- Így építsd a billentyűzeted!
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Processzorra való vizesblokk az ASUS ROG-os portfóliójában
- TCL LCD és LED TV-k
- Május 7-én lesz az új iPadek bemutatója
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Blu-ray lejátszók
Hirdetés
-
20 ezer új munkást visz Eindhovenbe az ASML
it Hatalmas politikai feszültséget okozott az ASML és a holland kormány nézeteltérése, de most úgy néz ki, hogy jelentős bővítésbe kezdenek Eindhovenben.
-
Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
ph Az Agon Pro szériás, kellemes felszereltségű újdonság lényegesen olcsóbb lesz a jelenleg kapható ellenlábasánál.
-
Megjelenési dátumot kapott a Metaphor: ReFantazio
gp A tervek szerint a végső kiadás októberben lesz elérhető PC-re és konzolokra.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#00137984
törölt tag
válasz Dark KillerX #100 üzenetére
-
#00137984
törölt tag
válasz Dark KillerX #103 üzenetére
A témát érintve azt akarom megfogalmazni, hogy régen az ATI driverekkel és kártyák vezérlésével voltak gondok, hogy megprobálják megfogni az Nvidiát. Mostanában az AMD jó vasakat tervezett és tud optimalizálni, amig az Nvidia görcsösen ragaszkodik a piaci poziciójához és a néhány %-os kimért előnyéhez. A hardver véges teljesítményét a driveres túlvezérléshez közeli határon beállítva néha előfordulnak hibák. Ezeket az adatokat dolgozzák fel, hogy még az elért előnyt megtartva stabil drivert tudjanak kiadni.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Alapvető félreértések vannak itt. Minden cég a maximumra törekszik. Az AMD-nek csak azért kerek az órajele, mert teljesen hardveres vezérlést használ a rendszerük, így gyakorlatilag elég csak alapvető teszteken átnyomni, a többit a hardverbe épített védelem elintézi, és mindig full stabil marad a rendszer. Az NV-t viszont nem vette meg egy processzortervező cég sem, így nem hullott a semmiből a mérnökök ölébe sokéves tapasztalat, hogy miképp kell teljesen hardveresen működő védelmeket kreálni. Ezért ők még mindig szoftverre hagyatkoznak, ami kb. 100-szor lassabb beavatkozású, mint egy hardveres védelem. Ez okozza a gondokat, mert a rutinok gyorsulásával a korábban eladott hardverek egy része instabil lehet, vagy extrém esetben a hardver megpusztul mire a szoftver reagál.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
lowzor
veterán
válasz Dark KillerX #76 üzenetére
"4850-nek a 9800GTX volt az ellenfele"
Nem a GTS 250? Anno a 2 között vaciláltam, mert szinte egyforma volt a teljesítményük.
-
joey04
titán
Többen a TDR hiba néven elhíresült probléma visszatérését jelzik
Visszatérését? Nekem azóta sem oldódott meg, pedig volt már újratelepítés, friss driver, minden. Viszont találtam olyan msi afterburner beállítást, amivel nem jön elő a hiba. De én továbbra is kitartok a véleményem mellett: Soha többé nvidia."Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."
-
FLATRONW
őstag
válasz Dark KillerX #109 üzenetére
A GTS250 egy átnevezett 9800 GTX+ volt. A 9800 GTX+ a 9800 GTX-el szemben 65 helyett 55nm-en készült.
[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
válasz Dark KillerX #111 üzenetére
Teljesen igazad van, nem volt tőlük szép dolog
Igazából az az elgondolkodtató, hogy miért is tehette ezt meg?
Az AMD folyamatosan fejlesztette a kártyáit és mégsem tudott előnyre szert tenni egy két generációval korábbi GPU-val szemben. Tehát az egész helyzethez az AMD töketlenkedése is kellett.Na de ez már nagyon off.
[ Szerkesztve ]
-
TTomax
nagyúr
Mióta nem oldódott meg?Kiváncsi lennék milyen beállitásokat találtál AB-ban hogy elmult a TDR hibád,mert ha az órajeleket kellett visszavenned akkor az nem TDR hiba,hanem garanciális hiba...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Mardel
őstag
Hm. Ez az nvidiánál nem új keletű, az én régebbi nvidia kártyámon is előfordult úgy kellett kikísérletezni, hogy most éppen melyik driver jó.
Úgylátszik ezen az idő sem segített.Ennél többet nem kell tudni. Csak azt, hogy a víz nedves és kék az ég. Meg hogy a vérapó mindig a helyén van és egyre erősebb.
-
senior tag
Több óra BF3 után sem jelentkezett nálam semmiféle hiba. Giga GTX670OC 4GB 320.18 driver. Igaz a vsync aktív,de a GPU terhelés így is 97-99% sokszor. Ezek szerint,aki benyomja a vsync-et az nyugodtan játszat az új driverral is.
1160-ra boostol a kártya gyárilag.
[ Szerkesztve ]
日本 - ダイレクトストリームデジタル
-
joey04
titán
Hű hát úgy indult, hogy nagyon régi drivert használtam. Aztán amikor kijött a bf3, nem volt hajlandó elindulni, driver frissítést követelt. Na azóta. Az értékeket most meg nem mondom, melóban vagyok, de a fan speedet is állítanom kellett, anélkül hiába játszottam az órajelekkel. Szóval amióta a bf3 miatt frissítettem, azóta van ez, clean install után is. Előtte soha. De már nem úgy van mint régen, mert régen naponta 20X is eljátszotta ezt a friss driverekkel már jóval ritkábban. Szóval valamit javítottak a dolgon, de nem tökéletes.
btw akkor olvastam az AB tippet, amikor kirobbant a balhé, csak az elején nélküle akartam megoldani.
[ Szerkesztve ]
"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."
-
TTomax
nagyúr
Azt tudni kell az újabb driverek mindig jobban kiaknázzák a hardver képességeit,ez bizony extra terheléssel jár.Lehet ez okoz nálad instabilitási problémákat,érdemes lenne kitesztelni mi is a probléma valójában,könnyen elképzelhető,hogy garanciában cserélnék.Ugyanis ha az órajelek,illetve a ventilátor fordulat számának állításától megjavult,akkor bizony a kártya nem képes azokra az órajelekre ami a dobozon fel van tüntetve és azért bizony reklamálni lehet!
Szerk:Ez viszont már nem az nVidia miatt van hanem a kedves vga kártya gyártójának sara,sajnos egyébként a SOC-ek mindig is nyűgösek voltak ilyen téren,mert nem igazán vannak tesztelve ezek az OC kártyák,de a felárat persze elkérik,sokszor csak egy biosért...
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
joey04
titán
Igen, de volt clean install után régi driver kombó is, és akkor is szar volt már. Mindegy, én vagy konzolt veszek, vagy pedig amd kártyát ha maradnék PC vonalon.
"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."
-
joey04
titán
válasz patex1983 #120 üzenetére
Nagyon egyszerű: Volt egy kártyám, ami teljesen hibátlanul ment. Jött rá egy frissítés, azóta szar, akármit csinálok vele. Még anno a TDR topikban Abu magyarázta is, hogy azzal, hogy visszamegy a régi driver még nem tuti, hogy helyreáll a rend, ha előtte friss telepítés van, akkor sem. Aztán az tette be a kaput amikor kiderült, hogy ez a hiba már hosszú hónapok óta jelen van másoknál, (csak én nem tudtam róla, mert ha megy valami hibátlanul, akkor én nem frissítek) és képtelen volt odáig megoldani az nv. Szóval köszönöm, nekem elég volt a zöldekből.
[ Szerkesztve ]
"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."
-
haddent
addikt
Ez igen! Ilyen azért szerintem soha nem volt Radeonon (főleg, hogy reportokat kérnek a felhasználóktól, mert fingjuk nincs mi a baj). De jövő héten ha esetleg rájönnek (miután akár hardveresen is hazavágtak néhány vga -t), akkor majd jön az "ati drájver szar" megmozdulás
-
p87
senior tag
Én se emlékszem, hogy lett volna valaha ilyen komoly gond AMD-nél mint Nv-nél, ráadásul többedjére, TDR, kinyíródó kártyák a venti vezérlés miatt, most meg ez csak, hogy párat említsek.
És még az AMD driverek a szarok, hát persze...
Nekem is csak Nv kártyával volt bajom, Ati/AMD-vel nem igen, azt hiszem nem is lesz soha, nem hiányzik a szívás...Ez is mekkora fail E3-on Xbox one helyett Pc-n futottak a játékok 780-asaon, hát be is crash-eltek.
-
madgie
titán
Ja, két évig tdr-ezett nekem két amd kari két különböző konfigon... mellette még az aero-t is mindig le akarta lőni, akármit állítottam be neki. Mindezt multi közben...
Ezzel nem azt mondom, hogy az amd a sz@r, csak azt, hogy hatmillió féle hardverkomponens mellett sajnos törvényszerű, hogy belefussunk kisebb-nagyobb hibákba. Nekem például nv-vel nincs cumi, nem is veszek évek óta emiatt amd-t (szívtam velük eleget).
-
veterán
Ha az aláírásodban szereplő Gigabyte 560 Ti SOC ról van szó, akkor megvan a hiba forrása.
1000-es vagy 950-es verzió? 560 Ti alapórajele 822 MHz. Azért "romlott el" a frissebb drivertől, mert jobban ki lett használva a GPU és kiderült, hogy az adott órajelen instabil. Vegyél vissza az órajelből, egyből teljesen stabil lesz, vagy tehetsz rá egy alapórajeles BIOS-t is aztán majd tuningolod. Tipikusan a sokat akart a szarka esete... a Giga részéről. -
haddent
addikt
A TDR az egy külön történet, rengeteg dologtól függ, alaplap, op.rendszer, terhelés, OC, vga bios, vga driver csak hogy néhányat említsek. Szerintem ez megeseik mindkét félnél, 90% -ban user error mert berakja az 1000 dolláros Titant egy 15 ezres gigyabájt alaplapba, vagy megveszi a 800 dolláros ref. vga butított gyengített ócsó 400 dolláros kiadását és társai. Ja és a legfontosabb, hogy NEM globális, csak néhány embernél jelentkezik. (Nyilván egy ilyen fórumon összegyűlnek az ilyen emberkék.)
Ez most nagyon nem ilyen történet, hanem egy nevetséges, gyerekes hiba, és még csak ötletük sincs a megoldásra, hiszen reportokat kérnek. Szó nincs arról, hogy "jajj a sanyi véletlen feldobta a drivert hibásan, JADE ott a hiba a kódban, nesztek itt a javítás másnapra rá!". Szóval ne szépítsük a dolgokat, ez nem egy tipikus hiba, ez nem szabadna, hogy megtörténjen. Éppen most segítettem 2!! nvidia-s ismerősnek, mert szó szerint játszhatatlan volt nekik a Battlefield 3.
De mielőtt jönne a "fúúúj ájemdéj fanboy!": tudom, Titan a no1, gtx780 a no2, verhetetlen jelenleg, nagyon jók, physx stb... Tudom, elismerem, szere(t)tem is, de ez most egy nevetséges melléfogás szvsz.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Szerintem full BS amit írsz, a hardveres védelemnek semmi köze ezekhez a hibákhoz, és ugyan úgy előfordul AMD-n is, pl. a Firefox alatti problémák főleg ott. Legfőbb ok a VGA-k modern energiagazdálkodása, nem minden hardver tolerálja egy PC-ben megfelelőlen, ha a GPU órajele és fogyasztása hirtelen igen tág keretek között mozog. Az egész TDR dolog is ott indult NV-nél, hogy gyorsítottak az órajelváltásokon a driverekben.
-
Tenken
őstag
Hír előtt egy nappal szedtem le pont. Nem igazán tudom eldönteni, hogy kell-e.
Jó lenne az ígért gyorsulás, de annyira meg nem hiányzik, hogy egy jól működő rendszert elb****k.
Másrészt viszont később valamiért egész biztosan felkerül, és ha kiderül, hogy tényleg kinyírja a vga-t több kevesebb időn belül, akkor jobb, ha azt még gari alatt teszi...
Szóval én bevállalom."Minden nő 20 centist akar, de 10 centinél már fulladozik" -Torrente
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD-nél senki sem számolt be eddig arról, hogy tömegesen váltak instabillá a VGA-k egy driverváltás által. Az, hogy egy programmal történik valami nem visszavezethető a hardverre. Ha sok programban van a hiba, akkor már el kell gondolkodni azon, hogy valami általánosabb gond van.
Igen, azért volt a TDR mert gyorsabb lett az órajelváltás, és a szoftveres védelem nem tudta időben megoldani a feladatát, ezért jöttek a WDDM összeomlások. Ez tökéletesen alátámasztja azt, amit írtam, a hardver visszajelzéseire egy szoftveres védelem nem reagál időben. De ez viszont a másik véglet, hogy az előre specifikált órajelváltási időtartamot miért kell változtatni egyáltalán ... azt még megértem, hogy gyorsabb lesz a driver a rutinokkal és most brutálisan maxra kell hajtani, ahogy jönnek az újabb játékok, de az energiagazdálkodást felesleges változtatni, mert az csak bajt hoz, és hozott is.
Az szerintem teljesen világos, hogy ma egyedül az NVIDIA használ a termékeihez szoftveres védelmet. Minden másik cég 3-4 éve teljesen hardveresen működő megoldásokra váltott. Egyszerűen nem kérdés, hogy ma a szoftveres védelem nem elég jó.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Puro
aktív tag
Nekem ezzel a driverrel egy GTX660-al pont BF3 multi közben jött elő a videón szereplő hiba, csak durvább, szinte semmit nem lehetett látni, mivel volt hátra a körből kb 20 perc, így nyomtam végig Először csak a textúrák pirosodtak be azután pedig majdnem full fekete lett az egész kriksz-krakszokkal. Kezdtem azt hinni, hogy mehet vissza gariztatásra, különösebben nem érdekelt.
[ Szerkesztve ]
-
Rexcor
őstag
Lehet valamit tudni arról hogy az nv mikor méltóztatik kijavítani a hülyeségét? Vagy fogalmuk sincsen mit csináljanak?
-
metall3r
csendes tag
Nem a driverrel, hanem a hardverrel van a gond! Az NV oldalán is ajánlják a gyári órajelek beállítását. Eleinte nekem is fagyott, de visszavéve a memória és GPU órajeleket úgy néz ki nincs gond (kézzel van húzva a kártya).
[ Szerkesztve ]
-
veterán
AMD-nél is voltak nagyon rossz driverek, ugyan ilyen hibákkal, hardveres védelem ellenére.
Ha a hardveres védelem hiánya okozná a gondot, akkor nem csak a kártyák egy nagyon kis részét érintené a probléma. Firefox alatti TDR leginkább AMD specialitás, hiába bármilyen hardveres védelem.
Egyszerűen nem kérdés, hogy ma a szoftveres védelem nem elég jó.
Én azt nem értem, hogy kevered ide a hardveres védelmet egy driver hibához. Ha ref. órajelekre húzva stabillá válik a kártya, akkor meg a szokásos sokat akart a szarka gyártói hozzáállás az oka, vagy az AMD karikat nem lehet túlhúzni? -
haddent
addikt
Hát szerintem ilyen szintű globális (sokak által hardveres károkat is okozó!), sokáig tartó (nem 1day fix) játszhatatlan driver nem volt... Olyanra emlékszem, hogy egy játék kifagyott (Tomb Raider) pl. Tesselation-nel, de akkor azt ki lehetett kapcsolni, és játszani, és kb. 1 nap után jött az új béta driver...
Firefox alatti TDR user error, ahogy írtad is túlhúzás vagy valami hasonló, mert nekem még soha nem volt (sőt semmilyen TDR sem, míg GTX670 -el volt)Egyékbént személyes tapasztalatból biztosíthatlak, hogy a mostani állapot nem túlhúzás miatt van az nVidia-nal, mert az utóbbi napokban kettő ismerősöm is (GT640 & GTX680) megküzdött vele, és egyikük sem OC -zott semennyit, ref. órajeleken tolják.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Elég sokaknak hibátlanul működik az a driver.
Tomb raider az első patch-ig driver függetlenül, nem szerette az NV-t.
Firefox alatti TDR hardveres gyorsítás esetén, több ismerős HD7000-es karijánál jelen van, egyik sem tuningolt.
Attól, hogy nálam eddig nem TDR-ezett semmilyen VGA, még simán le lehet, hogy másnál meg igen, user error nélkül is. Gyári tuning is tuning NV ref. órejelekre gondoltam. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Voltak a fenét minden programban képi megjelenítési gondok. Pont azért van a hardveres védelem, hogy ez ne fordulhasson elő.
A TDR-t a Firefox alatt az NV is külön kezeli, mert az nem ehhez gondhoz köthető. Tipikusan a Firefox gyorsítása van túlbonyolítva. Ugyanez az AMD-nél. Ez tisztán szoftveres gond minden cégnél.
Azért keverem ide, mert amit látsz a hírben azt a szoftveres védelem lassú beavatkozása okozza. Gyorsulnak a rutinok, nő a terhelés és beavatkozás sebessége nem változik.(#138) Loha: Ez fontos pont, mert az, hogy sokaknak hibátlanul működik, azt jelenti, hogy nem a driver a gond, hanem a hardver, és ezzel a szoftveres vezérlés.
A TR ma sem szereti az NV-t. Nem véletlen ajánlja a cég, hogy akinek instabil az vegye le az órajeleket. A driver oldaláról már rendben van a játék, de annyira extrém a VGA-ra kifejtett terhelése, hogy nem mindegyik kártya bírja el. Szintén az a gond, hogy lassan reagál a védelem.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
Ezek pont képi megjelenítési gondok, bizonyos játékokban.
Azért keverem ide, mert amit látsz a hírben azt a szoftveres védelem lassú beavatkozása okozza.
Ez a védelem olyan lassú, hogy egyáltalán nem kapcsol be, és most nem fogok artifactos videókat keresni hardveres védelemmel ellátott AMD VGA-król...A TDR-t a Firefox alatt az NV is külön kezeli, mert az nem ehhez gondhoz köthető. Tipikusan a Firefox gyorsítása van túlbonyolítva. Ugyanez az AMD-nél. Ez tisztán szoftveres gond minden cégnél.
Erre te válaszoltál: hogy sokaknak hibátlanul működik, azt jelenti, hogy nem a driver a gond, hanem a hardver...Nem véletlen ajánlja a cég, hogy akinek instabil az vegye le az órajeleket. Vegye le referenciára akinek gyári tuningos, és minden hibánál ez az első amit ajánlanak.
Az, hogy egy driver hibát meglovagolva egyből kihasználod az alkalmat, hogy fényezd az AMD VGA-kat, nem vall elfogultságra... Semmilyen közvetlen vagy közvetett bizonyíték nincs arra, hogy a hardveres vagy szoftveres védelemnek bármi köze lenne az egészhez, de azért csak kezeljük tényként...
-
TTomax
nagyúr
Valaki megnézte a BF3-as videot?Mert ott nem ment az SLI... Vidáman látszik,hogy már az első kártyán is OC van valószínűleg ,de a második meg stabilan 2D-s órajeleken megy... source????
Amúgy a videó elején látszik,azonnal low3D-re vágta magát a második kártya,aztán 2Dre... emberünket látszólag nem nagyon érdekelte a dolog... nyomta neki tovább.Hányszor láttam ilyesmit amikor tulhuzam a kártyát...
Aztán megy a csodálkozás,miért is patkolt el a kártya,meg persze 57 bejegyezésem lett hirtelen,hogy összeomlott...hát így nem csodálom...[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
#00137984
törölt tag
A Gigabyte HD 3870 OC kártyám a gyári 823/900 MHz-es órajelet nem birta. Driver nem válaszolt és ATI Umdag not responding hibával kilépett. Fekete volt a képernyő és a hang is befagyott, egy idő után Restart. A tápra gyanakodtam, de a cseredarab mellett is ilyen maradt. Az ATI Tray Tools programmal állítottam a GPU órajelén és 800 MHz-en volt jó. A következő driver verziók egyikével 810 MHz-et értem el stabilan.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De nem bizonyos játékokkal van most gond, hanem minden komolyabb terhelésű játékkal.
Mert a régi FF sokaknak hibátlan, míg az új nem. A régi FF-fel már senki sem tud mit kezdeni, mert arra már fel van építve a driver, az új meg nem tökéletes senkinek sem.
Az NV a Tomb Raiderben a referencia alá is ajánlja. Egyszerűen úgy lesz stabil.
Már megint rosszul ülsz a lovon. Nem én mondtam az NV-nek, hogy 2013-ban is szoftveres védelemre alapozzon. Pisztolyt sem szorítottam a fejükhöz, hogy adjanak ki így egy drivert. Ezekért a gondokért tisztán ők a felelősek. Én csak leírom, hogy hol a hiba. És nyugodtan kezelhetjük a szoftveres védelmet tényként, mert a 275-ös driver után is az volt a gond, amit leírtam már az elején, hogy a szoftver nem reagál elég gyorsan a hardver helyzetére. Tiszta meglepő, hogy a TDR elmúlt miután ezt javították.
(#142) Zsébernardo: Az az egyik ok, amiért az AMD a HD 5000 sorozat óta hardveres védelmet használ. Ne akarnak már ilyen hibákat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Tenken
őstag
Annyira nem látom tisztán a hardveres védelem előnyét. Mondod itt, hogy gyorsabban reagál, de ez hogy mire, meg hogy hogyan sose írod le. Nekem csak részleges részleges ismereteim vannak, de a hardveres kontra szoftveres vitákban nekem az utóbbi szokta jelenti a user által is megoldható problémákat. Más kérdés, hogy az előbbi meg inkább jelenti az out-of-the-box élményt és ad a gyártóknak is nagyobb korlátozási lehetőségeket a kezébe.
Szóval, ha valaki érdemben foglalkozik a vga-jával, és teszteléses, monitorozásos kísérletezgetéssel belő neki egy optimális teljesítményt, akkor az nem hiszem, hogy rosszabb lenne, mint egy hardveres védelem. Az annak jóbb, aki csak fogja és bepattintja, de nem foglalkozik többet órajelekkel, meg hőmérsékletekkel."Minden nő 20 centist akar, de 10 centinél már fulladozik" -Torrente
-
patex1983
őstag
Volt/van viszont a zero-core hibás működése (felpörögnek a ventik kikapcsolt monitor mellett is, illetve a zero-core-ból való ébresztés után a HDMI kimeneten nem tudsz hangot kiküldeni, csak újraindítás után). Valamint egy szűkebb réteget érintő hiba, H55-ös chip-el szerelt lapban használva 7xxx soraozatú AMD VGA-t, újraindítást követően a pcie x16-os portból pciex1 lesz, ezzel nem kicsit visszafogva a kártya teljesítményét. Csak teljes leállítás és indítás oldja meg.
Ezek sem javított hibák... Én pl. ezek miatt adtam el a 7850-emet, mert számomra használhatatlanná tette a VGA-t, holott a teljesítményével nem volt gond.[ Szerkesztve ]
X
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkor röviden. Az új csúcshardverek top fogyasztanak. 200-300 wattot is. Ha elméletben számolsz rá tápáramkört, akkor az úgy plusz 200-300 dollár a kártya árára, amit ma már senki sem engedhet meg. Éppen ezért a tápáramkör képessége limitált, és a GPU-t kell úgy vezérelni, hogy védve legyen a túlterhelés ellen.
A hardveres védelem előnye, hogy bármilyen szituációt megfog. Annyira gyors a reakció, hogy gond nélkül kezeli a túlterhelést. A szoftveres védelemnél a hardver a szoftvernek jelez minden problémát, és a szoftver mondja meg, hogy mi legyen. Utóbbi esetben az a gond, hogy a szoftver visszajelzése nagyon lassú, így lehet, hogy a kiadott parancs már későn érkezik meg a kártyára. Ez fagyáshoz vagy megjelenítési hibákhoz vezet. A gond amúgy nem lenne jelentős, ha a driver nem gyorsulna.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
haddent
addikt
válasz patex1983 #146 üzenetére
Zero-core nálam hibátlanul működött egy ref. 7970 -nél, egy Asus 7970 -nél és két fajta 7950 -nél. Olvastam én is róla, de én akkor sem tudom ezt globális problémának elfogadni, mert érdekes módon sokaknak tök jól működik. A HDMI hanghoz nem tudok hozzászólni, nem próbáltam soha, lehetséges.
Azért remélem azt te is belátod, hogy ezek luxus funkciók következményei. A zero core és a HDMI mindkettő olyan, hogy nem kötelező használni, és ki lehet váltani/kikapcsolni. Tehát egy kicsit szájat húzva simán használható tökéletesen, hibátlanul. Ezzel szemben az nvidia most úgy mutatott be a felhasználóinak, hogy globálisan mindenkinek, mindig, mindenhol hiba nagy terhelés alatt. Jó, persze, lehet nyugodtan ref. órajelek alá menni 200MHz -el aztán remélni, hogy nem fog behalni meg elfüstölni a kártya.
Szóval nyilván nem tökéletes egyik cég sem, de szerintem messze nem ugyanaz a kategória.[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
Pont az ellenkezője az igaz. Erre a driver problémára sem lehet globálisan tekinteni, mert nem mindenkinél okoz nagy terhelésen hibát.
(#147) Abu85: Egyébként amikor a Kepleről írtatok tesztet, nem az volt írva, hogy a Boost miatt mostantól a GeForcek is stabil hardveres védelmet használnak?
-
madgie
titán
"globálisan mindenkinek, mindig, mindenhol hiba nagy terhelés alatt."
Biztos ez? Mert ugyan én még nem találkoztam semmi hibával, pedig pörög a GTX 660 a gépben (előtte meg az 560Ti 448). Ja, hogy nem tuningolom? Nem is akarom... az autót sem viszem hengerfúrásra, miután megveszem.
-
patex1983
őstag
Tényleg nem egy kategória a kettő, mivel az nvidiánál visszaraktam egy korábbi driver-t és megszűnt a bug, míg amd-nél fejen is állhattál, akkor sem működött. Egyébként nem tartom luxusfunkcióknak ezeket, mivel a zero-core-t nem lehet kikapcsolni, csak akkor, ha letiltod, hogy tétlenség esetén kapcsolódjon ki a monitor, az meg nálam nem pálya. Egyébként szinte mindegyik, korábbi szériás amd-vel is voltak hasonlóan idegesítő problémák... Ne én legyek már a hardverért, legyen az értem. Szerintem.
Szóval az nvidia nálam még mindig sokkal pozitívabb hatást kelt összességében, mint az amd, de persze egyik sem tökéletes, ez tény.[ Szerkesztve ]
X
-
nagyúr
Ezzel szemben az nvidia most úgy mutatott be a felhasználóinak, hogy globálisan mindenkinek, mindig, mindenhol hiba nagy terhelés alatt.
És így születnek a rémhírek, amit aztán sok lelkes fórumozó terjeszt tovább. Szó nincs globálisról, rengeteg nVidia tulaj teljesen elégedetten használja a kártyáit a 320-as driverekkel is. Ettől még persze gáz.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
veterán
De nem bizonyos játékokkal van most gond, hanem minden komolyabb terhelésű játékkal.
Bizonyos szerinted nagy terhelésű játékoknál van csak gond.Mert a régi FF sokaknak hibátlan, míg az új nem. A régi FF-fel már senki sem tud mit kezdeni, mert arra már fel van építve a driver, az új meg nem tökéletes senkinek sem.
Új FF is teljesen tökéletes a többségnek.Nem én mondtam az NV-nek, hogy 2013-ban is szoftveres védelemre alapozzon.
Nem abban kételkedek, hogy a hardveres védelem a jobb, hanem abban, hogy köze van a problémához.
Linkelhetnél vmi hardveroldalt ahol egyetértenek veled abban, hogy az egész a hardveres védelemre hiányára vezethető vissza.És nyugodtan kezelhetjük a szoftveres védelmet tényként, mert a 275-ös driver után is az volt a gond, amit leírtam már az elején, hogy a szoftver nem reagál elég gyorsan a hardver helyzetére.
Nem, nem az volt a gond, túl gyorsan váltogatták a kártyák energiatakarékosságból az órajeleiket, amit sok kártya vagy az egész PC nem tolerált. Jöhet link ide is, amivel alátámasztod a tényed...Az új csúcshardverek top fogyasztanak. 200-300 wattot is. Ha elméletben számolsz rá tápáramkört, akkor az úgy plusz 200-300 dollár a kártya árára
200-300 dollár töredékébe kerül egy 200-300W-ra képes tápáramkör a VGA-n, de támaszd alá nyugodtan linkkel, hogy nincs igazam.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akinek gondja van, annak szinte mindennel gondja van sajnos.
Nekem is megfelel az új FF. Eddig semmi problémám nincs vele. De ettől az NV is jelzi, hogy van valami hiba benne, és ezt már a fejlesztők is kutatják. Ez valószínűleg egy szoftveres gond, ami nem a driverben van.
Pedig elég egyértelmű, hogy több terméken előjön a gond és több terméken meg nem. A driver ebből a szempontból kizárható, mint hibaforrás, így az a valószínű, hogy a védelmek vezérlése okozza a bajt, ami számos kevésbé stabil hardveren nem működik jól.
Az órajelváltásnál van a kártya a legjobban kitéve a túlterhelésnek.Nyers költségben nem annyi az extra táp, de a profitból élnek a cégek. Senki sem fog neked úgy VGA-t gyártani, hogy nem fizetsz ki némi extra árat a fáradozásukért.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HartgeH3-2.8
addikt
Most futottam bele a cikkbe és értesültem a dolgokról. Az ég világon semmi problémát nem tapasztaltam Geforce driverekkel sem most sem korábban. Teljesen nyugodt szívvel töltöttem le most is, ahogyan mindig is a legújabb WHQL-t. Megnéztem volna egy grafikont, hogy milyen szériákat érint legjobban ez a probléma.
Remélem azért rátalálnak a megoldásra a zöldek.
Az OFF topikban OFF, az ON by LaciCRM
-
TTomax
nagyúr
De nem bizonyos játékokkal van most gond, hanem minden komolyabb terhelésű játékkal.
Ha a Borderlands 2 annak számít akkor igaz az állításod....Sajnos látszólag terhelés független a hibajelenségek sora,hiszen van akinek 2Dben is akadnak gondjai...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"