- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- TCL LCD és LED TV-k
- Fujifilm X
- Raspberry Pi
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
-
Szűkös készlettel indít az iPad Pro OLED?
ma Állítólag meggyűlt a Samsung baja az iPad képernyőkkel, az LG viszont a kívánt mennyiségben szállítja a paneleket.
-
A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
it Könnyűsúlyú AI-megoldással újított a Microsoft, hogy költséghatékony opciókat kínálva még szélesebb ügyfélbázist építsen ki. Eközben az AI és az adatközpontok miatt óriási lesz a kereslet a földgázra.
-
Kulisszák mögötti videón a hamarosan megjelenő Stellar Blade
gp A kizárólag PlayStation 5-re szánt akciójáték alig két nap múlva debütál.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Đobostorta
tag
Ideje lenne, ha az AMD a processzorerőben közelebb kerülne az Intelhez.
-
zsolt320i
senior tag
válasz Đobostorta #1 üzenetére
ÖÖÖ, én is ezt akartam kérdezni.
Mit jelent ez CPU erőben, mert oké, hogy a tranyók nagy részét az IGP emészti fel, de az IGP-t játékra nem elég, általános számítási feladatokat nem tudnak átterhelni rá (vagy ritka esetben) akkor meg mi értelme?Üdv
-
ViZion
félisten
Háát, nem is tudom. Majd a tesztekből kiderül, h mit mutatnak a gyakorlatban. Mondjuk ezeket jellemzően nem játékos gépbe viszik, de érdekelne hol járnak ezek az egybeizék
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
És mikorra ígérik ezt a csodát? AMD-nél ez egy különösen lényeges kérdés. Ha nem 1-2 hónapra van a tervezett CPU/APU megjelenése, akkor még nem kell komolyan venni...
@3: Abban biztos lehetsz
-
dergander
addikt
Az a baj az AMDnek hogy nagyon készülnek arra a korszakra mikor a CPU erő már nemkell a játékokba cserébe a sokkal magasabb számítási teljesítménnyel rendelkező IGP dolgozzon. Igen ám ez jó dolog lenne csak a fejlesztőknek sok munka igy még nemtérnek rá erre. Az AMD szeretne utat törni csakhát mint látjátok vagy nem megy vagy nagyon keserves. Viszont az nagyon nagy dolognak tartom hogy a déli híd bele került,ez elég gyors fejlődés volt
-
félisten
Egyelőre nincs más lehetőségük, mert itt tudnak értelmeset felmutatni, mivel nincs jó CPU architektúrájuk. Viszont ezt állítólag 2012 körül felismerték és azóta fejlesztik a Zen-t.
Az a célja, hogy a Bulldozer bukásából tanulva az IPC növeléssel érjen el nagy teljesítményt, vagy alacsony fogyasztást.
Amíg ez el nem készül, addig kénytelenek a Bull-t reszelgetni, és IGP téren villantani.
Viszont a mostani előrelépés az automatizált tervezéssel szerintem rendesen vissza vehet a Bulldozer szégyenfaktorából - feltéve, ha ugyanúgy sikerül a dolog, mint a Jaguar -> Puma+ esetében.
Meglátjuk...[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Zennel sem történik semmi változás. Már eldöntötték, hogy csak olyan gaming szimulációs technikákat fejlesztenek, amelyek teljes értékű módban APU-n futnak. CPU-s és dGPU-s mód lesz, de korlátokkal. Lásd GrassFX. Az OpenCL-hez való hozzáállás fog változni. Támogatott marad, de mostantól elsődlegesen a Mantle és HSA-ra készülnek a fejlesztők számára írt technológiák. Mindkettő úgyis nyílt specifikációjú lesz, ahogy az OpenCL.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Lehet, hogy rosszul fogalmaztam, mert nem azt akartam mondani, hogy nem az APU lesz az elsődleges irány, hanem hogy lesz normális x86 magjuk. Legalábbis nagyon remélem.
flexxx2: Akarod mondani az IGP fog dolgokat átvállalni dGPU megléte mellett is, ugye?
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez algoritmustól függ. A GrassFX-nél például IGP-n fut azonnal a szimuláció, míg a dGPU-s mód esetében a szimuláció a dedikált GPU-ra kerül, de ilyenkor egy képkockát késik, mert késleltetett az egész. Ha meg nem fut így sem, akkor ki lehet kapcsolni a rendszert.
Az a baj, hogy ma elég keveset lehet tudni a tervekről. Az OpenCL volt a legfontosabb tényező, de idén már érezhetően nem az. A Firaxis vezető programozója is mondta, hogy OpenCL helyett inkább használná az AMD saját API-ját, mert az megbízhatóbb, és azt is támogathatná minden gyártó.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
MC Pite
veterán
Nyilván nem a hc gémerek a célcsoport, de fhd-ban főként autós játék, és nem a legfrisebb fps-ek amikkel néha játszok, 6800K teljesen jól viszi. Ez azért nem piskóta hogy az apu úgy elteker sok játékot ahogy egy *670-es kártya.
Hogy fizika meg hang mikor kerül rá, jó kérdés, de legalább elindult valaki erre. Tehát nem értelmetlenek azért ezek az apuk (egyik oldalon sem).<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Jack@l
veterán
Tusé
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Duck663
őstag
Ez most valami vicc? Eldöntötték? A piac dönti el, és nem ők! És a piaci helyzetük mutatja, hogy marha gyorsan változtatniuk kell, különben roló le lesz! Hónapról hónapra, negyedévről negyedévre szarabbul állnak, dGPU fronton zárkózik fel az nv (technikailag), APU fronton az Intel, nem hiszem hogy a Skylake megjelenésekor még bármiféle előnyt képesek lesznek felmutatni, már csak a konzoljuk van, de ki tudja, hogy majd a következő generációt is az AMD fogja-e gyártani vagy netán mondjuk az Intel elhappol mindent, mert akkor vége lesz a dalnak, végérvényesen! És ezt az AMD csakis saját magának köszönheti.
[ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkor már most kihasználhatod ezeket a rendszereket, mert több tucat consumer alkalmazás épít a GPGPU-ra. Az Adobe, Sony, Cyberlink, The Document Foundation, Corel, VideoLAN, Microsoft ésatöbbi már rég a GPGPU mellett döntött, és aktívak is a fejlesztések. Már a mai PC benchmark programok is erőset boostolnak, ha van GPGPU-t támogató IGP-d. A HEVC dekóderek GPGPU-ra vannak írva. A Strongene specifikusan az AMD-re, míg az Ittiam általánosabb, így az fut mindenen (persze ARM Malin a legjobb).
A gaming van lemaradva, mert az komplex probléma.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Akkor inteled van.
Igen, jelenleg az az állás, hogyha magasról teszel a gémigre akkor inteled van, de ugyanúgy megáll az én állításom is:
ha komolyan veszed a géminget akkor is inteled van (legalábbis processzorban).
A kérdés, hogy van-e olyan halmaz aminek nincs metszete a fenti kettővel
J. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen eldöntötték. Ha a fejlesztőpartnereiknek nem kell az OpenCL, akkor van másik API-juk a problémára. Senkire sem erőszakolnak semmit, nekik jó az OpenCL is, de pár fejlesztőnek nem az. Akkor használjanak mást. Jobb mintha azt mondanák, hogy nincs más, és ezzel kell küzdeniük.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nakos1212
senior tag
az igp ha megfelel egy 7770-nek erőben, instant get.
[ Szerkesztve ]
-
duc
aktív tag
S eljövé vala az megváltó jövő. Megint.
üdvöske, redmondi óriás, tetszetős, rendre, légkavaró, akár, megoldás, kicsike, ipar.
-
Duck663
őstag
Ez mind hiába, amíg a felhasználó nem érzi ezt a saját bőrén és nem is kommunikálják felé, addig ez olyan mintha nem is lenne.
Lásd most ACU AMD processzorokkal szív mindenki. Hiába van ott a tudás, ha nem használják ki. És ennyit a gaming-ről! FC4, konzolokra kidolgoztak egy speciális AA eljárást lehetne PC-n, de nincs miért is? Az AMD jól csinálja? Meg a kisfaszomat csinálja jól!
Igényt kiszolgálnak, de a felhasználó mit is kap? (Ott a nokiás doboz megy még mindig) Ezért írtam korábban, hogy ok adják ingyen a Mantle eszközöket, de cserébe a serpenyőben legyen elvárás, hogy ez itt van ingyen, és akkor NO black box, és amit kidolgoztatok eljárásokat konzolra az PC-n is ott figyel! És ezek után majd eldönti a pénzéhes fejlesztő, hogy mi kell, nokiás doboz, vagy fejlesztő eszközök. És ha gondolkozásképesek, és feltételezzük, hogy azok, akkor tudják, hogy az idő pénz és az eszközökre szavaznak. De az AMD agyatlankodásának hála, most ott a dobozka is és az eszközök is nekik a felhasználóik meg szívnak! Ez a jó irány mi?! Hát hogyne! Jó irány a csőd felé!
[ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Jack@l
veterán
Az a baj, amelyik fejlesztő küzd az opencl-el, annak az hsa is ugyanolyan problémás lesz... Az elgondolás jó, csak a kérdés hogy mire lesz jó a gyakorlatban...
Perpill techdemóra elég, meg jó hasznát veszik majd telókban, tabletekben, minden komolyabb dologra gyakorlatilag hulladék.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha megnézed a PC-s kiadókat, akkor az Ubisoft és Warner Bros partnere az NV, az Intel partnere a Codemasters, míg az AMD partnere az Electronic Arts, Square Enix, SEGA, Nordic Games, 505 Games, 2K Games és Deep Silver. Nincs több kiadóra kapacitása az AMD-nek. Nem mellesleg az AMD nem keresi az Ubisoft társaságát, mert nem akarják a nevüket adni az AC Unity minőségéhez.
Az AC Unity a DX11 miatt szív. És teljesen lényegtelen milyen géped van, az API szabja a korlátot, ami miatt rossz a program. Másrészt az Ubisoftnak van Mantle SDK-ja, szóval csak a saját döntésük, hogy használják-e (megjegyzem, hogy konzolon nem használnak low-level elérést, szóval PC-re ez nagy elvárás lenne).
A Far Cry 4-hez is ott van a kezükben az API, amivel portolhatók az új effektek, de ettől is csak GCN-en futna.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
pakriksz
őstag
"És ennyit a gaming-ről! FC4, konzolokra kidolgoztak egy speciális AA eljárást lehetne PC-n, de nincs miért is?"
Mert se intel, se maxwell gpu-kon nem lehetséges az az eljárás. Ha működne a többin, akkor meg a sok nvidia fanboy meg verné magát hogy "köcsög amd biztos letiltotta maxwellen hogy rosszabbnak tűntesse fel"
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Firaxis például nem is a HSA-ra nézett, mint lehetséges megoldás a problémáikra. De egyébként valószínűleg az is elfogadható lenne számára.
Igazából az AMD számára a végeredmény tekintetében mindegy, hogy ki mit használ. Nekik az is jó, ha OpenCL lesz, az is ha más. Akár a saját megoldásuk. A fejlesztő majd eldönti.
Igazából régóta az van, hogy ide-oda pattog egy piros labda, amit a fejlesztők és a gyártók egymáshoz dobálnak. Az AMD ebből ki akar szállni úgy, hogy a piros labda a fejlesztő térfelén maradjon, így ne legyen indok az, hogy a hardvergyártó az oka annak, hogy xy dolog nem működhet. Csak ennyi történik most.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Ha nem akarja csak apu-val "elkápráztatni" a jónépet, akkor kénytelen lesz megtanulnia opencl-re programozni és nem szembemenni azzal a szemlélettel...
Persze ha egy gyártó pénzeli őket, és eléggé megéri nekik APU-ra fejleszteni, akkor csinálják csak.A gond a szutyok teljesítménnyel és a skálázhatóság hiányával van.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Duck663
őstag
A Codemasters is sokkal inkább az nv partnere, mint bárki másé, még ha az Inteltől kapnak is valamit, akkor is...
Csakhogy az Ubinál nem kellene, hogy puszira ott legyenek a fejlesztőeszközök, úgy pedig végképp nem, hogy még ők is dönthetnek a használatáról! Az AMD nem egy jótékonysági szervezet, feltételeket kell szabnia (korrekt feltételeket persze, de azt gondolom hogy az hogy nem használhat egy fejlesztő átláthatatlan működésű elemeket vagy az, hogy egy egyéb konzolos fejlesztését PC-n is használnia kell, nem vállalhatatlan vagy inkorrekt feltétel). Ha ezeket egy fejlesztő elfogadja, kap fejlesztőeszközöket, ha nem, pá! A helyzet a jelenlegitől sokkal rosszabb nem lehetne. Egyénként ekkor a PC-s portok minősége is javulna, mert azok a konzolos fejlesztések belekerülnek a kódba, ráadásul a kód működését mindenki jól át is látja, nincs semmi susmusolás senki előtt!
(#28) cacasz02: Olvasd el újra!
(#30) pakriksz: Úgy tudom Intelen működne, és ezeket ki is lehet ám kapcsolni, nem kötelező semmi sem. Lásd ACU, kapcsolj ki minden effektet a GTX680-on akkor talán menni fog 640*480-on!
[ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tudod mit várnak el a fejlesztők egy gyártótól, hogy végre meghallgassák őket. Mindenki ment a saját feje után, és nem történik semmi. Ez az igazi probléma. A pénz őket nem érdekli, mert annál sokkal többet ér, ha hozzá tudnak nyúlni a hardverekhez.
(#33) Duck663: A Codemasters biztos nem. Ők nagyon nem rajonganak az elzárkózásért. Nem mellesleg Intel exkluzív effektek vannak a játékaikban.
Milyen feltételeket? Az AnvilNext valószínűleg fel sincs készítve a low-level render back-endre, ahogy írtam konzolon sem használják ezt az elérést. Ezt nem szabad erőltetni, mert ha valaki nem szentel elég figyelmet rá, akkor az elég rossz működéshez is vezethet.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Aztán majd kétszer annyi ideig tart majd egy program kifejlesztése, meg kétszer annyi hülyeséget csinálnak a középszintű fejlesztők, mert minden architektúrára maguk gányolhatják össze a kódot. Szuper lesz az mindenkinek...
Mondjuk így legalább a gyártók silány driverei miatt nem lesz annyi szívás, ez is valami.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Mesélj...
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Duck663
őstag
"Intel exkluzív effektek vannak a játékaikban." Ami még csak véletlenül sem szabványos, de ez nem egy zárt dolog kicsit sem?!
Az AnvilNext fejlesztését sem tegnap kezdték el, a konzolok pedig már 1 éve piacon vannak, de a fejlesztőkhöz nem akkor kerülnek, hanem azért egy picit előbb! Magyarán volt idő a fejlesztésre, minimum 24 hónap! Egyébként nem csak a ACU a problémás, hanem az utóbbi időben szinte az összes Ubis fejlesztés, és ahhoz, hogy az Ubi változtasson elkélhet egy kis hardvergyártói ráhatás, főképp úgy, hogy a hardvergyártó azt mondja, hogy számukra fontos a PC-s piac! És a felhasználók elégedetlenkedése láthatóan nem elég ehhez!
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Stonerice
őstag
Az Intel ígért eDRAM-ot is. Ez mellé jön még, hogy ők is tudnak fejlődni IGP-ben ha akarnak, tehát szerintem elég közel lesznek egymáshoz. Ha ddr4-et is fog támogatni, akkor meg pláne.
Most már az intelnek szurkolok
Nyugodtan kövezzetek meg. Én már eleget vártam az AMD-reEgyébként nekem ínyemre lenne (az 5800k-m nak is) ha minden nagy címen kívüli játékot Opengl-be írnának meg.
Ott van például a Farming Simulator 15. Nem is csúnya, és High-on Full HD, 4x MSAA-val viszi. Csak ritkább esetekben megy 25fps alá húzott igp-vel.[ Szerkesztve ]
Pénz beszél, kutya utal! Aktuális főkomponenseim: 5600X / Msi B450 Gaming Plus Max / 16GB 3733 cl16 / Sapphire Nitro Rx480
-
GIJoe
addikt
Szerintem pedig fel van osztva a piac, megállapodások szerint, kész.
Nem létezik, hogy olyan esemény mint a bitbányászat nem volt jelentős hatással, az AMD bevételére... -
nagyúr
dehogynincs. veszel egy épeszű árú CPU-t (akár Intel, akár AMD) és egy épeszű árú VGA-t (akár nVidia, akár AMD), és AAA-s címnek a kiadás után 3-6 hónapig a közelébe sem mész. arról meg, hogy mi lesz a jövő, elméletben jól elvitatkozol a fórumokon, gépet viszont csak akkor veszel hozzá, amikor már nem jövő, hanem jelen
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
big-J
őstag
Hogy lett még több a tranyó a gpu-ban, ha nem növelték a CU-k számát közben?
-
stratova
veterán
Carrizo
Gbors
-
tranceplanet
addikt
Ez bizony igaz, őszinte, és tömör. Szerencsére már nem érint a gaming, mert nem játszom
A hardveres gyorsítás része érdekel:
- filnézésnél dekódolás, fluid motion...
- böngészésnél
- tömörítések
- konvertálás
..." Könnyű döntések-->Nehéz élet ; Nehéz döntések-->Könnyű élet " - Válassz!
-
Johnny001
senior tag
Hi!
Sajnos én úgy érzékelem, hogy minden áron le akarnak nyomni a torkomon egy ilyen IGP-t, holott csak kártyacsere esetén jut szerephez, egyébként le van tiltva-nincs telepítve, mert csak gondot okoz, illetve inaktív, szóval semmi gyakorlati haszna. Why????
By.: Johnny
Bp. XVIII.- Pestszentimre 06309060893