Hirdetés

2019. augusztus 23., péntek

Hozzászólások

(#1) venember83


venember83
(nagyúr)

Kulcsszavak:
-valós időben
-10-20W

Ide vele!

(#2) 7600GT válasza venember83 (#1) üzenetére


7600GT
(senior tag)

Kiváncsi vagyok mikor fognak ilyen típusu procit mint a Cell asztali pc-kbe kiadni.

Ha az ember féreggé teszi saját magát, ne csodálkozzon, ha rátaposnak.

(#3) sh4d0w válasza 7600GT (#2) üzenetére


sh4d0w
(nagyúr)
LOGOUT blog

Engem meg az érdekel, hogy ez a cucc versenyezhetne-e a jelenlegi VPU-megoldásokkal... Mert ha igen, és ezek mellett tudja a 10-20W-os fogyasztást, akkor a jelenlegi tervezőknek nagyon alaposan kellene felkötni a nadrágjukat...

https://www.coreinfinity.space

(#4) rudi válasza sh4d0w (#3) üzenetére


rudi
(nagyúr)

Szerintem ez a Cell variáns nem a GPU-k kiváltására készült, hanem egy újabb eszköz a ma divatos videókkal kapcsolatps dolgok kezelésére. Tehát itt inkább az lehet a kérdés, hogy ez a proci nem váltható-e ki mondjuk egy négymagos CPU egyik magjával. Persze ugyanez a kérdés feltehető a H.264 meg egyebeket kódoló GPU-kkal kapcsolatban is. Persze, egy ilyen Cell garfikus izé + USB-s monitor + alacsony fogyasztású proci kombó érdekes lehet, de kérdés, hogy mire lesz használható.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#5) akosf


akosf
(veterán)

Ez sem a nagyközönségnek szánt termék lesz.
Legfeljebb közvetett módon, pl. multimédiás lejátszókban.
Azonban oda meg minek a négy SPE?

(#6) EarL 007


EarL 007
(veterán)

Nem szeretnék hülyeséget kérdezni, de milyen azaz XDR RAM?
Amúgy jó kis ''társ-proci'' lesz főleg az alacsony fogyasztásával!
Csak occsó legyen...

(#7) rudi válasza EarL 007 (#6) üzenetére


rudi
(nagyúr)

[link] egy memóriafajta, amit a Rambus fejlesztett ki. Anno a P4-hez akarták illeszteni (vagy PIII-hoz?). Jó magas órajelen megy, de kisebb az adatszélessége mint a DDR2 RAM-nak, de így is 8 GB/s körüli átvitelt lehet vele elérni. A Cell fejlesztésben használták, PS3-ban is ilyen van, szóval ez a Cell verzió is XDR-t kezel.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#8) orbano válasza 7600GT (#2) üzenetére


orbano
(félisten)

soha?

A vér nem válik VAZZE!™

(#9) Raymond


Raymond
(nagyúr)

Hat eltartott a fejlesztes az elso bemutatas ota. Az meg 2005-ben volt a CEATEC-en. Egyebkent nagyon impressziv:
[link]

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#10) rauschie


rauschie
(senior tag)

nem igen látom ennek a tényleegs felhasználási területét...

ő most a procinak segít dekódolásban stb vagy a gpgpu alternatívája, esetleg totálisan programozásfüggő? (teljesen a koprocesszor feladatát sem értem, de ez alapfetően szerverfronti fogalom, v nem? :F )

(#11) dezz válasza rudi (#4) üzenetére


dezz
(nagyúr)

''Tehát itt inkább az lehet a kérdés, hogy ez a proci nem váltható-e ki mondjuk egy négymagos CPU egyik magjával.''
Jól értem, úgy gondolod, talán az egész proci kiváltható egy négymagos proci egy magjával? :P
Hát kérlek nem. 4db SPE: 102 GFLOPS vs. 1db x86 mag: ~10 GFLOPS. És akkor még ott vannak a dedikált mpeg2 és h.264 dekóder és enkóder egységek...

''Persze ugyanez a kérdés feltehető a H.264 meg egyebeket kódoló GPU-kkal kapcsolatban is.''
Feltehető, de ugyancsak minek. ;) Egy nagyobb bitrátájú h.264-gyel egy C2D sem mindig bír el (2-szálas dekóderrel), közben egy újabb GPU, illetve annak dedikált dekódere lazán viszi. (A modern shader egységek halmait meg remélem, nem akarod kiváltani egy x86 maggal.)

(#7): Az eredeti 8 GB/s-t mára feltornászták 16 GB/s-re, 4 GHz data rate mellett. A Cell IMC-je 2 csatornás, így 4 GHz órajelnél 32 GB/s a memóriasávszélesség. (PS3-ban 25,6, mivel 3,2 GHz-en működik a Cell.) (Összehasonlításul, pl. a DDR2-800 sávszéle 12,8 GB/s, ugyancsak két csatornán.) Plusz még elmondható, hogy az XDR rendszer jóval fejlettebb és ''okosabb'', mint a DDRx.

(#8) orbano: Mondjuk nem tudom, pontosan mit értett 7600GT azon, hogy ''ilyen típusú'', mindenesetre jön a Larrabee (sok egyszerű, in-order mag - nem csak grafikára), és a CPU+GPU hibridek (ugyancsak nem csak grafikára) is.

[Szerkesztve]

(#12) FehérHolló válasza dezz (#11) üzenetére


FehérHolló
(veterán)

A modern shader egységek halmait meg remélem, nem akarod kiváltani egy x86 maggal.
Nem mondott senki ilyet.


Plusz még elmondható, hogy az XDR rendszer jóval fejlettebb és ''okosabb'', mint a DDRx.
Inkább fejezzük úgy ki, hogy vannak szempontok, ami szerint jobb.


Az eredeti 8 GB/s-t mára feltornászták 16 GB/s-re, 4 GHz data rate mellett. A Cell IMC-je 2 csatornás, így 4 GHz órajelnél 32 GB/s a memóriasávszélesség.
Eddig mintha XDR1-ről beszélgettünk volna és nem XD2-ről. :)

[Szerkesztve]

Skynet is real. It's called Google.

(#13) FehérHolló válasza FehérHolló (#12) üzenetére


FehérHolló
(veterán)

Kimaradt az R az XDR2 közepéből. :B

Ebben (a prototipusban) különben még XDR1 van.

egyébként ha itt tartunk, hogy a csúcstechnológiát hasonlítgatjuk, akkor XDR2 a 32GB/s DC-ben vs DDR3 (1600MHz) 25.2GB/s DC-ben. (Ezek egyébként rossz adatok, mert 1024 helyett 1000-el osztogattak.)

[Szerkesztve]

Skynet is real. It's called Google.

(#14) Raymond válasza dezz (#11) üzenetére


Raymond
(nagyúr)

''Hát kérlek nem. 4db SPE: 102 GFLOPS vs. 1db x86 mag: ~10 GFLOPS. És akkor még ott vannak a dedikált mpeg2 és h.264 dekóder és enkóder egységek...''

3.2Ghz-n 102GFLOPS de nem latom a cikkben milyen sebessegel megy az emlitett celhardver :)

Csak a szamokhoz akartam hozzalszolni (XDR-hoz mar szolt mas), nem a Toshiba chip versus x86-hoz, azt megbeszelheted rudi-val.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#15) dezz válasza FehérHolló (#12) üzenetére


dezz
(nagyúr)

''Nem mondott senki ilyet.''
Ez megnyugtató. ;)

''Inkább fejezzük úgy ki, hogy vannak szempontok, ami szerint jobb.''
Igen, a DDRx olcsóbb. De fejlettebb is talán valamiben?

''Eddig mintha XDR1-ről beszélgettünk volna és nem XD2-ről.''
Továbbra is arról beszélünk. De ezen belül különféle órajelek lehetségesek, és egy-egy csatorna is több-kevesebb lane-ból állhat.

''(Ezek egyébként rossz adatok, mert 1024 helyett 1000-el osztogattak.)''
Nos nem, egy 1999-es IEC szabályozás, majd a 2005-ben bevezetett (EU-s szabványokba is adoptált) IEEE 1541 ([link]) szerint a SI mértékegységek 2^x alapú használata a szabálytalan! Immár a telekommunikációban és a háttértárak, adathordozók területén, stb. is a SI-nek megfelelően 10^x alapon számolnak (SI mértékegységek használata esetén; más esetben az IEEE 1541-eseket használják). És a számtechben is terjedőben van az IEEE 1541-nek megfelelő bináris prefixek használata. [link]

Raymond: Valóban, nem írtam oda, hogy @3,2 GHz, de inkább csak a nagyságrendet akartam érzékeltetni.

[Szerkesztve]

(#16) dezz válasza FehérHolló (#13) üzenetére


dezz
(nagyúr)

Ja, még erre:
''egyébként ha itt tartunk, hogy a csúcstechnológiát hasonlítgatjuk, akkor XDR2 a 32GB/s DC-ben vs DDR3 (1600MHz) 25.2GB/s DC-ben.''
Szerintem ez a 32 GB/s adat helytelen. A Cell a 400MHz-es DC XDR1 vezérlőjével tud 25,6 GB/s-t, akkor egy ehhez képest dupla data rátájú (8x vs. 16x data rate) XDR2-nek ugyanannyi lane-on és ugyanezen órajelen 51,2 GB/s-t kell tudnia. És akkor még ott van a 600/800/1066 MHz-es majdani órajel, és a mégtöbb lane lehetősége.

Helyesbítés a #11-eshez: egy 4 GHz-es Cell memsávséle is valószínűleg 25,6 GB/s (szal a PS3 esetén valószínű csak véletlenül egyforma a magok órajele és az effektív data rate).

[Szerkesztve]

(#17) rudi válasza dezz (#11) üzenetére


rudi
(nagyúr)

Tehát azt mondod, hogy nem váltható ki egy aktuális négymagos egy magjával, és ebben igazad is van. Én kicsit filozofikusabban akartam feltenni a kérdést, most megpróbálom újra:

Vajon ezek közül a koprocesszrok és egyre többféle képpen egyre többféle helyen megvalósított ugyanarra (vagy hasonló) feladatra jó cuccok közül melyik fog érvényesülni? Be tudnak-e törni a PC-s vonalra ezek a cell megoldások, ha az AMD Fusion felé az Intel meg kitudjahány magos CPU felé mozog?

Aktuális Toshiba cuccnál maradva: talán egy középkategóriás VGA-val is megoldható ugyanez.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#18) FehérHolló válasza dezz (#16) üzenetére


FehérHolló
(veterán)

Úgy őszintén, tudod, hogy mi a különbség a GB és a Gb között?
XDR1 Valóban 51.2Gb/sec-et tud 400MHz-en DC-vel.

Egyébként engem baromira nem érdekel, hogy milyen szabványban mit kötnek ki, a szakmában a kilobit akkoris a 2^10-dikon bitet fogja jelenteni.

[Szerkesztve]

Skynet is real. It's called Google.

(#19) Raymond válasza FehérHolló (#18) üzenetére


Raymond
(nagyúr)

''XDR1 Valóban 51.2Gb/sec-et tud 400MHz-en DC-vel.''

Ideje lenne helyrerakni ezt az XDR-es temat :)

A szabvany 8bit orajelenkent egy pin-en, tehat 6.4GB/s. Olyan XDR1 chip ami vsak egy pin-en kommunikal viszont nincs :) 8 a minimum.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#20) dezz válasza FehérHolló (#18) üzenetére


dezz
(nagyúr)

''Úgy őszintén, tudod, hogy mi a különbség a GB és a Gb között?''
Őszintén? Tudom. Már kb. 25 éve. Te? :U

''XDR1 Valóban 51.2Gb/sec-et tud 400MHz-en DC-vel.''
1-1 lane esetén. Lásd előző hsz-ek...

''Egyébként engem baromira nem érdekel, hogy milyen szabványban mit kötnek ki, a szakmában a kilobit akkoris a 2^10-dikon bitet fogja jelenteni.''
1. A kilobit mindig is 1000 bit volt, megabit ennek 1000x-ese, stb. [link] (Néha 1024-nek vették, de ez volt a kivétel.)
2. A kilobyte, és társai már egy másik dolog, ott valóban elég visszás a helyzet. Memóriák esetén továbbra is elterjedt a SI 2-es alapon használata, de mint írtam, pl. a háttértárak és adathordozók esetén már a 10-es alappal számolnak a gyártók.
3. Persze pl. a Windows továbbra is a 2-es alapon számolt SI mértékegységeket használja, és nem is választható más (10-es alapú SI, vagy az új, 2-es alapú IEC/IEEE-1941). Azonban egyre több programban, és más OS-ben már választható.
4. A telekommunikációban is követik a szabványokat, és 10-es alapon számolják a SI mértékegységeket (használhatnák persze az új 2-es alapúakat is, de a másik kedvezőbb nekik). (A biteket már korábban is 1000-rel számolták.)
5. Külföldön már az új rendszert tanítják... Azaz az új szaki-nemzedék ott már a kibibyte-okon és társaikon nő fel.

rudi: ''Vajon ezek közül a koprocesszrok és egyre többféle képpen egyre többféle helyen megvalósított ugyanarra (vagy hasonló) feladatra jó cuccok közül melyik fog érvényesülni?''
A Cellt már most is több helyen alkalmazzák, a Fusion, Larrabee, stb. meg még csak évek múlva jelenik meg... Márpedig egy kiépült bázist nem szívesen költöztetnek teljesen új helyre. Szóval helyzeti előnyben van a Cell. Azon kívül az elkövetkező időkben sem ülnek majd ölbe tett kézzel a Cell tervezői...

''Be tudnak-e törni a PC-s vonalra ezek a cell megoldások, ha az AMD Fusion felé az Intel meg kitudjahány magos CPU felé mozog?''
Ez már nem olyan biztos - bár a helyzeti előny itt is kifejtheti a hatását. (Egyébként az Intelnél is meglesz a Fusion megfelelője, és egy 3. vonalként ott van a Larrabee is [sok egyszerű, FP-re hegyezett magocska - x86 alapon; a GPU-t helyettesítendő, de alapoktól kezdve nem csak grafikára]. Bár utóbbi 2 konvergálhat majd.)

''Aktuális Toshiba cuccnál maradva: talán egy középkategóriás VGA-val is megoldható ugyanez.''
A mai GPU-kkal még biztos nem, mert az SPU-k még mindig jóval rugalmasabbak, mint azok. Nyers erőben (max. GFLOPS) persze a GPU-k vezetnek, de bizonyos okokból (kicsi cache, kevés regiszter, belső adatcsere hiánya v. lassúsága, ugrások erős lassúsága, stb.) miatt sok feladatban mégis jóval lassabbak, vagy azok meg sem valósíthatók.

[Szerkesztve]

(#21) dezz válasza dezz (#20) üzenetére


dezz
(nagyúr)

Mondjuk az igazsághoz tartozik, hogy a GPGPU alkalmazások is terjedőben vannak.

(#22) 7600GT válasza dezz (#21) üzenetére


7600GT
(senior tag)

Felmerült bennem több kérdés is:
1: Mi az a GPGPU?
2.Hogyha ezeknek a Cell típusu prciknak ilyen nagy a számolási potenciáljuk akkor miért nem ilyeneket csinál az AMD meg az Intel?
3.Mi az a Larabee? Az olyan mint a Polaris?
4.Minek fognak ilyen mennyiségü processzormagot alkamazni?
Ha jól tom a párhuzamosítás igen komplex és hosszú dolog.
Nah így elsőre ennyi. :)

Ha az ember féreggé teszi saját magát, ne csodálkozzon, ha rátaposnak.

(#23) dezz válasza 7600GT (#22) üzenetére


dezz
(nagyúr)

1. General-Purpose computing on GPUs. Azaz a GPU-k általános(abb) célú számításokban való felhasználása, a programok futtatására kiképzett shader egységek igénybevételével. [link] [link]
2. Nem lehet csak úgy egyik napról a másikra átállni hasonlóra, de hosszabb távon éppen ilyesmi a céljuk: x szokásos procimag + y matematikai számításra kihegyezett mag. (Végülis a CPU és FPU összehozásának esete ismétlődik meg, csak úm. specifikusabban.)
3. Larrabee. Az Intel válasza a GPU-ra, több értelemben (grafika mellett egyéb számításigényes feladatok). [link] [link]
4. A GPU-kban ma is sok számoló egység van, de ez a grafikában nem jelent gondot, mert könnyen párhuzamosítható műveleteket végeznek, főleg, ha egyedi pixelekkel dolgoznak (pixel shader). Sok tudományos számítás is jól párhuzamosítható.

[Szerkesztve]

(#24) 7600GT válasza dezz (#23) üzenetére


7600GT
(senior tag)

Köszi a választ.
Nem tudnál esetleg magyar vagy német linkeket küldeni, mert sajna egyelőre nemtok anglolul.
De azon vagyok. :) Köszi!

Ha az ember féreggé teszi saját magát, ne csodálkozzon, ha rátaposnak.

(#25) dezz válasza 7600GT (#24) üzenetére


dezz
(nagyúr)

Magyar forrásokat ritkán olvasok, németül meg én sem igazán tudok. Google->magyar nyelvű találatok mutatása... ;) (Advancedben németet is be lehet állítani.)

(#26) Raymond válasza 7600GT (#24) üzenetére


Raymond
(nagyúr)

Talan ket legjobb nemet forras technikailag:

1) [link]
2) A ct magazin, de ennek a nyomtatott formajaban van a cucc, eleg keveset kozolnek online: [link]


Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#27) 7600GT válasza Raymond (#26) üzenetére


7600GT
(senior tag)

Köszi!

Ha az ember féreggé teszi saját magát, ne csodálkozzon, ha rátaposnak.

(#28) Raymond


Raymond
(nagyúr)

Mod: Bah...meg kellett volna neznem a cikket meg egyszer :)

[Szerkesztve]

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#29) Keitaro válasza Raymond (#9) üzenetére


Keitaro
(addikt)

Jesszusom, ezt a video-t elnézve már látom magam előtt ahogy a sok kis japó Cell messangerrel beszélget egymással és az egyik úgy néz ki mint Goku, a másik Pokemon fan, stb.. :DDD

(#30) Jim Tonic


Jim Tonic
(nagyúr)

Múltkor ugrott be, hogy a Cell az IBM, a Sony és a Toshiba közös gyereke. Ami egész jó, ahhoz képest, hogy egymást próbálják agyonvágni a Bluray-jel és a HD DVD-vel.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#31) Hakuoro válasza Keitaro (#29) üzenetére


Hakuoro
(aktív tag)

Ja online avatar :DDD Ez mekkora ötlet :DDD
Egyébként ez is valószínüleg a támogatottság hiánya miatt fog eltünni a süllyesztőben :W
Pedig nem is lenne rossz ötlet. A mai játékokban(pl: fps) még nincs normálisan lemodellezve a játéktér. A vga csak megjeleníti a virtuális világot, de kicsit illúzióromboló pl az hogy a egymáson átesnek a karakterek vagy átsétálnak a pálmafán esetleg a sok kis egyenfűszáll beleáll a lábába :DDD (bár talán a directX 10 segít valamit ezen :F ) A Physix helyett jó alternatíva lenne ha olcsón tudnák gyártani és beállna mögé az iparág (na ez az amit pl AMD, NVDIA nem fog megtenni)

(#32) duni84


duni84
(aktív tag)

valószínűsítem én is, hogy kimarad az asztali gépekből, de toshiba notebookokba szerintem igen hamar bekerül majd ...

amúgy én is épp ma olvastam róla :D

amúgy a bmf-en idén asszem indult is egy bsc-kurzus erről a technológiáról ... kár, hogy már nincs időm suliba járni :O

(#33) 7600GT válasza dezz (#11) üzenetére


7600GT
(senior tag)

Felmerült bennem egy kérdés, hogy ha ezeknek a SPE-nek ilyen nagy a számítási kapacitásuk, akkor miért nem ilyen van a jelenlegi procik helyett?

Ha az ember féreggé teszi saját magát, ne csodálkozzon, ha rátaposnak.

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.