Hirdetés

2019. április 20., szombat

Hozzászólások

(#1) arn


arn
(PH! nagyúr)

t30at ibissel :)

RETRO HW-t veszek (VLB, Pentium, Tseng, GUS, Roland, etc)

(#2) hemaka


hemaka
(PH! nagyúr)

Jó váz, de az a 18-55 már párszor oda lett csapkodva, elnézve a képeket. :DDD

☀️"Turn your face to the sun and the shadows fall behind you!"☀️ Alienware Aurora 💙 ➡ rcx.pw

(#3) Kristof93


Kristof93
(fanatikus tag)

Nagy kár, hogy az ibis kimaradt..

(#4) Kopi31415


Kopi31415
(PH! félisten)

Ha ilyen szar idő volt, ezért a pár képért felesleges volt a Marsra mennetek. :) Lesz azért beszámoló az útról?

Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec

(#5) ukornel


ukornel
(senior tag)

Gyors átolvasással nem láttam, hogy esik-e szó vakuszinkron időről.
Ha nem csak a figyelmetlenségemről van szó és tényleg kimaradt, akkor nem ez lenne az első teszt, amiből kifelejtettték :(
Azért is érdekelne a dolog, mert az elektronikus zárral esetleg jelentős fejlődést lehetne e téren elérni a jó öreg mechanikus zárhoz képest.

(#6) pengwin


pengwin
(PH! addikt)

Tesztünk alanyát mindenképpen ajánlani tudjuk a hobbifotósoknak

Mi van?
Félmillió feletti ár és ajánlott hobbifotósoknak? :Y
Azért ez így szerintem kicsit meredek, gyanítom Magyarországon sok profi fots sem engedheti meg magának, hogy ennyit költsön egy vázra, pedig ott munkaeszköz lesz.

[ Szerkesztve ]

Üdv, pengwin "A belépőszint mindig ott van, ahol a fájdalomküszöbünk."

(#7) vihartigris válasza arn (#1) üzenetére


vihartigris
(senior tag)

+1

bármi reciproka a semmi

(#8) arn válasza pengwin (#6) üzenetére


arn
(PH! nagyúr)

arra ott a gfx, 3-4x aron. sajnos a cegek nem a keleteuropai berezeshez igazitjak a portfoliojukat.

[ Szerkesztve ]

RETRO HW-t veszek (VLB, Pentium, Tseng, GUS, Roland, etc)

(#9) p_adam válasza ukornel (#5) üzenetére


p_adam
(őstag)

Nem olyan irányú a kiolvasás mint a mechanikus zárnál, tehát vakuval az elektronikus zár teljesen felejtős. A vakuszinkron egyébként 1/250 nem nehéz megtalálni.

(#10) weiss


weiss
(őstag)

Nem lehetne, hogy egy fényképező tesztbe azért kerüljenek képek is? Lehetőleg nem agyontömörítve.

I did nothing, the pavement was his enemy!

(#11) sheratan


sheratan
(Jómunkásember)

Jó kis váz ez :K Lassan fél éve van meg, de egyáltalán nem bánom, hogy ezt választottam.

(#12) BBorg


BBorg
(lelkes újonc)

"A színmélység minden esetben 10 bites, a mintavételezés SD kártyára történő rögzítés esetében 4:2:0, míg HDMI-n keresztüli felvételnél 4:2:2."
Hol tudhatnék meg részleteket a micro HDMI videokimenet működéséről? Plug&Play vagy menüből kell bekapcsolni? Mindent kiküld, ha pl csatlakoztatom egy TV-re? OSD-t is? Esetleg állítható? Befolyásolja a gép egyéb funkcióit, hogy csatlakoztatva van rá egy TV? Kikapcsol a hátlapi kijelző? Van ezzel kapcsolatban valami nem nyilvánvaló funkció vagy korlátozás? Késleltetés?

[ Szerkesztve ]

(#13) p_adam válasza BBorg (#12) üzenetére


p_adam
(őstag)

Ha a YT-on beírod, hogy 'X-T3 monitor' akkor találhatsz jópár videót a működéséről, valószínűleg az X-T30 is eléggé hasonlóan működik.

(#14) PuMbA válasza pengwin (#6) üzenetére


PuMbA
(PH! félisten)

"gyanítom Magyarországon sok profi fots sem engedheti meg magának, hogy ennyit költsön egy vázra"

A hagyományosan profi fotós vázak újonnan 800 ezer - 2 millió között vannak. Ma már olcsóbb vázakat is tudnak egyébként profi fotósoknak használni, mert annyit fejlődött a technika. Nálunk egy kis városban a fotósnak 1 milliós váza van már rég óta (10+ év), de természetesen nem cserélgeti 3 évente. Simán visszakeresed az árát, ha pénzért nyomod és jó vagy.

[ Szerkesztve ]

(#15) sheratan válasza BBorg (#12) üzenetére


sheratan
(Jómunkásember)

Nem vagyok benne biztos, hogy erre gondolsz, de itt van szó például róla: [link]

(#16) Kristof93 válasza pengwin (#6) üzenetére


Kristof93
(fanatikus tag)

A Fuji apsc vázak nem a profikat célozzák, nem úgy vannak kialakítva. Nem az ártól függ.

(#17) szilu7 válasza Kristof93 (#16) üzenetére


szilu7
(senior tag)

Miért? Hogy vannak kialakítva?

(#18) hemaka válasza pengwin (#6) üzenetére


hemaka
(PH! nagyúr)

Ez a kategória pedig vastagon az, csak a magyar pénztárca nagyon vékonyka.
Külföldön a kit ára konkrétan olcsóbb, mint itthon csak a váz, ez inkább a rohadt nagy probléma.

☀️"Turn your face to the sun and the shadows fall behind you!"☀️ Alienware Aurora 💙 ➡ rcx.pw

(#19) Stauffenberg válasza arn (#8) üzenetére


Stauffenberg
(PH! nagyúr)

Nehogy már középformátumig kelljen menni ha valaki profi Fujfiilm vázat akar. Az X-Pro 2 van ilyen célra szánva valamilyen homályos marketinges elképzelés szerint, de az X-T2 (és hamarosan talán az X-T3) a legnépszerűbb melós vázuk, hiába kommunikálja úgy a Fujifilm, hogy ez csak egy haladó váz, nem pedig pro.

Meg ugye nehéz elképzelni, hogy a GFX mitől próbb, mint a high-end APS-C vázaik, az középformátum, annak az előnyeivel és hátrányaival együtt.

---                                                                                                                                                                                                                       "If I knew how to take a good photograph, I'd do it every time." - Robert Doisneau

(#20) pengwin válasza hemaka (#18) üzenetére


pengwin
(PH! addikt)

Nekem nem azzal van bajom, hogy a gyártó hova pozícionálta a vázat.
Boldogabb országokban egy legalább 5-6 évig használt eszközért nem sok pénz a kb. 2000$, de gyanítom ott sem a hobbisták fogják venni többségében.

Idehaza viszont bátran ajánlani hobbifotósoknak meg szerintem elég merész. Mind a száznak, aki hobbicélra meg is veszi az ilyen árkategóriájú vázat? Nekik már szerintem megvan, a többiek meg örülnek, ha egy 100-150 ezres vázat meg tudnak venni.

[ Szerkesztve ]

Üdv, pengwin "A belépőszint mindig ott van, ahol a fájdalomküszöbünk."

(#21) 80hun válasza pengwin (#20) üzenetére


80hun
(PH! addikt)

Nem merész egyáltalán.
A profi vázakból és objektivekből is a nagyrészét anatörök és hobbifotósok veszik a világon. (Ez minden márkára értendő)
Szted hova adnak el ennyi profi vázat meg obit? Nincs ennyi profi a világon :D

(#22) Stauffenberg válasza pengwin (#20) üzenetére


Stauffenberg
(PH! nagyúr)

Menj be valamelyik magyar Fujifilm Facebook csoportba, tele vannak hasonló árkategóriájú vázakkal rohangáló fotósokkal. Abba már ne menjünk bele, hogy sokuknak csak pénze van, szépérzéke meg semmi a feltöltött fotóik alapján. Néhányan meg pár évvel ezelőtti, most már használtan olcsón megvehető (X-E1, korai X100-ak, stb) vagy újonnan sem drága belépő Bayer-es vázzal csinálnak tök jó fényképeket.

De amúgy az X-T10/20/30 annyira eltalált vázak lettek, hogy a városban mászkálva is egyre több (nem turista!) fotósnál is látom, pedig egyébként ezeknek az indulóára az olcsóbbik kitobjektívvel is 300k felett van.

Az igazság az, hogy a hobbi fotós egy nagyon széles skála. Amiről te beszélsz az a kispénzű hobbi fotós, de ez csak egy halmaz és a mobilok előretörésével egyre kevesebben vannak (értsd: a 150k körüli belépő MILC/DSLR vázak piaca extrém ütemben zsugorodik és a gyártóknál hobbi szinten is egyre inkább a 1500-2000 dollárt kifizetni képes vevőkör kerül a célkeresztbe... a Sony A7 III például a tavalyi év egyik legnépszerűbb cserélhető objektíves fényképezőgépe volt... abszolút értékben nézve is dobogós vagy ahhoz közeli a helyezése például Amazon eladási toplistát nézve).

---                                                                                                                                                                                                                       "If I knew how to take a good photograph, I'd do it every time." - Robert Doisneau

(#23) Kristof93 válasza szilu7 (#17) üzenetére


Kristof93
(fanatikus tag)

A retro tárcsák/kezelés jól néznek ki, használni is kellemes, de a modern canikon dslr/Sony kiosztás igazából gyorsabb és vakon sokkal jobban kézre áll. A markolat túl kicsike. Lencsékből pedig a standard esküvős/portré kitre (24-70-200 2.8, 85 1.4) csak kompromisszummal vannak alternatívák. Sportra pedig leginkább semennyire (a 200 f2 kivételével).

(#24) jlaudio válasza Kristof93 (#23) üzenetére


jlaudio
(kvázi-tag)

Szerintem azért vannak objektivek pl. 16-55 f2.8, 50-140 f2.8, 53 f1.2 ezek miért lennének kompromisszumos megoldások? Szerinted a CaNikon DSLR üvegek jobbak? Melyiket próbáltad, használtad és mi volt ami nem tetszett?

(#25) p_adam válasza jlaudio (#24) üzenetére


p_adam
(őstag)

Alapvetően a fixek, amik nagyon jól eltaláltak az egész rendszerben. Az f/2.8-as zoom-ok kinézete már nem annyira kiemelkedő és a méret+súly(+ persze ár) megtakarítás sem akkora, FF-en az ember f/4 és f/2.8 között szabadon választhat (persze csak szvsz)

[ Szerkesztve ]

(#26) green dude válasza sheratan (#11) üzenetére


green dude
(újonc)

Te melyik programmal dolgozod fel a RAF fajlokat? Azert kerdezem, mert nekem par honapja at kellett valtanom a LR-rol, mert pocsek volt az algoritmusa a Fuji-khoz.

(#27) green dude válasza Stauffenberg (#22) üzenetére


green dude
(újonc)

Van, hogy mikor kimegyek elviszem csak az X-T10-est. Nagyon jo kis vaz, csak kar, hogy nem tudom kicserelni a szemkagylot. Tudom, van olyan amit a vakupapucsba lehet rogziteni, de az nem ugyanaz.

(#28) Stauffenberg válasza green dude (#26) üzenetére


Stauffenberg
(PH! nagyúr)

Pont nemrég jött Lightroom update jobb Fuji támogatással.

Nem próbáltam még, nemrég váltottam MFT-re. Egy próbát megérhet.

---                                                                                                                                                                                                                       "If I knew how to take a good photograph, I'd do it every time." - Robert Doisneau

(#29) szilu7 válasza Kristof93 (#23) üzenetére


szilu7
(senior tag)

Vakon az áll jobban kézre, amit megszoktál. A profi fotós kapásból rádobja a portrémarkolatot, úgy már nem kicsi. A Fuji az, aki tükörnélküli APS-C rendszerrel meg tudott győzni jónéhány profi fotóst. Rendezvényre simán találsz megfelelő objektíveket, ráadásul a Fuji optikák szenzációsak. Sportra még biztosan van jobb, de a T sorozat egyre több profi fotós igenyeinek felel meg.

[ Szerkesztve ]

(#30) Polarstar


Polarstar
(PH! nagyúr)

Izgalmas kis gép! Tetszik! :R

Blacberry Key2, Telegram newschannel-> t.me/crossnordic ursa.major-et-tutanota.com

(#31) Kristof93 válasza jlaudio (#24) üzenetére


Kristof93
(fanatikus tag)

Az apsc vagy ff 2.8 nagyon nem mindegy. F2 zoomok meg f1 fixek még nincsenek a fujinak. Ezért kompromisszumos. Persze attól még lehet munkára használni, sokan így is tesznek, de nem ugyanaz.

(#32) arn válasza Kristof93 (#31) üzenetére


arn
(PH! nagyúr)

Mar megint ez a croppal valo szorozgatas? :) meg ha azaz indok, hogy nagyobb szenzor, jobb dinamika, nyugodtabb kep...

[ Szerkesztve ]

RETRO HW-t veszek (VLB, Pentium, Tseng, GUS, Roland, etc)

(#33) sheratan válasza Stauffenberg (#19) üzenetére


sheratan
(Jómunkásember)

Hogy definiálod mondjuk a profi vázat? Elég jól használható azért a T vagy H széria is munkára, illetve a Pro is, és ott most jön majd nemsokára az új váz.

green dude: Capture One Express, de nem használok raw-ot amúgy.

Kristof93: Ha bokeh-ra utazol, akkor nem mindegy az kisfilmes vagy crop f2.8, de fénygyűjtő képessége pont ugyanaz.
Amúgy sportra és élővilágra pont jobb lenne a crop, mert azonos technológiájú érzékelővel mindig gyorsabb lesz, illetve hosszabb fókusztávot tudsz elérni effektíve a crop miatt. Most még nincs igazán telezoom választék Fujira, de gondolom előbb utóbb arra is lépnek majd.

(#34) Econ válasza pengwin (#20) üzenetére


Econ
(őstag)

"Nekem nem azzal van bajom, hogy a gyártó hova pozícionálta a vázat.
Boldogabb országokban egy legalább 5-6 évig használt eszközért nem sok pénz a kb. 2000$, de gyanítom ott sem a hobbisták fogják venni többségében."

Sony MILC topicban volt egy felmérés, 107 válasz érkezett rá, a társaság felének FF gépe (is) van. Sokan költenek akár több milliós összeget is a kedvenc hobbijukra, de ez nyilván egyéni lehetőségek kérdése is.

A legjobb fényképezőgépek 200e alatt (árak, objektívek, főbb jellemzők tényszerűen és részletesen): https://sites.google.com/site/milcrendszer/

(#35) 80hun válasza Kristof93 (#31) üzenetére


80hun
(PH! addikt)

“F2 zoomok meg f1 fixek még nincsenek a fujinak. Ezért kompromisszumos”
Nemár :D

F2-es zoom és f1-es fix aztán minkek ? A gyüjtőknek a polcra?

És mintha más gyártóknál tömegesen válogathatnánk az ilyen zoom és fix obikból. :)

(#36) jlaudio válasza Kristof93 (#31) üzenetére


jlaudio
(kvázi-tag)

Szerinted tömegtermék lessz a Canon F2 zoomja meg a Nikkor 58mm f0.95 Noct ami legalább manuál (vazze ezt mégis, hogy gondolták?) egy zsák pénzért, de a Fujinon 33mm f1 sem lessz olcsó de ez legalább nem manuál obi, ezek nem lesznek tömegtermékek és leginkább marketing szempontból lényegesek, hogy na bezzeg a Nikon az tud f0.95 obit, a Canon tud f2 zoomot... A való életben mindig mindenki mindent nyitott rekeszen fotózik?
Ha meg már bokeh akkor miért ne középformátum? Az azért nem FF 2.8 nagyon nem mindegy... Ja, hogy nagyobb nehezebb és drágább vagy netalán nincs feltétlenül szükség a középformátumú szenzor adta előnyökre? Na én is igy gondolok a FF gépekre és valószinűleg még sokan mások is akik Fuji X rendszerre váltottak.

(#37) p_adam válasza jlaudio (#36) üzenetére


p_adam
(őstag)

Amit én írtam, arra nem reagáltál, az olcsóbb f/4 zoomok ugyanúgy hozzáférhetőek FF-hez és az f/2.8 zoomok sem minden esetben sokkal nagyobbak és nehezebbek. Ha valaki a zoom optikákat preferálja, akkor nem feltétlen a Fuji rendszere a legjobb választás, eléggé fixekre van tervezve, amik méret/súly tekintetében eltaláltak, de pl. az is látszik hogy egy 16mm f2.8-as kompakt obit sem tudnak elég olcsón forgalomba hozni (és nem is tűnik valami élesnek a dpreview tesztképein, nem tiszta, hogy miért)

Meg persze ha most már 6 különböző gyártó van a tükör nélküli FF vonalon, az már mindenképp háttérbe fogja szorítani őket a jövőre nézve (és garantálja, hogy továbbra is elképesztő mértékű lesz az értékvesztésük)

(#38) Stauffenberg válasza sheratan (#33) üzenetére


Stauffenberg
(PH! nagyúr)

Nincs rá jó definíció, a Canon és Nikon DSLR paletta lett az utóbbi 10-15 év igazodási pontja (mert képtelenek a megújulásra, muhaha), hogy mi-honnan számít pro váznak, de ez azóta sok mindenben változott, egy csomó pro feature levándorolt az alsóbb szegmensbe is (sokmezős PDAF rendszerek, időjárásállóság, haladó videós funkciók, stb), persze nem a két nagy mamutnál, hanem a konkurenciánál. Ettől függetlenül ma is sokan a CaNikon tükrösökhöz mérnek oda mindent és hiába teljesít túl valami lényeges aspektusokból egy 5D-t, ha nem Full Frame, annak nincs is becsülete, fejben rögtön bekerül a jópofa játékszer halmazba.

Az a Pro váz, amivel egy profi hatékonyan tud dolgozni. Ebbe meg aztán bármi beletartozhat egyéni ízlés szerint. Túl nagy jelentőséget nem érdemes ennek a jelzőnek tulajdonítani, ez sokszor nem több marketinges bullshitnél.

---                                                                                                                                                                                                                       "If I knew how to take a good photograph, I'd do it every time." - Robert Doisneau

(#39) PuMbA válasza Stauffenberg (#38) üzenetére


PuMbA
(PH! félisten)

Canon-nál jelenleg ezek a gépek pro besorolásúak a honlapjuk szerint: 5D Mark IV, 5D Mark III és 1DX Mark II.

[ Szerkesztve ]

(#40) Econ válasza jlaudio (#36) üzenetére


Econ
(őstag)

Inkább arra gondolnék, hogy most jön ki Sony milcre a Tamron 17-28mm f2.8, vagy ott a 28-75mm f2.8, 800 dollár körüli árakon. Ezek azért igencsak jó ajánlatok minden szempontból. Nem véletlenül pörög úgy a FF gépek piaca.

A legjobb fényképezőgépek 200e alatt (árak, objektívek, főbb jellemzők tényszerűen és részletesen): https://sites.google.com/site/milcrendszer/

(#41) sheratan válasza p_adam (#37) üzenetére


sheratan
(Jómunkásember)

Ott a 18-55, használhatod végig f4-en, bár tud a széles végén többet is. Az 55-200 meg kb egy f4 ekvivalens, a rövid végén kicsit jobb, tele végén kicsit gyengébb. Ez mindkettő amúgy igen jól sikerült obi, bár a telezoom sajna nem túl olcsó.

Stauffenberg: Ezzel tökéletesen egyetértek :K

(#42) Kristof93 válasza jlaudio (#36) üzenetére


Kristof93
(fanatikus tag)

Hiába vagytok felháborodva a FF 2.8 zoomok és a 85 1.4 a standard "pro" kit. Apsc-n f2 zoomok és f1 fixek kellenek, hogy ugyanazt az eredményt kapd, mind mélységélesség és fénygyűjtés szempontjából. Lehetne középformátum is a standard, de nem az (nem is nagyon vannak 2.8/1.4 kf objektívek, jó okkal). Ezért nem fognak tömegesen áttérni fuji-ra. És amint mondtam a vázak sem igazán úgy vannak kitalálva. Attól még nagyon tetszik a rendszer, ha lenne ibis ezt használnám.

(#43) 80hun válasza Kristof93 (#42) üzenetére


80hun
(PH! addikt)

Senki nincs felháborodva :)
Egyébként nem kell mivel sokszor túl vékony a dof f2,8-nál és f1.4-nél pláne ff-en
Senki nem akar meggyőzni senkit hogy vegyen fujit, valamit félreértesz de nagyon :)
Meg ugy beszélsz mintha a profik léteznének csak.
Sokkal -sokkal több magánember szaladgál sokmillios szerkóval mint profi :)

(#44) arn válasza Kristof93 (#42) üzenetére


arn
(PH! nagyúr)

Mar ha a hatarertekeken fotozol... es ott sem mindig, mert mar lehet rekeszelned kell. Ez a fajta osszehasonlitas nagyon keves esetben allja meg a helyet, a nagyobb szenzorbol fakad inkabb tobb hetkoznapi elony. Vagyis fakadna, hasonlo minosegu obik lennenek, ahhoz hogy a fuji obijainak minoseget megugord ff meretben eleg sokat kellene raaldozni. az olcsobbak amiknel kikotnek az egyszeribb ff vasarlok meg nem nyujtjak azt. Szoval igy ket szam osszevetese finoman szolva is sekelyes es felrevezeto osszehasonlitas.

RETRO HW-t veszek (VLB, Pentium, Tseng, GUS, Roland, etc)

(#45) jlaudio válasza p_adam (#37) üzenetére


jlaudio
(kvázi-tag)

Nos mit lehet erre reagálni? Hogy az f2.8 zoomok kinézete nem olyan kiemelkedő? Nem tudom mire gondolsz szerintem hasonlóan néznek ki mint más gyártók termékei, méret + súly mihez képest? A Nikkor 27-70 f2,8 ED az 83x133 mm és 900g, a Fujinon XF 16-55 f2,8 az 83x106 és 655g szerintem azért a Fuji könnyebb nem is kicsivel, árban pedig a Fuji kb a fele a Nikkornak.
De ha már a Nikkor 70-200 f 2.8 VR II nézed az 87x205 cm és 1540g a Fujinon XF 50-140 f2,8 az 83x176cm és 995g, árban pedig a Fuji vagy 300 ezerrel olcsóbb mint a Nikkor.
Persze, hogy a FF f2.8 az nem egyenlő apsc f2.8 ha már a bokeh-t nézed...
Abban egyetértünk, hogy a fixek azok nagyon eltaláltak a Fuji rendszerben, nem véletlen, hogy a legtöbb Fujis inkább a fixeket szereti.
Az árakról meg mit lehetne mondani mint azt, hogy nem véletlenül kerülnek annyiba amennyit kérnek értük. Az obik nagyon jók mind képi mind épitési minőségük kiváló.
De ez a rendszer nem való mindenkinek és persze nem tökéletes de persze ez akármelyik rendszerre igaz.
Mennyire szorul majd a háttérbe a többi FF gyártó miatt? Majd az idő eldönti de szerintem semennyire, mert a Fuji folyamatosan növeli az eladásait...
Elképesztő mértékű értékvesztés? Nem hiszem, hogy jobban vesztene az értékéből mint akármelyik másik rendszer, talán csak a magyar árak (újonnan) nagyobbak mint az EU-s árak.

(#46) p_adam válasza jlaudio (#45) üzenetére


p_adam
(őstag)

Persze, de az f/4 ugyanúgy ott van, mint opció, ezt írtam már le 2x meg DSLR-ről beszélünk, a Canon RF 24-105 pl. 700g ami szinte ugyanannyi méretben és súlyban és cserébe van nagyobb átfogása.
Nyilván a Sony-t leszámítva (ami pont emiatt a legfőbb ellenfél) nincsenek ezek kiépítve még, de 1-2 év és ki lesznek, majd akkor érdemes megnézni a lehetőségeket és a méret meg súlybeli összehasonlításokat (a Nikon inkább a méret és minőség felé megy el f/1.8-as fixekkel, a Canon meg a minőség felé nagyobb mérettel és súllyal, de előtt utóbb meg mindegyik összeér majd).

X-H1 újonnan 2100$, kicsit egy évesen az X-T3 után meg már csak 1000$ alig használtan, erre mit lehet mondani, minthogy messze túlárazva indult, meg ráadásul a grip-et is ajánlott volt venni hozzá.
A fejlődés nem fog megállni és előbb-utóbb úgyis cseréli az ember, mert még nincs benne minden (és nem stabilizálás X-H kategória alatt), ez az igazság, akkor meg nem biztos, hogy örül az ilyen dolgoknak, lassan már egyes objektíveket is frissíteniük kéne, mert csak a régebbi fókuszmotorokra lettek tervezve. Jó rendszer, csak nem abszolút mindenre, amit egyesek gondolnak.

Talán annyira nincsenek "veszélyben", mint a drágább m43 gépek és objektívek, de korlátozottan itt is ki fog jönni ez a dolog.

[ Szerkesztve ]

(#47) -RARA- válasza Kristof93 (#42) üzenetére


-RARA-
(senior tag)

Érdekes, jópár kifejezetten profi fotós/videós youtube-on azt mondja hogy az IBIS nem egy nagy "wasistdas". Gimball-t távolról sem közelíti meg, egy minimális haszna van csak az IBIS-nek,nagyon amatőr családi fotózásnál kb jól jön, de profi munkához nem nagyon tesz hozzá. (ezt a6500 tesztekben hallottam sokszor mert abban van IBIS)

A 7. napon a mindenható megteremté az embert. A 8. napon az ember megteremté a mindenható Google-t.

(#48) hemaka válasza sheratan (#33) üzenetére


hemaka
(PH! nagyúr)

Johetne az uj pro igazan, varom mar.

☀️"Turn your face to the sun and the shadows fall behind you!"☀️ Alienware Aurora 💙 ➡ rcx.pw

(#49) sheratan válasza hemaka (#48) üzenetére


sheratan
(Jómunkásember)

Gondolom ősszel jön Photokinán.

(#50) arn válasza -RARA- (#47) üzenetére


arn
(PH! nagyúr)

Konnyu fixek mellett a fenet nem elony... olyan szitauciokban fotozol kezbol statikus temakat, amit max alvannyal tudsz. Teljesen mas temakor, mint a gimbal, meglepo modon a fenykepezovel nem csak videozni lehet. Azota hianyzik, amiota eladtam az mftt, es ezert akarok sony ffre valtani fujirol. Normalis meretu es aru vazaikba is belepakolhatnak, ha mar nagyobb vazat kell vennem az nem egy apsc lesz.

[ Szerkesztve ]

RETRO HW-t veszek (VLB, Pentium, Tseng, GUS, Roland, etc)

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.