- Milyen egeret válasszak?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Realme Pad – vissza az iskolapadba
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen videókártyát?
- Apple notebookok
- Házimozi belépő szinten
Hirdetés
-
Sony Xperia bemutató lesz május 17-én
ma Különleges Xperia eseményt tart a Sony Tokióban, száz résztvevőt invitálnak.
-
QLC-s Team Group SSD jön a PCI Express 4.0-s halmaz belépőszintjére
ph A vállalat fél évtizedes jótállással kísért újdonságát tárhelymérettől függően 512, 1024, valamint 2048 TBW tartósságra hitelesítették.
-
PlayStation konzolokra is megjelenik a Darkest Dungeon 2
gp A korábban PC exkluzív játék hamarosan végre játszható lesz konzolon is.
Aktív témák
-
rudi
nagyúr
Szerintem meg NAGYON jó lehet az új NV vas, mert úgy néz ki, hogy az ATI marad 8 futószalaggal szalagonként 1-1 PS-el és 3+3 VS-el, vagyis nincs további 4-8 futószalag és sokat hallani arról hogy VS/PS3.0 support sem lesz.
Pillanatnyilag az NV egyetlen komolyabb sara a gyenge TISZTA VS/PS szereplés HLSL és REFERENCIA DX9 alatt. Ezeket nem is feltétlenül a rossz tervezés hanem a rossz regiszterkezelés okozhatja (áldoztak a teljesítményből a rugalmasságra). Ami még gázos az az FSAA mert OGMS-t (ordered gird multi sampling)-ot használnak, amit az emberi szem zavaróbbnak lát mint a nem annyira periodikus (vagyis más szögben periodikus) RGMS-t (rotated gird). Amit még nem szeretek az NVnél az a fix futószalagos rész, ezért gyors DX7ben (NEM DX8ban csak még mai is kevés tisztán DX8-9 alkalmazás van, sok helyen még a régi FF-et használják).
Ezek mind olyan hiányosságok, amik orvosolhatóak
- regiszterátszervezés a tervezés közben
- 4/2ről 8/2-re váltás
- FSAA mintavételező pontok átkalibrálása
- FF rész elhagyása
Ha ezeket meglépik és végre támogatni fogják a HDR és floating point texturinget REFERENCIA DX9 alatt akkor kemény lehet az új chip!Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
GP-Sz
senior tag
A diszlexiázó kartácsnak üzenem, hogy ha egy PRos emberke azt mondja, hogy a termék minimum 2x olyan gyors, akkor az 2.01x olyan gyors, ha azt mondja, hogy minimum 20%kal olcsóbb, akkor 20.1%kal olcsóbb, satöbbi. (Jó esetben, mert akkor már nem hazudott, holott azt is szoktak) Ezt még egy matematikusnak is érteni kellene :) Ha a cucc 25x olyan gyors lenne, akkor nem azt mondaná, hogy minimum 2x.
-
Illissius
tag
A fordítás nem lett tökéletes...
Eredeti: ''if we’re not a lot more than 2 times faster I’m going to be very disappointed''
Fordítás: ''ha nem vagyunk (leszünk) sokkal több mint kétszer gyorsabbak, nagyon csalódott leszek''Work is punishment for failing to procrastinate effectively.
-
Vitus
őstag
''normálisan megírt és optimalizált'' Na ez az ami nincs és nem is lesz, mert az idő pénz és ehez ---> ''normálisan megírt és optimalizált'' ez ---> idő kell.
Szerinted a pénz vagy a ''normálisan megírt és optimalizált'' programok mellet döntenek? Egyik haverom egy játékfejlesztő cégnél melózik tudom milyük nincs soha (idő). :) Szóval maradnak a kihasználatlan erőforrások és folytatódik az eszetlen pénz dobálás. Már így is olyan áruk van a garafikus kártyáknak, hogy az valami iszonyat. És állítom, hogy minden progit ami most van rendesen rá lehetne optimalizálni akár egy fx 5200-ra is.Jobb ma egy túzok, mint holnap!
-
rudi
nagyúr
Hát ebben van valami, bár szerintem a Prince of Persia - Sand of Time egészen jó lett (bár lehet hogy csak olyan pörgős, hogy nem vettem észre a hibákat), és a hasonló motorra épülő, szintén UBI-soft-os Beyond Good and Evil is szép és ötletes lett (bár ott már vannak pici gondok).
Arra mindenképpen ügyelni kellene hogy a motorok jók legyenek. Remélhetőleg a DoomIII-as jó lesz és talán az új UT-s is valamikor, a HL2-ről már nem merek nyilatkozni.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Illissius
tag
Erre két dolgot tudok mondani,
(1) Ha nem optimalizálják eléggé a játékokat, kevesebb gépen fog futni rendesen, ergo kevesebben veszik meg, ergo kevesebb pénz; (persze ha későn jelenik meg, az is kevesebb pénz, úgyhogy ezt a kettőt kell egyensúlyozniuk)
(2) Az nVidia (azt hiszem gratis) segít a játékkészítőknek, hogy rendesen optimalizálják a játékaikat FX-ekre (mivel sokkal nehezebb, mint a Radeonokra), mert így a kártyáik jobban teljesítenek, és többen veszik őket meg. Ebből mind a játékfejlesztők (mert jobban fut a játékuk), mind az nVidia (mert többen veszik a kártyáit), mind a végfelhasználók (mert gyorsabban mennek a játékaik) jól jönnek ki, úgyhogy nem egy rossz dolog.
[Szerkesztve]Work is punishment for failing to procrastinate effectively.
-
Vitus
őstag
Én is a DOOM3-ba reménykedek. És ezt most én mondom, hogy az a game egy 5200-on is el fogja érni a játszható minimumot ~30fps-t és majd meglátjuk mekkorát lódítottam. :) Prince of Persia - Sand of Time az valami döbbenetesen jó lett, és gyönyörű. Szóval azt tényleg nagyon eltalálták. HL2-ről én sem nyilatkoznék. Teljesen vérig vagyok sértve, hogy ennyit húzzák, úgyhogy le vannak tojva!!!!!!! :P
Jobb ma egy túzok, mint holnap!
-
Peat;)
veterán
A rendesen megírt progik közé azért szerencsére ott a max-payne2 (ami unreal2 graf. motort használ asszem) ,STALKER aminek már a betája is nagyon szép és baromi gyors, doom3 biztos jól meg lesz írva, az majd jól megmutatja milyen vga-ra van szükség(bár J. Carmackot is pénzelik a vga gyártók állítólag).
Egyébként atinál nagyon furcsállom hogy az utolsó driverben jelentősen gyorsultak a régebbi(pl. 9200) kártyák teljesítménye egy-két játék alatt. A végén kiderül hogy a 9800-ban is még van 20% csak atika lusta kihozni a maxot :F ,nv meg ugyanezt csinálja csak még nagyobb a gyorsulás és legalább folyamatosnak mondható, megéri az új driverük felrakása (ami atiról nem mindig mondható el) -
-
rudi
nagyúr
A mai shaderes világban veszettül sok múlhat a jó driveren, olvass bele ebbe (igényel egy kis alapozást): [L]http://www.ati.com/developer/dx9/ATI-DX9_Optimization.pdf[/L]
Max Payne-nek saját motorja van, de tényleg egész jó lett a kettes, mert nem újat csináltak, hanem a régit csiszolták.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Peat;)
veterán
-
veterán
Ha csak nem vagy nagyon jól eleresztve anyagilag, az a ''megvárás'' kb. 2004 harmadik-negyedik negyedévét jelentené. Sok van még a raktáron a régi kártyákból, és amíg azokat el nem adják, az újakat nem lehet emberi áron megkapni.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
divot
veterán
Eh, amíg TR AoD-ket adnak ki, addig gyorsulhatnak a kártyák a csillagos égig... :(
-
Peat;)
veterán
Mivel nem vagyok eleresztve anyagilag(dákmunka+ ösztöndíjből lett a kicsike) pont ez idegesít. Megvettem hű de jó, nfs:u már nem volt sebességbajnok, halo is elég lassúcska. Remélem javítanak a grafikus motorokon, de a szofverfejlesztők meg inkább a bika hardverre várnak gondolom, hogy ne kelljen annyit programozni(ugye doom3-ban J. C. szegény jó pár éve programozgat) Valami egyszerűbb fejlesztői környezet kéne ide, mint az xboxon és ps2-őn(mindkettőt utálom, de egy játékot sokkal gyorsabban tudnak a konzolokra megírni ha jól tudom), ami maxon kihajtja a rendszert ha kell.
-
marcee
addikt
''...Annak idején az NV30-ra is megígértek fűt fát és most még ...''
Szerintem pont ez a lényeg: itt nem fűt-fát ígérgetnek és hihetetlen számokkal dobálóznak, ''csupán'' annyit mond, hogy min 2x-es. Szerintem ez egyrészt kivitelezhető, másrészt hihető. Én most gyorsan el is kezdek bizakodni. :D
Pár hete valaki (ati?) 6-7x-es teljesítményről beszélt mintha. Na az tényleg vicces volt.\m/
-
Power
senior tag
-
hunluigi
senior tag
Emberek egymásnak ne essetek már megint!!! (megy a hutu törzsi villongás? :O ) Az idő úgyis eldönt mindent... Mindenesetre én igenis reménykedek abban hogy tanulva a hibákból végre magára talált az NV és tud valami tényleg ''használható'' karit a piacra dobni... Már csak az egészséges verseny miatt is. Természetesen a PR szellentéseket mindig fentartással kell fogadni.
A kezdetek kezdetén... XT 8Mhz; 640Kb ram; HERCULES monitor (papirfehér) és csatoló (256k ram); 20Mb MFM HDD 5,25''; 1.2Mb 5.25'' FDD; PC Speaker Hová szalad a világ...
-
marcee
addikt
Ööö... sz'al bocsánat mindenkinek igaza van, aki reagált. Szóval kihagyott picit az emlékezetem, és már nem tudtam szerkeszteni, hogy nem hivatalos állásfoglalás volt, az meg nem tudom, hogy miért az ati rémlett. :(
Power: A lényeg, hogy az fű is meg fa is, nem is lehet még röhögni se rajta, csak sírni.\m/
-
marcee
addikt
Azt nem is hittük el. Rövidebb idő telt el köztük, és gyakorlatilag azonos az architekúrájuk. Az most új chip.
Már csak sávszél korlátok miatt sem lehetséges, gyakorlatilag ugyan azzal a memóriával (mostanában ugye nem lesz DDR950MHz-nél sokkal gyorsabb ram) 3 szoros vagy pláne sokkal nagyobb arányú, teljesítményt elérni.\m/
-
veterán
Én annyit fűznék a témához, hogy aki leszólja az nvidiát, az ne felejcse el, hogy elötte valószínüleg neki is nV karesza volt, vagy ha egy mostani ati az első kártyája akkor meg tapasztalat nélkül ne is szóljon be :)
Szóval nVIDIA már nagyon sokat letett az asztalra egy olyan kis cég aki a semmiből lenyomta a 3dfx-et, sokáig szóhoz sem engedte az ATI-t, és az Matroxot is háttérbe szorította, pedig ezek sokkal régebbi és (nagyobb) cégek.
[Szerkesztve] -
Neovenator
senior tag
''Azzal kapcsolatban, hogy e várakozásait milyen technikai újításokra alapozza, csupán annyit mondott, hogy az általános célú processzorok világából egyre több megoldást emelnek át a GPU-kba a hatékonyabb utasítás-végrehajtás érdekében.''
Vagyis belepakolnak kétszer annyi tranzisztort oszt jóccakát, akár az intel vagy az AMD. Imádom az NVidia által elképzelt jövőt....cél az 1 megawatt!"The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"
-
marcee
addikt
Azért nem fogjuk őket szeretni, mert régen jó kártyákat csináltak.
Én drukkolok nekik, de ha - tegyünk fel valami teljesen légbőlkapott szitut - folyamatosan hülyítenék a népet, csalnának a driverekben, gigantikus teljesítménynövekedést igérnének, ezeréves játékokban mért sebességek alapján kiáltanák ki a kártyájukat a legjobbank, és aztán ennek homlokegyenest az ellenkezőjét tudják csak letenni az asztalra, akkor már bocsájts meg nekem, ha nem azon örömködök, hogy a riva128 milyen kira' volt.\m/
-
Illissius
tag
válasz Neovenator #89 üzenetére
Ez nem egészen így van. Ugyebár ha több tranziszort pakolnak bele, annyival többet fogyast és annyival melegebb, viszont amikor áttérnek a kisebb gyártástechnológiára, ugyanez a fogyasztás meg hőleadás nagy mértékben csökken. Így viszonylag jól korlátban tarthatók a mindenféle procik igényei. (A Prescott az most egy más eset, Intelnek mindenféle gondjai voltak a 130->90nm-el, és ez általában nem szokott előfordulni. Pl. IBM-nek viszonylag simán ment/megy az átváltás.)
Work is punishment for failing to procrastinate effectively.
-
Power
senior tag
válasz Illissius #92 üzenetére
El vagy tévedve komoly nagy tranzisztor számú processzort még nem gyártottak sorozatgyártásban simán 90nm-rel, az IBM sem.
Mai hír, hogy pl. az amd is elcsúsztatja egy kicsit.
Tesztlaborban persze van, de ott már 65nm-rel is van.
''kisebb gyártástechnológiára, ugyanez a fogyasztás meg hőleadás nagy mértékben csökken. ''
Ez csak akkor igaz, ha nem nő a tranzisztorok száma illetve változatlanul hagyják az órajelet továbbá nem lép be a képbe a szivárgási áram.Power
-
Power
senior tag
Ez nem szeretet intézmény, amit letett azért irgalamtlan sok pénzt markoltak már fel. Nem azért csinálták és ma se azért csinálják, hogy itt vagy bárhol máshol hátbaveregessék őket, igen fiúk qrva jók vagytok!
Az nv az utóbbi időben beleesett abba a hibába, amiben már sok cég beleesett, figyelmenkivül hagyták azt, hogy a konkurencia is csinálhat jót és amikor ezt észrevették akkor undorító pr és egyéb dolgokkal mentegették.
Reméljük jó lesz az NV40, mert a verseny nekünk jó.Power
-
rudi
nagyúr
Én csak azt tudom amit kimértünk a fórumozókkal rendes DX9es tesztproggival: [L]http://vganfo.uw.hu/rightmark.html[/L]. Ami a játékokban van az a régi jó DX7 (még jó sok ilyen kód van!) és részben DX8 technikáknak köszönhető. Azok lesznek majd az érdekes játékok amik csak DX8-9 kódban lesznek. Persze valakinek lehet hogy bőven van elég pénze arra hogy meggyőzzék vele a programozókat hogy elég a régi jó DX7 fixed function.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Hát hogy mit tett le az NV az asztalra az érdekes...
Én nagyra értékelem azt ha a MÉRNÖKÖK csinálnak valami jót, de azt ÚTÁLOM ha a PR és a marketingpolitikát használja egy cég a konkurencia lenyomására.
Anno 3dfx-et a rövid termékciklussal (nem bírták tartani a lépést), ATI-t meg a szélesebb gyártótámogatással verték meg. A GF2-k például gyengébbek voltak a konkurens Radeonoknál (7xxx sorozat), azok csak a gyenge driver miatt nem tudtak elterjedni. Másik dolog hogy az NVnél a GF3-óta szinte semmit nem javult az FSAA. Természetesen vannak jó oldalai is az NVnek. Tökéletes az AFjük, OpenGL-ben verhetetlenek, az FXek túlmutatnak a mai minimális összetettségi követelményeken, de lassabbak lettek a konkurensnél és ezt PR-el próbálták behozni, ami randa dolog, de hatásos.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
LordX
veterán
''csak Dx8-9 kódban lesznek''
Mit értesz csak Dx9 kód alatt? A DirectX9 nem diszjunkt az előző verziókkal. A DX hívások (tippre) 90%-a ugyanaz, mint a DX7-é (nagyon alap: textúrázás: mindkettőben bent van, és lefogadom, hogy ugyanazok a parancsok hozzá..). Tehát bármely motorban vannak DX7-es hívások, mégpedig igen nagy számmal - így minden DX9-es játék részben DX7-es lesz?
Másrészt meg (többségben) vannak nagyon egyszerű effektek is, amit teljesen fölösleges PS2.0-val megcsinálni, lebegőpontos számolással, és ha 8 bites fixpontos PS1.1-el megcsinálod, akkor 100x gyorsabb is lesz, miközben ugyanazt az eredmény mutatja. Valamint kicsit egyszerűbb is, legalább előbb tudtak a programozók PS1.1-ben programozni, így több a tapasztalat..
Ahhoz tudnám hasonlítani a PS2.0-t, mint a Java: nagyszerű programnyelv, remek, bonyolult dolgokat lehet pillanatok alatt összepakolni benne, viszont halál, ha valami egyszerű dolgot akarsz összedobni.. Ha valamit elég megcsinálni C-ben, nem fogsz Java-t használni.. -
Illissius
tag
Komoly nagy számú processzort nem, de nem kell ahhoz komoly nagy számú processzor, hogy észre lehessen venni, az Intel 90nm-es prockói sokkal többet fogyasztanak, mint a 130nm-esek, míg az IBM-nél ez az arány fordítva van. Ha még nem hallottál róla, a Virginia Tech (ami egy egyetem) a PowerMac G5-okból álló szuperkompjuterüket mostanában tervezik lecserélni (vagy már meg is tették?) Xserve G5-kre, éppen mert lényegesen hűsebbek és kevesebbet fogyasztanak. (Ugye mert az IBM PPC 970FX csipje van bennük, ami 90nm, ellentétben a PowerMac-ben lévő sima 970-el, ami 130nm.)
De szerintem elég az offból, annyira nem fontos a dolog.Work is punishment for failing to procrastinate effectively.
Aktív témák
- Politika
- Milyen egeret válasszak?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Xbox tulajok OFF topicja
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Renault, Dacia topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Realme Pad – vissza az iskolapadba
- További aktív témák...
- GIGABYTE GeForce GTX 760 OC 4GB GDDR5 256bit (GV-N760OC-4GD) Videokártya eladó.
- Sapphire Radeon RX 6700 XT Pulse
- 17 Darab !Hibás! XFX RX 470 8GB (csikozza a képet)(Eladó vagy keresek embert aki javítja!)
- Eladó GIGABYTE GTX 1060 3gb OC Verzió!
- Gamer Gépből! Asus GeForce RTX 4070 Ti Super 16GB TUF Gaming Whit 2027.02.16-ig magyar számlás gari!