- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen videókártyát?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Steam Deck
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- Azonnali fotós kérdések órája
Hirdetés
-
Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
ma Leizzadtunk a Garmin legolcsóbb amoledes futóórájával.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
it 1,1 milliárd dolláros üzletet kötött a Coca-Cola és a Microsoft, hogy előbbi használja majd a redmondi felhőt és AI-t.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZnVjaw0K
tag
Nem lehet, hogy csak kezdeti túlárazás?
Ha a vérpisti, akinek nagyon kell, ennyit is megad érte, akkor miért adnák olcsóbban?
Amikor a vérpistik bevásároltak (meg jelen esetben amikor már apadt kicsit a régebbi raktárkészlet), akkor majd normalizálódik az ára. Nem így szokott lenni? Minden annyiba kerül amennyit megadnak érte. Ha ennyit nem adnak érte, akkor majd csökken az ára.(Csak talán most NV magának akarja a vérpistiadót a kiskerek gazdagítása helyett)
-
Kvg
senior tag
El lett kapatva az NV és AMD is 2x nyereséggel a bánya miatt. Nem könnyen nem mondanak le róla.
Ez külön vonatkozik a kis hazánk kis/ nagyker hálózatára.
Annyit lehet tenni hogy vársz míg rájuk nem romik a portéka. AMD sek itt büntetve vannak itthon jó ideje most az NV is fogja érezni most ez van.
Ez magyarország, így szeretlek.[ Szerkesztve ]
-
namaste
tag
"a mélységpuffer (Z-buffer) dönt arról, hogy a pixelekből kilőtt sugár melyik minta színét veszi fel"
Ez nem igaz, a Z-buffer nem dönt semmiről, csak távolságot tárol. Early-Z esetén a raszterizálás után külön hardver eldönti melyik pixelekre futtatják a pixel shadert, majd pixel shader lefutása után a ROP egység dönt melyik kiszámolt pixelt írja ki a memóriába.
Írhattál volna többet a BVH-ról, vagy beilleszthettél volna egy szemléltető ábrát, videót. Ehelyett lemész bájt szintre és hibásan levezeted miért nem lesz jó. Egy háromszöget több sugár is eltalálhat, nem kell mindig a memóriából előbányászni az adatokat. A BVH csomópontja nem egyetlen háromszöget tárol (persze lehet), hanem többet.
Az órajeltől függő technikai paraméterek maximum értékek (peak), gyakorlatban nem lehet őket elérni, mindig lesz valahol máshol szűk keresztmetszet.Az RT Rays/s és az RTX-OPS nagyjából egyenes arányban van az FP32 számítási kapacitással.
-
Dandris
tag
válasz kriszpontaz #56 üzenetére
-
Hajdi
senior tag
-
GypsFulvus2
őstag
válasz kriszpontaz #56 üzenetére
"Valósághű játékélmény kell, földműves? Nesze vazze, megkaptad!"
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
s912
aktív tag
válasz kriszpontaz #56 üzenetére
+1
-
GodGamer5
addikt
Köszi az elemzést nagyon mélyreható volt.
Akkor jól gondoltam és a nyers grafikai szint semmit nem fog fejlődni, mert az RT maximálisan lezabálja a teljesítményt."Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
Dandris
tag
válasz GodGamer5 #61 üzenetére
Igen a cikkből ez jön le, nem véletlen hogy nincs szó sem ebben, sem külön cikkben a DLSS-ről, ahol a guru3d szerint "We've seen some game demos of the same game running on a 1080 Ti and the other on the 2080 Ti, the performance was often doubled with close to the same image quality. DLSS is short for High-Quality Motion Image generation, Deep Learning Super Sampling. And it looked quite impressive. DLSS is not game specific, and in the future should work on most game titles."
-
Hajdi
senior tag
-
zorrokalap
tag
A baj az hogy az elozo gen ara valtozatlan meg mindig vagy dragabb mint amikor kijottek(1-2 ev utan).
A 2080 75%-kal kerul tobbel mint mint a 1080 es kb. annyival gyorsabb is... de nem mindig es persze csak a grafikonra alapozva jelenleg optimalis esetben DLSS-el.Normalis esetben mar ujan 150 korul kene adniuk a 1080 Ti-t es ezeknek kene 250-be kerulnie.
970-em van ami mar keves VR-hez, de en nem szallok fel a vonatra... majd ha normalis aron lesz akkor veszek. Nem magyar fizut kapok, de ez nalam is kiverte a biztositekot viszont sajnos ez lesz ha nem kapja magat ossze az AMD. -
Raysen623
addikt
válasz zorrokalap #67 üzenetére
Ha netán lesz nekik valami ütős, akkor sem fog már csökkeni az ár (kivéve ha AMD árháborúba kezd mint CPU fronton). Azok szépen elszabadultak, hála a rajongóknak, akik ugranak az ilyen FE edísün "olcsó" verziókra.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
félisten
Két különböző dologról beszéltek. Igen a DLSS ugyan az mint az SSAA csak itt nem az egész képet számítja többször hanem csak adott részeket. ettől függetlenül maga a képfelbontás 4 K és azt többszörözi meg az adott elsimítási eljárás bizonyos szakaszokon, tehát éppen ott a 4 K többszöröse is lehet .
A kép maga nem egy felskálázott 4 K hanem valós . FHD felbontásnál is az SSAA 4 szeres mintavételezést használ, azaz 4 K minőségű visszaskálázott , míg a DLSS esetében is ez történik, csak nem a teljes képen, ezért nem lassít annyit.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Hajdi
senior tag
Amikor a Dunia motor kijött, átlőttél a fedezéken, meglőttél egy mobot a társai szaladtak segíteni... stb. (Volt ráfordított idő) Most lehet venni 400-500k közt egy Sugár Berci GPS-t. Én értem, hogy fejlődni kell, de mindent áldozzunk be a látványért? Nem beszélve arról, ha egy nyílt terepen játszódó játékról van szó, (lásd Metro) mekkora grafikai visszaesést jelent. Ennyit tanult a játékipar a skinek eladásából! Mindegy mit teszünk le az asztalra, csak legyen látványos és "parasztvakító"!
Mellesleg multiban jól is jönne a real time tükröződés, avagy árnyék alapján kiszúrni az ellent, de mikor lesz ebből valami?
[ Szerkesztve ]
"The Man Who Sold the World"
-
félisten
Értjük , hogy megy a fika már leírtad többször. ember skippeld és ne vedd meg .meg sem jelent nem is tudsz még róla semmit csak fikázódsz össze vissza. Értjük , biztos sokan támogatnak,de unalmas már.
Maga az RT pedig egy nagyon baba dolog most arról senki nem tehet hogy nem látod át hogy kellene már valamerre fejlődni grafikailag mert egy helyben topogunk és senki nem fog neked előremutató grafikai fejlődést mutatni, ha nem történik változás hiába remélsz brute force megoldást hogy majd az meghozza a remélt grafikai fejlődést. Nem fogja, mert a 144 HZ és a 4 K nem azt jelenti.AZ árak hivatalosan 1000 dollár, nem 500 K lenne, EZt van milyen meglepő, hogy ez történik minden egyes generáció megjövetelekor.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
leviske
veterán
válasz Raysen623 #68 üzenetére
Radeonok és az árháború? Kackac. Utoljára ilyesmi talán 5 éve volt (de inkább 10). Ráadásul HBM-el a fedélzeten erre eleve nincs sok esély, hacsak nem esett akkorát a kereslet iránta.
Viszont ha az igaz, hogy a Vega20 lapkaméretét sikerült Polaris10 szintre vinni, az már megnyithatja a kaput egy Decemberi, GMI-vel összekötött, dupla GPU-s szörny előtt. Azzal legalább lehetne esélyük a GTX2080 ellen. Viszont van egy olyan érzésem, hogy a GTX2080Ti megint egy olyan dolog, amire nem számítottak.
-
nagyúr
válasz kriszpontaz #56 üzenetére
Made my day!
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Hajdi
senior tag
Szó sem volt "brute force"-ról. Nem is beszéltem a 4k-ról, valamit nagyon félreértettél.
Mellesleg nem fikázok semmit, csak az eddigi összefoglalókból ennyiért nem fogja megérni, ez tény.
Az, hogy a játékok mechanizmusát szóvá mertem tenni elnézést!"The Man Who Sold the World"
-
nagyúr
Ennyit tanult a játékipar a skinek eladásából! Mindegy mit teszünk le az asztalra, csak legyen látványos és "parasztvakító"!
Igen, ezt tanulták, ugyanis ezt veszik meg az emberek. Nem a kínálat a hibás, hanem a kereslet.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Raysen623
addikt
Én meg úgy gondolom, hogy sejtették mikor jön ki újdonsággal az NV és talán azt is mivel. Hirtelen meglepetések időszaka a piacon szerintem már nincs. Akinél meg van az nem komoly üzletember. A két cég amúgy látványosan eltérő stratégiát képez. A launch-ok teljesen eltérő időben vannak és a felfogás is homlokegyenest ellentétes szinte, ha fejlesztésről van szó.
A ray-tracing történetre erősen kétlem, hogy az MS csak az NV-vel együtt gyúrt volna rá kizárólagosan. ARM-NV next gen konzol lehetőség ide vagy oda.A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
leviske
veterán
válasz Raysen623 #81 üzenetére
Anno a GTX10 sorozatnál is elszámolták magukat. Még az nVidia lépése előtt lehetett tudni, hogy az AMD a FuryX-el tervez a piacon maradni plusz egy évet, reménykedve abban, hogy a GeForce-ok is egy helyben totyognak majd teljesítményben. Arról TALÁN még cikk is volt itt, hogy nem lesz nagy teljesítményugrás 14 és 16 nm-en, mert drága. Utána laza egy évvel később befutott a Vega10 butára húzva és még így is kikapott hazai pályán (Doom).
Azt meg erősen kétlem, hogy a ray tracingen a Microsoft sokat gyúrt volna. Az az nVidia munkája mind a DirectX, mind pedig Vulkan alapon. A ray tracing valószínűleg már az Ageia felvásárlása óta terítéken van a cégnél. Az AMD és az Intel erre esetleg helyeselhet, vagy nem. Esetleg előbbi elérheti, hogy szabványosítás nélküli formában maradjon Vulkan alapon és mindenki szállítson hozzá külön könyvtárat.
(Az ARM vonal viszont nekem kicsit meredek. Komoly kockázatot vállalna a Microsoft, ha visszatáncolna X86-ról, miközben a Playstation és a PC piac nagy része azon marad.)
[ Szerkesztve ]
-
Televan74
nagyúr
válasz Raysen623 #81 üzenetére
Dx Ray Tracing nem csak az Nv megoldása lesz,csak az Nvidia először csinált rá saját meghajtót és tett alá hardvert. Amúgy kíváncsi leszek egy Polaris vagy Vega képességére Ray Tracing alatt,lehet hogy nem véletlenül nem nyúlt hozzá az AMD,mert annyira gyászos.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
félisten
Ember ez egy baromság amit itt leírtál.
"Arra hogy a 2080-on kvázi checkerboard szerű 4k-t (ami ugye nem 4k) vetik össze a 1080-as natív 4k teljesítményével?
Nem gyenge kis csúsztatás. Magyarul a 2080 felskálázott 4k-val (ami mondjuk natív 1440p) 2x gyorsabb néha mint a 1080 natív 4k felbontásban...."Mit nem tudsz azon megérteni, hogy a DLSS eljárás lényege az hogy csak az élsimítás alá eső területet rendereli csak FELFELE és ott csúsztatja el egymáshoz képest a pixeleket, a többi marad a natív felbontáson.Ha te 4 K ban futtatsz egy játékot DLSS eljárással Turingon akkor az 4 K felbontás és innen a DLSS felfele skálázza az adott területeket nem 1440P és onnan alakul ki a 4 K.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
nem, te nem vagy tisztában a DLSS fogalmával és működésével. DE hogy korrekt legyek, egyébként elárulom, hogy mindkettőnknek igaza is lehet éppen.[link]
" Ezt kétféle módon lehet használni. Egyrészt a natív felbontás mellé, vagyis például egy 4K-s képre még lefuthat egy DLSS eljárás, és akkor ennek a képnek az egyes részei – a mintavételtől függően – még nagyobb felbontáson kerülnének leképezésre. Ilyenkor a DLSS eljárás lassít valamennyit, hiszen nyilván többletszámítás történik, ahhoz az állapothoz képest, mintha le sem futna, de messze nem annyit esik a sebesség, mintha hagyományos SSAA lenne alkalmazva. Eközben pedig a képminőséget hátrány csak olyan helyeken éri, amelyek a gyakorlatban nem vehetők igazán észre.
A másik opció az alacsonyabb részletességgel történő leképezés, méghozzá úgy, hogy a kép kritikus részeit a DLSS eljárás feljavítja, és a végeredmény 4K-ban lenne kitéve a kijelzőre. Itt már a DLSS eljárás gyorsít a natív 4K-s számításhoz viszonyítva, hiszen csak az aliasing probléma szempontjából lényeges képi területek lennének natívan számolva. Ez amolyan kvázi 4K-s eredmény lenne. A paraméterezéstől viszonylag sok függ, hiszen ahogy megvan a hardver számára, hogy hol érdemes többletszámítást végezni, ott lehet kevés vagy sok mintát is venni, tehát a teljesítmény igen széles skálán konfigurálható."
ÉN látom a fától az erdőt, de nem ítélkezek előre, amíg nem jönnek valós eredmények és tesztek, nem látjuk, hogy működik az élsimítás, ki melyik verziót fogja erőltetni, illetve az egészre kíváncsi vagyok, mi a hype és mi a valóság. Rengeteg tényező nem tiszta és nem világos még.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Raysen623
addikt
Nos MS mindenképpen kellett hozzá, hiszen jelenleg csak a DX12-őt lehet hozzá használni majd amikor kijön ősszel. Vulcan esetében még egy évről tudunk legalább mire belepakolják.
Viszont olvastam egy cikket reggel, miszerint a Vega20 nem jön le gamer szekcióba, marad professzionális szegmensben. Polaris 30 és a Navi lesz majd gamer kártya, azonban előbbiről nagyon keveset tudni, utóbbi meg 2019 végén, 2020 elején várható. Nekem úgy tűnik a launch nagyon el lett tolva és nem tudni mire lesz elég. Ennyi idő alatt a zöldek biztosan frissítik az RTX szériát és közben érkeznek az új konzolok is.
[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
TaS1kaaa
aktív tag
Számomra meghozta a várt árcsökkenést. Nagyon olcsón vettem tegnap egy új 1070ti-t
-
prime77
aktív tag
Srácok!
Van már olyan videó, ahol meglehet nézni mit tud egy RTX2080 vagy RTX 2070 mondjuk egy Witcher 3 4K-ban?
Tehát szimpla játékok lettek már tesztelve vele?
Jó lenne tudni végül is, hogy a mostani gamek-ben mennyivel teljesítenek ezek jobban mint az 1080 TI.
Vagy ilyen videók mindenképpen csak szeptember 20 után várhatóak?Köszönöm szépen előre is a választ!
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Szeptember 14 ig embargó van. Hivatalos tesztek akkor várhatóak csak, addig csak leaked információk vannak, amik vagy valósak vagy nem.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
hombre[EU]
veterán
Jó cucc lesz. A látvány nagyon fontos a megfelelō atmoszféra megteremtéséhez. Ha egyszer megkapják a konzolok is valamilyen formában akkor komolyabban veszik a studiók is. Valami elkezdōdött,valami véget ér.
[ Szerkesztve ]
Life, Uh, Finds A Way
-
prime77
aktív tag
A 2080 talán hozza az 1080TI szintjét?
Ne hülyéskedj már!
330 ezres kártya.
Valami olyanról hadováltak youtube-on, hogy dupla meg tripla olyan jók!
Én is nehezen hiszem ezt.
De mondjuk 2-3 év után ha az Nvidia ezt tudja majd felmutatni, akkor asszem itt a vége a tudománynak a kártyafejlődés tekintetében.[ Szerkesztve ]
-
prime77
aktív tag
Hát, köszönöm a válaszokat.
Akkor ez az Nvidia befürdése lesz.
Ennyiért nem fognak kártyát venni az emberek - mármint ezért a teljesítményért cserébe.
Le kell vigyék az árakat majd jó 30%al legalább.
Amúgy eszméletlen, hogy egy konzol 100-150 ezerbe van, itt meg egy videókártya 300 ezer.
És igazából sok jó játék sem jön pc-re.
Például az RDR2 sem.
Pár napja néztem ezt a videót!
Hát eléggé ott van ez is!
És ez egy 100-120 ezres konzol.
https://youtu.be/eWjnCZGSkGc?t=34s[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- 4070 Ti Aorus Master //KERESEM!!//
- Sziasztok! Eladó az alábbi videokártya, nagyobbra váltás miatt: - Zotac márka - nVidia GeForce RTX
- eMag GARANCIA! ZOTAC Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- GARANCIÁLIS! ASUS TuF RTX 3090 24GB DDR6X OC Videokártya! BeszámítOK