- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen alaplapot vegyek?
- OLED TV topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- 3D nyomtatás
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Nyugdíjazza a tuningra szabott, első Raptor Lake-eket az Intel
- Ízlésesre sikerült a Galax alacsony profilú GeForce RTX VGA-ja
- Milyen SSD-t vegyek?
Hirdetés
-
Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
it Az Intel lett az első cég, amely szolgálatba állította az ASML új High NA EUV litográfiás chipgyártó eszközeit, ezzel minden riválisát megelőzheti.
-
Ízlésesre sikerült a Galax alacsony profilú GeForce RTX VGA-ja
ph A hónap végén a felkelő nap országában debütáló, AD107 lapkára épülő modell talán az európai piacra is megérkezik.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Szóval most megint ott tartunk, hogy majd egyszer lehet egy kellően erős integrált CPU / GPU megoldás. Mikor volt a HSA körüli örömtánc? 5 éve? Azóta ugyan a HTPC-kbe meg vékony kliensekbe megfelelő procik jöttek ki, de nagyjából a legalapabb dGPU-k szintjét tudják továbbra is csak elérni.
Talán úgy a 2020-as évek közepére akkor realitás lehet, hogy egy közepes gamer megoldás már megfelelő CPU és GPU párost rakjon egy foglalatba.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Kansas
addikt
Ha jól értem a cikket, a gamer APU megszűnt prioritás lenni(ha egyáltalán eddig az volt).
Egy 10-15W-os mobil egységtől(Renoir) sokat nem várnék gamer téren.Realisztikusan nézve a Kaby Lake-G se gamer eszköz, ha csak nem casual - az e-sportra már eléggé határesetnek tűnik - ahhoz szvsz 1050 szint kéne.
Nem is biztos, hogy gamer szintű(100W< TDP) GPU-t egyáltalán érdemes egybetokozni a CPU-val, még akkor sem ha teszel mellé HBM-et és összekötöd fabric-kal, a hőelvezetés miatt. Talán ha le tudják vinni egy 1050Ti-1060 szintű GPU fogyasztását 50W körülre, mondjuk 7nm-en...
(#2) MiklosSaS: És? Az akkor elérhető információk és útitervek alapján valóban úgy tűnt... sőt, az Intel jelen pillanatban nem is kínál IGP nélküli procit - de már ez is változni látszik... hagyjuk a demagógiát plíz!
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Petykemano
veterán
"Arról sajnos még nincs adat, hogy itt csak az említett két lapka kerül a tokozásra, vagy esetleg az I/O chip külön lesz, és ehhez kapcsolódik egy-egy CPU és GPU chiplet. Különösebb jelentősége ennek a végfelhasználó felé nincs, a gyártási folyamat tekintetében hatékonyabb az AMD-nek, ha az I/O chip független, mivel ezt amúgy sem lehet igazán jól skálázni a modernebb node-okra."
Arra a két kérdésre válaszolj, Abu, hogy
1) Ezekben a designokban hogyan lendülnek át azon, hogy a CPU magoktól (a közvetlen belső busztól) szétválasztásra kerül és egy másik lapkára kerül elhelyezésre a memóriavezérlő. Ez biztosan jár valamekkora megnagyobbodott késleltetéssel. Ehhez hasonlót a Threadripper esetén láttunk, ahol minden második lapka a memóriához csak egy másik lapkán keresztül fér hozzá (ez persze nyilván még nagyobb késleltetés a lapkák távolsága miatt) Hogyan kezelik ezt a fajta késleltetés-növekedést?
2) Világos, hogy egy asztali CPU eddig is ~50GB/S sávszélességből gazdálkodott. Ehhez az IF kapacitása - ha a hozzáadott késleltetéstől eltekintünk - elegendő. De mi a helyzet a a GPU-val, ami nagyon sávszélesség-igényes? Ha a CPU-t kiszolgáló IO a GPU lapkán van, akkor persze nincs gond, azonban ha az IO a gpu-tól is külön van, akkor az IF hogy lesz elég azok összekötésére?
Vagy ez mindig úgy lesz, hogy a GPU a rendszermemóriát éri majd el IF-en keresztül és nagyobb GPU lapkákba terveznek saját memóriavezérlőt és HBCC-t és kaphat dedikált HBM-et "gyorsítótárként"?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Kansas
addikt
válasz Petykemano #4 üzenetére
+1 kérdés: meddig lesz még érdemes külön rendszer- és videómemóriáról beszélni - vagy annyira eldobja az AMD a Fusion-t, hogy külön HBM VRAM-ot tesz az egybetokozott megoldásaiba és hagyja a rendszer-RAM-ot a CPU-nak?
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
Igen, még Xeon-okról is, mi több, velük dolgozok már egy ideje... és?
Konzumer procikról volt szó, nem profi felhasználásról.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
uvlight
csendes tag
Pedig konzolokra valahogy mindig meg tudják oldani. Ez a könyvtárosdi meg szoftveres limitáció, javítható. Kár érte. De legalább a Zen CPU-k jó úton haladnak, rögtön megkapják azt ami már a Bulldózer vonalnak is jól jött volna: szélesebb SIMD feldolgozók és több mag.
-
hardzsi2
aktív tag
A "kellően erős" és a "közepes gamer megoldás" eléggé relatív fogalmak, ráadásul mozgó célpontra lövünk, mivel tegnap ami közepesnek számított (mondjuk aktuális játékok medium/high beállításon FHD-ban), az holnap már csak az alap lesz és a közepes szinthez 4K-ban kellene tudni u.ezt.
Ha azt nézzük, hogy a felső kategóriában mekkorák a GPU-k (fogyasztásuk/hőelvezetés-igényük) ill. a rájuk épülő kártyák (még a mini és nano-méretűnek csúfoltak is), továbbá a jelenlegi raytracing irányt is, amely még többet követel, akkor könnyen látható, hogy ilyen teljesítmény- és hűtésigény mellett pár éven belül is eléggé esélytelen lesz egy lapkára hozni egy aktuális CPU-t egy, adott pillanatban legalább középszintű GPU-val - és most mindegy, hogy fizikailag egy die-ról vagy chip-en belüli összetokozásról beszélünk.
Én is szívesen látnám, ha ez a bravúr sikerülne, de a fizika sajnos mindig "beleköp" a levesünkbe.
flood-resistant mirror driller (cuccok: Skylake NUC és Xbox One X)
-
Yany
addikt
válasz Petykemano #4 üzenetére
Az első kérdésedre engem is érdekelne egy releváns válasz, főleg, hogy a Zen2-es magokat alacsonyabb késleltetéssel (is) reklámozza az AMD. Szóval nekem mindig fura volt látni, hogy a memvezérlőt külön teszik, de a késleltetésen még így is javítottak. Vagy ez vajon csak a megnövelt cache és javított elágazásbecslésnek köszönhető, de amikor ezek kifutnak/tévesztenek, akkor nagyobb a bünti?
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #4 üzenetére
1) Infinity Fabric. A Rome dizájnban már mindegyik lapka ugyanannyira van a memóriavezérlőtől. Mivel manapság elég sok magról beszélünk már, így eleve ajánlott NUMA-aware programokat írni, amelyek rendkívül toleránsak a késleltetéssel. A szerverpiacon ez nagyon jellemző, és igazából az asztali szintre is kezd lejönni ez az irány, hiszen a magok száma csak nőni fog.
2) A GPU-hoz raksz egy HBM3-at. Az önmagában 512 GB/s. Ezt sokféleképpen lehet implementálni, mivel csak egy stackről van szó, így jó a Samsung RDL megoldása is, vagy a TSMC InFO. Több HMB stack esetén azért jóval bonyolultabb a probléma, ott az Si interposer nem úszható meg, de egyelőre az 512 GB/s elégnek tűnik.
Az IF Rome platformhoz készült verziója egy baromira gyors link IFOP szinten is. Az új verzió 100 GB/s fölötti kapcsolatot ad. Ennél gyorsabban egy mai APU-ban sincs összekötve a két részegység, a Raven Ridge-ben úgy emlékszem 51,2 GB/s az SDF. Az IFOP pedig a CAKE-be fut be, onnan pedig a belső SDF-be mindegyik chipleten. IFIS, vagyis tokozások közötti kapcsolat esetén van igazán lényeges késleltetése az Infinity Fabric technológiának, és azzal az interfésszel a sávszélesség sem olyan nagy. Viszont legyen szó IFIS vagy IFOP összeköttetésről, a memóriakoherencia biztosított.
Ha Rome platformhoz hasonló lesz a dizájn, akkor a memóriavezérlő az I/O lapkában lesz. A GPU és a CPU csak chiplet. A GPU-hoz hozzáköthető a HBM, de ezt optimális csak cache-ként működtetni.
(#12) Yany: Itt azért nagyon sokat jelent, hogy mivel a magok száma drasztikusan elkezdett növekedni, a programfejlesztések is elindultak a NUMA-aware felé a desktop szinten. Ergo pusztán a program oldalán kezd toleránssá válni a rendszer a késleltetésre.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
M107
addikt
Ebben lehet valami, ha ezt egy Pc-s processzorban összehoznák és lenne 100-120 ezer Ft,
mint pl a ps4-es célhardver egy nyáklap rajta és tudná futtatni úgy a játékokat mint a ps4, 30-40 FPS legalább 3-4 évig sokan vennék.De gondolom ezt a konzolok levédették, nehogy egy ilyen LOW-MED pc be tegyen "-be nekik.
UI:
Jó tudjuk hogy sokan a kimaxolt graf szeretik, de erre azért lehetne építkezni és ha minden évben is kidobnánk egy 10-20% erősebb nyákot közel azonos áron vinnék mint a cukrot, hisz ha levesszük a Highend gépeket a listából akkor a játékos piac 60-75% mindig az alacsonyabb árfekvésű játékos gépek adják.
Ezért van az hogy Pl I3-I5 ből sokkal többet adnak el mint I7-I9 ből.
[ Szerkesztve ]
A fórumon, bármit leírhatsz, én csak az igazat írom le. :) Utálom ha hülyének néznek ! - Addikt - vissza az őstag címet :) )
-
#16939776
törölt tag
Amíg az oda-vissza drótozás, meg a skálázhatóság problémájával foglalkoznak addig biztosnem lesz belőle egységes rendszer. Addig a tartalom fejlesztőknek ez egy PC lesz, speciális kompromisszumokkal és olyan feature set-el amikre nem éri meg időt fordítani.
Valami fix hardver kellene, amire rá kellene húzni olyan péz-keresésese alkalmas szoftvereket amiben az APU/hybrid koncepció jóval többet ad mint egy belépő d-vga meg valami közepes cpu. Azután a játékok is jöhetnek, gyűjteni köré a lelkes home-projekteket mint a málna pc-nél.
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
Ezek szerint akkor nem az az irány, hogy az IO-ban benne van HBM és/vagy GDDR6 és/vagy DDR4/5 vezérlő és a GPU a memóriával az IO lapkán keresztül kommunikál, hanem ezt csak a rendszermemóriával teszi meg. és vagy van mellette saját HBM2/3 gyorsítótárja, vagy nincs.
Ez azt is jelenti, hogy GDDR6-os gpu-knál nem fogunk külön IO lapkás megoldást látni, ugye?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Duck663
őstag
Ezt már a kezdetektől így kellett volna, külön a CPU és külön a GPU a tokon belül. Az Intel is így kezdte, az AMD meg akarta mutatni, hogy ők jobbak megoldják, megoldották, de x évvel később rájöttek, hogy soha nem lesz igazán hatékony. Sokáig tartott.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Egon
nagyúr
Úgy néz ki, hogy az APU-ból már sosem lesz nagy teljesítményű fejlesztés
Nocsak-nocsak. Mintha ennek pontosan az ellenkezőjét jósolta volna Mr. "Mindigbejönnekajóslataim"...
[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Kansas
addikt
Nem az ára a lényeg, bár platformszinten gyanítom azért drágább az i7-5870K is. Más platform: más tokozás, más(több csatornás, esetleg ECC-s) RAM vezérlő, más alaplapi chipset, más súlyozás a design során. Ha nem OC-zod, akkor általában a normál desktop vonalnál alacsonyabb órajel és ebből fakadóan szálankénti teljesítmény, de sok szál. Más tolerált TDP keret(i7-6700K 91W vs. i7-5820K 140W). Ha normál desktopra kihoznának egy 140W-os CPU-t még az Intel-huszárok fejéről is leesne a sapka, és akkor abban a 140W-ban még nincs IGP sem.
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
MSI.Navi
tag
Nem értem miért nem lépte meg ezt az AMD már régebben félt hogy még nyereséges lenne?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #16 üzenetére
Szerintem nem fognak külön GPU chipletet tervezni ide, hanem van egy normál GPU, és azt rakják ide, illetve VGA-ba is.
Egyelőre a GDDR6 elképesztően drága, és eközben a fogyasztása sokkal rosszabb a HBM-nél. Az egyetlen, ami mellette szól az a kiépíthető mennyiség, de ez az AMD-nek nem probléma a HBCC miatt. Nem véletlen, hogy már a kisebb Vega esetében is HBM-re mentek. Olcsóbb lett mára a GDDR5X/6-os opcióknál, és még nincs is itt a Samsung low-cost csomagja, ami tipikusan a belépőszintet célozza a karakterisztikájával. Nem véletlen, hogy a Samsungnál különösebben a GDDR6-ról nem beszélnek, mert hatékonyságban mérföldekre van a low-cost HBM-jüktől, és ugye ehhez már Si interposer se kell.
Persze a nagyobb buszszélesség szintjén nem úszható meg a normál HBM és az Si interposer, de ugye, ha 2 TB/s-ot akarsz, és nyilván jövőre az a cél, akkor ott eleve megépíted a rendszert, aztán kérsz érte egy borsos árat. A lényeg a Samsung low-cost megoldásával az, hogy maga a HBM a GDDR-ek alá menjen árban a belépőszinten is, és itt tényleg nem kell sok stack. Egy elég az 512 GB/s-hoz, ami azért egy entry GPU-hoz két év múlva is sok lesz.
Szerintem a GPU-ból 3D-s WoW tokozású megoldást fogunk látni először, utána pedig jönnek majd a komplexebb megoldások, de ahhoz meg kell oldani az on-chip routingot tokozás szintjén. Nagyon eltérő chiplet dizájnokkal ez nem könnyű ám (egy GPU chiplet szinten ilyen lenne). Az AMD-nem van erre egy tanulmánya, ami az aktív interposerrel kezeli a gondot, de ez azért még évekre van a tényleges bevethetőségtől.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
tibaimp
nagyúr
Szerintem ez sosem fog eljönni, mert maga a gamer világ fejlődése sem áll meg, a játékok grafikája egyre szebb, egyre élethűbb lesz. Mindig fog kijönni újabb és újabb GPU zabáló grafikai fejlesztés, lásd tesszeláció, sugárkövetés, stb, ami szépen mindig kitolja a szükséges hardver erejét, így a fejlesztés nem fogja utolérni azt, így az APU ereje mindig marad egy belépő szintű, épp aktuális, dVGA szinten, most épp a 1030-as az!
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
S_x96x_S
őstag
Szerintem megfogja tartani az AMD az APU fogalmat.
Ha le is cseréli, akkor is marketinges okok miatt cseréli le.
Vagy lehetne APU 2 ; mint a ZEN2Mi legfeljebb chipletes APU-knak nevezzük őket., vagy csak a "G"-betűt nézzük.
A CPU se lett átkeresztelve , attól - hogy multichipes megoldással került összerakásra.
de ez az én spekulációm.
Mottó: "A verseny jó!"
-
Oliverda
félisten
"Fura"
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
S_x96x_S
őstag
>2) A GPU-hoz raksz egy HBM3-at. Az önmagában 512 GB/s. Ezt sokféleképpen lehet implementálni,
Lisa Su 1 évvel ezelőtt még az emeletes (Full 3D stacking) távlati koncepciót célozott meg a következő 5 éves tervükben ( "the next five plus years in terms of processor integration" )
Egy átlagembernek csak annyi a különbség, hogy nem visszintesen, hanem függőlegesen vannak elrendezve.
Lehet, hogy ehhez egy függőleges InfinityFabric kell, ami tudja kezelni a szinteket.."Full 3D Stacking
Su’s ambitious vision didn’t stop with 3D stacking. She proceeded to explain a concept she called “full 3D stacking” whereby AMD would be able to stack the GPU on top of the CPU along with the HBM and NVRAM all together to form a “superchip” of a sort with incredibly high bandwidth and I/O communication between the data, the CPU, and the GPU
“I think technologically we can likely find a way to make it happen. What we have to work on as an industry is the cost and economics of this solution as well as the software and the ability for the software to really utilize those new capabilities.” Su added..
" viaSzóval nem tudom minek fogják hivni 4 év múlva ezt a megoldást ( Akár lehet APU-is ) - de nagyon erős lesz!
Mottó: "A verseny jó!"
-
nagyúr
A gond annyi, hogy a dGPU és CPU jelenlegi összekötése egy öszvérmegoldás (külön CPU, külön RAM az alaplapon a CPU-nak, külön dGPU, mellette saját RAM), ami az 1990-es évekből származik. Mekkora is a PCI-Express 3.0 x16 csati max. sávszélessége? 15,8GB/s. A 4.0-nak majd 31,5GB/s lesz.
Az azonos foglalatban csücsülő CPU és GPU által közösen használt HBM3 memóriás megoldásoknál 512GB/s a jelenlegi sebesség egy stack esetén. Tehát elég szép lehetőséget nyújtana. Elvben...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
antikomcsi
veterán
Teljesen váratlanul ért a dolog!
-
Kansas
addikt
Nem egészen: 512 GB/s akkor van, ha a GPU-val egy chipen van a HBM.
Ha IF-en keresztül éri el a CPU, GPU vagy mindkettő, akkor a sávszélesség inkább 38-42 GB/s. Persze ez még mindig több, mint a PCIe busz, de azért nincs nagyságrendi különbség.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az IF-nek több verziója van. A Zen 2-höz tervezett IFOP már 100 GB/s körüli. De itt nem ez a lényeg egyébként. ~50 GB/s is elég lenne, mert ennél most sincs gyorsabb link a Raven Ridge-ben a CPU és az IGP között. Ami a különbség az az, hogy az IF memóriakoherens, míg a PCI Express nem.
Ha mondjuk találnánk valami megoldást, hogy a PCI Express helyett legyen valami memóriakoherens interfész, hasonló sebességgel, akkor igazából nem kellene dolgozni az integráción, de jelenleg az egyetlen szabvány erre a CCIX, amit az Intel és az NVIDIA mereven elutasít. Az NVIDIA NVLinkje is memóriakoherens, csak az elől meg az AMD és az Intel zárkózik el. Tehát itt nem technikai problémáról van szó, hanem arról, hogy a gyártók már most azon dolgoznak, hogy szopassák egymást a különálló részegységekkel, így rá legyél kényszerítve, hogy ugyanattól vedd a CPU-t, akitől a GPU-t vásároltad. Erre van mindenkinek saját memóriakoherens megoldása. Az AMD-nek az IF GMI linkje, az NV-nek az NVLink, míg az Intelnek a UPI. De amúgy, ha mondjuk megegyeznének abban, hogy akkor legyen CCIX mindenkinek, akkor még memóriakoherens formában is mehetne tovább a gyártók keverése.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Oliverda
félisten
"Tehát itt nem technikai problémáról van szó, hanem arról, hogy a gyártók már most azon dolgoznak, hogy szopassák egymást a különálló részegységekkel, így rá legyél kényszerítve, hogy ugyanattól vedd a CPU-t, akitől a GPU-t vásároltad."
Egy ehhez hasonló vad mesét már 6-7 éve is hallottuk, amikor az Intel állítólag direkt, az NV és az AMD szívatására hagyta ki a VT-d-t egyes processzorokból. Végül bebizonyosodott, hogy az égegyadta semmit sem befolyásolt a PC-piacon a hardveres virtualizáció hiánya. Azóta ezt felváltotta a PCI Express kukázása összeesküvés-elmélet, amit valamiért mégsem akar meglépni egyik gyártó sem, sőt, az AMD még a 4.0-t is implementálja. Valaki szólhatna már neki, hogy rosszul csinálnak valamit.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A PCI Expresst nem kell kukázni. Annak semmi baja. Persze nem memóriakoherens, de ez egyáltalán nem ér meglepetésként senkit, hiszen a PCI Express specifikációja évek óta ismert. Ha a GPU továbbra is a CPU szolgája marad, akkor nem is kell amúgy memóriakoherensnek lennie. Ellenben a HPC-piacon már eléggé alakul át ez a terület. A Linux esetében elég sokat módosítottak már a kernelen ahhoz, hogy ha a gyorsítót akarod célozni, akkor ott már van arra is lehetőség, hogy a GPGPU-s API-k a kerneleket közvetlenül futtassák, ehhez persze implementációtól függően ma még kellhet a PCI Express 3.0 AtomicOp, de működik, és ezáltal a kerneleknek már nem kell tartalmaznia az OS rendszerhívást is, vagyis amikor egy GPGPU-s program elindít egy kernelt, akkor nem kell megkérni az OS-t, ezen belül is egy erre vonatkozó szervizfolyamatot, hogy indítsa el azt a programot futtató felhasználónak, az adott API implementációjának kernel driverén. Gyakorlatilag az AMD IF GMI-je és az NVIDIA NVLinkje ennek a továbbgondolása a teljes memóriakoherenciával. Ha nem lenne ugye erre szükség, akkor ki se fejlesztették volna. Ugyanez igaz a Xilinx saját megoldására, csak ők ugye a CCIX-et fogják használni erre a célra. Mondjuk mást igazából nem tehetnek, az az egyetlen szabványos memóriakoherens interfész. A CAPI, illetve az OpenCAPI esetleg még opció lehetett, de valószínűleg jobbnak látták, ha az x86/AMD64-es hosthoz igazodnak, és nem a Powerhöz. Ez tisztán üzleti döntés lehetett, ők minden bizonnyal több FPGA-t adnak el x86/AMD64-hez, tehát nincs okuk abban kételkedni, hogy az ACAP-pal ez nem így lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Redneck
veterán
Pedig anno mekkora örömködés ment az APU-k miatt. Azt lehetett hinni hogy elindult valami, és az "egyben gyorsabb" koncepció felé tartunk.
Sajnálom, mert sokan vennénk erős APU-t játékra, ha lennének. Évről évre vártam hogy legyen valami, de semmi értékelhető. Az Intel NUC-ba szánt i7-8809G-től most eltekintenék, mert az egy komplett termék, nem csak egy APU.
Nem akarom elhinni hogy 100-150W között nem tudnak kihozni egy szériát, ami kellően erős CPU-ban és GPU-ban is.
uvlight:
Jaja, érdekes, konzoloknál valahogy működik a téma.[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Kansas
addikt
Konzolokban nem Zen hanem Jaguar magos a CPU rész - csöppet kisebb a fogyasztása és a teljesítménye is - azt a procit PC-be építve minden gamer körberöhögné, csak épp a közvetlenebb hardverhozzáférés miatt oda nem feltétlen kell több.
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
Konzolokban nem Zen hanem Jaguar magos a CPU rész - csöppet kisebb a fogyasztása és a teljesítménye is - azt a procit PC-be építve minden gamer körberöhögné, csak épp a közvetlenebb hardverhozzáférés miatt oda nem feltétlen kell több.
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Redneck
veterán
Évek óta dübörög a low-level API-s okosság, elméletileg nem kell már horror CPU egyikhez sem. Persze más kérdés, hogy mi a valóság, és mi a duma. Ha nekifeküdnének, 100-150W TDP-ből lehetne több, játékosoknak való APU.
Az i7-8809G már egész jó cucc, de nem kapható önmagában csak komplett gépben.
[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Legyes
tag
Szerintem az "asztali" APU-k nem maradnak el, de a DDR4/5 sebessége korlátokat szab, így nem érdemes erőset gyártani. A mobil szegmensben is jelen akarnak lenni erősebben, szerintem ezért jönnek ezek a kirakós egységek. Így sokkal jobban konfigurálhatóak lesznek a notik, NAS-ok, beágyazott gépek. Én ennek csak örülök.
-=LeGyEs=-
-
Kansas
addikt
Nem ugyanaz egy DX12/Vulkan, mint egy konzol API, nem csak a CPU overhead kisebb, hanem rendesen használható a megosztott RAM is direktben CPU és GPU oldalról is, anno John Carmack magyarázta egy interjúban a Rage kapcsán...
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
félisten
itt igazából valami hasonló a spanyolviasz ami alaptopokban már évek óta működik.Különálló GPu ás CPU amik megfelelően tudnak egymással kommunikálni. POpntosan ez miatt nem értettem az IGP iránti terveket soha, mikor ez józan pőaraszti ésszel is már ezelött 5 éve is kézenfekvőbbnek tűnt.
Ehhez ha a gyártók újra nyomatnák a saját chipsettjeiket, akár integrálva az alaplapra is működhetne a dolog."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
paprobert
senior tag
-
Kansas
addikt
Architektúrát tekintve mindenképp, programozásbeli előrelépést én magam nem igazán látok.
HBM-mel persze gyorsítható, de én a legszívesebben egy olyan konstrukciót látnék desktopon mint ami pl a Subor Z Plus-ban van, csak mondjuk Zen2 magokkal(pl. 4-4,5 GHz-en) és 12-16GB shared HBM RAM-mal. Ésszerű(pl. i7-7700K-val megegyező) áron instant get lenne, tarolna a kompakt játékgépekben.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
" míg a 2020-ban érkező Renoir nem pont a teljesítményorientált szegmenst célozza meg, hanem inkább az ultramobil piachoz fog közelíteni. Ettől persze a fejlesztés a maga szintjén megfelelő lesz, csak ez leginkább a 10 watt körüli fogyasztást fogja jelenteni."
Fantasztikus, tehát mikorra az intel végre összeszedi magát és kiad egy energiahatékony, a Spectre-Meltdown szavaktól nem instant reumát kapó notebookprocit, akkor kezdenek el mozgolódni. Még csak véletlen se kapjanak rá a business-laposok gyártói az AMD procikra.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
kenwood
veterán
Ugy kellene megoldani,hogy mondjuk az intel uhd 630 meg egy i3 proci az alap.
es 1-2 evente emelnek rajta.
Erre megirjak konzol szinture a jatekot.tehat meg a legsurubb jelenteknel is fix fps.
Ha kesz a jatek,akkor nekiallnak feldisziteni,de kizarolag olyan megoldasokkal,amiket offolni lehet 100%-ban . Ha ez is kesz,akkor megegyszer ellenorzik, hogy vegig lehet-e menni 24 feletti fix fps-el a minimumon konfigon,az extrak kikapcsolasaval.
Rengeteg ember vesz viszonylag jo intel procival notebookot meg asztali gepet,dedikalt vga nelkul.
Mar a battlefield v sincs messze a csunyan,de hibatlanul jatszhato szinttol uhd 630on.
[link]
Hatalmas kihagyott ziccer a pc jatekok keszitoitol.[ Szerkesztve ]
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
Tetsuo
aktív tag
Ezzel egyetértek, de a többi megoldás még a fasorban sincs. Évtizedes intenzív fejlesztés kellene, hogy a klasszikus felállás mellett labdába rúghasson valami. Egyelőre ennek a fejlesztésnek még a tervei sincsenek meg. Az eddigi alternatívák kb. vicc, vagy szebben fogalmazva, prototípus kategória.
-
DooMbo
tag
Nekem erről a témáról elég határozott véleményem van. Akárki rájöhet, hogy proci mellé integrálva soha nem lesz akkora teljesítményű gpu téve mint az aktuális gamer videókártyáké (fogyasztás, méret, stb miatt). Tehát ez az erős APU téma nagyon jól jöhet notikban vagy gyengébb procik mellé pl, ahol még elég pár alap játékra és a hétköznapi grafikai feladatokhoz. Viszont aki felső kategóriás procit vesz, az úgy is tesz mellé legalább egy közép-felső kategóriás videókarit, tehát szinte fölösleges a beépített IGP.
Még kiemelnék egy fontos dolgot, ugye közeledünk a nanométer háború végéhez, már nem sokat lehet fizikailag lejjebb menni, tehát mivel a tranzisztorok már nem lesznek kisebbek, ezért vagy több réteget fognak tenni, vagy nagyobb cpu-k fognak születni, és itt már számítani fog minden kis hely. Tehát fölöslegesen nem fognak helyet elvenni a grafikus magoknak pláne, hogy versenyképes teljesítményt nem tudnak nyújtani sajnos.
-
Kansas
addikt
"Viszont aki felső kategóriás procit vesz, az úgy is tesz mellé legalább egy közép-felső kategóriás videókarit, tehát szinte fölösleges a beépített IGP." - Ez így ebben a formában nem igaz, csak azokra akik játszani vesznek procit és aki benyom mellé egy Quadrót vagy FirePro-t mert grafikus munkára kell. Egyébként épp itt működik az AMD azon stratégiája, hogy a legcombosabb IGP-t nem a csúcs CPU-mellé teszi, hanem a középkategóriáshoz.
Mindenki másnak elég még az Intel grafikus lassító is(bár újabban már az se olyan lassú).
Az nyilvánvaló, hogy egy főleg játékos konfig nem él meg dVGA nélkül még notiban sem, de az nem mindegy, hogy egy APU multimédián kívül egy kis játékra(casual/régebbi címek) is jó-e, és ha igen, mennyire.Az "erős" APU-k úgysem az alap és csúcskategóriájú gépekbe/notikba nemmek, hanem a középkategória aljára, esetleg HTPC-be és kis egybegépekbe.
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.