Hirdetés
-
A TikTokon marakodik Trump és Biden
it Trump szerint ha betiltják a TikTokot, annak a felelőse Biden lesz. A betiltás Trump szerint csak a Metát tenné még gazdagabbá.
-
Engedélygyűjtésbe kezdett a Poco táblagépe
ma 33 wattos töltéssel és 8 megapixeles kamerákkal várható a Poco Pad.
-
Megjelenési dátumot kapott a Metaphor: ReFantazio
gp A tervek szerint a végső kiadás októberben lesz elérhető PC-re és konzolokra.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Komplikato
veterán
DirectX 9.0 L works on Vista only - [link]
UNFORTUNATELY, we were wrong about DirectX 9.0 L.
We managed to confirm the existence of DirectX 9.0L but it won't be a DirectX 10 for Windows XP. It will be the other way around. It is a faster version of DirectX 9.0 that will run under Vista only.
So I have to disappoint all of you who expected to run DirectX 10 games under Windows XP (and apologise, huh, Fudo? News Ed.) as there won't be an API to supports it.
DX9.0L is a special version of DirectX 9 for Vista only that allows DX9 games to run with Vista's new driver model. It's not possible to run D3D10 on XP without running in pure software emulation.
The D3D10 API was designed around the new driver model in Vista. In addition, Aero Glass runs on DX9.0L. Aero Glass is one of the main reasons DX9.0L exists on Vista.
Our sources also confirmed that L in DirectX 9.0 L stands for Longhorn. So we are back at the beginning - you need to buy a new graphic card and a new OS to have the hardware DirectX 10 acceleration on an API that supports it."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
g4dg3t
senior tag
válasz Komplikato #152 üzenetére
na tessek...+153 felesleges HSZ
-
X-COM
nagyúr
most monnyam azt, hogy én már az elején megmondtam?
Blog:http://ikszkom.freeblog.hu RSS:http://ikszkom.freeblog.hu/rss.xml http://live.xbox.com/member/ikszkom
-
faster
nagyúr
válasz horvathkrisz #155 üzenetére
Hogy valószínűleg a hír ebben a formában kamu.
-
faster
nagyúr
válasz horvathkrisz #157 üzenetére
Nem, az nem kamu, 1000% hogy lesz, gondolodjatok már!
Pedig a Microsoft szerint nem lesz. Elolvastad, mit írt az Inq? És ma mivel cáfolta a saját értesülését? -
faster
nagyúr
válasz horvathkrisz #159 üzenetére
Az kevés, hogy te kijelented. Én meg kijelentem, hogy nem lesz, de nekem vannak mellé érveim is. Azt értem, hogy miért kéne, hogy legyen üzlet szempontjából, viszont műszakilag szinte lehetetlen megoldani, annyira átalakították a felületet. Legfeljebb valami kiherélt változatot tudok elképzelni, mondjuk egy DX9d-t, ami annyi plusszt kínál, hogy elérhetőek DX9 API alatt is a Geometry shader részek, de ennyi.
-
faster
nagyúr
válasz horvathkrisz #161 üzenetére
Szerintem inkább a játékgyártók lesznek kénytelenek DX9-re programozni még hosszú ideig, persze ne legyen igazam, de ez az érzésem. A DX10-ben túl sok dolog megváltozott a DX9-hez képest, és kimarad a migrációs szakasz, ellentétben a DX7-8-9-cel, ami volt 98-ra, 2000-re és XP-re is.
Vagy a Vista fog szélsebesen elterjedni, amit a bejelentett árak mellett erősen kétlek, vagy pedig a DX10-re fognak tojni a szoftverek még hosszú ideig. Persze mindenképpen lesz DX10 játék, vagy az MS jóvoltából, vagy pedig azért, mert majd így próbál egy-két cég reklámot csinálni a játékának ''first DX10 title''.
[Szerkesztve] -
Jim Tonic
nagyúr
válasz horvathkrisz #15 üzenetére
Igen? Adsz egy linket?
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
rudi
nagyúr
Alapból szerinted miért nem elegendő, ha a GS elérhető? Szerintem még a Streamout is megvalósítható, és innentől kezdve csak arrak kell módot találni, hogy a CPU megfelelően (megfelelő formában) le tudja adni az adathalmazt a grafikus alrendszernek. Persz ez csak az én véleményem, sajna nincs időm normálisan elmélyülni sem a DX9-ben sem a DX10-ben.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Jim Tonic
nagyúr
Bár a programozásnak ehhez a részéhez elég hülye vagyok, de ha jól tudom, a DX olyan felület, amin keresztül a szoftver közvetlenül/közvetve, de az operációs rendszer megkerülésével fér hozzá a hardverhez. Ezért is DirectX a neve. Ha ebből isndulok ki, nem nagyon hiszem, hogy akkora munka lenne megírni XP alá.
Bár mondom, én gyík vagyok 3d programozásból, se OpenGl, se d3D, se DirectX nem mond nekem sokat így.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
faster
nagyúr
Alapból szerinted miért nem elegendő, ha a GS elérhető?
Nekem elegendő, kérdés, hogy megcsinálja-e a Microsoft. Épp a DX10 egyszerűségének alapfilozófiája bukik meg ezen az egészen, szerintem az MS a messzi jövőnek tervezte a DX10-et, mert most csak bonyolítja majd a képet, hogyha lesz DX9 API + DX9 hardver, DX9 + GS API + DX10 hardver, DX10 API + DX9 hardver, DX10 API + DX10 hardver....
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
válasz Jim Tonic #169 üzenetére
A DX10 jópár funkciója az új drivermodellre épül és az új kernelre, ezért ahhoz, hogy a DX 10-et XP-re átvigyék, újra kéne írni az XP grafikus alrendszerét, legalábbis több helyen ezt olvastam, és ez volt az indok arra, miért nem lesz XP alá. A DX 10 ezáltal kellően egyszerű marad, nem lesz elbonyolítva azzal, hogy nem lesz kompatibilis a régi hardverekkel, a régi driverekkel, hanem egy letisztult környezet lesz a programok számára is, felépítésében is.
A Vista viszont nem lesz ingyenes, és az előzetes árakat tekintve olcsó sem, elterjedése ha lehet lassabb lesz, mint az XP-é, hogy gyorsabb nem lesz, az szinte biztos, és a DX10 -es hardverek sem nagyon láthatóak még. Így a DX10 támogatottsága üzleti okok miatt sokáig alacsony lesz.
Szerintem. -
rudi
nagyúr
Az nekem is világos, hogy a DX10 egy hatalmas, visszafelé semennyire sem kompatibilis ''dolog'' de ilyet szerintem nem lehet lenyeletni a szoftverfejlesztőkkel (hacsak nem tudja valami csodaszoftver az Xbox360 kódot majdnem egyből DX10-be fordítani), hiszen nekik abban az időszakban is meg kell élniük valamiből, amíg kifutnak a régi vasak és bejönnek az újak. Ez láthattuk, hogy a sokkal szimplább DX8->DX9 váltásnál is elég sok időt vett igénybe. Ráadásul itt toporognak a négymagos procik, amikkel talán nem lenne olyan nagy kunszt egy pár magot rááldozni arra, hogy egy DX9-es VGA mellett DX10-et szimuláljon. Persze, sok a talán meg a lehet, de sajna sehol nem látni semmi konkrétumot. Mindenesetre, hardveres irányból közelítve, én nem vagyok róla meggyőződve, hogy nem lesz a DX9 és DX10 között valami szükségmegoldás.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
faster
nagyúr
válasz Jim Tonic #172 üzenetére
Ha jól tudom a DX10 nem fog menni, hanem csak a DX9, de elég nagy a kavarodás nálam is ebben a témában. A DX9-et nagyjából ismerem, a hardverkövetelményeit is, a DX10-ről csak annyit tudok a szokásos featurelistán kívül, hogy sokkal kötöttebb lesz a hardverkövetelménye, hogy egyszerűbb legyen rá szoftvert készíteni, ne kelljen kétféle shaderverzióval, meg különféle CAPS bitek vizsgálgatásával tesztelni a hardvert, hogy mire képes és mire nem.
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
A DX10 talán azzal a tervezői filozófiával készült, hogy az összes kompatibilitás nyűgöt egy mozdulattal le lehessen dobni, ezek összegyűjtve egy helyen DX9 néven egy totál független API-ban maradjanak. Emiatt, illetve emiatt is, meg azért, mert Vista only lesz, szerintem lassú lesz rá az átállás.
[Szerkesztve] -
Fekete Fény
tag
Megkeresem netek valahol olvastam hogy simaán mennifog Dx9 kártyákkal.Nekem fullon felismeri az RC2.(pl 3d sakk és egy két 3d progi ami fogalmam sincs hogy indult el rajta.Csak úgy vistás cuccok közöt jöt le!!)Ráadásul amik kijönnek vistára azok mennek XP is.legalábbis a pcguru és a gamestar ezt írta egy csomó jővőre megjelenő játékra.egy szó mint száz a DX9 karik simán mennek Vista alatt és játékra is.régen is igy volt a DX8.1karik simán vitték DX9 játékokat
-
Jim Tonic
nagyúr
Akkor ezzel szerintem a Microsot lehet a PC-s játékok megmentője. Ugyanis a játékgyártók arra hivatkoznak, hogy azzal, hogy a PC-n könnyen krekkelhető egy játék, lényegesen kevesebbet lehet eladni rá, mint amennyit konzolra. Ehhez jön, hogy konzolra 10x könyebb a fejlesztés a felület (API) kötöttsége és relatív változatlansága miatt.
Viszont ha ennyire kötött lesz a DX10, akkor talán megérheti a relatíve kis eladások ellenére is.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Fekete Fény
tag
Max csinálnak hozzá progit a gyártok.
-
Jim Tonic
nagyúr
Jó, de akkor megvan a köztes megoldás. Akkor nem értem, milyen egyéb megoldást vársz.
Egyébként emléxem, hogy már javában DX9 ment mindenhol, amikor a fejlesztők annak örültek, hogy megírtak néhány játékot, ami ki tudta használni a DX8 néhány képességét. Ha jól emlékszem, a hullámzó vízfelület volt az.
[Szerkesztve]Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
faster
nagyúr
válasz Fekete Fény #178 üzenetére
Nem a Vistáról van most szó, hanem magáról a DirectX 10-ről. Ha a DX 10 alá olyan hardvert raksz, ami mondjuk nem tartalmaz Geometry shadert, akkor a DX 10 nem fog neked csinálni semmit, visszajelenti a programnak, hogy DX10 -re alkalmas hardver nincs a gépben, én ezt hámoztam ki a különféle cikkekből, amik ebben a témában megjelentek. Az egy más dolog, hogy a DX9 is implementálva van a Vistában.
[Szerkesztve] -
Mackósajt
senior tag
válasz Fekete Fény #178 üzenetére
Persze hogy mennek, hogy ne mennének? A Vistának nem kell DX10 vagy olyan kártya, ezt már rég elmondták. Még az Aero-nak is csak DX9 kell, úgyhogy gyanúm szerint aero nélkül olyan gépen is elmegy, amiben még DX9 sincs hardveresen támogatva...
-
rudi
nagyúr
válasz Jim Tonic #181 üzenetére
Rossz oldalról közelítesz. Engem az érdekel, hogy XP alatt miért nem valósítáják meg (vagy miért nem akarják megvalósítani) a DX10-et. Továbbá az is érdekel, hogy nem gyártanak-e olyan megoldást, ami egy többmagos GPU és egy DX9-es VGA segítségével boldogul majd a DX10-zel (van meredekebb ötletem is a G80 kapcsán, ha az egy asszimetrikus kétprocis valami lesz). Ezek a dolgok két okból érdekelnek. Először is azért, hogy kizárólagosan kell-e majd Vista a DX10-hez. Másodszor azért, hogy ezzel a rettenetes fékkel, ami így a DX10-en csücsül (csak DX10-es hardverrel megy és valószínűleg nem lesz egyszerű régi DX9-es codepathot írni hozzá) milyen sebességgel tud majd elterjedni.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
X-COM
nagyúr
hát figyu, azt állítják, hogy a dx10 erőteljesen a wddm-re építkezik.
A WDDM pedig már ott gyökeresen más mint az XPDM, hogy magának a driver-nak van egy kernel és egy user mode része, az XP kernel egyáltalán nincs erre felkészítve.
Ahhoz nem értek, hogy ezt mindenféle software layer-ekkel hogy s miként és milyen hatékonyan lehetne áthídalni, de ez összvissz elég fércmunka volna, a 4magos géphez meg mát úgyis Vista-t adnak az OEM-ek, mert hát valljuk be a fizetőképes kereslet leginkább gépcserével intézi el az upgrade-t.
[Szerkesztve]Blog:http://ikszkom.freeblog.hu RSS:http://ikszkom.freeblog.hu/rss.xml http://live.xbox.com/member/ikszkom
-
Jim Tonic
nagyúr
Mivel nem elsősorban a jékosok fognak Vistára váltani (már azért sem, mertt erőforrás igényesebb), és a Microsoft terjeszteni akarja a DX10-et, kénytelen lesz XP alá kitalálni valamit. Ha kijön a DX9L, ismét csak hátráltatja a DX10-et, viszont nem hátráltatja a Vistat.
Ez amolyan 22-es csapdája, ebből a szemszögből nézve várható, hogy lesz valami az XP-vel. Ám az is lehet, hogy a DX10 projekt jó időre el lesz tologatva (mondjuk 1-1,5 év), közben egyre kevesebb támogatást nyújt majd XP-re (szerintem az SP3 után nem is nagyon fog. Ez volt a 2000-nél, illetve a többieknél is, kijött egy utolsó SP, aztán már szinte semmi említésre méltó), az emberek így átállnak a Vista-ra. Addigra mindenki megjön a DX10 capable eszküözével, és ennyi.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Fekete Fény
tag
válasz Jim Tonic #188 üzenetére
Valóban??kapcolódok orbánohoz,Nekem a x2 3800mhz 1gb rammal az RC2 olyan szinten repesztet hogy az valami csoda.Az XP-nél jóval gyorsabban kezelte a progikat amit futtatam.Kipróbáltam mindezt xp és nemkellet mérésse,hogy lássa hogyan fagyogat a progiknál.Azt mondom Jövőre akinek 2GB ramja van az bőven ellesz a vistával.Szerintem 1Gb szépen szaggatás mentesen lehet majd nyomúlni a játékokka(Vistával). Az xp-nél százszor jobb a vista.Majd 2 év múlva már mikor elterjedt mindenki eggyet fog érteni velem.A dx10 jó dolog csak legyen ki megfizesse a vidi kártyát.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
Jim Tonic
nagyúr
Mivel nem írható ki az operációs rendszer egésze a swap-be, több memóriát eszik. Míg XP alatt 1GB-tal nyugodtan futtathatsz bármit, Vista alatt valószínűleg nem.
De elég, ha belegondolsz, milyen gyér hardver volt az XBOX 1, és mire volt képes. Ugyanaz a hardver windows alatt lényegesen kevesebbre volt képes.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz Fekete Fény #190 üzenetére
Ehhh. Próbáld meg ugyanezt fele ekkora konfiggal.
[Szerkesztve]Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
X-COM
nagyúr
válasz Jim Tonic #191 üzenetére
bevallom nem egészen értem ezt az egész swap-es dolgot, az xbox1et meg pláne.
szerintem te sem érted mit akarsz mondani.
a vista igényeiről meg nem akarok vitát nyitni mert nagyon off lenne, de azért van benne tapasztalatom pár géppel.Blog:http://ikszkom.freeblog.hu RSS:http://ikszkom.freeblog.hu/rss.xml http://live.xbox.com/member/ikszkom
-
Fekete Fény
tag
válasz Jim Tonic #192 üzenetére
Jogos Ám akik a vistát csinálták nem a magyar emberek gépigényeit nézték sajnos.Ez a konfig külföldön (itthon közép felső) alacsony illetve középkategoriásnal számi.És mert jövőre jelenik meg gondolták úgyis sokan fejlesztik a gépüket.Ez logiku:dx10 vidikártya , 4magos processzor,ddr3 nemóriák stb megjelenése.Bár ez minket nem vigasztal hiszen nekünk megfizethetetlen lesz egy darabig.
[Szerkesztve] -
orbano
félisten
válasz Fekete Fény #196 üzenetére
Te most komolyan azt hiszed, hogy ilyesfajta gépigénye lesz a Vistának? Elég nagy tévedésben élsz. Azért mert vannak funkciói, amelyek már ki-ki merik hazsnálni egy modernebb gép adottságait, attól ez nem egy Far Cry, hanem egy oprendszer. Amilyen gépen elment az XP, el fog menni többnyire a Vista is. Xp-t is lehetett használni 128mb rammal és 2gb-tal is, futott nekem 800mhzes celeronon és 2.5ghz-es core duo-n is, pedig nagyon szidták az XPt is, hogy micsoda erőforrásigényes szörnyeteg a win98hoz képest. Aztán érdekes, rájöttek az emberek, hogy hoppá! ez sokkal stabilabb és kényelmesebb mint az a vacak.
Most is ugyanez lesz. 2 év eltelik és mindenki csak röhögni fog a régi szép emlékeken, hogy hibás programok kékhalált okoztak, belassították a rendszert, vagy hogy egy máveletigényesebb feladatnál kijött egy ablakra a [program nem válaszol] felirat...A vér nem válik VAZZE!™
-
Fekete Fény
tag
Igazad van Bár én voltam hülye mert nem írtam oda, egyre gondoltunk.Én elsősorban a játékokat veszem alapúl(ebből a nézetből néztem a gépigényt).És a jövőre megjelenők között már már most harangoznak egy két olyat ami a felső kategoriásokat is megterheli(mindentéren)Mindent összevetve egyezik a véleményünk. Bár én elsőkközt leszek aki az xp mellé vesz egy vistát.Már stoppoltam is egyet.Ha kijön és meglesz majd tesztehetem.
[Szerkesztve] -
-
Jim Tonic
nagyúr
Bármit megmagyarázhatsz, de az operációs rendszerek erőforrás igénye folyamatosan nő. Nem arról beszélek, hogy ma még nincs a futtatására alaklmas hardver, de biztosan nem ugyanakkora a két rendszer recommended konfigja. Ennyire azonban nem akartam felfújni a dolgot, mindössze anyit mondtam, hogy azoknak a játékosoknak, akiknek nincs tele a zsebük, nem lesz sürgős a váltás, vagy kénytelenek lesznek 2x annyi memóriát belerakni.
Nem akarok most a Vista erőforrás igényeiről flamelni.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Aliexpress tapasztalatok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Videó stream letöltése
- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- E-roller topik
- Hardcore café
- További aktív témák...