Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bozont

    veterán

    válasz #11302912 #101 üzenetére

    Arról, hogy a 24fps lehet hogy folyamatosnak hat (filmeknél azt tegyük hozzá), de attól még korántsem az. De azon az oldalon megnézheted egymás mellett, hogy milyen motion blur-ral és anélkül. De nem csak az fps számít a folyamatosságban, például a monitor, vagy megjelenítő képfrissítése is nagy szerepet játszik. Ezért van az hogy egy 60Hz-es monitoron sosem lesz teljesen folyamatos egy pl 24fps sebességű videó, pulldown ide vagy oda.

    Játékoknál meg 60fps felett, nem folyamatosabb lesz, hanem a több, másodpercenkénti információ jelent előnyt, ami ugye a különböző válaszidőkre is jótékony hatással van (amik összeadódva már nem biztos hogy olyan kis mértéket adnak). Az meg ugye megint másik dolog, hogy ebből nem mindenki profitál, jobban azok akik minél jobb reakcióidővel rendelkeznek. Én publicon sem igazán tartom fontosnak, de profik között akár döntő is lehet.
    De ha tft monitorról beszélünk, akkor egyértelműen a 60fps az optimális (bár némelyik tudja a 75HZ-et, meg már van 120Hz-es is), hiszen akkor tearing sincs jelen (ami engem pl nagyon zavar) és a kép is gyors és szép folyamatos lesz. És igen, a 30 fps is folyamatos lesz, viszont sokkal lassabb érzetre, mivel 1 képkocka dupla annyi ideig van jelen, mint a 60 fps esetén. De érdemes utánaolvasnod a képfrissítés fogalmának, hogyan is működik ez a dolog.

    Az meg nem igaz hogy nincs különbség, csak te nem látod, ami nem baj mert mindenki máshogy "működik". Ilyenkor illik hozzátenni, hogy szerinted. Mert én pl jól látom a 30 és 60fps közötti különbséget. Aztán persze lehet játszani még a motion blur effekttel, de én azt sem túlzottan szeretem, sokszor inkább kikapcsolom játékban. Jobb szeretem, ha végig éles marad a kép.

Új hozzászólás Aktív témák