Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz P.H. #37 üzenetére

    Hááát... Ha szerinted jobb a pár regiszter (mondjuk SSE-sből már van jópár, főleg x64-en), amit össze-vissza cserélgethetsz, mint a sok, aminél könnyebben fejben tarthatod, miben mi van, és cserélgetés sem viszi el az időt, meg tömíti a kódot... Aztán, az utasításkészlet és a szintaxis áttekinthetősége, a sokféle címzésmód (source és destination esetén is többnyire szabadon -- köztük a PC-relatívok, amik által módosítás nélkül is relokálható a kód), a 8/16/32/64 bit ügyes kezelése (ugye az x86-ra szokták mondani, hogy egy 8 bites proci 16 bites kiterjesztésének 32 bites kiterjesztésének 64 bites kiterjesztése... :DDD -- miközben a 68k és a PPC eleve 32 bitesek voltak, és utóbbinál a 64 bites operandusok kezelése sem hoz különösebb változásokat), stb.

    Lényegében az x64-gyel pár lépéssel közelebb került az x86 család a fent említettekhez. (68k esetén persze leszámítva a 64 bitet és a SIMD-et.)

    Hogy azért egy furcsaságot is mondjak PPC-nél, ami előtt én is vakargatom a fejem, hogy ezt miért kellett: 68k-val is ellentétben fordított bitszámozás. :F

    De persze tudom, a különféle platformok mívelői általában úgysem igazán tudják meggyőzni egymást... ;) Nem is tudom, hány évtizedes már ez a vita. :DDD

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák