Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ddekany

    veterán

    válasz dezz #12 üzenetére

    Ha megmaradna ez az infó, akkor a skálázás után, tehát minden más rajzoló művelet után kéne odarajzolni a szöveget. De a vásznon csomó művelet lehetett korábban, aminek a szöveget módosítania kellett volna, így pl. lehet hogy valamit rárajzoltál (takarás). Szóval minimum, hogy trükkös lenne.

  • ddekany

    veterán

    válasz dezz #8 üzenetére

    Itt tehát a hagyományos (és ma is uralkodó) UI rajzolási módszert használó appokról van szó, és ott, amennyire emlékszem, úgy megy a dolog, hogy kapsz egy sima raszteres vásznat, és oda felfirkál(tat)od a komponenseket és a ClearType szöveget is. Tehát nem marad meg ilyen magas szintű infó, hogy itt meg ott egy felirat van, így nem lehet azokat a felskálázás után kirajzolni. (Talán azzal lehetne cselezni, hogy a puffer 4x-es felbontású mint amit a GDI API feléd mutat, és így titokban a szöveg renderelés 4x-es felbontáson megy. Ha netán lekérdezed egy pixel színét, akkor pech, és az alatta lévő 4 pixel átlag színét kapod vissza. Csak ez az egész ott bukik ha ad byte[] szintű hozzáférést is az API a bufferhez...)

    Ugyan ez a gond a retinás OS X-nél is megvan: [link] A régi alkalmazásokat (vagy legalábbis azok jelentős részét, ideértve az MS Office-t is) egyszerűen utólag pixel szinten 2x2-szeresre nagyítják, tehát a szöveget is. Ráadásul a subpixel-AA kék-piros szélek is megmaradtak, még azt sem oldották meg, hogy legalább ne subpixelesen rendereljék a szöveget azokban az ablakokban, amik úgy is nagyítva lesznek, hanem teljes-pixeles AA-val. Na minden estre ott is az volt, hogy régi alkalmazásban a szöveg rondább lett retinán mint volt, mert subpixel-AA nem működött jól többé.

Új hozzászólás Aktív témák