Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #68487936

    törölt tag

    válasz .mf #49 üzenetére

    Igen én elégedett vagyok a Nex7-el és az 50f18, a1855 és a 1670z-vel. A döntéskor pedig figyelmbevettem, hogy mire kívánom használni és emiatt esett ki a Ca/Nikon. Ettől azonban nem moindom, hogy azok a rendszerek nagyok, nehezek és ezáltal s..rok....

  • tailor

    őstag

    válasz fi:zi'k #13 üzenetére

    Sőt-sőt, rossz fényviszonyok közt én még félfamentes A4-es rajzlapra is szebb képet rajzolok!

    #49 .mf : "mekkora egy filmes full frame 35 f2.8, 35 f2, vagy 50 f1.8 vagy akár 50 f1.4? Leica milyen mütyür üvegeket gyártott kiváló minőségben, "mirrorless" filmes FF-re?" És van bennük AF, optikai képstabi? Vajon miért akkorák, amekkorák? :U Azért ne essünk már át a ló túloldalára. Jó, hogy nem vázsapka méretben várjuk az egykettes fényerejű zúmokat...

    Félreértés ne essék, nekem is bajom a kicsit összevissza obi-felhozatal, de azért helyén tudom kezelni a dolgokat.

    [ Szerkesztve ]

  • konyi79

    addikt

    Próbáljuk az árak oldaláról is megközelíteni kicsit a dolgot.
    Ha most akarnám nulláról kezdeni, mit kellene mennyiért összevásárolni:
    sony: 1018, 35f18; 50f18; 55-210; Meg később ne fikázza senki a kitet, ha nem lenne semmi 16-70-el venném az a6000 vázat. Ez kb az árukereső szerint 980 600 Ft-ba fájna.
    Nem teljesen hozhatók pariba az objektívek, de valahol mégis össze kell rakni pl egy fuji rendszert is, majd megköveztek ha nagyon félrehúzok: Xf10-24; XF 35f1,4; XF 60 f2,4; XC 55-230. Vázból azt gondolom valahol az X-E2-t lehetne közelébe rakni az A6000-nek, tehát azzal és a fényerős kittel számolva 1102200 Ft-ba fájna.
    Szóval ha sony-t választanék megint, még mindig maradna a fujival szemben 121600 Ft-om táskára, állványra pótakkura, előtétre vagy közgyűrűre ha ezzel is akarok makrózni meg elmenni túrázni vele ha megveszem a méregdrága 16-70-et.
    Persze mindenkinek mások az igényei, ez csak egy példa arra mire lehet feleslegesen kidobni pénzt, mert ugyanezt tudja egy jobb bridge százezeré ;]

  • #68487936

    törölt tag

    válasz konyi79 #54 üzenetére

    El is érkeztünk a lényeghez.

    Ha utánaszámolunk érdekes számok jönnének ki minden rendszer esetén és itt lehúlik a lepel mindenről. Nem számolom ki az OlyPana, Nikon, Canon esetén, de valószinüleg hasonló ár környékén landolnánk +/- 5% eltéréssel.
    A DSLR e tekintetben a "3rd party" vonal révén valóban nyerne, árban és kínálatban.
    De akkor nem beszéltünk a méretről, súlyról, használhatóságról, tudásszintről, képességekről, igényekről.

    Ha az igényeket egymás mellé állítanánk a kinálattal, sokan csodálkoznának és rájönének, hogy nem tudnak fél szemmel egy A4-es lapra jobb képet rajzolni, hogy idézzem az elöttem szólót.

    ELötte körbe kellene nézni, hogy miről beszélünk és utána itélkezni.... vagy: továbbra is én vagyok naiv és mindenki FF vagy csúcs APS-C illetve m43 vázakra f1.2 vagy f1.4 fikszeket és konstans f2.8 zoomokat csavargat, mert akkor Mo a fényképezőgép piac Szent Grálja....lenne....

    Azért lássunk tisztán és igyunk egy pohár vízet, mert ezt mindenki tudja, hogy nem így van.

    Szép napot :)

  • fattyu

    veterán

    válasz #68487936 #55 üzenetére

    van ilyen is.

    nyilván egy fotós fórumon már eleve az igényesebbje válogatósabbja lesz jelen.

    Canon rendszerről tudok beszélni. Kipróbáltom sok natív obit jöttek mentek. kettőt sírok vissza. kettőt. SOK volt. azért számoknál és annál hogy van több egy obi azon a lelkes hobbista szinten ahol mi vagyunk.

    Szerintem.

    Szerintem a jelen sony kínálatban számomra 2.5 üveg van mindössze ami minőségben ott vna amire egy obiban én vágyok. zeiss 24. minőség fasza. ekv 35 nekem nem ad semmit.

    35 ös. Fasza. kéne. igazából egy ilce6000+35 nekem elég is lenne.

    a fél meg az 50es. jó jó. de az 50et apscn semennyire sem kedvelem.

    Szóval számomra egyetlen értelmes natív obi van
    a 35. kicsi korrekt jó. nem is megfizethetetlen.

    na ebből kéne még jópár alternatíva.

    a 24es nem kicsi de drága mint az állat.

    a 16os kicsi olcsó, inkább egy kólásüveg talpa.

    és a többi stb

    [ Szerkesztve ]

    a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz #68487936 #48 üzenetére

    Najó, hagyjuk az objektíveket, látszólag a Sony fanokat nem zavarja a teljes logikátlanság és aránytévesztés (13 db belépő/konzumer váz, 1 db konzumer/haladó, 3 db Full Frame, ezzel szemben pont a konzumer réteg van a legjobban elhanyagolva).

    De a D5xxx sorozat esetén számomra teljesen érthetetlen, hogy miért a néhai NEX-3 vázába kellett belerakni ekkora tudást. Én tökre szerettem a NEX-5R (vagy 5T) kezelését a dupla tárcsával, erre ezt teljesen kukázták, hogy még lejjebb nyomják az amatőr-konzumer irányba a belépő kategóriát (csak árban nem, persze).

    Nálam nem fényképezőgép az amin nincs egy nyomorult vakupapucs sem, a NEX-5 vonalon adapterrel fel lehetett rakni, erre már sehogy. A kezelésen még túl tudok lépni az érintőképernyő miatt ami kicsit segít, de ettől még tök gáz, hogy itt egy erős belsővel ellátott gép egy gyermekjátékra emlékeztető vázban.

  • #68487936

    törölt tag

    válasz Stauffenberg #57 üzenetére

    Zárógondolatként annyit tennék hozzá, hogy az A5100 nem egy profi gép, azt hiszem, ebben egyetérthetünk, tehát ne is fényképész szemmel vizsgáljuk.

    Ha megnézzük ennek a modellnek a leendő vásárlókörét, akkor biztosan egy számjegyű (közelebb a nullához mint tízhez) lesz azok köre akik f1.8 fényerősebb obit és külső vakut szeretnének használni ezen a vázon. Már az is erősen kérdés, hogy hány százalék fog egyáltalán fikszet vásárolni. Ennek a rétegnek rossz vétel? Hiányozni fog nekik a vakupapucs? Jobb lenne egy m43, vagy belépő szintű DSLR? Miben tudnának ezek a típusok többet adni ennek a rétegnek? Szinte semmiben....

    Profik szemével nézve:
    Ha egy profi vásárol egy ilyen gépet, akkor biztos vagyok benne, hogy csak azért kell neki mert nem kíván egy súlyos nagyméretű szettet magával vinni, ahová egyébként nincs szüksége. Valószínűleg nem én vagyok az egyetlen akinek van olyan fotós (nem hobbyfotós) ismerőse aki ha nem munka céljából kell útra, nem viszi el a nagy felszerelést, hanem valamilyen kisebb szettel kell útra.
    Ez esetben ott az A6000, vagy ha nagyon pici kell az RX100 széria, ha Sonyról beszélünk. Itt az illető mérlegeli, mit akar és mit vár el a géptől (hiszen ezért profi mert ez a szakmája) és az alapján még akár az A5100 is szóba jöhet, hiszen azt ne feledjük kis méretben APS-C szenzor, széles szolgáltatások, DSLR képminőség.

    Hobbyfotós, amatőr vagy nevezzük akárkinek
    Az a kör aki egy rendszerrel akar mindent megoldani, mert vagy nem tud, vagy nem akar több rendszert fenntartani, illetve szüksége sincs rá.

    Annak ellenére, hogy aláírom, hogy az alacsony tudásszint differencia több esetben érthetetlen pl Nex-3n , Nex-5t esete (szinte minimális differencia tudásban, árban annál inkább), de a mai objektív kínálattal a legtöbb feladatott meg tudja oldani a Sony Nex sorozat, mindezt kis méretben.
    Több Ca/nikon fórumon olvassa az ember, hogy jó a szettem, de nagy, nehéz sokszor problémás, kellene egy kiseb... Erre egy alternatíva a Nex-

    És itt szeretném kihangsúlyozni, hogy 24/35/50 f18 adott 1018, 1670z, 18105g f4 adott, 55-210 f4.5-6.3 70200f4 adott, 12/f28 és a 30f3.5 Macro (ami lehetne fényerősebb, de a hírek szerint hamarosan jön egy G macro, illetve a Zeissnek már van egy 50 f2.8 macroja) adott. Ami ezekkel az üvegekkel nem megoldható, ott már az illető vagy specialista, vagy nem amatőr.

    Talán ezzel a logikával kellene ehhez a rendszerhez és a többihez is viszonyulni.

    A fényerős obi hiányhoz annyit, hogy aki f1.2 és 1.4 fikszekben és konstans f2.8 zoomokban gondolkodik az biztosan nem Eos1xxx, Eosxxx vagy Nikon D3xxx és 5xxxx vázakra tekeri fel. Azt se felejtsük ezek az obik már nem a budget olcsó-jános kategóriát képviselik…., hasonlóan mint a Zeiss a Sonynál….

    Amúgy nem vagyok Sony fan. Használok más márkák mellett Sony termékeket és kész. Azt is el kell ismerni, hogy a 2000-es évek eleje óta csökkent a minőségük a termékekinek a piaci és az árverseny végett, hasonlóan mint a több márkánál.

  • tailor

    őstag

    válasz #68487936 #58 üzenetére

    Erre csak azt tudom mondani, hogy minden szavaddal egyetértek :)
    Engem még egy dolog zavar - de nagyon - a Sony stratégiájában: a FW frissítések hiánya, illetve azok "egyszerűsége": ha van is, csak az objektívjeik szoftveres támogatását jelenti vázon belül (korrekció), a Fuji szintű (ó, és már megint a Fuji! ;] ) újításokat, mint a képminőség-javítás, zebra pattern (vagyis érdemi frissítések) stb. teljesen hanyagolják. Ha új funkció kell, vegyél új vázat. Az új vázakból meg kihagynak pár olyan funkciót, ami az elődben benne volt... Szóval megértem az abajgókat, mert a Sony tényleg lehetne figyelmesebb is a felhasználóival szemben - de inkább ezt érzem problémának, mint az évek óta szajkózott "nincs-obi-a-rendszerhez" mantrákat...

  • #68487936

    törölt tag

    válasz tailor #59 üzenetére

    E tekintetben minden gyártó pédát vehetne a Fujiról! Ők gondolkodnak a legkevsébé fogyasztói társadalom fejével....

  • Bogyó bá'

    nagyúr

    válasz .mf #20 üzenetére

    Ugye tudod mit mondott a svéd bakter, amikor a vonat levágta a lábát?
    "Hát a f***om nem kéne?!"(I) :))

    Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

  • konyi79

    addikt

    válasz Stauffenberg #57 üzenetére

    Sony fan :DDD -Nem gondoltam volna az leszek egyszer :U

    Valójában nem a te érveid ellen védem a sonyt, csak a nincsensemmirákompaktjobb dumát azért lassan kinőtte a rendszer szerintem.
    Amivel nagyon egyet tudok érteni, az aps-c vonalat nem feltétlen olyanoknak csinálják, akik többet látnak a fotózásban. A konzumer elnevezésed itt talán elég helytálló. A ff vonalon meg nincs konkurenciájuk jelenleg, szóval nem erőlködnek.
    Te látsz egy vázat ami jó, annál is jobb szenzorral. És keresed az eléképzeléseidhez a tökéletes üvegeket. Meg többen itt a Ph-n.
    Én elmegyek túrázni, és csinálok egy nap akár 150 képet, te lehet ültél volna 2 órát a hegytetőn 3 képért várni a legideálisabb fényeket. És erre nekem messze elég a sony, ritkán terhelem magam RAW-al, elég nekem az sRGB. Nem keresem a milimétereket, ha az 50f18 rövid a gyerek ballagásán, rálépek az előttem álló sarkára addig bámulom a keresőt. :B
    Amire neked kell lehet jobb a fuji, viszont árban is megkérik ezt a különbséget, amit a konzumer gondolkodás helyetti art hozzáállásért meg egyedi stílusért gondolnak.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz konyi79 #62 üzenetére

    Egyáltalán nem kell magadra venni, nem is neked címeztem azt a posztot.

    Meg igazság szerint nem emlékszem, hogy bárhol írtam volna olyat, hogy senki ne vegyen Sony-t.

    Én is használok Sony technikát, ott ketyeg a Fujifilm vázamban és imádom. Számomra a Sony inkább technológia előállítóként kiemelkedő, igazi innovátorok, 100% elismerés illeti a mérnökeiket, de tényleg. Ha már rólad lepereg a Sony-fan jelző, akkor rólam nem, én nagyon kedvelem a gyártót, csak épp amit a saját rendszerével művel az nem áll össze.

    Teljes káosz, hogy mit is akar csinálni, mi a jövő, nincs következetesség benne, így meg nehéz hosszú távra tervezni. Leírtam egyszer, kétszer, háromszor, n+1 alkalommal, hogy mi a bajom velük. Ráadásul az FF vonal megjelenése óta félő, hogy az APS-C méginkább hanyagolva lesz. Nekem FF-re nincs szükségem és aki MILC-et akar, azok többségének sem, persze ettől még tök jó, hogy van. De nem szeretnék egy "csúcs APS-C" vázra FF üvegeket tekerni, amik feleslegesen nagyok.

  • konyi79

    addikt

    válasz Stauffenberg #63 üzenetére

    Nem vettem magamra.
    És lehet attól sony fan vagyok (TV, hifi, PS3-4; nexhegyek az üveghegyeken túl stb... :B )
    Azzal meg amit TE írsz nagyrészt egyet is értek, csak beszélünk róla (otthon senikit nem érdekel :F ) Erre jó a fórum.

  • #68487936

    törölt tag

    válasz Stauffenberg #63 üzenetére

    Azok akik Sony rendszert használnak jogosan hördülnek fel ha olyan véleményeket olvasnak, hogy ez a rendszer semmire nem jó, használhatatlan és még az almás telefon amiből kiharptak egy kis darabot is jobb képet készít, hiszen abban legalább van objektív....
    Ez egy lejárt recsegős lemez és sok esetben ráadásul olyanok szájából/tollából hangzik el akik a hírekben szerepeteken kivül semmit sem tudnak Nex családról.

    Azt el kell fogadni az APS-C nex a FF megérkezésével, hétköznapi, konzumer kategória lesz, már az is.
    Globálisan nézve ennek a vásárlórétegnek nem az f1.2 f1.4 obikra van igénye, az egy nagyon-nagyon szűk réteg játékszere lenne…., nem véletlenül nincsenek és nem is lesznek…., azért az 1%-ért nem fognak ebbe pénzt, energiát ölni. Nem akarom ismételni magam de APS-Cre miért nem elegendő f1.8?
    Ellenben apró, nagy tudású és globálisan nézvbe megfizethető.

    Aki fényképésznek valja magát, vagy igényes amatőrnek az nem fogja ezt elfogadni és a rendszer nem lesz számára vonzó, ezzel nincsen semmi probléma.

    Amit írsz el kell ismerni így van, de ahogyan konyi79 is írta nem mindenki lát többet a fotózásban.

  • #68487936

    törölt tag

    Ha már így lecsendesedett a topic objektíven a Full Frame Nex-ről, bár talán nem a legjobb hely, de az előzmények miatt mégis.

    Igen jelenleg egy mindössze 10 hónapos rendszer, amit alkot egy 4+1 obi választék és 3db váz, mely adapterezéssel bővíthető (bár ebben az esetben oda kompakt méret), emellett támaszkodtak a nagyszámú manual üveget használók táborára. Jelenleg ez a helyzet, de globális szinten mégis siker lett az A7 szeria.

    Itt azért gyártói oldalról is meg kellene vizsgálni ezt a kérdést, mielőtt magyarosan lehordjuk az egész rendszert, hogy gagyi, használhatatlan, s…r, stb…. és egy kicsit gondolkodni mielőtt verdiktet hirdetünk…

    Eddig az volt a probléma, hogy a FF tulajok egy része is panaszkodott a méretre. Várható volt, hogy ezt a labdát valamelyik gyártó idővel le fogja csapni. A Sony 10 hónappal ezelőtt lépett és megtette az első lépést az A7/A7r később az A7s (ami mellett videós szemmel a legtöbb váz meghajolhat, tisztelet a kivételnek pl GH4) személyében és piacra dobott egy olyan váz hármast, mely a szakma elismerését is kivívta.
    Ezzel a mai napig egyedüli a piacon és a konkurencia meg bambult és csodálkozott…

    Ellenben nincsenek megfelelő obik hozzá. Mit kellett volna tenni, várni ameddig elkészül a 10-15db objektív parkból álló „kezdőcsomag” a hiányolt obikkal, közben valamely konkurens balról beelőzi az „öteltgazdát”…? Azért ez nem ilyen egyszerű…. egy olyan területen ahol két nagy DSLR piaca, ugyanazzal a technikával nehezen ingatható meg.
    Ha nagy fényerejű 1.2 és 1.4 fikszekkel nyitnak, akkor az lett volna a baj, hogy a rendszer drága és a méret sem annyira kompakt. Ugyanez a helyzet a zoomokkal is. Mindössze egy kis rétegnek lett volna vonzó a kezdetekben, nem a tömegeknek. Ne felejtsük, hogy a rendszer nagyon fiatal és mutasson nekem valaki egy olyan rendszert ahol 10 hónap alatt 15-20db obi érkezett és kész is volt a kánaán….

    A jelenlegi helyzet egy aranyközépút, ahol a csomag ára kedvező, de mindenki tudja, hogy pillanatnyilag nem ideális, mert egy FF váz igazán fényerős obik nélkül csak fél siker. Ráadásul aki FF-ben gondolkodik az a fényerős lencsékre is tud áldozni. Itt igazat kell adni azoknak akik egyelőre nem pártolják a FF Nex-et és azt mondják, hogy nem pálya mert nem látják a tényeket, csak az ígéreteket hallgatják.

    A világ különböző Sony fórumain igen nagy a mozgolódás a témában, mivel mindhárom váz elég meggyőző képességekkel rendelkezik. Akinek azonban nincs feles 2500Euroja egy A7+55f18 párosra (ami obi egyértelműen a rendszer legjobbja) az pillanatnyilag nem ugrik bele, pontosan azon indokok miatt amelyek itt a topicban is elhangzottak.

    Emiatt a legtöbben kivárnak a második szériás vázakig (ami egyben várhatóan árcsökkenést is hozz magával), akik mélyebben érintettek a fotózásban. Akinek van pénze a világon az pedig a 24-70f4-el is megveszi az A7-et és boldogan használja a „kompakt” FF-et.
    Itt is érdemes megállni, mert a Canon 24-105 f4L obija nem népszerű, dehogynem…, megint miről beszélünk, egy átlag fényerővel rendelkező alap zoomról FF vázakra….
    Gondolom a Sony-nál is megvizsgálták, hogy nem e lett volna jobb egy 24-105 f4 nyitni, de biztosan itt is a méret szólt közbe. Pillanatnyilag a FF tekintetében a Ca/Nikon jobb vételnek tűnik, jelenleg, de még az A99 Sony SLT is az objektív park végett, de a Sony az E bajonettben látja a jövőt és valószínűleg nyereségesen kívánják üzemeltetni ezt az üzletágat.

    Ráadásul a DSLR piac zsugorodik a Milc piac növekszik, a legutóbbi statisztikák alapján. Az említett két óriás fórumain lehet olvasni, hogy panaszkodnak az egy helyben topogásra, már-már mániákusan képzelnek el vázakat (7D mk2, D400)…., melyek talán az idei Photokina idején befuthatnak. Egyelőre ez a meseóra kategóriája…., ami vagy lesz, vagy nem. Egyedül a Canon az EOS-70Dvel tudott valami újat felmutatni a Dual Pixel AF-el, ezzel szemben a Sony folyamatosan innovatív termékeket jelentet meg.

    Hosszú távon azonban a Sony FF Nex-ben komoly a lehetőség. Ha kihoznak egy A9 és A5 (nevezzük ennek őket) vázakat amely profibb és az átlagember irányába is jobban megnyitja ezt a rendszert és addigra befutnak a beigért obik, akkor a két nagy komoly konkurenciával fogja szembetalálni magát, ha nem fejlesztenek.

    A Sony leg innovatív cég a piacon jelenleg, ahol az elektronikai fejlesztés jóval gyorsabban haladd, mint az optikai, ami nem egy egészséges egyensúly, ami a problémákat is okozza. Beszélgettem egy-két fotóssal és ők is azt mondták, hogy jelenleg a Sony-ban látják azt a céget amely inkább a jövőt jelenti, mert a Ca/Nikonnál az egyben állást érzik, nem a toporgást. Azért ez érdekes mert egy profi más szemmel nézi ezt a világot, mint egy átlag felhasználó.

    A vízválasztó az elkövetkezendő 6 hónap lehet. Több szakkialítás is lesz, ahol lehet domborítani.
    Az idei Photokinara a legfrissebb hírek szerint elsősorban obikkal készül a Sony látván, hogy e területen van mit bepótolni. A Zeiss már bejelentette, hogy hamarosan érkeznek az új fejlesztésű manual üvegei.

  • tailor

    őstag

    válasz #68487936 #66 üzenetére

    Bizony, újabb csemege az FE felhasználóknak:

    Arany árú MF Zeiss fixek - pont, amire vártunk! ;]

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz #68487936 #65 üzenetére

    Menne a beszélgetés csöpögő demagógia és mellébeszélés nélkül is? Mert egyébként Tőled ebben a topikban még egyetlen egyszer sem olvastam olyan posztot amivel nem olyan dolgokat akarsz a kritikusok szájába adni amit nem mondtak.

    iPhone? Telefonos fotózás? f/1.2 objektívek? Nem elég az f/1.8?

    MIVAN?

    Ember, pont arról beszélek, hogy a Sony TÚLNYOMÓRÉSZT konzumer, belépő vázakat gyárt, ezzel szemben az objektív kínálat TÚLNYÓMÓRÉSZE a professzionális felhasználóknak szól. Te itt azt akarod előadni, hogy mi az f/1.2 objektíveket hiányoljuk, de ilyet senki nem mondott, sem én, sem más. A Sony legnagyobb baja, hogy vázból FŐLEG amatőr szintűvel van tele, míg objektívből meg FŐLEG profival. A kettő valahogy nem áll össze.

    De már látom, erre is mindjárt jön a repost, hogy mi azért vartyogunk, hogy miért nem adnak ki inkább több f/1.2 objektívet, sőt inkább legyenek f/0.95 objektívek és az is kerüljön maximum két rekesz sör árába, mert ami drágább az szar. Hát persze, ezt akarjuk mondani. Igaz nem írjuk le, de Sherlock Holmes átlát a szitán, kiszimatolja, hogy valójában erre célozgatunk.

    Utálom egyébként amikor valaki ki akar provokálni egy kövér személyeskedést. Szóval ha nem megy az értőolvasás meg a demagóg bullshit mellőzése, akkor inkább csukd be az internetet.

  • #68487936

    törölt tag

    válasz Stauffenberg #68 üzenetére

    Én nem kívánok senkit és semmit sem provokálni, pusztán, mint a rendszer felhasználója próbálok véleményt alkotni, hozzászólni. Az én véleményem egy a sok közül, ami nem belemagyarázás, hanem reagálás a már elhangzottakra, akár a te, akár más szájából.

    Többedmagammal elfogadhatatlannak tartom azt, hogy jópár fórumon gyakorlatilag legagyizzák ezt az egész rendszert…, és a legtöbben megmagyarázzák, hogy igen is nincs létjogosultsága és konkrétan használhatatlannak tartják.

    Ha visszaolvasol egy-két hangos véleményalkotó fényerős obikat (ebből én azt a következtetést vonom le, hogy az f1.8 fiksz és az f4 zoom nem elég fényerős, nem megfelelő) hiányol és konkrétan egyesek egy bridge géppel és kompakt gépekkel próbáltak párhuzamot vonni. Emellett hangosan ordítja a fentebb leírtakkal egyetemben….

    A Iphonos példám egy irónia kívánt lenni azok véleményére akik azt mondják, hogy nincs objektív ehhez a rendszerhez….

    Kár ezt itt ebben a formában az internet faliújságján folytatni, mert itt úgy is mindenkinek óriási az önbizalma és könnyen kiforgatják az ember szavait.

  • #68487936

    törölt tag

    Amit viszont szívesen meghallgatnék tőled vagy bárkitől, hogy Te (aki úgy gondolom a hozzászólásaidból, nem egy tapasztalatlan kezdőt testesítesz meg) milyen objektív parkot várna el a Sonytól. Miben változtatnál/tok és mivel egészítenéd/teki ki (tartozékok) ezt a rendszert, szériát APS-C vonalon…., hogy efogadhatóvá válljon számodra/tokra?

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz #68487936 #70 üzenetére

    Én leírtam már többször is, hogy az én bajom a kiegyensúlyozatlanság.

    14 db amatőr-konzumer fényképezőgép áll szemben 3 db közép-felső kategóriással. Van egy-két megfizethető darab az előbbi csoporthoz, de a többi valamilyen 1000+ dolláros Zeiss csodabogár. Azt mondod, hogy ez a rendszer tökéletes az amatőröknek, hiszen ők nem akarnak f/1.2 objektíveket vásárolni. Csak az utolsó kijelentéssel tudok egyetérteni, ez való igaz, csak éppen az is, hogy az amatőrök 1-2 ezer dolláros Zeiss objektíveket sem akarnak vásárolni.

    Én úgy fogalmaznék, hogy ez a rendszer azoknak az amatőröknek jó, akiknek untig elég az az egy-két megfizethető üveg amit kínál a Sony (eddig mindenki ugyan azzal a 3-4 objektívvel példálózott). Ők még véletlenül sem egyenlőek a "mindenki" nevű halmazzal, amire a legjobb példa a többi MILC/DSLR rendszer népszerűsége, elvégre ha ez lenne a legalkalmasabb rendszer, akkor erre ruháznának be a legtöbben. A Sony jó helyen áll a MILC piacon eladott példányszámban, amit leginkább az amatőr-konzumer gépeinek köszönhet (hiszen valósággal floodolja a piacot), majd ezt a rengeteg embert elegánsan levegőnek nézi és a Zeiss-el karöltve dobálja ki az APS-C/FF objektíveket (mostanában csak utóbbi van napirenden) 1000+ dolláros árcédulákkal, amit ez a réteg garantáltan a büdös életben nem fog megvenni.

    Jók ezek a 35mm f/1.8, 50mm f/1.8 objektívek, nem is drágák. Na ezekből kellene több, hogy érezni lehessen, hogy ha már ennyire sok vázat ad ki alájuk, akkor a rácsavarni valóból is bővíti a kínálatot. De az FF mellett ez esélytelen, tipikus Canon-Nikon szindróma, prioritást az FF élvez, APS-C meg letojva.

  • konyi79

    addikt

    válasz #68487936 #70 üzenetére

    ÉN már kezdem is! Kellene egy fényerős tele aps-c vázra, ami legyen félúton méretben az 55-210 és a 70-200 között. Legyen bitang éles a végén, nem bánnám a 9 lamellát ha megtartják, a többi 7-es aps-c obival szemben. Dobják 800 tojró környékén és vevő leszek, egyből bosszantanám Parcit vele, a kedvéért az 5n-en mutogatnám (bocs Parci :)) )
    Persze akkor valaki hiányolna egy 85mm fixet stb. De az egész dolog annyira szubjektív már kinek mi kell, mi a sok árban, tiszta felesleg ennyire erőlködni rajta.
    Nagyjából minden megvan, de mind kompromisszumos. A 16 jó 24 meg elég fényes, de iszonyat a minőségbeli szórása. A 30 makró rövid is meg nem éles, a 20 az ugye 30 nem 35; a 35 ugye 53 nem 50; az 50 ugye 75 nem 85; a tele vége meg akkora fekete lyuk, beszippantja a napot is; stb leszarom... Van aki nem szarja le, az nem veszi.
    Jó cuccok a nexek, de vannak jobbak is. Meg aztán sokkal rosszabbak. Eladó mind, a milcek nem lesznek olcsóak mostanában. Ha valaki budget akar építeni rendszert, vegyen egy d5300-at, meg bagóért felépíti magának a dolgot használt kiváló obikból.
    Ami sokkal inkább elkeserítő nekem, mi a f***é' szutyok műanyag az 5100 is, az 5n óta nincs egy igazi frankó fémvázuk.

  • #68487936

    törölt tag

    válasz Stauffenberg #71 üzenetére

    Ha összeszámoljuk az APS-C kínálatot (szigorúan a Sony objektívekkel, kihagyva a 3-3db Zeiss Touit (saját) és Sigma) darabokat, akkor a következő drágább üvegeket találjuk: 24f18 (800Euro) és a 1670z (900Euro) az-az a 2db Zeiss üveg. Ezen kívül van 3db relatíve drágább darab: 1018f4 (700Euro), 18105PZG (500Euro) és a 18200PZ (1000Euro). Az utóbbi 2db motoros obi és a 18200-nek van egy 600 és egy 700Euros, nem motoros verziója.
    A 18200PZ örült áron van, elismerem. Külön nem nagyon lehet eladni max mint kit-objektív a VG kamerákhoz, esetleg egy-két korai VG tulajnak, mint upgrade. A 1018/f4 és a 18200-ak a többieknél is hasonló árakon fut.

    Erről az oldalról nézve a DSLR tulajok előnyben vannak, mert a rendszer is öregebb, szélesebb körben elterjedt és ezáltal a darabszámok is nagyobbak, melyek kihatással vannak az árakra. Ez tény, ellenben a Milc vázak kompaktabbak, ami mindig is a kulcsot jelentette a témában.

    Ha így vizsgálom a kérdést, akkor nem tudok veled 100%-ban egyetérteni. Megvannak a szükséges darabok, amelyek valóban kiegészítésre szorulnak, de ettől egy igen széles körnek használhatóvá válnak. Egy esetleges 18135f3.5-5.6 (erre a 18105Gf4 után kevesebb esélyt látok, remélem tévedek) nem videós obi jól jönne, és ahogyan konyi79 írta egy fényerősebb tele az 55-210 és 70200 mellé. Egy esetleges 85f18 vagy nagyobb gyújtótávolságú fiksz létjogosultságán lehetne vitatkozni, hogy mennyire van erre igény. Sztem nem a fontos darabokhoz tartoznak, legalábbis APS-C Nex-en. Ha lenne, jó lenne, de nem emiatt sír leginkább a többség.

    Ha viszont a 35f18 alatti üvegeket nézem, egyet kell, hogy értsek, részben, de nem teljes egészében. A nagylátó kínálat végül is adott, de egyik oldalról magas árazású Zeissel (24f18 és a 12f28 saját Zeiss Touit), részben „elfogadható” minőségben 16/20 f28, de olcsón. A 1018 pedig jól sikerült obi, de fiksz f4 ami árnövelő (ellenben hasonló árfekvésben a többi hasonló üveggel) tényező.

    Ide valóban kellene több, nem Zeiss objektív, minőségben a 35/50f18-al megegyezővel, mert kiegészülve a 1018f4-el nem lenne rossz. Egyedül a különc a 12f28 a Zeiss saját obija, mert kifejezetten APS-Cre ilyen fiksz nagylátó nincs (én legalábbis nem találtam,legközelebb a Fuji 14/f14 található, hasonló árban), ahol pedig van, csak FF-re, így hát 12f28-at ki is venném a hiánylistáról.

    Ahol viszont nem tudok vitára kelni veled és el kell ismernem az érveidet az a macro vonal A 30f35 rövid, nem fényerős, ellenben olcsó a maga 200Euros árával. A másik véglet a Zeiss saját Touit 50f28 darabja a 900Euros árával.

    Én egy gondot látok ebben a kérdésben, hogy aki kifogásolja a rendszert, azt kihagyja a számításból, hogy a Nex 100%-ban nem azokra épít, akik vesznek egy vázat és kiépítenek egy obi parkot annak minden finomságával, hogy lefedhessenek minden területet (mint pl DSLR tulajok) és maradéktalanul hódolhassanak a szenvedélyüknek. Inkább azokra, akik vettek egy DSLR szettet egy-két népszerűbb fixszel, nagy ritkán nagylátóval, de elégedetlenek voltak a mérettel és a súllyal. Az alapkoncepció biztosan ez volt.
    Itt kellene dönteni a Sonynak, hogy a különböző vázaival (E-A bajonett, APS-C, FF) kit is célozz meg, mert a vázakban elég nagy a tartalék és a hiányzó objektívekkel egy szélesebb kört lehetne megszólítani a kompakt mérettel.
    Nem reménytelen eset ez a rendszer, viszont lehetne jobb, de lehetne ennél rosszabb, is, mint ahogyan más gyártóknál látni. Ebből a szempontból a Fuji csinálja a legjobban, lassan, de biztosan lépkedve építi fel a rendszerét, minden igényt kiszolgálva, ott viszont még inkább gondot jelent a magas ár.

  • Balli

    őstag

    Nagyon elgondolkodtatott most ez a gép...
    Van egy Nikon D90 gépem, 3 obival, vakuval. Ez a kis amatőr DSLR rendszer nekem bőven elegednő, elégedett is vagyok vele, DE...

    1.) Mostanában a videó felvevés nepszerűsége megugrott, fontossá vált. Ezt komolyabb eszköz híján eddig okostelefonnal (Iphone) oldottuk meg. Baba, családi és egyéb összejövetelek felvétele, és bejött a képbe a videóvágás.. kis klippek összegyúrása a felvett videó és képek alapján. Nem kell profi rendszer, de azért egy jóval komolyabb videófelvevő eszközt szeretnék.
    2.) Elegem van sokszor a D90 cipeléséből. Van még egy régi kis kompakt gépem, de az annyival rosszabb képeket csinál, hogy inkább sokszor cipelem még akkor is ha nem megyünk semmi komolyabb eseményre. Csupán a Nikon 18-105 kitobi kicsit ugyan, de nehezebb mint ez az 5100 kitobival, aksival.

    Ez a kis MILC gép jó lenne mindkét problémámra, simán a kitobival és plusz egy 30mm fixel (első körben legalább is). Igy végre lehetne egy igazi második gépem, és a D90-t csak komolyabb eseményekre, vagy beltéri, szürkületi/esti fotózásra vinném csak (ami jóval kisebb arány) minden másra ott lenne ez, nem kellene cipekedni. Illetve végre lenne egy jó videófelvevőm, nem szeretnék külön videókamerát venni. S igy a videókamera es fotógép egyben lenne, nem külön eszközön.

    Egy dolog elgondolkozatott, az ez a videó: Sony RX100 Mark II vs III 1.32mp-től hasonlítja össze az XAVC S 50 Mb vs AVCHD24 Mb közötti különséget a mostani és előző generációs Sony gépen. Szemmel láthatóan szebb, élesebb képet ad az utóbbi, ha hihetünk a videónak. Ez létezhet? Olvasgattam, de még mindig nem teljesen tiszta az 50Mb előnye a 24Mb-hez képest ugyanazon az 1080p felbontáson, illetve ez az XAVC S kodek sem, ha ezt valaki eltudná magyarázni megköszönném :)

    Athens 2004

  • p_adam

    addikt

    válasz Balli #74 üzenetére

    Leginkább lassabb mozgásnál látható egy gyengébb kodeknél kicsit jobban látszik a tömörítés.

    De a java igazán csak akkor látható, ha valaki elkezd vele utómunkázni (kicsit arrébb tolni az expót, árnyékokat, színeket kontrasztot stb.) az AVCHD sokkal hamarabb "szétesik". Kicsit hasonlít a jpeg vs raw összehasonlításra, több tér marad állítgatni.

    Kicsit rejtélyes hogy miért ilyen a videó, talán nem volt jó a profil v. túl lassú volt a használt kártya (bitrate throttling) vagy vmi más, mindesetre ez inkább mérvadó összehasonlítás a kettő között ugyanazzal az AVCHD kodekkel, az újabb jobb, bár nem sokkal és XAVCS-el kicsit még jobb lenne.

    Egyébként annyira nem a kodek a mérvadó, hanem a szenzor + hogyan olvassa ki az adatot videónál. Az A5100 nem olvassa ki a teljes szenzort ezért a legjobbakkal nem versenyezhet de meg így is elég jó és cserébe meglepően jó a rolling shutter, tehát mozgásnál nem esik annyira szét a kép mint más gépeknél (de stabilizált objektív így is nagyon ajánlott hozzá és a gyors fókuszt is csak az SEL35F18 tudja az egész területen, a Sigmák csak a középső ponton)

    Persze az lenne az igaz ha a Sony csinálna egy 12 MP körüli APS-C kamerát, az lenne az igazán ütős. De nem fog, mert akkor nem tudná eladni az A7s-t...

  • Balli

    őstag

    válasz p_adam #75 üzenetére

    Köszi szépen! Ez is új, hogy fix obival jobban tartja a képet mozgás esetén, gyorsabban fókuszál. Hasznos info. Egyébként nem igazán ismerem ezt a MILC szegmenst, ha tudtok megfontolandó más alertnatívát ebben a kategóriában azt szívesen veszem.

    Athens 2004

  • p_adam

    addikt

    válasz Balli #76 üzenetére

    Nem a fix objektívek, hanem a Sony objektívek amik ilyenek a többi korlátozott.

    Az objektívbe épített stabilizálás videónál kicsit természetesebb mint a szenzor alapú. Viszont a hátránya meg az, hogy belehallatszódhat a zaja a beépített mikrofonba külső mikrofont meg ezekhez nem tudsz csatlakoztatni, külső felvevő meg elég macerás...
    Bár ezt csak az SEL35F18-nál vettem észre az SEL1855 és SEL1650-nél nem szóval ezek amik legjobban ajánlhatók, a kettő közül nem tudom melyik stabilizálása jobb de azt választanám, (legalábbis nappali videókhoz ahol nem fontos a mélységélesség).

    Most erre talán per pill ez a legjobb választás de ez hamar változhat.
    Pl. a Panasonic GM1 is elég jó videót készít csak a legtöbb objektívvel túl kicsi a váz, de ott van még a G6, stb.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Balli #74 üzenetére

    "Igy végre lehetne egy igazi második gépem, és a D90-t csak komolyabb eseményekre, vagy beltéri, szürkületi/esti fotózásra vinném csak"

    Ja, régen én is pont így gondolkodtam, aztán a nagy dög csattogó egyszer sem jött sehova már, csak a port fogta. Mellesleg nem látom be, hogy miért kellene esti-szürkületi fotózásra a D90, hiszen az A5100-ban lévő szenzor generációkkal frissebb, a D90-hez képes űrtechnológia, főleg ami a jel/zaj arányt és a dinamikát illeti.

  • Balli

    őstag

    válasz Stauffenberg #78 üzenetére

    Esti-szürkületi kültéri fotózásra, elsősorban a vaku miatt gondolnám, hogy a D90 + Nikon SB900 szett azért jobb választás lehet ha eseményt fotózok, azaz embereket (ezek a témáim álltalában)... és itt jöhet szóba, amit még az elején irtral, hogy a vaku papucs hianyzik az 5100-rol.
    Mert ha az meglenne, akkor akar ki is valthatna teljes egszeben a D90-t? Nappali, illetve esti csendélet fotózásánál gondolom igen, de beltéri, esti eseményfotózásnál is?
    Neked melyik gép lett az, ami kiváltotta az öreg csattogót?

    Athens 2004

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Balli #79 üzenetére

    Én Fujifilm rendszeren ügyködök, itt minden gépen van rendes vakupapucs, de én már a DSLR tetejére sem tudom mikor tettem utoljára rendszervakut, én a rádiós kioldóval elsütött vakuk híve vagyok, akár úgy, hogy kézzel eltartom magamtól.

    Ha Sony-t akarsz, akkor érdemes az A6000-re rámenni a vaku miatt, vagy ha tudsz az USA-ból szerezni kifutó, rettentő olcsó NEX-6-ot, akkor azt, konkrétan 100k HUF körül van a váz, ami akkor is megéri ha veszel mellé egy használt 18-55 vagy 16-50 objektívet 100 dolcsiért. De akkor persze nem lesz olyan fasza AF rendszered, ami már tényleg alternatíva a DSLR mellett, ez csak az A6000-ben és az A5100-ban van eddig.

    De megnézheted a korábban javasolt Panasonic G6-ot. Videóban elsőrangú, tényleg nagyon jó gép, maga a váz átmenet a DSLR és a MILC kategória között (méretben és fogásban), de legalább van rajta egy jó minőségű EVF is, szabadabban hajtogatható a kijelzője. És az objektívek sokkal kisebbek és kompaktabbak, mint amit APS-C-re tervezni tudnak.

  • Balli

    őstag

    válasz Stauffenberg #80 üzenetére

    Vajon ezzel az a5100-hoz működhet a rádiós kioldóval elsütött vaku? Nem akarok minden áron Sony-t, de ebben a MILC kategórában eléggé elöl vannak a konkurenciához képest, ha mind a fotózás és videózás fontos szempont, nem nagyon van alternativa ahogyan en most latom. Ennél nagyobb méretet meg nem szeretnék, ezért nem is szimpi a G6. Az A6000 még nagyon elgondolkodtató, az egy jó választás lehet..

    Athens 2004

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Balli #81 üzenetére

    Az A5100 tetejéről eltűnt a Multi Interface csatlakozó, ebbe lehetett beledugni olyanokat, mint a Sony által gyártott mikrofonok, vakuk, EVF, illetve létezett hozzá nem eredeti kiegészítőként vakupapucs adapter. Valami Multi feliratú bigyó van az A5100 oldalán, de fogalmam sincs ez mire jó, a Sony hivatalos oldalán sincsenek kiegészítők hozzá. Szóval ezzel a vázzal szerintem nem tudnád rádiós kioldóval sem elsütni a vakudat.

  • Rosep

    senior tag

    Ha már itt tartunk, valamelyik Sony vezetéknélküli kioldó/távirányító működhet vele?

  • p_adam

    addikt

    válasz Rosep #83 üzenetére

    Nincs rajta infravörös vevő...ezért vagy az opcionális gyári vezetékes kioldó, vagy okostelefon.

  • konyi79

    addikt

    válasz Stauffenberg #82 üzenetére

    Az a multi izé az usb távvezérló, amibe egyelőre az RM-SPR1 távvezérlő való, vagy PC-ről lehet távvezérelni a sony honlapjáról letölthető programmal usb kapcsolaton keresztül.

  • #31733248

    törölt tag

    válasz Stauffenberg #12 üzenetére

    Végigolvastam a vitátokat és részint egyetértek azokkal, akik lyukasnak tartják az objektív kínálatot. Bár nem ismerem a piaci igényeket, gyanítom, hogy a legtöbben a SEL 16-50-et fogják a gépen hagyni, a vevők többségének szerintem nincs igénye annál többre, jobbra. Főleg itt, Magyarországon.

    A saját példám: jó képminőségű, tisztességes szolgáltatásokat kínáló, nagy szenzoros, de kis méretű fényképezőgépet kerestem, lehetőleg fémvázas kivitelben. Egy használt (mégis új, cserekészülék volt) NEX-5N lett belőle, az egyik fórumtársunktól vettem 65 ezerért. Egy SEL 16-50 lett az a kompromisszum (jó állapotú, használt, 38 ezerért), ahol a méretet és a minőséget egyben el tudtam fogadni (ez utóbbinál azért nyeltem egyet). Három fix f2.8 Sigma objektívet (19, 30, 60) szeretnék hozzá venni, amit képminőségben azok tudnak, az a magamfajta hobbifotósnak bőven elég lesz. Ha megnőnek idővel az igényeim (mondjuk 26 megapixeles vázat akarok), akkor talán veszek egy jobb Zeisset használtan, addig jó így. Egy-két régi, olcsó adaptert veszek még hosszabb méretben, egy Helios 44-2-t hobbi célból, nekem ennyi elég lesz, hiányérzetem egyáltalán nincs.

    Úgy érzem, jól döntöttem, a géppel elégedett vagyok. Jobb (szintén Sony E) vázat majd csak akkor veszek, ha megjön az étvágyam, :) lesz fémvázas és leesik az ára, a NEX-5N az igényeimet bőven kiszolgálja.

    [ Szerkesztve ]

  • konyi79

    addikt

    válasz #31733248 #87 üzenetére

    Ne gyúrj a több megapixelre, semmivel sem leszel előrébb. 10-nél több a 16., de 16-nál a 24 nem igazán. Főleg az alapzoomon.Nekem az egyetlen üveg, amin néha kevésnek éreztem a 16MP-t, az a 1018 volt. Ha megfogadsz egy tanácsot, első fixnek nem a sigmát, inkább az 50f18-at nézed, mostanában már elég jó áron hozzájutni. Prsze ha érdekel az 50 mm.

    [ Szerkesztve ]

  • #31733248

    törölt tag

    válasz konyi79 #88 üzenetére

    Nem is gyúrtam rá éppen emiatt, hiszen elégedett vagyok a NEX-5N teljesítményével. Az 50 mm-es fix nagyon tetszene, de (nekem) túl rövid sajnos. Holnap a 30 mm-es Sigmát veszem át, a neten látott fényképek alapján igencsak meggyőző volt.

  • konyi79

    addikt

    válasz #31733248 #89 üzenetére

    Jók a sigmák képminőségre, színre is meg minden, de ha legalább nem 2.8-ról indulnának vagy a stabi lenne bennük...
    A 60 járt a kezemben, jobb portréra a 60mm az biztos, de ott is pont a fényerő, hiába jó amúgy. Az 50f18 pont a háttér elkenésében teljesít kiemelkedően, ezért nekem megmaradt.

  • semmiho

    tag

    Felkeltette a gép az érdeklődésemet. Fura, hogy alig egy helyet találtam pár perc netes kereséssel, ahol kapható Mo.-on... Mindegy; a Sony DSC-RX100 III, Panasonic Lumix DMC-LX100 közt vacillálok egy hete - természetesen ezek sem igazán kaphatóak még itthon, illetve RX100-ból az eggyel régebbi, II-est találtam.
    A cserélhető objektív nem volt fókuszban eddig, de ki tudja, lehet, jól jön még a cserélhetőség. Mivel többek közt (extrém) kerékpáros MTB és gyalogos túrákra vinném, havas, jeges körülmények közt is használnám, gyakori éjszakai fotózáshoz (ehhez egy "gorilla" állványt hordok magammal, általában). A gyári objektív nekem bőven elegendő és az sem zavar, hogy az objektív miatt nem annyira kompakt. A photographyblog.com tesztje és tesztfotói meggyőzőek.

    Létezik ehhez a géphez olyan tok, ami teljesen védi a gépet? Az LCS-EBD kódú tok az sajnos nem ilyen.

  • konyi79

    addikt

    válasz semmiho #91 üzenetére

    Ha ilyen extrém igényeid vannak, inkább nézz szét a oly tough sorozatában, vagy hasonló legalább időjárásálló kompaktok között. Messze nem ezt hozzák képminőségben, de nem kell folyamatosan aggódnod baja lesz, ha elered az eső dugdosni, nehéz terepet mászva megint csak óvni...
    Bizonyos körülmények között elő sem vennéd, mert tuti halál neki. Bizonyos pontnál meg az a fontos a kép elkészüljön, nem az mivel. Hidd el, nem a sonyról akarlak lebeszélni, tapasztalat.

  • gonger

    senior tag

    Sziasztok,
    Egy régi Lumix TZ8-as kompaktot szeretnék váltani, utazáshoz (videózni is) napi használatra és igen, olykor szelfire :-)
    A 24mm-es nagylátószög tetszik, arról nem mondanék le, kb 100 e körül kerestem gépet. Alapvetően kompakt méretben gondolkodtam, DSLR-t nem vinnék magammal, egy ideig D70-et használtam, de a szemüvegem miatt nem is tudtam rendesen használni a keresőt, tehát nekem nem gáz, hogy csak LCD van.
    A Sony Alpha 5000L-esre csak most találtam rá, Samsung NX300-as van hozzá hasonló áron és tudással.A 20 megapixel nekem bőven elég.
    Inkább csak külföldi teszeteket és youtube bemutatókat találtam, ott nem kapott annyi negatívumot, mint itt az alap 16-50-es kitobi.
    Nekem a cserélhetőség nem mérvadó, bár lehet élnék később a lehetőséggel, inkább azért mennék a MILC felé, hogy nagyobb szenzorral tudjak dolgozni.
    Az Alpha 5000-es (16-50mm) most a MM-ban 110 e Ft, ennyit még adnék érte, többet nem szívesen költenék gépre.
    Szerintetek jó vétel az a modell ennyiért? Van valami hátránya, amit figyelembe kellene vennem?

    előre is köszönöm!

  • 8Kevko

    újonc

    Sziasztok. Szeretnék egy kis szakmai tanácsot kérni. Milyen gépet ( fotó-videó ) ajánlotok drónra. kb. 150e-t szánok rá

  • keke25

    csendes tag

    válasz gonger #93 üzenetére

    Szerintem az A5100 géppel elégedett leszel. Nekem nagyon tetszik a kompakt mérete és a képminősége. 2016-ban volt egy A5000 gépem amit eladtam, és azóta is sajnáltam ezt. Ma beugrottam az Auchan-ba és black friday akcióban megláttam 79990 forintért az A5100-at. Azonnal velem jött... :-)

  • yatta

    csendes tag

    Sziasztok!
    Csak konyítok a fotózás technikai oldalához. Új gépet tervezek venni, elsősorban jó minőségű családi képeket szeretnék. A többi nagyon hobbi (makró, tájkép) Megnéztem a felhozatalt és összehasonlítottam néhány gépet (ezen az oldalon :https://cameradecision.com/).
    Számomra nagyon meglepő volt,(bár lehet tévedek) hogy a belépő szintű tükrös gépeket (pl. :Canon 4000) már kenterbe verte az 5100-as. Tudom, hogy nincs vakupapucsa és írtátok, hogy drágák hozzá az obik. Én max. 1-et veszek hozzá, aztán lehet menet közben ez megváltozik de majd meglátjuk. Egyedül az optikai kereső hiányával kell megbarátkoznom, de szerintem a képek és a videók minősége kárpótolni fog. 🙂
    Szóval számomra rendkívül meggyőző ez a gép.

Új hozzászólás Aktív témák