Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ariadne

    őstag

    válasz greeneye166 #32 üzenetére

    Nem egészen így van. A fogyasztó felé a kiskereskedő a jótállásra, illetve szavatosságra kötelezett, az, hogy a kereskedő a nagykerrel/importőrrel kötött szerződésében hogy rendezi le, nem érdekel, az ő dolguk, nincs rá kötelező szabály.

    Bruttó 10k felett a 151/2003. korm. rendelet mellékletében felsorolt termékekre 1 év jótállás kötelező, részletes szabályai a korm. rendeletben és a 49/2003. GKM rendeletben vannak (határidők, ilyesmi). Minden szgép alkatrész beletartozik.

    A szavatosság a Ptk. alapján kötelező minden termékre, szolgáltatásra. Ez tartós fogyasztási cikk esetén (gyak. minden szgép alkatrész ilyen) 3 évet jelent. Az 1. évben a kötelező jótállás kedvezőbb a fogyasztó számára, mert hacsak nem bizonyítja a kereskedő, hogy nem gyári hibás a cucc (legtöbbször kb. lehetetlen), köteles javítani/cserélni/teljes vételárat visszafizetni. A 2-3. évben megfordul a bizonyítási teher, kétség esetén a fogyasztónak kell bizonyítania, és ő szív, ha nem lehet bizonyítani, hogy gyártási hibás a cucc.

    A gyártó, civilizáltabb országokban a kereskedő által vállalt, a fentieknél kedvezőbb, ún. önként vállalt jótállás alapvető szabályai szintén a Ptk.-ban vannak. A fentieknél kizárólag kedvezőbb lehet, és ahogy már írtam korábban, ha a gyártó vállal ilyet (lásd 5 év ''garancia''), akkor azt a kereskedő köteles továbbadni a fogyasztónak. Nincs választása, kötelező...

    ''Garanciapapírról'': elvileg a számla önmagában is elég kell legyen, a kötelező jótálláshoz és a szavatossághoz mindenképp elég is, önkéntesnél már neccesebb lehet.

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

Új hozzászólás Aktív témák