Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Annyira örül az SNES öregedésének Super Mario, hogy idővel nagyobbat ugrik
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Nikon DSLR topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen TV-t vegyek?
- 3D nyomtatás
- OLED monitor topic
- Vezetékes FEJhallgatók
- Házimozi haladó szinten
Új hozzászólás Aktív témák
-
Outsiderman
tag
Ez jó hír. Végre nem csak olvasunk róla hanem ki is lehet majd próbálni.
-
stratova
veterán
-
Z_A_P
addikt
Mantle vs Dx12 eredményre kiváncsi leszek/lennék.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha még módosítható a specifikáció, akkor a Microsoft elgondolkodhat a Mantle megoldásának beépítésén. Ott lehetőség van, hogy a fejlesztő a memória elejére helyezze a felbontásból meghatározható méretű frame buffert, így némi program oldali rásegítéssel másolható lesz a tartalma. Vagy alternatív lehetőségként linkelhető a dedikált VGA egy ablakhoz, de akkor elveszik a full screen lehetőség. Tudni kellene, hogy a DX12-nél ezek mennyire reális opciók. Majd az MS biztos beszél erről, hogy hogyan oldanák meg, vagy nem. Egyelőre ez kérdéses.
-
pakriksz
őstag
válasz
cipofuzo87 #8 üzenetére
én a tesztekben ahol ez számított 50-200% körüli gyorsulást láttam a mantle-nél. Értsd már meg hogy a gpu-ban ez nem nyit új elzárt erőforrásokat, hanem a cpu korláton segít. És sok játék van ami mindig cpu korlátos, de sajnos ezekre nincs mantle, és dx12 se lesz egy hamar.
Egyébként a directx11 korlátait figyelembe véve butítani szoktak, pl korlátozzák a kirajzolható objektumok számát/ látótávolságot, ami kb ugyan az. Sajnos a szimulátorokban viszont nincs hova korlátozni, ezért azok mindig cpu korlátosak a rajzolások miatt.
-
MCBASSTION
aktív tag
OpenGL nem lesz?
-
nonsen5e
veterán
Ha már az MS mutatta be, kíváncsi vagyok mennyivel fog jobban teljesíteni ebben a DX12 mint a Mantle.
-
berVi
senior tag
válasz
cipofuzo87 #8 üzenetére
A profetat hallhattuk.
-
csaba951
veterán
válasz
cipofuzo87 #8 üzenetére
>de a játékokban -5 - 15% közötti lesz a várható gyorsulás
Nagyon nem így lesz! Ma a DX11 képességeit figyelembe véve "lebutítják" a játékokat. Ezért nem látsz ugrásszerű javulást ha pl. Mante kódot futtatsz. DX12 korszakban viszont sokkal több rajzolási parancsot engednek majd. Legalább a mai 5-10 szeresét. Ilyen körülmények között pont az fog történni a játékkal, mint ebben a techdemóban...
AC Unity-nak például pont ez a baja. Ha Mantle-ban vagy DX12-ben menne, akkor nem volna semmi baj a gyorsaságával.
-
tibcsi0407
félisten
válasz
cipofuzo87 #8 üzenetére
A Mantle játékok támogatták a DX-et is, de mi van akkor, ha DX12 only játékot fejlesztenek majd? Szerintem akkor jobban látszik majd, hogy mire is képes a cucc. Erődemonstrációnak tökéletes szerintem, ahogy a Star swarm is az volt, ez is az lesz. Azt is tegyük hozzá, hogy ez után pedig nem sírhatnak a fejlesztők, hogy overhead van.
-
cipofuzo87
tag
válasz
tibcsi0407 #6 üzenetére
Igen, ez egy marketing demo lesz. Arra szolgál, hogy megmutassa, hogy mi történik, ha valamit naív módon, az API korlátainak figyelemen kívül hagyásával írunk meg DX11-ben vagy profi módon DX12-ben. Persze jó dolog a DX12, de a tesztben többszörös gyorsulás lesz (akár 10-20x), de a játékokban -5 - 15% közötti lesz a várható gyorsulás, ugyanúgy, mint ahogy a Mantle-nél is volt.
-
-
tibcsi0407
félisten
-
Ez most egy rendes benchmark, vagy csak egy olyan marketing techdemo, aminek az a célja, hogy minél nagyobb különbséget mutasson ki a DX12 javára?
"Mindenki" tud pl. olyan benchmarkot írni, ami az egyik vagy másik processzoron vagy GPU-n garantáltan jobb eredményt fog elérni.
-
DuplaZso
aktív tag
Óh, ez a tesztprogram véletlenül sem win10 reklám...
Végül is ms-ék adják ki, úgyhogy gyakorlatilag kizárt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Haswell is úgy kap DX12-t, hogy a Windows 10-ben beépítve érkezik a driver. Mainline szinten a Broadwelltől lesz támogatás. Ivy Bridge nem támogatja.
Ha az IGP letiltható a BIOS-ban, akkor a HD 7730M használható lesz DX12 alatt. De igazából akkor sem biztos, hogy működni fog a DX12, ha nem tiltható le. Ez az API egy low-level rendszer, vagyis a drivernek fogalma sincs arról, hogy a memóriában hol van a frame buffer. Tehát a szoftveres átkapcsolással dolgozó notik esetében a DX12 azt a grafikus vezérlőt detektálja, amelyik a kijelzőre van kötve. Ez az IGP. A programba kell megírni az átkapcsolást maguknak a fejlesztőknek, mert csak a program ismeri a memória tartalmát. -
xtremez
aktív tag
Vajon az intel fog drivert csinálni HD4000-re Win 10 alá ? Win 8-al ellentétben ez a rendszer teszik és váltanék is rá, de a kedves intel ugye nem szeret sokáig supportolni. Azért ide írom, mert a dedikált HD 7730M az GCN és az tudhatná a DX12-őt.
-
Habugi
addikt
Nagyon tetszik az ötlet, viszont az gyász ha Win10/DX12-höz kötik a "megjelenését", mert akkor még jócskán várni kell rá..
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A Farandole kódnevű úgynevezett feature teszt elképesztő mennyiségű tartalmat fog kirajzolni a képernyőre.
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Annyira örül az SNES öregedésének Super Mario, hogy idővel nagyobbat ugrik
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- MWC 2025: A kicsi és a kamerás - megjött a Xiaomi 15 és az Ultra
- Nikon DSLR topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen TV-t vegyek?
- Ubuntu Linux
- Konkrét moderációval kapcsolatos kérdések
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RX 7900 XT 20GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 55G4 - 55" OLED evo - 4K 144Hz & 0.1ms - MLA Plus - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Zalman Z1 Seasonic 650W
- Samsung Galaxy A13 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest