- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Házimozi haladó szinten
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Canon MILC: EOS R és M topik
- Projektor topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Visszaveszi az alapértelmezett tuningot az egyik csúcslapjában az ASUS
- Így építsd a billentyűzeted!
Hirdetés
-
Megjelenési dátumot kapott a Metaphor: ReFantazio
gp A tervek szerint a végső kiadás októberben lesz elérhető PC-re és konzolokra.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Kisebb lett a Kioxia új, UFS 4.0-s memóriája
ph A friss dizájn persze gyorsabb is az elődhöz viszonyítva.
Új hozzászólás Aktív témák
-
twollah
nagyúr
Lassan mindenhez kulon processzor lesz, ez szep es jo, de mennyit fog dobni a jatekelmenyen?
-
PB
tag
Talán decemberben a club3d már rak a kártyáira ilyet,de ezt is csak olvastam!
Addig kihúzom a 9600-al -
aronocs
tag
Ha figyelembe vesszuk, hogy a fizika erosen megeszi a CPU-t, akkor egy ilyan csip - tehermentesitve a procit - lehetoseget nyujtana jobb MI, meg ilyen marketing dolgok jobb eloadasara.
Kulon csip, az kulon csip, de vedd eszre, hogy annak idejen a 3D csipek is kulon kartyan foglaltak helyet, aztan szep lassan mar minden egy videokartyan van.
Ilyen a kezdet.Aut inveniam viam aut faciam.
-
Yutani
nagyúr
Nekem tetszik ez a kezdeményezés. Már csak azért is, mert pl. a HL2-ben annyit dobott a fizikai motor a játékon, hogy ezentúl már hiányozni fog a többi játékból. És akkor gonodljunk bele, a HL2 csak a kezdet volt, a PPU segítségével olyan dolgokat fogunk majd látni-tapasztalni a játékokban, hogy csak lesünk, mint a vett malac.
#tarcsad
-
Niquis
aktív tag
Bővebben: link
VladimirR ''emlék''verseny
[Szerkesztve]"És ha helyzet van, akkor mindig lépni kell. Ha olyan a helyzet."
-
DigitXT
félisten
Ez tetszik, szerintem ötletes: ha belegondolunk, a célhardver a leggyorsabb.
-
_az
senior tag
valóban klassz ötlet, elvégre meg kell hagyni, hogy a fizikát számolni nem lehet eccerű...
az
-
Jim Tonic
nagyúr
A finnek majd ráugranak, megnyomják nitogénnel, Megduplázzák az órajelét, és 638.726 pontot csinálnak 3D-ben.
Komolyra fordítva. Valaki itt a célirányos hardverekről beszélt. A PC nem célirányos játékgép, vagyis ennek igazából egy PSakárhány, XBOX akárhányban lenne igazi jelentősége. De abban meg nem tuid többet a Sony új fejlesztésű procija?Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
DigitXT
félisten
válasz Jim Tonic #12 üzenetére
Valaki itt a célirányos hardverekről beszélt.
Asszem ezt a célhardver dolgot én emlegettem...
A PC nem célirányos játékgép
Valóban, de használható ilyen célra, és szted a 3D-chip mi? Anno még külön kártyát is vettél (ha vettél) azért, hogy élvezhesd a 3D grafikát. Én pl. Voodoo 1-gyel kezdtem, igaz akkor, amikor már igencsak kifutott (haver épp Voodoo2-re váltott). Amúgy én sosem vennék PS-t, de ezt nem flémnek számom!
Mod: és ajánlom figyelmedbe az elötted lévő HSZ-t. Ma már a vidikari definíciószerűen 3Dgyorsító, és ez így van jól. Ki tudja mit hoz a jövő.
[Szerkesztve] -
DigitXT
félisten
-
supercow
őstag
Néhány hónapja volt valami FPU célhardver chipről is szó, ami a lebegőpontos műveleteket veszi át a prociról. Ezek után a gépben lesz CPU, GPU, PPU, FPU és társaik, mind igényelnek hűtést és tápot stb..
A következő gépem azt hiszem egy Cell alapú munkaállomás lesz, ahhoz talán nem kell ennyi plusz *PU a normális futáshozIn nomine Pasta, et Fusilli, et Spaghetti Sancti. Ramen.
-
rocket
nagyúr
Fogyasztas soknak tunik igy elsore, elmu mar dorzsoli a tenyeret.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Tigerclaw
nagyúr
Ehhez azért nem ártana a későbbiekben valamilyen DirectX támogatás, hogy kicsivel szabványosabb legyen. Valszeg hamarosan megjelennek konkurrens termékek (remélhetőleg) és akkor már szükség lesz egységes utasítás- függvénykészletre.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
supercow
őstag
válasz Tigerclaw #18 üzenetére
''Új perifériát leszünk ''kénytelenek'' beszerezni december táján a gépeinkbe. A Hexus.net szerint ugyanis ekkorra lesz megtalálható a Club3D kártyáin az Ageia PhysX nevű fizikai gyorsító chipje.''
Bővebben: link
Gondolom a kártyára lesz forrasztva, így még oké, mert a kártya intézi a dolgot. Amikor magában lesz egy kártyán a chip akkor jár majd hozzá driver ami DX-kompatibilissá teszi. Vagy nem...In nomine Pasta, et Fusilli, et Spaghetti Sancti. Ramen.
-
hétalvó
addikt
Látom mindenki nagyon örül a dolognak.
Szerintem pedig semmi értelme nem lesz addigra. Most se kevés a processzor teljesítménye a gépekben. Karácsonyra pedig már mindenhol a dual magok fognak menni. Az majdnem 2x ilyen gyors számítási teljesítmény. Nem kell amellé már semmi.
Persze arra tökéletes lesz, hogy miért is kell új videókártyát venni a gépekbe.
Dual A643800+ + 2db Dual X850XT(vagy 520-as) és kell majd mellé egy ilyen proci. Azért remélem érzitek ez vicc.
Az Unreal3 engine-t pedig úgyis Xbox2-re fogják optimalizálni.https://drive.google.com/file/d/1PaO_rKpCcAc7h7-HJCCqz8rbWeJlRSDz/view?usp=drivesdk
-
faster
nagyúr
Hurrá, remélem, végre korrekt fizikát fognak megvalósítani ezzel a chippel, és nem lesz olyan, hogy a hullán keresztülgyalogol a headcrab a HL2-ben.
Olyan PC-s architektúra van kialakulóban, mint amilyen a Cell chip a PS3-ban. -
-SeveN-
aktív tag
Szerintem nem vagy igazan tisztaban a dolog jelentosegevel. Akkor gpu sem kell majd a gepedbe, mert softveresen lerendereled, hiszen a procid mar 2x annyit tud szamolni.
Ez kb akkora attorest fog jelenteni jatekok tereben, mint anno a voodoo1 volt. Ha nem is lesz olyan latvanyos, de mindenkeppen realisztikusabb, elvezhetobb es meg gyorsabb jatekok lesznek (a 2x gyorsabb procidrol is le veszi a terhet).
Amugy maga a hardver mar regota kesz van, csak a ''direktX'' nincs meg hozza.OFP rUlEz! http://www.mod.iweb.hu/
-
Yutani
nagyúr
Szerintem látványos lesz. Mégpedig azért, mert a fizikai hatásokat úgyis láttatni fogják veled a programozók. Minek a fizikai engine, ha nincs látványos változás?
Vazze, ha egy romos ház földszintjébe beleküldesz egy RPG-t, és az élethűen, szabályosan összeomlik, nehogy már ne h*gyoz magad alá első döbbenetben...#tarcsad
-
faster
nagyúr
Vagy egy székkel eltorlaszolsz egy ajtót...
Nekem már a HL2 játszótere is tetszett, a havok motor jó, csak azt nem tudtam eldönteni, hogy amit nem oldottak meg (amit pl. én is írtam, hogy a hullán keresztülgyalogol a headcrab, meg hasonlók...), az azért van-e, mert programozásilag bonyolult, vagy kevés a PC processzora, de ezek szerint a proci is kevés. -
Yutani
nagyúr
Ezt az ''átgyaloglok a 3D-s objektumokon''-dolgot én sem értem. Egy ilyen profi játékban miért nem lehetett ezt megoldani? Valszeg programozásilag nem egyszerű megoldani.
De akkor sem értem, hogy ha a Gravigunnal fel tudok kapni egy embert, és az szilárd testként viselkedik, akkor egy ilyen átgyaloglásnál miért tűnik el az a jellemzője? No mondegy, nem értek hozzá, de nem igaz, hogy az elmúlt 7-8 évben nem tudták megoldani ezt.#tarcsad
-
hétalvó
addikt
Teljesen átgondoltam amit mondtam.
Nem lesz szükség erre a chip-re. A procik simán ki tudják számolni amit kell. Az állatok attól fog leesni mikor 4db 520-as chip fogja 1 képernyőre tolni az adatokat.
Nekem be nem magyarázza senki hogy nem tudja kiszámolni ezt a komoly fizikát egy dual proci. Gondolom mindenki látta az Unreal3 demo-t. Ahhoz biztos nem fog kelleni ez a chip. És ha SLI videókarid van akkor már ez is SLI-ben fog számolni?
Még mindíg tartom. Ez egy nevetséges fejlesztés.Vicc.
Majd meglátjuk.
[Szerkesztve]https://drive.google.com/file/d/1PaO_rKpCcAc7h7-HJCCqz8rbWeJlRSDz/view?usp=drivesdk
-
Domy
aktív tag
Sztem pedig igenis régóta szükség lenne egy ilyen chipre, ugyanis napjainkban egy erős átlagfelhasználó igényéit is kielégíti egy 9800Pro vagy egy 6600GT akkor még nem beszéltünk X800, X850 és 6800 GT, Ultra, XT, XT PE és hasonló társaikról, de az el kell ismerjük hogy a mai progik nagy része CPU limitált, legalábbis egy ideig erősen, a VGA-k eléggé meghaladták a CPU-k fejlődését! Egy ilyen chip picit mindkettőt tehermentesítené, de inkább a CPU-t... bár legyünk őszinték, még a HyperThreading is kevéssé támogatott játékokban, nemhogy a dualcore, vagy egy ilyen chip!
-
hétalvó
addikt
Szerintem kezdhetitek temetni PC-n a játékokat. A kalózkodás miatt nem jelennek meg a jó játékok rá. Tehetnek bele akármilyen hardware-t. Játék nélkül semmit se ér.
Dolgozni kellene használni a PC-ket, amire kitalálták.
Mi köze ehhez a chip-hez? Semmi.https://drive.google.com/file/d/1PaO_rKpCcAc7h7-HJCCqz8rbWeJlRSDz/view?usp=drivesdk
-
Yutani
nagyúr
Szerinted egy kétmagos proci ki tudna váltani akárcsak egy GF3 VGA kártyát is? (Lehet, írhattam volna GF2-t is.) És akkor még messze vagyunk a DX9-től.
Szerintem nem vagy tisztában azzal (igaz, én sem), mennyi számítási feladatot jelent egy 3D-s scene fizikájának kiszámolása. Több száz test lehet jelen, mindegyik kölcsönhatásban van sok másikkal, ezen kívül külső hatások érik a testeket. És erre szerinted elég lesz a kétmagos proci.
Szerintem meg nem. Ne feledd el, ahogy fejlődik a hardver, úgy lesz egyre éhesebb a szoftver a teljesítményre, és az olyan speciális területek, mint a 3D-s megjelenítés, 3D-s hang, fizikai modellezés meghálálják a célhardvert.
Szóval gondold át mégegyszer.#tarcsad
-
-
Tigerclaw
nagyúr
A következő generációs konzolok már túlnőnek a PC-ken, így csak a HDTV-k drágasága marad akadálynak. Bár egy 720p-s DLP projektort már 250 rugóért meg lehet venni, így már ez se ''akkora'' akadály a nyugati országokban. Szóval érhetnek még meglepetések minket.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
faster
nagyúr
válasz Tigerclaw #42 üzenetére
A következő generációs PC-be való társprocik pedig azokon a konzolokon fognak túlnőni. A PC-k bővíthetősége ugyanis nem igazán akar scökkenni. Egyébként az Xbox2-hoz az ATI, a PS3-hoz az Nvidia fejleszti a 3D-s chipet, szóval, ez azért eléggé sokat mondó...
[Szerkesztve] -
L3zl13
nagyúr
A logikáddal ott a baj, hogy egy gép sosem lesz túl erős.
Ha lineáris fejlődésben gondolkodsz HW téren akkor garantáltan a szoftverek is így fognak fejlődni, mert senki nem ír szoftvert ami nem tud futni HW hiányában.
Pár évvel ezelőtt esély nem lett volna a maihoz hasonló 3D-re, ha lineáris fejlődésben gondolkodunk, és mindent a CPU számolgatna, a VGA meg csak a megjelenítést végezné, akkor leshetnéd milyen játékok vannak, hiába növekedett azóta a procik teljesítménye. De bejött a GPU ami célhardver, és egy adott technikai/gyártástechnológiai szinvonalon sokkal hatékonyabban végzi a dolgát, mint az univerzális célú CPU.
Ezzel a cuccal esetleg lehetségessé válik olyan alkalmazások fejesztése, amellyel a jelenlegi fejlesztők meg sem próbálkoznának, mert esélytelen lenne.Aki hülye, haljon meg!
-
Tigerclaw
nagyúr
Azért ezt nem mondanám így, hiszen az XBOX-ban egy 700MHz körüli butított celeron van, és megjelenésekor sokkal erősebb PC procikat használt a jónép, még nálunk is. A PS procija olyan 250MHz-es, bár igaz hogy speciális, de mégiscsak gyengébb, még az XBOX-nál is. A PS3 és az XBOX2 hardveréről pedig már sok hírt lehetett hallani. Több 4 gigás PowerPC, plusz a PS3 1+9 processzoros felépítése. Szerintem kijelenthető, hogy ezekkel még a csúcs PC-s procik se nagyon versenyezhetnek, pláne nem az átlag juzer gépében lévők.
Kihalni csak akkor fog a PC-s játékok piaca, ha a játékosok nem igénylik, vagyis nem vásárolják meg a PC-s játékokat.Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
-
pisti
őstag
Half-life 2 ben azért nagyon oda kell figyelni sztem egy mappernek, hogy mennyi mozgatható tárgy van egy-egy helyszínen, mert ha túl sok tárgyra kell számolni a fizikát az igencsak megeszi az fpst.
Ez a chip ilyen területen igencsak ki tudná tolni a határokat, vagy sokkal több objektum mozoghatna egy helyszínen, vagy maga a fizika modellezése lehetne még részletesebb.