Hirdetés

2019. június 26., szerda

Hozzászólások

(#1) nofene


nofene
(fanatikus tag)

Tetszik az ötlet bár a képek alapján számomra nem világos, hogy akkor ezt most egy bordára kell rárakni, vagy egyből a procira vagyhogyisvanez?

(#2) L3zl13


L3zl13
(PH! félisten)

Ellentétes irányba forgó ventik? Az miért jó?

Aki hülye, haljon meg!

(#3) Szőrös  válasza nofene (#1) üzenetére


Szőrös 
(PH! kedvence)

Ezt teszed a bordára.

https://star-citizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban | A SÖRöm a legszebb öröm !

(#4) SupaCow


SupaCow
(fanatikus tag)

hát ugye ezt csak egy ventillátor. szóval a bordára kell rakni..

egyébként saját tapasztalatból mondhatom , hogy két ventillátor közvetlen közel helyezve egymáshoz igen nagy hangot is tud produkálni. ezzel a 22.6 db el nem sokat hűthet.

(#5) I_Am válasza L3zl13 (#2) üzenetére


I_Am
(PH! nagyúr)

A Dual Storm két ellentétes irányban forgó légcsavart tartalmaz, ez csaknem a duplájára növeli a ventilátor alatti részen a légnyomást, vagyis kiküszöböli a pangó meleg levegő okozta problémát

Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.

(#6) LordX válasza nofene (#1) üzenetére


LordX
(PH! kedvence)

Ez egy ''egyszerű'' ventillátor. Borda nélkül.

Az elletétes irányba forgó ventik meg azért jók, mert megnövelik a nyomást. Állítólag.

(#7) andorpapa


andorpapa
(őstag)

Érdemes lenne javítani a hír címét, ugyanis nem processzorhűtőről van szó, hanem ventilátorról, ami nem csak CPU cooleren alkalmazható. A vakfolt kifejezés pedig tükörfordítás, a hazai szakzsargon a holttér kifejezést használja.

Ez a ''venti alatti holttér miatt szar a CPU hűtő'' duma azért rendesen sántít. A Cooler Master már kapott egy fekete pontot a legutóbbi próbálkozása miatt. Az Aero és Jet coolerein használt blower (mókuskerék, ha így ismerősebb) ventik is ugyanezzel az érvvel próbáltak meggyőzni minket, a tesztek viszont azt igazolták, hogy a blowerek sem hoznak hatékonyabb hűtést. Ráadásul a 22.6 dB(A) zajszint nem túl meggyőző, mégpedig azért nem, mert ilyenkor a légszállítása 21.8 CFM, ami eléggé gyatra, főleg akkor, ha belegondolunk, hogy a 8 centis, hagyományos kialakítású GlacialTech SilentBlade 20 dB(A) mellett képes 25.2 CFM-es légszállításra, tehát kb. 15%-kal veri a CM új cuccát, alacsonyabb zajszint mellett. Persze lehet arra hivatkozni, hogy a ''holttér'' kiküszöbölésének köszönhetően kevesebb levegő is elég a megfelelő hatás eléréséhez, viszont ezt a szöveget is hallottuk már, a YS Tech TMD ventikkel kapcsolatban, melyek bebizonyították, hogy ez még mindig csak a marketingesek világában létező módszer.

Elnézve a mai fórumaktivitásomat, ma kicsit szkeptikus hangulatomban vagyok.

COOLNESS! - somebody ssssstop me!

(#8) biker


biker
(PH! nagyúr)

ez ott sántít, hogy mivel a rotoroknak van magja, ezáltal ugyanugy lesz holttér.
az hogy két ventillátorral jobban megy, azt dr. hanna sural is megmondja, tudjátok, két flakon jobb mint egy :DD

szóval 2x akkora légnyomás, nevezzük így, ugyanakkora maggal középen, mert ettől nem fog középen mozogni a levegő

de marketingre jó.

mi a különbség a mókus és a patkány közt?
a mókusnak jobb a PR-osa

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Csomagoló gép szerviz | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.csomagologepalkatresz.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#9) Flashy


Flashy
(PH! kedvence)

hát az elejét olvasva azt hittem hogy tényleg ki akarják küszöbölni a holtteret, de nem. a két ventinek még mindig ugyanott van a holttere, csak azt mondják hogy több levegő ezt majd ellensúlyozza.
ki kéne próbálniuk 2 (vagy 4?) nem koncentrikus ventit. bár biztos kipróbálták már.

(#10) Obi-1


Obi-1
(őstag)

Ennek nincs sok értelme: a dupla motor alatt ugyanúgy nem lesz légmozgás, mint ahogy egy motor alatt se volt. De különben jól mutat.

Only a Sith deals in absolutes.

(#11) Sanya válasza andorpapa (#7) üzenetére


Sanya
(PH! nagyúr)

akkor a vakfoltot kijavítjátok a magyar holttérre?

A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!

(#12) Misike


Misike
(tag)

De legalább jól néz ki

(#13) tts válasza biker (#8) üzenetére


tts
(PH! addikt)

Azért ez így nem biztos, hogy ''középen nem fog mozogni a levegő''.
Fogj egy kis darab papírt, és próbálj fölötte taratni úgy egy pörgő ventit, hogy ne fújja el!
Különösen, ha a ventit ráfogatod egy néhány centis csődarabra.

[Szerkesztve]

(#14) andorpapa válasza Sanya (#11) üzenetére


andorpapa
(őstag)

Erről nem tudok nyilatkozni, én csak mezei moderátor vagyok itt...

COOLNESS! - somebody ssssstop me!

(#15) biker válasza tts (#13) üzenetére


biker
(PH! nagyúr)

elfújja, de azért, mert a levegő oszlop forg a tengelye körül, amit a ventillátor okoz.

de ha ezt ugy oldom meg, hogy egy csőb kompresszorról szolgáltatok levegőt, akkor ott marad a papír, és odpréselődik

comprende?

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Csomagoló gép szerviz | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.csomagologepalkatresz.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#16) PostMan válasza L3zl13 (#2) üzenetére


PostMan
(lelkes újonc)

Ha a lapátok ellntétes dőlésűek, akkor ellentétesen forogva ugyanarra hajtják a levegőt. A CM honlapján van egy neszesemmifogdmegjól ''demo'': [L]http://www.coolermaster.com/product_common_images/0546b660dc4e54856edfe3ff038b850a.swf[/L], amiből számomra az derül ki, hogy semmi. Sőt inkább úgy tűnik, hogy azonos dőlésűek a lapátok. Van egy másik szintén reprezentatív kép is ott, Working Principle, vagy mi, hát...
Na mindegy, nézzétek meg a CM honlapján...

megszűnt user: PostMan

(#17) PostMan válasza andorpapa (#14) üzenetére


PostMan
(lelkes újonc)

Javítva. Kösz.

megszűnt user: PostMan

(#18) tts válasza biker (#15) üzenetére


tts
(PH! addikt)

Az a dolga a levegőnek, hogy turbuláljon. Azt is teszi, sehol nem áll a légáram.
Comprende?
A második részét légyszíves érthető magyarsággal. Mit kompresszorozol?

(#19) PostMan válasza PostMan (#16) üzenetére


PostMan
(lelkes újonc)

Mostanra sikerült kibogoznom a lapátokat. Úgy tűnik ellentétes állásúak.
Eddig jó. Gondolkodom tovább. :)

megszűnt user: PostMan

(#20) 666


666
(tag)

sztem abszolút értelmetlen ez a cucc, Zalman mindenek fölött :D

http://www.shocktogon.com // Counter-Strike szerverhoszting // ez egy reklám volt

(#21) neduddki válasza andorpapa (#14) üzenetére


neduddki
(PH! nagyúr)

HI!

Erro gyun eszembe: Nagyon belelndultel a pcm-nel!! Drakula!!!!

udv

neduddki

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#22) atus


atus
(őstag)



Tényleg ellentétesen forognak, és a lapát is úgy van kiképezve rajta. De mitől lenne kétszer akkora a légnyomás? Lehet, hogy igaz, de nekem első pillantásra ordas nagy parasztvakításnak tűnik. Derítsük ki... :)

Ez bebizponyított tény, még a TV-ben is bemutatták! - by klepto

(#23) 666 válasza atus (#22) üzenetére


666
(tag)

hehe, lopjatok egyet, oszt teszteljétek le :DD

http://www.shocktogon.com // Counter-Strike szerverhoszting // ez egy reklám volt

(#24) pip válasza atus (#22) üzenetére


pip
(senior tag)

ugyanaz az elv mint amelyet regen a helybol felszallo repulogepeken alkalmaztak. Amikor meg nem volt sugarhajtomu, es az elforgathato legcsavar kellett felemelje a gepet, pontosabban a ket egymassal ellentetes iranyba forgo legcsavar. Helikoptereket is csinaltak ilyen megoldassal, nem parasztvakitas tehat, valoban megno a legnyomas.

[Szerkesztve]

(#25) 666 válasza pip (#24) üzenetére


666
(tag)

hohohó, tévedsz

helikoptereknél azért van így, mivel 1 rotor egy bizonyos irányba pörgetné a gépet, ezért kell a kis rotor hátul

a duplarotorosnál az az alőny, hogy nem kell ''kisrotor'', és emiatt rövidebb is a gép. tehát nem a légnyomás a gond...

http://www.shocktogon.com // Counter-Strike szerverhoszting // ez egy reklám volt

(#26) tts válasza atus (#22) üzenetére


tts
(PH! addikt)

http://www.manrollo.nl/man_rollo/home/man_rollo_nl/sales/compression/industry/radial_and_axial_compressors.jsp
Kattints az axial compressor-ra és nézegesd. Minden lapátsor után nagyobb a nyomás.
Nem ez a parasztvakítás!

(#27) 666


666
(tag)

tehát azt mondod, hogyha építek egy házventitornyot, akkor az egy compressorral lesz megegyező?

http://www.shocktogon.com // Counter-Strike szerverhoszting // ez egy reklám volt

(#28) atus válasza tts (#26) üzenetére


atus
(őstag)

Nézem, de itt ugyanabba az irányba néznek a lapátok. De a lényeg, hogy talán működni is fog. Kíváncsian várom az első teszteket.

Ez bebizponyított tény, még a TV-ben is bemutatták! - by klepto

(#29) pip válasza 666 (#25) üzenetére


pip
(senior tag)

hat azert ezt meg ki lehetne egesziteni azzal, hogy egyben nagyobb felhajtoero keletkezik kisebb rotoratmerovel... Volt nehany regi legcsavaros vadaszgep is amely igy mukodott. Tehat nem csak azert van igy :) Es akkor meg nem jutottunk odaig, hogy a helikoptermotor nyomateka meg mindig nincsen kikuszobolve a ket rotor altal, mert ugye az is valamerre szeretne csavarni a gepet...

(#30) pip válasza atus (#28) üzenetére


pip
(senior tag)

lenyeg az hogy a masodik lapatsor tovabbi energiat pumpal a mar amugy is mozgo legtomegbe, tehat mindenkepp nagyobb lesz a nyomas a masodik sor utan, barmerre is neznek a lapatok.

(#31) tts válasza 666 (#27) üzenetére


tts
(PH! addikt)

Ha elég ügyes vagy! Látod, van akinek sikerül.

(#33) eddie303


eddie303
(őstag)

Szerintem ez akkora sistergést csap, hogy megvadulsz :)

Linux.... The choice of a GNU generation.

(#34) twollah


twollah
(PH! nagyúr)

Eleg csili-vili a kutyu, de olyan hatasos is?

(#35) jerry311 válasza L3zl13 (#2) üzenetére


jerry311
(PH! nagyúr)

Hát mert így jobban áramlik a levegő, és mert így jobba a ''hatásfoka'' a ventinek.
Kisebb perdülettel jön ki a levegő a ventiből, az energia nagyobbik része megy mondjuk úgy, hogy az egyenes áramlásra.

https://www.facebook.com/RailwayRelay/ - League of Legends: spambox

(#36) Hun'reeth válasza pip (#30) üzenetére


Hun'reeth
(őstag)

Ez így igaz.
Viszont ez a megoldás nem úgy néz ki, mint ami képes kiküszöbölni az áramlási holtteret ugyanakkor a nyomásnövekedéssel arányosan nő a holttér vákuma! :) Szóval még rosszabb is lehet a helyzet. ;]

''Öregember nem gyorsvonat!''

(#37) tray


tray
(fanatikus tag)

Kamu, parasztvakítás, marketinges hülyítés, stb. Így tudnám jellemezni a cuccot.

1. Én is próbáltam két ventivel növelni a hűtésem hatásfokát. Ha egymás mögé raktam őket, semmi javulást nem tapasztaltam. Kipróbáltam azt is, hogy két ventit egymás mellé rakok, és az átfújt levegőt egy rövid keresztmetszet-szűkítéssel vezettem rá a bordákra. Ez viszont nagyot dobott.

2. A holttér (vakfolt) ugyanúgy megmarad. Mindössze annyit javít a helyzeten a cucc, hogy a venti oldalán és egy kicsivel alatta még van egy csepp burkolat, így a ventiről oldalra szétáramló levegő sem vész el, megy a bordákra.

Ez a holttér dolog egyébként annyira nem vészes, mert egy bordának éppen az a feladata, hogy a proci magjáról elvezesse a hőt. Ha ez bárkit is zavar, van egy sokkal egyszerűbb megoldás, ami kivitelezhető a hagyományos bordák többségében, jelesen oldalról kell rárakni a ventit, a borda tetejét meg be kell fedni, így a levegő keresztben áramlik át a borda teljes keresztmetszetében. (Én is így használom, nem csak jobban hűt, de halkabb is.)

Nem tudom miért van az, hogy ha hozzászólok egy fórumban, onnan kezdve az a fórum halott.

(#38) tts válasza tray (#37) üzenetére


tts
(PH! addikt)

Azért:
1. Ha két négyhengeres Ladát egymáshoz hegesztesz, attól mér nem úgy fog menni mint egy nyolc hengeres autó. Mindenestere elég merész dolog az otthoni barkács alapján megítélni egy gyári dolgot. A két venti, szűkítő helyett nem jobb egy 12 cm-es gyári megoldás?
2. Ez a holttér dolog. Szerintem ez csak rendkívül kis távolságra igaz, utána már turbulál a levegő.

Az oldalról áramoltatással egyet értek, szerintem is rendkívül logikus dolog.

(#39) tray válasza tts (#38) üzenetére


tray
(fanatikus tag)

Ja, otthoni barkács alapján megítélni gyári dolgokat, ez így télleg hülyeség lenne részemről, biztos nem vagyok szakember, csak némi tapasztalat alapján szereztem be meglévő tudásomat, ami lehet, hogy csak arra jó, hogy ilyen fórumokon tudjak okoskodni.

De azt is vedd figyelembe, hogy a ''gyári'' tervezésben az elsődleges szempont a cég profitja. Szerintem mondanom sem kell, hogy nem az a nyerő stratégia, hogy hasznos terméket állítanak elő, hanem az, hogy elhitetik veled, hogy amit előállítanak, az kell neked. Ha meg beleraknak plusz 500 Ft értékű hardvert, akkor máris 2000-rel drágábban adhatják.

Hogy tovább okoskodjak:
1. A _bordáknál_ lévő turbuláció nem feltétlenül rossz dolog, mint tudjuk, a léghűtésnek az a lényege, hogy minél gyorsabban áramlik a levegő, annál nagyobb a hűtés hatásfoka.

2. Nem értem, miért szállítana több levegőt két egymás mögé rakott venti, mint ugyanaz szólóban. Ha adott venti átnyom 1 köbméter levegőt percenként, akkor is ennyit nyom át, ha az egyik oldalán minimális nyomás/vákum van, nem?

Meg szerintem azzal, hogy ellentétes irányban forognak, még lassítják is a légáramlatot. Szép azt elképzelni, ahogy a második venti ''beleharap'' a levegőbe, de... Én inkább azt látom, hogy az ellentétes irányú elhelyezés csak hátráltatja a légmozgást azzal, hogy az optimálistól ellentétes irányban mozgatja az első venti mögött a levegőt, ''visszacsapja'' a huzatot.

Egyszer régen valaki csinált is erről teszteket, amiből az derült ki, hogy ahhoz, hogy az átáramló levegő mennyisége növekedjen, az egymás mögé rakott ventiknek legalább 4-5 centi távolságban kell lenniük egymástól.

Nem tudom miért van az, hogy ha hozzászólok egy fórumban, onnan kezdve az a fórum halott.

(#40) tts válasza tray (#39) üzenetére


tts
(PH! addikt)

Azért egy gyárat, aki látható módon meg is él a termékeiből, sose néz hülyének. A több millió vevőjét szintén ne nézd hülyének.
Ez a ''antimarketingos'' süket szöveg kezd nyomasztóan eluralkodni a fórumokban.
Azt, hogy nem elsődleges szempont a hasznosság/használhatóság csak éretlen/hozzá nem értő emberek állítják mély meggyőződéssel.
Haszontalan dolgokat hosszú távon nem lehet eladni, valahány ember megtéveszthető, de vevők tömege, ismétlem, hosszú távon nem. Ez egyenlő a végleges bukással.

(#41) pip válasza Hun'reeth (#36) üzenetére


pip
(senior tag)

Nem mondtam en hogy ez igy most jobb lesz, hanem csak azt probaltam elhitetni, hogy a nyomas tenyleg nagyobb lesz ket rotorral :) En szemely szeint nem varnek csodat egy ilyen hutotol.

(#42) pip válasza tray (#39) üzenetére


pip
(senior tag)

''Nem értem, miért szállítana több levegőt két egymás mögé rakott venti, mint ugyanaz szólóban. Ha adott venti átnyom 1 köbméter levegőt percenként, akkor is ennyit nyom át, ha az egyik oldalán minimális nyomás/vákum van, nem?''

Nem. Tobbet nyom at. Vagy ugyanannyit kevesebb fogyasztassal. Tokecceru ez, csak gondolkodni kell egy picit ;)

Es kedves uraim: hasznalhato nyugodtan a ''turbulencia'' a ''turbuláció'' helyett, de meg szebb lenne az ''örvény'' kifejezes. Ugyanigy a nem tul szerencses ''turbulál'' helyett jol mutatna egy ''örvénylik''.

(#43) tts válasza pip (#42) üzenetére


tts
(PH! addikt)

Persze, jogos, de a kardiológus helyett is mondhatnánk, hyogy szívgyógyász, de attól még ő kardiológus, a turbulencia meg turbulencia. Az örvényt a köztudatban inkább a vízhez társítjuk, illetve haszáljuk ''légörvény''-ként, de nem akarok sz...kodni!
Bocs!!!

(#44) HaroWerks


HaroWerks
(senior tag)

Érdekes cucc az biztos :)
A zajszintjére kíváncsi lennék élőben, no meg arra mennyivel rosszabb/jobb egy 7000A-Cu-nál.

(#45) tray válasza tts (#40) üzenetére


tray
(fanatikus tag)

Bahh!

Nem tudom miért van az, hogy ha hozzászólok egy fórumban, onnan kezdve az a fórum halott.

(#46) DonLeo válasza tts (#43) üzenetére


DonLeo
(őstag)

mondjuk a ''turbuláció'' tényleg hülyén hangzik :)

''Ez nem sörhas, hanem a szexgép üzemanyagtartálya.''

(#47) tts válasza DonLeo (#46) üzenetére


tts
(PH! addikt)

És ezt miért nekem mondod???
Szerintem is hülyén hangzik.

(#48) DonLeo válasza tts (#47) üzenetére


DonLeo
(őstag)

mert pip-nek ebben igaza volt mindenképpen és te ugye pip ''kritikáját'' ''kritizáltad'' :D

''Ez nem sörhas, hanem a szexgép üzemanyagtartálya.''

(#49) tts válasza DonLeo (#48) üzenetére


tts
(PH! addikt)

OK!

(#50) Nowhereman válasza 666 (#25) üzenetére


Nowhereman
(őstag)

Növeli a vonóerőt is..kb. 20-30%-al csökkenthető a rotor hossza, ami miatt javulhat a manőverezőképesség is...

Utánam a kondenzcsik!

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.