- Alsó-középkategóriás, PlayStation 5-be is helyezhető M.2 SSD-t virított a Klevv
- Antec kirakatház Lian Li zöngével és egy csavarral
- Újabb inteles VGA került elő a Biostar hátizsákjából
- Belépőszintű játékos headsetekkel bővült a Corsair kínálata
- Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
Hirdetés
-
5G-s verzió is készül a Realme C65-ből
ma Ha itthon is kapható lesz, valószínűleg a modernebb adatkapcsolati képességekkel bíró verzió érkezik.
-
A TikTok Lite is igen káros lehet a gyerekekre
it 24 órát adott az EU a ByteDance-nek, hogy kockázatelemzést adjon ki a TikTok Lite kapcsán, mert az is káros lehet a gyerekekre.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yutani
nagyúr
Egyik sem igazán jó. Én olyan beállításokat eszközölnék,ahol az ember árnyéka olyan, mint az AMD képen látható, a levelek árnyéka pedig a softest képen láthatóhoz hasonlóan kicsit már elmosódik
#tarcsad
-
T.G.B
tag
az összeset kipróbáltam már de eddig nekem a soft jött be leginkább
bár én sok különbséget nem vettem észre játék közben csak ha oda figyeltem rá -
félisten
Arra nincs lehetősége a játékfejlesztőknek, hogy a gameworks effektekkel helyett egy azonos eredményt produkáló algoritmust építsenek be a játékba, ami jobban konfikurálható?
Esetleg ugyanezt a GW effekt mellett választhatóan betenni máshogy paraméterezve?
Vagy pont ez lenne a "softest" verzió?[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
#85552128
törölt tag
Engem jobban zavar az, hogy akármilyen élsimítást kapcsolok be telemarad látható élekkel a kép. (Kivéve persze a mosottsz*r FXAA és TXAA párossal, de azt inkább hagyom).
Viccen kívül kíváncsiságból felraktam 8x-ra is: az FPS jól bezuhant a végeredmény meg közel sem tökéletes, más játékban azért 4xMSAA elég szokott lenni 1080p-n.
Árnyékok terén próbáltam mindet, de sebességben nem nagyon volt különbség (bár az árnyékokat direkt lejjebb vettem az AA miatt) képek alapján a soft és az AMD-s kombinációjából kéne valamit, mert egyik túl éles, másik meg túl homályos[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem az analitikai eljárások és a temporális élsimítás hiányát érzed. Sajnos az MSAA nem tökéletes ezzel a motorral, azt pedig, ami jóvá tette volna az összhatást PC-re nem hozták át a konzolokról. Lehet, hogy ezt később bepótolják. Ma sajnos ez ilyen.
Próbálj downsamplingot, mint a VSR, DSR, stb.(#6) Bici: A GW effektre szerződés kötelezte őket. Módosítani azt önállóan nem tudják. Amit tudtak módosítani azt úgy beállították, ahogy jónak érezték. Ez a softest és a CHS opció. Lehet választani. Ez még mindig több, mint amit bárki más felkínál egy játékban. Egy rossz szavunk nem lehet.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Nem konkrétan a GW módosítására gondoltam, hanem egy-egy GW effekt lemásolására, nyílt konfigurálható formában.
Inkább általánosságban értettem a kérdést, nem szigorúan csak a GTA V-tel kapcsolatban.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Shing
őstag
A szomorú az, hogy sok grafikát összehasonlítani videóban az nvidia effektjét kapcsolják be. Ahogy teljesítmény teszteknél is. Szép, hogy 3 effekt van, de jelen esetben ez a 3. több kárt tesz mint hasznot...
-
Dany007
veterán
Ez most off, de én abszolút nem értem ezeket a mai AA eljárásokat.
Amióta AMD-s kártyám van csak ott tudok AA-t használni, ahol gyárilag is van erre opció a programban és még úgy se tökéletes. Driverből hiába teszem rá, semmi hatása. Próbáltam már pár külső programmal ráerőszakolni az AA-t de semmi, nulla.Ellenben a régi 9800GTX-emmel ha driverből rátoltam a 16x-os QFSAA-t akkor aztán nem volt egy rece se sehol! És akármelyik játéknál megtudtam tenni, ha volt benne gyárilag opció erre ha nem. Nem tudom mitől van ez, de igen rossz az irány - ha szoftveres ha hardveres okai is vannak ennek - .
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hogy másolod le, ha nem láthatod a forráskódot?
(#11) Madwe: Konzolon meg az MSAA hiányzik. Úgy lenne ez jó, hogy ha az MSAA, a temporális és analitikai AA és az FXAA egyszerre lenne rajta. Ha ezek közül kettő mindig hiányzik, akkor az általuk célzott terület szűrése nem lesz megoldva. PC-n ez más területeket jelent, mint konzolon. Ez van.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyszerű az oka. A ma alkalmazott motorok többsége nem kompatibilis az MSAA-val. Valami eredményt adnak, de attól még sok terület recés lesz. Ezért indult az ipar az analitikai és temporális eljárások felé. Lásd az Ubisoft HRAA-ja. Célzottan fél tucat AA megoldás összesítése, mindegyiket egy-egy problémás területre. kigyúrva. Az általános AA megoldások ma nem üzemképesek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Duck663
őstag
Az FXAA-t szerintem nem kellene erőltetni, mert eddig ahol láttam, mindenhol csak mosott sz@rt hagyott maga után. Lehet kicsi az erőforrásigénye, de a minősége elfogadhatatlan.
[ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
félisten
Gondolom, van annyi tapasztalata a játékfejlesztőknek, hogy sejtik az eredmény alapján, hogy mi lehet a motorháztető alatt, és ha nem is 100%-ban ugyanazt, de egy nagyon hasonló eredményt adó eljárást gondolom ki tudnának dolgozni.
Bár nem tudom, hogy megérné-e, és egyáltalán van-e rá igény.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
kovsol
titán
Egyébként a DSR többet segít szerintem, mint az AA, mert nem csak a szélek lesznek kevésbé recések, de maga a textúrák is részletesebbek lesznek.
Én ahol bírja a gép inkább AA nélkül magasabb felbontásban játszok DSR segítségével, mint 1080p+AA.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
#85552128
törölt tag
Ja csak, jóval nagyobb a gépigénye is mert az is csak 2.5x vagy nagyobb felbontáson tökéletes + A DSR is úgy segít ezen hogy valamilyen gyengébb elmosást használ az élek "simítására", az nV driverben külön opció van hozzá DSR simaság néven, alapból 33%-ra van állítva ha lejjebb veszed akkor élesebb lesz a kép és az élek is jobban láthatóak.
FXAA helyett igazán rakhattak volna SMAA-t bele.[ Szerkesztve ]
-
Béééla
őstag
Bugyuta kérdés, de miért kell ennyire az árnyékokon lovagolni? Ez valami Shadow Simulator fétis? Az ember úgyse az árnyékra fókuszál, hacsak nem lopakodós játékban vagy arra kíváncsi, hogy a sarkon az ürge kezében pisztoly vagy puska van.
Ez kb. olyan, mint ha a hullámok vége szétesne cseppekre. Tökjó, húúú, 3000%-al valóságosabban modellezzük! És? Tartunk ott a fizikában meg egyebekben, hogy erre kelljen jelentős számítási teljesíményt allokálni? De komolyan!Bélabá
-
#85552128
törölt tag
Ott engem annyira nem zavart, de itt kb minden recés (kocsik, házak, oszlopok, lámpák...), vissza is tettem 2x-re, az még látható javulást hoz. A TXAA mondjuk többnyire eltünteti, de az a baj hogy mást is
Elvileg már van új Sweetfx Injector ami működik W8+DX11-el még azzal az SMAA megfelelően paraméterezve talán javít valamit.
[ Szerkesztve ]
-
antikomcsi
veterán
Így első ránézésre a kerítés tetejének nem is látszódhatna az árnyéka a háztól egy elég hosszú szakaszon.
-
Dany007
veterán
"A ma alkalmazott motorok többsége nem kompatibilis az MSAA-val."
Ezt se értem, ha ez így van akkor mért van benne a driverben mint lehetőség... És hogy lehet az, hogy a régi 9800GTX korabeli FSAA (asszem így hívták) minden játéknál tökéletesen működött még olyan régi játéknál is, amikor még azt se tudtuk mi az az AA...
És, hogy ez AMD sajátosság vagy az NV is hasonló cipőben jár?
Igen, olvastam a jómúltkor az AA-ról szóló cikket. De igazából ha jól rémlik abban csak arról volt szó, hogy melyik gyártó melyik eljárása mennyire jó vagy nem jó. De ilyen kompatibilitási dolgokról azt hiszem nem esett szó.
Csak mert gondolkodom azon, hogy eladom a 270x-et és veszek valami hasonló teljesítményű NV-t - elvégre a procim ezt is alig bírja kihajtani - csak azért, hogy egyes játékokban legyen normális AA. Mert pl BF-ekben nem volt gond. De már egy újabb NFS is, hiába fut 70-80 fps-sel nem tudok AA-t rátolni mert nincs hatása. De asszem ugyanez volt FC3-ban is talán. No mindegy, befejeztem az offot, elnézést. -
wolfman
veterán
Nekem mindegy milyen, árnyékokat alapból le szoktam venni minimumra vagy középszintre, mert az fogja a legjobban a VGA-t az élsimítás után, az meg kell egy kevés.
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Régi játékoknak, de az új játékokban le van tiltva az MSAA aktiválása profilban, vagy ha nincs letiltva, akkor is a g-buffereket nem szűri le, így az eredménye nem fog látszani.
A régi játékok nem használnak deferred leképzőt. Ma is működik az MSAA, ha forward leképzőt használ a játék, lásd CodeMasters játékok. Ott maga a motor eleve a driverben lévő rutinokat hívja meg.
Amit régen használtál CSAA már nem része az NV hardvereinek. A Maxwelltől kezdve megszüntették a fedettségmintát, így a mintavételezők már csak színmintát vételeznek.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raymond
félisten
Csak annyit szerettem volna kerdezni hogy az NVIDIA PCSS zart vagy nyilt forraskodu-e, mert a cikkbol nem jott le egyertelmuen...
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
kovsol
titán
"Az AMD CHS és az NVIDIA PCSS közül az előbbi a gyorsabb effekt, de ez nem meglepetés, mert utóbbit a licenckonstrukcióból eredően nem lehet optimalizálni."
Le mertem volna fogadni amikor előszór olvastam, még az volt konkrétan írva, hogy zárt forráskódú.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az előtte lévő bekezdésben le van írva. A másik bekezdésben azért változott a leírás, mert az optimalizálást nem a zártság akadályozza meg, hanem a licenckonstrukció, mert nem módosítható a kód felügyelet nélkül, és ezért van szükség az NV segítségére, hogy a például a képen látható hiányos árnyékok előkerüljenek, például a távoli háztetőn. Tehát röviden, ha valami baj van, arra vonatkozóan lehet javítani az NV közbenjárásával, tehát helyrehozható a kimaradozó árnyékok hibája. Az optimalizálás viszont tilos, mert attól gyorsabban futna a kód, és az ugye nem cél.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Polllen
nagyúr
Így külön-külön látok különbséget, de játék közben teljesen mindegy lenne.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
daveoff
veterán
Jól néz ki az AMD CHS megoldása, de a valóságban nincs ilyen éles árnyék, a másik két megoldás sokkal valósághűbb......szerintem.
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
-
DemonDani
addikt
Az Nvidiás pontosan ehhez közelít. Kicsit élesebb az ember árnyéka a fáé meg szépen mosódik. Lehetne talán még élesebb az emberé, de szerintem elég korrekt már az.
Az AMD-s az részemről vicces, főleg ha valaki azt állítja (A Rockstartól megtudtuk, hogy az AMD CHS effektjét egyedileg paraméterezték pontosan úgy ahogy azt reálisnak vélték, aha), hogy az lenne a reálisabb. Levelek kirajzolódnak a földön... Nyilván
(#40) Bici
Akkor feléjük valami nagyon máshogy van, mint erre, mert nálunk nem éles a fák levelének vetett árnyéka.Ilyen nincs, hogy valaki mit tart reálisnak, a reális az a reális, az pedig abszurdum, amit a képen látunk, semmi köze a valósághoz.
[ Szerkesztve ]
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
félisten
Gondolom, a CHS csak egy algoritmus, amit lehet paraméterezni, és a játékok fejlesztői úgy állítják be ahogy akarják.
A cikkben is ezt írja Abu:
"...az AMD CHS effektjét egyedileg paraméterezték pontosan úgy ahogy azt reálisnak vélték..."
Ezek szerint a GTA fejlesztői az éles széleket tartják reálisnak, a Tomb Raider fejlesztői pedig a lágyakat.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
FLATRONW
őstag
Ezzel a paraméterezéssel pont elveszik a CHS lényege. A Tomb Raiderben túlzásba volt víve a lágyság, itt pedig semmi lágyság nincs benne. Érdekes az is, hogy a Tomb Raider esetében az volt írva, hogy a nagy lágyságnak köszönhetően jobb az árnyék minősége, itt pedig pont az ellenkezőjét sugallja a cikk.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert a fejlesztők egyénileg módosíthatják az algoritmus eredményét. Ez a paraméterezés, amibe az AMD nem szól bele. A fejlesztők a saját egyéni döntéseiket meghozva megteremthetik azt az eredményt, amit reálisnak tartanak. A Rockstar ezt tartja annak, míg a Nixxes mást tartott annak.
Számít a fény erőssége is. [link] - a valóságban is vannak elég éles árnyékok, amelyek erős fényből vetülnek közüli felületre. A Rockstar ezeket figyelembe vette. Gondolom a fő oka annak, hogy három opciót kínálnak az, hogy bent sem egyeztek meg ezzel kapcsolatban. Döntsön a user.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
FLATRONW
őstag
-
Ra's al Ghul
senior tag
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy a grafikai beállításoknál a három lentebb látható opciók közül melyiket milyen értékre kell beállítani a legszebb megjelenéshez?
FXAA: ON / OFF
MSAA: 2x / 4x / 8x
NVIDIA TXAA: ON / OFF (NVIDIA VGA-m van)Illetve még a Soft Shadows-nál melyiket érdemes bekapcsolni a legszebb gépminőséghez?
Theatricality and deception are powerful agents to the uninitiated.
-
#85552128
törölt tag
válasz Ra's al Ghul #44 üzenetére
TXAA-t ki, MSAA 2x/4x - ahogy bírja, FXAA-t ha nem zavar egy kis elmosódás bekapcsolhatod, oszlopokat/táblákat tényleg szépen simítja.
Soft Shadows-nál meg amelyik tetszik, a fenti képekről láthatod milyen - nekem most AMD CHS van nV kártyával[ Szerkesztve ]
-
-
Dr. Akula
nagyúr
Ez a játék most épp melyik kártyán fut jobban, AMD-n vagy Nvidián?
-
Petike1007
tag
Én meg mindent feltoltam maxra és lesz*rom az árnyékokat, mert a játékélmény a lényeg (mint eddig is minden GTA-nál)
Nem az a lényeg honnan jössz,hanem hogy mit iszol...
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Le Mans Ultimate
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- iPhone topik
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Remnant II
- További aktív témák...