Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    Én egy B&D mobil kompresszor akkujában csalódtam, eleve nem bírt sokat,
    de nem kellett túl sok idő neki, hogy gyakorlatilag használhatatlanná vált.:O
    Nem nagyon foglalkoztam vele, évekig félre volt rakva, míg rá nem szántam
    magam, hogy szétszedjem. Hááát... egy ólom savas akku volt benne, 3.2Ah.
    A töltést nem vette, belső ellenállás az egekben, terhelésre szakadt a fesz...
    Teljes töltés után azonnal alacsony feszültség riasztás, ha bekapcsoltad.:DD
    Teszt: 0.4Ah kijött belőle, de végig alacsony feszültségen: jogosan riasztott.

    Na, ehelyett összedobtam egy 3s6p akkut, Samsung 35E cellákból, ami így
    papíron 21Ah, tehát közel 7x-es kapacitású.:D Igaz a teljesen töltött fesz is
    kevesebb, mint az SLI akku névleges (12.8V) feszültsége. De ez nem gond.
    Élesben még nem teszteltem, de azt hiszem ki fog tartani. (Annyi, hogy így
    nem mertem megkockáztatni, hogy rátölt 14.4-et, ezért a töltő csatlakozót
    NYÁK-ról lekötöttem, a szivargyújtós táplálás lehetőségét is kiiktattam, így
    csak akkuról megy. De arról rengeteg ideig. Üresen 4-5A körül esznek csak
    a motorok benne, nyilván terhelésre több lesz, de egy 21Ah pakk: röhögve.)

    Ui: még a témához jobban kapcsolódóan, balanszeres a BMS elméletileg...
    Vadonat új celláknál mondjuk ennek kisebb a jelentősége, de azért na.:R
    Amúgy úgy tudtam, hogy a BMS nem kifejezetten töltésvezérlő, szóval nem
    annyi egy li-ion akku töltése, hogy rákapcsolok egy fix feszt, aztán elvan.:F
    CC/CV töltési karakterisztikával lehet normálisan feltölteni, s a CV szakasz
    abszolút a töltőn múlik, a BMS nem tudja ott tartani. Ha levágja az egészet,
    mert túlszaladt a fesz, akkor az akku nem lesz teljesen feltöltve. (Szóval én
    nem kockáztattam, hogy a gyári 13.6V töltőt rádugom. Kicsi plusz költség.)

    Szerk: egy kép a töltés tesztelése közben, a 2A töltő nem tud 2A-t, de occó.

    Nyilván még occóbb, ha kici kínaiak direktben küldik, s nem Jófogásról jön.
    Az elkészült akku fizikai méretei szinte tökéletesen egyeztek a gyárival...:D
    Miközben könnyebb. Nem is értem, hogy miért raktak bele gyárilag egy kb.
    UPS akku szintű valamit, de ha lehet még annál is kisebb kapacitású szart.

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz FireFox1996 #15 üzenetére

    Az M26 az egy típus jelölés lehet, amiből a 26 utal a kapacitásra: 2600 mAh
    Ha veszel mondjuk Samsung 35E-t, az papíron 3500 mAh, tehát nem csak a
    gyári állapotot tudod visszaállítani, hanem közel 35%-kal jobb is lesz annál...

    Figyelni még arra érdemes, hogy vajon a cellák voltak döglöttek, vagy esetleg
    a BMS maga... Mert ha utóbbi, akkor hiába építesz új cellákból akkut, attól a
    cucc nem fog életre kelni. Egy kapacitás mérést megérne a dolog. De amúgy
    nagyjából ennyi. Nincs óriási különbség a (jó minőségű) 18650-es cellák közt:
    az fontos, hogy a terhelhetőségük legyen legalább annyi, mint az LG-nek volt.
    (Mivel ez csak egy 3s1p "pakk",a motor teljes árama terheli az összes cellát:
    az M26 a linkelt teszt szerint éppenhogy kiköhögte a megadott gyári 10A-t...
    A Samsung 35E simán tudja a 10A-t, szóval abszolút jó választás helyettük.)

    Ui: nem tudom, mennyire általános háztartási kellék a ponthegesztő.:))
    De ha nincs raktáron, akkor célszerű eleve forrfüles cellát venni, hiszen azokat
    a füleiknél fogva lehet forrasztani a BMS balance vezetékéhez (ill. egymáshoz).
    Van aki simán ráforraszt a cellára közvetlenül, de azzal tönkre lehet őket tenni.

  • DigitXT

    félisten

    válasz FireFox1996 #18 üzenetére

    Igen, ilyenre.:K Ha amúgy rendesen működik, csak a kapacitása csökkent le
    az évek során, akkor tiszta sor: érdemes új akkut építeni bele... Egy ilyen kis
    projekthez semmilyen ponthegesztőt nem ajánlanék, kb. soha nem térül meg.
    Viszont forrfüles cellánál nincs is rá szükség, hiszen a nikkel már rajta van.:K

    De tényleg. Mondhatnám, hogy az occó kínai jó választás, de ha eldurran, és
    sajnos az szokása, akkor már nem az, ja és persze ehhez kell még egy jobb
    LiPo akku, ami le tudja adni a hegesztéshez szükséges áramot. Drága buli...

    Sufnibb, de még működő megoldás egy bontott mikróból származó trafó, s az
    ahhoz kitalált vezérlő elektronika. De nekem azért vannak fenntartásaim azzal.
    (Talán még egy kompakt ponthegesztő a legbiztosabb vétel. Beépített akkuval.
    De arra meg panaszkodott a kolléga, hogy rém gyenge/nem fog meg semmit.)

    Nyilván az én fotómon szereplő Maletrics az a ló másik oldala... mentségemre
    legyen szólva, hogy komoly-méretű, ill. -áramra méretezett 21700-as cellákból
    álló roller akkuba 0.2 mm vastag tiszta nikkel lemezhez kellett az a tudás...:K

    Most az hogy építettem magamnak egy fasza nagy akkut, egy dolog, de attól
    még nem fog megtérülni soha, ha csak nem kezdek ilyeneket sorban gyártani.
    (Viszont ha úgy van, hogy tényleg 3 hegesztés kell, azt szívesen vállalom..:DDD)

  • DigitXT

    félisten

    válasz FireFox1996 #22 üzenetére

    Forrasztani mindenképp kell, csak hegeszteni nem.:))
    Forrasztópáka a becsületes neve, abból is van a legolcsóbb
    barkácsboltostól a csillagos égig. Pillanatpáka nem ajánlott.

Új hozzászólás Aktív témák