Hirdetés

2019. július 17., szerda

Hozzászólások

(#1) s4hu|SyD^


s4hu|SyD^
(őstag)

Ezt csak szoftveresen elég támogatni vagy hardveresen is kell?

"Tedd, amit tudsz, azzal, amid van, ott, ahol vagy!"

(#2) Abu85 válasza s4hu|SyD^ (#1) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Linkelve van ez a cikk, amiben benne van, hogy mivel fog működni. [link] - hint: GCN2/3/4+, Maxwellv2/Pascal, Intel Gen9

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#3) sTERNI


sTERNI
(senior tag)

Bárcsak ne lenne egyre könnyebb portolni konzolrol PC-re.. :U

"You travel with fascinating companions, Doctor."

(#4) Abu85 válasza sTERNI (#3) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Mafia 3 színvonalt szeretnél? :D

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#5) ->Raizen<- válasza Abu85 (#2) üzenetére


->Raizen<-
(PH! nagyúr)

Ez örömteli, nem kell kidobni a kártyám.

(#6) FLATRONW válasza Abu85 (#4) üzenetére


FLATRONW
(őstag)

Érdekes, amikor megvolt kötve a fejlesztők keze, akkor még tudtak normális játékokat hozni PC-re.
Az egész konzol-microsoft-gcn vonal csak arra jó, hogy a szar konzol minőséget a lehető legkönnyebben áthozzák PC-re.

(#7) sTERNI válasza Abu85 (#4) üzenetére


sTERNI
(senior tag)

Én csak szeretném, ha eltűnnének az "If you see this icon, do not turn off your machine" féle dolgok.. a gamepad-hoz butított kezelőfelületek / játékmechanika (quick time event, stb.).. és más csodák.
Amíg két teljesen külön platform volt (ps2 magasságáig), addig nem kellett a PC-seknek várni kiadásokra, mert a kiadó féltette az eladási statisztikáit, nem kellett borzalmas butításoktól szenvednünk.

"You travel with fascinating companions, Doctor."

(#8) Abu85 válasza FLATRONW (#6) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Olyanokat most is tudnának, csak már nem lenne elég az eladáshoz.
Ez lenne a cél. A PC-hez is egyszerűvé kell tenni az optimalizálást.

(#7) sTERNI: Miért kellene ezeknek eltűnniük? Baj, hogy felhívja a figyelmed, hogy épp ment, és nem kapcsold ki a gépet, mert elveszhet a mentés? A játékmenetet pedig az igények alakítják.
A PS2 idején 50x olcsóbb volt egy AAA játék fejlesztése. ;)

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#9) Csaber válasza Abu85 (#8) üzenetére


Csaber
(senior tag)

Az igaz mert akkor még a játék készítésére szánt pénzt 80% játékra és 20% marketingre fordították na most fordítva van jó esetben hiába van több pénz egy játékra.A maffia 3 10 évvel ezelőtt meg sem jelent volna ilyen minőségben...

[ Szerkesztve ]

(#10) s4hu|SyD^


s4hu|SyD^
(őstag)

Ez az egyik legnagyobb gond itt, hogy már a PC-t kell alkalmassá tenni, hogy a konzolos dolgok jól menjenek rajta. Kicsit átestünk a ló túloldalára.

Egyébként meg nem kell felülni a hype vonatra és kész. Majd akkor kell megvenni a játékokat, mikor le vannak akciózva. Witcher 3 az, ami magasan kiemelkedik a játékok közül, grafika, sztori, port téren. Azon kívül persze még van rengeteg jó játék, Doom, Tomb Raider. Ezek a hype nélkül is minőségi játékok. De a Mafia 3. Azt mondom még lehetne is élvezni, de ocsmány, tele van bugokkal. Ezeken nem segít az új shader model sem.

"Tedd, amit tudsz, azzal, amid van, ott, ahol vagy!"

(#11) Shing


Shing
(őstag)

Full laikus okoskodás.
Én azt nem értem mire ez a nagy fejlesztgetés, irányvonal keresés. Évekkel ezelőtt megcsináltak olyan dolgokat amik még mindig nem számít alapnak. Hiába adunk új lehetőséget a fejlesztőknek ha nem tudják kihasználni, mert nincs meg a képességük rá, sőt ha még hátráltat is ez az állandó "frissítgetés"...

Ott van a nagy frostbite motoros Mirrors Edge... A 10 éves társa néhány grafikai megoldásban túlszárnyalja és ez nem elfogadható. A Mafia 2 bizonyos látványelemekben többet mutat mint a 3. GTA4-t meg sem említem... Ja és miért tudok mondjuk szebb autó tükröződést tenni egy Vice City-be ENB-vel (5FPS-ért) mint amit egy nextgen Mafia 3 nyújt?

A Crysis 9 éve olyan fizikát mutatott ami még mindig nem alap. A növény leveléhez hozzáérsz és a szerint mozdul el. A pálmafát ott lövöd szét ahol akarod, a robbanás erejére reagál a növényzet. Az AI ha eltűntél csapatba verődött és elkezdte átfésülni a területet.. Ráadásul olyan látványt kihozol a motorból, hogy még ma is szépnek mondható a játék. Ha ezt meglehetett csinálni 2 maggal, DX10-el, akkor nem PC-s kutatások hiányoznak. Egyelőre még azt sem láttuk, hogy mire képes a DX12. Nincs egy olyan játék ami mindenben túlmutat az elődjén és meglepő újításokat hozott. Álljunk meg egy kicsit aztán jöhet a shader model nyóc, úgysem érnek be időben a fejlesztések sem.

Amúgy az is fura, hogy az MS nyomában akarunk haladni. Nézzük meg hogy milyen minőségben fut a Mafia 3 XO-n (lehetne még sorolni mind2 konzolról címeket). Tényleg ezt sikerült elérni ezekkel a fantasztikus konzolos fejlesztésekkel? Felhasználóként csak egy nagy zsákutcát látok, tolatni kellene egy nagyot, mert az út már meg volt mutatva, csak rossz helyen kanyarodtunk be...

Anti-hype

(#12) .LnB


.LnB
(PH! félisten)
LOGOUT blog

Tudjuk, tudjuk... ettől majd még jobb lesz...mert már most is annyira jó ez a f***** DX12 hogy nehéz ennél jobbat elképzelni. Jó abu-nak, meg a hozzá hasonlóaknak. Aki meg valóban játszana az csak bosszankodhat miatta.

Egyébként átgondolva az egész DX12-t és a MS kommunikációját, nem értem. Gondoljunk egy kicsit bele a dolgokba. A Microsoft azt mondta, hogy megreformálják a PC-t a DX12-vel, mert nekik a PC fontos és nagyon szem előtt tartják. Ezért úgy gondolják, hogy a legjobb az lesz ha "összemossák" a konzolos és PC-s játékok készítésének alapjait és nagy részét. Megpróbálják egy platformra helyezni, de legalább is nagyon megkönnyíteni az átmenetet a két port között.

Oké, mi PC-sek tapsikoltunk örömünkben. De jó lesz!

És akkor most, hogy itt a DX12 "forradalom". Ami semmi jóval nem kecsegtet a PC-s játékosok számára. Mi PC-sek mit számítunk a teljes játékos piacban? Már csak egy szubréteg vagyunk. Lassan (vagy már ténylegesen is) még a mobilos játékosok is nagyobb tényezővel bírnak mint mi. A kutyát nem érdekelnek igazából a PC-sek. Senkit. Nézzünk egy tucatszar COD rész eladást példának. Százalékosan hogy oszlik el a vásárlóbázis? 90% - 10% a konzolosok javára. De bármelyik nagyobb AAA multiplatform cím esetében jelentősen nagyobb a bevétel a konzolosokból. Így ne akarja már a Microsoft bemagyarázni, hogy ők aztán tényleg megtesznek mindent a PC-sekért. A nagy ló.... ez csak a Win10 melletti pozitív marketingkampány, egy igen okosan megtervezett része. Maximum arra jó ez a DX12, hogy legyen egyáltalán PC-s port. Hogy a fejlesztőknek ne keljen szüttyögniük vele annyit. Mert a hátuk közepére se kívánják már ők ezt. De nem arra, hogy jobb legyen a PC-s port. Vagy jobbak legyenek a PC-s játékok. 2015 aug óta kijött 11-12 DX12-es cím. Ezeknek 90%-ban semmi jót nem jelent a DX12. De legalább is előrelépést biztos nem. Most talán a GoW4 és a BF1 lesz az ahol azt lehet mondani, hogy oké.

Szóval eljátssza a Microsoft a messiást, de egyszerűen valódi érdeke (egyetlen érdeke lenne, a pénz) nincs arra, hogy ők segítsenek a PC-s játékok piacán, és a játékosoknak.

Így látom én, laikusként.

[ Szerkesztve ]

Homo Ludens

(#13) lacus83 válasza .LnB (#12) üzenetére


lacus83
(senior tag)

Azért azt sem kéne elfelejteni ha már olyan nagy Pc játékos vagy hogy Dx11 se a földből nőtt ki úgy mint a gaz nyáron eső után
A Cod meg egy rossz széria kb Wf3 Bo1 óta.
Ha egy játék alapján akarnád megitélni a Pc játék ipart, akkor most kezd el eladni a géped és válts konzolra.
Jah hogy az is Amd, és nem Nvdia.Bocsika
DX 10 és 11 idején is ez volt mint most.
Akkor is volt pampi bőven, aztán mégis játékok ezrei jött ki Dx11 alatt olyan szinten hogy most azért sirsz dx 12 indulásakor.
Én nem védek senkit de ha ennyire nem tetszik a rendszer van más alternatíva.
Jah hogy drága a konzolra a játék,szar a grafika stb.Mindig van kifogás.
Ha pedig nem jön be egy játék ott kell hagyni, van millió egy más lehetőség.

[ Szerkesztve ]

(#14) mlinus válasza Abu85 (#4) üzenetére


mlinus
(őstag)

Lol, a Mafia 3 egy katasztrófa konzolon is. Amellett hogy a PC low beállításnak megfelelő grafikát tolja, még a frame timing is összevissza ugrál.

(#15) Abu85 válasza .LnB (#12) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Úgy próbáld értelmezni, hogy PC-re már nem történik kutatás. Drágul a játékfejlesztés és a kutatás is egyre drágább lesz, emiatt az összes pénzt elnyomják az Xbox One és a PS4 implementációk fejlesztésére. Szerencsére ez a két konzol nagyon hasonló ugye.
A Microsoft koncepciója az, hogy ha a PC-re már úgysem lesz kutatás, akkor legalább a PC képességei egyezzenek meg a konzolokéval, és úgy direkten átmenthetők az Xbox One implementációk. Ehhez a hardvergyártók tudnak alkalmazkodni, sőt, az AMD már alkalmazkodott hozzá, mert PC-be is GCN-t kínálnak. A többieknek pedig van erre másfél évük.
Ezután sem kutat majd senki PC-re, de legalább a PC is nagyon hasonló lesz a két konzolhoz, így az implementációk és ezzel az optimalizációk ide is lehozhatók.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#16) .LnB válasza Abu85 (#15) üzenetére


.LnB
(PH! félisten)
LOGOUT blog

Értettem a cikkben is ezt. De ebből meg az lesz, hogy a PC innentől kezdve nem lesz úttörő, és csak másolják majd a konzolos grafikákat. Aztán 1,5 év múlva kijönnek majd VGA-k amik 2x annyiba kerülnek mint egy Xbox One, és nem lesznek másra jók mint, hogy megkapjuk vele a konzolos grafikát. (Igazából már most is itt tartunk nagyjából.) Maximum az fps több pc-n.

[ Szerkesztve ]

Homo Ludens

(#17) Abu85 válasza .LnB (#16) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Eddig se volt az. Már évek óta nem az. Abból él a PC, hogy az AMD, az Intel és az NV fejleszt bizonyos extra technikákat, amelyek jó esetben eljutnak egy-két játékba, persze korlátozottan. Az új konzolok létezése óta egyedül a TressFX jutott el oda, hogy ne csak extraként legyen alkalmazva, hanem legyen a játék kikapcsolhatatlan része. Pedig volt itt újítás, mint az NV HairWorks és a WaveWorks, az Intel PixelSync IOT. Ezek eljutottak egy-két játékba, de sosem lettek integrálva. Nem beszélve azokról a fejlesztésekről, amelyek játékig sem jutottak el.
Na most várhatunk még éveket arra, hogy hátha lesz még egy TressFX szintű siker, vagy megpróbálhatjuk felszámolni az alapproblémát. A Microsoft az utóbbit csinálja. A fentiek alapján joggal.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#18) flexxx2


flexxx2
(senior tag)

Lehet, hogy támogatni fogja a jelenlegi generáció a SM6.0-t, de elfogadható sebességgel is képes lesz futtatni? Nem hiszem.

(#19) .LnB válasza Abu85 (#17) üzenetére


.LnB
(PH! félisten)
LOGOUT blog

Igaz. :(((

Homo Ludens

(#20) tibaimp


tibaimp
(őstag)

Engem csak egy dolog tart vissza ettől, a kötelező win10 használat a dx12 miatt. Nem szeretnék váltani win10-re, mert totál nem tetszik, de kénytelen leszek azt már látom. Azért örültem az amd féle Vulcan api-nak, (lásd Doom) mert független a win10-től.

Kíváncsian várom mi lesz ebből....

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#21) ribizly válasza Shing (#11) üzenetére


ribizly
(PH! kedvence)

Az a poén, hogy már évekkel ezelőtt demo-ztak több engine-t is (Cry Engine, Unreal Engine és társai), ahol egy gombnyomással lehet build-elni (Sőt! Realtime tesztelni egyből konkurensen a főbb platformokon [XBOX, PS, PC) a készülő game-t.
Ezek után nem igazán érzem ezt akkora csodának, "csak" az engine-t kell megfelelően optimalizálni és frissíteni / bővíteni az újabb technológiákkal (DX12, Vulcan, stb.).
Nem tudom hova vezet ez a hozzuk egy kalap alá a konzolos utasításkészletet, API-t, de ha azt eredményezi, hogy ettől stabilabb, jobban futó multiplatform játékokat kapunk, akkor welcome! Ellenkező esetben viszont lesz itt baj, amit valószínűleg mi (PC-s gamer-ek) fogunk megszívni. :(

|•| A WORD elszáll, az írás megmarad. |•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|

(#22) GodGamer5


GodGamer5
(őstag)

Frankó ez az egész, csak mikor tűnik már el a dx11 a vérbe? A Battlefield 1-nél is ment a dx12-re építettük az új Feostbite verziót, aztán ugyanúgy dx11 az alapértelmezett és ebből megint a zöldek profitálnak.

[ Szerkesztve ]

"Az emberek azt hiszik, hogy az optimalizacio egy olyan dolog, hogy a kocka felkel, haromszor raver a monitorra fallosszal, es bumm, egy mosogepen is 120fps-el fut realtime a reszecskeszimulacio szepen animalva, ezek a barmok meg inkabb szuperszámitogepekkel szopnak..."

(#23) Niquis


Niquis
(senior tag)

Tul ritkan olvasok hireket. Fele kinai. :))
De azt hiszem, a jovoben ha jatszani akarok, csak veszek egy konzolt.

"És ha helyzet van, akkor mindig lépni kell. Ha olyan a helyzet."

(#24) Shing válasza Niquis (#23) üzenetére


Shing
(őstag)

Ezek a cikkek pont azért íródnak, hogy az embereket konzolra csábítsák. Csak hiába dobnak be 4 szakszavat, ha igazából köze nincs a valós helyzetekhez.

Anti-hype

(#25) Abu85 válasza ribizly (#21) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

A build és a hatékony build között mérföldes különbség van. A gondot az jelenti, hogy van x pénzed és erőforrásod, hogy egy ilyet kialakíts 5 platformra. Az az X pénz és erőforrás viszont csak 2 platformra elég, tehát a másik háromra nem tudsz már optimalizálni. Elfogyott a zseton. Mivel az egyre inkább növekvő fejlesztési költségek mellett is igen csekély az esélye annak, hogy ez a piac hirtelen sokszorosára nő, így a másik végét kell megfogni a problémának. Olyan közel kell vinni a platformokat egymáshoz, amennyire csak lehet. Így már esélyes, hogy az 5-ből 4 platformra jó optimalizálású rendszert lehet kialakítani ugyanabból a pénzből.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.