Hirdetés
-
A TikTok Lite is igen káros lehet a gyerekekre
it 24 órát adott az EU a ByteDance-nek, hogy kockázatelemzést adjon ki a TikTok Lite kapcsán, mert az is káros lehet a gyerekekre.
-
Már több mint 40 millióan próbálták ki eddig a Sea of Thieves-t
gp A készítők reménye szerint ez a szám drasztikusan megemelkedik a hónap végén debütáli PlayStation kiadástól.
-
Megérkezett az OpenXR 1.1-es szabvány
ph A Khronos Group kiegészítette a 2019-ben megjelent, eredeti specifikációt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dtomka
veterán
Jó és örök téma! Köszönjük!
(Használtam a Relive-ot és ~2 hete a Shadowplay-t is. Minőségre nincs probléma, csak az zavar, hogy
pár perc = pár gigányi méretű.)[ Szerkesztve ]
-
félisten
Az nem mellékes hogy játékgrafikát nem állíthatsz AMD szoftverben míg Experience-ben igen...
Kamerát 4 helyen( sarokban) tudod elhelyezni a képernyőn csak úgy mint az FPS számlálót chatréteget és ez mellet 3 réteget rátehetsz a streamedre, amiben tényleg mindet úgy és oda teszel ahova akarsz reklámoktól elkezdve bármit.
A hangot tudod külön közvetíteni és több sávra bontani, akár külön a mikrofon bemenet, audió kimenet, HDMI hangkimenet, több sávban ezeket külön rögzítve és továbbítva.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
YellowFlash
aktív tag
Shadowplay-t használtam eddig rögzítésre. (FIFA, Witcher 3). Egész szép, bár méretes videókat lehet vele lőni. De annak járna egy büdös nagy pofon, aki felvette a regisztrációhoz kötött használat ötletét.
They don't know... PepeLaugh
-
Yany
addikt
2 dolog: jó cikk és sok olvasóval ellentétben én kifejezetten szeretem a szubjektumokat is egy cikkben. Hozzáadott értéket képvisel. Persze nem mindig, vagy nem mindenben értek egyet, de hát a világ már csak ilyen, néha különböznek a véleményeink egymástól.
Mint pl. a meghajtóprogramok problémamentességét illetően: az utóbbi AMD driverekkel sokkal több telepítési gondom van, mint előtte valaha. De a legújabban előforduló 100%-nak tűnő terhelés a gpu-zben sem igazán szimpi.
A másik észrevételem a fogyasztásos videók a Chillnél: ez komoly? Azért magának a játéknak a képét PiP módon rávághattátok volna. Sok itt a kocka, de azért ez már a hardcore réteg fanatizmusán is túlmutat, hogy önmagában egy fogyimérőt sasoljon percekig.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
rumkola
veterán
4 fontos dolog van számomra egy driverben:
adaptív vsync, állítható flip, ambient occlusion, trippla puffer
a többi nálam sallangaz ichill meg nem ugyanaz, ami az nvidiánál ez?:
[ Szerkesztve ]
-
snecy20
veterán
Ó, csak pont az hiányzik a tesztből, hogy egyes driver-verziókkal mennyit gyorsulnak vagy lassulnak az alkalmazások. :-/ Azt hittem erről fog szólni.
Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
-
hajbel
addikt
Még véletlenül sem Le van írva a cikkben, hogy mi. Röviden: Amikor nincs mozgásban a karakter, jelentősen csökkenti a vga teljesítményét egy megadott fps szintre, ezzel együtt pedig a fogyasztást is drasztikusan.
"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia
-
Dtomka
veterán
-
Márton
nagyúr
Nédmá' Inteléknél végre van színtelítettség állítás?
mióta?Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
"Az Enhanced Sync és a Fast Sync [...] a képtöréseket bizonyos képkockasebesség mellett nem képesek eltüntetni"
FastSync-el soha nincs képtörés, csak némi egyenetlenség a folyamatos mozgás megjelenítésében, mikor a képkockasebesség már eléri a frissítése frekvenciát, de még nem haladja meg a többszörösével, tehát ha pl. 60Hz-es kijelző esetén 60 és ~120 közt van (de utóbbi 120 csak durva sacc, igazából még 240-nél sem lesz abszolút hibátlan, csak egyre javul felfelé).
Itt szerintem az AdaptiveSync-re gondoltál, szerintem az hasonlít jobban az Enhanced-re.
Ezt talán kevesen tudják, mert elsősorban inkább magas fps mellé ajánlják, de alacsony fps-hez (pl. gépigényes játék 4k-ban) a FastSync a lejobb, mert amíg nincs az fps a frissítési freki felett, addig nincs semmi eredendő hátránya (ugyan úgy ismételgetéssel pótolja a hiányzó képkockákat, mint a Vsync), de egyenletesebb és simább érzésű, mint a Vsync, mert nem csapdos akkorákat fel/le a képkockaidő, illetve az AdaptiveSync-el ellentétben soha nincs képtörés (a G/Free-Sync persze jobb).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
ZnVjaw0K
tag
válasz YellowFlash #3 üzenetére
Most lehet hogy ugyanarról beszélek, vagy hülyeséget mondok, mert nem tudom mi az a shadowplay, mert nem rögzítek és nem streamelek, de a geforce experience regisztrációhoz kötése is érdemelne egy pofont.
-
félisten
Nem tudom miért okoz ez problémát a mai világban, mikor egy kiló kenyér vásárlásához is email cím kell lassan.Kapsz egy remek stream szolgáltatást, ahol amúgy is be kell jelentkezned arra a felületre ahova streamelsz, pl YT vagy Twitch,de úgy gondolod, hogy maga az ingyenes kiváló minőségű szoftver nem ér meg egy emailos regisztrációt?
hajbel : bullshit.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
YellowFlash
aktív tag
A Shadowplay a GE része, szóval egy helyre menne a tasli.
Egyébként nekem nagyon akasztotta a gépem a GE, meg totál fagyott az egész software jó pár alkalommal, szóval törlés lett a vége. Ez volt sacc 1,5-2 éve. Azóta nem tudom, hogy jobb lett-e a dolog.[ Szerkesztve ]
They don't know... PepeLaugh
-
Franklin
addikt
A Chill csak akkor tolja rá a kakaót a GPU-ra, ha a játékos kezd mozogni, vagy akkor is ha a környezet kezd megváltozni?
Pl. multis FPS-ben mozdulatlanul állok zoomolt távcsöves puskával, nem mozdul egy pixel sem, gondolom akkor leesik az fps, na de mi történik ha hirtelen kidugja a fejét az ellenfél? Továbbra is alacsony marad az fps, vagy akkor már rátolja mondjuk a 144 fps-t?
Szóval nem leszek hátrányban a másikkal szemben, aki nem használ Chill-t?
-
Ilyenkor van input, általában valamikor gombot nyomsz ilyenkor, szóval Chill-nek magasan kell tartania az FPS-t. Egyébként eléggé komplex valami, igyekszik arra törekedni, hogy minden fontos helyzetben legyen magas az FPS.
De az alapvető lényege az, hogy nem úgy működik, mint a sima FPS limitálás / sync / akármi. Utóbbinál van 123 fps-ed, s abból csinál 60-at, de úgy hogy a másik 63-at eldobja. A Chill ezeket viszont eleve le sem gyártja, így a fogyasztással rengeteget spórol, miközben a késleltetés a lehető legjobb marad.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
gekkoXT
senior tag
Az Nvidia GUI egy vicc. Mindkettő. Igazából felháborító, hogy ennyit bírnak kiszenvedni magukból. Szerintem klasszikusan kirúgandó a driver osztály ezen felelőse.
-
"FPS-ben mozdulatlanul állok zoomolt távcsöves puskával"
Ehhez általában a jobb egérgombot szokás nyomvatartani, úgyhogy van input. Ha meg nincs, akkor nem tudom, de ez talán annyira nem kritikus pont, ahova kell sok fps, mert nincs akció, csak lesben állsz, nézni meg elegendő a kevesebb fps is. Viszont amint megmozdítod az egeret, azon nyomban 144 fps-re ugrik, tehát a célzásnál már megvan a maxfps.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
sztojo
tag
Na az biztos, hogy sok mindennek hívnám ezt a cikket, de tesztnek nem.
Tesztben mérnek, összehasonlítanak, rangsorolnak.Ez egy bemutató max
Gondolom én is azt vártam, amit a klikkelők 99%-a. Adott platformnál, különböző driver verziók teljesítményének összehasonlítása, A-B-C programok alatt. 0-day vs 1 hónap vs 3 hónapos driver pl.
[ Szerkesztve ]
sztojo
-
pengwin
addikt
A jövő tekintetében talán érdemes lenne a Microsoftnak és a Khronos Groupnak azon dolgoznia, hogy bizonyos ötleteket valahogy szabványosítsanak. Ilyen például az NVIDIA Fast Sync és az AMD Enhanced Sync.
Tudtommal ez már pont szabványosítva van az OpenGL-ben... Triple Frame Buffering néven.
(#23) gekkoXT
Igazad van, én nagyon örülök, hogy pl. Linuxon az Nvidia vezérlőpult még olyan kis old school... semmi csicsa, meg fiók és játékmenedzselés, csak a beállítások logikusan, érthetően.[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
icon
senior tag
Ennyire részletekbe nem bocsátkoztunk a tesztelés alkalmával, a vizsgálat nagy részében a Far Cry Primal-t használtuk, azon a szakaszon, ahol a legtöbb screenshot készült, onnan tettünk a terepen pár lépést, ahol azért előkerültek emberi ellenfelek és a vadon állatai.
A tapasztalat az volt, ha nem voltak a megjelenítendő képen egetverő különbséget, akkor konstans 30 fps köszönt vissza a monitorról, de amint mozgásba lendültünk akár mi, akár környezetünk akkor már normál tempóval találkoztunk. Fogyasztásban sokat számított a Chill, 30 és 300 fps volt a két beállított határ, aminél tapasztaltuk a videón látható állapotokat.
Ami vájtfülűeknek zavaró lehet, hogy ventilátorvezérlés is ennek szellemében üzemel, vagyis sűrűn váltakozik a légkavaró(k) leállása-felpörgése.
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=icon
-
Male
nagyúr
A több kijelző kezelésére is ki lehetett volna térni... AMD driverrel ( legalábbis amikor még 7790-em volt ) meg lehetett csinálni, hogy különböző több monitoros összeállításokat elmentettem profilba, és billentyű kombinációval lehetett váltani köztük. Ez egyrészt kényelmes (pl kapcsolni sem kell a 2., 3. monitort, nem kap jelet, ezért lekapcsol, ablakokat sem dobál ki oda, stb.), másrészt energia takarékos is volt ( 2 kijelzővel már sokkal többet evett a desktopon is, így ha csak néha kell a 2., 3. kijelző akkor célszerű levenni róla a kiterjesztést ). Nvidia esetén erre nincs lehetőség ( Quadroval elvileg igen ), bár két kijelzővel még nem is kezd el többet fogyasztani, de 3-al már igen, 4-el meg még jobban (GTX950).
(Szerencsére van megoldás: DisplayFusion...) -
ZnVjaw0K
tag
Hát ez az. Pontosan ez zavar, hogy még egy kiló kenyérhez is email cím kell lassan. Mint mondtam nem streamelek...
Mindegy, bolhapiszokról vitatkozunk. Főleg mióta van 10 minute mail.
Ami szolgáltatást nekem nyújt, azért kicsit erősnek éreztem a regisztrációt, ennyi. A kártyát megvettem, úgy gondoltam ennyi jár. De igazad van, ha a stream szolgáltatását is használnám, valószínűleg más lenne a véleményem. -
Male
nagyúr
Nagy asztal kell
( Még a régi elrendezésem, akkor 24 + 23 + 23... azóta 24 + 27 + 27, meg persze a proji, de az legalább nem az asztalon )Szerk:
ZnVjaw0K: Nem kell használni... nekem is feltelepül a driverrel az experience, de ettől még nem kell regelni oda, ha nem használod ezt a felületet, márpedig tökéletesen meg lehet lenni nélküle is.[ Szerkesztve ]
-
icon
senior tag
Így is amin dolgozom, ez a legnagyobb tán a tesztlaborban. Szökőévente ha van egy ilyen jellegű teszt, sem a három monitor, sem a nagyobb asztal nem lenne egy megtérülő befektetés... én meg saját zsebből nem állnám ezt a dolgot
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=icon
-
félisten
Mint írták is a driverhez nem kell regisztrálnod, ezért nem értem a problémát. Azt hittem a stream meg a többi experience szolgáltatás miatt írod amit írsz. A driver az download -install.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
turbulencia8
őstag
Szamomra egyre erdekesebbek mostanaban a prohardver cikkei, pedig nem vagyok nagy jatekos.
-
turbokappa
senior tag
Van rá bizonyíték hogy az újabb driverek a régebbi karikat lassítják?
A semmiért vállalom a felelősséget!
-
Dtomka
veterán
válasz turbokappa #39 üzenetére
Nem mondom, hogy ez bizonyíték. Van ahol gyorsít de van olyan játék ahol nem. (2 fps tudom semmi)
Benchmark Driver Nvidia 378.78 vs 378.66 - Win 10 x64 (Eng Subs) (New DX12 Game)Ebből a videóból van:
AMD ReLive vs. NVIDIA ShadowPlay Comparison
ez meg ebből:
AMD Crimson 16.7.3 vs AMD Catalyst 15.11.1 | DriverWars #1 | Benchmark+1-2 cikk:
Az Nvidia szándékosan lassítja a CS:GO-t? Pár kattintás és visszajönHivatalos: Az Apple szándékosan lassítja a mobiljait
Ha 1x valaki bebizonyítja, hogy tényleg ezt teszik velünk\ellenünk, akkor csak annyit tudok rá mondani undorító![ Szerkesztve ]
-
kisbalázs
tag
"problémamentességét illetően: az utóbbi AMD driverekkel sokkal több telepítési gondom van, mint előtte valaha. De a legújabban előforduló 100%-nak tűnő terhelés a gpu-zben sem igazán szimpi"
Eléggé peches lehetsz vagy valami alapvető hibát vétesz mert nekem legalább az utóbbi 15 évben nem jött elő driver hiba telepítéskor az utolsó ilyen egy x1600 pro volt. Azóta 3850 6870 7850k vega 64 és egyszer se volt ilyen hiba.Johnny Mnemonic 2021:320gb-t töltött az agyába és majdnem meghalt, inkább pendrive a s?ggébe!
-
yusukee
aktív tag
Igazából csak az a baj az AMD driverekkel, hogy nem mennek velük rendesen a régi kártyák.
Van egy R9 280 VGA-m. 1 éve nem tudok drivert frissíteni, mert annyira leveszi a mag / memória órajelet, hogy az asztalon(!) az egér / ablakok mozgása akad, 3 monitornál pedig szétesik a kép a 3. monitoron. 3D-ben sem veszi fel az órajelet így játék sem megy. OC-t meg figyelmen kivül hagyja. Inkább ezzel foglalkozzanak, vagy írják ki, hogy bocs, nincs ehhez a kártyához újabb driver. Persze automatikusan akar frissíteni mindig a rossz driverre...
[ Szerkesztve ]
-
Fairplays
aktív tag
válasz kisbalázs #41 üzenetére
4 AMD-s gép fordul meg a kezeim között heti szinten, de nekem se volt még problémám driverrel...
Bírom hogy még mai is belefutni fórumokon hogy az AMD elvan maradva driverekkel, arra alapozva csak mert anno 15 éve voltak nehézségeik...yusukee: Az órajel visszavételhez nem tudok hozzászólni.... :S Igen ez a driveres dolog régebbi hardvereknél, nevetséges.. Én egyébként úgy tudtam volna elképzelni a régi hardverek kivezetését, hogy nem nagyon optimalizálnak, de hibajavításokat azért beletolják, mondjuk egy fél évente frissülő csomagba.
Az Oc órajeleket meg a gyártó egyedi szoftverével tudok "aktíválni", de tényleg nem lenne rossz, ha ezt is ismerné már a meghajtó....[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sajnos előfordulhat. Megkérdeztük az NV-t és az AMD-t is, akik szerint a gyakorlatban erre csekély az esély, de nem zárható ki, hogy előfordul néha. Mindketten azt írták még, hogy ha ez nem elég jó, akkor ott a variálható frissítés, ott biztosan nincs képtörés.
(#28) pengwin: Ott csak két háttérpuffer van. Ez nem ugyanaz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
yusukee
aktív tag
-
pomorski
őstag
Kösz a hasznos tesztet!