Hirdetés
-
Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
ma Leizzadtunk a Garmin legolcsóbb amoledes futóórájával.
-
27 hüvelykes, játékra szánt kijelzővel újít az MSI
ph A cég MI-vel kacérkodó megoldásának képfrissítési frekvenciáját 250 Hz-ig srófolhatjuk fel.
-
Kulisszák mögötti videón a hamarosan megjelenő Stellar Blade
gp A kizárólag PlayStation 5-re szánt akciójáték alig két nap múlva debütál.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#95904256
törölt tag
Vajon idehaza mennyi fogyna egy ilyen eszközből?
Heti egy-két darab? -
dokar
addikt
Cell Broadband Engine
extra - SEXRay
-
Probiotikus
csendes tag
most volt olyan hir, hogy perli a sony-t vmi ceg, akik szabadalmaztak a cellprocesszort. a sony-t ennyire nem zavarja? vagy azt mar meg is oldottak 1kis penz adomanyal
-
zombikiller
tag
válasz Probiotikus #4 üzenetére
gondolom akkor nem lehetett vmi nagy az a cég és akkor így nagy eséllyel az utóbbi történt bár ki tudja...
-
dezz
nagyúr
''az RSX itt közös memóriát használ''
Ez biztos? Elég nehéz elhinni. Azért az a 25 GB/s nem olyan sok egy 9 magos procihoz, hogy még a GPU is azt terhelje (még ha nem is textúra-adatok folyamatos olvasásáról van szó). Továbbá, így is-úgy is eléri az RSX az XDR ramot (PS3-ban is), így az RSX saját ramjának lehagyása itt csak sprórolás és egyszerűsítés lenne, a teljesítmény rovására, ami eléggé kétséges. Nem lehet, hogy az tévesztett meg valakit, hogy az RSX ram-chipjei a tokban vannak? (Így mellesleg új tokozás is kellene neki, a ramhoz tartozó vezetékeket is kivezetve.)
''A Cell processzor maga 230 gigaFLOPs teljesítményt nyújt egyszeres pontosságú számításoknál''
Mi a helyzet a kétszeres pontossággal? Ebben még nem az újabb fejlesztésű Cell lesz (az IBM új szuperszámítógépe számára készül[t]), ami kétszeresben is hozza a 100 GFLOPS-t?
Egyébként a puszta FLOPS mellett említésre méltó (ha már a GPGPU téma meg lett említve), hogy a Cell még mindig jóval rugalmasabb, mint egy GPU, így sok feladatban gyorsabbnak mutatkozik, mint egy nagyobb FLOPS-sal rendelkező GPU. (Pl. egy eredetileg GF7800-ra optimizált ray-tracing algoritmus 5x gyorsabban futott a Cellen, mint azon.)
''de figyelembe kell venni, hogy az I/O- és megszakításkezelésben a PPE a meghatározó elem''
Csak annyiban, hogy az programozza fel (privilegizált módban, tehát felhasználói program szinten nem elérhetően) az SPE-k MMU egységeit - viszont a DMA műveleteket az SPE-k maguk is kezdeményezhetik, azaz a továbbiakban a PPE nélkül is, önállóan dolgozhatnak, még ha hozzá is kell férniük a main ramhoz.
Probiotikus: Nem a Cellt szabadalmaztatta egy kisebb cég, csak a többmagos procik belső memóriával ellátását. (A Cell SPE-i tartalmaznak egyenként 256KB belső, gyors memóriát is, és alapvetően ott dolgozik.) Szóval kicsit erőltetett a dolog, hogy emiatt perlik a Sony-t. -
janpotocki
senior tag
Az RSX-szel kapcsolatban utalnak lokális pufferre, de nincs semmi konkrét adat hozzá, valószínűleg maradt, ahogy a PS3-ban volt. Emellett az írják: ''The Cell/B.E. and the RSX share the same memory space.'' Gondolom a fő memória kapacitásának megtöbbszörözésével megnőtt a megosztás jelentősége is. (Kicsit módosítottam is az eredeti megfogalmazáson.)
-
dezz
nagyúr
válasz janpotocki #7 üzenetére
Na igen, így már jobb. A legpontosabb talán az lenne, hogy közös cím-térben helyezkednek el, de ez a kifejezés nem közismert, szal így már valószínű túl szakmai lenne. Mindegy, szal, ezen belül a vramnak (ezt nevezik a fejlesztői doksik ''Local Memory''-nak, ami nem keverendő a Cell Local Storage-jaival, mint azt a The Inquirer Chenje korábban megtette, félreértve egy bizonyos slide-ot, kongatva a vészharangot, ha emlékszel az esetre) és a main memóriának is megvan a maga címterülete, és mindkettő meg tudja címezni, és hozzá is tud férni mindkettőhöz. Viszont a ''saját'' memóriájukhoz valamivel optimáisabban férnek hozzá.
Apropó slide, vajon itt még mindig megvan az a korlát, vagy hw-bug, hogy miközben az RSX igen nagy sávszélen éri el a main memóriát (köszönhetően a Cellnek, amin keresztül ez történik), az RSX enyhén szólva már közel sem biztosít ilyen sávszélt a Cell számára, a vram elérésében, ami meg az RSX-en keresztül történik. (Persze áthidalható a dolog azzal, hogy az RSX intézi az ilyen adatmozgatásokat. De azért mégiscsak jobb lenne.)
[Szerkesztve] -
AdamNorthWes
tag
"...ehhez jön a grafikus chip becslések szerint 1,8 teraFLOPs-ot meghaladó kapacitása."
Én ezen akadtam egyet'Use your brain and you have a good day.' :)