 kilométeren az én v6-os benzinesem se melegszik be rendesen, nem még egy kisköbcentis dízel. és itt nem csak az a kérdés, hogy a hűtővíz felmelegedett-e, hanem a motorolaj, a katalizátorok, a szűrők, stb.
ha ő úgy fogja használni az autóját, hogy reggel megy 20 kilométert, este másik 20-at vissza és ennyi, majd egy évben 2-3 alkalommal 800 kilométert, az tönkrevágja a dízelt. plusz sokba is kerül, mert ilyen felhasználás mellett nem árt, ha 10 ezer kilométernél lényegesen kisebb távolságok után cserél motorolajat.az eredeti hsz-edben azt írtad, hogy "Ha áll az autó", nem pedig azt, hogy heti egyszer normális távra. Nem tudjuk, mit értesz normális távon, de heti egy bevásárló körút nem elég egy autónak.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Korrektor
válasz gabor9991 #74 üzenetére
"... értékvesztés gyakorlatilag évi nulla forint sőt az elmúlt évben jócskán emelkedett a piaci ára "
Ez így mondásnak jól hangzik, még nekem is tetszik, csak sajnos van aki ezt komolyan is gondolja
Az értékvesztés ugye akkor lenne nulla, ha szegény autó eladása esetén a pénzből bármikor tudnál venni egy újat...
-
zoli03
őstag
1,9 PDTI is bemelegszik 20 km-en ha nem városban vánszorogsz vele, hanem országúton mész. Nem csak a hútővíz, hanem az olaj is. 20 km-en egy személyautóban levő belsőégésű motornak be kell melegednie, ha nem, akkor ott valami gond van.
20 km-es távok miért vágnák tönkre? Nem egy ismerősöm átlag ekkorákat vagy kevesebbet megy vele (sokszor én is), mégsincs bajuk többszáz ezer km után sem.Az eredeti hsz-emet arra írtam, hogy mik egy autó fenntartási költségei, ha nem mész vele. Erre írtad a futóművet meg akkut, én meg azt írtam, hogy ha 1-2 hetente mész vele, nem fog semmilyen hátránnyal járni műszaki szempontból, mintha minden nap mennél vele, csak előnnyel.
-
zoli03
őstag
Itt most arról beszélünk, hogyan számolsz amorticáziós költséget egy használt autóra. De nincs neki, mert ha mostanában megveszed és eladod, akkor nem vesztesz rajta semmit. Az teljesen más kérdés, ha veszel megint egy használtat, akkor buksz azon, hogy eladtad a régit, itt most nem volt róla szó, hogy venned kell másikat.
Amiket írtál problémákat az állás miatt, azokat simán ki tudod küszöbölni, ha mész vele 30 km-t kéthetente. Akkor adjunk hozzá a havi fenntartási költséghez 3e Ft-nyi üzemanyagköltséget.
Én nem írtam olyat, hogy 120e Ft-ot kell költeni éves szervizre. Te írtad, hogy annyi egy fékbetét csere, amire mondtam, hogy hülyeség.
Szóval még most is ott vagyunk, hogy biztosítás (50e)+gumik (150e/11)+műszaki (25e/2)+gépjárműadó (6e)/12 hónap+olajcsere 15e+3e Ft üzemanyag~9-10e Ft. Ez nagyon messze áll a te 60e Ft-odtól és itt most arról beszélünk, hogy mennyibe kerül havonta a kocsi fenntartása, ha nem nagyon használod, hanem csak áll.
-
8th
addikt
B8 Passatnál ki lehet rakni digit. műszerfalra az olajhőmérséklet műszert (is). -10°C körüli időben elég ~15 kilométer, hogy elérje az olaj a 80°C-os hőmérsékletet. Fagypont körül ehhez a fele táv is elég szokott lenni. Ez még messze nem üzemi hőmérséklet (ami a BiTDI-nél 95-98°C olajhő.) de már ken rendesen. Az pedig törvényszerű, hogy minél nagyobb egy motor annál lassabban melegszik át. Az Audi 4.2 V8 motorja elég lassan melegszik cserébe télen meleg motornál a leállítást követően 3/4 órával még langyos a vize. Kis motor ilyet nem tud.
-
Tikakukac
titán
válasz gabor9991 #79 üzenetére
Pont annyit ami a diffi lesz a következő vásárlásodnál
Vettem egy routert 8k-ért, eladtam 15 ropiba, hogy na, kasza volt bazeg.
A gond ott volt, hogy nekem is vennem kellett magamnak így egyet és 18k volt a bótba', nem 8k, mint a békeidőben. Tehát akkor mi is a matek?A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
DEJVID
őstag
Kurva nagy hülyeség volt eladni azt a Nissant, utána meg megvetted azt a katasztrófa Astrat. Gondolom most is ügyesen belenyúlsz majd
-
Danex
addikt
válasz refrigerator #1 üzenetére
Nem feltétlen igaz, pl simán lehet olyan, hogy éppen nincs annyi tőke, hogy farzsebből kifizessek egy autót, de pl kereset alapján meg belefér úgy, hogy még marad mellette.
Pl tavaly vettem egy Vitarát augusztusban, 6.7Millio volt GL+, 2tónus fény, automata váltó. ~5% végig fix kamattal. kb 1.5misi volt a beugró.
Na most ha azt mondom 200e-ret félre tudok tenni havonta kocsi témára, akkor még mindig nem tudnám megvenni mert még mindig csak 4.3misinél járnék, tehát még mindig kéne 11 hónap.
Na ez idő alatt pl már nincs is a jenlegi motorválaszték mellett automata váltós kivitel, csak az új motorral ami rosszabb, illetve az már 9.1millio! (az előző motorral még talán van 1! db valahol beragadva de az is 8.1millio.
Na most ha még várok 11hónapot (ez ekkor még csak a régi árát érem el), akkor már biztosan csak az új verzió lesz, és mivel az elmúlt 1 évben, 1.5milliót drágult, kb 1 misivel még majdnem lehet számolni.
Szóval ott járok, hogy hitellel már lenne 3 éve saját autóm kompromisszumos bérlések nélkül, ahol igazából az infláció 3x nagyobb lassan mint a törlesztőn a kamat így reál értéken folyamatosan "olcsóbb" lesz, miközben amíg gyűjtögetnék rá addig az infláció miatt elég súlyosan csak emelkedik az ára az adott autónak. -
Danex
addikt
válasz Krugszvele #19 üzenetére
Ja, január elsején hívnak nagyszülők sírva, hogy nagyi nincs magánál, nagy láza van stb. Kiment a mentő, megmérte , gyorsteszt covidra negatív azt viszlát, nem vitték be, nem kapott lázcsillapítót se semmit. Végül mi vittük be mert 39 fokos láza volt és egyáltalán nem javult, az otthoni lázcsillapítók is kb 38.x ig tudták levinni. Kiderült agyhártya gyulladása volt. Na most kocsi nélkül nem tudjuk bevinni, betegszállítás meg nem úgy megy, hogy nekem 1 óra múlvára kéne főleg nem szilveszter másnapján, mentősök meg még lázcsillapítót se adtak neki 39fokos lázra.
Ergo megspóroltunk volna egy nagyit, végülis forintban jól jártunk volna mert benzinbe se kerülne és születésnap/karácsonyra se kellett volna ajándékot venni mostantól...
Étel futár nem mindenhol van, gyakran hiányos a felhozatal és drágábbak a termékek online.
Kocsi nélkül lehet spórolok, mert nem megyek el utazni stb... lehet 5-8évvel hamarabb elmehetnék hamarább nyugdíjba, csak az is lehet meg sem élem a nyugdíjas időmet cserébe legalább a pénzemmel temetnek el úgy, hogy végig spóroltam az életemet és nem éltem semmi, mert hát minden pénzt megfogtam az életemben.
-
hNp88
aktív tag
tudsz olyan autószerelőt aki ezt megcsinálja?
amúgy belegondolva tulajdonképpen lényegtelen is... a sok rövidtávozás meg városozás miatt úgy is 8 ezrenként viszem olajat cserélni a fentebb említett Vivarot..
[ Szerkesztve ]
Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"
-
Végülis, ha az ima egyben tartja a kocsit, csak a fékbetéteket kell cserélni 10 évente, mert más sosem romlik el, a fékbetétet is te szereled, akkor milyen szerviz költségek vannak?
Azt nem értem, hogy a sok luser miért vesz új autót, mondván, hogy a garanciális időszakban nem kell költeni szervizre, (Azt hagyjuk, hogy a kötelező szakszerviz mennyit számít fel , hogy ne ugorjon a garancia.) mikor most állapítottad meg, hogy nagyon minimális összeget kell költeni szervizre.Az amortizációs költség meg. Tényleg nem is értem, hogy miért azt tanították megtérülés számításnál, hogy ahhoz kell viszonyítani, hogy úgy mennyi pénzed lesz 1 év múlva, ha a pénzed bankban van, a földedet meg nem lebetonozod gyárnak, hanem termelsz rajta valamit.
Azért mert mindennek emelkedett az ára és a kocsinak is, az amortizációs költség nem szűnt meg, csak kevésbé látszik. Lehet, hogy ma egy 16 éves autóért többet adnak, mint tavaly egy 15 évesért, de idén is ugyanaz van, hogy egy 15 évesért még többet. Ha almát szeretnél venni, akkor a tavalyi 15 éves autóért több almát adtak volna, mint az ideiért.Vagy ha vitatkozni akarsz róla, akkor vitatkozzunk összefüggéseiben, de ne az amortizáció tekintetében, hanem úgy, hogy mi lesz 5 vagy 10 év múlva?
Itt ugye olyanok játszanak, mint
Infláció
Termelési láncok akadoznak, ma többet kell várni egy új autóra mint covid előtti
nyersanyagárak több tekintetben megduplázódtak. Vajon korrigálnak-e, vagy felgyorsul mondjuk az acél világpiaci árának emelkedése?
Nagy divat az elektromos autó, de máshol is téma lett, hogy bizony 8milla a beugró, régen egy kis személy meg 2 milla volt, és a 8 millát kevesebben tudják megfizetni. Ez hatással van a régi autókra is. A helyzet megmarad, vagy majd korrigál?Ha forintban, vagy euróban nézzük, akkor tény, hogy egy használt kocsi ára az elmúlt 1 évben még emelkedett is. De mindketten tudjuk, hogy ez nem normális. Az a kérdés, hogy te mire alapozod, hogy ez a helyzet tartósan fenn fog állni, és a használt gépkocsi ára inflációt meghaladóan fog nőni, milyen jelenértéket mondasz? Mi a jobb befektetés? Autó vagy arany?
-
és akkor érkezik egy hsz, amiben eldöntöd végre, hogy mész vele vagy nem mész vele.
Ha azt írod, hogy (idézet tőled) "ha nem mész vele" akkor az nálam azt jelenti, hogy az autó hosszú ideig, folyamatosan áll. például két hónapig, mozdulatlanul. az "1-2 hetente mész vele" az nem a "ha nem mész vele".Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
értem. tehát nagyjából 15 km. alatt nem éri el az üzemi hőmérsékletét, tegyük fel, hogy 20 alatt pont eléri.
vagyis az idejét zömében olyan olajjal tölti, ami nem üzemmeleg, nem tisztul, nem feltétlenül folyik rendesen, stb.
akkor egész pontosan miről is beszélünk?például én dolgoztam nagyfaluban. elindultam otthonról, Debrecenből, békésen elgurultam az autópályáig, majd a pályán toltam 220 kilométert, hét elején egyik irányba, hét végén másik irányba. nekem is 20 perc alatt melegedett be teljesen a motor. csak én nem állítottam le, hanem majdnem két órát üzemmelegen hajtottam, majd visszahűtöttem és leállítottam.
na ez az, amit szeret.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy topik
- Gyúrósok ide!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- lezso6: Miért veszünk SUV-okat?
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Hálózati / IP kamera
- Okos Otthon / Smart Home
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...