- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen egeret válasszak?
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Kifosztották a csúcs-Ryzen készleteket a bányászok
- Egészen pofás házzal jelentkezett az Enermax
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Hobby elektronika
- Nem lesznek olcsók az új, ARM-os és windowsos notebookok
Hirdetés
-
Nothing Phone 2a - semmi nem drága
ma Lefelé bővítette kínálatát a Nothing, ez természetesen a funkcionalitás megcsonkításával járt, mégis megtartotta a márkára eddig jellemző egyedi vonásokat az olcsósított modell.
-
A lengyelek szerint az Amazon félrevezette a vásárlókat
it 7,8 millió dollárnak megfelelő összegre büntették az Amazont, amiért félrevezették a fogyasztókat a termékek elérhetősége és kiszállítási ideje kapcsán.
-
Sok teljesítmény kell a Microsoft Copilot lokális futtatásához
ph Az Intel szerint nem sokat érnek a mostani, úgymond AI platformok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cyberboy42
senior tag
nagyobb memória sászéll jöghet "A másik opció a geometriai részletesség csökkentése" na nehogymár erre induljunk el
...A teknős ezután pszichoanalitikusként kezeli az identitászavaros krokodilt...
-
Janus27
tag
Ez a Navi kódnevű GPU még mindig a GCN-re épül (GCN6)? Vagy ez már egy teljesen új architektúra?
-
Youri
veterán
Alakul a PS5?
RTX ON
-
Petykemano
veterán
Nehogy véletlenül olyan memóriát használjon, ami nem kísérleti (késhet, baj lehet vele, drága)...
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Tyrel
őstag
És HBM3-ból már lesz megfelelő mennyiségű és normális árú készlet a piacon, vagy ugyan úgy a kártyák elérhetőségének kárára használják ahogy a Vegánál is a HBM2-t?...
Turenkarn
-
félisten
válasz crazykid83 #5 üzenetére
Majd leakadnak, ha a Zen hoz eleg zset a CPU es GPU egyuttes fejlesztesere.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Tyrel
őstag
válasz crazykid83 #5 üzenetére
Nincs a GCN-el semmi baj azon túl hogy nagyon rossz az energiahatékonysága (értsd. sokat fogyaszt és nagyon melegszik). Ha ennek ellensúlyozására a 7nm alkalmazásán túl is tesznek lépéseket, akkor nem lesz vele gond, ill. a képességeivel most sincs... csak a borzalmas "éhsége" miatt kb. fél GHz-el lejjebb jár mint a konkurencia; elsősorban ettől lassabb.
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
#45185024
törölt tag
Biztos hogy Uj GCN ha másért nem akkor a mumusok megoldása miatt mint a megoldatlan primitiv shader és társai de a modularitás fele is várnánk ellépést vagy a Ray tracing felé egy megvalositási elmozdulást
de ne amolyan NV félét 440 ezerért ez inkább már szol egy Navi 20-nak FE irányba mint a PS5 HBM-esedése felé mert azt valahogy nem tudom elképzelni már csak az ár miatt sem -
félisten
En arra leszek kivancsi, hogy a "next-gen" milyen iranyba megy; marad az egy chip mind felett, mint a GCN eseten, vagy kulon valasztjak a gamer es a profi vonalat?
Ez alapvetoen meghatarozna a varhato energiahatekonysagot.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
nagyúr
Akkor ezek alapján a Navi is a Ray-tracing felé indul? Feltétlenül jó irány ez?
Mert nem csak a memória-sávszélesség, de maga a memória mennyiség is számít, nem?Nekem úgy tűnik, hogy az nVidia diktálja most az irányt, az AMD meg jobb híján megy utána...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
válasz Petykemano #14 üzenetére
Nyilvan, valojaban en is tudtam, csak nem sejtettem, hogy az eddigi osszes grafikonon el tudjak irni.
Biztos meg akarjak teveszteni az nV-t, hogy valami nextgen vacakkal jonnek, holott tarsolyban a kovetkezo felelmetes GCN.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
satz18
őstag
"Nincs a GCN-el semmi baj azon túl hogy nagyon rossz az energiahatékonysága (értsd. sokat fogyaszt és nagyon melegszik)."
És innentől kezdve a gémer laptopok ki is vannak lőve. PC-n nincs konkurenciája az Nvidiának a felső házban, laptopokban pedig nincs konkurenciája az Nvidiának a........ mindenhol?
És ennek hatására nem volt fejlesztés 2 évig a pascal után, most meg megjött a "fejlesztés". 30% teljesítménynövekedés 2-szeres áron.
Valóban semmi baj a GCN architectúrával.
[ Szerkesztve ]
Asus G513QY, Samsung A52s 5G
-
szmörlock007
aktív tag
válasz Petykemano #14 üzenetére
Ezt még nem tudhatod
-
mzso
veterán
Én is ilyesmire gondoltam. Hogy vajon ez annak az előszele, hogy a konzolokban megjelenjen a GI grafika amihez ugye ray tracing szükséges.
Bár kissé kétségessé teszi a dolgot a már most morbid drága memória, még akkor is ha csak sima DDR. Ray tracing-hez meg kéne rengeteg és HBM3-ból ha Abunak lehet hinni.
Gondolom a ray tracing képes (vagy RT gyorsítóval rendelkező) GPU sem lenne olcsó. És már most aranyáron vannak a konzolok, gyengus proci magokkal és régi GPU-val.
[ Szerkesztve ]
-
Meteorhead
aktív tag
válasz #45185024 #10 üzenetére
Én pedig nagyon remélem, hogy NEM csinálnak célhardvert sugárkövetésre. Egy halom pénzt kifizetsz valamiért, ami igazából nem terjedt még el. Ha megnézed sugárkövetésre hogyan muzsikálnak a Radeonok… GCN egy nagyon jó architektúra compute-ra (ezért fogyaszt kicsit sokat grafikára), és történetesen egyszerű jelenetekre megeszi reggelire az összes NV kártyát. LuxMark-ban az első 20 hely Vegáknak van bérelve. (Nem számolva az egy milliós Tesla V100-at) Komplexebb jelenetekben már csak a mérési hibán belül, de egy szinten van a nála jóval nagyobb GTX 1080 Ti-vel.
Igazából ha a játékok sugárkövetés felé mennek el, az csak kedvezni fog a Radeonoknak, még a jelenlegi állapotukban is. RX400-ig visszamenőleg teljesen vállalható lesz az a terhelés, amit a fejlesztők rá mernek rakni. 7nm, illetve GDDR6/HBM3 pedig sokat fog javítani a helyzeten. Minden generációval csak egy picit kell grafika javára javítani a hatékonyságot úgy, hogy közben a compute ne romoljon el. Szoftveres oldalon kellene nagyon sokat dolgozniuk, ott tetemes lemaradásban vannak.
-
Taranti
senior tag
"A másik opció a geometriai részletesség csökkentése"
Jól emlékszem, hogy a geometriát elsősorban a CPU kezeli? Mert ha igen, lehet visszatérünk a "kétmagos proci elég minden játékhoz" korszakba....
Úgy vélem, a játékokkal kapcsolatba hozott agresszivitás nem azok jellege miatt van, hanem (általában) csapnivaló minőségük okán.
-
MSI.Navi
tag
Jó lesz ez csak jönne 2018 karácsony fele mert nagyon kellene egy kártya. Ez a sugárkövetes is olyan lesz mint a DX12 még lemegy 2 generáció VGA mire lesznek rendes játékok is?
[ Szerkesztve ]
-
h_143570
addikt
Ez alapjan ugytunik, mintha az NV elore menekult volna az RTX-el es lehet, hogy elege verszegeny modon.
A tesztek majd eldontik. -
Sinesol
veterán
Jó az irány, ez az út vezet el a fotorealisztikus grafikához.
Egyébként korábban is volt már szó róla, csak akkor még nem volt hozzá elég erőforrás, viszont szinte megkerülhetetlen ha realisztikus ábrázolásról van szó, szóval időszerű volt hogy előbb utóbb valaki lép az irányába. Szerintem nagyon jól fogunk járni, végre lehet esély értelmesen kinéző játékokra.
Nem tudom ki hogy van vele, de hiaba javultak a textúrák, lett nagyobb a felbontás, jöttek ilyen-olyan effektek, de iszonyatosan fake továbbra is a legtöbb játék megjelenése, bennem fel sem merül hogy valósághű lenne.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Meteorhead #19 üzenetére
"Szoftveres oldalon kellene nagyon sokat dolgozniuk, ott tetemes lemaradásban vannak."
Ezt mire erted? Bugok teren jo ideje nincs gondom az otthoni jatszos gepen a Radeon driverrel.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Sinesol
veterán
Én nem tudom milyen más hibák vannak, de én pl. nem bírom működésre birni a Freesyncet, fórumokat is áttúrtam, mások is panaszkodnak, de megoldás nincs. Ja most eszembe jut egy másik, Dota2-ben Vulkan mellett nem működik rendesen az alt+tab, folyamatosan visszadob a jatekba és sokszor bugos lesz utana, ujra kell inditani. Másról nem tudok, de lehet csak azért mert más címmel nem játszom.
-
Petykemano
veterán
válasz szmörlock007 #17 üzenetére
Szerintem erősen sejthető.
A szóbeszéd szerint a vegára nem jutott elég erőforrás. Elvileg a Navi miatt a PS5-höz, meg persze mert minden erőforrást a nagyobb sikerrel kecsegtető Rome-ba öltek, meg más semi-custom miatt. Szerintem ez alapján jelenleg még azért lehet sejteni, hogy a GPU fejlesztés eléggé takarék-lángon megy fókuszálva inkább a zsírosabb niche területekre, ahol kisebb a verseny.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
leviske
veterán
Volna értelme szétválasztani a gamer és profi vonalat az IF bevetésének a határán? Nem vagyok róla meggyőződve. Ha képesek kezelni a késleltetéseket és a szoftveres környezet elől elrejteni a felépítést, akkor 7nm-en visszatérhetnek a versenybe egy, akár Polaris10-nél is kisebb alap GPU-val. Persze ez a színtiszta optimista eshetőség.
(#5) crazykid83: Azért várjunk az ilyen kijelentésekkel. A Vega64 elég szépen gyorsult a Fiji-hez képest, pedig az alap specifikációik azonosak. Ezzel szemben az nVidia most kiad egy majdnem 800mm^2 -es HEDT (TU102) és egy 500mm^2-es performance (TU104) GPU-t és magának az nVidiának a grafikonjai alapján mondható, hogy utóbbi nagyjából a méretnövekedéssel arányosan lesz gyorsabb a közvetlen elődjétől (GP104). Ez alapján az nVidia sem áll jobban az architektúra skálázhatóságát illetően.
(#26) Sinesol: Ha Linux alól tolod, akkor a freesync azért nem fut, mert még nem olvasztották a kernelbe az AMD kódját.
[ Szerkesztve ]
-
-
félisten
Ertem, ezek szerint linux alatt virtualis gepben fejlesztik a drivert az AMD-nel, mert nalam igy fut a windows, es eddig nulla hiba fordult elo az RX470-nel - eddig.
Regebben a 7870, 380X karikkal azert volt 1-2 bug.(#27) cain69: jogos, bar en kezdettol fogva azt gyanitom, hogy valami hardver bug miatt nem lett szoftveres tamogatas par vegas dologra.
(#29) leviske: Az IF nem fogja kivenni a GPU-bol a compute-hoz kello plusz egysegeket.
Nem biztos, hogy lehetseges ugy darabolni a GPU-t, hogy gamer egyseg + compute egyseg.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
nagyúr
Igen, 20 éve téma a Ray-Tracing, és 20 éve mondogatják, hogy na még 2-3 év és eljön az ideje. Időnként csend honol, mert rájön mindenki, hogy valójában még rohadtul nem 2-3 év, hanem inkább 5-10. Aztán ha nem tudnak újat kitalálni, akkor megint belengetik, hogy na, majd ez hozza el a kánaánt.
A techdemóknak nagyjából 20 éve nem hiszek (volt 3Dfx Voodoo kártyám anno domini, amikor a PC Guru is beharangozta, hogy folyamatos 60fps lesz vele - nem lett ). Valódi RT játék még nincs, igazából bejelentve se.
Innen kezdve hiszem, ha látom a saját gépemen...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Raymond
félisten
"A Vega64 elég szépen gyorsult a Fiji-hez képest, pedig az alap specifikációik azonosak."
Az orajel es a mem savszelnek novekedesenek megfeleloen gyorsult. Azonos orajelen azonos mem savszel mellet ez van: [link]
"Even at the highest difference we only experienced an 8% performance advantage clock for clock in two games. Most games were between 1% to 5% performance advantage. Given the nature of the dynamic clock speed on Vega this is within the margin for error. There were a few games that had almost exactly the same performance, or within 1FPS to 2FPS of each other.
This means that all or most of the performance uplift you see from Vega 56/64 versus Fury/Fury X (from Fiji to Vega architecture) is purely down to clock speed. The 500+ MHz clock speed advantage of Vega 64 versus Fury X is what makes it 30% to 40% faster than Fury X when normally clocked."
A lenyeg a vegerol ha nincs kedved vegiglapozni.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
nagyúr
válasz Ranagol_5 #30 üzenetére
afaik:
a hbm megvalósult, működik, automatán.
a dsbr részlegesen működik. gyakorlatilag profilok kellenek hozzá a driverben, amihez van, azzal működik, amihez nincs, azzal nem.
a primitive shaderek viszont gyarkolatilag kuka. eredetileg ez is "just works" és "0 effort"ra lett ígérve, de amikor befejezték, akkor már explicit api támogatás és kézzel írt shaderek kellettek hozzá (fordított/konvertált nem volt jó), és ezt az effortot senki sem rakta bele. néhány fejlesztés használja, mert az amd megcsinálta nekik. talán valamelyik wolfeinstein. de kimérni már nem tudtak bekapcsolt állapotában különbséget. a hivatalos kommünké az, hogy majd átverik az ms-en és a kronoson a szükséges dolgokat a vulkan és a dx következő iterációban, és akkor majd egyszer tényleg out-of-the-box lesz. majd. egyszer.
az rpm szintén zenész, néhány címhez az amd megcsinálta, a kódot odaadta a fejlesztőknek, pl wolfeinstein és fc5.[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
tibaimp
nagyúr
Ez a HBM korszaka az amd-nek számomra érthetetlen!
Irreálisan drágák a vga-ik, pedig ez nem volt így korábban a normál "gddr-es korszakban". Az 5870 óta amd vga-m van, most egy 290x-et nyüstölök még, de a következő vga-m vagy 1070, vagy 1080 lesz, az tuti....A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
leviske
veterán
Igaz, az órajel teljesen kiment a fejemből. Viszont amit ki akartam hozni, az az, hogy az nVidia és az AMD nem állnak egymáshoz viszonyítva jobban vagy rosszabbul. Az nVidia teljesítményben most abszolút padlóba veri a Radeonokat. Viszont az AMD-nek ott az IF és a korábbi 7nm-es gyártás, amivel a Vega20 250mm^2 közelébe került. Azzal számolva, hogy esetleg a Navi-t is erre a mérettartományra lövik (ami a PS5 miatt esélyes), akkor adott lesz egy chip, ami (wishful thinking) akár a hasonló méretű GP104 órajeleit is kaphatja. 1600MHz-es alap és 1700-1800MHz-es boost órajellel már egyes játékokban elérhető közelségbe kerülhet a GP102 és esetleg a TU104 is.
Magyarán várjuk ki a végét. Egyelőre egyik architektúra sincs még azon a szinten, hogy sikítson az alkalmatlansága. A GCN alapvetően inkább egy túl korán érkezett és erőltetett rendszer, így ideális esetben megtörténhet, hogy 7nm-en szárnyakat kap.
-
arn
félisten
erdekes lesz, hogy alakul a raytrace sebesseg, ha mar ezen a vonalon indultak el. tudunk mar vmit, hogy valtoznak az aranyok pl a pascalhoz kepest? tobb mulik a szamolasi sebessegen, es a memsebessegen, ebben meg elvileg jo az amd. de a gyakorlatban?
az amd reszere itt a lehetoseg - az nv elegge a raytracere fokuszalt, valszeg nem lesz tul nagy az ugras a korabbi jatekokban. abbol meg jol is johet ki, ha nekik sikerul esetleg tobbet elorelepni. a raytrace erdekes allat, de otthonra egyelore nem kellene. majd par generacioval kesobb.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
D013
aktív tag
Júliusban még volt szó 12 nm-es Polaris 30-ról is. Forrás: [link]. Én örülnék nekik, jól beárazva egyrészt érdekes alternatíva lenne 1080p-re és 1440p-re, másrészt szerintem így hogy a bányászláznak vége jó ára is lehetne. Lenyomná *még* jobban a Polaris 10 és 20 árakat használtan (amiken mostanság nagyon jókat derülök - elég csak megnyitni az aprón az AMD szekciót)
[ Szerkesztve ]
-
uvlight
csendes tag
Jól jöhet az a 2TB/s 8K grafikához is. Persze oda már ROP többszörözés is kéne.
Elég elkezdeni akkor aggódni, amikor semmi másra nem használható RT magok nőnek ki gomba módra. Nekem szvsz jobban tetszik a minél jobban programozható GPU irány, rakjanak bele néhány RT-s utasítást egy maroknyi tranyóból és felőlem "kész is" az RT support. -
kago akira
tag
-
.mf
veterán
"Akkor ezek alapján a Navi is a Ray-tracing felé indul? Feltétlenül jó irány ez?"
Engem nem zavar, ameddig az csak egy eye-candy fícsör, aminek a kikapcsolásával rengeteget lehet nyerni teljesítményben. Nem érdekel, ha használatához SLI/CF-ben kell két felsőkat. kártya, ha ez arra készteti a gyártókat, hogy a középkat., netalán alsó-középkat kártyákat is felhúzzák arra a szintre, hogy a RT nélkül a modern játékok is jól futnak rajtuk. Hadd fizessék csak meg a vérpistikék a fejlesztési adót
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
mzso
veterán
válasz Meteorhead #19 üzenetére
És erőforrás a raytracingre majd isteni áldásból fakad? Kell a GPU sok egyébre az RT meg megenné egymagában, és lehet úgy is kevés lenne.
-
Sinesol
veterán
Sima legujabb Win 10-et használok és igy sem megy.
Valaki azt irta amugy, hogy csak bizonyos játékokban van gond, viszont most leszedtem a windmill demót és az sem jó, hiaba irja hogy be van kapcsolva, latszik a tearing azonnal, ahogy kikapcsolom a vsyncet.
Radeon Settingsben be van pipálva a freesync, monitor beállításokban szintén.[ Szerkesztve ]
-
Carlos Padre
veterán
válasz Petykemano #28 üzenetére
De most őszintén minek fókuszáljon egy olyan piacra, ahol a gamer közösség csak azért követel erősebb Radeon kártyát, mert olcsóbban akár Nvidiát venni?
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
satz18
őstag
válasz Carlos Padre #47 üzenetére
"azért követel erősebb Radeon kártyát, mert olcsóbban akár Nvidiát venni?"
Ez a CPU-knál is így indult az intellel. Aztán most mégis veszik a Rysent mint a cukrot.Asus G513QY, Samsung A52s 5G
-
paprobert
senior tag
Elég csak ránézni a roadmapre... kong az ürességtől.
Sajnos nagy a baj...
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
Új hozzászólás Aktív témák
- Facebook és Messenger
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- GTA V
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Milyen egeret válasszak?
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...