Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • btprg

    senior tag

    válasz benedekco #10 üzenetére

    "Nekem egy fapad gép kellene, semmi csingilingi, itt értem a fedélzeti kampútert és a sok automatizált ketyerét. A leg fejlettebb dolog a kipörgés gátló meg az ABS ami jöhet. Más meg nuku, de nincs az az autó gyártó aki visszamenne fapad gyártásába. Ezért megint az van, hogy rohadt drága a villany gép."

    +1
    A bazári gagyi korszakát éljük, mindennek kötelezően tele kell lenni nyomva "csingilingivel", lehet hogy ez már elvárása is az átlagembernek...

    A cikkhez: legfeljebb úgy tudom elképzelni hogy drágább lesz a benzines mint az elektromos, hogy feldrágulnak az elektromosokhoz. Már így is hiány van lítiumakku-alapanyagokból, az sose lesz olcsóbb amire nagyobb kereslet van mint kínálat. Meg jöhet még valami Euro 7 is, amivel teljesen kivégzik a belsőégésű motorokat, és még az 1,0 turbóból is csak a még drágábban még inkább értelmetlenül agyonbonyolítottat lehet majd kapni...

    "Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

  • btprg

    senior tag

    válasz parandroid #184 üzenetére

    Hogy lehet ilyen agyon bonyolított szarokért sok-sok millió forintot kiadni? Már a gondolatától is rosszul vagyok, hogy nekem bármi sípoljon meg villogjon meg ne engedjen egy vacak autóban... Meg hogy milliós műszerek kelljenek egy lámpacseréhez. :W Miért jó ez? Miért nem gyártanak már AUTÓKAT? (Legfeljebb talán még az oroszok...)

    "Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

  • btprg

    senior tag

    válasz schawo #209 üzenetére

    Köszönöm, igazából nem magam miatt "aggódok", én maradok a veterán autóknál. Csak kifejeztem ellenérzésemet a trendekkel kapcsolatban.

    #207: :)
    #210: Biztos ez is benne van, könnyebb elfogadni hogy drága, ha sok a csingilingi.
    #211: Kényelmes ülés, jó zajszigetelés, légkondicionálás már több tíz éve is volt drágább autókban, ehhez nem kell agyonbonyolított elektronika.
    #212: A biztonsághiszti rendesen túl van tolva. Biztonsági kormányoszlophoz, gyűrődőzónákhoz, megerősített utascellához szintén nem kell elektronika. A ki tudja hány kilónyi (és milyen rohadt drága) légzsákok és AI balesetelkerülő vészfékezők meg társaik a balesetek elenyésző részében érnek bármit, máskor inkább csak kárt okoznak, és jó drágák. Ilyen erővel biciklizni is csak űrhajós ruhában menjünk.
    #214: Most az új autókra gondoltam, veteránokból persze lehet jókat sorolni!
    #218: Ha tényleg ez volt a valódi indok, akkor valószínűleg erre rámondható, hogy "akkor még jó ötletnek tűnt", aztán végül több kárt okoz mint hasznot. Persze ha gonosz akarnék lenni, akkor azt mondanám, hogy találtak egy új bevételi forrást.

    "Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

  • btprg

    senior tag

    válasz 7Heads Drago #225 üzenetére

    "Az elektronika és a szoftver lesz az akku mellett a legnagyobb hátulütő itt."

    Hát ez az! A mechanikus alkatrészeket, alapvető elektronikus dolgokat (pl. indexvillogtató) könnyű utángyártani. De ki fog utángyártani egy rég megszűnt speciális IC-kből álló komplex áramkört, és felprogramozni? Ma egy 2000-es autót fenntartani nem túl drága. 2040-ben egy 2020-as autót fenntartani minimum milliomosnak kell majd lenni szerintem.

    "Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

  • btprg

    senior tag

    válasz dabadab #250 üzenetére

    Lehet hogy nem pont a vezérlő elektronikával (akármi is legyen ez) lesz gond, de vannak gondok. Sok tizenéves autó ugyan működik, de nem mennek műszerek meg egyéb alrendszerek elektronika hiba miatt. Egy bizonyos komplexitás felett egyszerűen javíthatatlan gazdaságosan.

    Egy veterán autóban vannak kapcsolók, vezetékek, motorok, relék, izzók, addig egy próbalámpával meg vezetékdarabokkal bármit ki lehet debuggolni, és cserélni a megfelelő alapvető elemet. A műszereknél van egyedül analóg elektronika. Nem sok olyan lényeges dolog van az új autókban se, amihez mindenáron elektronika kéne, csak elszabadult a kártékony hülyeség és most már nincs megállás... Most már elképzelhetetlen, hogy egy autó ne egy több száz IC-ből álló kilométeres vezetékhosszúsággal rendelkező szenzorhálózat legyen. Aztán meg nyekeregnek a csiphiány miatt.

    "Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

  • btprg

    senior tag

    válasz schawo #277 üzenetére

    A gyártó szempontjából logikus, az vásárlók szempontjából ettől még bosszantó. Ha valaki újat akar venni, nincs meg a lehetőség az egyszerű tartósra drágábban se.

    Egyébként ezekből a dolgokból jól látszik, hogy a környezetvédelmi hisztéria egy hatalmas humbug az autóiparban. Pont ez generálja az agyonbonyolított, szarrá optimalizált (élettartamra is! :P ) javíthatatlan szarokat. A normális állami szabályozásnak az egyszerűség, javíthatóság, Audi 100 szintű korrózióvédelem felé kéne terelni az ipart valami értelmesen hozható károsanyag-kibocsátás mellett (pl. Euro 1-2 körüli).

    "Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

  • btprg

    senior tag

    válasz Alaaf Pi #284 üzenetére

    Sajnos nekem és az ismerősi körömnek nincs akkora tapasztalata, hogy ez alapján azt tudjam mondani, hogy biztosan tartósabb volt, a másoktól hallott dolgokban lehet időmegszépítés is persze. Akkor is voltak biztosan jobban és rosszabbul sikerült modellek. Viszont a kisebb komplexitás és (ebből is adódó) könnyebb javíthatóság nem szubjektívum.

    "Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

Új hozzászólás Aktív témák