Hirdetés
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Televan74
nagyúr
Jó lesz ez a FidelityFX ,szeretném minél több játékban viszont látni. DLSS meg csak akkor jó ha a fejlesztő fordít rá elég időt,tehát mikor az Nvidia rendesen kitömi a zsebét.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
Predatorr
őstag
Még egyetlen játékban sem kellett dlss-re butítanom az aa-t 2080-on, pedig 4k—ban játszom. Inkább driverben is bekapcsolok pár minőségi funkciót, igaz, nem publikus bétateszt verziókkal játszom. Lám, ez sincs még kész.
Amúgy szerintem elég béna program, mert eleve nincs benne a feketék folyamatos pozitív diszkriminációja, sem az aktuális verseny üzleti érdekek alapján történő befolyásolása (angolszász/német piac, holland szurkolótömeg, stb), de legfőképpen a szabályok változatos, ugyanakkor mindig a Ferrari kárára történő értelmezése. Akkor már legyen ugyanolyan szar, mint az igazi cirkusz, ne a dlss-szel akarjanak levenni a lábamról!"Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."
-
deltaa97
tag
Ha máshogy nem, legalább virtuálisan tud futamot nyerni a Ferrari
Xiaomi 12X 8/128 GB Grey | Életem legrosszabb döntése, hogy gépészmérnöki pályára tévedtem...
-
snecy20
veterán
Én még mindig nem tudom szükségünk van-e a felskálázásra.
Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
-
CptAdamica
veterán
A FidelityFX Sharpening egész jól néz ki, este próba.
Megyen!
-
#16939776
törölt tag
Tényleg Jóval meggyőzőbb mint a TAA-val, de az éleken ott maradt recét és a TAA okozta artifact-eket is
"visszaélesíti". Érdemes az N betű, után a jármű körvonalait megnézni.
Dinamikájában "vasalja a képet" és zajt is látok az egyszínű felületeken, mintha meg lenne tolva egy lenne pici "HDR"-el.Ez most kicsit máshogy teszi tönkre a képet.
[ Szerkesztve ]
-
Z_A_P
addikt
Ez a DLSS konkretan egy vicc
OK
-
félisten
Az AMD eljárása milyen GPU-t igényel?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FoxiestFox #10 üzenetére
A standard path olyat, ami támogatja a compute shadert. A vendor specific compatibility path olyat, ami támogatja az AGS-t míg a vendor specific performance path olyat, ami támogatja az AGS-t és a rapid packed mathot. Mindegyik path ugyanazt az eredményt adja, csak más teljesítményigény mellett számolják ki.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
SunMount3r
nagyúr
Annyira aktuálisan nem értek hozzá, mert egy csomó VGA széria kimaradt nekem, de az utolsó képeken nem csak a kerítés, de az egész kép sokkal élesebb, tisztább a Fidelity esetén. Annyira, hogy a TAA ezek után már szinte nézhetetlen.
(#9) Zer0Code : Hanem miért?.. (Most, hogy it az új RX széria is).
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz SunMount3r #12 üzenetére
Erre való az élesítő filtere a FidelityFX-nek.
(#5) snecy20: Teljesítményt nyersz vele, valakinek kell.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
D.Va
senior tag
Nekem utsó NV kártyám a Geforce 2MX volt. Ja nem, volt egy FX5200, 1 hét után eladtam olyan tré volt. Akkor váltottam egy 9600XT-re. Azóta csak Radeon-om van. Mindig van/volt belőle jó alternatíva alsó és középkategóriában. És valljuk be a vásárlók 99 százaláka nem csúcs kártyákat vesz. Ezt az AMD és az NVIDIA is elmondta nem egyszer hogy a csúcskategórián nincs hasznuk, az csak presztizs, olyan keveset adnak el csúcs kártyákból. (a bányász lázt most hagyjuk, most átlag PC-ről és gamerekről van szó, és a gyártók szerint a bányászat is elenyésző az eladások szempontjából) Szóval az hogy az AMD-nek nincs NVIDIA alázó csúcskártyája, az csak a fórumozó vérpistikéket zavarja nem pedig a vásárlók többi 99 százalékát.
-
arn
félisten
Most komolyan egy fotozashoz hasonlo elesites a nagy ficsor? ennyi erovel rapakolhatnak az osszes hasonlot.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
nexplo
őstag
Én már azt várom amikor végre elérhető árban lévő alkatrészeken is fognak futni ezek a "fícsőrök".
Zavard össze a világot: mosolyogj hétfőn! :)
-
Zer0Code
lelkes újonc
Ki mondta hogy csúcs kártyára gondoltam? Nézd meg az eladásokat és utána írogass...
Az NV-nél az FX széria volt igazán rossz, ez tény. Akkor még az ATi elé is került, jobb vételnek számított a driveres hibái ellenére is.
az NV a Pascal GPU-val nagyon meglépett és ez azóta csak egyre szembetűnőbb...( a nem olyan régmúltat nézve, anno GTX1060-as volt a best buy, mostanság az RTX2060-asokat viszik mint a cukrot, de a többi RTX is szépen fogy, és nem feltétlen az RT miatt, az csak egy + fícsőr, ami ráadásul AMDn csak álom marad. Azért mert fogyasztásban / melegedésben / teljesítményben mindenhol a konkurencia előtt vannak, minimális felárért cserébe normális szoftveres támogatás, tökéletes játékélmény + GSYNC, és mielőtt megköveznél nagyon sok ATi/AMD kártyám volt)
-
SunMount3r
nagyúr
Állítólag az élvezhető RT-hez RTX 2070 kell minimum. Ha nem csak a játékot nézzük az AMD pedig sokkal jobb multimédiában. Az Nv nemrég hozta csak rendbe a normális HDR-t a driver-ekben, addig vagy fél évig "csak úgy volt". + a 3D MVC támogatást is teljesen kivették legutóbb (csak úgy).
(Egyik oldal megszállottja sem vagyok, csak tényeket sorolok, gaming only-ra én is Nv-t vennék, de a fentiek miatt nem azt fogok). Szóval nem olyan fekete/fehér ez...
-
félisten
Az általad említett teszt több sebből vérzett, a leglényegesebb, hogy a Sharpeninget hasonlította a DLSS hez, mikor két különböző eljárásról van szó.
Fidelity FX upscalingot lehet és kell hasonlítani a DLSS hez nem a fidelity FX sharpeninget.Utóbbi egy élesítő filter amire van hasonló open megoldás nvidára is( reshade) de jön rá egy megoldás nvidiától is ami úgy működik mint a sharpening, DLSS2x lesz a neve.
Az upscaling működik hasonló elven és hasonló célból, mint a DLSS.( teljesítmény nyerés)
Szerintem upscaling sok esetben rondább F1 ben is mint a DLSS. kerítésben jót tesz a TAA+ upscailng elmosódása, míg másban (pl: aszfalt) jobb a zöld megoldás.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A DLSS2x már majdnem egy éve létezik. Azért nem alkalmazzák, mert ugyanaz a baja, mint a DLSS-nek. Ha rossz a neuronháló, akkor rossz lesz az eredmény is, csak a DLSS legalább javít a tempón, míg a DLSS2x nem, így megfelelő neuronháló nélkül nem csak ronda, hanem lassú is. Nehéz vele mit kezdeni amúgy. Az egyik fejlesztő szerint a DLSS problémája az overengineering. Egy roppant egyszerű problémát akarnak elképesztően bonyolult módszerrel kezelni, és ennek ritkán van jó vége.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
DLSS2x hiába létezik elméleti síkon, ha nem működik még semmiben.Vulkanban( Wolf) állítólag aktiválni fogják .
FidelityFX F1 ben Contrast Adaptive Sharpening és a Luma Preserve Mapping ami mindkettő nyílt forráskódú dolog, aktiválható Nvidia kártyákon is ha a fejlesztő akarja.
Upscaling is ronda Fidelityben, teljesen mindegy honnan jutnak el a végeredményig, egyszerűen a felskálázás játékokban nem tud úgy működni , mint mondjuk Filmeknél....Szerintem kikapcsolandó mindkét megoldás( DLSS/ FX upscaling) mert nagyon észrevehető a minőség romlása.
Most csinálok egy tesztet majd blogoutra, itt van egy radeon 5700 nálam és egy RTx 2060 is.DLSS előnyére azt lehet írni, hogy valóban gyors mozgásnál nem láthatóan rakja össze a felskálázott képet, míg upscaling esetében ez észrevehető, főleg gyors mozgásnál zavaró tud lenni, a háttérben néha nagyon erős az elmosódás aztán magára talál, tehát lassabb a dolog működése, de a vékony élek és vonalak szebbek , árnyékoknál kevesebb az anomália.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
hajbel
addikt
A teszt célja az volt, hogy bemutassa, egy tetszőleges kép filter is többet ér, mint a DLSS. Alapjában véve ugye a DLSS-nek evidens, hogy semmi haszna, mivel hasonlóan, néz ki, mint egy mezei 1800p TAA kép, csak anomáliákkal, és ugyanannyi erőforrást is zabál. Ugyanazon a felbontáson (leskálázva) radeon image sharpeninggel megtámogatott kép messze jobban néz ki, mint a DLSS. Ez is logikus, mivel van egy filter az ugyanúgy kinéző képek egyikén. 800x400-as képekből nem nagyon lehet messzemenő következtetéseket levonni. Mindenesetre várom a tesztedet. Próbáltam én is a ReShade portot vegán a CAS-t, de volt, ahol nem ment és minden játékra külön-külön be kellett állítani. Pl. a Metron nagyon jól működött és jól jött, hogy lehet állítani az intenzitás csúszkát, viszont szerintem több erőforrást zabált, mint navi kártyán, habár így is elenyésző tartományban van az erőforrásigénye.
Szerk.: A szóban forgó videók: RIS vs DLSS
Í RIS vs ReShade[ Szerkesztve ]
"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia
-
félisten
"A teszt célja az volt, hogy bemutassa, egy tetszőleges kép filter is többet ér, mint a DLSS."
Pont erről beszélek, hogy ez egy hülyeség.
Attól, hogy sharpening egy nagyon hasznos és remek dolog a DLSS mellé nem a Fidelity Sharpeninget kell hasonlítani, hanem a Fidelity upscalingot. megnézném itt is a cikkben lévő játékban hogy néz ki az upscaling TAA nélkül. A videó nem ezt teszi....egy képjavító eljárást hasonlít egy teljesítményjavító eljárással.
Meg kellene érteni, hogy a két eljárás teljesen más.
A Sharpening nem nyúl hozzá a felbontáshoz hanem natív felbontásra húz egy élesítő szűrőt ezért nem növel teljesítményt és FPS-t. míg a DLSS 75 % ra leskáláz és onnan próbálja elérni a natív felbontást képminőségben.. Az egyik egy képminőség javító eljárás felbontásskálázás nélkül ,a DLSS pedig egy teljesítmény növelő eljárás 25-50 % FPS nyerhető vele minőségromlással. Ezt a minőségromlást próbálja csökkenteni, mivel a kimeneti kép továbbra is natív marad...Nézd meg innen [link] a videót és állítsd meg egy pontnál ahol 0.7 Shader scale van+ sharpeneddel van tesztelve ott jól látszik, ha a felbontáscsökkentés is van mellette, már a DLSS sel van kb egy szinten főleg a háttérben lévő kövek, sin , növényzet. míg DLSS-t továbbra is avezetékek és vákony vonalak teszik viccessé.
Mindkét eljárásnak megvan a jogosultsága ,de teljesen más a céljuk és a végeredményük képminőség vagy teljesítmény / FPS terén...A második videó már érdekesebb, ide kellene majd az Nvidiának a DLSS2x eljárása..
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
D.Va
senior tag
Persze tudom hogy eladásokban az Nvidia összességében sokkal jobban teljesít. Hogy ennek mi az oka ez ezer ismert és ismeretlen tényezőn múlik, mint ahogy sok másnál is néha a "véletlenen". De ezen kár is vitatkozni. Néha még egy világvezető cég se tud befuttatni és piacvezetővé teni egy terméket hiába van tonnányi pénzük... (lásd: Windows Phone) Néha meg jön egy kis cég és hirtelen világsiker lesz... Egyszer fent, egyszer lent...
-
hajbel
addikt
Tudom, hogy mi a RIS a CAS és a DLSS, de a videó is elmagyarázza az előző kettőt, több videó és cikk foglalkozik a DLSS gyakorlati teljesíményével, ami valószínűleg elkerülte a figyelmed. [link] Gyakorlatilag ugyanolyan vagy rosszabb a DLSS képminősége 4K-ban, mint a natív 1800p és pontosan ugyanannyi erőforrást is zabál, a képen kevesebb részlet mellett. Felhasználói szempontból teljeesen mindegy, hogy 1800p filterrel, natív 1800p, vagy 4K DLSS van használva, mert ugyannyi fps-t zabál mindhárom, viszont ezek közül a DLSS néz ki a legrosszabbul. Metroban igen, döntetlen az állás, mivel az egyetlen játék, ahol használható szinten van jelenleg a DLSS. A RIS-es 1800p körülire leskálázott 4K képminőség viszont minden más játékban jobban néz ki, mint a 4K DLSS, az fps pedig ugyanannyi. Mondjuk egy dologra kíváncsi lennék, hogy 4K DLSS+CAS hogy nézhet ki, ezt még senki sem tesztelte eddig. Vajon segít-e a DLSS olajfestmény effektusán, gyanítom, hogy nem, de azért megnézném.
"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia
-
19ati93
senior tag
Ugyan 1080p-s összehasonlítás, de van különbség.
-
MeszesKPT
őstag
Nem látom értelmét se a DLSS-nek, se a FidelityFX Upscalingnek. Előbb venném le a felbontást 1440p-re, ha nincs meg a teljesítmény. Emiatt kár volt tranzisztort pazarolni a tensor magokra.
A sharpening filter egész meggyőző, de ez is inkább ízlés kérdése. Nekem tetszik a végeredmény, de én minden játékban elsőként kapcsolom ki a motion blurt meg depth of fieldet is.
-
Cyberboy42
senior tag
-
sb
veterán
válasz MeszesKPT #33 üzenetére
De ha leveszed a felbontást és nem 1:1 pixel mappinggel nézed a monitoron fekete keretekben akkor valami így is úgy is fel fogja skálázni a teljes méretre/felbontásra.
Az pedig már algoritmus kérdése, hogy melyik milyen eredményt ad. De ha a monitor skáláz akkor eleve nem tudsz belenyúlni/választani. Szóval annyira nem rossz ha van más algo és lehet válogatni.
A fenti linken lévő eredmény viszont siralmas. Ránézésre olyan mintha 320x200 lenne... és skálázhatja bármi.
-
MeszesKPT
őstag
Ebben igazad van és pont ezért én inkább az effektekből veszek vissza, hogy továbbra is natív felbontáson tudjam használni a kijelzőt.
A mondandóm lényege inkább arra irányult, hogy ha a tensor magok helyett is cuda-ra költötték volna el azokat a tranzisztorokat, akkor talán nem is lenne szükség ilyen szemfényvesztő trükközésre, mint DLSS. Ezt gondolom az RT magokról is, de ez egy külön történet.
-
sb
veterán
válasz MeszesKPT #38 üzenetére
Így érthető, az effektek nyilván segítenek.
Ahogy a plusz feldolgozó is segítene. Valószínűleg erről is azt gondolták, de nem lett annyira jó. Ez van.
Egyébként nem ördögtől való, jó lehet a DL alapú skálázás, képjavítás meg úgy egyáltalán a képfeldolgozás. Erre vannak példák a vga-kon kívül.