Hirdetés

2019. augusztus 24., szombat

Hozzászólások

(#1) Televan


Televan
(veterán)

Jó lesz ez a FidelityFX ,szeretném minél több játékban viszont látni. DLSS meg csak akkor jó ha a fejlesztő fordít rá elég időt,tehát mikor az Nvidia rendesen kitömi a zsebét.

???

(#2) Predatorr


Predatorr
(junior tag)

Még egyetlen játékban sem kellett dlss-re butítanom az aa-t 2080-on, pedig 4k—ban játszom. :) Inkább driverben is bekapcsolok pár minőségi funkciót, igaz, nem publikus bétateszt verziókkal játszom. Lám, ez sincs még kész.
Amúgy szerintem elég béna program, mert eleve nincs benne a feketék folyamatos pozitív diszkriminációja, sem az aktuális verseny üzleti érdekek alapján történő befolyásolása (angolszász/német piac, holland szurkolótömeg, stb), de legfőképpen a szabályok változatos, ugyanakkor mindig a Ferrari kárára történő értelmezése. Akkor már legyen ugyanolyan szar, mint az igazi cirkusz, ne a dlss-szel akarjanak levenni a lábamról! :o

"Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."

(#3) hajbel válasza Televan (#1) üzenetére


hajbel
(őstag)

A DLSS konkrétan sehol sem jó. A HW Unboxed csinált erről több videót. Egy élesítő filter többet ér, mint a DLSS, pl. a Fidelity FX látványosan jobb.

The Verge professional PC building guide: "You'll need a Swiss Army knife that hopefully has a phillips head screwdriver."

(#4) deltaa97


deltaa97
(csendes tag)

Ha máshogy nem, legalább virtuálisan tud futamot nyerni a Ferrari :DD

Xiaomi Mi 8 6/128GB

(#5) snecy20


snecy20
(veterán)

Én még mindig nem tudom szükségünk van-e a felskálázásra. :)

(#6) san01


san01
(addikt)

A FidelityFX Sharpening egész jól néz ki, este próba. :D

OP 7 Pro | Origin: Captain_Adamica

(#7) Duracellm...


Duracellm...
(veterán)

Tényleg Jóval meggyőzőbb mint a TAA-val, de az éleken ott maradt recét és a TAA okozta artifact-eket is
"visszaélesíti". Érdemes az N betű, után a jármű körvonalait megnézni.
Dinamikájában "vasalja a képet" és zajt is látok az egyszínű felületeken, mintha meg lenne tolva egy lenne pici "HDR"-el.

Ez most kicsit máshogy teszi tönkre a képet. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#8) Z_A_P


Z_A_P
(őstag)

Ez a DLSS konkretan egy vicc :D

OK

(#9) Zer0Code válasza Z_A_P (#8) üzenetére


Zer0Code
(lelkes újonc)

Nem is a DLSS miatt vesznek nagyságrendekkel több NV kártyát. :P

(#10) FoxiestFox


FoxiestFox
(nagyúr)

Az AMD eljárása milyen GPU-t igényel?

http://www.flickr.com/photos/sansphoto/ - https://www.instagram.com/alxreedxx/

(#11) Abu85 válasza FoxiestFox (#10) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

A standard path olyat, ami támogatja a compute shadert. A vendor specific compatibility path olyat, ami támogatja az AGS-t míg a vendor specific performance path olyat, ami támogatja az AGS-t és a rapid packed mathot. Mindegyik path ugyanazt az eredményt adja, csak más teljesítményigény mellett számolják ki.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#12) SunMount3r


SunMount3r
(veterán)

Annyira aktuálisan nem értek hozzá, mert egy csomó VGA széria kimaradt nekem, de az utolsó képeken nem csak a kerítés, de az egész kép sokkal élesebb, tisztább a Fidelity esetén. Annyira, hogy a TAA ezek után már szinte nézhetetlen.

(#9) Zer0Code : Hanem miért?.. (Most, hogy it az új RX széria is).

[ Szerkesztve ]

Na, mit tanultunk ma?! Első észrevételem: A téli-fagyin nincsen gombóc!... A második: Viszont, ennek megvan az az előnye, hogy így össze lehet tapasztani kettőt anélkül, hogy összenyomnánk a gombócokat!... Igaz, vagy nem igaz?!

(#13) Abu85 válasza SunMount3r (#12) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Erre való az élesítő filtere a FidelityFX-nek.

(#5) snecy20: Teljesítményt nyersz vele, valakinek kell.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#14) -RARA- válasza Zer0Code (#9) üzenetére


-RARA-
(senior tag)

Nekem utsó NV kártyám a Geforce 2MX volt. Ja nem, volt egy FX5200, 1 hét után eladtam olyan tré volt. Akkor váltottam egy 9600XT-re. Azóta csak Radeon-om van. Mindig van/volt belőle jó alternatíva alsó és középkategóriában. És valljuk be a vásárlók 99 százaláka nem csúcs kártyákat vesz. Ezt az AMD és az NVIDIA is elmondta nem egyszer hogy a csúcskategórián nincs hasznuk, az csak presztizs, olyan keveset adnak el csúcs kártyákból. (a bányász lázt most hagyjuk, most átlag PC-ről és gamerekről van szó, és a gyártók szerint a bányászat is elenyésző az eladások szempontjából) Szóval az hogy az AMD-nek nincs NVIDIA alázó csúcskártyája, az csak a fórumozó vérpistikéket zavarja nem pedig a vásárlók többi 99 százalékát.

A 7. napon a mindenható megteremté az embert. A 8. napon az ember megteremté a mindenható Google-t.

(#15) Noukoum válasza -RARA- (#14) üzenetére


Noukoum
(senior tag)

Nem véletlen hogy most is az rx 570 a best buy az alacsonyabb árkategóriában.

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#16) arn


arn
(nagyúr)

Most komolyan egy fotozashoz hasonlo elesites a nagy ficsor? :) ennyi erovel rapakolhatnak az osszes hasonlot.

RETRO HW-t veszek (VLB, Pentium, Tseng, GUS, Roland, etc)

(#17) gV válasza hajbel (#3) üzenetére


gV
(őstag)

ez nem igaz, a TR-ben naponta látom, abban jó

(#18) nexplo


nexplo
(aktív tag)

Én már azt várom amikor végre elérhető árban lévő alkatrészeken is fognak futni ezek a "fícsőrök". :)

Zavard össze a világot: mosolyogj hétfőn! :)

(#19) Danecay válasza Televan (#1) üzenetére


Danecay
(senior tag)

A ReShade-el elvileg szinte bármelyik nVidia kártyával futtatott játékra rá lehet húzni anélkül, hogy maga a játék valójában támogatná. [link]

(#20) Zer0Code válasza -RARA- (#14) üzenetére


Zer0Code
(lelkes újonc)

Ki mondta hogy csúcs kártyára gondoltam? Nézd meg az eladásokat és utána írogass...

Az NV-nél az FX széria volt igazán rossz, ez tény. Akkor még az ATi elé is került, jobb vételnek számított a driveres hibái ellenére is.
az NV a Pascal GPU-val nagyon meglépett és ez azóta csak egyre szembetűnőbb...

( a nem olyan régmúltat nézve, anno GTX1060-as volt a best buy, mostanság az RTX2060-asokat viszik mint a cukrot, de a többi RTX is szépen fogy, és nem feltétlen az RT miatt, az csak egy + fícsőr, ami ráadásul AMDn csak álom marad. Azért mert fogyasztásban / melegedésben / teljesítményben mindenhol a konkurencia előtt vannak, minimális felárért cserébe normális szoftveres támogatás, tökéletes játékélmény + GSYNC, és mielőtt megköveznél nagyon sok ATi/AMD kártyám volt)

(#21) Televan válasza Danecay (#19) üzenetére


Televan
(veterán)

AMD FidelityFX megoldása Open Source. Ha valami ki tudja használni az nagyon jó mindenkinek.

???

(#22) Noukoum válasza Zer0Code (#20) üzenetére


Noukoum
(senior tag)

Azért teljesítménnyel tudnék vitatkozni.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#23) SunMount3r válasza Zer0Code (#20) üzenetére


SunMount3r
(veterán)

Állítólag az élvezhető RT-hez RTX 2070 kell minimum. Ha nem csak a játékot nézzük az AMD pedig sokkal jobb multimédiában. Az Nv nemrég hozta csak rendbe a normális HDR-t a driver-ekben, addig vagy fél évig "csak úgy volt". + a 3D MVC támogatást is teljesen kivették legutóbb (csak úgy).

(Egyik oldal megszállottja sem vagyok, csak tényeket sorolok, gaming only-ra én is Nv-t vennék, de a fentiek miatt nem azt fogok). Szóval nem olyan fekete/fehér ez...

Na, mit tanultunk ma?! Első észrevételem: A téli-fagyin nincsen gombóc!... A második: Viszont, ennek megvan az az előnye, hogy így össze lehet tapasztani kettőt anélkül, hogy összenyomnánk a gombócokat!... Igaz, vagy nem igaz?!

(#24) b. válasza hajbel (#3) üzenetére


b.
(nagyúr)

Az általad említett teszt több sebből vérzett, a leglényegesebb, hogy a Sharpeninget hasonlította a DLSS hez, mikor két különböző eljárásról van szó.

Fidelity FX upscalingot lehet és kell hasonlítani a DLSS hez nem a fidelity FX sharpeninget.Utóbbi egy élesítő filter amire van hasonló open megoldás nvidára is( reshade) de jön rá egy megoldás nvidiától is ami úgy működik mint a sharpening, DLSS2x lesz a neve.
Az upscaling működik hasonló elven és hasonló célból, mint a DLSS.( teljesítmény nyerés)
Szerintem upscaling sok esetben rondább F1 ben is mint a DLSS. kerítésben jót tesz a TAA+ upscailng elmosódása, míg másban (pl: aszfalt) jobb a zöld megoldás.


[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) PSN: Wijberto: Xbox Live : Tiboa

(#25) Abu85 válasza b. (#24) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

A DLSS2x már majdnem egy éve létezik. Azért nem alkalmazzák, mert ugyanaz a baja, mint a DLSS-nek. Ha rossz a neuronháló, akkor rossz lesz az eredmény is, csak a DLSS legalább javít a tempón, míg a DLSS2x nem, így megfelelő neuronháló nélkül nem csak ronda, hanem lassú is. Nehéz vele mit kezdeni amúgy. Az egyik fejlesztő szerint a DLSS problémája az overengineering. Egy roppant egyszerű problémát akarnak elképesztően bonyolult módszerrel kezelni, és ennek ritkán van jó vége.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#26) b. válasza Abu85 (#25) üzenetére


b.
(nagyúr)

DLSS2x hiába létezik elméleti síkon, ha nem működik még semmiben.Vulkanban( Wolf) állítólag aktiválni fogják .
FidelityFX F1 ben Contrast Adaptive Sharpening és a Luma Preserve Mapping ami mindkettő nyílt forráskódú dolog, aktiválható Nvidia kártyákon is ha a fejlesztő akarja.
Upscaling is ronda Fidelityben, teljesen mindegy honnan jutnak el a végeredményig, egyszerűen a felskálázás játékokban nem tud úgy működni , mint mondjuk Filmeknél....Szerintem kikapcsolandó mindkét megoldás( DLSS/ FX upscaling) mert nagyon észrevehető a minőség romlása.
Most csinálok egy tesztet majd blogoutra, itt van egy radeon 5700 nálam és egy RTx 2060 is.DLSS előnyére azt lehet írni, hogy valóban gyors mozgásnál nem láthatóan rakja össze a felskálázott képet, míg upscaling esetében ez észrevehető, főleg gyors mozgásnál zavaró tud lenni, a háttérben néha nagyon erős az elmosódás aztán magára talál, tehát lassabb a dolog működése, de a vékony élek és vonalak szebbek , árnyékoknál kevesebb az anomália.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) PSN: Wijberto: Xbox Live : Tiboa

(#27) hajbel válasza b. (#24) üzenetére


hajbel
(őstag)

A teszt célja az volt, hogy bemutassa, egy tetszőleges kép filter is többet ér, mint a DLSS. Alapjában véve ugye a DLSS-nek evidens, hogy semmi haszna, mivel hasonlóan, néz ki, mint egy mezei 1800p TAA kép, csak anomáliákkal, és ugyanannyi erőforrást is zabál. Ugyanazon a felbontáson (leskálázva) radeon image sharpeninggel megtámogatott kép messze jobban néz ki, mint a DLSS. Ez is logikus, mivel van egy filter az ugyanúgy kinéző képek egyikén. 800x400-as képekből nem nagyon lehet messzemenő következtetéseket levonni. Mindenesetre várom a tesztedet. :R Próbáltam én is a ReShade portot vegán a CAS-t, de volt, ahol nem ment és minden játékra külön-külön be kellett állítani. Pl. a Metron nagyon jól működött és jól jött, hogy lehet állítani az intenzitás csúszkát, viszont szerintem több erőforrást zabált, mint navi kártyán, habár így is elenyésző tartományban van az erőforrásigénye.

Szerk.: A szóban forgó videók: RIS vs DLSS
Í RIS vs ReShade

[ Szerkesztve ]

The Verge professional PC building guide: "You'll need a Swiss Army knife that hopefully has a phillips head screwdriver."

(#28) b. válasza hajbel (#27) üzenetére


b.
(nagyúr)

"A teszt célja az volt, hogy bemutassa, egy tetszőleges kép filter is többet ér, mint a DLSS."

Pont erről beszélek, hogy ez egy hülyeség.

Attól, hogy sharpening egy nagyon hasznos és remek dolog a DLSS mellé nem a Fidelity Sharpeninget kell hasonlítani, hanem a Fidelity upscalingot. megnézném itt is a cikkben lévő játékban hogy néz ki az upscaling TAA nélkül. A videó nem ezt teszi....egy képjavító eljárást hasonlít egy teljesítményjavító eljárással.
Meg kellene érteni, hogy a két eljárás teljesen más.
A Sharpening nem nyúl hozzá a felbontáshoz hanem natív felbontásra húz egy élesítő szűrőt ezért nem növel teljesítményt és FPS-t. míg a DLSS 75 % ra leskáláz és onnan próbálja elérni a natív felbontást képminőségben.. Az egyik egy képminőség javító eljárás felbontásskálázás nélkül ,a DLSS pedig egy teljesítmény növelő eljárás 25-50 % FPS nyerhető vele minőségromlással. Ezt a minőségromlást próbálja csökkenteni, mivel a kimeneti kép továbbra is natív marad...Nézd meg innen [link] a videót és állítsd meg egy pontnál ahol 0.7 Shader scale van+ sharpeneddel van tesztelve ott jól látszik, ha a felbontáscsökkentés is van mellette, már a DLSS sel van kb egy szinten főleg a háttérben lévő kövek, sin , növényzet. míg DLSS-t továbbra is avezetékek és vákony vonalak teszik viccessé.
Mindkét eljárásnak megvan a jogosultsága ,de teljesen más a céljuk és a végeredményük képminőség vagy teljesítmény / FPS terén...

A második videó már érdekesebb, ide kellene majd az Nvidiának a DLSS2x eljárása..

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) PSN: Wijberto: Xbox Live : Tiboa

(#29) -RARA- válasza Zer0Code (#20) üzenetére


-RARA-
(senior tag)

Persze tudom hogy eladásokban az Nvidia összességében sokkal jobban teljesít. Hogy ennek mi az oka ez ezer ismert és ismeretlen tényezőn múlik, mint ahogy sok másnál is néha a "véletlenen". De ezen kár is vitatkozni. Néha még egy világvezető cég se tud befuttatni és piacvezetővé teni egy terméket hiába van tonnányi pénzük... (lásd: Windows Phone) Néha meg jön egy kis cég és hirtelen világsiker lesz... Egyszer fent, egyszer lent...

A 7. napon a mindenható megteremté az embert. A 8. napon az ember megteremté a mindenható Google-t.

(#30) hajbel válasza b. (#28) üzenetére


hajbel
(őstag)

Tudom, hogy mi a RIS a CAS és a DLSS, de a videó is elmagyarázza az előző kettőt, több videó és cikk foglalkozik a DLSS gyakorlati teljesíményével, ami valószínűleg elkerülte a figyelmed. [link] Gyakorlatilag ugyanolyan vagy rosszabb a DLSS képminősége 4K-ban, mint a natív 1800p és pontosan ugyanannyi erőforrást is zabál, a képen kevesebb részlet mellett. Felhasználói szempontból teljeesen mindegy, hogy 1800p filterrel, natív 1800p, vagy 4K DLSS van használva, mert ugyannyi fps-t zabál mindhárom, viszont ezek közül a DLSS néz ki a legrosszabbul. Metroban igen, döntetlen az állás, mivel az egyetlen játék, ahol használható szinten van jelenleg a DLSS. A RIS-es 1800p körülire leskálázott 4K képminőség viszont minden más játékban jobban néz ki, mint a 4K DLSS, az fps pedig ugyanannyi. Mondjuk egy dologra kíváncsi lennék, hogy 4K DLSS+CAS hogy nézhet ki, ezt még senki sem tesztelte eddig. Vajon segít-e a DLSS olajfestmény effektusán, gyanítom, hogy nem, de azért megnézném.

The Verge professional PC building guide: "You'll need a Swiss Army knife that hopefully has a phillips head screwdriver."

(#31) sb válasza b. (#28) üzenetére


sb
(veterán)

Annyi összefüggés azért van, hogy a kisebb felbontással készült kép azonos méreten (upscaling) nyilván kevésbé éles (is).

eladó cuccok: Phenom II X4+GTX460 1GB konfig, Samsung SSD-k, Tp-Link WDR3600, Modecom Feel 202 mITX ház...

(#32) 19ati93


19ati93
(tag)

Ugyan 1080p-s összehasonlítás, de van különbség.

[link]

(#33) MeszesKPT


MeszesKPT
(aktív tag)

Nem látom értelmét se a DLSS-nek, se a FidelityFX Upscalingnek. Előbb venném le a felbontást 1440p-re, ha nincs meg a teljesítmény. Emiatt kár volt tranzisztort pazarolni a tensor magokra.

A sharpening filter egész meggyőző, de ez is inkább ízlés kérdése. Nekem tetszik a végeredmény, de én minden játékban elsőként kapcsolom ki a motion blurt meg depth of fieldet is.

(#34) b. válasza MeszesKPT (#33) üzenetére


b.
(nagyúr)

+1 :K

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) PSN: Wijberto: Xbox Live : Tiboa

(#35) san01 válasza 19ati93 (#32) üzenetére


san01
(addikt)

De undorító a DLSS változat. :'(

OP 7 Pro | Origin: Captain_Adamica

(#36) Cyberboy42 válasza Abu85 (#25) üzenetére


Cyberboy42
(aktív tag)

Szerintem is, a DLSS inkább csak egy amolyan nvidia féle kérkedés, hogy tessék, mi ilyet is tudunk ,meg ezt ám a neuronháló számolta és ezért nem akármi, ha neked is kell fizess és kaphatsz!

...A teknős ezután pszichoanalitikusként kezeli az identitászavaros krokodilt...

(#37) sb válasza MeszesKPT (#33) üzenetére


sb
(veterán)

De ha leveszed a felbontást és nem 1:1 pixel mappinggel nézed a monitoron fekete keretekben akkor valami így is úgy is fel fogja skálázni a teljes méretre/felbontásra.

Az pedig már algoritmus kérdése, hogy melyik milyen eredményt ad. De ha a monitor skáláz akkor eleve nem tudsz belenyúlni/választani. Szóval annyira nem rossz ha van más algo és lehet válogatni.

A fenti linken lévő eredmény viszont siralmas. Ránézésre olyan mintha 320x200 lenne... és skálázhatja bármi. :D

eladó cuccok: Phenom II X4+GTX460 1GB konfig, Samsung SSD-k, Tp-Link WDR3600, Modecom Feel 202 mITX ház...

(#38) MeszesKPT válasza sb (#37) üzenetére


MeszesKPT
(aktív tag)

Ebben igazad van és pont ezért én inkább az effektekből veszek vissza, hogy továbbra is natív felbontáson tudjam használni a kijelzőt.

A mondandóm lényege inkább arra irányult, hogy ha a tensor magok helyett is cuda-ra költötték volna el azokat a tranzisztorokat, akkor talán nem is lenne szükség ilyen szemfényvesztő trükközésre, mint DLSS. Ezt gondolom az RT magokról is, de ez egy külön történet.

(#39) sb válasza MeszesKPT (#38) üzenetére


sb
(veterán)

Így érthető, az effektek nyilván segítenek.
Ahogy a plusz feldolgozó is segítene. Valószínűleg erről is azt gondolták, de nem lett annyira jó. Ez van. :)
Egyébként nem ördögtől való, jó lehet a DL alapú skálázás, képjavítás meg úgy egyáltalán a képfeldolgozás. Erre vannak példák a vga-kon kívül.

eladó cuccok: Phenom II X4+GTX460 1GB konfig, Samsung SSD-k, Tp-Link WDR3600, Modecom Feel 202 mITX ház...

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.