- Canon MILC: EOS R és M topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- 3D nyomtatás
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Steam Deck
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Prémiumot kér a TSMC a Tajvanon kívüli gyártásért
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Házimozi haladó szinten
Hirdetés
-
3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
it A következő 15-20 évben a Xiaomi a világ öt legnagyobb autógyártója közé akar kerülni, de a következő 3 évben még kizárólag Kínára koncentrál.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
27 hüvelykes, játékra szánt kijelzővel újít az MSI
ph A cég MI-vel kacérkodó megoldásának képfrissítési frekvenciáját 250 Hz-ig srófolhatjuk fel.
Aktív témák
-
rudi
nagyúr
Olvasgattam ATi és NV optimalizációs doksikat, meg sokmindent ki is mértünk a PH fórumozókkal és hát érdekes dolgok jöttek elő.
Mint tudjuk ATI fullosan shaderes, vagyis teljesen dx8-9-es a hardver belülről, ha DX7 hívás jön (fixed function) akkor az is a shadereken fut végig, de egy előre rögzített (driverben) shaderes kódban. Itt jön a buktató, mert mondju DX7ben minden egyes fényhez külön hívják a fix ''fészfüggvényt'' addig DX8ban egy fényfüggvény számolhat több fényforrást. Az ATI doksiban írták azt is hogy nagy veszteséggel jár ha ''FF'' és shader kód között kell váltani, ergo nem fexik neki a mixed kód. Ezzel szemben NV-nek fix DX7-es függvényvégrehajtója van, hardveresen bedrótozva és Dx8 és Dx9 útjai is mások (ATInál ez is megegyezik). Ezt jól lehet látni ezekben a tesztekben [L]http://vganfo.uw.hu/rightmark.html[/L]
A geomatriai részen látható mennyire szárnyal az NV DX7-ben, milyen közepes DX8ban és mekkorát zuhan DX9ben, pedig a DX8 és 9-es kód csak abban tér el hogy a shadernek ciklusban adja be a 3 fényt, és még ők villogtak a nagy rugalmasságra.
Éppen ezek miatt tartom pontatlannak azt is hogy igen, az NV cuccok jobbak DX8-ban. Nem jobbak, csak azokban a vegyes DX7-8 játékokban jobbak ahol sok a DX7 rész, és talán jobbak OpenGL-ben (quake motros gamek) és ezek letakarják a játékpiac jelentős hányadát (még a ''modern'' 3DMark2003 is tartalmaz DX7es rutinokat bőven).Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz Illissius #100 üzenetére
OFF
Hát ide nem fontos a dolog mert VGA-k talán először majd 0,11-re mennek, de amúgy a CPU-gyártásban ez elég lényeges kérdés.
Tényleg alapszanály a scaling down, vagyis a csíkszélességgel négyyeztesen csökkenő felület (olcsóbb gyártani) és a négyzetesen (vagy köbösen?) csökkenő hasznos energiafelvétel (az az energia ami egy kapu átváltásához kell). Ideális esetben ez hűdejó, viszont a fizikai felépítés miatt van még szivárgási energia, ami egyre nagyobb ahogyan csökken a csíkszélesség. A P4 asszem (nem biztos, aki tudja pontosan lécci írja meg vagy linkelje) ott tart hogy 40%-a a felvett energiának erre a szivárgásra megy el.
Még egy érdekesség a végére: S3 DeltaChrome S8 0,13 mikronon kb. 80mill. tranzisztorral 300MHz környékén állítólag 10W körül fogyaszt!
ONResistance Is Futile. You will be assimilated!
-
LordX
veterán
Nézegettem az oldalad, tetszik is (egy nagyon régóta húzódó R9600Pro miniteszt szárad a lelkemen - még nincs meg az hűtés :) )
Én egyáltalán nem vitatkoztam azzal, hogy az nV szereti, ha sok Dx7 kód van. Igazából mérnökileg igenis helyénvalónak tartom a Dx7-Dx8-Dx9 útvonalak szétválasztását, hiszen szinte teljesen különböző követelményeket nyújt a hardverrel szemben, és ha közös az útvonal, hogyan optimalizálod? (más kérdés ezen optimalizáció megléte, hiszen nem ''kézzel'' tervezik a GPU-kat, hanem hardverleíró nyelvekkel - Nemúgy, mint a CPU-knál: szinte minden tranzisztorát kézzel ellenőrzik Intelék és AMD-ék ott) - a gond az nV esetében ott van, hogy a Dx9 útvonal igen gyengére sikeredett.
Ez már előre láthatóan nem volt túlzottan nagy probléma, tudni lehetett, hogy nem lesz olyan játék elsőre, ami csak a Dx8-at használta az idejében, ugyanúgy, mint ami csak Dx9-el müxik, még mindig nincs (nem mintha Dx8-as lenne... - ebből következik, hogy ez most sem olyan probléma). Így érdemes berakni egy koprocesszort / futószalagot / bármit, ami a régi kódot futtatja, nem mellékesen ami már rég meg van náluk tervezve. Akár a Gf4Ti-k komplett Dx7-es futószalagját is átrakhatták volna... csak az túl sok tranzisztor - a Dx7-es útvonalát tuti, hogy kis módosítással találnánk meg az FX-ek magjában..
Szerintem így igenis okos dolog, amit az nV csinált, csak elfelejtették megcsinálni a házi feladatot: a Dx9 útvonalat rendesen.
PS: Az oldaladon írod, hogy mondjuk meg, hogyan kell Omega driverrel R9500np / R9800SE softmodot. Nos a következőképp: A telepítéskor kiválasztod, hogy softmod drivert akarsz telepíteni :) -
rudi
nagyúr
igen, gyorsabb volt. de most ami DX9 alatt nem megy az lehet, hogy OpenGL alatt sem olyan jó. Ezt indokolná az is hogy miért nincs még DoomIII és az is hogy elvileg a legtöbb shader programozási nyelv tud fordítani DX-be és OGL-be is. Kétségtele hogy OGL tud NV-specifikus golgokat is.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Szerintem a régi örökség inkább hátráltató tényező. Adott egy hardver ami nem elég gyors új dolgokban és mögött egy cég aki hajlandó pénzzel meggyőzni a programozót hogy jó lesz ide a régi is. Akkor hogyan fejlődnek? Miért veri magát a cég arra hogy elérhetővé tette az új DX9-et már low-end-en is?
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
veterán
A Doom3-at nem keverném ide, az nagyrészt azért csúszik, mert tavaly ( talán látva a HL2 alphat ) úgy döntöttek, hogy egy f0satós de agyatlan lövöldözős játéknak még a D3 grafikájával és hírverésével is kisebb piaci sikere lenne, mintha egy kicsit jobban odafigyelnének a sztorira, interaktivitásra, stb. ami ma már bármilyen FPS-sel szemben egyre inkább alapszintű elvárásként jelenik meg. ( Nagylevegő. :) )
A ''shader vs. OGL'' dolgot nagyszerűen lehet tesztelni pl. egy Humus féle GLSL-es demóval, ami az újabb Catalystok alatt élből megy, de a Detonatorokkal is működésre bírható ( reghack kérdése az egész).And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
LordX
veterán
Ne mond, hogy a mostani HW nem elég gyors a mostani programokban! (te is ajánlod az FX5900XT-t - pont ezért..)
A holnapi programokban nem lesz elég gyors, ez tény, a baj ott van, hogy ezt tudja a cég, és ahelyett, hogy minden energiát az elmaradt házi pótlására fordítana, hátráltatja a játékok fejlesztését.
Bár ez is megint két oldalú - hátráltatja? Nem tudom melyik játékprogramozó mágus mondta: az nV (nem csak a doksikkal - programkódokkal/programozókkal is!) segít nekik (is) optimizálni a hardverére a készülő játékokat.
- Hátráltatja a fejődést, mert így a kész progi megint tele lesz Dx7-es részekkel, az FX-ek szájaíze szerint, nem a modern Dx9-es progi lesz az eredmény.
- Nade ezáltal a progi a piacon levő kártyák felén gyorsabb lesz (az nV felén) -> end-userek nyernek vele
- A játék előbb készül el -> kiadó nyer
- Az nV kártyáin gyorsabb lesz -> nV nyer vele
Az Ati ugyanezt csinálja, de szerintem kétségtelen, hogy az nV itt jobb munkát végez.
Már 100x elhangzott, hogy egyik cég sem szeretetszolgálat. Már leírtam miért volt szerintem jó döntés külön útvonalat fentartani, és ezen magatartást is meg lehet érteni. (nem értem, ha ''jó'' az optimalizáció - ugyanaz az eredmény, miért kell ellenezni?)
A mai játékok szerkezeténél igenis jó magatartás, amit az nV csinál(t) - én is ezt tenném a helyükben. - Magamat ismételve - ott hibáztak, hogy nem csinálták meg a Dx9-et rendesen, és holnap el fognak vérezni. Viszont a mai játékok igénylik már a Dx9-et egykét effekthez, és ezt nyújtja a kártya - és ezt is akarták.
Ezért kell, hogy jól megcsinálják az NV40 Dx9 részét.
Az FX5200 más tészta - marketingszempontból előnytelen az előző generácót eladni, az új generációt egyszerű butítani. Így azzal is lehet frankyzni, hogy tud Dx9-et, noha a butítás túl jól sikerült.. A marketing mindenhol úgy működik, hogy ha van mire verni, akkor verik is..
Nah, egy rövidnek induló hozzászólásból megint sikerült egyoldalasat csinálnom :)
[Szerkesztve] -
veterán
EGYÉRTELMŰEN hátráltatja - legalábbis amikor az optimalizációs irányelvek között prominens helyen szerepel, hogy minél több 1.1-es (!) shadert használjunk ha már mindenképpen használni kell, akkor ez számomra nem kétséges.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
LordX
veterán
Eltekintve a hátráltatástól, mert az kicsit megfoghatatlannak érzem - Gabe Newell (jól írtam?) pl azért is PS2.0-s progit ír.. - két kérdés:
Ha ugyanaz a kép és gyorsabban fut (akár még ATI-n is, mivel a kisebb shadert az is gyorsabban futtatja), akkor üldözendő?
Minek használjon a programozó lassabban futó PS 2.0-t, ha az 1.1-es is megfelel? -
Power
senior tag
válasz Illissius #100 üzenetére
Azt azért elfelejted, hogy az intel közben több mint 2x annyi tranzisztort pakolt bele. Nem összehasonlítható a kettő. A 970FX csak egy meglévő processzor átültetése ami lényegesen egyszerűbb megoldani.
Amúgy csak bejelentették még nem kaphatsz belőle. Legkorábban április-május környékén tudják lecserélni, mert akkor lesz kapható(tehát sorozatgyártásban).
Ilyen alapon az összes eddigi hozzászólás sem fontos :)Power
-
faster
nagyúr
Nem írtál marhaságot.
if you're only doing 4 texture lookups and
8 map operations and you're not doing a dependent texture read, then use
PS-1.1 up to 1.3 version. If you're doing some dependent operations and
you can fit within 1.4 shader, then use that and, if you're doing lots of
dependent operations, then use, only then use pixel shader 2.0.
[L]http://developer.nvidia.com/docs/IO/10878/ChinaJoy2004_OptimizationAndTools.pdf[/L] -
-
Loretto
veterán
ujabb hír amin csámcsoghatunk talán
[L]http://www.hardwareoc.hu/index.php/p/news/y/4717.html[/L]Soirée...
-
Raymond
félisten
''A hírek valószínűsítik, hogy az új kártya, a DirectX 9-ben bemutatkozott 3.0-s verziójú pixel- és vertex shadereket támogatja. Az új shadereknek köszönhetően az újdonság négy- nyolcszoros teljesítményre lehet képes a jelenlegi csúcshoz, a GeForce FX 5950-hez viszonyítva.''
Aha. Es mitol lenne a PS3.0-tol nyolcszoros a sebesseg ? Elege felreforditott/remix-elt Inkvajrer...Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
rudi
nagyúr
Nekem az a fő bajom az Inkvajrer-el, hogy bulvárlap, olyanoknak való akik ugatják a témát, de vevők mindenféle álszenzációra. SEMMI keresnivalója nincs Prohardveren és egyéb, magát igényes tartó, HARDVER és IT weblapon. Az rtlklub onlájnra és hasonlókra elmegy, de ide a PH fórumba maximum mosolyogni jó és arra hogy bunkón hangulatot keltsenek vele!
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Raymond
félisten
Ah, nagyon elfogult vagy veluk szemben :P Az utobbi honapok leghosszab thread-je kerekedett az Inkvajreres hirbol a Beyond3D-n...
Az a helyzet az Inkvajrer-el, hogy van par jo forrasuk ahonnan mindig jo hirek jonnek (Intel, HP, Dell meg meg par). A grafikaban nem jeleskednek tulsagosan. Csak ido kerdese mikor epul ki egy gyumocsozo kapcsolat valakivel ott is es onnan is dol majd a manna :) Ettol fuggetlenul jo olvasmany. Jo a stilusuk es ha nem is volt egy-egy cikknek tul legalabb nem volt szaraz iromany.
''SEMMI keresnivalója nincs Prohardveren és egyéb, magát igényes tartó, HARDVER és IT weblapon.''
Hat ehez kepest eleg sokan linkelik a ''komoly'' oldalakrol is.
''Az rtlklub onlájnra és hasonlókra elmegy,...''
Ott a szoveg 10% sem ertene a nepseg....
''arra hogy bunkón hangulatot keltsenek vele!''
Jujj. Moderator letedre. Most rossz napod van ? :F
Egy kezen meg lehet szamolni azokat az embereket akik flame-elnek a forum es azokat meg mar mindenki ismeri - nincsenek is tul komolyan veve...
[Szerkesztve]Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
rudi
nagyúr
Hát lehet, hogy vannak jó hírforrásaik is de grafika terén nem tarton sokra őket, feljebb olvashattd ami a véleményem. Fölöslegesnek tartom a szenzációhajkurászást PR dumák alapján, sokkal érdekesebb lenne ha valaki venné a fáradtságot és elolvasná azokat a doksikat amik a developer részlegeken vannak és akkor össze tudná hasonlítani mennyi köze van a PR dumának ahhoz amit a fejlesztők a programozóknak ajánlanak...
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
OFF
''Jujj. Moderator letedre. Most rossz napod van ?
Egy kezen meg lehet szamolni azokat az embereket akik flame-elnek a forum es azokat meg mar mindenki ismeri - nincsenek is tul komolyan veve...''
A cél a nulla kézen megszámolható flamerek száma :D Mindig rosz napom lesz, ha okos embereket látok megnyilatkozni valamiféle degenerált fanatizmus vagy PR duma defolyása alatt...
ONResistance Is Futile. You will be assimilated!
Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- 4070 Ti Aorus Master //KERESEM!!//
- Sziasztok! Eladó az alábbi videokártya, nagyobbra váltás miatt: - Zotac márka - nVidia GeForce RTX
- eMag GARANCIA! ZOTAC Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- GARANCIÁLIS! ASUS TuF RTX 3090 24GB DDR6X OC Videokártya! BeszámítOK