- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Processzorra való vizesblokk az ASUS ROG-os portfóliójában
- TCL LCD és LED TV-k
- Május 7-én lesz az új iPadek bemutatója
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Blu-ray lejátszók
- Azonnali informatikai kérdések órája
Hirdetés
-
Friss előzetesen a Destiny 2: The Final Shape
gp Érkezik az utolsó nagy kiegészítő, azonban a fejlesztők szerint ettől még nem lesz vége a franchise-nak.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Engedélygyűjtésbe kezdett a Poco táblagépe
ma 33 wattos töltéssel és 8 megapixeles kamerákkal várható a Poco Pad.
Új hozzászólás Aktív témák
-
erdoke
titán
Az a kétszeres teljesítmény már jól használhatónak tűnik (egy remélhetőleg addigra átlagossá váló) 1600x900-as felbontáson. Kérdés, hogy a kétszeres átlagot jelent, vagy csak bizonyos játékokat...
A legjobb aláírás a héten
-
Srodney
senior tag
"Mivel az IGP-hez dedikált memória a Haswell GT3-as konfigurációjához van kötve, így tulajdonképpen csak a mobil lapkáknál él az alkalmazásával az Intel."
némi ok a nyugodtságra....
-
juzer78
tag
"A konfigurációkat tekintve a GT3-as IGP négy shader tömbbel dolgozik, így 40 darab Execution Unit lesz a rendszerben. A GT2 a két shader tömb miatt már csak 20 feldolgozót kap, míg a GT1-es opció – szokás szerint – a leggyengébb lesz, mivel csak egyetlen shader tömböt rak bele az Intel, és abban is csak 6 darab Execution Unit dolgozik majd."
A legkisebb GT1 konfigurációra több helyen is 10 EU egységről olvastam.
"Kiderült némi információ a pletykált L4 gyorsítótárról is. ... A kapacitása 32, 64 vagy 128 MB lehet."
Amit ezzel kapcsolatban olvastam, hogy ez 512 bites vezérlőn kapcsolódó DDR3 memória lehet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A nem eldurvult gépigényű játékokban (Diablo 3, Skyrim, CoD: MW3) a Full HD is mehet neki magas (nem max.) részletességgel. Ezt arra alapozom, hogy a Radeon HD 7660G-nek már most megy, ami ezekben a szituációkban jellemzően kétszer gyorsabb, mint a HD Graphics 4000-es IGP. Valószínű, hogy az Intel mérnökei ezt célozzák meg. Persze egy évvel később mások lesznek a játékok, de a mobil irány miatt a gépigény erős növekedésére azért nem számítok, vagy ha így lesz, akkor is erős lesz a skálázhatóság.
(#2) Srodney: Miért?
(#3) juzer78: A 6, 20, 40-et egy IDF-ről származó adatra alapozom. Kintről segítenek. Pletyka persze, de most ez tűnik valószínűnek.
Biztos nem DDR3. Ezt szintén kintről mondták. Vagy eDRAM, vagy FBC. Az eDRAM a valószínűbb, mert az egy kiforrott technika, míg az FBC új. Persze valamikor az újat is be kell vetni, tehát lehetséges az FBC is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
juzer78
tag
Rendben, ezt olvastam a Haswellel kapcsolatban, gondoltam megosztom, de nem biztos hogy tuti is az info... Valahogy a 10 20 40-es kiosztás értékelhetőbb lenne, ha 6EU lesz, nem lesz kicsit kevés?
Tényleg a Radeon 8-as szériáról tudsz valami biztosat, erről is olvastam, azt írták, hogy decemberben jön a 8970-es... kicsit szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nézd lehet, hogy 10 lesz. Amíg ezek pletykák, addig ez van, de a 6 jelen esetben valószínűbb. Eddig minden GT1-es IGP-ben 6 volt. Nyilván nem sok.
Max. olyan formában jön, hogy be lehet mutatni, mint a HD 7970-et anno.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Vajon lesz GT1-es opcióval szerelt ULV design is? Nekem nem egészen világos, miért nem spórolnak az áramon és miért rakják bele a böszme GT3-at. GT1 nem bőven elég pl 3d-BD lejátszás gyorsításhoz? Másra meg mire kéne egy ultrabookban
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
juzer78
tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem lesz. Mobilba GT2 és GT3 lesz. Talán a Celeronok vagy a Pentiumok.
Azzal spórolnak az áramon, hogy GT3-at raknak bele. Amióta haldoklik a Dennard Scaling már nem lehet úgy tervezni mint régen. Magas órajel kevés tranyóval nagyobb fogyasztást eredményez, mint alacsony órajel sok tranyóval. Ezek a gondok a fizika törvényeiből erednek, új node, vagy fejlett gyártástechnológia ezen nem segít.(#10) juzer78: Semmi gond, hogy ezt felvetetted. Én is keveslem, de ezt mondták. Jobbat nem tudok, mint leírni, és megjegyezni, hogy pletyka.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Male
nagyúr
Hááát... 512 bites kapcsolat úgy? Vannak kétségeim... tudtommal attól csak a késleltetés lesz nagyon minimális, de 512 bit széles buszhoz ott is kell ~1-2000 összekötés, amit akkora területen jól kivitelezni igen nehéz, és valószínűleg nagyon drága is. (Persze nem ismerem eléggé a 2.5D stackinget.)
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem mondtam, hogy az lesz, csak, hogy megoldható elméletben. Inkább 256 bitre tippelek. Az kevesebb tű az interposeren keresztül. De kétségtelen, hogy kivitelezhető az 512 bit is.
(#13) t72killer: Ha az órajelet nem pozicionálod, akkor a teljesítmény is jóval kisebb lesz. Ezt fontos észben tartani, főleg akkor, amikor a megterhelő webes tartalmak már az IGP-n futnak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz t72killer #15 üzenetére
Ezek a közeljövő webes vackai: [link] (Flash 11), [link] és [link] (WebGL)
Vagy akár ma ott a Google Maps, ami WebGL-re van rakva: [link]
Vagy később jön a WebCL: [link]
Amerre a cégek viszik a webet, ott nagyon kell majd grafikus/compute teljesítmény. Nem véletlen, hogy az Intel ezt helyezte előtérbe a fejlesztések során.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Ric4m0nd
aktív tag
Alátámasztom az állítást. Hangsúly a jó optimalizáltság. Legutóbbi amit futtattam Ivy HD4000-en CS:GO (Source engine) továbbá az általad megadottak. Meglepő módom még az AvP is, DX11-en futtatva 720p-ben megfelelő folyamatos sebességet produkált. (1360*768)
Amikor az FPS vadászok vitáznak 40frame/sec fölötti értékek előnyeiről. Pl. Hogyan lehet még nagyobb teljesítményt elérni tuningolt VGA erőművekkel.. Az jut eszembe, hogy a Brazos platform E350-es APU-ján a HD6310 kifogástalanul futtatta az MS Flight 2012-t 720p-ben.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Maverick14 #18 üzenetére
Készülhet, de az a hír járja, hogy az Intel eDRAM-ot, vagy FBC-t fog használni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
lenox
veterán
Akkor ha jol ertem a cpu/igp kozos cimternek, meg az egysegesen kezelt memorianak kb. ennyi volt.
-
lenox
veterán
Es az milyen lesz? Ugy ertem ha van kulonbseg ket memoriaterulet kozott, pl. mert az egyik sokkal gyorsabb, akkor mindenkepp meg kell tudni kulonboztetni oket, es maris bejonnek a meretbol adodo hackelesek, ami egyseges virtualis memorianal nem kellene legyen, szoval ha nem cache-kent mukodik, hanem tenylegesen kulon memoriakent, akkor az egyseges kezeles tul sokat nem er...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Annyi lesz, hogy a CPU és az IGP a rendszermemóriát megosztja. Tehát nincs az IGP-nek elkülönített területe. Teljesen koherens módon osztoznak rajta és egységes címteret is használnak a CPU és a GPU magok.
A hardverben ez gyakorlatilag abból áll majd, hogy van a gyűrűs busz, ami a mostaniban, és azon lesz négy CPU-mag és isten tudja mennyi Larrabee mag, ugyanolyan cache szeletekkel, mint a CPU-mag. Gyakorlatilag képzeld el a Larrabee-t, csak pár magot cserélj CPU-magra.
Amit most csinál az Intel az egyszerűen egy kisebb tár a frame bufferre és a back bufferre, meg ami még esetleg befér, nyilván render targetek. Más haszna nincs. Ha a program nem túlzottan igényli a memóriát, akkor hasznos lehet, és gyorsíthat. Ezt ugyanúgy meg lehet csinálni később is. Persze lesznek programok, amelyek alig veszik ennek hasznát.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz t72killer #24 üzenetére
AMD Kaveri, NVIDIA Maxwell és Intel Skylake. Nagyjából egy éves eltéréssel jönnek és a Kaveri kezd 2013-ban. A többi rendszer is erre fejlődik. Az ARM például a Skrymir kódnevű projektben koncentrál erre.
Nyilván az kitalálható, hogy ahhoz, hogy ez megvalósuljon a GPU-t a CPU-hoz kell tervezni. Az AMD éppen ezért tervezte a GCN-t úgy, hogy ugyanazokat a 64 bites pointereket kezelje, amelyeket az AMD64-es processzorok. A Larrabee szintén ilyen, szóval az is megoldott. A többieknek nincs x86/AMD64 licencük, így borítékolható, hogy az ARMv8-hoz igazítják majd a fejlesztést.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
lenox
veterán
Az ugyanolyan cache szeleteken mit ertunk? Mert ha beengedik a gpu magokat egy kozos cache-be, pl. a level3-ba, akkor annak megint csak reszeltek, azt ugy telenyomjak a gpu magok, hogy masra nem lesz jo. Szoval csak akkor jo, ha a cache-nek egy reszet csak a cpu magok hasznaljak.
Amugy remelem, hogy a haswell-nel is opencl-re is lehet majd hasznalni a kulon memoriat, a framebuffer maradhat a mezei memoriaban. Amugy 128 MB az mar nem olyan nagyon keves, azzal mar ertelmes dolgokat lehet csinalni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A mostani Intel IGP-k kontroll nélkül írnak az LLC-be. Illetve írtak, mert az új driverekben ez már tiltva van. Az Ivy IGP-je kapott is egy belső tárat, hogy ne kelljen teleszemetelnie az LLC-t. A funkció persze megmaradt, de csak mint opcionálisan kihasználható szolgáltatás, amit a program oldaláról kell igényelni a grafikus drivertől.
A Larrabee integrációja más, mert az nem úgy dolgozik, mint a mai Intel IGP-k. Az Intel a processzormagoknál is olyan protokollt használ, hogy minden mag írhat a saját szeletébe, de csak olvashat a másik mag szeletjéből. Ezt lehet vinni tovább a Larrabee integrálásával is, hiszen az a rendszer is pontosan így működik. Az tehát biztosított, hogy egy mag, legyen az CPU, vagy úgymond GPU a Larrabee értelmében, csak a saját kis szeletébe irkál. A többi mag szeletét csak olvasni fogja.
Elméletben megoldható. Az eddigi adatok szerint a működés szempontjából azt kell megérteni, hogy ami ebbe a kis tárolóba kerül az nem fog belekerülni a rendszermemóriába. Tehát, ha jó hatékonysággal akarják ezt használni a fejlesztők, akkor olyan dolgot kell ott tárolni, amit a program futtatása alatt csak az IGP fog igényelni. Ha már másolni kell az ronthatja a hatékonyságot. Persze a dGPU is így működik, annak is van külön memóriája, ott is gond az adatmásolás.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Foxpost
- Ukrajnai háború
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Vicces képek
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Processzorra való vizesblokk az ASUS ROG-os portfóliójában
- Gyúrósok ide!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- További aktív témák...