- Alsó-középkategóriás, PlayStation 5-be is helyezhető M.2 SSD-t virított a Klevv
- Antec kirakatház Lian Li zöngével és egy csavarral
- Újabb inteles VGA került elő a Biostar hátizsákjából
- Belépőszintű játékos headsetekkel bővült a Corsair kínálata
- Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
- Hobby elektronika
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- OLED TV topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Canon EOS DSLR topic
- SSD kibeszélő
- E-book olvasók
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
Elhalasztották a World of Goo 2 megjelenését
gp Május helyett csak augusztusban kapjuk meg a folytatást PC-re és Nintendo Switch-re.
-
Újabb inteles VGA került elő a Biostar hátizsákjából
ph Ezúttal egy 6 GB-os, helytakarékos modell lépett a színpadra.
-
Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
ma Érdekes egyveleg a középső Edge 50: a jó tulajdonságai közé becsúszott pár rossz, de vannak szerethető, egyedi megoldásai is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#92253184
törölt tag
“Nem csoda, mert lényegében egy olyan cég jövőjét kell megjósolni befektetőként, ami járatlan utakat jár.”
Tényleg ki látott már olyat, hogy egy cég autókat gyárt az autó piacra. Vagy hogy valaki elektromos autókat gyárt.
Bár igaz, a legtöbb cégvezető nem mond marhaságokat az Twitteren és nem nehezíti ezzel a befektetői életet. Ez tényleg egy tökéletesen új tanösvény.[ Szerkesztve ]
-
Bati0501
őstag
válasz makkmarce #135 üzenetére
Megmondom őszintén nem igazán értem amit mondasz.
Nyilván azért perelték be őket, mert csaltak, és emiatt kellett új szoftvert kiadniuk, amivel legálissá tettek autóikat. Ezt írtam korábbi hsz-emben.Mindig is csak Európában volt erős a dízel személyautók piaca, sehol máshol a világon, mindenféle botrányok nélkül alakult így.
Még jó, hogy nincs meg senkinek a joga, hogy kívülről leállíthassa az autót, és szerintem nagyon szomorú, hogy ebben az irányba tartunk.
Nem tudom mi a baj a példámmal: adott kb. két hasonló áru autó, két teljesen más felhasználási célra tervezve. Az nem az autó hibája, ha arra akarják használni, amire nem igazán való. ( pl. dízellel rövid városi távok, vagy elektromos autóval sok száz kilométeres utazás /nem 110-el/, esetleg vontatás)Elnézést, de ez a folyton visszatérő érv, hogy "városlakók arcába pufog az autó, bezzeg az elektromos"...szűklátókörűségre utal, rendszerszemléletre lenne szükség.
Németország lebontotta a szénerőműveit, hogy zöldebb energiába fektessen, a kieső árammennyiséget meg megveszi a lengyelektől, akik azt szénerőművekben állították elő...sokkal előrébb vagyunk. Ezen erőműveik gázai még véletlenül sem érnek el a városi emberekig, ugye?
Majd ha fúziós erőmű valóság lesz, és az termeli az áramot, akkor igaz lesz, amit mondtál.Euro 7 normának még nincs meg a végső, hivatalos formája, ezért még bármi lehet, de igazad van, hogy nevetséges, hogy egy turbós V8-as környezetkímélőbbnek számíthat, mint egy kis lökettérfogatú motor.
Rossz a szabályozás, rosszak a fogyasztói trendek (pl. suv mánia). -
makkmarce
őstag
válasz Bati0501 #157 üzenetére
"Mindig is csak Európában volt erős a dízel személyautók piaca, sehol máshol a világon, mindenféle botrányok nélkül alakult így."
Nem botrányok, hanem az autógyártó lobbi miatt. Míg se ázsiában, se az USA-ban nem sikerült környezetbarát jó minőségű dízelt csinálni, itt azt hazudták, hogy tudnak, aztán kiderült, hogy mégsem.a villanyautó nem tud vontatni mesét el kéne már felejteni, ezt se tudom honnan szedi mindenki, külön mókás ez az elektromos targoncák és vonatok korában, ahol tonnákat mozgatnak vele naponta. (de rákereshetsz a teslák vígan vontatnak bármit, persze van olyan amelyik nem, de a 3 hengeres benzin sem).
"Németország lebontotta a szénerőműveit, hogy zöldebb energiába fektessen, a kieső árammennyiséget meg megveszi a lengyelektől, akik azt szénerőművekben állították elő."
szokásos ferdítés, remélem nem a hanula féle butaságból veszed ezeket.
A német energiamix nyilvános, nem véletlen csinálta a vw féle dízel kamu tanulmány is 5-10 évvel ezelőtti adatokból a számításait, nehogy kiderüljön, hogy badarság az egész.
itt nézelődhetsz
Ha vesznek, sokszor francia atomot vesznek, nem feltétlen lengyen szenet.
Olyan szinten meglódult a zöld energia, hogy az valami hihhetetlen, és csak pár év kellett hozzá. Sok országban azért zárják a szénerőművet mert nem éri meg üzemeltetni, nem azért, mert a sötétzöldek erőlködnek, hanem mert az összes többi alternatíva OLCSÓBB, mint karbantartani a régi lerobbant rossz hatékonyságú szennyező erőműveket.
elemzés erről"Elnézést, de ez a folyton visszatérő érv, hogy "városlakók arcába pufog az autó, bezzeg az elektromos"...szűklátókörűségre utal, rendszerszemléletre lenne szükség."
Pont az a szűklátókörüség, hogyha valahol tenni lehetne valamit, akkor homokba dugjuk a fejünket, és azt mondjuk.. áá mindenki pöfög, én miért ne.
Senki se kötelez villanyautó vásárlásra, a régi autók úgy is kikopnak, és biztos, hogy lesz gond a villannyal is, de nem kérdés, hogy ez a jövő. (bár ha úgy fognak zenélni, mint az amazon tesztjárgányai, akkor inkább vissza a V8-at )[ Szerkesztve ]
okoskodom, tehát vagyok
-
ddekany
veterán
válasz Bati0501 #157 üzenetére
Már hogy a fenébe ne számítana, hogy valami az orrod alá pöfög, vagy sok kilométerrel odébb. Kevésbé kapod koncentráltan. De ha hősiesen szűrni akarod a levegőt, most is elköltözhetsz pl. egy forgalmas út mellé.
De igen, nézzük a teljes környezeti terhelést is. Sokan, így persze Musk is, pont azt mondják, hogy összességében lényegesen kevésbé terhelő a villanyautó. (Mellékesen ott van még Solarcity is a Tesla-ban, ami nem autós, hanem akkumulátor és napelem.) Főleg mert még van mit fejleszteni olyan téren (belső égésű motorok meg kőolajipar azért már kiforrottabb), meg mert áramot sokkal többféleképpen elő lehet állítani, mint kőolajat, stb. Na most persze lehet mondani, hogy simán hazudnak, és belinkelni a másik fél tanulmányát, akiknek nem érdeke ez az irány. Muskank meg az, miután belevágott, hát igen. És egyikünknek sincs esélye ezeknek utánaszámolni. Most akkor lehet próbálni jeleket olvasni, hogy ki hazudik, kinek mi a szándéka valójában...
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
válasz #92253184 #155 üzenetére
"Tényleg ki látott már olyat, hogy egy cég autókat gyárt az autó piacra. Vagy hogy valaki elektromos autókat gyárt."
Persze, teljesen tipikus N+1. autó gyártó cég... Meg úgy általában nem emelték meg lécet semmilyen téren a többieknek, vagy provokáltak ki trendeket. Dehogy.
-
k-adi
nagyúr
válasz mikromanus #164 üzenetére
-
Tuomas
addikt
válasz makkmarce #161 üzenetére
Akkor félreérthető voltam.
Arra gondoltam, hogy elhangzott az az állítás, hogy a Tesla csak elektromos autókat gyárt, és hogy mi ebben az extra.
A K+F, amit az önvezető autók fejlesztésébe tolnak, emiatt mem nevezhető sima elektromos autó gyártónak.[ Szerkesztve ]
We were here
-
ddekany
veterán
De egyébként már önmagában az is extra, hogy erre felteszi a cég a létét, hogy csak elektromos autókat gyárt, ÉS még sikeres is. Mármint, hogy elektromos személygépkocsit, nem targoncát vagy golfkocsit... Így ősi belső égésű motors giga cégekkel kell versenyezni, szóval ha holnap csődbe mennek, már akkor is nem semmi amit elértek.
Az önvezetés meg szerintem egy megkerülhetetlen dolog, amiben muszáj versenyezni. Ha 20 év kell még neki, hogy "level 5" legyen, akkor annyi, de lényeg, hogy neked legyen meg legelsőnek. És igen, mint még pár más területen, itt is elöl járnak (amennyire én meg tudom ítélni).
-
kisfurko
senior tag
Mások is fejlesztik, csak nem adnak ki alig/félkész megoldásokat AutoPilot néven. Még sok víz le fog folyni a Dunán, mire az EU-ban bármi is engedélyezve lesz tőlük. Eleinte én is bizakodó voltam, amikor láttam, miket tud a Google megoldása, de évek óta nincs túl nagy előrelépés. Ha a Google cég autóinak jóval drágább berendezésekkel nem megy, akkor várhatod, hogy egy megfizethető autóban menjen.
-
tranceplanet
addikt
Az autóiparban dolgozom és saját bőrömön is tapasztalom ennek az őrületnek a hatásait. Már csak a Volvo-nak és a Mazdának gyártunk diesel befecskendező injektorokat személyautóba, az összes többi vevőnk haszongép jármű. Már az EURO 6 szabvány előírásainak is iszonyat nehéz megfelelni, nem véletlen derültek ki a csalások és ebben nem csak a VW sáros. Napvilágra került az EURO 7 és a követelményei, ezt szinte senki nem fogja tudni teljesíteni, de ha mégis annak ára lesz, költségben és várható élettartamban is negatív értelemben. Kövezzetek meg, de én azt látom, hogy mindegy milyen áron, de ne legyenek pöfékelő autók az utakon. Az sem baj, ha az elektromos valójában mégsem annyira zöld, mint amilyennek beállítják. Nem minden országban van előírás káros anyag kibocsátásra, de, ha az egész földön mindenki átállna EURO 6 rendszerre, már az hatalmas lépés lenne. Szerintem a diesel/benzin teknikának elértük a határát a káros anyag kibocsátását illetően. Persze a nyersolaj készletek is fogyóban vannak. Amennyiben tényleg az elektromos autó a jövő, hatalmas áttörés kellene az akkuk technológiájában. Tudtommal az USA-ban 8 liter környékén van a fogyasztás, az Unión belül pedig 6 liter körül tartunk.
" Könnyű döntések-->Nehéz élet ; Nehéz döntések-->Könnyű élet " - Válassz!
-
makkmarce
őstag
válasz tranceplanet #169 üzenetére
a villanyautó minimum 10 évet késett.
10 éve az van, hogy mindenáron, de legyenek pöfékelő autók. Erre épült az összes szabályozás. A nagy autógyártók minden hónapban előadták, hogy a villanyautó lehetetlen.
A politikusokat és a népet pont addig lehetett hülyiteni ezzel, míg valójában meg nem csinálta valaki. Utána jött a fúrás: topgear féle akciók, folyamatos shortolás, mindenhéten lehozzuk, hogy jobban szennyez és dízel az isten. Aztán jött a csalás, tagadás, kamu tanulmányok, olajdömping a palakitermeléssel, és most meg itt a pofáraesés.
Tetszettek volna fejleszenikicsit olyan síratni a pöfékelőket, mint az okostelefonok korában a buta telefont
[ Szerkesztve ]
okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz tranceplanet #171 üzenetére
minden héten van valaki , aki emiatt fanyalog.. hogy most 300km kell, mikor az meglett akkor 500 kellett, mikor az meglett akkor 1000 kellett.. utána majd az lesz, hogy miért nem megy 24 órán keresztül.
A megfizethetőség az tényleg érv, mert nincs használtan a sufniban 500ért bontószökevény, de arra még várni kell legalább 1-2 évtizedet.okoskodom, tehát vagyok
-
Bati0501
őstag
válasz makkmarce #159 üzenetére
Én úgy tudom, hogy történelmi okai vannak, hogy itt megy a dízel: II. Világháború után a sok teherautó, munkagép üzemanyagaira nem volt (annyi) adó, ezért az újjáépítés korszakában volt igény az olcsó üzemanyaggal is működő személyautókra. Európának ez bejött, máshol annyira ez nem kellett, és azóta is hasonló a helyzet. Erre értettem a mindenféle botrány nélküli dolgot.
Nyilvánvaló, hogy a villanymotor jobb vontatásra, mint a belső égésű motor. Ezer éve olyanok már a dízel mozdonyok is- amik ugye nem "igazi" dízel mozdonyok.
Ebből fakadóan is elvi szinten kiválóak az elektromos autók is vontatásra, csak hát ugye vontatáshoz ugye azért több kell, mint egy villanymotor...bár persze egyszer mindennel meg lehet próbálni megmozdítani valamit.
Ugyancsak erre utaltam már többször a "nem arra lett tervezve" dologgal, jobban már nem szeretném kifejteni...És ha már az elektromos autó a jövő, és ugye környezetkímélőbb mint a mostani autók, akkor az elektromos autóknak azt is tudniuk kell (majd), amit a mostaniak tudnak.
Hosszútávon az meg minden, de nem környezetbarát, hogy legyen két különböző meghajtású autód a különböző feladataidhoz.De hát épp ez a lényeg, hogy jelenleg nem környezetkímélőbb egy elektromos autó.
Ha mégis, akkor olyan kis mértékben, ami messze nem elég ahhoz, hogy segítsen a Földön. Értem én, hogy nem várhatnak a gyárak 20 évet, mire lesz normális akkumulátor, csak hát addig legyártanak rengeteg veszélyes hulladékot.ddekany: a környezetkimélő és az emberi egészségre ártalmas/jótékony két külön dolog. Nyilván a cél, hogy mindkettőre pozitív hatással legyen.
És ezekbe a tanulmányokba ilyeneket is számításba vesznek?: jelenlegi autók újrahasznosítása, villanyautók töltéséhez szükséges infrastruktúra kialakítása, ennek gazdaságossági számításait, mekkora fizetőképes kereslet lesz ezen új típusú autókra, ezekre mely országok képesek és hajlandóak stb.Ne értsetek félre, biztos hogy jók lennének az elektromos autók, csak a jelenlegi erőltetett menetben és adott technológiával a "gyereket is kiöntik a vízzel".
[link] a levegőből való üzemanyag gyártása lenne a királyság.
-
dabadab
titán
válasz Bati0501 #173 üzenetére
Ebből fakadóan is elvi szinten kiválóak az elektromos autók is vontatásra, csak hát ugye vontatáshoz ugye azért több kell, mint egy villanymotor...bár persze egyszer mindennel meg lehet próbálni megmozdítani valamit.
A Model X-nek konkrétan van külön üzemmódja vontatáshoz, az Y is tud majd vontatni, a M3 európai verziója már most is, a Cybertruckot meg ha még emlékszel rá, direkt azzal is promóztak, hogy simán elvontatott egy Ford F150-et.
Nyilván egy Zoe-val nem fogsz vontatni, de egy Twingoval se[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dbj19
csendes tag
válasz makkmarce #159 üzenetére
Az oké, hogy atomból pótolják a németek, de ha olyan jó a saját megújulójuk, akkor egyáltalán miért kell importálniuk? Mert a napelemfarmjaik napközben termelnek, és kora este a csúcsidőben nem tudnak elég energiát leadni?
Ráadásul, bár számokat most nem tudok előhúzni, de úgy tudom hogy a megújuló forrásaik nem "versenyhelyzetben" győztek az atom és szén fölött, hanem állambácsi belenyúlt a levesbe és lapáttal önti a pénzt a megújulók támogatásába, a lakóházak napelemmel felszerelésébe. Támogatások nélkül nem lenne versenyképes se ott, se idehaza árban. Meg lehet nézni azt is, hogy az import miatt mennyibe kerül ott a villamos energia, és máshol. Ezek miatt a támogatások miatt történik aztán olyan, hogy "negatív" áron adja a szénerőmű az energiát, mert napközben a kutya nem vesz tőlük, mindenki megújul, de az erőmű nem állhat meg, mert azt befűteni nem fél perc és nincs ingyen. Ezért aztán persze, hogy "nem gazdaságos" egy ilyen egység. Nem beszélve arról, hogy a napelemek és szélerőművek elektronikai részegységei nem bírnak ki 50 év használatot, de cserébe legalább bazi sok veszélyes hulladékot termelnek tönkremenetelkor, amit aztán elásnak. -
makkmarce
őstag
válasz Bati0501 #173 üzenetére
"De hát épp ez a lényeg, hogy jelenleg nem környezetkímélőbb egy elektromos autó."
ezt mivel tudod alátámasztani?amennyit elhúzol egy passattal, azt el tudod egy villanyteslával is. Mivel a tesla nehezebb és erősebb, nemigazán értem a problémádat.
itthon handrásék csináltak egy tesztet, mikor hazahúzták az András BMW-jét a teslával egy utánfutón.[ Szerkesztve ]
okoskodom, tehát vagyok
-
dabadab
titán
válasz makkmarce #179 üzenetére
Egyébként ezt a vontatós dolgot nem értem. Amennyire én képben vagyok, a vontatás akkor tud problémát okozni, ha induláskor, hogy meglegyen a kellő teljesítmény, a kuplungot kell csúsztatni és ez idővel szétcseszi a váltót, illetve jól jön a négykerékhajtás.
Namármost elektromos autóknál a kuplungcsúsztatás nem játszik, mert nincs is, rögtön van nyomaték meg az erősebbek négykerékhajtásúak - most akkor milyen gond lehet még?DRM is theft
-
Pingüino
senior tag
Szerintem azzal lehet gondja sokaknak, hogy a "villanyautó" hallatán mindenki egy játékautóra asszociál. Pedig az elektromos autók többsége nem egy golfkocsi kategória felépítnyben. A legtöbbnél, pláne egy tesla-nál ugyanúgy alkalmas az alváz, a felfüggesztés, és minden egyéb kritérium a vontatásra. Nyilván a kisebb villanyautók kisebb vontatmányt tudnak húzni, de ez ugyanígy van a belsőégésű motoros autóknál is.
-
-
Bati0501
őstag
Ez nagyon jó, tényleg, csak hát a Tesla árai prémium kategóriás autókkal egyenértékű, pl. ID. 3 rendelkezik vonóhoroggal, csak a teherbírása 75 kg. [link]
Ezért is írtam, hogy nem elegendő csak a villanymotor, jelen esetben a váz nem elég erős.
Tényleg nem number one prioritás a vontatás, de mutatja, hogy még mindig nem tartanak ott az elektromos autók, ahol jó lenne, ha már tartanának.makkmarce: [link] Guardian cikk. Tény hogy sokkal több cikk mutatja azt, hogy környezetkímélőbb az elektromos autó (15-30%-kal), csak ezekkel a kutatásokkal az a baj (az összessel), hogy nem tudni kinek a felkérésére készítették, és ami a legfontosabb, hogy mi is volt a pontos módszertan + mindegyik -főként az elektromos autózást támogatókban- tele van "ha"-val és "majd a jövőben" kijelentésekkel.
Tesla ára egy nagy probléma pl. Nem figyelem őt.
-
dabadab
titán
válasz Bati0501 #183 üzenetére
Szóval sikerült találnod egy darab konkrét típust, aminek az alvázát nem készítették fel arra, hogy vontatóhorgot tegyenek rá és ebből vontad le a következtetést, hogy az elektromos autók általában nem alkalmasak vontatásra.
Tényleg külön rá kell mutatnom arra, hogy ebben az érvelésben mi a hiba?
Guardian cikk
Guardian véleménycikk, amihez linkelve van az ellenkező álláspont cikke is (vagy itt van ez is) amikben elég szépen összefoglalják, hogy hogyan szoktak kijönni az ilyen számok: valós helyett gyári fogyasztási adatokkal számolnak, a létező legszennyezőbb energiamixet veszik, az akku élettartamánál 150k km-re számolnak, az autók előállítási szennyezésénél csak és kizárólag az elektromos autó akksiját számolja stb.
Ha ilyen, nagyon jól láthatóan hibás tanulmányokra kell hivatkozni arra, hogy kijöjjön az, hogy az elektromos autók szennyezőbbek, akkor elképzelhető, hogy ez az állítás valójában nem is igaz, nem?
De akkor miért nics még gyártásban a Tesla Semi?
Nagyrészt azért, mert nem volt elegendő akkugyártási kapacitásuk és amit le tudtak gyártani, abból inkább sok személyautót gyártottak, mint kevés kamiont - főleg, hogy a már piacon lévő modellek gyártása volt a prioritás, mert volt azzal elég sok bajuk.
DRM is theft
-
Bati0501
őstag
/Modern autóknak nincsen külön alváza./
Nem kell rámutatnod, mert nem jól gondolod.
Makkmarce hozta fel még korábban, hogy szar a katalizátor tisztítási technológiai, meg hogy egy A8 hogy eltömődik a városban.
Erre írtam, hogy nem városi rohangálásra terveznek nagy dízel autókat, arra kellene használni, amire valók. Előjött a vontatás is, és azóta folyamatosan felhozzátok, miközben az csak egy részletkérdés volt, engem nem különösen érdekel, hogy mennyit bír elhúzni egy autó.
Erre jöttél a különböző Teslákkal, amik tudnak vontatni, de túlzottan drágák, ennyire egyszerű. De mondom ebbe ne kössetek bele, mondom megnézem az új favoritot, az id 3-at, és akkor láttam meg azt a cikket.Gondolod, hogy csak ez a VW nem tud vontatni, miközben ez alapjaiból elektromosnak lett tervezve? És az e up, vagy zoe? Ha érdekel megnézed, engem nem foglalkoztat.
A cikkekkel kapcsolatban leírtam már pár dolgot.
Ennyi éven keresztül nem volt kapacitásuk rá, miközben világcégek előrendelték évekkel ezelőtt? Bemutatták már ezt annyira, hogy bele lehetett ülni és vezetni külsősként?
Lehet, hogy ahogy megjelenik tényleg forradalmasítja a szállítmányozást, vagy annak részterületeit, de az is előfordulhat, hogy bármilyen okból mégsem lesz annyira kelendő.
(Az európai úthálózat adottságai miatt kíváncsi vagyok hogy mennyire praktikus a formája miatt.) -
makkmarce
őstag
válasz Bati0501 #183 üzenetére
köszönöm, hogy találtál egy véleménycikket, pedig szinte biztosra vettem, hogy a hanula félét fogod linkelni.
Ami 5 perc alatt cáfolható, az szót se érdemel, ugyanarra a kamu német tanulmányra hivatkozik, amit a VW rendelt meg, de felsültek vele. Utána kezdték el komolyabban venni a villanyautót.Mondjuk ha megnézel egy svájci egyetemet, aki kicsit komolyabban vette a témát, egyből látod, hogy butaság a guardianos bohózat.
Alul lépkedhetsz az autók közt, mindent elláttak forrásmegjelöléssel, mindennek utánanézhetsz.nincs HA meg jövőben. Annyi van, hogy drágább, és a mostani jobbaknak kb 5-600km a hatótávja, a töltés meg 30 perc ha fullra akarod.
a többi butaságot, hogy szennyez, hogy nem vontat, azt felejtsük már el, te is tudsz most olyan benzinest venni, ami nem vontat, mert 1km után elég a váltója, de tudsz olyat, ami igen.Az, hogy az ID3-ban mit bénáztak a németek, nem különösebben érdekel, csak azért csinálják, hogy még mindig bizonygassák, hogy a villany rossz, addig is vegyél dízelt, mert ránkrohad. Mivel van ellenpélda, ezért ez tök felesleges, kb mintha az 1-es golf specifikációjából mondanánk bölcset a teljes ICE autóiparra, hogy csak arra voltak képesek.
a tesla drága, mert divatuató.
Megtennéd, hogy mutatsz egy tesla specifikájú autót sima benzinben? mondjuk elég ha 3.5 alatt van százon, nem sietünk, és legalább akkora a raktér és férőhely. Nem hiszem, hogy az 5 milliós suzukik közt találod meg.A gyorsulás felesleges, de szándékos most, mivel ha az új csoda mercit/bmwt/audit/ferrarit állva hagyja a lámpánál Andriska a családi szedánnal, akkor talán elgondolkodnak, hogy taycant kellett volna venni , vagy befizetnek egy új tesla roadster-re.
okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz Bati0501 #184 üzenetére
mert a vw-nek kb 80 autógyára van, a teslának meg kb 2. Nem lehet mindent egyszerre, és 2 éve még a csőd szélén voltak. Nem véletlen veszteségesek, mindent mindig visszaforgatnak. Jelenleg is a gyíkokkal hadakoznak a berlin melletti erdőkben , hogy tudjon épülni a következő gyár.
okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz Bati0501 #187 üzenetére
az e-up kvótaautó, olvass utána
nem szándékozzák gyártani, csak azért létezik, hogy a CO2-es kvótabüntetést ne kelljen fizetni.
A legtöbb ilyen szedett vedett európai az szintén az, hogy meglegyen a flotta átlag
Ha eladank valakinek 10 milláért egy ilyet, akkor utána elpasszolhatnak V8-as biturbós audit is. Ezért rossz mindnek a hatótávja, ezért limitált minden szempontból a használatuk, mert olcsóbb eladni ezeket az "izéket", mint befizetni a büntetéseket.
Pont csak annyit adnak el belőlle, ami fedezi a kvótát.Aki komolyan gondolta, hogy a népnek készít az a Nissan, Kia, Tesla M3(és majd az M2), BMW az i3-mal, és a franciák.
Bár sok esetben van itt is szándékos túlárazás, de milyen meglepő, ha van felső árplafon a villanytámogatásra, simán engednek akár 2-3 milliót az árból, szóval simán csak nyerészkednek, mert ennyiért is elviszik.
Van 1-2 prémium nagyonsokért EQC, e-tron, Taycan, és Tesla nagyonsokért.
Az ID3 a vw első próbálkozása, hogy tényleg villanyautót gyártson, meg is szenvedtek vele rendesen.A SEMI pont azért lesz kelendő, mert itt rövidebb távon kell fuvarozni. Kinnt az usa-ban a napi 1+1 óra autózós munkábajárás az sokaknak alap, itt 2 óra alatt már másik országban lehetsz.
Nem csak a tesla csinál nyergesvontatót, ott a MAN meg a többiek, sokak villanyosítanak.Készül a villanytraktor is, pedig oda kell nyomaték, bár nem kerestem rá, hogy épp hol tartanak. John deere csinált már prototípust a közepes méretből asszem.
okoskodom, tehát vagyok
-
kisfurko
senior tag
-
#92253184
törölt tag
Az.
A Tesla egy a számos cég közül, ami belépett egy piacra és ott egy újabb termékkel próbál talpon maradni. Számos más vállalkozó is megteszi ezt, elég sokan fejlesztenek. Igazából a legtöbb cég fejleszt valamiben. Még ha a FABER-CASTELL legújabb ceruzáiban levő K+F nem olyan divatos és menő, mint az elektromos autók. Persze ez is csak addig igaz, amíg EM nem csinál egy ceruza gyártót. A járatlan úton járó Tesla.
Azt csak halkan jegyzem meg, hogy az autó iparban elég alacsony a profit ráta. Sose fog vissza jönni az a pénz, ami bele lett öntve, de majd EM ezt is innoválja valahogy. -
dbj19
csendes tag
válasz makkmarce #177 üzenetére
Működőképesre megcsinálni valamit az egy dolog, jól megcsinálni pedig egy másik. Lásd kommunizmus. Azt hiszem nem jutottál végig az előző hozzászólásomon.
Itt van egyébként az európai energiaárak táblázatba foglalva. A lakossági német a legdrágább, a magyarnak majd háromszorosa. Az ipari az kb ugyan annyi, logikus is, hisz különben szarban lennének a gyárak.
https://www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/ten00117.html -
Gargouille
őstag
válasz #92253184 #195 üzenetére
Ez most olyan volt, mintha azt mondanád az iphone előtt is voltak okostelefonok, meg az ipod előtt is mp3 lejátszók, de valamiért ezek is határvonalak voltak a maguk idejében, műszakilag (és design-ban) valami olyat raktak le az asztalra amit az addigi piacon senki, nem csak egy N+1-ik újabb termék volt a kínálatban hanem korszakalkotó (vagy váltó) és ez vezetett el a robbanásszerű fejlődéséhez az adott piacnak. És nem csak úgy általánosságban indítottak el valamit, hanem belőtték az útirányt is a többiek számára. A Tesla ugyanez az elektromos autók piacán mint az iphone volt a maga korában. Anélkül, hogy túlértékelném, azért el kell ismerni a jelentőségét szerintem.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
makkmarce
őstag
hatósági áras termékeket hasonlítasz össze.. semmi értelme megint.
kb olyan, mintha a parkolási díjakat hasonlítanád.
A lakossági villany hatósági áras termék, semmi köze a piac működéséhez.
A németek meg köszönik jól vannak, de ezekszerint nem voltál hajlandó megnyitni a linket.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz Gargouille #198 üzenetére
ne könyörgöm.. az iphone az nem korszakváltó volt, ott már régóta mindenki sütögette ezt a pecsenyét. Évekkel előtte indult mind az android, mind a winCE, palmtop, és az összes többi fejlesztése. Az apple divatos terméket tud gyártani, nem korszakalkotót. Ahogy Steve Jobs mondotta anno, jól tudnak lopni.
okoskodom, tehát vagyok