Hirdetés

2017. szeptember 22., péntek

Hozzászólások

(#1) Rickazoid


Rickazoid
(PH! addikt)

Nem rossz, viszonylag magas betekintési szög kombinálva az érintésvezérlet látszatával, de az ilyen optikai csalódásokon alapuló dolgokat sosem értettem igazán. Pláne hogy kereskedelmi forgalomba is kerültek a bár más technológiával készült, mégis elődnek is tekinthető 3D-snek csúfult sztereoszkóp kijelzők. Mi értelme - leszámítva sokféle szakmai modellezést, ahol már az ilyesmik is segítenek?
Kíváncsi lennék vajon dolgozik-e ma valaki aktívan a tényleges 3D-s kivetítésen a térbe, függetlenül az azt kitöltő közegtől.

I don't see what my age has to do with playing with Pokémon, frankly.

(#2) FlekkeN válasza Rickazoid (#1) üzenetére


FlekkeN
(fanatikus tag)

Azt nem értem miért villog. Azért, mert 15 FPS és minden frissítés között nincs kép? Esetleg a felvételt készítő kamera miatt?
Emiatt a villogás miatt a fejfájósok és epilepsziások megint kimaradhatnak a buliból?

(#3) dajkopali válasza FlekkeN (#2) üzenetére


dajkopali
(HÁZIGAZDA)

nem vagyok ugyan szakértője a témának, de nagy valószínűséggel a felvétel miatt, ahogy a tévéképernyőkről készült felvételeken is előjön a frissítés
de majd jön egy szaki, és megmondja :)

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#4) Runo


Runo
(PH! addikt)

Ez nem hologram, hanem optikai "csalás" :P

(#5) Rickazoid válasza Runo (#4) üzenetére


Rickazoid
(PH! addikt)

Technikailag tényleg nem hologram, de az eredeti hologram a definíciója és a működése szerint is optikai csalódás csupán. A térbe projektorral kivetített képet hívják még hologramnak, de gyakorlatilag az sem az eredeti hologram, ez az elnevezése az ilyen képeknek a sci-fi-k világából származik és ahogy sok mindent, ezt is átvette a köznyelv, sőt lehet a tudományos világ is.

(#2) FlekkeN: 15 fps a képfrissítés.

[ Szerkesztve ]

I don't see what my age has to do with playing with Pokémon, frankly.

(#6) azbest


azbest
(PH! nagyúr)

szerintem majd az lesz hologram, ha ezt megy valós időben. Zselés anyagban lézerekkel buborékokat képezni, ami visszagyógyul ahogy megszűnik a besugárzás. :U [link] [link]

(#7) tocsa válasza FlekkeN (#2) üzenetére


tocsa
(senior tag)

Pedig a Youtube videóból kiderül hogy miért villog! Mert ha simán egy statikus tárgyat helyezel a tükörbe, akkor az mozdulatlan. Ha csak egy olyan LCD lapot tennél bele, ami nem mozog, akkor az mindössze egy betekintési szögből adna megfelelő térhatást. Ha bármerre elmozdulnál, akkor elromlana a perspektíva - és a térhatás is. Ezért az egész cuccban az LCD kijelző függőlegesen áll, és nagyon nagy sebességgel pörög. Nézd meg megint a második videót!
Ahogy ez a keret forog, 192 irány felé az abba az irányba stimmelő verzióját vetítik az objektumnak. Emiatt lesz igazán térhatású: bármelyik irányba körbejársz, mindig a megfelelő nézet villan fel neked a kis forgó kapun. Elég gyorsan foroghat a cucc, mert 15fps-el tud animációt megjeleníteni, azaz 192*15=2880 rpm-el foroghatna a keret, és a benne levő kijelzőnek is 2880Hz-es frissítést kellene tudnia. Szerintem azért villog ennyire, mert a kijelző nyilván nem tud ekkora frissítést, és valószínűleg mind az animációt, mind a nézet vetítéseket "interlace-elik". Azaz kb mint az interlaced TV adásnál, először csak minden párosadik szöget vetít, majd következő körbeforgásnál minden páratlanadik szöget. Ezzel már megfelezhető az rpm vagy a frissítés. De valszeg ezt sokkal nagyobb bontásban kell csinálni, mert 1440 Hz még mindig túl sok, feltehetőleg 4-szeresen vagy még többszörösen interlace-elnek mind a forgatásban mind a felvillantásban. Ezért a villogás.
Nekem ez a megoldás még mindig jobban tetszik, mert ugyan villog, de nem kell hozzá szemüveg, és valódibb a hologram hatás, mint másfajta illúzió keltő technológiáknál.

1 - MSI GT80 Titan SL012 GTX970 SLI, i7 6820HK, 32GB RAM, 2 x Samsung 950 Pro 512 GB NVMe RAID 0, 2 - Clevo P570WM: 17.3", GTX880M 8GB SLI, 2x256GB Crucial M550 RAID 0, 3 - Clevo P180HM: 18.4", GTX560M SLI, AOC e2251fw 21" DisplayLink monitor es GeChic 1502 On-Lap 15.6" external monitorok a mobil of

(#8) hunbi válasza tocsa (#7) üzenetére


hunbi
(fanatikus tag)

Minden adott kamerairányba csak 15 ször villan másodpercenként. Viszont 192 különböző kameraszöget kell kiszolgálni ugyanennyi idő alatt ezért még csak hosszan sem villanhat mint az lcd-k. A kamera meg vagy a felvillanást rögzítette az 1/30 vagy milyen záridő alatt vagy a "lukat".

Nekem a földgömbös variáció tetszett. De ebből most megtudtam, hogyha lenne egy áttetsző vetítővásznam amit megdöntenék 45 fokban és másodpercenként többször körbeforgatnék és erre alulról a megfelelő időzítéssel megfelelő képeket vetítenék, úgy teljesen élethű 3d nek tűnő képet kaphatnék... Elég egyszerű, leszámítva az elég gyors képfrissítésű vetítőt... meg a légellenállást LOL

Ha egy kicsit növelni tudnak a méreteken (arasznyi méretű megjelenített kép) akkor már hasznos lehet a 3d iparban. Mármint ha lenne a használt szoftverekhez mod hozzá...

De fincsi. Kettőt kérek! :D

(#9) Action Hank


Action Hank
(újonc)

Csak én nem tudom mire is jók a hologramok? :D

(#10) azbest válasza Action Hank (#9) üzenetére


azbest
(PH! nagyúr)

pornó :DDD

#8 hunbi: na és ez a földgöm? :) [link]

[ Szerkesztve ]

(#11) essexboy


essexboy
(HARDVERAPRÓD)

Érdekes, de vajon mire használható? :U

essexboy

(#12) Rickazoid válasza essexboy (#11) üzenetére


Rickazoid
(PH! addikt)

Ez csak önreklámnak. Egyébként az ilyenfajta megjelenítés használható lehet a mérnökök, a művészek, az animációkészítők, a filmkészítők, az orvosok, az orvostanhallgatók, stb. számára. Vagyis sok szakterületen szimulációkhoz. A hétköznapi életben semmi értelme, csak egy újabb látványosság, valós érték nélkül.
Az igazi 3D-s kivetítés a térbe közegtől függetlenül a cél persze (remélhetőleg, és ha létezik egyáltalán kutatócsoport, ami foglalkozik a témával), bár sok tekintetben az is csak látványosság lenne a hétköznapi ember számára, de annál már azért lehetne értelmesebb dolgokat is kezdeni vele, nem csak szórakozást. Az elsődleges célja persze úgyis az lenne, ma már az informatikát egyszerűen összemossák a nagy cégek a szórakoztatóelektronikával, hogy a hétköznapi ember számára ne is legyen több a számítógép, mint szórakoztató eszköz.
A 3D-s kivetítés felhasználási ötleteihez javasolt a Star Trek holofedélzetének tanulmányozása, igaz az nem csak kivetítés, hanem eneriga-anyag konverzió, ott egy projektor juttatja az energiát megfelelő helyre, ahol anyaggá alakul, de amint megszűnik a kisugárzás, megszűnik az anyag is. Ez mondjuk még elég messze van, bár tudjuk, hogy lehetséges, csak azt nem, hogy hogyan és még megbecsülni sem, hogy mikorra válik egyáltalán az ezzel való gyakorlati kísérletezés lehetségessé.

[ Szerkesztve ]

I don't see what my age has to do with playing with Pokémon, frankly.

(#13) hunbi válasza azbest (#10) üzenetére


hunbi
(fanatikus tag)

Jajj ne szétszedték R2D2 -t! :Y

Ez gyakorlatilag ugyan az mint azok az órák amik lengő ledsorral írják ki az időt. (csak gombócot tud megjeleníteni) Azért elsőre poén!

(#14) azbest válasza hunbi (#13) üzenetére


azbest
(PH! nagyúr)

jaja, és ha belegondolsz az ms féle megoldás is egy optikai trükkös játékba tett propeller clock :)

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.